eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖ایران به قبل و بعد از سال 1401 تقسیم شد. بحران به وجود آمده در پی فوت مهسا امینی را به جرأت می‌توان دانست. سلبریتی‌ها برای نخستین بار در ایران است که چنین وسط معرکه آمده و حتی در نقش لیدر آشوب‌ها ظاهر شدند. اما آیا این ماجرا، اتفاقی بوده یا زمینه‌ها و نمونه‌هایی در تاریخ داشته است؟ ▶️ اصل ویدیو را در لینک زیر ببینید: https://youtu.be/cAKlTY0zXxI ♨️ الگوی پیاده شده در در ماجرای اعتراضات به حجاب، حاصل تجربیات آمریکا در طول هفت دهه است. حدود هفتاد سال است که پس از جنگ جهانی دوم، سبک زندگی به یکی از اصلی‌ترین مسائل دنیا تبدیل شده است. چرا سلبریتی‌ها مهم شدند؟ چون سلبریتی‌ها الگوها و سرآمدان سبک زندگی آمریکایی هستند. در ایران هم این روند قبل از انقلاب وجود داشت. اما با انقلاب اسلامی متوقف شد. سبک زندگی دهه شصت کاملا متفاوت گردید. اما دوباره از دهه هفتاد به این سو، به مرور زمینه برای بازگشت سلبریتی‌ها به صحن جامعه فراهم شد. در دقیقه 12:36 توصیف این روند را ملاحظه بفرمایید. ❓اما چگونه تبدیل به یک سلاح علیه مخالفان آمریکا شد؟ دو نمونه تاریخی را مطالعه و معرفی کرده‌ام: ۱- نمونه یکم: واقعه بین خروشچوف صدر هیات رییسه شوروی و نیکسون معاون رییس جمهور آمریکا در سال ۱۹۵۹ که در این بخش ویدیو می‌توانید ملاحظه کنید: 06:12 ویدیویی که قبلا برای مناظره آشپزخانه تولید کرده‌ام را در اینجا ببینید: https://youtu.be/vsOvFx2-0lk ۲- نمونه دوم: جنبش اعتراضی معروف ۱۹۶۸ در آمریکا که توسط دانشجویان آغاز شد و به سرعت به سایر نقاط اروپا مانند فرانسه و انگلیس و ایتالیا و آلمان و ... هم رسید که می‌توانید در این بخش از ویدیو آن را ملاحظه بفرمایید: 21:38 ▪️الگوی حاکم بر تبدیل مرگ خانم مهسا امینی به بحران امنیت ملی را در ابتدای ویدیو ببینید: 00:09 الگوی سه مرحله‌ای در ایجاد بحران امنیت ملی، و نقش سلبریتی‌ها و به طور خاص علی کریمی را در این بخش از ویدیو ببینید: 01:34 🖋✍️مشق استراتژی | حسام الدین حائری زاده | 🆔@Cultural_governance
☑️سابقه فیلترینگ پلتفرم‌های مشهور در سه دولت 🆔@Cultural_governance
🔰 موساد و مدعیان اصلاحات چگونه به هم رسیدند؟! ✍️ محمد ایمانی 🔹 غربگرایان مدعی اصلاحات، با برپایی فتنه سبز در سال ۸۸ و شعار "نه غزه نه لبنان"، طبق نقشه و خواسته اسرائیل عمل کردند. آنها اما در ماجرای برجام و تقسیم کار آمریکا و اسرائیل (بازی پلیس خوب- پلیس بد)، آمریکا را تطهیر کرده و فقط اسرائیل را دشمن قسم خورده و خبیث ملت ایران وانمود کردند. 🔹 "اعتراف العقلاء علی انفسهم جائز". اگر اسرائیل، دشمن ترین دشمنان ملت ایران است که هست، چرا برخی مدعیان اصلاحات، در آشوب افکنی اخیر، همان جا ایستادند که اسرائیل ایستاده بود و جزو طراحان آشوب بود؟! 🔹 صهیونیست ها در کنار آمریکا و غرب، گروهک های تروریست ورشکسته ای مثل کومله، دموکرات و منافقین را برای آشوب افکنی شرارت آمیز به میدان فراخواندند. و ضمنا سعی کردند نا امنی را به عمق ایران بکشانند. 