eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ساختار حکمرانی یک سازمان با ماموریت فرهنگی در کشور چین شبکه کانون‌های تفکر ایران(ایتان) در تابستان ۱۳۹۹ در گزارشی رصدی به بررسی ساختار حکمرانی یک سازمان با مأموریت فرهنگی در کشورهای انگلیس، آمریکا، چین، روسیه، ترکیه و مالزی پرداخته است. در انتخاب این کشورها، شاخص‌های زیر موثر بودند: • قرابت ساختاری با جمهوری اسلامی ایران (باتأکیدبر وجود دو لایه شامل حاکمیت غیردولتی و دولت) • وجود ایدئولوژی یا مفهومی ویژه که حاکمیت مشتاق به تبلیغ و ترویج آن باشد • تأثیرگذاری ملی وبین‌المللی در حوزه فرهنگ و رسانه (باتأکیدبر بازوهای فرهنگی و رسانه‌ای ملی و بین‌المللی) • اشتغال در حوزه فرهنگ و هزینه‌کرد دولتی در این حوزه • شاخصSoft Power 30 در این سلسله از عکس‌ها به ارائه نکاتی درباره کشور چین می‌پردازیم. 🆔@Cultural_governance
📌60 درصد هندوها حجاب دارند!!! 🔹مرکز تحقیقات : در هفته‌های اخیر، اعتراضات در به در توجه جوامع بین‌المللی را به خود جلب کرده است. 🔹 بر اساس نظرسنجی این مرکز که در سال‌های 2019-2020 انجام شد، از هر 10 زن در هند، 6 نفر (61 درصد) می‌گویند که سر خود را در خارج از خانه می‌پوشانند. این شامل اکثریت زنان هندو (59٪) و تقریباً غالب زنان مسلمان (89٪) و سیک (86٪) می‌شود. 🔹در مورد پوشش سر بین زنان هندی تفاوت‌های منطقه‌ای وجود دارد. در ایالت‌های بیهار، مادیا پرادش و راجستان، تقریباً از هر ده زن، 9 زن می‌گویند که در مکان‌های عمومی از پوشش سر استفاده می‌کنند. 🔹این تفاوت‌های منطقه‌ای عمدتاً توسط زنان هندو ایجاد می‌شود، زیرا زنان مسلمان تمایل دارند بدون توجه به منطقه‌زندگی، پوشش سر خود را در انظار عمومی حفظ کنند. 🔹در جنوب، 83 درصد از زنان مسلمان می‌گویند که سر خود را می‌پوشانند، در حالی که این رقم در زنان هندو 22 درصد است. در همین حال، در مناطق شمالی، تقریباً سهم زنان مسلمان (85٪) و هندو (82٪) برابر است. 🔹در سطح ملی، پوشش سر در میان زنان مسن‌تر، متاهل، مذهبی‌تر و دارای رسمی کمتر، رایج‌تر است. این عمل در مناطق روستایی نیز رواج بیشتری دارد. 🔹روسری بر اساس گرایش‌های سیاسی نیز متفاوت است. اگرچه برخی از حامیان ممنوعیت حجاب به عنوان حامیان حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP) توصیف شده و نگرش مطلوبی نسبت به حزب حاکم دارند، اما بیشتر زنانی که طرفدار حزب حاکم نیستند، تمایل به پوشاندن سر در اماکن عمومی دارند. 🆔@Cultural_governance
آیا خانواده‌ها به ازدواج موقت فرزندان خود راضی می‌شوند؟ شمقدری، کارگردان مستند «انقلاب جنسی» در گفتگو با فرهیختگان: 🔹مهمترین حرف اسلام این است که نیازهای جنسی افراد باید در خانواده تامین شود. 🔹اگر پدر و مادر نمی‌توانند شرایط را برای ازدواج دائم جوانانشان، چه پسر و چه دختر فراهم کنند باید اجازه دهند آنها با ازدواج موقت به تامین نیازهای جنسی خود بپردازند. 🔹 نباید نیازهای جنسی جامعه را سرکوب کنیم. 🔹کشیده شدن مسائل جنسی از خانواده به جامعه تبعات فراوانی خواهد داشت که جامعه غرب امروز با آن مواجه شده است. ما هر چه به گذشته خود رجوع می‌کنیم می‌بینیم ازدواج خیلی ساده‌تر انجام میشد و نیازهای جنسی راحت برآورده می‌شد و جامعه تحریکات کمتری داشت. 🔸مشروح گفتگو را اینجا بخوانید: 👇🏻 📸 fdn.ir/news/10821 🆔@Cultural_governance
