eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 مطالعه بیشتر | آشنایی با موضوع «شورای عالی انقلاب فرهنگی» در بیانات رهبر انقلاب 🔸«فلسفه‌ وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی، فهم و تبیین و تثبیت و انفاذ ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی و بازآرایی مداوم و پایش پیشرفت‌های فرهنگی کشور متناسب با ظرفیت‌ها و شایستگی‌های عظیم ایران اسلامی و انقلابی است.» ۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ⬅️ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۰ رهبر انقلاب طی حکمی با انتصاب اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، شاکله و آرایش عمومی فرهنگ بر اساس «نظم و محتوای » را یگانه وسیله‌ی مصون‌سازی در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ای بیگانگان دانستند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به همین مناسبت، مجموعه فیش‌های بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی «» را منتشر می‌کند. موضوعاتی چون: جایگاه ساختاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطالبات مهم رهبر انقلاب از این شورا، الزامات ایفای نقش موثر این شورا در روند برنامه‌ریزی کلان فرهنگی کشور و... مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در بخش «جملات برگزیده» هم جملات کلیدی و مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی این موضوع آورده شده است. دسترسی: ↙️↙️ فیش‌های موضوعی «شورای عالی انقلاب فرهنگی»: 🌐https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1583&npt=12#103892 فیش‌های جملات برگزیده‌ی «شورای عالی انقلاب فرهنگی»: 🌐https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1583&npt=2#44781 🆔@cultural_governance
🌀 لزوم تلاش شبانه‌روزی برای مسأله‌ی حیاتی فرهنگ 📝 ضرورت تلاش هوشمندانه 💠 امام خامنه‌ای 🔸 مسئله‌ی حیاتی خیلی مهم است، و یک مجاهدت هوشمندانه در زمینه‌ی علم و فرهنگ لازم است و در جهت درست، که مراکز متعهّد رسمی مثل وزارت ارشاد، مثل سازمان تبلیغات، مثل دفتر تبلیغات، مثل صدا و سیما، مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی در درجه‌ی اوّل، مخاطب این درخواست هستند. 🔹 و در درجه‌ی دوّم ــ حالا درجه‌ی دوّم نمیشود گفت ــ طبعاً‌ فعّالان فرهنگی گسترده‌ی در سطح کشور که بحمدالله کم نیستند و زیادند. ❇️ همه حقیقتاً‌ باید به این مسئله‌ی حیاتی فرهنگ برسند و اهمّیّت بدهند؛ ✅ منتها این [کار] اوّلاً‌ باید به صورت مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی باشد، ثانیاً‌ باید هوشمندانه باشد و چشم‌بسته و علی‌‌العمیا و مانند اینها نباشد، و در جهت درست حرکت کنند. 📗 دیدار با کارگزاران نظام 📅 ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ 🆔@cultural_governance
✍️یادی کنیم از دبیرِ دام‌پزشک شورا، که در مدت مسؤولیت خطیرش آنقدر وقت خالی داشت که کتاب «کاردیولوژی قلب اسب» را ترجمه کرد؛ انتظار ما از شورای عالی انقلاب، حل معضل کنکور و ازدواج و.. و دردِ دبیر شورا، درمان قلب اسب!! زیبا نیست؟ 📌چند شغله بودن اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمترین مسئله در عدم تحول این شورای ناکارآمد است 🆔@cultural_governance
🔹«خسروپناه» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شد 🔹سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت طی توئیتی در صفحه شخصی خود از انتصاب حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه به دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد. 🔹امید است که ایشان در دوران مسئولیتشان بتوانند تحولاتی را در مهمترین قرارگاه فرهنگی کشور رقم زنند از خداوند برای ایشان توفیق مسئلت داریم 🆔@cultural_governance
🔰 قرارگاه فرهنگِ انقلابی 👈🏼نگاهی به مأموریت‌های مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی 🔻رهبر انقلاب در حکم انتصاب اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی (۱۴۰۰/۸/۲۳)، ضمن بیان الزامات «نگاه نو به فرهنگ در دومین چهلواره‌ی انقلاب اسلامی»، مأموریتهای این شورا را برشمردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور میشود. 🆔@cultural_governance