🔹 در این میان، شبکه "ایران اینترنشنال" در کنار رسانه هایی مانند بی بی سی و صدای آمریکا، از میدان داران تحریک آنلاین به اغتشاش و آشوب و جنایت و شرارت بود. این شبکه به اعتراف دو خبرنگار صهیونیست در خدمت موساد قرار دارد: 🔻 "باراک راوید" خبرنگار معروف صهیونیست (خبرنگار وبگاه عبری «واللا» و وبگاه آمریکایی آکسیوس): "موساد برای برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران، به طور منظم از شبکه ایران اینترنشال استفاده می‌کند". 🔻 "یوسی میلمان" تحلیلگر اطلاعاتی هآرتص: "ایران اینترنشنال، شبکه متعلق به موساد به شمار می رود. موساد اطلاعات و مطالبی را که نمی خواهد به نام خودش منتشر کند، از طریق این شبکه منتشر می کند". 🔹 نکته مهم دیگر این است که علی اصغر رمضانپور، سردبیر ایران اینترنشنال، قبل از فرار از کشور، معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات، و سردبیر روزنامه زنجیره ای آفتاب امروز و آینده نو بوده است. 🔹 دستگاه های قضایی، امنیتی، انتظامی و نظامی، همان گونه که اشرار تروریست را به خاطر جنایات انجام گرفته مورد تعقیب یا مجازات قاطع قرار می دهند، باید آن طیف از مدعیان اصلاح طلبی را که همگام با رسانه مزدور، تحریک به آشوبگری کردند و موجب خسارات گسترده به جان و مال مردم و امنیت کشور شدند، تحت تعقیب و مجازات قرار دهند. 🆔@Cultural_governance
▫️همایش ملی منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور 💢 هویت ساختار انقلابی فرهنگ 💢نقَادی ساختار فرهنگی کنونی 💢وضعیت مطلوب ساختار فرهنگی کشور 💢چگونگی بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور 🔸توسط پژوهشکده پژوهشگاه و با همکاری دستگاه‌های مختلف علمی و فرهنگی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. 🎙با حضور: 📆 شنبه 23 مهرماه، ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر 🏢 تهران، مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (https://iict.ac.ir/2022/10/hbazsazii/) 🆔@Cultural_governance
📢سلسله نشستهای 💡 (تأملی بر سیاستها و رویکرد جمهوری اسلامی در قبال پدیده ) ⏰سه شنبه 12 مهر 1401 ساعت 16 الی 18 📌لینک نشست 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 🆔@Cultural_governance
🔰نقش شانتاژ در اغتشاش سلبریتی ها 🔻در روزهای گذشته به بهانه‌ی فوت مهسا امینی حجم زیادی از اخبار در مورد سلبریتی ها یا همان اشخاص معروف رسانه ای در حال بازنشر است و شخصیت های معروفی که در شبکه‌های اجتماعی هم دارای صفحاتی در مخاطب و پر بازدید هستند را وادار به موضع گیری و زدن هشتک به نام مهسا امینی و طرفداری از آنها در اغتشاشات می کنند.در اصطلاح به این شیوه اخاذی کردن همراه باتهدید «شانتاژ» یا «اخاذی سیاسی» هم میگویند. 1️⃣ شانتاژگران شخصیت های هنری،ورزشی و سیاسی را تهدید به بایکوت،افشاگری،تخریب شخصیت و حتی سلب زندگی خود و فرزندانش می کنند 2️⃣ شانتاژگران با به تسلیم وادار کردن طرف مقابل،آتش حجیم خود را علیه سایر افراد بیشتر می کنند تا زنجیره حمایت قطع نگردد. 