eitaa logo
کمیسیون سبک زندگی کارگروه تخصصی نظام حکمرانی
25 دنبال‌کننده
139 عکس
53 ویدیو
33 فایل
اطلاع رسانی ، گفتمان ، هم افزایی و هماهنگی های اعضا و همکاران محترم کمیسیون سبک زندگی کارگروه نظام حکمرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
«مولفه های مکتب سردار شهید دلها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی» دلنوشته دکتر محمد بنائیان سفید به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهید سرباز ولایت و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی رضوان الله علیهم. «انَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ. (فصلت؛۳۰). به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: “نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!” سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، دانش آموخته مدرسه عشق، و مبتکر عملی مدیریت جهادی که مقارن با ایام شهادت فاطمیه (س) و نیز سالگرد حماسه نهم دی‌ماه می باشد را گرامی می داریم. امام خامنه ای: «به حاج قاسم، شهید عزیز و به ابو مهدی، شهید عزیز به چشم یک فرد نگاه نکنیم، به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم.» شهادت حاج قاسم نسبت به هدف و مکتب ایشان باید ، نگاه سبک زندگی اسلامی ایرانی و الگو سازی مولفه‌ها و ویژگیهای این شهید بزرگوار برای جامعه به شمار آورد. آرزوی حاج قاسم شهادت و دستیابی به فوز عظما و حیات طیبه بوده است. ماندگاری مکتب حاج قاسم با شهادت ایشان تثبیت گردیده است. وقتی سخن از مکتب حاج قاسم گفته می شود در حقیقت همان مکتب اسلام و اسلام ناب محمدی (ص)، در طول مکتب حضرت سیدالشهداء ومکتب امام خمینی (ره) است که رابطه طولی دارد و براساس آیه قرآن همان «من ینتظر» است که به اذن پروردگار در زمان و مکان مشخص ظهور می یابد، که مصادیق آن در عصر معاصر به فرموده امام خامنه ای (مدظله العالی) در شهید حاج قاسم سلیمانی تبلور یافته است. در این دلنوشته به اختصار مولفه ها و شاخص های مکتب شهید سلیمانی با توجه به سبک زندگی آن بزرگوار که به صورت عملی که منبعث از مبانی دینی، اعتقادی، اصول و ارزشهای انقلابی و مجاهدت های آن بزرگوار بوده که تبلور عینی مکتب حاج قاسم را با مطالعه در زندگی پربرکت، تاثیرگذار، و الگوساز بوده است نام می بریم: شهید سردار دلها، دو مولفه مهم در وی وجود داشت، که سبک زندگی و ماندگاری جاودانه ایشان را رقم زد. مولفه اول «اندیشه» یعنی شعور و مولفه دوم «انگیزه» که همان شور بود که حرکت جهت دار به سوی آرمان ها و اهداف متعالی را سوق داد، که تبلور آن عشق به ولایت، وطن، مردم، عشق به اهل بیت سلام الله علیهم، عشق به انسانیت انسانها، عشق به آرامش و امنیت انسانها، عشق به هویت و شکوفایی فطرت الهی، عشق به جهاد و انقلاب، دلی سرشار از عواطف، محبت و دلدادگی به معرفت و عرفان، که در واقع سپهر علمی، معرفتی، جهان بینی و ایدئولوژی الهی و اسلامی را از تئوری به عمل در عرصه زندگی فردی و اجتماعی خود تحقق بخشید. تعریف مکتب چیست؟ هرگونه نظام منسجم از باورداشتها در یک حوزه معین مانند جهان بینی و نظام منسجم رفتاری در یک حوزه معین، در عرصه های مختلف در نظام فکری و عقیدتی در عرصه خداشناسی، جهان شناسی و انسان شناسی، زیبایی شناختی (هنر) است. استاد شهید مرتضی مطهری (ره) در تعریف مکتب می فرماید: «یک تئوری کلی و یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم است که هدف اصلی کمال انسان است و تامین سعادت همگان است و در آن خطوط اصلی و روشها، بایدها و نبایدها، خوبی ها و بدی ها، هدف ها و وسیله ها، نیازها و دردها و درمانها، مسئولیت ها وتکلیف ها،مشخص است و منبع الهام تکلیفها و مسئولیت ها برای همه افراد باشد. (مقدمه