eitaa logo
عفاف و حجاب
544 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
98 فایل
آنچه درباره حجاب و عفاف باید بدانیم. محتوای تبیینی ویژه جهادگران تبیین. @ste_gonabad5 سیاست، سخنواره، پاسخ به شبهات، ضرورت و فلسفه، دلایل عقلی، روانشناسی، اهمیت و... در قالبهای پرده نگار، موشن، کلیپ https://eitaa.com/Chastity/3191
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨به مکان های عمومی بروید داخل مسجدی که همه نمازخوانند لازم‌ نیست به بغل دستیت سفارش کنی نماز بخواند👇👇 🔻ایتا کف جامعه نیست. 🔻ایتا تبلیغ چهره به چهره نیست. 🔻با ارسال چند پست وظیفه خود را انجام نداده ایم. 🚨به مکان های عمومي بروید. 👌سوار اتوبوس و مترو بشوید، یا به مکان های زیارتی و تفريحی شهرتان بروید و خیلی آرام با مردم چهره به چهره گفتگو کنید. ❌ به توهین نکنید ✅ فقط عواقب آمدن پزشکیان را توصیف کنید.
‍ 🔴 وضعیت زنان در آخرالزمان ✍به نقل از رسول اکرم(ص) : 🔸جامه ی کافران بپوشند. 🔹خود را به شکل مستبکران درآورند. 🔸بر زین ها سوار شوند. 🔹به همسران خود تمکین نکنند. 🔸درآمد شوهرانشان آنها را کفاف ندهد. 🔹فاسد می شوند. 🔸برای طمع دنیا در داد و ستد همسرانشان شرکت می کنند. 🔹خود را به صورت مردان در می آورند. 🔸جامه ی مردان را می پوشند. 🔹بی حیا می گردند. 🔸سرشان را چون کوهان شتر درست می کنند. 🔹در عین لباس پوشیدن اندامشان آشکار است. 🔸زنان از این که همسران شان با همجنس خود رابطه دارند آگاهند ولی به روی خود نمی آورند. 🔹در بهترین خانه ها زن تشویق به فسق و فجور می شود. 🔸رابطه ی نامشروع به صورت یک فضیلت بازگو می گردد. 🔹اختلاطشان با مردان زیاد می شود. 🔸با همسرانشان با خشونت رفتار می کنند. 🔹حکومت می کنند. ✍به نقل از امیرالمؤمنین(ع): 🔹زینت های خود را آشکار می کنند. 🔸از دین خارج می شوند. 🔹به سوی لذت ها و شهوت ها می شتابند. 🔸محرمات الهی را حلال می شمارند. 🔹پدر و مادر در نزد وی خوار شمرده می شوند. 🔸زنها از مردان درخواست ازدواج می کنند. قضاوت با خودتون؛ببینید کجای زمان هستید
هدایت شده از منبرک فاطمی
سلام ، ، ویژه محرم ۱۴۰۳ https://eitaa.com/fatemi222/14309
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دیگه همه بانوان این سرزمین متوجه شدن که وعده های مربوط به رفع حجاب دروغی بیش نیست ✅ و مملکت نیاز به اقتصاد قوی داره نه این بازی های سیاسی و سوء استفاده از حجاب برای فریب بانوان!
ویروس آندلس 31-6-1401.pdf
3.11M
🔞فراموش نکنیم که تهاجم فرهنگی یک جنگ تمام عیار است و آندلس سازی از یک تار مو شروع میشود‼️ 🔖قابل توجه سخنرانان و فعالان عرصه ؛ کتابی در خصوص استحاله های فرهنگی، نفوذ و شبیخون فرهنگی که مورد توجه پژوهشگران و اهل بصیرت واقع شده به صورت رایگان در اختیار شما سروران قرار گرفته است. 📝گزیده ای از ؛ 💠اگر خاک وطن را به فرهنگ،تنه درختان را به مردان و میوه این درختان را به فرزندان تشبیه کنیم، بلاشک ریشه این درختان، زنان ایران اسلامی هستند. که دشمنان، پس از ورود به خاک (فرهنگ) درحال بیرون کشیدن ریشه این درختان مثمر هستند. ✍نام نویسنده کتاب : حمدان مقدم ✋راهنمای مباحث عفاف کانال https://eitaa.com/fatemi222/3683
✅ حکم نذر زن بدون اجازه شوهر ✳️ مسأله- آیا زن بدون شوهر صحیح است، در صورت مزاحمت نذر او باحقوق شوهر چطور؟ ✳️ : نذر زن اگر مزاحم حقوق شوهر باشد، بي اجازه او باطل است و اگر مزاحم نباشد احتياط مستحبّ آن است كه با اجازه او باشد. ✳️ : نذر زن بدون اجازه بنابراحتياط واجب وضعاً منعقد مي شود.(یعنی نذر به وقوع پیوسته) ✳️ : نذر زن بدون قبلي يا اجازه بعدي شوهر در آنچه با حقّ استمتاع او منافات دارد، صحيح نيست حتي اگر قبل از ازدواج نذر كرده باشد، و صحت نذر زن در اموالش بدون اجازه شوهر محلّ اشكال است، پس بايد رعايت احتياط شود، مگر در حجّ و زكات و صدقه و احسان به پدر و مادر و صله ارحام. ✳️ مقام معظم : اگر شوهر حضور دارد، بايد بنابر احتياط نذر زن با اجازه او باشد. 🔹منبع : احکام احکام شیرین ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مسئله حجاب و محرم و نامحرم نفی عشق و زیبایی نیست بلکه حجاب برای مدیریت عشق است 👤