3️⃣ شانتاژگران حتی با ترکیب وعده‌های سرخرمن،آینده بهتر به همراه تهدیدات رسانه ای سلبریتی های سیاسی،هنری و ورزشی را در مسیر خود قرار می دهند. ⁉️چه کسی پشت شانتاژ های این روزها قرار دارد؟ 🔻در نگاه اول ممکن است که این برداشت به دست بیاید که شانتاژ روزهای اخیر توسط یک گروه کوچک رسانه ای ایجاد شده است اما حقیقت آن است که: 1️⃣ قدرت شانتاژگران از توان نیروهای معارض داخلی بیشتر است،اما با هم متحد و هم افزا می شوند و معارضین داخلی در اختیار آنان قرار می گیرند. 2️⃣ شانتاژگران کشور ما متصل به سرویس های جاسوسی موساد و سیا هستند و به راحتی می‌توانند باکار برروی نقاط ضعف سلبریتی ها را مدیریت کنند و آنها را به مقابله با نظام بکشانند. 3️⃣ شانتاژگران در مرکزیت امپراتوری رسانه ای نقش و نفوذ دارند زیرا به راحتی مواضع آن‌ها در اینستاگرام ،توییتر ،شبکه های ماهواره ای و... با ضریب بالا برای بازخورد گیری از احساسات توزیع می شود. 4️⃣ شانتاژگران تعداد اندک حامیان خود را با فضا سازی رسانه ای انبوه نشان می دهند و سلبریتی های سایر کشورها را با پرداخت حق العمل تبلیغات و حمایت رباتیک از صفحات مجازی شأن پای کار می آورند. 5️⃣ شانتاژگران حتی مسوولین سیاسی کشورها،نهادهای حقوقی بین الملل را نیز تحت تاثیر خواسته های خود قرار می دهند تا با صدور بیانیه،تحریم و اهدای جوایز ،بازیگران این عرصه را پای کار نگه دارند. ⁉️در این شرایط مسوولین کشور،نهادهای قضایی و نظارتی چه وظیفه ای را بر عهده دارند؟ 1️⃣ ایمن نگاه داشتن سلبریتی ها از شانتاژ های بیگانگان و بیان مخاطرات همراهی و همکاری با این سرویس ها 2️⃣ برخورد و مقابله با شانتاژگران داخلی که به عنوان مزدور سرویسهای بیگانه در حال دلالی و کاسبی کثیف به قیمت کشتن مردم و تا امنی وطن در زمین ضد انقلاب فعالیت می کنند. 3️⃣ جدا کردن خط مخالف از معاند؛ممکن است که یک عنصر سلبریتی تحت تاثیر شانتاژ های بیگانگان قرار گرفته باشد و یا به صورت کوتاه مدت برای فرار از موقعیت اقدامی ناصحیح را انجام داده باشد در این شرایط باید او مورد حمایت قرار بگیرد تا بتواند مسیر درست را پیدا کرده و خط خود را جدا نماید. 🆔@Cultural_governance
📝|‌معرفی کتاب «سلبریتی ایرانی» 💢کتاب «سلبریتی ایرانی» نخستین کتابی است که درباره وضعیت فرهنگ شهرت در ایران و سلبریتی‌های ایرانی منتشر شده است. کتاب حاضر در پی پاسخ به این پرسش است که فرهنگ شهرت در ایران چه مختصاتی دارد و سلبریتی در ایران کیست و چگونه می‌توان مواجهه‌ای راستین با او داشت. به همین منظور در این کتاب تلاش شده است با رفت و برگشت میان ادبیات علمی فرهنگ شهرت و وضعیت کنونی، سلبریتی ایرانی شناخته و نقد شود. 🖋محمد کرمی‌نیا؛ پژوهشگر و دانشجوی دکتری کلام امامیه 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید (https://fekrat.net/?p=9623) ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه 🆔@Cultural_governance