انتصاب دکتر موسی نجفی به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی توسط وزیر علوم جزو اتفاقاتی بود که باید آن را به فال نیک گرفت. کسانی که دکتر نجفی را می شناسند و با آثار ایشان آشنا هستند، به خوبی به جایگاه علمی او واقف هستند. وی جزو معدود چهره هایی در حوزه علوم انسانی است که بسیاری از چهره های سکولار نیز در علم و دانش او تردیدی ندارند و او را جزو اساتید مبرز تاریخ، اندیشه سیاسی و فلسفه سیاسی می دانند. خوب به خاطر دارم وقتی در دوره کارشناسی در دانشگاه تهران با یکی از اساتید سکولار بحث و گفتگو می کردم، وقتی نام دکتر نجفی مطرح شد منصفانه گفت که در علم و سواد و دانش او هیچ تردیدی ندارم و او را در این زمینه می ستود. همچنین فراموش نمی کنم وقتی از دوره شروع تحصیلم در رشته علوم سیاسی، با کتابها و آثار دکتر نجفی آشنا شدم و برخی از آنها را مطالعه کردم، تا چه اندازه توانستم پاسخ بسیاری از شبهات رایج و گره های فکری در این حوزه را برای خود رفع و رجوع کنم و در تحلیل مسایل کلان و به ویژه تاریخی از آن بهره ببرم. در سالهای اخیر نیز که در دوره دکترا در کلاس های درس ایشان شرکت می کردم فرصت بسیار خوبی به دست آوردم تا در حوزه های معرفتی به ویژه اندیشه سیاسی و مباحث تمدنی تامل بیشتری کنم که از این جهت خدا را شاکرم. امیدوارم همانطور که دکتر نجفی در عرصه علمی با آثار پرشمار خود شجره ای طیبه به یادگار گذاشته، در عرصه مدیریتی نیز بتواند جایگاه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را در حوزه علمی بیش از پیش ارتقا دهد و شجره طیبه ای دیگر این بار در عرصه مدیریت این قطب علمی کشور از خود به یادگار بگذارد. ان شاءالله ✍️امیرحسین ثابتی 🆔@Cultural_governance
📌تجربه‌نگاری سیاست فرهنگی کره جنوبی 🔹مشارکت مردمی کمرنگ در فرهنگ 🔸دولت کره بیشتر به موضوعات فرهنگی و مدیریت آن اهتمام ورزیده و تلاش می‌کند با آموزش و تشویق و برگزاری همایش‌های مختلف داخلی و خارجی، هر یک از موضوعات فرهنگی را توسعه دهد اما نقش حضور و مشارکت مردم کره در عرصه فرهنگ کمرنگ است. ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/ogwq7a 🆔 @Cultural_governance
🔰فراخوان مقاله ویژه نامه حکمرانی اسلامی 🔺نشریه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی، شماره تابستان ۱۴۰۱ خود را به موضوع حکمرانی اسلامی اختصاص داده است. 🔻از پژوهشگران و صاحبنظران دعوت می شود مقالات علمی خود را حداکثر تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ در سامانه نشریه مدیریت اسلامی بارگزاری نمایند: www.im.ihu.ac.ir 🆔 @Cultural_governance
