eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
9.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
284 ویدیو
435 فایل
📲اولین میکرورسانه حکمرانی وسیاست گذاری فرهنگی 📚زیر نظر اندیشکده حکمرانی فرهنگی ♻️معرفی اندیشکده: https://zil.ink/cultuarlgovernace 👤روابط عمومی: @admin_activism ✔️گروه حکمرانی فرهنگی: https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙 🔻عوامل سازنده سلبریتیسم 🔹فضای مجازی یک فضای گسسته و سیال دارد و سلبریتی‌سازی‌اش در حقیقت می‌توانم بگویم خیلی پر رنگ‌تر و جدی‌تر است. 🔹 به نحوی در ذات فضای مجازی هست از این جهت که از خط قرمزها خیلی می‌تواند دورتر باشد. 🔹همه‌ی این‌ها منجر به این می‌شود که آن فرد سلبریتی و آن فردی که به دنبال شهرت هست، احساس کند که در دنیای واقعی نیست. 🔹 حتی ممکن است یک سری رفتارهایی که در دنیای واقعی انجام نمی‌دهد را در شبکه‌های اجتماعی انجام‌ ‌بدهد. 🎤گفت و گو با:دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/1954 | | 🆔@cultural_governance
CelebrityCulture_1.pdf
حجم: 624.8K
📎 اولین شماره از فصلنامه مجازی منتشر شد: 🔻سلبریتیِ صداوسیما یا سلبریتیِ واقعی ✍🏻 علی مؤمنی 🔻رابطه فرااجتماعی ✍🏻 دکتر احسان شاه‌قاسمی 🔻سلبریتیزه شدن تلویزیون ایران و اقتصاد توجه ✍🏻 محمد حسین ترکمان 🔻سلبریتیِ کتاب‌باز ✍🏻 داوود طالقانی 🔻ابزار ‌ها از دل مفاهیم بیرون می‌آیند؛ سلبریتی‌ها از دل ابزار ✍🏻 جواد کتابی 🔻چاقویی در دست حاکمیت ✍🏻 علی رئیسی 🆔 @cultural_governance
اولین پلتفرم تخصصی علوم اسلامی و مبانی انقلاب اسلامی 👣 جریان سازی 🗣️ انتقال تجربیات علمی و فرهنگی 💭 گفتمان سازی 👥 نقد درون گفتمان 💥 بررسی و تحلیل مسائل روز 💥 بررسی شبهات روز اعتقادی 💥 تحلیل مبانی انقلاب اسلامی اما چطور : - پژوهش های و مقالات تخصصی خود را منتشر کنید و از ویژگی های پلتفرم قدر ، بهرمند شوید : - انتشار در وب جهانی - ترجمه رایگان - نقد و بررسی توسط کاربران اسپانسر در نشر در فضای مجازی - کسب امتیاز و هدایا و .. - با بحث و گفتگو قدر ، مطالب و دانسته های خود را با چالش بکشید ، (همه مطالب و مقالات شما ، توسط کاربران به نقد و بررسی گذاشته می شوند) - به راحتی موضوعات، مسائل و شبهات روز را ، طرح بحث کنید و با سایر کاربران گفتگو کنید. https://ghadr.org 🆔@cultural_governance
📌حکمرانی هلندی علیه سوء استفاده 🔹بلال وهیب، مجری تلویزیونی، خواننده و بازیگر مراکشی-هلندی ۲۲ ساله، که در لایو اینستاگرام از یک طرفدار ۱۲ ساله خواسته‌بود در ازای پول اعضای خصوصی بدن خود را نشان دهد، از تمامی مشاغل خود اخراج، تمامی قراردادهای کاری وی ملغی و توسط پلیس بازداشت شد. نیز صفحه این سلبریتی را بست. 🆔 @cultural_governance
2.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀🔺 دنیای سلبریتیا با دنیای شهدا خیلی فرق می‌کنه! | 🔸ازدحام شدید برای گلزار تقابل_سین شین (سین:سلبریتی، شین:شهید) 🆔@cultural_governance
2.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺+ دنیای بدون محمدرضا گلزار رو تصور کن! جواب نوجوانان😳 وقتی جای سلبریتی با شهید، به عنوان الگو و انسان تراز در جامعه‌ی اسلامی عوض می‌شه! | دو مدل و الگو در سبک زندگی داریم: ۱. اسطوره و افسانه‌ها با انسان‌هایی ناقص مثل سلبریتی‌ها و سوپراستارها و ابرقهرمانان غیرواقعی ۲. حقیقت و انسان‌های کامل و رستگار شده مثل شهدا و انبیاء و ائمه و اولیاء الهی (سین=سلبریتی ، شین=شهید) 🆔@cultural_governance
. ♻️ در کدام آیات به مفهوم سلبریتی ها اشاره شده است بدون شک یکی از اقشاری که امروزه در حوادث و مناسبات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر افکار عمومی جامعه تاثیر به سزایی دارند "سلبریتی ها" یعنی چهره های مشهور و رسانه ای هستند. شاید یکی از دلایلی که در تعالیم دینی ما "شهرت طلبی" به شدت نکوهیده شده و در روایات معصومین تاکید شده است آن چنان که از یک شیر درنده می گریزید از "شهرت" فرار کنید این است که اساسا شهرت به دنبال خود انسان را مبتلا به نوعی "مستی" و "توهم خودبرتری" می کند. افراد سرمست از شهرت و خودبرتربین (چه در عرصه هنر یا ورزش و یا سیاست) معمولا خود را در همه زمینه ها صاحب نظر دانسته و از خودشیفتگی به خودشگفتی رسیده همواره خود را تافته ای جدا بافته از افراد عادی جامعه می پندارند. خداوند متعال در قرآن کریم در سوره مبارکه "شعراء" که در واقع تعبیری از سلبریتی ها به مفهوم امروزی آن است از سرمستان از شهرت و همچنین جامعه ای که تحت تاثیر آنان است به شدت انتقاد و آنان را موجب گمراهی معرفی می کند. از آنجا که شعر در جزیره العرب هنری فاخر و بسیار مورد توجه به شمار می رفت موجب جایگاهی ویژه برای صاحبان این هنر و تاثیر به سزای آنان در افکار عمومی و مناسبات سیاسی اجتماعی عصر خویش محسوب می شد. به گواهی تاریخ جزیره العرب، شاعران جاهلی که دارای نفوذ فراوان در جامعه بودند در تعامل با جریانات قدرت و ثروت و در مقابل مطامع دنیوی یکی از اصلی ترین منشاءهای رسوخ بسیاری از خرافات و انحرافات در افکار عمومی عصر خویش به شمار می رفتند. خداوند در آیه 224 سوره شعراء ضمن انتقاد از این طایفه می فرماید: "وَالشُّعَرَاء يَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ: تنها کم خردها از شعراء تاثیر می پذیرند و تبعیت می کنند." و سپس به دو ویژه گی آنان اشاره می فرماید: "أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِي كُلِّ وَادٍ يَهِيمُونَ: آیا ندیدی که آنان به هر وادی و حوزه ای ورود و بدون دانش نظر می دهند؟! "وَأَنَّهُمْ يَقُولُونَ مَا لا يَفْعَلُون: و آنان کسانی هستند که می گویند آن چرا که خود عمل نمی کنند." به وضوح باید گفت نگون بخت جامعه ای که افکار عمومی آن بجای نخبگانش از سلبریتی هایش تاثیر بپذیرد و این مفهوم چقدر این روزها برای ما قابل درک است وقتی ناکارآمدی دولتی که سلبریتی ها برای روی کار آمدنش حنجره پاره می کردند را به چشم می بینیم و جز سوختن و ساختن چاره ای نداریم. صد البته پر واضح است که شهرت به صورت مطلق نکوهیده نیست و چه بسا افراد مشهوری که از شهرت خود در راه خدا و خدمت به خلق استفاده کرده و می کنند آنچه مذموم است شهرت طلبی و سرمستی و خودشگفتی از شهرت است و اسف بارتر از آن تاثیر و تبعیت جامعه از این قبیله خودبرتربین. ✍حسین علاءالدین 🆔@cultural_governance
بررسی_اجمالی_سیاستگذاری‌های_فرهنگی_در_مواجهه_با_فرهنگ_سلبریتی_در.pdf
حجم: 642.7K
📎فایل PDF 🔰بررسی اجمالی سیاستگذاری‌های فرهنگی در مواجهه با فرهنگ سلبریتی در ایران 🖊 وحید کشافی‌نیا، دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی 🔸 سلبریتی شکل مدرن‌شده شهرت است که در غرب و در نتیجه برخی تغییرات و تحولات تکنولوژیکی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ظهور یافته است. 🔸 برای شناخت دقیق سلبریتی‌ها و امور پیرامون آن‌ها، تمرکز صِرف بر سلبریتی‌ها کافی نیست؛ چرا که آن‌ها تنها بخشی از یک منظومه فرهنگی به نام «فرهنگ سلبریتی» هستند. این فرهنگ دربرگیرنده سلبریتی‌ها، مخاطبان، رسانه‌های واسط و ارزش‌ها و هنجارهای متناظر است. 🔸 در دهه‌های اخیر، اگرچه کارکردهای فرهنگ سلبریتی به موازات تغییرات تکنولوژیکی و اجتماعی، دستخوش تغییراتی شده اما هرگز از میزان اهمیت آن کاسته نشده است و «اگرچه ممکن است برای بسیاری از افراد، مفهوم سلبریتی، چندان ارزشمند به نظر نرسد، اما این واقعیت که سلبریتی‌ها نقش مهمی در فرهنگ معاصر ایفاء می‌کنند، آن‌ها را به سوژه‌های ارزشمندی برای مطالعه تبدیل کرده است.» 🆔@cultural_governance
☑️این هفته شاهد برگزاری دو رویداد می باشیم که تا اواسط هفته دایر میباشند 🔸*رویداد از جهاد سازندگی تا جهاد پیشرفت* که توسط ستاد پیشرفت برگزار می شود که دستاوردهای علمی و عملیاتی تیم خودشان را ارائه می دهند 🔸* رویداد هم افزایی مدیریت ایران* که توسط مجموعه خاتم برگزار می شود و حدود ۱۰۰۰ گروه مردمی فعالیت های خودشان را به نمایش میگذارند هدف: معرفی، حمایت، شبکه سازی گروه های مردمی ☑️این دو رویداد توسط معاونت ریاست جمهوری در حال برگزاری است و مکان هر دو در مصلی میباشد. توصیه جدی دارم رفقا حضور پیدا کنند 🆔@cultural_governance
مرکز بررسی مسائل فرهنگی معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد نشستی را با عنوان *بررسی ابعاد و پیامدهای فرهنگی اجتماعی جشن غدیر* در روز یکشنبه مورخ ۲ مرداد ۱۴۰۱ برگزار نماید. محورهای نشست عبارتند از: ۱. ساماندهی شادی‌های ملی و مذهبی ۲. تحلیل و بررسی تاثیر برگزاری این مراسم در ارتقا وفاق و سرمایه اجتماعی ۳. بررسی چگونگی بهره‌مندی از ظرفیت های مردمی در رویدادهای ملی ۴. بررسی راهپیمایی غدیر از منظر پایبندی به الزامات طراحی عملیات‌های فرهنگی ۵. اثرسنجی این رویداد در تصویرسازی آینده و امیدبخشی ۶. تحلیل عوامل موثر در استقبال مردم از جشن غدیر (نیازمندی به بروز و ظهور اجتماعی، بهره‌مندی از اطعام عید، نیازمندی به شادی جمعی، عوارض پساکرونایی و ...) ۷. بررسی سازوکارهای تبلیغی و رسانه ای به ویژه برای کودک و نوجوان و اثرات مثبت و منفی آن ۸. مقایسه راهپیمایی غدیر با مناسبات مشابه از جمله اربعین حسینی ۹. برگزاری مناسبات و برنامه های متمرکز در پایتخت از منظر عدالت فرهنگی @farhang_markaz_baressi 🆔️https://ble.ir/1400
🔴نشست «بررسی ابعاد اجتماعات دینی ـ فرهنگی در دوران پساکرونا؛ بررسی موردی: جشن غدیر در تهران» با حضور: 🔸عماد افروغ (جامعه‌شناس و استاد دانشگاه) 🔸علی انتظاری(عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی) 🔸محمدتقی کرمی (عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی) 🔸جبار رحمانی (عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) 🔸محسن صبوریان (عضو هیات علمی دانشگاه تهران) ♦️دوشنبه سوم مرداد- ساعت 10 🔹پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ♦️پخش زنده: skyroom.online/ch/ricac/research 🆔@cultural_governance