2_1152921505029833091.ppsx
21.05M
🇮🇷
📝 پاورپوینت سیمای عفاف در آینه حجاب
🍃🌹🍃
مروارید عفاف
@Chastity
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه سخنان حاج قاسم را شنیده ایم که میفرمایند ان دختر کم حجاب نیز دختر ماست و..
خیلی ها برای تحریف همان جمله رو.ملاک.قرار دادند جدا از اینکه کم.حجاب با بی حجاب بسیار متفاوت هست منظومه فکری حاج قاسم.نیز ب هیچ عنوان پذیرش ولنگاری جامعه نبوده است بلکه حالا که دختر ماست باید نسبت به حفظش حریص باشیم...
#کلیپ_را_ببینید
🇮🇷 حاج قاسم سلیمانی:
بر محفوظ بودن دختر خودمان حریص باشیم
اما بر ولنگاری جامعه بیتفاوت باشیم؟
که کسی جرات نکند در جامعه #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر بکند..!؟
لینک فهرست مطالب و راهنمای کانال:
https://eitaa.com/Chastity/750
11.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 #بازخوانی | سخنرانی ۲۰ سال پیش رهبرمعظم انقلاب: رابطه بیحجابی و ترویج فاحشهگری و نقشه حمله نظامی به ایران
لینک فهرست مطالب و راهنمای کانال
https://eitaa.com/Chastity/750
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 دیدن این ۲ دقیقه بر همه از جمله چادریها واجب است!
#حجت_الاسلام_راجی
#حجاب
لینک فهرست مطالب و راهنمای کانال
🆔 https://eitaa.com/Chastity/750
13.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷
🎥 چرا بعضیها بهسمت بیحجابی میروند
🍃🌹🍃
🎙 استاد غلامی
لینک فهرست مطالب و راهنمای کانال
🆔 https://eitaa.com/Chastity/750
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حضور زنان بی حجاب در جامعه یک گناه جمعی است.
🍃🌹🍃
🎙 استاد عالی
لینک فهرست مطالب و راهنمای کانال
🆔 https://eitaa.com/Chastity/750
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 هی زن! ساکت باش؛ تو فقط باید یه کالای خوشگل باشی!!
♻️ تری کروز؛ بازیگر، مجری تلویزیون و فوتبالیست آمریکایی:
«بهترین مثال برای بیان وضعیت زنان در غرب مثال برده داری هست.
اصلا این جا، مردها زن ها رو به شکل یک انسان نمی بینند و معتقدن اصلا زن ها آدم نیستند!
وقتی یک زن می خواد از بچه هاش یا شرایط زندگیش صحبت کنه شرایط طوری هست که انگار همه به اون زن میگیم هی ساکت باش، ساکت باش، تو فقط کالا هستی و فقط باید یک کالای خوشگل باشی!!
لینک فهرست مطالب و راهنمای کانال
🆔 https://eitaa.com/Chastity/750
🌼عفاف و حجاب🌸
✋باطن بدحجابی https://eitaa.com/Chastity/121 🔸 شباهت به اتوبوس https://eitaa.com/Chastity/302 👇👇👇👇
↩️کلیپ عفاف و حجاب
ساکت باش؛ تو فقط باید یه کالای خوشگل باشی
https://eitaa.com/Chastity/3182
ترویج فاحشهگری و نقشه حمله نظامی به ایران
https://eitaa.com/Chastity/3177
هشداردکترفرهنگ
https://eitaa.com/Chastity/3164
آیا بدن خودمه، لباس خودمه، اختیارش رو دارم !!
https://eitaa.com/Chastity/3167
ریشه های ترس استکبار جهانی از #حجاب و عفاف
https://eitaa.com/Chastity/3163
بی حجابی و بیرون انداختن ناف و
https://eitaa.com/Chastity/3162
واقعیتهای حجاب در جامعه امروز ایران
https://eitaa.com/Chastity/3165
↩️ پاورپوینت
پاورپوینت سیمای عفاف در آینه حجاب
https://eitaa.com/Chastity/3175
پاورپوینت مروارید صدف با موضوع حجاب ویژه مقطع ابتدایی
https://eitaa.com/Chastity/3174
پاورپوینت تاریخچه حجاب
https://eitaa.com/Chastity/3173
پاورپوینت جامع حجاب
https://eitaa.com/Chastity/3172
پاورپوینت حراج انسانیت (حجاب)
https://eitaa.com/Chastity/3171
اصبغ بن نباته گوید: از امیر مؤمنان علیه السّلام شنیدم که می فرمودند:در آخر الزّمان نزدیک به قیامت زنانى ظاهر شوند:
⛔️ بى حجابان برهنگان،
⛔️ خود آراستگان براى غیر شوهران،
⛔️ رها کنندگان دین،
⛔️ داخل شدگان در آشوبها.مایلان به شهوت
⛔️شتاب کنندگان سوى لذّات وخوشگذرانى ها، ⛔️حلال شمارندگان محرّمات الهى،
واینان داخل در دوزخ هستند.
