eitaa logo
معماهای کلاسداری
2.5هزار دنبال‌کننده
144 عکس
8 ویدیو
0 فایل
ارتباط با مدیر @SHARIFN کانال های دیگرمون کلاسداری خلاق @khallagh_c کلیپهای کلاسداری @clipclacc بازی‌های کلاسداری @baziclass شرایط تبادل و تبلیغ @s_sharifn👈
مشاهده در ایتا
دانلود
یا علی گفتیم و عشق آغاز شد مسابقه بزرگ جام غدیر معمای تصویری (۱) تصویر بالا به چه کلمه‌ای اشاره دارد. 💐راهنمایی: پستهای بعد را نگاه کنید. جواب: پذیرش توضیح: حرف «پ» زیر حرف «ش» است، پس میشه، پذیرش😊 ارتباط پستهای راهنما: در پست های بعد درمورد پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (ع) است. 🔙فهرست معماهای تصویری •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
🔰حدیث قدسی: اگر تمامی مردم بر ولایت علی اجتماع می‌کردند، جهنم را نمی‌آفریدم. 📚امالی صدوق، ص۶۵۷ 🔸مسابقه بزرگ جام غدیر 🔸راهنمایی معمای اول •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
🔰حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: سوگند به آن کسی که مرا به حق به پیامبری مبعوث کرد، اگر کسی در روز قیامت در حالی که در نامه اعمال خود عمل هفتاد پیامبر را داشته باشد، خداوند تبارک و تعالی را ملاقات کند، امّا به همراه آن اعمال، ولایت ولی امر از اهل بیت عصر خودش را نیاورده باشد، خداوند متعال از او هیچ عمل واجب و مستحبی را قبول نمی‌کند. 📚امالي شيخ مفيد، حدیث 8، صفحه 115 🔸مسابقه بزرگ جام غدیر 🔸راهنمایی معمای اول •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
🔰حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: مودت و محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام حتی برای کافر نافع است. در بالای ایوان طلای حضرت امیر علیه‌السلام نوشته شده است:  «رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: اگر همه مردم بر محبت علی علیه‌السلام گِرد می‌آمدند، هرگز خداوند آتش جهنم را نمی‌آفرید».  📚در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۲ 🔸مسابقه بزرگ جام غدیر 🔸راهنمایی معمای اول •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
💐یک خبر خوب💐 کسانی که نیاز به راهنمایی دارند می توانند به کانال زیر مراجعه کنند👇 https://eitaa.com/rahnemaghader
مسابقه بزرگ جام غدیر معمای تصویری (۲) تصویر بالا به چه کلمه‌ای اشاره دارد. 💐راهنمایی: پستهای بعد را نگاه کنید. جواب: تونس توضیح: داخل حرف «ن» حرف «س» قرار دارد. پس میشه تو «ن»، «س»😊 ارتباط پستهای راهنما: در این پستها سخنان تعدادی دانشمند از کشورهای مختلف هست از جمله کشور لبنان که مانند تونس عربی است. 🔙فهرست معماهای تصویری •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
ابن ابی الحدید معتزلی، شارح نهج البلاغه، از علمای اهل سنت ابن ابی الحدید در باره خطبه 216 نهج البلاغه که از امام علی (ع) نقل شده می گوید: سوگند یاد می کنم به کسی که تمام امت ها به او قسم یاد می کنند که این خطبه را از پنجاه سال پیش تاکنون بیش از هزار بار قرائت کرده ام . هر بار که آن را خوانده ام ،در دل و اعضایم اثر گذاشته است. 🔸مسابقه بزرگ جام غدیر 🔸راهنمایی معمای دوم •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
جرج جرداق، نویسنده و ادیب مسیحی، از کشور لبنان وی به اعتراف خود بیش از 200 بار کتاب نهج‌البلاغه را خوانده و در آن اندیشیده است. 📚(امام علی(ع)، صدای عدالت انسانی، جرج جرداق، ترجمه سیدهادی خسروشاهی). 🔸مسابقه بزرگ جام غدیر 🔸راهنمایی معمای دوم •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
پروفسور هانری کربن، محقق، فیلسوف و شرق‌شناس معروف فرانسوی وی درباره نهج‌البلاغه این طور بیان می‌کند: بعد از قرآن و احادیث پیامبر اسلام(ص)، نهج‌البلاغه در درجه اول اهمیت قرار دارد. 📚(تاریخ فلسفه اسلامی، صفحه 80) 🔸مسابقه بزرگ جام غدیر 🔸راهنمایی معمای دوم •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
کرنیکو، استاد انگلیسی ادبیات در دانشگاه علیگر هند وی می‌گوید: قرآن برادر کوچکی دارد به نام نهج‌البلاغه؛ آیا کسی می‌تواند مانند این برادر کوچک بیاورد تا ما را مجال بحث از برادر بزرگ(یعنی قرآن) و امکان آوردن نظیر آن باشد؟  📚(نهج‌البلاغه و گردآورنده آن، صفحه 273). 🔸مسابقه بزرگ جام غدیر 🔸راهنمایی معمای دوم •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
