eitaa logo
دلاباد قرآنی دلا رو کن به آبادی قرآن که تا دستت بگیرد دست قرآن همه دنیا به آن دل می نیرزد که
79 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
8 فایل
اِستَجیبوا لِلّهِ و لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم دعوت خدا و فرستاده را به آنچه شما را حیات می بخشد؛ اجابت کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸پرچم نهضت به یار خواهی سپرد!! 🌺ای مجاهد بزرگ و ای رهبر سترگ!! 🍀زمین میراث صالحان است و تو!! 🌼نابودگر فاسقان و هرچه گرگ
💠 مفاتیح الحیات 697 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 3. همكاران حق همكار امام سجاد (علیه السلام) می‌ فرماید: حقّ شریك و همكار این است كه او را نفریبی و به او خیانت نكنی و بر ضد او حیله به كار نبری و در كار او از خدا پروا كنی. [1] [1]. ... وَ أَمَّا حَقُّ الْخَلِیطِ أَنْ لا تَغُرَّهُ وَ لا تَغُشَّهُ وَ لا تَخْدَعَهُ وَ تَتَّقِىَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِى أَمْرِهِ (الفقیه، ج2، ص624). 📚 مفاتیح الحیات ص 365 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 نیل به مقصود 🔹 تقوا كه زاد و توشه است برای رسیدن به مقصد است، اما شناخت مقصد دیگر با عمل نیست، این با نماز و روزه نیست، این با فهم است و فهم است و فهم است و فهم كه
چطور او به ما نزدیك است و ما از او دوریم
... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 نیل به مقصود 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء
، آیت الله العظمی جوادی آملی: عاقل شدن عَقیل شدن عقیله شدن مقدور دیگران هم هست منتها به اندازه خودشان، آن اوجش كه مربوط به اهل بیت عصمت و طهارت است مقدور خود آنهاست؛ اما مراحل میانی و ضعیف مقدور دیگران هم است. ما به همان اندازه كه از عقل برخورداریم به همان اندازه از هم لذّت می ‌بریم. اطاعت پروردگار، نام پروردگار، یاد پروردگار برای یك عدّه شیرین است. 🔹 عبادت كردن، انجام واجبات و ترك محرّمات اینها توشه است، اینها زاد است و زاد را به اندازه راه باید فراهم كرد! برخی ها در می‌ كوشند؛ عمرشان را صرف تحصیل زاد می ‌كنند كار، كار خوبی است ولی از خوب ‌تر می ‌مانند. ما زادی داریم توشه‌ ای داریم برای راه، مقصدی داریم و مقصودی داریم كه مقصود ما در آن مقصد است؛ ما باید آن مقصد را بشناسیم، مقصود را بشناسیم و راه را هم طی كنیم. 🔹 در قرآن كریم هم راه را به عنوان زاد و توشه برای ما مشخص كردند، هم مقصد را معرفی كردند و هم مقصود را. بسیاری از ما بر فرض كه آدم خوبی باشیم تمام تلاش و كوشش ما در تحصیل زاد است. ، البته اگر زاد مربوط به دنیا باشد آن زائد كارآمد نیست. زاد آخرت هر چه بیشتر باشد آن ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را بیشتر می‌دهند آن غرف مبنیه را بیشتر می ‌دهند، اما هرگز اینها را به مقصد نمی ‌برد؛ اینكه در سوره مباركه «بقره» فرمود: ﴿تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیرَ الزَّادِ التَّقْوَی﴾؛ یعنی توشه تهیه كنید، خب برای چه كسی و برای چه چیزی؟! توشه غیر از مقصد است! توشه غیر از مقصود است! یعنی توشه تهیه كنید كه شما را به مقصد برساند، آن ، با علم باید شناخت. همین نماز كه برای ما توشه است، اگر آن قُرب را بشناسیم و این را برای ما حل كنند كه چطور او «أقرب إلینا من حبل الورید» است ولی ما از او دوریم ﴿ینَادَوْنَ مِن مَكَانٍ بَعِیدٍ﴾ این دیگر به زاد و توشه برنمی‌ گردد، این به برمی ‌گردد. آن تقوا كه زاد و توشه است برای رسیدن به مقصد است، اما شناخت مقصد دیگر با عمل نیست، این با نماز و روزه نیست، این با فهم است و فهم است و فهم است و فهم كه