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ درخانه اگر کَس است.. حرف بس است 🎙حجت الاسلام انصاریان 🔴 دعوت پاپ از 7000 کشیش وکاردینال 🔻 دستورجلسه: خاموش کردن ◼️وای و علی الاسلام والسلام😭😭😭 ✋راهنمای مباحث عفاف کانال https://eitaa.com/fatemi222/3683
حجاب در ادیان الهی 👇👇 الف) حجاب در آیین زرتشت https://eitaa.com/Chastity/4506 ب) حجاب در دین یهود https://eitaa.com/Chastity/4507 ج) حجاب در دین مسیح https://eitaa.com/Chastity/4508
از برخی متون دینی وتاریخی استفاده می شود که «اصل پوشش»، میان اقوام و ملل مختلف، مطرح بوده و سابقه طولانی داشته، گرچه نحوه بهره گیری از حجاب، حدود، نوع لباس و رنگ آن به حسب سنّت و آداب جوامع، متفاوت بوده است .(اگر به لباس ملی کشورهای جهان بنگریم، در می یابیم که زنان دارای حجاب بوده اند و این مسئله اختصاص به مذهب یا ملت خاصی نداشته است. هر چند حجاب در طول تاریخ، فراز و نشیب های بسیاری را طی کرده و بر اساس بافت فرهنگی، آداب، سنّت ها و یا با اعمال سلیقه حاکمان، تشدید یا تخفیف یافته، ولی هیچ گاه به طور کامل از بین نرفته است. این امر، بیان گر فطری بودن پوشش در انسان است و ثابت می کند که لباس و پوشش، به تدریج و بر اثر تمدن ها ایجاد نشده است، بلکه نخستین انسان ها نیز به طور فطری بدان گرایش داشته اند. در داستان حضرت آدم و حوّا آمده است: «زمانی که آن دو از شجره ممنوعه خوردند، پوشش خود را از دست دادند و عورت آن ها آشکار شد و به سرعت، خود را با برگ درختان بهشتی پوشاندند».(اعراف (7) آیه 22.) از این داستان، به خوبی مشهود است که گرایش فطری بشر به پاکی و عفّت و حجاب، موجب شده پوشش در میان همه اقوام وجود داشته باشد. ↩️حجاب در ادیان الهی https://eitaa.com/Chastity/4503
✅استاد شهید مطهری می نویسد: «اطلاع من از جنبه تاریخی، کامل نیست. اطلاع تاریخی ما آن گاه کامل است که بتوانیم درباره همه مللی که قبل از اسلام بوده اند اظهار نظر کنیم. قدر مسلّم این است که قبل از اسلام در میان بعضی ملل، حجاب وجود داشته است. تا آن جا که من در کتاب های مربوطه خوانده ام در ایران باستان و در میان قوم یهود و احتمالاً در هند، حجاب وجود داشته و از آن چه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است. اما در جاهلیت عرب، حجاب وجود نداشته است و به وسیله اسلام در عرب پیدا شده است.»(مرتضی مطهری، مسئله حجاب، ص 21.) 🔹ویل دورانت می گوید: «چون انسان تنها به این خشنود نبود که با پوست حیوانات خود را بپوشاند، با پشم گوسفند و الیاف گیاهان برای خود لباس تهیه کرد و همین لباس ساده است که جامه هندی، شنل یونانی، لنگ مصری قدیم و سایر اقسام گوناگون و جذاب لباس انسان را در عهدهای مختلف تشکیل داده است. در این هنگام است که بافندگی از مهم ترین هنرهای مخصوص زن گردیده است.»(ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج 12، ص 30.) 🔹تمام ادیان آسمانی، حجاب و پوشش زن را واجب و لازم شمرده اند و جامعه بشری را به سوی آن دعوت کرده اند، زیرا لزوم پوشش، به طور طبیعی در فطرت زنان به ودیعت نهاده شده و احکام و دستورهای ادیان الهی، هم آهنگ و هم سو با فطرت انسانی تشریع شده است. مهم تر از همه این که، حجاب به دلیل آن که نقشی اساسی در ایجاد آرامش روانی، حفظ کرامت زن، استحکام خانواده و جلوگیری از ناهنجاری ها دارد، مورد توجه قرار گرفته است. در حقیقت، حجاب در جهت حمایت از حقوق واقعی زن و ارزش بخشیدن به اوست، نه تحقیر و کم بها شمردنش. تحقیر زن، وقتی است که ابزار و وسیله ای تبلیغی برای به دست آوردن سودهای بزرگ اقتصادی باشد؛ چنان که در فرهنگ غربی این گونه است. 