ای بر جهان بینی اسلامی ص ۴۵ تا ۵۴). مصادیق مولفه های شور و شعور مکتب سردار دلها که با اهتمام مجدانه و جهاد خالصانه وانقلابی بجا گذاشت و الگویی برای نسل معاصر، آزادی خواهان، عدالت طلبان و احرار جهان است شامل: ۱_تدبیر و عقلانیت ۲_ایمان اتقان مبتنی بر عقلانیت ۳_بصیرت عمیق ۴_اخلاص ۵_سرباز ولایت و ولایت مداری ۶_جامعیت و ذوابعاد بودن در شخصیت و هویت ۷_حریت وآزادگی ۸_قدرت تدبیر و منطق استوار ۹_مردم داری و عشق به مردم ۱۰_تکلیف گرایی ۱۱_مسئولیت پذیری ۱۲_پاسخگویی ۱۳_استقامت فکری و علمی ۱۴_جهان نگری که محدود به جغرافیای ایران نبود ۱۵_دشمن شناسی و شجاعت بی بدیل و متفکرانه در مواجهه ی با آنان ۱۶_فروتنی و مهربانی ۱۷_دیپلماسی میدانی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، دفاعی و بازدارندگی در کمال اقتدار ۱۸_مظهر مقاومت مبتنی بر عقلانیت ۱۹_اخلاق اسلامی (فضیلت های اخلاقی) و اخلاق کاربردی وحرفه ای ۲۰_امیدواری، اندیشه توام با انگیزه ۲۱_توصیه به مدیران نظام در سه اصل،اخلاص،صمیمیت ودغدغه مند بودن. ۲۲_توجه واحترام به مردم،خانواده معظم شهدا،ومردمی بودن. ۲۳_قاطعیت در تصمیم گیری وعمل به آن در حین انعطاف پذیری ومحبت. ۲۴_سبک زندگی اسلامی مبتنی بر ایمان،وتبلورشهید زنده بودن. ۲۵_حرکت در مسیر رضایت الهی وفناشدن در صفات جمال و جلال خداوند،وپرهیز از پست خواهی وکیل مقام مگ
ر آنکه بر اوتکلیف کرده باشند. در سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و همرزم ایشان شهید مهندس ابومهدی، و با استعانت از روح ملکوتی آنان ، از خداوند سبحان مسالت داریم ما رااز رهروان واقعی مکتب آنان که در طول مکتب ناب اسلام محمدی (ص)ومکتب امام خمینی می باشد، موفق بدارد.ارادتمند؛محمد بنائیان سفید. https://damqannama.ir/?p=4595
20.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مواظب نفوذ اساتید غرب زده باشید🔴 برای استحاله کردن، برنامه دراز مدت دارند، با ابزاری که دارند افکار دانشجویان را بسمتی سوق می دهند، که تامین کننده اهداف بلند مدت غرب است. ساده اندیشی ممنوع. این کلیپ شیخ قمی نمونه کوچک اقدامات جریان سکولار در دانشگاه ها و نفوذ سازمان سیا و موساد در وزارت علوم است. نکته: در انتخاب یا انتصاب شوراها و مراکز تصمیمیگیری کلان دقت بیشتری شود. قصه: دارم تار می نوازم آخر شب رهگذری از کنار فروشکاه بزرگی رد می شد، فردی را مشاهده کرد، که قفل مغازه را دستکاری می کرد گفت: آقا! شما چکار می کنید؟! فرد که سارق بود و مشغول باز کردن قفل گفت: دارم تار می زنم!!. رهگذر: بعدا صدای تار پیداش نیست؟! دزد گفت: صبح فردا صداش در میاد😊»۱۴٠۱/۱٠/۱۴👇 @mhg12871338 🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
محمد بناییان سفید: محمد بناییان سفید: «باسمه تعالی» «درتدوین برنامه هفتم توسعه چه ساز و کارهایی باید رعایت شود؟! » نویسنده:دکتر محمد بنائیان سفید. در تدوین برنامه توسعه‌ی هفتم, شیوه های ذیل پیشنهاد می شود. ۱_بر اساس بررسی و ارزیابی انجام شده، میزان تحقق برنامه ششم حدود ۳۰در صد اجرایی شده،جای تأمل وتفکراست. ۲_آسیب شناسی عدم تحقق برنامه توسعه‌ی ششم بیانگر آن است که افراد در تدوین برنامه ۱_اولویت بندی نداشته اند.