چطور او به ما نزدیك است و ما از او دوریم
. مطالعه بیشتر: https://javadi.esra.ir/fa/w/444026 📚 درس اخلاق تاریخ: 1391/01/10 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
دلاباد قرآنی دلا رو کن به آبادی قرآن که تا دستت بگیرد دست قرآن همه دنیا به آن دل می نیرزد که
💠 نیل به مقصود 🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: عاقل شدن عَقیل شدن عقیله شدن
🌸🌺سلام و تحیّت بر گرامیان!! اینجانب در درس آشنایی با قرآن کریم؛ یکی از قواعد فهم قرآن کریم را تحت عنوان زیر معرفی کرده ام: 🌸قاعده ی تکمیل زنجیره ی معنایی🌸که ذیلا به توضیح آن می پردازم: اوّلاََ؛ 🍀قرآن کریم حاوی اصول و کلّیات است و تبیین آن برعهده رسول گرامی(ص) و اهل بیت طاهرین او است. 🌼آنچه به "تدبّر" برمی گردد؛ تکمیل زنجیره ی معناییِ برخی تعابیری است که قرآن کریم از موضوعات نموده است. 🌺مثلا "تقوا" را یک جا به "لباس"(و لباس التقوی ذلک خیر) و یک جا به " زاد و توشه ی راه"(و تزوّدوا فانّ خیرالزّاد التقوی)؛تعبیر فرموده است. 🌸محل اقامه ی نماز را به "محراب"(مکان و زمان جنگ): "کلّما دخل علیها زکریّاالمحراب"؛ ☘همسران را به "لباس برای یکدیگر"(هنّ لباس لکم و انتم لباس لهنّ) 🌸قرآن کریم را به "ریسمان"(و واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرّقوا) 🌼نماز و ایضا قرآن را به "ذکر" (یاد) 💐و..... تعبیر فرموده است. 🌼رویکرد تدبری به این تعابیر؛ تکمیل زنجیره ی معنایی است. اگر تقوا توشه ی راه است؛ پاسخ یابی برای سوالات زیر ضروری است؛ توشه برای کدام سفر؟ سفر برای کدام مقصد؟ سفر در کدام مسیر؟ سفر در مسیر برای رسیدن به مقصد؛ با کدام مرکب؟ طول مسیر چقدر است؟ آیا سفر انفرادی یا غیرانفرادیست؟ نقشه ی مسیر کدام است؟ مخاطرات سفر کدام است؟ منزلگاه های سفر کدامند؟ و..... 🍀🌼بدیهی است یافتن پاسخ به این سوال ها بسیار راهگشا و مهم است و گنجینه پاسخ به این سوالات "معارفی" است که از طریق اهل بیت علیهم السلام در اختیار ما است. 💐مثلا از امام عسکری علیه السلام رسیده است: همانا وصول الی الله تعالی جز با مرکبِ 🟣نماز شب🟣 امکان پذیر نیست. (انِ وصول الی الله تعالی سفر لایُدرَکُ الّا بامتطاء اللیل) یا: مولا امیرالمومنین علیه السلام در مناجات عرضه می دارد: "آه من قِلّه الزّاد" "و طول الطّریق" "و بُعدالّسفر" "و عظیم المورد" 🌺🌸🌺 وااسفا از کمی توشه و درازی راه و دوری مسیر و عظمتِ مقصد 🍀🌺🌸همانطور که قابل مشاهده است؛ موضوعات بسیار کلیدی مثل: تقوا نماز قرآن خانواده که همگی عناصر کلیدی دین و قرآن هستند،؛ موضوع این تعابیر الهی واقع شده اند که در ادبیات مدیریت امروز به آن ها kfs یعنی عوامل کلیدی موفقیت اطلاق می شود. 🌸والسّلام علیکم
هدایت شده از ahmadi