🔺نمونه ای از دیدگاه های حجت الاسلام خسروپناه در مسایل فرهنگی 🔺هشدار مضاعف به متولیان فرهنگی کشور بسم الله الرحمن الرحیم هشدار نخستین این مسکین به لطف الهی، مقبول اهل علم و فن و دغدغه قرار گرفت و لازم است از برخی متولیان فرهنگی که اجابت کردند و با روحیه جهادی به میدان آمدند و قرارگاه های فرهنگی تشکیل دادند تشکر کنم. چند نکته تکمیلی در هشدار مضاعف خدمت همه متولیان فرهنگی کشور عرض میکنم. اول: تصمیم های فرهنگی را از حالت جزیره ای خارج سازند و نگاه حکمرانی بدان داشته باشند. بارها نگارنده گفته و نوشته که حکمرانی غیر از حکومت داری است و مقصود از حکمرانی، حکمرانی مردم‌سالارانه دینی است که در درس خارج حکمت و فقاهت حکمرانی به تفصیل بیان گردیده است. دوم: از متخصصان فقه فرهنگ و حکمت فرهنگ در جلسات مشورتی بهره ببرند و باید بدانند شناخت دقیق موضوعات فرهنگی مهمتر از کشف احکام شرعی آنها است و شناخت موضوعات، روش اجتهاد خاص خود را می طلبد. به عبارت دیگر ریاست بر نهاد فرهنگی ملازمه ای با داشتن تخصص فرهنگی ندارد و نباید با احساس بی نیازی از علوم فرهنگی، تصمیم های غیر کارشناسی گرفت. سوم: از میان سیاستگذاری و مقررات گذاری و ساختارسازی و گفتمان سازی و سایر بخش های حکمرانی، حق تقدم اصلاحی در ساختارهای معیوب فرهنگی کشور است که باید اولویت اصلاحی پیدا کند و آن هم روش شناسی اجتهادی خود را می طلبد. چهارم: هشدار نگارنده به عنوان مدرس خارج فقه نظام ولایی و فقه نظام سیاسی مراکز تخصصی فقهی حوزه علمیه قم و رییس هیات اندیشه ورز دینی قرارگاه فرهنگی اجتماعی قرب بقیه الله با چند هزار صفحه پژوهش در این زمینه، هشدار یک دیدبان در میدان فعالیت های فرهنگی است که حضور جدی دارد و می بیند چگونه نسل‌های جوان و نوجوان ما با وجود محبت فوق العاده به اهل بیت علیهم السلام و شهدای انقلاب، گرفتار جنگ شناختی هستند. وضعیت به گونه ای نیست که جلسات یک هفته در میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و برنامه های فعلی سازمان های فرهنگی و اجتماعی و علمی برای حکمرانی فرهنگی وضع موجود کافی باشد. اکنون تلاش خالصانه مستمر و دور از دعواهای بیمارگونه و باندی می طلبد. پنجم: در حکمرانی فرهنگی و تصمیم ها باید به قاعده اهم و مهم و قاعده میسور و سایر قواعد فقهی توجه کرد و نیز ساحتهای اجتماعی دیگر از جمله وضعیت اقتصادی مردم را هم مشاهده کرد. امروزه میلیون ها جوان در نرم‌افزار‌های موجود مشغول کار اقتصادی هستند، تعطیلی آنها تنها راهکار مبارزه با جنگ شناختی نیست که منشا جنگ شناختی دیگری خواهد شد. عرض کردم تنها راهکار نیست بلکه باید با سرعت زیادی نرم‌افزار‌های موجود را تقویت کرد و سرورهای بیشتری در اختیار آنها گذاشت تا بتوان نیازهای اقتصادی مردم را در کنار جنگ شناختی تامین کرده و با جمع جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی در این جنگ شناختی و اقتصادی به ظفر رسید. فهم‌ این مطلب بر هر انسان فهیم و بصیری دشوار نیست که تنها راه مبارزه با جنگ شناختی، جهاد فرهنگی از طریق ساخت نرم افزارهای کاربردی و راه اندازی سامانه هوشمند ملی است که بارها رهبری فرمودند. ششم: این مطالبه گری باید در بیانیه های مختلف نیروهای ارزشی باشد تا گفتمان سازی و حکمرانی مردم سالارانه دینی شکل گیرد. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته طلبه حوزه علمیه قم ۱۸ مهر ۱۴۰۱ 🆔@cultural_governance
🔺نمونه ای از دیدگاه های حجت الاسلام خسروپناه در مسایل فرهنگی ✉️ نوشته حجت الاسلام خسرو پناه به ؛ بسم الله الرحمن الرحیم فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه 💢 جناب دریابان علی شمخانی مازال مکرما، سلام علیکم ...با تاکید بر یک تهدید، پیشنهاد امنیتی را به استحضار می رسانم. جنابعالی آگاهید که و مقابله با تهدید را نباید منحصر در امنیت و دانست؛ همچنانکه امروزه شاهد تهدید امنیت بهداشتی با جهان گیر شدن هستیم. اینک جامعه اسلامی در این روزها با دو‌ تهدید جدی غذایی و تهدید جدی فرهنگی از طریق فضای مجازی به ویژه اینستاگرام مواجه است و ضرورت دارد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در باب امنیت غذایی و امنیت فرهنگی، نقش حکمرانی در این دو عرصه را داشته باشند. 🔻 تهدید غذایی در این چند ماه اخیر با افزایش نامعقول قیمت گوشت و مرغ و لبنیات و حبوبات آشکار است؛ افزایشی که فشار شدیدی بر مردم تحمیل نموده و سختی زیادی بر خیرین و نیروهای جهادی و بسیجی و بنیاد مستضعفان و‌ ستاد فرمان اجرایی امام و کمیته امداد و هلال احمر در طرح مواسات وارد ساخته است. ⭕️ این فشار و سختی، تنها زاییده مدیریت ناکارآمد این روزها نیست؛ بلکه معلول فقدان رویکرد حکمرانی غذایی در کشور است. ⁉️ حال چه باید کرد؟ پیشنهاد بنده تشکیل ستاد حکمرانی امنیت غذایی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اذن مقام معظم رهبری حفظه الله است که در آن، سیاستهای راهبردی امنیت غذایی در فرایند تقنین و اجرا به ویژه در نهادهای آموزشی و صنعتی و بازرگانی و غیره، مدیریت شود. برای نمونه اینک که دانشگاه ها و دانشکده های کشاورزی از کاهش دانشجو رنج می برند؛ جا دارد اعضای هیات علمی در خصوص غذای طیور و احشام و کود و بذر، تلاش علمی نمایند تا تهدید غذایی را با نگرش عالمانه مهار سازند و خودکفایی غذایی را در این وضعیت تامین کنند. این نوع حکمرانی در دوره تحریم هندوستان توسط آمریکا در دهه های پایانی قرن بیستم نیز تجربه شد و‌ جواب گرفت. تهدید فرهنگی توسط اینستاگرام نیز امنیت فرهنگی را به خطر انداخته است؛ خطری که از گزارش آن، معذورم و تنها هشدار می دهم خطری که این روزها در اینستاگرام یافتم در مطالعات بیست ساله ام در باب جریان شناسی ضد فرهنگ ها و جریانهای شیطان پرستی و‌ عرفان های کاذب و لمپنیسم فرهنگی و موسیقی های راک و متال و رمانهای فاسد(رک به: کتاب جریان شناسی ضد فرهنگ ها) نیافتم؛ فسادی که انتقالش به جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب چیزی به نام بیانیه گام دوم باقی نخواهد گذاشت. تشکیل حکمرانی امنیت فرهنگی در دبیرخانه با اذن رهبری را جدی بگیرید؛ هر چند باید شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جدی می گرفتند که متاسفانه چنین جدیتی، معللانه نه مدللانه مشاهده نمی شود. درخواست عاجزانه این مسکین، عنایت به پیشنهاد حکمرانی امنیت غذایی و حکمرانی امنیت فرهنگی، جهت درمان و مقابله با این تهدید است؛ نه پیشگیری که دیگر زمانی برای پیشگیری نمانده است. امیدوارم فرصت درمان و جبران را نیز از دست ندهیم و آیندگان، قضاوت فشالت و کسالت بر ما نرانند. اللهم ادفع عنا شر الاشرار و کید الفجار والسلام علیکم و رحمة الله عبدالحسین خسروپناه بسیجی ولایت و طلبه حوزه علمیه قم 🆔@cultural_governance
آشنایی با دیدگاه های آقای خسروپناه 🔺سایت شخصی 🌐http://khosropanah.ir/ 🔺مجموعه کتاب ها 🌐https://bookroom.ir/book/ in_relation=2197 🔺مجموعه مقالات 🌐http://ensani.ir/fa/article/author/248 🔺زندگی نامه 🌐https://iict.ac.ir/2019/05/a-khosropanah/ 🆔@cultural_governance
🔴⚡️مسئولان فرهنگی کشور را بیدار کنید!!! 🔺برگرفته از مقاله "منشا این همه از کجاست؟!" به قلم دکتر 🔺چه شد که بخشی از جامعه، به چنان قساوت و بی‌رحمی رسید که در 1401 به تکه تکه کردن و آتش زدن هموطن و حافظان امنیت خود رسید؟! 🔺فقط به برخی از پرفروش ترین و معروفترین های دهه اخیر نگاه کنید. وضعیت شبکه خانگی بسیار اسفناک تر از سینما و تلویزیون است. 🔺برخی از پربیننده ترین های شبکه خانگی در یکی دو سال گذشته : ⚡️زخم کاری؛ آدم کشی ،خشونت بالا و خلاف اقتصادی ⚡️ملکه گدایان؛ باند ساخت و توزیع مواد مخدر،کودکان خیابانی ⚡️قورباغه؛ باند ساخت و توزیع مواد مخدر و آدم کشی ⚡️یاغی؛ باند پخش مواد مخدر و خشونت ⚡️خونسرد؛ قاتل زنجیره ای محبوب!! که با جزییات نحوه هر هتل نمایش داده می‌شد! ⚡️سیاوش؛ مواد فروشی، خشونت، خانواده از هم پاشیده ⚡️میدان سرخ؛ باند مواد مخدر،آدم کشی،گروگان گیری ⚡️پوست شیر؛ آدم کشی،تجاوز،پلیس عصبی 🆔@cultural_governance
📌معرفی سکوهای فاخر فرهنگی رسانه ای 🔺‏مُثبَت هِجدَه آمده تا روی زشت و مبتذل تولیدات رسانه های تصویری را به رخ جامعه بکشد. 🌐https://www.instagram.com/mosbatehejdah_ir/ پ.ن: اقایان مسول فرهنگی یک بار افتضاحات در فیلم های خانگی را در این پیج ببینید تا فاجعه فرهنگی را کمی درک کنند!!! 🆔@cultural_governance
✍️علی خضریان در برنامه و در گفتگو با جناب همایون پیرامون بررسی عملکرد ، تأسیس این نهاد براساس ارزش‌های انقلاب اسلامی از منظر ، هم‌افزایی ارزش‌های پدید آورنده و گرفتار شدن در تشریح شد. شورا ضمن اینکه نقش را ایفا نمی‌کند، تکیه‌گاه نیز نیست. این شورا سالهاست را در سندنویسی منحصر کرده و به دلیل عدم شفافیت، خود را موظف به توضیح نمی‌بیند و امر فرهنگ را از طریق سندهای آمرانه دنبال می‌کند. ‏شورا به دلیل عدم کارآمدی دبیرخانه، نه تنها بی‌زبان و بی‌توضیح است. بلکه وقایع اخیر کشور نشان داد این شورا در حوادث ملی و چالش‌های کلان، حتی با رویکرد فرهنگی، خاموش و بی‌عملی است. ‏شورا دچار نیز شده است. بطور مثال می‌توان به موضوع امتیاز نقل و انتقال به دانشگاه‌های محل خدمت والدین و تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی در دانشگاه آزاد برای فرزندان اعضای هیأت علمی و عدم نظارت بر دانشگاه آزاد اشاره کرد. موضوع عدم تحقق نیز از عدم سیاستگذاری شورا نشأت می‌گیرد. بطوریکه شاهد رشد مدارس غیردولتی و افت عمده مدارس دولتی هستیم. ضمن اینکه دبیرخانه این شورا در موضوع نیز با مواجه است. دبیرخانه شورا نه روزآمد و نه چابک است، نه فعال و نه پرکار است، نه مردمی و نه باز برای نیروهای فرهنگی است. بلکه به یک بخش اداری و تکراری تبدیل شده است. 🆔@cultural_governance
💬 | بازسازی انقلابی هویت فرهنگی جامعه 👈🏻 مروری بر ضرورت و الزامات اصلاح معضلات فرهنگی از منظر رهبر انقلاب 🔻 «قوام یک کشور به فرهنگ است.» ۱۳۷۵/۹/۲۰ به این معنا که «فرهنگ یک ملت است که میتواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.» ۱۳۸۳/۲/۲۸ لذا باتوجه به اهمیت مسئله‌ی فرهنگ «اگر ما دنبال استقلال هستیم، باید به فرهنگ مراجعه کنیم و روی فرهنگ کار کنیم. اگر دنبال خودکفایی و رفاه عمومی مردم هستیم، اگر به دنبال تدّین مردم و یک تمدّن بزرگ اسلامی هستیم باید بر روی مسأله‌ی فرهنگ تأمّل و تلاش و توجّه و سرمایه گذاری ویژه‌ای بکنیم.» ۱۳۷۵/۹/۲۰ 🔍 ادامه را بخوانید: 🌐https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=51485 🆔@cultural_governance
🔻قصّۀ غم‌انگیز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی (۲): نهاد سیاست‌گذار بر منبر موعظه 🖊 مهدی جمشیدی ۵. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «مواجهه با آنچه در جامعۀ ما بی‌حجابی نامیده می‌شود باید هوشمندانه و واقع‌بینانه باشد.» اوّلاً، چرا به «جامعه» ارجاع می‌دهید؟ موضع خویش را بیان کنید. شما این نوع از پوشش را چه می‌خوانید؟ می‌خواهید بگویید با جامعه، موافق نیستید؟ یا می‌خواهید هزینۀ به‌کاربردن این تعابیر را نپردازدید و در پشت داوری جامعه، پنهان شوید؟ ثانیاً، جامعه، میان «بدحجابی» یا «ضعف حجاب» و «بی‌حجابی» یا «کشف حجاب»، تفاوت می‌نهد، امّا شما به‌عنوان عقلای فرهنگیِ قوم، همین تفکیک حداقلی را نیز نادیده گرفته‌اید. مشخص کنید که مسألۀ کنونی شما چیست؟ ضعف حجاب یا کشف حجاب؟ یا هر دو؟ ثالثاً، باید اکنون به «مواجهۀ هوشمندانه» توصیه کنید یا باید در طول چهل سال گذشته، طرحی می‌نگاشتید که نشانگر مواجهۀ هوشمندانه باشد؟! رسالت شما این است که به‌جای دعوت به هوشمندی، آن را تعریف و شاخص‌بندی کنید تا به طور عینی، به کار بسته شود. همگان می‌دانند که فعالیّت‌های فرهنگیِ هوشمندانه بر فعالیّت‌های فرهنگیِ طبیعی ترجیح دارند، امّا این وظیفۀ شماست که در مقام طرّاحی راهبردها، روح هوشمندی را بدمید، نه این‌که عاملان و مجریان را به آن فرابخوانید. رابعاً، «مواجهۀ واقع‌بینانه» یعنی چه؟! یعنی واقعیّت اجتماعی، حجاب را برنمی‌تابد؟! ایدئولوژیِ اسلامی و انقلابی، به دیوارِ واقعیّت برخورد کرده است و ناکام مانده است و ازاین‌رو باید از «ایدئولوژی» به نفع «واقعیّت»، عقب نشست؟ یعنی «عینیّت»، آنچنان مقتدر و نیرومند است که خود را بر «ارزش» تحمیل کرده و آن را کنار زده است؟ می‌خواهید «حدنصاب» و «حداقل حجاب» را چه چیزی قرار بدهید؟ ضعف حجاب را به‌عنوان یک واقعیّت اجتماعی پذیرفته‌اید یا برای علاج آن نیز چاره اندیشیده‌اید. ازآنجاکه ضعف حجاب، هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع، می‌خواهید با این دو تعارض همزمان، چه کنید؟ از واقعیّت، چه صدایی شنیده‌اید که می‌خواهید ارزش را به آن مقیّد کنید؟ سایش شرع به نفع عرف، «واقع‌بینی» است یا «سکولاریسمِ تدریجی»؟ «معیار» و «محک»، شرع است یا عرف؟ انقلاب در پی تحقّق شرع در متن عرف بود، یا بُرشی از شرع که عرف آن را برمی‌تابد؟ این مواجهۀ واقع‌بینانه، «مواجهۀ گزینشی» با شرع نیست؟ ۶. در بخشی از این بیانیه نوشته‌اند: «شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از همۀ نهادهای مسئول می‌خواهد که علاوه بر عمل به وظایف قانونی خود، در درجۀ اول با تبیین دیدگاه اسلام و قانون دربارۀ حجاب به تحکیم مبانی اعتقادی بانوان، به‌ویژه نسل جوان، به رعایت این فریضه الهی کمک کنند.» امّا اکنون دیگر نباید «توصیه» کرد، بلکه باید «گزارش» خواست و «ارزیابی» کرد که نهادهای فرهنگی چه کرده‌اند. نهاد سیاست‌گذار، «منبر وعظ» نیست که زبان به توصیه گشوده‌اید. تقدّم «تبیین» بر «تقنین»، مراعات نشده و آنان که باید پرچم تبیین را به دست می‌گرفتند، به نظاره نشستند و سکوت اختیار کردند. سال‌هاست که چنین است و شما نیز در برابر این بی‌عملی، منفعل بوده‌اید. هیچ بیانیه‌ای از سوی شما صادر نشد که در آن گفته شود نهادهای فرهنگی، چگونه عمل کرده‌اند و شما چه قضاوتی دربارۀ آنها دارید. کجاست عملی که از جدّیّت و ارادۀ انقلابی شما حکایت کند؟ و جالب این‌که پس از سال‌ها ناکامیِ چالش‌زا، باز هم توصیه و موعظه می‌کنید. از جمله، چرا در مدارس، کسی به پرسش‌های دختران دربارۀ حجاب پاسخ نمی‌دهد؟ چرا به‌جای تبیین و روشنگری، دانش‌آموزان را رها کرده‌اند؟ معاونت پرورشی وجود دارد؟ فعّال است؟ معلمان «قرآن» و «هدیه‌های آسمانی» و «سبک زندگی و تفکّر»، کمترین کمکی به اصلاح ذهنیّت دانش‌آموزان می‌کنند یا بی‌تفاوت هستند؟ آموزش‌وپرورش، اجازۀ گفتگو داده است؟ مجالی را فراهم کرده است؟ مگر جز این بود که از متن مدارسِ رهاشده و سکولار، ضلعی از اغتشاش - که دانش‌آموزی بود – برخاست؟ ۷. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در بیانیۀ خویش نوشته است: «در برخورد با بعضی هنجارشکنی‌ها در مسئله حجاب، مراقب باشند در دامی که دشمنان برای ملت ما طراحی کرده‌اند گرفتار نشوند و در زمین غرب که پیوسته درصدد ایجاد انواع دوگانه‌های سیاسی و اجتماعی میان ملت ماست، بازی نکنند.» به‌راستی، این‌که «حاکمیّت» با کشف حجاب برخورد کند، موجب شکاف میان «مردم» می‌شود؟ مگر قرار است که بخشی از مردم چنین کنند که در نتیجه با بخش دیگری از مردم، اصطکاک پیدا کنند؟ در یک سوی این معادله، «حاکمیّت» است و در سوی دیگر، «بخشی از مردم». مسأله، مواجهۀ حاکمیّت است با این بخش از مردم، نه مواجهۀ مردم با مردم. آنان که نخستین بار، سخن از شکاف و دو قطبی‌شدن اجتماعی گفتند، غفلت کردند. 🆔@cultural_governance
💢یک نمونه جالب از مواجهه سیاستگذارانه با یک مسئله عینی💢 1️⃣ از 2️⃣ ◾️مواجهه با تغییر روند نامگذاری در کشور ✍️حجت الاسلام علی محمدی 🔹در تاریخ 1399/3/21 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه ای می نویسد به جناب آقای حمید درخشان نیا؛ ریاست سازمان ثبت احوال کشور و ضمن تأکید بر اهمیت دینی و ملی«نام نیکو» برای فرزندان و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی آن، به تغییر و تحولات وسیعی در نامگذاری فرزندان واکنش نشان می دهد. آقای سعیدرضا عاملی در این نامه درخواست می‌کند که سازمان ثبت احوال گزارشی جامع از وضعیت نامگذاری در کشور به تفکیک قومیتها یا شرح علل و عوامل بروز این وضعیت به همراه راهبردها و نقطه نظرات در ظرف مدت یکماه! ارایه دهد. 🔹یک ماه و هشت روز بعد، سازمان ثبت احوال یک نامه 3 صفحه‌ای با پیوستی 5 صفحه‌ای را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می کند. در این نامه سازمان ثبت احوال به تمهیدات خود در مقابله با نام‌های نامفهوم، مغایر با کرامت انسانی و نیز نام های خارجی و بیگانه، با تشکیل «کمیته مشورتی نام سازمان» می پردازد . در پیوست نیز به چالشهای موجود نامگذاری و عوامل شیوع آن می پردازد. در این پیوست عوامل زیر به برشمرده شده است: 1ـ فعالیت گسترده دهها وب سایت وشبکه‌های اجتماعی و نرم افزارهای انتخاب و معرف نام 2ـ تأثیر سریالها و فیلمها مورد توجه عموم مرد در منفور شدن نام «تقی» و یا محبوب شدن نامهای «بهتاش»، «ستایش» و «کیان»و «باران» و .. 3ـ محدودیت فرهنگی استفاده از نامهای تکراری بین اعضای فامیل سببی و نسبی که منجر به جستجو برای پیدا کردن اسامی خاص، نامتعارف شده است. 4ـ تمایل به داشتن اسمهای هم آوا و محدودیت این ویژگی در اسامی مذهبی 5ـ تغییر زیباشناسی مردم از برخی اسامی مانند «جعفر»، «تقی»، «نقی»، «خدیجه»، «عبدالله»، «نرجس»، «کلثوم»، «صغری»، متأثر از خوارک رسانه ها به خصوص فضای مجازی، ماهواره ها و صدا و سیما 🔹تبصره: همجنان نامهایی مانند محمد»، «فاطمه»، «زهرا» و «علی» در صدر انتخاب نام در هر سال قرار دارند... 6ـ مهمترین چالش، جدی نگرفتن پالایش و غربالگری در بانک نام اسامی سازمان ثبت احوال است! 🔹همچنین قابل توجه است که رشد اسامی ترکی در استانهای آذربایجان و همچنین اسامی کردی در کردستان، متأثر از برنامه های ماهواره بیش از 100 درصد است! 🔹در پایان پیوست، پیشنهاداتی ارائه می شود: 1ـ تشکیل «کمیته عالی نام» 2ـ آسیب شناسی دقیق این چالش در شورای عالی انقلاب فرهنگی و تعیین تکلیف دستگاه های مختلف 3ـ تا قبل از این کار کارشناسی دقیق: ـ صدا و سیما در انتخاب نامها دقت بیشتری کند و برای نقشهای بد، اسامی معصومین ع را نگذارد. ـ وزارت ارشاد بر نامگذاریها در فیملها و رمانها و داستانها و کتابهای مرتبط نظارت کند و توبیخ و تشویق بگذارد. ـ سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات به مبلغین اعزامی بگویند که فرهنگ سازی کنند. 🔰در تاریخ 1399/7/7 آقای محمد آقاسی دبیر ستاد فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه‌ای خطاب به دبیر شورا آقای عاملی می‌زند و «برگ سیاستیِ» عرصه نامگذاری را تا تدوین کامل سیاستهای نامگذاری، ارائه می‌دهد. جالب ماجرا اینجاست که در مقام تبیین مسئله‌ی این گزارش، شورای عالی توجه می دهد که کاهش تمایل به اسامی عربی و افزایش تمایل به اسامی ایرانی و غربی ناشی از عواملی مانند «تسهیل در ارتباطات بین فرهنگی»، «تغییر ارزشی جامعه»، «میزان اعتقادات مذهبی و گرایشات ملی مذهبی و نوگرایی خانواده ها»، «گرایش به فردگرایی و انتخاب نامهای منحصر به فرد»، «تحولات سیاسی»، «استفاده از برنامه‌ها وسریال‌های ماهواره‌ای و سریال‌های تلویزیون ملی» و «آگاهی والدین از ریشه معنای نام» است، ولی در بخش پایانی پیشنهادها سیاستی، به تقلیلانه ترین وجه عمل می کند و چهار سیاست را پیشنهاد می کند: 1ـ رضد تحولات به صورت دوره 3 تا 5 ساله و گزارش به شورای عالی انقلاب فرهنگی 2ـ تدوین فرهنگ جامع نامها 3ـ گنجاندن سوالات مرتبط به نامگذاری کودکان در بیسمایشها ی ملی 4ـ الزام صدا و سیما در شخصیت پردازی های همدلانه بین نامهای اسلامی و بومی ایرانی و جهت‌دهی نام شخصیتهای منفی فیلم‌ها به سمت نام‌های خنثی. 🔻ادامه دارد ... ✔️ فایل را در آدرس زیر مشاهده نمایید👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/470 https://t.me/alimohammady1389/48 🆔@cultural_governance
💢یک نمونه جالب از مواجهه سیاستگذارانه با یک مسئله عینی💢 2️⃣ از 2️⃣ ◾️مواجهه با تغییر روند نامگذاری در کشور ✍️حجت الاسلام علی محمدی 🔰الحمدلله بعد از یکسال پیش نویس مصوبه نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شده است. در ماده 2 که بخش تعیین وظائف دستگاه هاست آمده: 1ـ سازمان ثبت احوال، طراحی و راه اندازی سامانه هوشمند مجع و تعامل خدمات مشاوره نامگذاری بزند. شناسایی و ترویج نامهای جدید و جذاب کند و همچنین ارائه گزارش توصیفی و تحلیلی از وضعیت نامگذاری هر دوسال یکبار بدهد. 2ـ وزارت فرهنگ وارشاد؛ شناسایی، توصیف و تبیین ترجیحات خانواده بر اساس پیمایشهای ملی واستانی کند. 3ـ فرهنگستان زبان ادب فارسی؛ تشکیل کارگروه «نام گزینی» کند. 4ـ سازمان صدا و سیما؛ ارتقای نگرش عمومی به اهمیت نامگذاری، استفاده از ظرفیت برنامه های جذاب برای ترویج نامهای مذهبی شاخص و همچنین تبلیغ رایگان سامانه هوشمند سازمان ثبت احوال کند. 5ـ وزرات آموزش و پرورش؛ استفاده از ظرفیت کتب درسی در ترویج نامهای مذهبی شاخص و همچنین طراحی و اجرای برنامه های تشویقی نامهای خاص مذهبی نماید. 6ـ وزرات بهداشت درمان و آ»وزش پزشکی؛ نصب و بخش تبلیغات سامانه نامگذاری در تمایم مراکز سلامت درمانی نماید. 🔹بله؛ همین.. در برگ سیاستی شورای عالی، از 7 ـ 8 عامل تغییر رویه نامگذاری در کشور، لااقل 6 مورد آن ناشی از «تغییر روابط اجتماعی» و «بسترهای تعاملات جمعی» بود که منتهی می گشت به گرایش خانواده ها برای گذاشتن نامهای منحصر به فرد ایرانی و غربی و البته در استانهای ترک نشین و کردنشین، اسامی قومیتی وارداتی، ولی کل ایده شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مهار این سیل عظیم دو محور دارد:👇😐 1ـ با سامانه هوشمند نامگذاری سازمان ثبت احوال، جلوی نامگذاری های غیرپسندیده را می گیرد. 2ـ همچنین با تبلیغات صدا و سیما و وزرات ارشادی و مدرسه ای، اسامی مذهبی شاخص را ترویج می کند. به قول معروف «کوه، موش زاییده» 🆔@cultural_governance
⚡️الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی چه می گوید؟/ ترمیم فرهنگ عمومی کشور ده پیوست اورژانسی دارد! 👌همانطور که اطلاع دارید "شورای فرهنگ عمومی کشور" زیر مجموعه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ریاست آن بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. برای کمک به بالندگی فعالیت های این شورا چند پرسش را مطرح می کنم: 👌پرسش اول اینکه: چه ارتباطی میان نظامات اجتماعی و شکل گیری "فرهنگ و دین عمومی مردم" وجود دارد؟ و آیا می توان شکل گیری "فرهنگ عمومی" و "دین عمومی" را بریده از نظامات اجتماعی تصور کرد؟ به نظر ما "نظامات اجتماعی" مانند نظام آموزشی، نظام مدیریت شهری، نظام مهندسی ساختمان، نظام ارزیابی غذا و نظام امامت و سیاست جامعه نقش اصلی در پیدایش و تغییرات فرهنگ عمومی را به عهده دارند وبدون تحول در این نظامات، ترمیم و تکامل فرهنگ عمومی مشکل است. 👌پرسش دوم آنکه: با فرض پذیرش نقش بنیادین نظام سازی در فرهنگ عمومی؛ چگونه باید نظامات اجتماعی را تغییر داد؟ پیشنهاد مدرسه هدایت برای گسترش نظام سازی در حوزه های مختلف، تبیین و تضارب حول نظریات فقهی مرتبط با بخش های مختلف نظم اجتماعی است. به عنوان مثال در نظریه آموزش و پرورش آینده، تعریف، تصویر و تصمیم مرتبط با نظام سازی در حوزه آموزش و پرورش و در الگوی فقهی ارزیابی غذا، تعریف، تصویر و تصمیم مرتبط با نظام سازی در حوزه غذا تشریح می شود و.... 👌پرسش سوم اینکه: چگونه برای نظامات اجتماعی موجود -که منشاء پیدایش فرهنگ عمومی غلط و اختلال در روابط انسانی صحیح هستند- پیوست فرهنگی تعریف کنیم؟ دوره زمانی پیوست فرهنگیِ موقت، تا زمانِ فراهم آمدن شرایط فکری و امکاناتی برای بازتعریف نظامات مطلوب است و شامل ده موضوع ۱- پیوست تفریح محله ای، ۲- پیوست تغذیه طیب(باغچه طیبات)، ۳- پیوست آموزش تسخیر شئ پایه و آموزش تنظیم روابط انسانی ۱۳ گانه، ۴-پیوست تدابیر پیشگیری از بیماری، ۵- پیوست مدیریت محله ای مساجد، ۶- پیوست شاخصه های ارزیابی پیشرفت، ۷- پیوست آشنایی با سیاست خارجی قبل از ظهور و منطقه جغرافیائی ظهور، ۸- پیوست مدیریت بازی کودکان و ارزیابی شخصیت، ۹- پیوست معرفی مشاغل برتر و آموزش تجارت عمومی و ۱۰- پیوست الگوی جدید زیارت است. 👌ساختار اصلی اجرای پیوست های فرهنگیِ اضطراری و اورژانسی محلات، مساجد و هیئات محله هستند و استفاده از سایر ابزارهای فرهنگی (مانند رسانه ها و فیلم و...) نباید به عنوان جایگزین این ساختارهای مطلوب فرهنگی، تعریف شوند. به فضل الهی نشست تخصصی "الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی" را برای پشتیبانی فکری از شورای انقلاب فرهنگی و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در حوزه علمیه قم برگزار می کنیم. حجت الاسلام علی کشوری - تبیین الگوی جدید مدیریت فرهنگ عمومی - سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ - قم مبارک 🗞لینک خبر: 🌐https://nro-di.blog.ir/1400/10/21 🆔@cultural_governance
⭕️انتصاب دقیق و بجا ✍️کامران غضنفری 🔹بلافاصله پس از انتصاب حجت‌الاسلام خسروپناه به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، برخی رسانه های به اصطلاح اصلاح طلب که طی سالیان گذشته ، سرسپردگی و نوکری خود نسبت به آمریکا و انگلیس را اثبات کرده اند ، حملات سخیف و ناجوانمردانه ای را به جناب خسروپناه شروع کرده اند . 🔹اینان که در دولت حسن روحانی خائن ، لال شده بودند و به ویژه نسبت به عملکرد جناب آقای عاملی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچ انتقادی مطرح نمی کردند ، هنوز یک هفته از انتصاب جناب آقای خسروپناه نگذشته ، مأموریت واگذار شده از طرف اربابان غربی شان مبنی بر تخریب ایشان را شروع کرده اند . این نشان می دهد که این انتصاب هم دقیق صورت گرفته و هم بجا بوده است . 🔹امیدواریم که جناب آقای رئیسی ، مشابه همین کار را با شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی فضای مجازی بکند و با تعویض مهره های منصوب حسن روحانی ، آن مراکز را نیز ساماندهی کنند 🆔@cultural_governance
روزنامه اعتماد مطرح کرد: حضور مدافع حاکمیت دینی در راس شورای عالی انقلاب فرهنگی نشانه چیست؟ 🔹انتخاب یک متخصص فلسفه و کلام اسلامی به جای یک متخصص جامعه‌شناسی ارتباطات نشانه رویکرد جدیدی در تصمیم‌گیری فرهنگی حاکمیت است. 🔹شورای عالی انقلاب فرهنگی (تاسیس ۱۳۶۳) یکی از نهادهای حاکمیتی جمهوری اسلامی است که گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی را دنبال می‌کند. 🔹باید دید آیا سکاندار جدید این شورا با دلبستگی عمیق به علم دینی در تحقق این اهداف و آرمان‌ها موفق خواهد شد یا خیر./اعتماد 🆔@cultural_governance
تاکید امام خمینی و لبیک آیت الله خامنه‌ای مبنی بر اهمیت توجه به ✉️ ماجرای نامه دردمندانه تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی سید حمید روحانی به چه بود؟/3 🔻پاسخ امام خمینی(ره) به نامه حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی بسم الله الرحمن الرحیم جناب حجت‌الاسلام آقای خامنه‌ای، ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی - دامت افاضاته 🔹نامه جناب حجت الاسلام آقای سیدحمید روحانی اخطاری است برای همه آنانی كه دلشان برای اسلام و انقلاب می‌تپد. باعث تعجب و تأسف است كه نظام آموزشی كشور اسلامی ایران نسبتی به مرحوم بهبهانی – رحمة الله علیه- دهد كه حتی كسروی با آن درباره ایشان نمی‌دهد. ضد دین پس از تجلیل از آقایان: بهبهانی و طباطبایی دستور بهبهانی و طباطبایی به مردم را در پناه بردن به سفارت یک دولت بیگانه رد می كند. از حضرتعالی، كه دلسوز اسلام و انقلاب هستید، اكیداً می‌خواهم مسئولی برای رسیدگی به این امور گذاشته، تا در تمام اینگونه موارد شما را در جریان بگذارد. سایر موارد نامه آقای روحانی هم مورد مداقه است. گزارش كار را به اینجانب بدهید. والسلام علیكم و رحمة الله. 67/12/4 – روح الله الموسوی الخمینی. (صحيفه امام، ج 21، صص 294 تا 296) 🔻 گزارش ریاست محترم جمهوری اسلامی(آیت الله خامنه ای) به حضرت امام خمینی 🔹بسم الله الرحمن الرحیم محضر مبارک رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی مدظله العالی با عرض سلام و تحیت در اجرای دستور کتبی آن حضرت مورخ ۶۷٫۱۲٫۴ درباره پیگیری برخی خطاها در کتاب تاریخ معاصر ایران و لزوم بررسی کتاب‌های تاریخ مدارس به نظر رسید که کار باید در دو بخش تقسیم شود: 🔸اول بررسی مواردی که در گزارش حجت‌الاسلام به آن پرداخته شده و سپس ایجاد در کلیه نوشته‌های تاریخ در مدارس. 🔹در بخش اول مقرر گشت که جلسه‌ای با حضور مسئولان امر کتب درسی و کتاب مورد بحث و آقای روحانی و آقای عطاء‌الله مهاجرانی، نماینده اینجانب تشکیل شود و بررسی و مذاکره لازم پیرامون مواردی که به حضرت عالی گزارش شده انجام گیرد. 🔸نتیجه جلسه مزبور که در روز ۶۷٫۱۲٫۱۰ تشکیل گشت این شد که آنچه به مرحوم آیت‌الله بهبهانی نسبت داده شده مورد اختلاف عیان مورخان است و هیچ نظر قاطعی در آن وجود ندارد و هیچ قرینه و شاهدی نیز بر آنچه به آن بزرگوار نسبت داده شده نیست. 🔹علی هذا ذکر مطلبی مشکوک و بی‌دلیل در کتاب درسی که جمهوری اسلامی است ناروا و ناشی از و است. قرار شد که این موضوع در چاپ‌های بعدی مورد توجه قرار گیرد و اصلاح گردد و توضیح کافی نیز داده شود. 