🔻غرب، صاحب این خانه است: 🔸وِل‌بودنِ فضای مجازی ✍مهدی جمشیدی [1]. بنده در سال‌های گذشته در برخی از دبیرستان‌ها، "اخلاق جنسی" تدریس می‌کردم و از نزدیک و به‌صورت همدلانه و شفاف، با "انحراف‌های جنسیِ نوجوانانِ دبیرستانی" آشنا شدم. واقعیّت، "بسیار تلخ و گزنده" بود؛ به‌طوری‌که در همین لحظه نیز یادآوری شنیده‌ها و دیده‌هایم، قلبم را می‌فشارد. مطالعۀ کیفی و پدیدارشناسانۀ من نشان داد که "همۀ" انحراف‌های جنسیِ نوجوانان، از جمله خودارضایی و ارتباطات نامشروع با جنس مخالف، از "فضای مجازی" برمی‌خیزد. تصاویر و کلیپ‌ها و فیلم‌های جنسی و ...، تمام ذهنِ نوجوان ما را تسخیر کرده است، به خصوص در شبکه‌های اجتماعی. یک نوجوان می‌تواند در اتاق خواب خود، صحنه‌هایی را ‌بیند که شاید یک فرد متأهل، حتّی هرگز تجربۀ انجام آنها را نیز نداشته باشد. چه کنیم با این "شبکه‌های اجتماعیِ رهاشده"؟!! چه کنیم با این "دسترسی‌های بی‌مهار"؟! چه کنیم با این "فضای وِل"؟! شما "مسئولیّت شرعی و اخلاقیِ وضعِ کنونی" را می‌پذیرید؟! در "محکمۀ الهی"، پاسخی برای مخالف خود دارید؟! به اندازۀ همین "چند سطر"، در غوطه‌وریِ نسل جوان در فساد و گناه سهیم خواهید بود. [2]. آیا باید از این‌که فضای مجازی، که کارکردهای مثبت نیز دارد، مطلوبیّتِ "اصلِ فضای مجازی" را نتیجه گرفت یا "رهاسازیِ کلّیّتِ فضای مجازی" را؟! [3]. بخش عمده‌ای از مفاد مفسده‌انگیز و ناسالم، در "شبکه‌های اجتماعیِ بیگانه" هستند که امکان فیلتر آنها وجود ندارد و به صرف عضویّت در این شبکه‌ها، در دسترس قرار می‌گیرند. [4]. مفسدۀ "استفاده از فیلترشکن"، بیشتر از "دسترسیِ آسان به محتواهای ناسالم" است؟! آیا اگر مشروبات الکلی به صورت قاچاق وارد شدند، باید مصرف آن را آزاد گذاشت؟! [5]. اگر در عمل، "امکان محدوسازیِ فضای مجازی" وجود دارد و این کار از نظر فن‌آوری، مقدور نیست، پس چرا نگران "انسداد" هستید؟! [6]. هر اندازه هم که بودجه صرف تربیت دینیِ جامعه بشود، باز نمی‌توان نتیجه گرفت که باید "زمینه‌های فسق و فجور" را در جامعه حذف نکرد. در جامعۀ دینی، فساد نباید "رسمی" و "آشکار" باشد. [7]. سخن من "واقعیّت‌گرایانه" است نه "واقعیّت‌گریزانه". واقعیّت این است که فضای مجازیِ مبتنی بر حکمرانیِ غرب، به "بسترِ تغییرِ فرهنگی و سیاسی" تبدیل شده است و ما "از بیرون"، مدیریّت می‌شویم. این واقعیّت غیرقابل‌انکار، برای شما که ایرانی هستید، مطلوب است؟! [8]. مسئولیّتِ شرعی و اخلاقیِ مفاسدِ مترتّب بر "ول‌بودنِ فضای مجازی"، بر عهدۀ هر کسی است که به نوعی در حال "روایت‌سازیِ وارونه از انتقال مدیریّت آن از غرب به ایران" هستند؛ چه "جریان اصلاح‌طلبان"، چه "اصول‌گرایانِ عمل‌گرای وابسته به قالیباف". این دو جریان، دغدغۀ "قدرت" دارند، نه "اخلاق" و "معنویّت"، و به همین دلیل، از ایفای نقشِ طبیبِ دلسوزی که "داروی تلخ" را تجویز می‌کند، می‌گریزند، وگرنه به تعبیر استاد مطهری، "وجودِ تقاضای اجتماعی"، عرضه را مشروع و موجّه نمی‌سازد. من از "حریم اخلاق" سخن می‌گویم، نه از "منافع جریان‌های سیاسی". [9]. آن نماینده‌ای که دغدغۀ "قدرت" دارد و نه "حقیقت"، در ذهنش محاسبه می‌کند که در این "روایت‌گری‌های دروغین" نسبت به مهار و مدیریّت فضای مجازی، اگر با طرح همراهی کند، چه‌بسا در دورۀ بعدی انتخابات، بدنۀ اجتماعیِ خود را از دست بدهد و رأی نیاورد. ازاین‌رو، در برابر جوسازی‌های رسانه‌ای، "عقب‌نشینی" می‌کند و حاضر نیست برای انقلاب، هزینه بدهد. او بر سر سفرۀ انقلاب نشسته است تا شکم‌پروری کند، نه این‌که از "خویش" برای "مصالح انقلاب"، درگذرد. او "انقلاب" را برای "خود" می‌خواهد، نه "خود" را برای "انقلاب". منِ او و منافعش و خواسته‌هایش، بر همه چیز ترجیح دارد. [10]. این ماجرا نشان داد که "روایت"، تا چه اندازه می‌تواند بر "واقعیّت" غلبه کند و به "ذهنیّت عمومی"، جهت ببخشد. مهمّ نیست که در "عمل" بناست چه اتّفاقی رخ بدهد، بلکه "روایتِ" از آن، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است؛ پس باید "روایت‌پردازی" کرد و زمام و عنانِ "فکر مردم" را به دست گرفت و آنها را فریفت. این کاری است که تاکنون انجام گرفته است. و با همین "بازیِ روایتی"، می‌توان مردم را بر ضدّ تصمیم‌ها و طرح‌های انقلابی شوراند و نیروهای انقلابی را به تسلیم واداشت. به‌این‌ترتیب، هر قدم راهگشا و مفیدی که برداشته شود، با موجی از "هوچی‌گری‌های روانی" و "غوغاسالاری‌های رسانه‌ای" مواجه می‌شود و در نهایت، عقیم و ناتمام می‌ماند. 🆔@Cultural_governance
🚨 وقتی فرهنگ به تاسیس سازمان های فرهنگی تقلیل می یابد 🔴 بر خلاف نوع نگاه کثرت درعین وحدتی حضرت روح الله، جمهوری اسلامی، را نه در تاثیر یکایک اجزای شکل دهنده ی سبک زندگی مدرن، بلکه به تاسیس سازمان های  فرهنگی تقلیل داده و به اسم مدیریت فرهنگ، آن را به غلط گیر بروکراتیک محتوای کاهش داد و با این نگاه به پلیس نفس اماره هنرمندان مدرنیستی تبدیل گشت. امروزی در واقع دستگاه های تنظیم شهوت هنرمندان مدرنیستی اند و سعی می کنند با به کار گیری تمام شگردهای نرم و سخت، هنرمندان مدرنیستی را به نوعی رام کنند که حداقل آنچه از منویات آنان به بیرون در گالری های نقاشی، سینماها و تئاتر ها و بازار نشر ترشح می کند حاوی بد و بیراه های مستقیم نباشد و تا آنجا که می شود از زهرشان کم شود و در بهترین حالت هنر و استاتیکشان به شکل درآید. ✍میلاد دخانچی 🆔@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺🔻مناظره جنجالی استاد روح‌الله مومن نسب با دبیر انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی درباره طرح صیانت را حتماً کامل ببینید و برای همه موافقین و مخالفین طرح بفرستید... 1⃣ قسمت اول را ببینید: 🎦 https://javanan.tv/film/4642 2⃣ قسمت دوم را ببینید: 🎦 https://javanan.tv/film/4643 🆔 @Cultural_governance
✅ نامه دبیر ستاد امر به معروف به وزیر ارشاد 📝 سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، طی نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جشنواره فیلم فجر در طراز انقلاب اسلامی، درخواست خود را مطرح کرد. 🔻 در بخشی از نامه آمده؛ 🔹 باید سینمای انقلابی واقعیت مسائل و مشکلات مردم را هنرمندانه و بدون جهت‌گیری و سیاه نمایی به تصویر بکشد و دولت را در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی یاری دهد، لازم است در این مسیر مراقب نفوذ ابتذال به عرصه هنر به ویژه سینمای کشور بود و فیلم‌های تولیدی ارزش‌های اسلامی و انقلابی را احیا و تعویض کرد، نباید عرصه‌هایی که به نام و هزینه انقلاب انجام می‌شود جولانگاه بعضی از سلبریتی‌های بی‌فرهنگ واداده فرهنگ ابتذال غربی گردد و مسائل حاشیه‌ای جای هنر فاخر را بگیرد. 🔹 ضروری است عوامل سینمایی متعهد در همه سطوح حمایت شود تا خلاءهای موجود در فرآیند ساخت فیلم‌های تعالی بخش و مروج فرهنگ اسلامی انقلابی با حضور جوانان هنرمند انقلابی و متعهد پر شود. 🔹 ستاد امر به معروف و نهی از منکر به جد پیگیر مطالبه‌گری دغدغه‌مندان انقلاب در خصوص آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب فارغ از هر دولت است. ان شاءالله به همت مدیران تحول گرا و با تدبیر در سال‌های آتی شاهد آن باشیم که جشنواره فیلم فجر واقعاً جشنواره فجر انقلاب باشد. متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27077 🆔 @Cultural_governance
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🗣مقام معظم رهبری: 🔰به گمان بنده، کشور نیاز به یک دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. 🔸کانال حکمرانی فرهنگی با دغدغه تولید فکر و محتوا درحوزه ساختارهای فرهنگی و مدیریت کلان رسانه به وجود امده است 📲ازشمابزرگوارتقاضاداریم برای تحقق هدف حضرت آقا، کانال را برای پژوهشگران این عرصه اطلاع رسانی بفرمایید. آدرس کانال حکمرانی فرهنگی👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2150957217C10c91168db
📗 مقاله «اجتهاد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی» ✍️ نوشته حجت الاسلام و المسلمین 🔹 گروه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه 🏅 تنها مقاله برگزیده بیست و سومین دوره جایزه 🆔 @Cultural_governance
اجتهاد تمدنی - چیستی چرایی و چگونگی - مجله مطالعات بنیادین علوم انسانی اسلامی.pdf
294.4K
🌟‼️ 🏅 به بهانه انتخاب به عنوان تنها مقاله برگزیده بیست و سومین دوره جایزه 💠 مقاله "اجتهاد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی ✍️ 🔹 گروه پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه 🆔 @Cultural_governance
‌🔶 درآمدی بر الزامات کلان سیاست‌گذاری امر جنسی 🔹سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرا در حوزه‌ی امر جنسی، به معنای کوشش آگاهانه و سازمان‌یافته‌ برای ایجاد تغییر مطلوب در محتوای فرهنگ جنسی و دستیابی به اهداف مورد نظر در این حوزه در لایه‌های مختلف باورها، ارزش‌ها، هنجارها و نمادها می‌باشد که با محوریت حاکمیت و با بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود. کلیدواژگان: امر جنسی، سیاستگذاری جنسی، سیاستگذاری فرهنگی 📚 این مطالعه در موسسه رصد مطالعات و سیاستگذاری اجتماعی سلامت جنسی اسلامی (سجا) و توسط سعید قاسمی انجام شده ‌است. 📃 ادامه مطلب: 🔗 iranthinktanks.com/Research149 📚 به همراه دانلود متن کامل پژوهش 🆔 @Cultural_governance