🎥مستند باشگاه شهرت 🔖شهرت بر جهان ما اثر می گذارد و آدم ها مدام از خود می پرسند چرا مثل ستاره ها نمی توانند معروف باشند. همیشه افراد عاشق آدم های مشهور می شوند و سخنان آنها را قبول می کنند. 🔺مستند «باشگاه شهرت» روایتی از چگونگی به شهرت رسیدن سلبریتی‌ها از جمله: الیزابت تیلور، چارلی چاپلین، مرلین مونرو، جرج بست، دیوید بکهام و افرادی که در زمینه‌ی ثروت و قدرت سرآمد هستند مانند دونالد ترامپ… در زمان‌های مختلف را بررسی می‌کند و تأثیرهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هر سلبریتی را در دوره‌های مختلف بر روی جامعه بررسی می‌کند. ادرس تماشا👇: 🌐https://b2n.ir/n55314 🆔@Cultural_governance
🎥مستند تروکاژ 🔹مستند «تروکاژ»؛ غول صنعت فیلمسازی دنیا یعنی هالیوود برای کنترل قدرت سلبریتی‌های خود خط قرمزها و حد و حدودی تعریف می‌کند که با تخطی از آن کنار گذاشته می‌شوند اما عدم وجود سازوکار قانونی برای کنترل هنرمندان در صنعت سینما و رسانه ایران موجب شده تا قدرت سلبریتی‌ها فراتر از سازمان‌های رسانه‌ای شود و با حضور در عرصه‌های غیرسینمایی اثرگذاری وسیع کسب کرده و اظهار نظرهای سیاسی و اقتصادی کنند. 📍 اخذ گرین‌ کارت آمریکا شاید توجیهی برای اینگونه رفتار سلبریتی‌ها باشد چرا که مواضع آنها باید مورد تایید آمریکا و یا ضدنظام حاکم بر ایران باشد. ادرس تماشا👇 🌐https://ammaryar.ir/product/trucage 🆔@Cultural_governance
📚چهار کتاب برتر برای «سلبریتی‌شناسی» 🔺ورق بزنید 📙خدایان بدکردار 🖊نویسنده: پیت وارد ترجمه: احسان_شاه‌قاسمی 📓فعالیت‌های انسان‌دوستانه سلبریتی‌ها 🖊نویسنده: ایلان کاپور ترجمه: احسان شاه‌قاسمی 📘 سلبریتی‌های اینترنتی 🖊نویسنده: کریستال آبیدین ترجمه: احسان شاه‌قاسمی 📕روانشناسی‌ شهرت 🖊نویسنده: کریستال آبیدین ترجمه: احسان شاه‌قاسمی 🆔@cultural_governance
هدایت شده از 🇵🇸🇱🇧کنشگری
📣با توجه به ایام اغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و فتنه های پیش رو، نیازمند مدلی می باشیم که بتواند بهترین رزمایش حضور مردمی را در جهت پشتیبانی از مملکت امام زمان عج را رقم بزند 📌این بسته شامل: 💡مجموعه ایده و تجربیات 📦معرفی بانک های محتوایی 🎥کلیپ و مستند 🖼سیر نمایشگاهی و پوستر 🔹امید است که به حول الهی این بسته مورد استفاده خادمین بقیه الله اعظم قرار گیرد 🙏انشالله به برکت شهدا، این انقلاب به انقلاب مهدوی متصل گردد | 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
حکمرانی فرهنگی
📣با توجه به ایام اغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و فتنه های پیش رو، نیازمند مدلی می باشیم که بتواند بهتری
مجموعه تمد: زیرمجموعه مدرسه حکمرانی فرهنگی 📌بخش ایده پردازی و نوآوری فرهنگی 🔹هدف مجموعه: ارایه ایده های | | 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🎥مستند سلبریتی 🔹مستند «سلبریتی»، به بررسی نقش پُررنگ چهره‌های مشهور در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی می‌پردازد.علاقه به شهرت و سلبریتی شدن به سرعت در جوامع مختلف درحال رشد است و به یک ارزش تبدیل شده‌است. 🔺سلبریتی‌ها در دنیای کنونی به عنوان الگو و مراجع تقلید جدید شناخته می‌شوند. آن‌ها امروزه با غرق شدن در صنعت شهرت نقش‌ به سزایی در الگو گیری و سبک زندگی برای خانواده ها به ویژه برای قشر نوجوان و جوان ایفا می‌کنند اما این شهرت توسط سرمایه داری ساخته می‌شود، سازماندهی شده و در جهت اهداف این نظام سلطه استفاده می‌شوند. ادرس تماشا👇 🌐https://b2n.ir/h27735 🆔@Cultural_governance