۲_باید ازمسئولین وزارتخانه ها و موسسات دولتی ازاین تفاوت فاحش معنی دار ،سوال شود. واصولا از نظر آماری تا ۵درصدانحراف از برنامه تصادفی است وبیش ازآن که ۷۰درصد را شامل می‌شود نشان از عدم ادراک مدیران از وضعیت میدانی سازمانها ،نهادها وموسسات است. ۳_علاوه بر قصور برنامه ریزان ،عدم نظارت بر عملیات واجرای بر نامه ها از سوی نهادها ومجلس محترم وبعضا انحراف تخصیص منابع از سوی آنهاست. ۴_البته تفاوت بین مصوبات اعتبار با تخصیص منابع ونیز گستره زمانی هم نقش اساسی دارد که اعتبارات پیش بینی شده در ظرف زمانی تعهدات با تامین وتخصیص آن از سوی مجلس تحقق نمی یابد. ۵_متاسفانه طرح مسائل کلی وتعدد ماده قانونی درکنار تعداد زیادی از احکام نشان از عدم تفکر برنامه توسعه‌ی ششم است،یعنی۱۲۴ماده قانونی و۱۰۰۰حکم بوده‌است. «در برنامه توسعه‌ی هفتم باید مراحل ذیل رعایت شود». ۱_ توجه به ساختار بودجه ریزی پدر شفاف نمودن دومحور اصلی برنامه‌ریزی کشور که عبارتند از۱_شفاف سازی منابع ۲_شفاف سازی مصارف. ۲_عنصر هماهنگی بین بخش هاواولویت بندی بین همه بخش ها،نمی توان همه آمال،آرزوها وچالش ها را در برنامه توسعه گنجانید. ۳_باید برنامه توسعه هفتم مسأله محور باشد و برای هر حکمی شاخص قابل اندازه گیری وجود داشته باشدوراه وصول از وضعیت موجود در رسیدن به برنامه مطلوب ومیسور مشخص باشد. ۴_در برنامه ریزی توسعه‌ی هفتم در تدوین راهبردها از روش SWOT (برنامه‌ریزی خطی) توامان از برنامه ریزی محوری استفاده شود یعنی پیش بینی عوامل مستحدثه کشور وبازنگری در اولویت های مسأله مدار. ۵_یکی از مشکلات ما برنامه‌ریزی مدیران از هرم تصمیم گیری به صورت فرضیه(آزمون وخطا)است،که چون وضعیت موجود میدانی مشخص نیست درصد بالایی از بخشنامه ها و دستورالعمل ها قابل اجرا نمی باشد که عدم تحقق ۷۰درصد از برنامه ششم شاهد این مدعاست.البته در برنامه ریزی توسعه نیاز به برنامه ریزی معکوس است یعنی از قاعده به هرم که باشناخت وضعیت موجود ومیدانی تصمیم ساری و تصمیم گیری می شود.که دراین صورت بالای ۸۰در صد از آئین نامه ها و دستورالعمل ها قابل اجرا است. ۶_هماهنگی بین برنامه،هدف گذاری،عینی بودن،قابل اجرا بودن یعنی فرآیند آرمان ها،سیاست گذاریها،اهداف کلان،اهداف تفصیلی،اهداف راهبردی ،اهداف عملیاتی واهداف اجرایی. ۷_مشخص شدن محور های کلیدی و اساسی،احصاء اولویت هاونسبت آن با حکمرانی کشور.یعنی هریک از احکام مبتنی بر کدامیک از قوانین بالادست،سیاست های کلی نظام و... است. ۸_مشخص وشفاف نمودن منابع تحقق اولویت ها ی برنامه. ۹_مهمترین وکلیدی ترین موضوع برنامه هفتم باید توجه به مسأله تولید وسرمایه گذاری باشد.یعنی به فکر حجیم بودن کیک اقتصاد کشور در ۵سال برنامه هفتم در احکام ۵ساله واحکام دائمی باشیم. ۱۰_ارائه برنامه وتخصیص منابع واعتبار در برنامه سالیانه مبتنی بر برنامه توسعه هفتم باشد وجدا از تخصیص بودجه به صورت چند دوازدهم پرهیز شود، که مضر برنامه توسعه وزمان متناسب با آن است. وآخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین:محمد بناییان سفید.
🔴 انهدام تمدن 🔹‏برای انهدام یک تمدن ۳ چیز را باید نابود کرد: خانواده نظام آموزشی الگوها ✅ برای اولی، منزلت زن را باید شکست، برای دومی، منزلت معلم و برای سومی منزلت بزرگان و اسطوره‌ها ... ✍️ جبران خلیل جبران تأمل مجازی
باسمه تعالی با سلام و آرزوی بهترین ها ، دعوتنامه یازدهمین نشست و هم اندیشی مشترک جهت استحضار اعضای محترم و همکاران ارجمند کمیسیون با احترام و دعای خیر: غلامعلیزاده
🔰 فایل کتاب دستاورد‌های یکساله جمهوری اسلامی با عنوان در مسیر پیشرفت منتشر شد. این محتوای بسیار کاربردی، مناسب برای همه مردم، بویژه سخنرانان، اساتید حوزه و دانشگاه و طراحان و موشن‌گرافان و... خواهد بود. در یکسال اخیر برای حل مشکلات خودرو چه اقداماتی انجام شد؟ در یکسال اخیر در حوزه پیشرفت‌های علمی و دانش بنیان چه گام‌هایی برداشته شد؟ در یکسال اخیر در زمینه بهداشت و دارو چه مسیری طی شد؟ در یکسال اخیر در رابطه با کاهش تورم چه اقدامی انجام شده است؟ در یکسال اخیر در رابطه با مسکن چه اقدامی انجام شده است؟ و... @jahadetabeen_ir مصطفی: اسم کتاب تندتر از عقربه ها حرکت کن🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا