eitaa logo
عفاف و حجاب
545 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
98 فایل
آنچه درباره حجاب و عفاف باید بدانیم. محتوای تبیینی ویژه جهادگران تبیین. @ste_gonabad5 سیاست، سخنواره، پاسخ به شبهات، ضرورت و فلسفه، دلایل عقلی، روانشناسی، اهمیت و... در قالبهای پرده نگار، موشن، کلیپ https://eitaa.com/Chastity/3191
مشاهده در ایتا
دانلود
این یک راه عفت جنسی است. 2.راه دوم،ازدواج است،که این درواقع میل از راه طبیعی اش ارضاء می شود و پاسخ داده می شود. این اولین قسم عفاف که عرض کردم در زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها)موج می زد،هم نسبت به نامحرم آن حساسیت حضرت،هم این خطبه ای که در مسجد خوانده،در تاریخ دارد که حضرت به طور کامل خودش را پوشاند،تمام بدن را پوشاند،آمد مسجد پشت پرده قرار گرفت و شروع کرد به خطبه خواندن. می آمد بقیع گریه می کرد،می آمد احد اشک می ریخت،اما در میان حجاب کامل،در میان پوشش کامل،این عفاف حضرت زهرا(سلام الله علیها)است. قسم دوم عفت،عفاف مالی است،انسان در مالش هم باید عفیف باشد،یعنی چی در مال عفیف باشد؟ یک معنایش این است که:اگر ندار هست،اگر فقیر هست،؛اگر مشکلات مالی دارد دنبال تهیه مال از راه حرام نرود،روایت داریم:«العفاف زینت الفقر» زیبایی فقر،با عفت است. یک گروهی بودند در مدینه،این ها فقیر بودند،(این آیه قرآن است که الان عرض می کنم)خیلی وضع مالیشان خراب بود،گاهی گرسنه می خوابیدند،اما قرآن می فرماید:آن قدر خود دار بودند،آن قدر خویشتن دار بودند،آن قدر مناعت طبع داشتند،هرکه این ها را می دید فکر می کرد پول دار اند.می گویند طرف صورتش را باسیلی سرخ نگه داشته است،این آیه قرآن است،بخوانم برایتان: « یَحسَبُهُمُ الجاهِلُ أَغنِیاءَ مِنَ التّعَفّفِ »یعنی کسی خبرنداشت این ها را که می دید فکر می کرد این ها پول دار هستند،از بس عزت نفس داشتند.
وقتی پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) آمدند مدینه،نقل کرده اند که این ها خانه نداشتند،یک ایوانی درست کرد برایشان کنار مسجد بنام صفرح.البته این صفرح ای که الان تو مدینه است،جابجا شده است،اونجا محلش نیست،محل سفره جلوتر است،این ها اینجا شب می خوابیدند،رسول خدا(صلی الله علیه وآله) هم گاهی برایشان غذا می آورد،نانی،خرمایی،چیزی به هر حال می آورد به این ها می رساند،خود پیامبر(صلی الله علیه وآله)هم امکانات مالی نداشت،اتفاق افتاد سه،چهار روز پشت سرهم پیامبر(صلی الله علیه وآله) خرما آورد برایشان،یکی از آن روزهایی که خرما آورد،یکی از این مسلمان ها،یک کلمه برگشت گفت یا رسول الله جگرمان سوخت،گرمیمان کرد،چقدر خرما بخوریم!!