🎥مستند سلبریتیسم مستند «سلبریتیسم»، به بررسی نقش سلبریتی‌ها در انتخابات و اقدامات آنها در جریانات سیاسی می‌پردازد. ادرس تماشا👇 🌐ammaryar.ir/product/selebritism/ 🆔@Cultural_governance
✏️سلبریتی‌ها بی‌تقصیرند! ✍️ محمدجواد محمودی آری؛ می‌دانم دلخور می‌شوید امّا باید بپذیریم که آن‌ها به اقتضای شغل‌شان که «شهرت‌طلبی» است، فعالیت می‌کنند. این ما بودیم که همه جا راه‌شان دادیم، و هر جا تریبونی برای معرفی الگو بود، بلندگو به دست‌شان دادیم؛ ندادیم؟! این ما بودیم که هر ویژه برنامه‌ای در تلویزیون گذاشتیم، از آن‌ها به عنوان شخصیت موفق دعوت کردیم و کف برنامه، سوراخ سنبه‌های زندگی‌شان را پرسیدیم تا جوانان دیکته کنند. این ما بودیم که هر جا برنامه‌ی فرهنگی تدارک دیدیم، به عنوان مهمان ازشان دعوت کردیم تا از راز موفقیت‌شان بگویند. این ما بودیم که هر جا سفیر فرهنگی خواستند، شالی بر گردن‌شان انداختیم و کنارشان عکس سلفی گرفتیم و ازشان تقدیر کردیم. این ما بودیم که هر جا بودجه‌ی کلان فرهنگی بود، به زیر پای‌شان ریختیم تا برای‌مان سیاه‌نمایی تولید کنند و در آخر هم فرش قرمز برای‌شان پهن کردیم تا با وضع کذا و کذا، ژست هنرمند بگیرند! آن‌ها سلبریتی‌اند، شغل‌شان شهرت است، و اقتضای شهرت آن است که یک روز با این طرف باشی و روز دیگر آن طرف. آن‌ها نه مصلح اجتماعی هستند، نه الگوی زندگی و نه پیش قراول فرهنگی. مگر مملکت ما دانشمند و فرهیخته و الگو کم دارد؟! چرا فکر کردیم فرهیختگان را فقط باید کنج شبکه‌ی چهار ببریم و در مجامع نخبگانی دعوت کنیم؟ اشتباه از ما بود، ما سلبریتی‌ها را در جایی که نباید، قرار دادیم و حال گله‌مندیم که چرا اینگونه می‌کنند و از جوان‌مان دلخوریم که چرا چشم و گوش بسته هر حرف مفت او را می‌پذیرد... 🔹باید حقیقت را پذیرفت، مرد هزارچهره، نباید چهره‌ی الگو باشد! 👈روزی ملانصرالدین الاغ خود را با زحمت فراوان به پشت بام برد! بعد از مدتی خواست او را پایین بیاورد ولی الاغ پایین نمی‌آمد. نمی‌دانست الاغ بالا می‌رود ولی پایین نمی‌آید! پس از مدتی تلاش، ملا نصرالدین خسته شد و پایین آمد. ولی الاغ به شدت جفتک می‌انداخت و بالا و پایین می‌پرید تا اینکه سقف فرو ریخت و الاغ جان باخت. ملا که به فکر فرو رفته بود با خود گفت: لعنت بر من که ندانستم اگر خری را به جایگاه رفیعی برسانم، هم آن جایگاه را خراب می‌کند و هم خود را هلاک می‌نماید! پ.ن: سلبریتی در این متن، به معنای شخصی است که برای کسب شهرت، از حرفه‌ی خود همچون بازیگری، خوانندگی، ورزش و ... پا را فراتر گذاشته و در عرصه‌های دیگر هم اظهار و اعمال نظر می‌کند! بنابراین حساب هنرمند از سلبریتی جدا است. 🆔@Cultural_governance
🎥 سناریوی پیچیده برای تغییر سبک زندگی مردم 📍پروژه گسترش انحراف جنسیتی چگونه کلید خورد 💢 مزدوران هالیوود ماموریت یافته‌اند با استفاده از شهرت و نفوذ خود، سبک زندگی و ذهنیت مردم را نسبت به مسائل اخلاقی - اعتقادی تغییر دهند. یعنی سلبریتی «هالیوودی» به طور عام مهره‌ها و ابزارآلاتی در دست گردنندگان واقعی هالیوود هستند. از این رو، وقتی برنامه‌ای برای مردم در تاریک‌خانه‌های الیت جهانی پخت‌و پز می‌شود و قرار است به صورت زیرپوستی، خزنده و تدریجی به خورد افکار عمومی دنیا برود، سلبریتی‌ها به خط و فعال می‌شوند تا با استفاده از شهرت و نفوذ خود روی «سبک زندگی» هواداران، ذهنیت آنان را نسبت به چیزهایی که در دستگاه اخلاقی-اعتقادی مردم و افکارعمومی ناپسند و نامشروع است، ابتدا «عادی سازی» و سپس تبدیل به «فضیلت» کنند. 💢 یکی از سرفصل‌هایی که در دو سال اخیر، به ویژه با روی کار آمدن دولت حزب دمکرات، در رأس برنامه‌های تبلیغی-ترویجی دولت‌های همسو با آمریکا، رسانه‌های وابسته به امپراتوری رسانه‌ای غرب و البته سلبریتی‌ها قرار گرفته، تبلیغ این دروغ بزرگ است که «جنسیت» و «هویت جنسی» یک امر قراردادی (و نه طبیعی و خدادادی) است که می‌توان با تربیت و آموزش آن را تغییر داد. 🔺این سیالیت هویت جنسی و حمله بی‌رحمانه به مفاهیمی چون و حتی به کارتون‌ها و انیمیشن‌ها هم راه پیدا کرده و معلوم است که هدف اصلی این تبلیغات به شدت مسموم و ویران‌گر، کودکان هستند. مدیرعامل کمپانی والت دیزنی، چندی قبل رسماً اعلام کرد که در دست‌کم ۵۰ درصد از تولیدات این کمپانی سرگرمی‌ساز، منحرفین جنسی و افراد به اصطلاح «دگرباش جنسی» به صورت رسمی شخصیت‌های اصلی را تشکیل خواهند داد. 💢 اما از آن‌جا که سلبریتی‌های هالیوودی، سربازان خط مقدم ادراک‌سازی با هدف تغییرات اهریمنی و بنیادین در «انسانیت» و وجوه مختلف آن هستند، تبلیغ انحرافات و ناهنجاری‌های جسنیتی به عنوان یک «فضیلت» یا «ارزش» توسط آن‌ها از قبل‌تر از این‌ها شروع شده است. 🔺یکی از وجوه این مأموریت شوم، تعداد نسبتاً بالای سلبریتی‌های هالیوودی است که یک یا بیش از یک فرزند یا فرزندخوانده خود را در فضایی اصطلاحاً «غیرجنسیتی» یا «جنسیت خنثی» بزرگ می‌کنند و رسماً و عملاً ترنس‌سکچوالیتی یا تغییر جنسیت را به کودکان معصوم تحت حضانت خود، حقنه می‌کنند. ⭕️ حقیقت آن است که انحراف جنسی، تغییر جنسیت و آن چه که در خود هالیوود «هویت جنسی سیال» می‌نامند، پدیده‌ای بسیار گسترده و شایع در هالیوود است و این نشان از عمق منجلاب اخلاقی حاکم بر مرکز سرگرمی‌سازی دنیا دارد. احتمالاً هالیوود آزمایشگاه پایلوت یا پیشتاز را در آزمایش‌های شیطانی گردانندگان پشت‌پرده ایفاء می‌کند. 🔗 ادامه مطلب 🌐http://fna.ir/1qnnrv 🆔@Cultural_governance
سیاست گذاری سلبریتی در ایران.pdf
642.7K
📂سیاستگذاری‌های فرهنگی در مواجهه با فرهنگ سلبریتی در ایران 🖌بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری خلاصه گزارش:👇 🌐https://b2n.ir/t50406 🆔@Cultural_governance
فیروزه شجاعی را میشناسی؟! او مادر شهید یوسف داورپناه است. منافقین سر یوسف را بریدند، شکمش را پاره کردند و جگر یوسف را بیرون کشیدند و بدنش را قطعه قطعه کردند و این مادر را همراه با پیکر شهیدش حبس کردند. سلبریتی نیست، نخل طلایی و اسکار هم نگرفت ولی این زن قهرمان زندگی ماست.... 🆔@Cultural_governance
💢مطالبه گری عمومی از سلبریتی‌ها، حلقه گمشده افکار عمومی ✍️سیدجعفر رضوی 🔸طی تمامی بحران‌های که طی سال‌های اخیر از سوی غرب برای جمهوری اسلامی در عرصه ایجاد اعتراضات اجتماعی به وجود آمده است، یک مسئله، به مرور زمان رنگ بیشتری به خود گرفته است و آن هم تشدید موضع گیری سلبریتی‌ها است. نوع موضع گیری سلبریتی‌ها از انتقادات خاص و دو پهلو به سمت انتقادات مستقیم به حاکمیت و جمهوری اسلامی تغییر یافته است. آنچه در این بین همواره نمود یافته، آن است که این سلبریتی‌ها که «شهرت» خود را در نهادهای همین حاکمیت و در میان همین مردم به دست آورده‌اند به ابزارهای مخالفت با جمهوری اسلامی تبدیل شده‌اند. 🔸تقسیم جامعه به مردم و غیر مردم یکی از نکات قابل توجه در موضع گیری‌های «سلبریتی»‌ها آن است که آنها خواسته‌های خود را قالب حمایت از مردم و یا از زبان مردم بیان می‌کنند. اما زمانی که فحوای پیام آنها را رمزگشایی می‌کنیم این نکته کاملاً آشکار قابل درک و لمس است که مقصود آنها دسته و قشر خاصی از مردم است. این دسته و قشر خاص همانهایی هستند که به شدت تحت تأثیر همین «سلبریتی»‌ها قرار دارند و بیشتر آنها در فضای مجازی فعالیت می‌کنند. به عنوان نمونه یکی از این «سلبریتی» اینگونه عنوان کرده است که مردم سؤالات زیادی در ذهنشان وجود دارد و از حاکمیت سؤال دارند لذا حالشان خوب نیست و برای اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند. در این جملات تنها کسانی که به نشانه اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند، مردم نامیده شده‌اند و خیل عظیم میلیونی جمعیتی که در حمایت از حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی به خیابان‌ها آمدند نادیده گرفته شده‌اند. در حقیقت این دسته از مردم را «مردم» لحاظ نکرده‌اند و در دسته «غیر مردم» جا گرفته‌اند. دلیل این امر آن است که همواره «سلبریتی»‌ها کسانی را که از آنها تأثیر می‌پذیرند و دیدگاهی شبیه دیدگاه این «سلبریتی»‌ها دارند، «مردم» می‌دانند. کسانی که با آنها در تعامل اند و «سلبریتی» بودن این جماعت را می‌ستایند. 🔸لزوم مطالبه از سلبریتی‌ها در مسائل حمایتی جماعت «سلبریتی» هیچ گاه در مسائلی که با رویکرد از حمایت نظام جمهوری اسلامی باشد ورود نکرده‌اند و همواره در آنها ساکت بوده‌اند. به عنوان مثال هنگامی که در سال 1396، جماعتی از «دراویش» اغتشاش نیمه مسلحانه‌ای را در خیابان پاسداران تهران به راه انداختند، یک جوان بسیجی به نام «محمد حسین حدادیان» به طرز فجیعی به دست دراویش به شهادت رسید. در آن برهه بخش اعظم سلبریتی‌ها در خصوص شهادت این جوان بسیجی سکوت کردند و برخی نیز با جملات کنایه دار، به حمایت از فرقه «دراویش» پرداختند. آنچه حلقه مفقوده امروز در حوزه