وَ رَوَى الْأَصْبَغُ بْنُ نُبَاتَهَ عَنْ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ سَمِعْتُهُ یقُولُ یظْهَرُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ وَ اقْتِرَابِ السَّاعَهِ وَ هُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَهِ نِسْوَهٌ
📛 کاشِفَاتٌ عَارِیاتٌ
📛متَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّین
📛 داخِلَاتٌ فِی الْفِتَن
📛 مائِلَاتٌ إِلَى الشَّهَوَاتِ
📛مسْرِعَاتٌ إِلَى اللَّذَّاتِ
📛مسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ
فِی جَهَنَّمَ خَالِدَات
(من لا یحضره الفقیه، ج۳، ص۳۹۰)
موضوع مرتبط : زنان آخر الزمان ، آثار بد حجابی در قیامت ، آثار حرام خواری در قیامت
:
لینک فهرست مطالب و راهنمای کانال
https://eitaa.com/Chastity/750
🔮🔺اثر فردی
🔮🔺اثر خانوادگی
🔮🔺اثر اجتماعی
1️⃣🔹اثر #فردی است و آن آرامش است. یک بانویی که محجبه است آرامش روحی دارد. می داند مال خودش است؛ می داند نگاه دیگران دنبالش نیست و گناه اجتماعی نمی کند. می داند دیگران را تحریک نمی کند.
خواهری که بدحجاب بیرون می آیی مصداق این آیه ایی شما دارید معاونت برگناه می کنید. جوان به شما نگاه می کند و تحریک می شود و زن هم ندارد و می افتد بر حرام. گناه می کنید شما.
وقتی دست در دست شوهرت در کوچه می آیی و شوخی و مزاح می کنی. این باید اصلاح شود.
2️⃣🔹 اثر #خانوادگی دارد. بچه، دختر، شوهر شما یک مسافرت برود و نباشد خیالاتش راحت است که این زن مال این است. زیبایی هایش را تقسیم نکرده. وقتی محجبه بود این زن مال اوست. نه دیگران بهره ببرند. این ارزش خانوادگی اش است. ثبات خانواده ها در حجاب بیشتر است و از هم پاشیدگی کمتر است. وقتی بدحجابی شد این آقایی که با خانمش می آید و نگاهش می افتد به زن فلانی و می گوید لباس و قیافه زن فلانی را دیدی؟ دیدی آرایش کرده بود؟ یاد بگیر. خب باهم دعواشون میشه و اختلاف میشه. هوس می کنند. زن های همدیگر را نگاه کردند خب طبیعیه یکی زیباتره، یکی زشت تره. قیافه ها فرق می کند. این باعث می شود مردها تحریک شوند. این اتفاقاتی که در جامعه می دانیم و می دانید و جاش هم روی منبر نیست.
3️⃣🔹سومین اثر آن اثر #اجتماعی است. جامعه سالم می ماند. فساد، زنا، فحشا در جامعه کم می شود.
حجاب هم اثر فردی دارد آرامش.
هم اثر خانوادگی دارد استحکام.
هم اثر اجتماعی دارد سلامت.
فرد باحجاب اگر بود خود آرام است. خانواده مستحکم است و جامعه سالم است.
کلیدواژه: حجاب/آرامش/ اجتماع سالم/استحکام خانواده
لینک فهرست مطالب و راهنمای کانال
https://eitaa.com/Chastity/750
✋پوشش من به خودم مربوط است
حجاب یکی از ضروریات مسلم دینی و اسلامی است که وجوب و لزوم آن در قرآن کریم مورد توجه و بیان قرار گرفته است. با این وجود در سال های اخیر برخی افراد با برپایی کمپین هایی از جنس چهارشنبه سفید سعی کرده اند به نوعی ماهیت و شرعیت این واجب دینی را زیر پا گذاشته و اهمیت و لزوم آن را در جامعه لگدمال کنند، یکی از استدلالات این افراد این است که حجاب همانند نماز و روزه مقوله ای فردی است از این رو نباید در جامعه دیگران نیز ملزم به رعایت آن باشند. در این نوشتار سعی داریم به بررسی و حل این شبهه بپردازیم.
دین مجموعه ای از دستورات فردی و اجتماعی
قبل از بیان هر مطلبی باید به این موضوع اشاره کنیم که دین مجموعه ای از دستورات اعتقادی، عبادی و اخلاقی است. بسیاری از این دستورات تک بعدی نبوده، چرا که در ارتباط با دیگران و جامعه معنا و مفهوم پیدا می کنند. در تأیید این مطلب جان مک موری از جامعه شناسان دینی در تأکید بر جنبه های اجتماعی دین می نویسد: «دین زنده با ماهیتی که دارد، باید رابطه اجتماعی را خلق کرده و از آن نگهداری کند، بنابراین دین منحصراً یک امر فردی نیست، بلکه وجوه اجتماعی آن در انجام اعمال و مناسک مذهبی کاملاً پدیدار است.»[1]
در واقع اگر انسان را موجودی به دور از جامعه و در یک اتاق در بسته فرض کنیم که رفتار و نوع عملکرد او هیچ گونه ارتباطی با دیگران نداشته باشد، در این صورت شاید بتوان گفت اعمال و رفتار او یک امر شخصی است که هیچ گونه رابطه اجتماعی با دیگران در آن معنا و مفهوم ندارد. این در حالی است که خدای متعال انسان را موجودی اجتماعی خلق کرده است؛ که در خود ارتباط و تعامل با دیگران را مشاهده می کند. شاید به جرأت بتوان گفت که در آیین اسلام نماز نیز یک امر فردی نیست، چرا که دارای کارکردهایی روشن و مهم اجتماعی است. وقتی که خدای متعال در توصیف نماز می فرماید: «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ.»[2]، به این مطلب رهنمود می کند که انسان متقی و نمازگزار در ارتباط با جامعه خود را ملزم به رعایت تقوا می کند و نه تنها از ارتکاب گناه در خلوت بلکه به طریق اولی در جامعه و در ارتباط با دیگران نیز از گناه خودداری می کند.
✋اثبات اجتماعی بودن حجاب در پنج دقیقه
1- دقت در معنا و مفهوم حجاب: آیا زنان و یا حتی مردان فقط در حین ارتباط با خدای متعال باید نوع خاصی از پوشش و ستر را رعایت کنند، یا طبق دستورات دینی و اسلامی در حین تعامل و ارتباط با سایر انسان ها نیز باید از یک قاعده روشن اسلامی پیروی و تبعیت کنند، به عبارت دیگر اگر این حکم الهی ناظر به نوع پوشش زنان در خلوت و تنهایی است، می پذیرفتیم که این دستور الهی یک حکم شخصی و فردی است. این در حالی است که خدای متعال در قرآن کریم می فرماید: «اى پیامبر، به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو: «پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند. این براى آنكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند.»[2]، اینکه خدای متعال زنان را به رعایت پوشش امر می کنند و در ادامه می فرماید: « یُعْرَفْنَ» و «فَلا یُؤْذَیْن» آیا مقصود این است که زن در خانه شناخته شود و مورد آزار قرار نگیرد یا مقصود این است که این زن با این پوشش در «جامعه» شناخته شود و مورد «آزار و اذیت» شهوت پرستان قرار نگیرد، به طور قطع مقصود حضور در اجتماع است؛ چرا که زنان در حریم خصوصی منزل و در کنار محارم خود، نیاز نیست پوشش کامل را رعایت کنند و این مطلب خود به تنهایی گویای فلسفه اجتماعی بودن حجاب است.
2- اگر انسان بدون مسئولیت آفریده شده بود: از موضوعاتی که به واقع مؤید اجتماعی بودن مسأله حجاب به شمار می آید موضوع مسئولیت های اجتماعی افراد است. در آیین و شریعت اسلامی همه افراد در قبال همنوعان خود مسئولیت دارند.[3]، هیچ کس نمی تواند در جامعه نسبت به هم نوع خود بی تفاوت زندگی کند؛ چرا که خدای متعال برای او وظایف مشخصی را تعریف و تعیین کرده است. به واقع اگر انسان در اجتماع دارای مسئولیت خاص و معین نبود شاید راه برای اثبات فردی بودن حجاب می شد. یعنی اگر زنی که در جامعه با کشف حجاب خود مرتکب یک گناه می شود، در قبال عملکرد خود و نوع تأثیر آن بر افراد مسئول نبود یا اینکه وقتی دیگران او را در حین ترک یک واجب دینی می بییند و او را در حال ارتکاب یک گناه مشاهده می کنند؛ امر به معروف و نهی از منکر بر آنها واجب نبود.[4]، شاید حجاب یک موضوعی فردی در اسلام شناخته می شد، این در حالی است که جایگاه مسئولیت های دینی در این خصوص مشخص است.
👇👇