🔹متأسفانه امروزه در غرب، حجاب را تحقیر زن می دانند، در حالی که بی حجابی و بدحجابی، پدیده ای جدید و بر خلاف فطرت انسان است، که باید آسیب شناسی و ریشه یابی شود. منشأ بی حجابی به صورت سازمان دهی شده، به اواخر قرن نوزدهم برمی گردد. پس از عصر نوزایی (رنسانس) علمی و صنعتی اروپا و نیز جنگ جهانی دوم و انقلاب صنعتی، زمینه لازم برای تشویق زنان برای کنار گذاشتن حجاب فراهم گردید. دامنه این اقدامات به تدریج کشورهای اسلامی را نیز فراگرفت و به صورت سلاحی کارآمد برای مقابله با معنویت و اخلاق و سقوط جامعه دینی به کار گرفته شد و استعمارگران در این خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.(حسن صدر، حقوق زن در اسلام و اروپا، ص 7 و 51.) حجاب در ادیان الهی https://eitaa.com/Chastity/4503
الف) حجاب در آیین زرتشت پژوهش ها نشان می دهد که زنان ایران از زمان مادها که نخستین ساکنان این دیار بودند، حجابی کامل شامل: پیراهن بلندِ چین دار، شلوار، چادر و شنلی بلند بر روی لباس ها داشته اند. این حجاب در دوران سلسله های مختلف پارس ها نیز معمول بوده است. بنابراین در زمان بعثت زرتشت و قبل و بعد از آن، زنان ایرانی از حجابی کامل برخوردار بوده اند. برابر متون تاریخی، در همه آن زمان ها پوشاندن موی سر و داشتن لباس بلند و شلوار و چادر، رایج بوده است. زنان هر چند آزادانه در محیط بیرونِ خانه رفت و آمد و همپای مردان کار می کردند، ولی این امور با حجاب کامل و پرهیز شدید از اختلاطهای فسادانگیز همراه بوده است. جای گاه فرهنگی پوشش در میان زنان ایران زمین به گونه ای بود که در دوران سلطه کامل شاهان نیز حجاب را رعایت می کردند؛ مثلاً هنگامی که خشایار شاه به ملکه «وشی» دستور داد که بدون پوشش به بزم بیاید تا حاضران، زیبایی اندام او را بنگرند، وی امتناع کرد و به دلیل این سرپیچی، به حکم دادوران، عنوان «ملکه ایران» را از دست داد. از زمان ساسانیان، افزون بر چادر، پوشش صورت نیز در میان زنان اشراف، معمول گردید. زنان طبقات بالای اجتماع جرئت آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان رفت و آمد کنند. زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر و یا برادرشان باشد، ببینند. در نقش هایی که از ایران باستان بر جای مانده است، هیچ صورت زنی دیده نمی شود. یکی از نویسندگان می گوید: حجابِ چهره زنان جزو سنّت های ملی بوده است و در ایران قبل از اسلام، زنان محتشم ایرانی برای حفظ حرمت و حشمت، با پرده نازکی صورتشان را می پوشاندند. این رسم و عادت به تدریج، رنگ مذهبی به خود گرفت تا جایی که کسی را یارای گفت وگو درباره آن نماند. او در ادامه می گوید: در کیش آریایی، زنان محترم، محجوب بودند... هم چنین محجوب بودن پوشش صورت به زنان اشراف اختصاص داشته است.(علی محمدی آشتیانی، حجاب در ادیان الهی، ص 91.) روسری بانوان زرتشتی، پارچه ای رنگین و با نقش و نگار و به طول حدود سه متر و نیم و عرض یک متر بود که مانند بانوان بختیاری روی کلاهک می گذاشتند و با دستمال روی آن را می بستند.( ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج 1، ص 552.) تجلّیات پوشش در میان زنان ایران چنان چشم گیر است که برخی از اندیشمندان و تمدن نگاران، ایران را منبع اصلی ترویج حجاب در جهان معرفی کرده اند. از آن جا که مرکز بعثت «اشو زرتشت»، ایران بوده است و او در زمینه اصل حجاب و پوشش زنان در جامعه خویش کمبودی نمی دیده است، با تأیید حدود و کیفیت حجابِ رایج آن دوران، کوشید تا با پندهای خود، ریشه های درونی حجاب را تعمیق و مستحکم نموده، عامل درون را ضامن اجرا و پشتوانه استمرار و استواری حجاب معمول قرار دهد. 🟩حجاب در ادیان الهی https://eitaa.com/Chastity/4503