eitaa logo
🇮🇷 امیرحسین | تولید محتوا
28.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
2 فایل
. محتوا، گویای چگونگیم هست و بس🌱 پس در اینجا به توضیح بیشتر احتیاجی نیست❗️ . . . راه ارتباطی با من👇 @Amirhosein_mohammadi .
مشاهده در ایتا
دانلود
. تیمور🥸: بیشتر اینارو خودم میدونستما ولی بازم حس میکنم یه جای کار میلنگه و ایده نیست🤦🏻‍♂️ تیمور جان بهت گفتم مشکل تو اینه که نمینویسی✍️ اگه شروع کنی همین دغدغه های مخاطب رو بنویسی❗️ هر ایده ای به ذهنت میاد رو بنویسی☝🏻 از این ابزار هایی که بهت گفتم کمک بگیری👌 رقبا و همکارات رو تحلیل کنی✅️ و... بهت قول میدم انقدر ایده واسه تولید محتوا میاد که بیای بگی من این محتوا رو کی تولید کنم😅😉 .
. بهت قول میدم اگه شروع کنی به انجام دادن و نوشتن این ایده ها☝🏻 با استفاده از همین روش‌ها، می‌تونی یه منبع پر از ایده داشته باشی و تولید محتوا برات آسون‌تر و لذت‌بخش‌تر میشه☺️ .
. دیروز راجع به اهمیت نوشتن و ایده یابی صحبت کردیم که میشه مقدمه اموزش امروز✌🏻 .
. وقتی وارد دنیای تولید محتوا می‌شی، ممکنه اولش فکر کنی که هر وقت ایده‌ای داشتی، یه پست یا ویدیو تولید کنی و منتشر کنی🤗 اما خیلی زود می‌فهمی که تولید محتوا بدون برنامه‌ریزی، هم انرژی زیادی ازت می‌گیره و هم نتیجه‌ای که انتظار داری رو نمی‌ده🙁 .
. اینجاست که داشتن تقویم محتوایی به کارت میاد😉 ابزاری که بهت کمک می‌کنه با برنامه‌ریزی و هدفمند پیش بری و محتوایی بسازی که تاثیرگزار باشه✅️ .
. حالا چطوری می‌شه یه تقویم محتوایی نوشت؟ ✍️ اولین قدم اینه که اهداف اصلیت رو مشخص کنی☝🏻 مثلاً اگه هدفت اینه که تا یه زمان خاص تعداد مخاطب‌های کانالت رو بیشتر کنی! یا می‌خوای بیشتر فروش داشته باشی🙋🏻‍♂️ این‌ها رو دقیق و شفاف برای خودت بنویس❗️ وقتی بدونی هدفت چیه، راحت‌تر می‌تونی نوع محتوا و زمان‌بندی رو تنظیم کنی✅️ .
. قدم بعدی اینه که ایده‌ها رو جمع کنی و دسته‌بندی کنی☝🏻 .
. فرض کن کانالی در زمینه تغذیه سالم داری و می‌خوای از موضوعات مختلف استفاده کنی تا مخاطب رو درگیر کنی☺️ برای مثال می‌تونی ایده‌ها رو به دسته‌های مختلف مثل «نکات تغذیه‌ای»، «دستور پخت غذاهای سالم»، «فواید میوه‌ها و سبزیجات» و غیره تقسیم کنی🌱 وقتی موضوعات رو به دسته‌های مختلف تقسیم کنی، دیگه سردرگم نمی‌شی که باید درباره چی بنویسی یا پست کنی🤷🏻‍♂️ .
. حالا که ایده‌ها دسته‌بندی شدن✅️ وقتشه یه جدول هفتگی یا ماهانه تنظیم کنی و روزهای مشخصی رو برای هر دسته محتوا اختصاص بدی🤓 .
. مثلاً می‌تونی شنبه‌ها رو به نکات تغذیه‌ای، دوشنبه‌ها رو به دستور پخت‌ها، و پنج‌شنبه‌ها رو به معرفی میوه‌ها و سبزیجات اختصاص بدی☝🏻 اینجوری هر هفته یا ماه، یه ساختار مشخص داری و می‌دونی هر روز قراره چه محتوایی منتشر کنی👌 حتی می‌تونی مناسبت‌های خاص رو هم توی این تقویم در نظر بگیری؛ مثلاً اگه به روز جهانی تغذیه نزدیک می‌شی، می‌تونی محتوای خاصی برای اون روز آماده کنی😉 .
. یه نکته خیلی مهم دیگه اینه که زمان پست‌گذاری رو هم توی تقویم محتواییت مشخص کنی🕑 مثلاً اگه تجربه نشون داده که پست‌هات توی عصرها بیشتر دیده می‌شن، می‌تونی زمان انتشار پست‌ها رو برای عصر برنامه‌ریزی کنی✅️ اینطوری هم محتوای آماده‌ت رو به موقع منتشر می‌کنی و هم به نتیجه بهتری می‌رسی.😉 .
. تیمور🥸: از کجا بدونم چه ساعتی باید پست بزارم!! تیمور جان این باز برمیگرده به مخاطب هدفت❗️ مثلا اگه مخاطبت کارمند یا دانشجو باشن احتمالا صبح تایم خوبی واسه پست گذاشتن نباشه ولی برعکس از مخاطبت خانم خونه دار باشه صبح تایم بهتری برای محتوا گزاشتن هست😉 .