🔸مهارت های اجتماعی یکی از ابعاد رشد انسان تراز تمدن اسلامی است.
🌱با بررسی های صورت گرفته یک جوان میتواند 118 مهارت عمومی را کسب کند که این مهارت ها در 8 لایه تقسیم می شود.
#پیشرفت_مهارت
🆔@cultural_governance
🔸مهارت های یک جوان حزب اللهی
✅انگیزه درون
🔸انگیزه درونی بهترین و مهمترین عامل برای پایبندی به انجام یه کاره. اما دستیابی و تسلط به اون، گاهی سخت و زمانبره.
🔸اغلب تو مرحله اول، برحسب اجبار کاری رو شروع میکنیم و میزان نظم و ترتیب مورد نیاز برای انجام اون بیشتره. تو مرحله دوم، میزان نظم و ترتیب کمتر میشه و با تمایل کار رو ادامه میدیم. اما تو مرحله سوم با یه انگیزه درونی مواجه میشیم. در واقع تو این حالت، از فرایند کار لذت میبریم و به مراتب پایبندی ما به ادامه انجام اون بیشتر میشه.
📌تو آخرین مرحله (تسلط) هم به اوج آزادی عمل، پایبندی به انجام کار و حداکثر انگیزه میرسیم. به طوری که اون فعالیت بخشی از سبک زندگی ما میشه. به این مرحله، ناحیه الهامبخشی هم میگن که خلاقیت و ایدههای نو تو این مرحله بیشتر اتفاق میافته.
#پیشرفت_مهارت
منبع:پیج تک رسا
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅
🆔@Cultural_governance
🔖عاقبت مهارت افزایی بدون جهتگیری
🔰قبل از گام مهارت افزایی، جهت گیری خود را مشخص نمایید چراکه اساسا افزایش مهارت بدون داشتن جهت گیری الهی_تخصصی منجر به ایجاد یاس،افسردگی و ناامیدی خواهد شد.
📌بیانی از آقای صفایی بیانگر این مطلب می باشد (بادقت مطالعه کنید):
🔸 انسان در يك مرحله خودش را كشف مى كند و در يك مرحله اين معدن را استخراج و تصفيه مى كند و در يك مرحله به استخراج شده ها و آهن هاى تصفيه شده شكل مى دهد و آنها را به صورت ماشين ها و ابزارهاى گوناگون در مى آورد و به تكامل مى رساند. ولى مسأله در همينجا خلاصه نمى شود كه پس از شكل گرفتن و به تكامل رسيدن، نوبت رهبرى كردن و جهت دادن به ماشينهاى تكامل يافته مىرسد.
🔸اين گونه بود كه يافتم انسان براى مسألهاى بالاتر از شكل گرفتن و تكامل يافتن بايد بكوشد؛ چون تنها اين كافى نيست كه شكل بگيريم و در ابعاد وسيع ماده و معنا تكامل پيدا كنيم، زيرا با اين تكامل يافتن، مسأله بنبست و عبث و پوچى زودتر پيش مىآيد و عميقتر مطرح مىگردد.
🔸كسى كه بهترين ماشين را و شكل گرفته ترين وسيله ها را و تكامل يافته ترين مركب ها را با خود دارد ، مسأله ب نبست و ترافيك و محدوديتها را بيشتر احساس مىكند و عميقتر مىفهمد.انسانى كه در دو بُعد ماده و اخلاق شكل گرفته و به تكامل رسيده، اما جهت ندارد و راه ندارد، به بنبست و عبث و پوچى عميقترى گرفتار خواهد شد و اين بنبست و عبث و پوچى را ديگر نمىتوان با عرفان شرق هم درمان كرد و با هيپىگرى مداوا نمود؛ چون اين عرفان، خود يك نوع تكامل براى استعدادهاى عظيمتر انسان است كه پس از شكل گرفتن و تكامل يافتن، بايد به دنبال راهى بزرگتر براى حركت كردن و جهتى برتر براى دويدنش بود.
🔸براى اين انسان مسأله جهت و صراط و مركبها و رهبرىها و روش حركت و منزلها مطرح مىشوند و تنها استعدادهاى تكامل يافته در دو بُعد ماده و اخلاق مسألهاى را حل نمى كنند.آن لحظهاى كه انسان فكر و عقل و دلش را مثل ابزارها و ماشينهايش شكل بدهد، آيا آن روز اين استعدادهاى شكل گرفته و به بنبست نشسته، بحرانهاى بزرگترى را سبز نمىكنند؟انسان هنگامى آدم مى شود كه به استعدادهاى شكل گرفتهاش جهت بدهد و براى اين انسان، مكتبى مكتب مىشود، كه جهت حركت و صراط و روش حركت و و و را به او ياد بدهد و بياموزد، بدون آنكه او را مسخ كند و او را در راه بغلطاند و يا بغل بگيرد.
📖«کتاب رشد اقای صفایی»
#پیشرفت_مهارت
🆔@Cultural_governance
🌱منحنی فراموشی
🔸بخشی از مشکل اینجاست که ما به سرعت اون چیزی که را یاد میگیریم رو فراموش میکنیم. مثلا دانشآموزهای سال اول دانشگاه،۶۰٪ اون چیزی رو که توی دبیرستان یاد گرفتن، فراموش می کنن.
🔸کارمندها هم اگر صرفا برای کسب مدرک شروع به یادگیری کنن، به سرعت اون چه که یاد گرفتن رو فراموش میکنن.
🔸روانشناس آلمانی هرمان ابینگهاوس (Hermann Ebbinghaus)، در اواخر قرن نوزدهم شروع به مطالعات تجربی حافظه کرد که منجر به کشف منحنی فراموشی شد. اون فهمید که اگر اطلاعات جدید مورد استفاده قرار نگیرن؛ بعد از شش روز، ۷۵٪ اون رو فراموش میکنیم.
#پیشرفت_مهارت
منبع:تک رسا
🆔@cultural_governance
💠 اپلیکیشن تخصصی "مدرسه فناوری فانوس"
🔴 مرجع یادگیری و توسعه توان در حوزه صنایع خلاق و فناوریهای فرهنگی
🔰 امکانات این اپلیکیشن:
✅ دورههای آموزشی کارآفرینی فرهنگی
✅ قدمگاه ایدهپردازی فرهنگی
✅ حقوق استارتاپ
✅ طراحی استارتاپ
✅ راهاندازی استارتاپ
✅ کارآفرینی فرهنگی
✅ مهارتهای مجازی
✅ درس خارج فقه فناوریهای نوین
✅ و...
⭕️ دانلود و نصب این اپلیکیشن 👇👇👇
🌐cafebazaar.ir/developer/digiamoze?_gl=1%2a1qs49n0%2a_ga%2aMTgzNjMyMzg5MS4xNjU1NDY5Mjk3
#استارتاپ_فرهنگی | #کسب_و_کار_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔰مجموعه بسته های محتوایی سامانه بسته فرهنگی...
📚بسته فرهنگی👇
🌐https://bastefarhangi.ir/
#محرم
🆔@Temod_uni
🔻 کدام روایت از عاشورا؟!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. یکی از فعالیتهای فرهنگیِ بسیار ضروری که مساجد و هیئتها میتوانستند در دهۀ محرّم انجام بدهند، معرفی "کتابها"یی دربارۀ قیام عاشورا است که با "رویکرد سیاسی و اجتماعی" نوشته شدهاند و از این جهت، میتوانند برای امروز ما، "الگو" و "اقتباسپذیر" باشند.
۲. اگر روایت سیاسی و اجتماعی از عاشورا نداشته باشیم، در واقع، "انقلابی" نیستیم و عاشورا را در یک "عزاداری ساده و محض"، خلاصه کردهایم. باید عاشورا را به "امروز" و "اکنون" آورد و این میسّر نیست جز با "تصویرسازیِ انقلابی و حماسی" از عاشورا.
۳. تلقّی "رهبر معظّم انقلاب" از عاشورا، سرشار از این جنبه است. رساترین و دقیقترین تعابیر "انقلابی" و "اجتماعی" دربارۀ عاشورا، در سخنان ایشان بیان شده است؛ به خصوص چهار سخنرانی ایشان که در آنها به مسألۀ "عبرتهای عاشورا" پرداخته شده است.
۴. در مرتبۀ بعد، باید به علامه مصباح اشاره کرد که در کتاب "آذرخشی از آسمان کربلا"، روایتی از عاشورا آفریده که در همین امتداد قرار دارد و در آن از زاویۀ "انقلابی" و "اجتماعی" به قیام کربلا نگریسته شده است. این کتاب میتواند مخاطب را به عمق انگیزهها و اندیشههای "اصلاحی" و "اجتماعی" حسینبنعلی -علیهالسلام- ببرد و نشان دهد که عاشورا، ریشه در "امربهمعروف و نهیازمنکر" در لایۀ "کلان" و "ساختاری" داشت.
۵. ما امروز در میدان "بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی" به سر میبریم و باید گامهای بلند و جدّی در راستای آن برداریم. این امر بیش از هر چیز، محتاج "باورمندی" و "قاطعیّت" است. "فهمِ انقلابی از عاشورا" میتواند چنین تحوّلی در درون ما ایجاد کند. باید به این اندختۀ معنوی و ایمانی توسّل جُست و آن را متناسب با اقتضای کنونیِ انقلاب، "بازتعریف عملیاتی" کرد.
۶. جالب است که در چند سال اخیر، "جریان غیرانقلابی و سکولار" - که وجودش، ریشۀ دشواریهای معیشتی مردم است - کوشیده است با پناهبردن به شبیهسازیِ تاریخی، "عاشورا" را در برابر "انقلاب" بنشاند و انقلاب را چونان "ساختار سیاسیِ جور" ترسیم نماید. مجالس و هیئتهای اینان، به محفلی برای "درهمشکستن مقاومت انقلابی" و "تردیدافکنی در جبهۀ حقّ" تبدیل شدهاند. اینان، همان "جبهۀ باطل و یزیدی" هستند که فقط، "جامۀ حقّ" به تن کردهاند و از عاشورا، بر ضدّ "خطّ اصیلِ عاشورا" بهره میبرند. "تزویر" یعنی باطل را پنهان نگاه داشتن و از حقّ برای توجیه آن استفاده کردن. "جنگ ترکیبی" یعنی "تزویر" را به "تحریف" ضمیمه میکنند و در سایۀ "سوگواری حسینبنعلی"، به "پرچمدار حسینبنعلی" میتازند.
#حکمرانی_فرهنگی | #محرم
🆔@cultural_governance
کتابهایی برای شناخت و تحلیل اجتماعی آیینها و مناسک عاشورایی
📗فرهنگ سوگ شیعی
✍️ مدیر و سرویراستار: محسنحسام مظاهری
📗آیین و اسطوره در ایران شیعی
انسانشناسی مناسک عزاداری محرم
✍️ جبار رحمانی
📗 اسب کربلا
زیست مذهبی مسلمانان در هند
✍️ دیوید پینالت ـ ترجمهی طاها ربان
📗تصوف ایرانی و عزاداری عاشورا
✍️ محمد مشهدی نوشآبادی
📗هیئتهای عزاداری در جامعهی ایران
✍️ جبار رحمانی
📗عاطفهگرایی و عقلگرایی در مراسم مذهبی
✍️ علیرضا قبادی
📗آیینهای تلویزیونی و بازنمایی حزن و فرح مذهبی
✍️ علی جعفری
📗پیادهروی اربعین: تأملات جامعهشناختی
✍️ با مقالاتی از: جبار رحمانی، مهدی سلیمانیه، احمد شکرچی، ندا رضویزاده، محسن امین، محمدرضا پویافر و محسنحسام مظاهری
📗مجالس مذهبی در ایران معاصر
۵جلد
✍️محسنحسام مظاهری
📗تراژدی جهان اسلام
عزاداری شیعیان ایران به روایت سفرنامهنویسان، مستشرقان و ایرانشناسان
۳جلد
✍️محسنحسام مظاهری
📗آیین نیکی
مطالعهی جامعهشناختی خیر دینی در آیین پیادهروی اربعین
✍️ محمدرضا پویافر
خرید اینترنتی: سایت چهارسوق
4soooq.ir
#نشر_آرما | #محرم
🆔@cultural_governance