🔰کلیات چارت شبکه های انقلابی 🔸کتاب شبکه سازی تشکل های انقلابی 🔹به زودی کتاب منتشر و چاپ خواهد شد، انشالله 🆔@Cultural_governance
Women Blogers final.pdf
2.36M
🗂بخوانید| گزارشی از تاثیر بلاگرهای زن ایرانی بر فرهنگ و سبک زندگی 🛎برای بررسی مسأله تأثیر خانمهای بلاگر بر فرهنگ و سبک زندگی، صفحات صد نفر از برترین بلاگرهای اینستاگرام شناسایی و محتوای تولیدی ایشان و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. 🔺 هایی که بیشترین تأثیر را در حوزه بلاگری دارند، فعالیتشان محور طنز، زیبایی و را شامل می‌شود. 🔺بلاگرها به دلیل نفوذ زیاد در لایه‌های مختلف اجتماعی جامعه، قدرت ایجاد تغییر در سبک ز‌ندگی، نوع تغذیه، نوع پوشاک، شیوه گفتار و تعامل اجتماعی و ... را دارند. 🆔@Cultural_governance
💠 رویداد ملی نوآیند 💠 مساله های نوپدید آینده حکمرانی ایران به مناسبت روز جهانی آینده ✅ محورهای رویداد مسائل نوپدید در حوزه های: فرهنگی اجتماعی اقتصادی تولیدی و زیر بنایی حقوقی و سیاسی مدیریت و حکمرانی بخش ویژه: مسائل خانواده و زنان 🏆مزایای دوره * جوایز برای ۱۵ تیم برتر( ۱۱۰ میلیون تومان) * امتیاز نخبگی * ارتباط با گروه های تخصصی مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان * امکان ادامه همکاری * اعطای گواهی رسمی ⏳ مهلت ارسال مسئله نوپدید: 20 اسفند noayandevent.ir 🆔@Cultural_governance
✅ ویژه علاقه مندان به فعالیت های خودجوش فرهنگی اجتماعی؛ 💢 ثبت نام دوره توانمندسازی «حرکت» تا 15 اسفند ادامه می یابد 📌 دوره توانمندسازی «حرکت» ویژه فعالین مردمی و علاقه مند به فعالیت‌های خودجوش فرهنگی اجتماعی از سوی مدرسه تحول شهرکرد برگزار می‌شود. http://hvasl.ir/news/505792 🆔 @Cultural_governance
🔔 فراخوان مقاله دوفصلنامه علمی«روش شناسی علوم اسلامی» منتشر شد 👈 اطلاعات بیشتر + محورهای فراخوان مقالات: https://b2n.ir/p77706 🆔 @Cultural_governance
✅ حوزه‌های علمیه دارای ۱۸۰ نشریه عمومی و تخصصی است 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی در نشست خبری: 🔹 در کشور مقاله به عنوان شاخص تولید علم و پژوهش محسوب می‌شود و با توجه به فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه در سراسر کشور و توجه به ترویج و زمینه سازی در خصوص پژوهش، در مجموع ۹۹ نشریه واحدهای آموزشی فعال است. 🔹 در مراکز مختلف حوزوی بیش از ۱۲۰ نشریه ترویجی و پژوهشی با مجوز از شورای اعطا و یا وزارت علوم فعال است و حدود ۵۰ نشریه تخصصی که در مجموع نشریات عمومی‌و تخصصی بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مقاله توسط پژوهشگران حوزه در طول سال تولید می‌شود. 🔹 سیاست‌های پژوهشی توانسته پژوهش را در حوزه‌های علمیه نهادینه کند و برای اینکه این پژوهش‌ها به سمت نیازهای نظام بیاید در این زمینه معاونتی در معاونت پژوهش حوزه تأسیس کردیم. 🔹 در فقه ۱۶ اولویت را اعلام کردیم که از آن‌ها حمایت می‌کنیم و در قالب رشته‌های علمی‌تا ۲۰ شاخص به عنوان اولویت علمی‌حمایت می‌شوند. 🔹 به صورت میانگین در طول سال ۱۵ هزار مقاله، کتاب و پایان‌نامه توسط طلاب خواهر و برادر تولید می‌شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت فعالیت پژوهشی درحوزه‌های علمیه است. 📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=27157 🆔 @Cultural_governance
فایده تاسیس شبکه امید، پنهان شدن مدیران تلویزیون پشت آن بود/ صداوسیما برنامه‌ای برای نوجوانان ندارد نگاهی به برنامه‌سازی‌های تلویزیون در یک‌دهه اخیر نشان می‌دهد که نوجوان‌ها در اولویت نیستند. از طرف دیگر نبود نیروی کاربلد و متخصص برنامه‌ساز برای نوجوانان از دیگر خلأهای بزرگ است. اگر زمانی و در دهه 70 برنامه‌هایی مانند «اکسیژن» و «نیمرخ» برجسته و دیده می‌شوند، به‌دلیل جسارت و اعتماد مدیران وقت سازمان و شبکه بود. جسارت دیگر در بین مدیران وجود ندارد یا خلاقیت، حلقه مفقوده برنامه‌سازی است؟  حاضری‌خوری و پرهیز از ریسک و همچنین سپردن کارها به سازندگانی که تخصص‌شان چیز دیگری بوده و به‌دلیل ارتباطات وارد این حوزه شده‌اند دلایل وضعیت فعلی برنامه‌های نوجوان‌ها نیست؟ فهم اینکه نوجوانان حال‌حاضر جامعه ما دیگر حوصله شنیدن مونولوگ‌ها و پلاتوهای طولانی را ندارند و دل‌شان می‌خواهند حرف بزنند، خیلی سخت نیست. نوجوانان دهه هشتادی دل‌شان می‌خواهد چیدمان استودیو و نحوه نشستن مجریان را خودشان انتخاب کنند. آنها به‌واسطه دسترسی به انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها و همچنین افزایش توانایی‌های فردی و گروهی، تسلط بیشتری بر موضوعات مختلف روز و قدرت تحلیل بالایی دارند. یک دهه هشتادی برای خودش به‌واسطه فضای مجازی یا گیم‌ها درآمدزایی می‌کند و حتی به استقلال مالی هم رسیده است. وجود بیش از هفت‌میلیون گیمر دهه هشتادی عدد قابل‌اعتنایی است؛ آنها مسابقه می‌دهند، پول درمی‌آورند، دل می‌بندند و دل می‌کنند و چرا در چنین موقعیتی باید پای تلویزیون و شبکه‌ای بنشینند که به آنها توصیه می‌کند مسواک بزنند و دروغ نگویند و دغدغه‌هایشان را تا حد خرید کفش و شلوار پایین می‌آورد. فایده تاسیس شبکه امید، انگار پنهان شدن مدیران تلویزیون پشت آن بود. صداوسیما آشکارا برنامه‌ای برای نوجوانان ندارد. تقلیل یک شبکه به یک فرهنگسرای بزرگ و دلخوش بودن به پیامک‌های 10هزارتایی یک برنامه چه چشم‌اندازی خواهد داشت؟ آنچه در وضعیت فعلی با آن مواجهیم عدم توجه و برنامه‌ریزی صحیح نسبت به نوجوانان است. این را نه‌فقط در شبکه امید که در سایر برنامه‌های تلویزیونی نیز شاهدیم. وجود یک نگاه از بالا به پایین نمی‌تواند نوجوانی را که رابطه نزدیکی با گوشی یا تبلتش دارد به‌سمت تلویزیون بکشاند.  اصرار برای ساختن برنامه‌هایی مانند نیمرخ، بدون کمترین خلاقیت در فرم و محتوا چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ استفاده از عروسک‌های بدون‌هویت یا اتکای بیش از حد به بداهه‌گویی و شوخی‌های دم‌دستی در برنامه‌ها با هدف جذب مخاطب، توجیهات فرهنگی دارد؟ هنوز هم برای اصلاح رویه برنامه‌سازی برای کودکان و نوجوانان وقت و امید هست. ساختن برنامه‌هایی که در آنها اعتماد به نفس، عزت فردی و جمعی، ارائه یک بینش عمیق و صحیح به‌جای تکرار طوطی‌وار، ایجاد حس شجاعت و... تقویت می‌شود، بخشی از برنامه جامع برای کودکان و نوجوانان است. ساختن برنامه‌های گفت‌وگومحور و چالشی با جوانان بدون تعیین پایان مشخص و دادن اجازه به آنها برای صحبت بدون قصد و هدف قانع شدن‌شان از دیگر مطالبات نوجوانان این دهه است. آنها حرف دارند و اتفاقا معتقدند که حرف‌شان صحیح است و ممکن است بزرگترها اشتباه کنند. آنها دیالوگ می‌خواهند، دیالوگی بدون پایان‌بندی مشخص و از پیش تعیین‌شده. آنها ذره‌ای اعتماد می‌خواهند و سرشارند از ایده‌های پویا و خلاقانه بدون تکیه بر بزرگترها. ساختن برخی برنامه‌ها توسط نوجوانان چه ایرادی دارد که یک‌بار امتحان نمی‌شود؟ کارگردان و نویسنده‌ای که بیش از 30سال است در تلویزیون حضور دارد، چه شناختی از این طبقه سنی دارد؟ سیاستگذاری برای این رده سنی توسط افرادی که میانگین سنی آنها بالای 50 سال است نمی‌تواند راهگشای مشکلات فعلی باشد. درهای اتاق‌های سیاستگذاری باید روی نوجوانان و جوانان باز شود. آنها باید برای برنامه‌های خودشان تصمیم بگیرند. مسائل جنسی، مسائل اقتصادی، ازدواج، وطن دوستی، سواد رسانه‌ای و اعتماد به حاکمیت و رسانه ملی باید از اولویت‌های برنامه‌سازان نوجوان قرار بگیرد. 🆔@Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
✅ حوزه‌های علمیه دارای ۱۸۰ نشریه عمومی و تخصصی است 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی در
🔺با این حجم از کار پژوهشی چرا در وضعیت پیشرفت اسلامی، هنوز به جای مطلوبی قرار نگرفته ایم؟ 🔺اساسا چرا نتواسته ایم به وضع مطلوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برسیم؟اسیب های مسیرمان کجا بوده است؟ 🔺انتشار ۱۵ هزار مقاله سالانه از حوزه علمیه کشور، چه سهمی در راستای تحقق نظری و عملی در تمدن اسلامی داشته است؟ 🔹جواب خود را به ادمین کانال ارسال نمایید 🆔@Cultural_governance
قالب های تولید محتوا.pdf
290.8K
🔰استاندارهای تولید محتوا 🔹اگر میخواهید یک تیم تولید محتوا راه اندازی نمایید، باید به چه نکاتی توجه نماییم؟ 🔸این جزوه شامل موارد: 🔺قالب های تولید محتوا(77 قالب) 🔺مهارت های تیم های تولید محتوا 🔺معرفی مجموعه های تولید محتوا 🆔 @Cultural_governance
📌جعبه ابزار تیم های تولید محتوا 🔰اگر دنبال بهترین سایت ها برای تولید محصولات گرافیکی هستید و بدنبال قالب،عکس،وکتور ویا سایر محصولات هستید که به صورت رایگان باشد از سامانه های زیر استفاده نمایید. ❇️سایت برای دانلود قالب 🌐freevector.com 🌐www.freepik.com 🌐www.vexels.com 🌐www.undraw.co ❇️سایت دانلود عکس 🌐unsplash.com ❇️سایت دانلود اهنگ بی کلام 🌐songsara.net ❇️سایت پوستر ایرانی_اسلامی 🌐tavabin.ir 🌐mahtamedia.ir 🌐postermovement.com/fa/collections 🌐shiaarts.ir 🌐www.asr-entezar.ir 🌐http://khattmedia.ir/ 🌐infonegareh.ir 🌐farsi.khamenei.ir/photo-index?type=poster 🆔 @Cultural_governance