اجتماعی «سلبریتی»‌ها است، مطالبه عمومی از جماعت «سلبریتی» در تمامی امور مشابه است. اینکه چرا سلبریتی‌ها از فوت یک دختر ایرانی در مقر پلیس امنیت اجتماعی، حمایت همه جانبه می‌کنند اما در مقابل شهادت علی سراوانی در همان ایام حمایت نمی‌کنند باید یک مطالبه عمومی شود. اینکه چرا آنهایی را که اموال عمومی را تخریب می‌کنند سلبریتی مردم خطاب می‌کنند اما جمعیت میلیونی حامی قرآن و جمهوری اسلامی را مردم خطاب نمی‌کنند باید یک مطالبه عمومی شود. 🔸سلبریتی‌ها نه تنها از جانب حاکمیت به پاسخگویی فرا خوانده نشده‌اند، بلکه از سوی افکار عمومی اکثریت جامعه- که حامی نظام و خواستار تمامیت ارضی کشور هستند- نیز به پاسخگویی فرا خوانده نشده‌اند. لزوم مطالبه گری عمومی از جماعت «سلبریتی»، امری قطعی است که نباید در آن تردید کرد و جامعه باید به سمت آن حرکت جدی داشته باشد. آنها که ادعای حمایت از مردم را دارند و خود را حامی مردم توصیف می‌کنند اگر از سوی اکثریت جامعه -که توسط همین جماعت «سلبریتی» نادیده گرفته شده و مردم خوانده نشده‌اند- مورد سؤال قرار گیرند قطعاً تعدیل و اصلاح خواهند شد. 🆔@Cultural_governance
🔎 سلبریتی‌ها، حباب اطلاعاتی و تله پژواک! ✍️علیرضا محمدلو، تحلیلگر رسانه و علوم اجتماعی 🔸اینروزها شاهد هستیم که برخی سلبریتی های فوتبالیست و بازیگر و...، علی رغم مشاهده راهپیمایی میلیونی مردم علیه آشوب‌ها همچنان بصورت سریالی بر طبل اغتشاش کوبیده و عبارتی را تکرار می‌کنند که "کنار مردم هستیم". اما چرا؟ 🔹حباب اطلاعاتی اصطلاحی است مبتنی بر یک در فضای مجازی که کاربران شبیه را به همدیگر نزدیک تر نشان داده و برای همدیگر پیشنهاد می‌دهد. در واقع بر اساس حاکم بر پلتفرم ها، هیچ پلتفرم خنثی و بی‌طرف نداریم. 🔸پلتفرم های خارجی مثل اینستاگرام و توییتر و...کاربران را بر اساس نوع علاقمندی و ذائقه و سیر و سلوک مجازی شان در محاصره کاربران شبیه خود قرار داده و یک پژواک و را رقم می زنند که باعث فریب کاربران شده و تمام محیط را شبیه خودشان تلقی می‌کنند. 🔹این باعث می شود که افراد مبتنی بر ذائقه و گذشته و حال و آرزوهای خاصی که دارند، محیطی مجازی و گاها تخیلی را برای خود رقم زده و با افرادی در ارتباط باشند که «نظرات و حرف‌های آنها» را تکرار یا تایید می‌کنند. 🔸خطای محاسباتی که افراد نزدیک خود را تمام محیط و تشخیص می‌دهند و کنشگری های افراد را دچار اختلال جدی می کنند. خصوصا اگر میزان فالوورها بیشتر باشد، پژواک عمیق تری را بدلیل تایید و لایک های بیشتر شکل داده و میزان خطاپذیری افزایش می یابد. 🔹فارغ از سوگیرهای سیاسی عده ای از افراد و امنیتی شدن پُست ها و استوری هایشان، در خیلی از موارد بدلیل همین الگوریتم حاکم بر فضای مجازی شاهد هستیم که عبارتی بنام تکرار شده و تبدیل به کلیشه و شعار می شود. 🔸اما اینکه کدام مردم را اراده می‌کنند و چرا قادر به دیدن مردم میدان انقلاب و حضور میلیونی شان در سراسر کشور علیه آشوب ها نیستند، چه بسا ناشی از واقعیتی بنام حباب اطلاعاتی و تله پژواک باشد! 🆔@Cultural_governance