🔰 داستانی حیرت‌انگیز وماجرایی واقعی از درایت نجات‌بخش ائمة معصومین علیهم السلام، درجنگ نرم فرهنگی و نبرداقتصادی/ارزی (دمشق؛ ایام امامت امام سجاد علیه السلام)🌹 📜 صنعت کاغذ از ق.۱.ه ، و پیش‌تر درانحصار رومیان است، حتی صنعتگران مصر(از بلاد اسلامی) که کاغذ می‌سازند به روش رومیان نشان: «پدر، پسر و روح القدس» برآن نقش می‌کنند عبدالملک بن مروان بن حکم، خلیفه ۵ام بني امیة در دمشق کاغذی این‌گونه رامی‌بیند و در نشانش دقیق میشود، وقتی برایش ترجمه میکنند خشمگین میشود که چرا مصنوعات در بلاد اسلامی چنین نشانی دارند! به فرماندار مصر می‌نویسد ازاین پس بر کاغذها: «شهـد اللـه انـه لا الـه الا هـو» (خداوند شهادت می‌دهد که هیچ خدایی جزاو نیست) را حک نمایند، و به فرمانداران سایر ایالات اسلامی نیز فرمان می‌دهد کاغذهایی که نشان مسیحیت دارد ازبین برده، ازکاغذهای جدید استفاده کنند پس ازمدتی کاغذهای جدید با نشان توحید اسلامی رواج یافته و نمونه‌های آن به بازار بلاد روم نیز می‌رسد خبرش را برای قیصر، امپراطور روم شرقی می‌برند او به عبدالملک نامه می‌نویسد؛ ➖ کاغذسازی هماره با نشان رومی/مسیحی بوده و اگر کار تو درمنع آن درست است، پس خلفای گذشته اسلام خطاکار بوده‌اند و اگر آنان به راه درست رفته‌اند تو در خطا هستی من همراه این نامه، برای تو هدیه‌ای لایق فرستادم و دوست دارم کالاهای نشان‌دار را به حال سابق واگذاری، پاسخ مثبت تو موجب سپاس‌گزاری ما خواهد بود خلیفه‌ی اموی هدیه را نپذیرفته به قاصد قیصر می‌گوید: این نامه پاسخی ندارد باردیگر قیصر نامه نوشته وهدیه دوبرابر می‌ فرستد ولی فایده ندارد قیصر دست بر نمی‌دارد و بارسوم، به عبدالملک می‌نویسد: «دو بار خواسته‌ی مرا بر نیاوردی برای سوم بار هدیه را دوچندان سابق فرستادم، می‌دانی که ضرب سکه ویژه ما رومیان است، سوگند به مسیح اگر اجناس نشان‌دار مصری را به حال پیش برنگردانی فرمان دهم تا زروسیم را با دشنام به پیامبر اسلام سکه بزنند پس همان بهتر که هدیه را بپذیری، وخواسته‌ی ما را برآوری تا روابط دوستانه‌مان چون گذشته پا برجا بماند» عبدالملک این‌بار خودرا درمخصمه می‌بیند زیرا درتمام بلاداسلامی سکه‌های رومی رایج بوده، و بازار اسلامی به این سکه‌ها وابسته است عبدالملک ، ناامیدانه با اطرافیان مشورت می‌کند، هیچ‌کس چاره‌ای ندارد، اما یکی ازحاضران پیشنهاد متفاوتی می‌دهد: ➖چاره در شام نیست چاره مشکل را باید درحجاز ونزد اهل بیـت پیامبر بجویی عبد الملک تأیید می‌کند به فرماندار مدینه نامه می‌نویسد و فرستاده‌ی قیصر را دردمشق نگه می‌دارد تا این‌بار با جوابی راهی‌اش کند درمدینه امام سجاد(ع) بعداز جنایات یزید در وقایع «کربلاء، حره و مکه» اکنون درحالت تقیه اند امام موضوع را به فرزندش محمد بن علي (امام باقر ع) واگذار می‌نماید شاید برای نشان‌دادن کفایت فرزندش، یا ساده جلوه‌دادن راه‌حل .. فرماندار مدینه، محمد بن علي را با احترام راهی شام می‌کند، قضیه را درشام برایشان شرح می‌دهد، محمد بن علي(ع) می‌فرماید: «خداوند این کار را (تهدید قیصر) براو ممکن نخواهد ساخت چاره نیز آسان است، هم اکنون صنعت‌گران را گِرد آور تا به ضرب سکه بپردازند بر یک رو سوره توحید و برروی دیگر نام پیامبر(ص) را نقش کنند بدین ترتیب از