اعتراض کرد،(خب اعتراض اولا صلاح نیست شما به پیامبر(صلی الله علیه وآله) بکنید،ثانیا رسول خدا نداشت،اگر داشت غذای دیگری برای شما می آورد،بیشتر از این در اختیارش نبود،)،حضرت فرمود:نمی دانی جگر سوختن یعنی چی،جگر سوختن این نیست،قرآن می فرماید:قیامت آتش جهنم،آن جگر می سوزاند،آن آتش است که قرآن کریم می فرماید در بطون و برون افراد این حرارت احساس می شود،تو گرما ندیدی که به گرمی خرما می گویی گرما،خیلی ناراحت شد،متاثر شد،گفت یا رسول الله من را ببخش،اصلا دیگر غذا نمی خورم حالا که این طور شد،فرمود نه غذا بخور،ادب داشته باش،خودت را کنترل بکن،بالاخره این مهم است،گاهی خود پیامبر گرامی اسلام در خندق (نوشته اند)،وقتی خندق را می کندند،یک روز حضرت زهرا(سلام الله علیها) دو تا قرص نان برای پیامبر(صلی الله علیه وآله)آورد،پیامبرگرامی اسلام نان هارا میل کردند و فرمودند دخترم سه روز است این اولین قوتی است که از گلوی باباتت می رود پایین،سه روز است که من چیزی نخورده ام،حضرت عرضه داشتند بابا جان،من غذای بچه ها را یک کم کمتر دادم و برای شما آوردم.واقعا نبود.خود فاطمه زهرا(سلام الله علیها)وقتی آمد خانه ی پدرش کمک مالی بگیرد،پیامبر (صلی الله علیه وآله)فرمود:دخترم من ندارنم به شما بدهم ولی یک ذکر بهت یاد می دهم،برو و این ذکر را بگو،ذکری به حضرت زهرا(سلام الله علیها)یاد داند«یا رب الاولین و الاخرین یا ذل یا راحم المساکین یا ارحم الراحمین»فرمودند این را بگو،در زندگی ات گشایش ایجاد می کند.خب حضرت زهرا(سلام الله علیها)از روی فقر آمده بود،آمده بود کمک مالی بگیرد،امیرالمؤمنین اورا فرستاده بود،وقتی از خانه ی پیامبر(صلی الله علیه وآله)آمد بیرون،آمد پیش امیرالمؤمنین عرض کرد «یا اباالحسن یبن ام ذهبت الدنیا و تجد اداخره» برای دنیا رفته بودم ولی با آخرت برگشتم،الحمد الله که بجای مال پدرم یک ذکری را بهم یاد داد،امیرالمؤمنین هم فرمودند:امروز خوب روزی است که ما یک دعایی یاد گرفتیم،ذکری یاد گرفتیم.
در اوج فقر پدر بزرگوارش می آمد خانه می فرمود دخترم« تعجلی مرامه الدنیا و حلاوت الاخره» میدانم دنیا برایت سخت است،این ها رابکش،بچش،با شیرینی آخرت حل می شود،می گفت بابا جان من ناراحت نیستم،«الحمدالله علی آلاءه و شکر علی نوم». دیروز عرض کردم که وقتی سلمان آمد پیش پیامبر(صلی الله علیه وآله)،گفت یارسول الله،دخترتان فاطمه(سلام الله علیها) خیلی در فقر است،لباس زندگی اش خیلی ساده است،پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله)فرمودند سلمان «اما ابنتی الفاطمه قد ملأالله جوارهها ایمانا و یقینا»دختر من دنبال این مسائل مالی نیست،اگر دنبال مسائل مالی بود،خیلی خواستگار های پول دار و ثروتمند داشت،اما زندگی را با امیرالمؤمنین ترجیح داد. برادران عزیز،خواهران گرامی،ما چهار جور عفاف داریم:1. عفت جنسی2.عفت مالی:این است که انسان خودش را برای فقر و نداری به حرام نیاندازد،به دیگران رو نیاندازد،خودش را کوچک نکند،بسازد اما باعفاف،همان چیزی که وجود مقدس رسول گرامی اسلام حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) و ائمه معصومین ما توصیه کردند،این هم قسم دوم.
3.عفت در گفتار:انسان گفتارش هم باید عفیف باشد،گفتارش هم باید حساب شده باشد،چقدر قرآن تاکید می کند،مردم «قولوا لناس حسنا»خیر خواه مردم باشد. از امام باقر(علیه السلام )پرسیدند یابن رسول الله« قولوا لناس حسنا»با مردم نیکو حرف بزنید،خیرخواهانه حرف بزنید،یعنی چی؟امام باقر(علیه السلام )فرمود:یعنی همان طور که دوست داری مردم درباره ی شما حرف بزنند،همان طور حرف بزنید،بینی و بین الله اگر این رعایت بشود چقدر گفتارها زیبا می شود،چطور دوست دارید مردم درباره ی شما حرف بزنند،فرمود شما همانطور با مردم حرف بزنید، « هُدُوا إِلَى الطَّیِّبِ مِنَ الْقَوْلِ »،« قُولُواْ قَوْلاً سَدِيداً »،محکم حرف بزنید،پاکیزه حرف بزنید،زیبا حرف بزنید،این قسم دیگر عفاف است که عفاف گفتاری است،انسان در کلامش،در بیانش باید عفت باشد و کلامتش کلمات حساب شده ای باشد،این هم یک قسم عفاف.پس عفت جنسی،عفت مالی،عفت گفتاری،قسم چهارم عفاف هم «عفت البطن»عفت شکم، اینکا انسان اجازه ندهد هر لقمه ای وارد شکمش بشود،اینی که انسان کنترل داشته باشد نسبت به ورود غذا،لقمه ی حلال استفاده بکند. اگر این چهار عفت در زندگی ما جمع شد،عفت جنسی،عفت مالی،عفت گفتاری،عفت شکم،مجموعه ی این ها انسان را می کند« أَنْفُسُهُمْ عَفِیفَهٌ »،انسان می شود عفیف.« اَفْضَلُ العِبادَةِ الْعِفافُ »،این خلاصه ی عرضی بود که من تقدیم محضر شما کردم که بدانیم یکی از صفات مؤمن که قرآن کریم و روایات بر آن تاکید دارد،همین عفاف است؛عفاف یعنی بازدارندگی نفس،یعنی اینکه انسان بتواند خود را کنترل بکند،خود بازدارندگی،این معنای عفاف است و حدیث خواندم اول عراعضم؛نبی مکرم اسلام فرمود:« وَ أَمَّا الْعَفَافُ فَیَتَشَعَّبُ مِنْهُ الرِّضَا وَ الِاسْتِکَانَهُ وَ الْحَظُّ وَ الرَّاحَهُ وَ التَّفَقُّدُ وَ الْخُشُوعُ وَ التَّذَکُّرُ وَ التَّفَکُّرُ وَ الْجُوُ وَ السَّخَاءُ »اگر کسی عفت داشت،سخاوت دارد،جود دارد،تفکر دارد،صفت رضا دارد،آرامش دارد،صفت خشوع در مقابل خداوند تبارک و تعالی دارد؛این خلاصه عرض ما در ارتباط با این صفت ارزشمند؛عرضم را جمع کنم.می فرماید: مردم دنیا،پیروان علی بن ابی طالب،شیعیان و عاشقان مکتب ابالحسن (علیه السلام )،علی (علیه السلام )را چهار چیز یاری کنید،« أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ »یک تقوا و ورع،دوم تلاش سوم عفت و چهارم سداد و محکم بودن،این در آن نامه ی که به عثمان بن حنین نوشته بود آمده است،« أَعِينُونِي »من علی را یاری کنید؛با چی یاری کنیم آقاجان؟ « بِوَرَعٍ »یعنی تقوا،دوری از شبهات،دوری از معصیت،« وَ اجْتِهَادٍ »تلاش« وَ عِفَّةٍ »عفت،« وَ سَدَادٍ »به معنای محکم بودن و استوار بودن،از من و شما خواست با این چهار چیز امیرالمؤمنین را یاری کنیم.
‌ای از شهید «محسن ثابت» پیش از عملیات كربلای 1، به رزمندگان لشكر5 نصر خراسان، و از جمله گردان روح‌الله چند روز مرخصی دادند. من نیز همراه با شهید «محسن ثابت» به مشهد مقدس آمدم و سپس برای صله ارحام و دیدار اقوام به شهرستان بجنورد سفر كردیم. اواخر خرداد ماه بود و هوا هم بسیار گرم، به همین دلیل، یکروز همراه تعدادی از دوستان برای آب تنی و شنا به محل استخر طبیعی«بِش‌قارداش» رفتیم. برخی وارد آب شدیم، شهید محسن نیز آماده ورود به آب بود كه ناگهان حوله را به خود پیچید و سپس هایش را پوشید! علت این كار را جویا شدیم اشاره كرد به خانم‌‌های نادانی كه آن سوی استخر ایستاده بودند و مردانِ شناگر را تماشا می‌كردند. گفتم: به آنها تذكر داده شده ولی در عین حال باز هم به فضای ویژه مردان وارد می‌شوند! پس مقصر اصلی خودشان هستند. لیكن شهید محسن این استدلال را ـ و به‌عبارت بهتر این توجیه را ـ نپذیرفت و گفت: من شرم دارم از اینكه آنها به من كنند و به واسطه من به گناه بیافتند. به او گفتم: شما داخل آب شوید و تنها سر و گردنتان را بیرون آورید تا بدن شما را نبینند؛ ولی باز هم نپذیرفت. چند روز بعد به جبهه بازگشتیم، به و دیدار جمال الهی سراسر وجودش را فرا گرفته بود به‌گونه‌ای كه بعد از هر نماز برمی‌خاست و مشتاقانه دوستانش را در آغوش می‌كشید و از آنان التماس و خواهش می‌كرد كه برای شهید شدنش كنند. سرانجام در عملیات ‌کربلای یک ـ 11/4/65 ـ در تپه‌های قلاویزان (منطقه مهران) شهد شیرین شهادت را نوشید و فرشته‌گون از عالم خاكی پركشید. (کتاب امین، ج1، ص347 ) مزار > مشهد مقدس، بهشت رضا، بلوك30، ردیف43، شماره 1 @fatemi222 @efaf_amin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔺 | همه چیز درباره‌ی کشور هلند 🔴 این کلیپو همه‌ی ایرانیا ببینن همش فکر نکنن مرغ همسایه غازه... ⭕️ اینو بفرستین برای اونایی که فکر می‌کنن اروپا بهشت کره زمینه...
🔰 چند مفهوم پنهان در ادبیات سیاسیِ فرهنگ 1⃣ نه به حجاب اجباری یعنی برهنگی اجباری 2⃣ نه به ازدواج در سن کم یعنی بی‌بندباری از سن کم 3⃣ نه به اعتقادات شما یعنی آری به اعتقادات ما 🔹 اینطور نیست که فقط بگویند از جهان‌بینی خود دست بردارید بلکه در ضمن میگویند از جهان‌بینی ما پیروی کنید ✍ ایلخـــــان اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
♻️ رابطۀ حیا، حجاب و غیرت 🔶 حفظ کردن در نفس است 🔷 و ، بدست آوردن حالتی در نفس و در واقع تقوای جنسی و . 🔶 نیز به معنای حمیت، تعصب و تلاش در نگهداری چیزی که حفظش ضروری است می‎باشد، که ریشه در دارد و یکی از ملکه های نفسانی و از صفات الهی و پیامبران است. 🔷 غیرت دامنه گسترده‎ای دارد که شامل نگهداری از هرچیز باارزش نزد انسان می‎شود و مهمترین این موارد باارزش، شامل ناموس، وطن، دین و آبرو می‎گردد. 🔶 غیرت باعث می شود که مرد به عمل ناشایست کشیده نشود. چون همان طور که نگهبانی از خودش برایش مهم است، نگهداری و عدم تجاوز به نوامیس دیگران نیز برایش مهم است و این به معنای همان و دینی می‎باشد. 🔷 اگر را در مورد در نظر بگیریم، حالتی در درون مرد می‎شود که عفت و پاکدامنی زن را نگهبانی می کند. 🔶 حجاب، حیا و غیرت، هستند و برای حفظ عفاف، باید از طریق ابزار آن وارد شد. 🔷 حجاب و حیا زن می‎باشد 🔶 و ابزار بیرونی جهت از عفت زن. 👤مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی @fatemi222 @umefafgaraei
🔻اسلام برای ایرانیان ؛ بلکه ! 🔺دین اسلام علی رغم تمام احکامی که در قالب دینی کامل و جامع به مردم ایران منتقل کرد در مسئله حجاب حکم جدیدی برای ایرانیان نداشت. 👌چرا که حجاب در تاریخ بلند ایرانیان همواره وجود داشته است. در واقع اسلام برای ایرانیان حجاب را آسان کرد! 👈مورخان بزرگ تاریخ در آثار خود صراحتا اعتراف کرده اند ایرانیان به لحاظ قانون حجاب؛ دستور تازه ایی از دین جدید خود دریافت نکردند. بلکه حجاب اسلامی به مراتب راحت تر از حجاب خود ایرانیان بوده است و بعبارت دیگر اسلام حجاب را برای ایرانیان آسان تر کرد! ✍ویل دورانت؛ مورخ نامدار جهان میگوید: زنان طبقات بالای اجتماع؛ جرات آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون آیند. 👈 به آنها اجازه داده نمیشد که آشکارا با مردان اختلاط کنند. زنان شوهردار [بعد از ازدواج] حق نداشتند هیچ مردی؛ ولو پدر یا برادرشان را ببینند. [۱] 👌برجستگی پوشش در ميان زنان ايران چنان چشمگير است که برخي از انديشمندان و تمدن نگاران، ايران را منبع اصلي ترويج حجاب معرفي کرده اند. [۲] 👌پلوتارک؛ مورخ مشهور یونان باستان میگوید: مردم آسیا به ویژه ایرانیان غيرت زنان را سخت نگه میدارند. آنچنان نگاهشان میدارند که همیشه باید درون خانه باشند و از در بیرون نیایند و هرگاه سفر بکند آنان را در چادرهای در بسته که از هر سوی آنان را فرا میگیرد جا داده بر روی گردونه ها مینشانند. [۳] 👌جلیل ضیاء پور؛ مورخ ایرانی میگوید: زنان در دوره هخامنشیان چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده و در زیر آن، یک پیراهن با دامن بلند و در زیر آن نیز، پیراهن بلند دیگری میپوشیدند که