🔸آنچه درباره مرحوم شمس‌آبادی عامل تیر‌اندازی به شاه مخلوع و ارتباط وی با گروه‌های مائوئیست ذکر شده بر اساس اسناد قطعی و تحقیقات محلی خلاف واقع است و نامبرده فردی متشرع و مسلمان بوده و باید این مطلب از کتاب حذف شود 🔹در بخش دوم یکی از برادران و متعهد ماموریت یافته است که کلیه کتاب‌های درسی تاریخ را با دقت بررسی کرده یا خلاف واقع را مشخص نماید. گزارش تفصیلی پس از انجام بررسی ها به استحضار خواهد رسید. 🔸نکته شایان ذکر آن است که با مطالعه اجمالی اینجانب در کتاب تاریخ معاصر ایران و با عنایت به اینکه کتاب مذکور دارای جهت‌گیری درست و متعهدانه در گزارش تاریخ انقلاب می باشد به‌نظر می رسد که در نگارش دو نکته قبلی هیچ سوء نیتی در کار نبوده است که هیچ انسان غیر معصوم از آن مبرا نیست. 🔹همچنین بنابر گزارش افراد مورد وثوق تهیه‌ کنندگان آن کتاب در شمار برادران معتقد و متعهد و انقلابی و با اخلاصند. امید است همگی مشمول ادعیه ذاکیه آن حضرت قرار گیریم. ادامه الله بقائکم والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته سید علی خامنه ای ۶۷٫۱۲٫۱۲ 🗞(روزنامه اطلاعات، ۶۷٫۱۲٫۱۶، ص آخر) 🆔@cultural_governance
20 دی ماه؛ *تبیین سیاست‌های کلی برنامه هفتم (تقویت کارایی و اثربخشی رسانه ملی)* 📢 نوزدهمین نشست تبیین سیاست‌های کلی برنامه هفتم در حوزه تقویت کارآیی و اثربخشی رسانه ملی در گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی_ایرانی، توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) برگزار شد. 🔰 محمد اسحاقی معاون پژوهش و آموزش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، دکتر عبدالکریم خیامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام، دکتر محمد احسانی مدیر سابق شبکه نسیم صدا و سیما و دکتر رضا پورحسین عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در این نشست به بیان دیدگاه های خود پرداختند. 📎 نشست فوق سه شنبه 20 دی 1401 ساعت 10 الی 12 در سالن جلسات ساختمان شهید سلیمانی واقع در خیابان جمهوری خیابان فلسطین خیابان شهید صالحی پلاک 31 برگزار شد. 🆔@cultural_governance
نشست رسانه ملی.docx
547.7K
✅ گزارش مشروح از نوزدهمین نشست تبیین سیاستهای کلی برنامه هفتم 🆔@cultural_governance
⚡️ چرا نقشه جامع علمی کشور از ایده اقتدار علمی تبعیت نمی کند؟! 👌قبلاً گفته ایم: که برای مدیریت علمی کشور سه ایده محوری ۱- استقلال علمی، ۲- اقتدار علمی و ۳- انحلال علمی متصور است. 👌 در ایده استقلال علمی، نیازهای کشور با همت یک مدیریت جهادی داخلی بر اساس معادلات علمی موجود(معادلات پوزیتویستی) حل و فصل می شود و کشور از وابستگی و تله تحریم ها به صورت نسبی نجات پیدا می کند. در صورت تحقق کامل این ایده، مدیریت علمی کشور در اختیار دلسوزان وطنی است؛ ولی تصویر سازی از آینده بر اساس معادلات معیوب پوزیتویستی صورت می پذیرد(مانند تصویرسازی وزارت کشاورزی از مفهوم امنیت غذایی بر اساس مدیریت چرخه محصولات کشاورزی و باغی از مزرعه تا سفره و تعریف غذا بر اساس مفهوم بسیار معیوب ملکول های زیستی!) 👌در ایده انحلال علمی (که معمولا توسط دولت های اصلاح طلب پی گیری می شود) از استعداد های ایرانی برای حل و فصل پروژهای جهانی (بخوانید: نیازهای علمی کمپانی های بزرگ دنیا) استفاده می شود و البته نام آن همکاری های علمی بین المللی گذاشته می شود. در صورت تحقق این ایده، هم مدیریت علم و هم معادلات علم به طرف غربی تفویض می شود. (مثل فعالیت برخی از نخبگان ایرانی برای حل مسائل در ناسا) 👌در ایده اقتدار علمی، تعریف جدیدی از علم مبنای تصویر سازی از آینده و حل مسائل کشور قرار می گیرد و آینده ایران بر اساس "علم مبتنی بر اشراف" تعریف می شود. به عنوان مثال تعریف خانه، تعریف شهر، تعریف سلامت و تعریف آموزش را می توانیم به معادلات وحیانی تفویض کنیم و علاوه بر اصل مدیریت جهادی به اصل جامعیت اسلام در عمل هم پایبند باشیم! ایده اقتدار علمی در صورت تحقق، علاوه بر پایبندی کامل به علم دینی، پرسش های پایه خود در نظام سازی را مبنای گفتگو با جریان استقلال علمی قرار می دهد و مدیریت پرونده های علمی کشور در دوران گذار را با یک پیوست تقویت کننده روابط انسانی قوی همراه می کند. 👌اساس ایده اقتدار علمی، راه اندازی یک طبقه بندی جدید از علم و نجات نخبگان و مسئولین کشور از بن بست و طلسم یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی است. به عبارت دیگر: طبقه بندی بیکنی از علم، مهمترین ابزار تصرف مدرنیته در مواجه با جمهوری مبارک اسلامی ایران است و نباید نقشه جامع علمی کشور درباره این طبقه بندی معیوب و پر از چالش مسکوت بماند! حجت الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) آسیب شناسی نقشه جامع علمی کشور- بامداد چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - قم 🆔@cultural_governance