مسکوکات رومی بی‌نیاز می‌شویم، وزن هر ده سکه از سه نوع زر و سیم و مفرغ،۷ مثقال باشد نام شهری که درآن سکه می‌زنند؛ و نیز سال ضرب راهم برسکه‌ها درج کنند» عبدالملک دستور امام را عملی ساخته، و به همه شهرهای اسلامی می‌نویسد که معاملات باید با سکه‌های جدید انجام شود وهرکس از سابق سکه‌ای دارد، تحویل دهد وسکه اسلامی دریافت دارد آنگاه فرستاده قیصر را ازآن‌چـه انجام شده آگاه ساخته و بازمی‌گرداند در قسطنطنیة درباریان قیصر ازاو می‌خواهند تهدید خودرا عملی سازد، قیصر معتقداست دیگر بیهوده است، چون در بلاداسلامی پول رومی ازرونق افتاده .. با درایت امام سجاد(ع) درسپردن مسؤولیت به فرزندش، و با ابتکار امام محمد باقر(ع) در سنین نوجوانی اولین سكه براى پول رايج خلافت اسلامى ضرب می‌شود وبا اسقاط سكه رومى توسط عبدالملك درسال 76 هجری، وابستگی دنیای اسلام به پول، و ارزخارجی قطع شده، وطمع بیگانگان برای مداخله درامور کشورداری وتأمین منافع‌شان ازبین می‌رود متأسفانه پس ازتجزیه امپراطوری اسلامی دردنیای معاصر با مکروفریب گردانندگان مخفی دنیا، دوباره پول خارجی بربلاد اسلامی مسلط می‌شود ➖➖➖ مقام معظم رهبری درسال‌های اخیر به دولت‌ها فرمودند: هیمنه‌ی دلار را بشکنید فرهنگی/اقتصادی و از گذشته تا حال رواج داشته ای پیامبر: هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی بقره/۱۲۰ https://eitaa.com/joinchat/2099314888C5594ead1e5
هدایت شده از حسین
لحظاتی چند در محضر امام علی علیه السلام ، ( 📖 ✍قسمتی از نامه ۵۳ نهج البلاغه) 🔹* عهدنامه مالک اشتر* (۲۹): 🔅پنجم: سیمای نویسندگان و منشیان 📚🔅 🔸🔹🔸🔹🔸 💎 ....✍ثُمَّ انْظُرْ فِی حَالِ کُتَّابِکَ فَوَلِّ عَلَی أُمُورِکَ خَیْرَهُمْ وَ اخْصُصْ رَسَائِلَکَ الَّتِی تُدْخِلُ فِیهَا مَکَایِدَکَ وَ أَسْرَارَکَ بِأَجْمَعِهِمْ لِوُجُوهِ صَالِحِ الْأَخْلَاقِ مِمَّنْ لَا تُبْطِرُهُ الْکَرَامَةُ فَیَجْتَرِئَ بِهَا عَلَیْکَ فِی خِلَافٍ لَکَ بِحَضْرَةِ مَلَإٍ وَ ..... وَ لَا یَجْهَلُ مَبْلَغَ قَدْرِ نَفْسِهِ فِی الْأُمُورِ فَإِنَّ الْجَاهِلَ بِقَدْرِ نَفْسِهِ یَکُونُ بِقَدْرِ غَیْرِهِ أَجْهَلَ........🪶. ✅ سپس در امور نویسندگان و منشیان به درستی بیندیش، 🔸و کارهایت را به بهترین آنان واگذار، 🔸و نامه های محرمانه، که در بر دارنده سیاست ها و اسرار تو است، از میان نویسندگان👈 به کسی اختصاص ده که صالح تر از دیگران باشد، کسی که گرامی داشتن، او را به سرکشی و تجاوز نکشاند تا در حضور دیگران با تو مخالفت کند، 🔸و در رساندن نامه کار گزارانت به تو، یا رساندن پاسخ های تو به آنان کوتاهی نکند، 🔸 و در آنچه برای تو می ستاند یا از طرف تو به آنان تحویل می دهد، فراموش کار نباشد. 🔸 و در تنظیم هیچ قراردادی سستی نورزد، 🔸 و در برهم زدن قراردادی که به زیان توست کوتاهی نکند، 🔸 و منزلت و قدر خویش را بشناسد، 👈همانا آن که از شناخت قدر خویش عاجز باشد، در شناخت قدر دیگران جاهل تر است.......🦋 ادامه دارد
هدایت شده از محمد دشتی
حجاب و عفاف.pdf
1.7M
پرهیزکار: قرآن لا اکراه فی‌الدین گفته نه لا اکراه فی احکام‌الدین! http://fna.ir/3czq04
.«لااکراه‌ فی‌الدین» به معنی بی‌حجابی و بی حیایی در جامعه نیست! این تفکر اباحی‌گری است.