🪴 امروز به خاطرات بسیار جالب توجه و خواندنی برخورد کردم حيفم آمد آنرا فوروارد نکنم پیشنهاد می کنم با قدری تأمل مطالعه فرمایید. در زمان دانش آموزی معلمی داشتیم به نام آقای سید مهدی موسوی كه در آمریكا تحصیل كرده و تازه به وطن بازگشته بود و از همین روی گاه و بیگاه خاطرات و تجربه هایی از سالهای زندگی در ایالت اوهایو نقل می كرد و این گفته ها به اقتضای دوره نوجوانی به دقت در ذهن ما ثبت و ضبط می شد. ایشان می گفت: “یك روز در دانشگاه اعلام شد كه در ترم آینده مشاور اقتصادی رییس جمهوری سابق آمریكا -گمان می كنم *ریچارد نیكسون* - قرار است درسی را در این دانشگاه ارائه كند و حضور آن شخصیت نامدار و مشهور چنان اهمیتی داشت كه همه دانشجویان برای شركت در كلاس او صف بستند و ثبت نام كردند و اولین بار بود كه من دیدم برای چیزی صف تشكیل شده است. به دلیل كثرت دانشجویان كلاس ها در آمفی تئاتر برگزار می شد و استاد كه هر هفته با هواپیما از واشنگتن می آمد دیگر فرصت آشنایی با یكایك دانشجویان را نداشت اما گاهی به طور اتفاقی و بر حسب مورد نام و مشخصات برخی را می پرسید. در یكی از همان جلسات نخست به من خیره شد و چون از رنگ و روی من پیدا بود كه شرقی هستم از نام و زادگاهم پرسید و بعد برای این كه معلومات خود را به رخ دانشجویان بكشد قدری در باره شیعیان سخن گفت و البته در آن روزگار كه كمتر كسی با اسلام علوی آشنا بود همین اندازه هم اهمیت داشت، ولی در سخن خود قدری از علی علیه السلام با لحن نامهربانانه و نادرستی یاد كرد. این موضوع بر من گران آمد و برای آگاه كردن او ترجمه انگلیسی نهج البلاغه را تهیه كردم و هفته های بعد به منشی دفتر اساتید سپردم تا هدیه مرا او برساند. در جلسات بعد دیگر فرصت گفت و گویی پیش نیامد و من هم تصور می كردم كه یا كتاب به دست او نرسیده و یا از كار من ناراحت شده و به همین دلیل تقریبا موضوع را فراموش كردم. روزی از روزهای آخر ترم در كافه دانشگاه مشغول گفتگو با دوستانم بودم كه نام من برای مراجعه به دفتر اساتید و ملاقات با همان شخصیت مهم و مشهور از بلندگو اعلام شد، با دلهره و نگرانی به دفتر اساتید رفتم و هنگامی كه وارد اتاقش شدم با دیدن ناراحتی و چهره درهم رفته اش بیشتر ترسیدم. با دیدن من روزنامه ای كه در دست داشت به طرف من گرفت و گفت می بینی؟ نگاه كن! وقتی به تیتر درشت روزنامه نگاه كردم خبر و تصویر دردناك خودسوزی یك جوان را در وسط خیابان دیدم. او در حالی كه با عصبانیت قدم می زد گفت: می دانی علت درماندگی و بیچارگی این جوانان آمریكایی چیست؟ بعد به جریانات اجتماعی رایج و فعال آن روزها مانند هیپی گری و موسیقی های اعتراضی و آسیب های اخلاقی اشاره كرد و سپس ادامه داد: همه اینها به خاطر تقصیر و كوتاهی شماست! من با اضطراب سخن او را می شنیدم و با خود می گفتم: خدایا، چه چیزی در این كتاب دیده و خوانده كه چنین برافروخته و آشفته است؟ او سپس از نهج البلاغه یاد كرد و گفت: از وقتی هدیه تو به دستم رسیده در حال مطالعه آن هستم و مخصوصا فرمان علی بن ابیطالب به مالك اشتر را كپی گرفته ام و هر روز می خوانم و عبارات آن را هنگام نوشیدن قهوه صبحانه مرور می كنم تا جایی كه همسرم كنجكاو شده و می پرسد این چه چیزی است كه این قدر تو را به خود مشغول كرده است؟ بعد هم شگفتی و اعجاب خود را بیان كرد و گفت: من معتقدم اگر امروز همه نخبگان سیاسی و حقوقدانان و مدیران جمع شوند تا نظام نامه ای برای اداره حكومت بنویسند، نمی توانند چنین منشوری را تدوین كنند كه قرنها پیش نگاشته شده است! دوباره به روزنامه روی میز اشاره كرد و گفت: می دانی درد امثال این جوان كه زندگی شان به نابودی می رسد چیست؟ آنها نهج البلاغه را نمی شناسند! آری، *تقصیر شماست كه علی را برای خود نگهداشته اید و پیام علی را به این جوانان نرسانده اید!* دلیل آشوب و پریشانی در خیابانهای آمریكا، محرومیت این مردم از پیام جهان ساز و انسان پرور نهج البلاغه است.” این داستان را در سن دوازده سالگی از معلم خود شنیدم، اما سالها بعد از آن وقتی كه برای جشنواره “باران غدیر” در تهران میزبان مرحوم پروفسور دهرمندرنات نویسنده و شاعر برجسته هندی بودیم چیزی گفت كه حاضران در جلسه را به گریه آورد و مرا به آن خاطره دوران نوجوانی برد. پیرمرد هندو در حالی كه بغض كرده بود و قطرات اشك در چشمانش حلقه زده بود از مظلومیت علی بن ابی طالب یاد كرد و با اشاره به مشكلات گوناگون اجتماعی در كشورهای مختلف جهان گفت: “شما در معرفی امام علی و نهج البلاغه موفق نبوده اید! *باید پیام های امام علی را چون سیم كشی برق و لوله كشی آب به دسترس یكایك انسانها در كشورها و جوامع مختلف رساند !* 🔸مسابقه بزرگ جام غدیر 🔸راهنمایی معمای دوم •┈••••✾•🍀🌸🍀•✾••••┈• @Celass_moamma
هدایت شده از معماهای کلاسداری
💐یک خبر خوب💐 کسانی که نیاز به راهنمایی دارند می توانند به کانال زیر مراجعه کنند👇 https://eitaa.com/rahnemaghader