تا مچ پا بوده است. [۴] 👌استرابون؛ جغرفیدان بزرگ یونان باستان میگوید: ایرانیان اینکه بخشی از بدنشان برهنه باشد را بیشرمی می دانستند و لباس های بلند که تا ساق پا را در بر میگرفت میپوشیدند. [۵] 👌با توجه به منابع ذکر شده و دیگر منابع موجود؛ به اختصار میتوان گفت زن در ایران باستان بشدت محدود بود و حجاب سختی داشت. تا حدی که محارم زن هم برای او بیگانه شمرده میشدند! صراحتا حجاب را برای زنان آسان تر کرد؛ رعایت حجاب را در برابر محارم واجب نشمرد اما از جنبه احترام رعایت آن را بهتر دانست. اختلاط زن با مردان را با حفظ شرایطی که وقار و ارزش زن حفظ شود جایز دانست. حق کار و تحصیل و کسب درآمد و پس انداز را مستقلا به زن داد. [۱]: تاریخ تمدن؛ جلد ۱؛ پارس ها؛ اخلاق و آداب پارسیان؛ زنان [۲]: تاريخ تمدن؛ جلد ۲؛ ص ۷۸ [۳]: ایرانیان و یونانیان؛ ترجمهٔ احمد کسروی؛ ص ۶١ [۴]: ضیاء پور؛ پوشاک باستانی ایرانیان؛ ص۵۶ [۵]: تاريخ اقوام ايرانی؛ ص ۱۲۴ ☆گردآوری توسط کانال حقیقت @fatemi222
🔺سه نکته در حجاب 🔻ماجرای جالب مناظره حجت الاسلام والمسلمین زمانی با مسیحیان 💠 سخن تاثیر گذار کشیش مسیحی 🔹... در موقع خروج از کلیسا به من سخنی گفت که هنوز بعد از 36 سال در ذهن من همچنان نقش بسته است و آن سخن نقش کلیدی در آینده تبلیغی من گذاشت. گفت: "تمامی شما علمای اسلام در قیامت مؤاخذه خواهید شد". برگشتم گفتم چرا؟ گفت: به دلیل اینکه این همه آموزه ناب را از اسلام می ­دانید و به جان های تشنه ما نمی­ رسانید. فردای قیامت ما مسیحیان عالم از شما شکایت خواهیم کرد. ما اگر منطقی صحبت کنیم و اسلوب گفتمانی را رعایت بکنیم، مسیحیان و دیگران زمینه شنیدن و پذیرفتن دارند. 🔹 ...گفتم: اینکه فرمودید حرص ایجاد می­کند. ما جمله­ مشهوری داریم که "الانسان حریص علی ما منع". گفت: آفرین. گفتم بنابراین مطلب شما را اولاً تایید می­کنم. اما می­خواهم بگویم: قصه حجاب به ­عکس است. گفت: یعنی چه به­ عکس؟ گفتم: میخواهم ببینم آیا حجاب حرص می ­آورد برای فساد یا بی­ حجابی انگیزه فساد جنسی می­شود؟ من این سوال را از شمای کشیش که سِنی از شما گذشته نمی­پرسم، از جوانانی که اینجا هستند می­خواهم بپرسم. سوال این است که اگر دو خانم وارد این کلیسا بشوند یکی دخترخانم بی­ حجاب باشد و خودش را آرایش کرده باشد و با ناز و غمزه وارد کلیسا شود. این یک خانم. خانم دیگری هم با پوشش کامل و رنگ تیره وارد شود. شما جوان­ها نسبت به کدامیک از اینها هوس جنسی خواهید کرد؟ زدند زیر خنده گفتند مگر اولی اجازه می دهد ما به دومی فکر کنیم؟ گفتم: آقای کشیش بفرمایید این­هم جواب. ببینید آیا حجاب انگیزه می­شود برای فساد یا بی­ حجابی؟ این پاسخ اول. ◽️پاسخ دوم اینکه مثل خوردن آب و غذا نیست که انسان با یک مرتبه خوردن سیر می­ شود. مثل خوردن آب شور است. هرچقدر انسان آب شور بیشتر بخورد عطشش بیشتر می ­شود. غرب آن­چنان در سراشیب فساد جنسی افتاده است که در حال نابودی است اما نمی­ تواند بگوید بس است اکنون به طرف لجنزار تصویب قانون هم­جنس­ بازی حرکت کرده است. ◽️نکته سوم این چه تعبیری بود فرمودید اگر زن بی حجاب باشد پسری که به او نگاه کند انگیزه جنسی ندارد و مقداری با هم باشند سیر می ­شوند بعد فساد نمی­کنند. اینکه "سیر می­شوند" یعنی چه؟ صرف نگاه که منظور شما نیست ارتباطات جنسی منظور شماست و این یعنی . شما میفرمایید برای اینکه فساد نکنند اجازه بدهیم فساد بکنند؟ تناقض است. لطفا راهکاری بدهید که جامعه بدون فساد جنسی بتواند سالم بماند. ◽️پس در مقایسه روشن می­شود که حکم اسلامی حجاب زمینه ­ساز فساد نیست بلکه مانع فساد است و این حکم یکی از امتیازات شریعت اسلام است نه نقص آن. ‌ــــــــــــــــ @fatemi222
. ⚘﷽⚘ ❌ شبهه/ آنانکه مدیریت منابع آب نمیدانند، باران میخوانند آنانکه اهل تلاش نیستند، میکنند آنانکه هیچکاری را درست و اصولی انجام نمیدهند، به و نیاز متوسل میشوند آنانکه عرضه گرفتن حقشان را از ستمگر زورگو ندارند، به خدا واگذارش میکنند آنانکه ضعیفند و به توانایی های خود ایمان ندارند، بخدا توکل میکنند آنانکه با رفتارهای احمقانه جان خود و اطرافیانشان را بخطر می اندازند، صدقه میدهند تا شاید بلا رفع شود آنانکه علم حسابرسی و حسابگری نمیدانند، همه چیز را کار تقدیر و سرنوشت میدانند آنانکه خود شعور تشخیص و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری ندارند، مرجع تقلید دارند و تقلید میکنند آنانکه میانه ای با کار و تلاش شرافتمندانه ندارند، آخوند میشوند آنانکه اصول گفتمان سیاسی و اصول دیپلماسی را نمیدانند، جهاد في سبیل الله میکنند آنانکه اختراعات کافران را نتیجه الهامات شیطان میدانند، در وقت لزوم خود بدانها متوسل میشوند آنانکه نمیتوانند جلوی بوالهوسی چشمان هرزه ی خود را بگیرند، بر زنان حجاب میپوشانند (شبهه خلاصه شده است) ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ♦️ شاید واقعاً صاحب نوشتار فوق با کسانی برخورد کرده گمان میکنند، نماز باران یا دعا یا توسل میتواند جای کار و تلاش و تدبیر و ... را بگیرد. اما با دقت در معارف دینی و قرآنی معلوم میشود که شیوه صحیح عبارت است از به کارگیری تمام تلاش، تفکر و مشورت به همراه توجه به امور معنوی. بنابراین نه اکتفا به امور ظاهری و مادی صحیح است و نه غفلت از ماوراء. ♦️مثال ❇️ در روشن شدن یک لامپ، هم امر نادیدنی دخیل است (تامین انرژی توسط نیروگاه برق و ارسال به رشته های سیم برق)، و هم امور محسوسی چون خود سیم، لامپ، کلید برق، حرکت کلید توسط یک انسان و... اگر نیروگاه به کنتورهای برق انرژی ارسال نکند، هزاران لامپ و کلید و... هیچ نوری تولید نمیکند. و البته آن برق هم بدون لامپ و کلید، فشار کلید توسط انسان و...، فایده ای نمیبخشد. توجه به نیز اینگونه است ♦️ هیچ کدام از پیشوایان دینی ما (از امامان گرفته تا علما) چنان نبوده اند که به دلیل از درمان بیماری یا تلاش ظاهری و ... خودداری کنند. 👈 حتی نقل است که در شب عاشورا علیرغم علم امام علیه السلام به تقدیر عطش و تشنگی، از تلاش برای پیدا کردن آب از دو روش: حمله به فرات و چاه کندن، دست برنداشتند. (http://yon.ir/VpjsH) ♦️ درمورد مرجع تقلید ❇️ظاهرا نویسنده در تمامی مسائل متخصص و صاحب نظر است که از اینچنین نفرت دارد. وگرنه انسان ناچار است، در رشته های مختلف از متخصص آن پیروی کند؛ در تشخیص بیماری از پزشک، در بنای ساختمان از مهندس، در کوه نوردی از رهبر گروه و ..... در امور دینی نیز باید از کارشناس و متخصص آن سوال کرد. ♦️ اما اینکه نویسنده کسب و تحقیق و پژوهش در علوم دینی و انتقال آن به دیگران را کار شرافتمندانه نمیداند، به دلیل آن است که به دین معتقد نیست، وگرنه طبق استدلال وی، تمام معلمان و اساتید دانشگاه و... باید دنبال کار شرافتمندانه ای باشند! (با عذرخواهی از تمام خدمتگزاران علم) ♦️ دیگر آنکه جز نویسنده، تاکنون کسی اختراعات را الهامات شیطانی ندانسته است. @shobhe_shenasi ♦️ اما در بحث بارها گفته شده که علت اصلی حجاب خود زن است نه پیشگیری از بوالهوسی برخی مردان (قبلاً توضیح داده ایم). اما با اینحال چرا در غرب که حجاب ندارند، و بوالهوس نیستند، روز به روز بر آمار به عنف افزوده می شود؟؟ (👈 در امریکا، هر دو دقیقه یک زن مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد: ویکی پدیا yon.ir/6MsQI ) ✅ پاسخ یابی شبهات بیشتر در👇👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi 💯 در نشر این مطلب عمل کنید! ┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈
┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈ ❌ شبهه تو حجابتو رعایت کن تا من بهت تجاوز نکنم، تو غذا نخور تا من بتونم روزه بگیرم، تو مشروب نخور چون من مسلمونم … پیغمبر خدا کجا اینارو گفت آخه؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ♦️ در مورد حجاب: ❇️ حجاب حکم خداست و دلیل اصلی آن تجاوز کسی به کسی نیست. بلکه با انجام این دستور الهی، زن به گوهر وجودی خویش، و کمال و سعادت انسانی نائل می شود. 👈 به طور کلی هر دستوری از دستورات دین را که انجام می دهیم (حتی امر به معروف و نهی از منکر و یا کمک و صدقه دادن به دیگران) عاملی برای خودسازی و کمال یابی خود شخص محسوب می شود. هرچند فوایدی هم برای دیگران ممکن است داشته باشد. ♦️ در مورد روزه: ❇️ کسی برای روزه گرفتن ما مجبور به غذا نخوردن نیست. هرکسی با عذر یا بدون عذر مختار است که روزه نگیرد و به هراندازه که میل دارد غذا بخورد. اما رعایت حرمت ماه رمضان و قانون الهی در انظار عموم بر همگان لازم است. 👈 حتی در لائیک ترین کشورها، از برخی رفتارها که با ارزشهای جامعه سازگار نیست جلوگیری می شود. مثلاً در کشورهای اروپایی پلیس مانع حضور در اداره یا دانشگاه بدون لباس یا با لباس غیررسمی مانند شلوارک می¬شود، زیرا حرمت و ارزش های هر جامعه لازم است رعایت شود. ♦️ در مورد مشروب: ❇️ در این مورد نیز کسی لازم نیست به خاطر اعتقادات ما چیزی بخورد یا نخورد. آنچه لازم است رعایت شود، قوانین الهی و اجتماعی هر جامعه متناسب با ارزش های آن جامعه است. 👈 در همه کشورهای دنیا، از رانندگی افراد جلوگیری می شود. چون این حالت، برای سلامت جامعه خطرآفرین تلقی می¬شود. ✅ نکته آخر: ♦️ همه این ها را پیغمبر خدا ص در کتاب خود، قرآن کریم نوشته است، یک نگاهی بیندازید. پاسخ یابی شبهات بیشتر در👇👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi در نشر این مطلب عمل کنید! ┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