#دانستنی | 💯اینستاگرام، تلگرام و واتساپ بیشترین میزان استفاده توسط کاربران ایرانی را دارند
🔴 آخرین نظرسنجی ایسپا بار دیگر شکست سیاست فیلترینگ را نشان میدهد؛ چراکه کاربران ایرانی هنوز پلتفرمهای خارجی فیلترشده را به نمونههای ایرانی ترجیح میدهند.
🔴 نتایج جدیدترین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) نشان میدهد ۸۲.۲ درصد ایرانیان حداقل از یکی از پیامرسانها و شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
🔴 براساس نموداری که در گزارش (شهریور ۱۴۰۳) ایسپا منتشر شده، روند میزان استفاده از این شبکه اجتماعی در خرداد ۱۴۰۱ که اینستاگرام فیلتر نبوده ۷۱ درصد بوده است. در دیماه ۱۴۰۲ این میزان به ۴۶.۵ درصد بوده اما در شهریور امسال به ۵۰.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.
🔴 در این نظرسنجی میزان استفاده کاربران از پلتفرمهای مختلف داخلی و خارجی بررسی شده و پس از ایسنتاگرام، پیامرسان تلگرام است که با استفاده ۳۹.۳ درصدی بیشترین میزان استفاده را داشته است. واتساپ با ۳۳.۳ درصد استفاده در رتبه سوم این فهرست قرار دارد.
🔴 در میان پلتفرمهای ایرانی هم ایتا ۲۸.۹ درصد، روبیکا ۲۸.۵ درصد و بله ۹.۷ درصد استفاده دارد.
🔴 نمودار روند میزان استفاده از پلتفرمهای بومی نشان میدهد، میزان استفاده از ایتا و روبیکا و بله پیش از فیلترینگ (خرداد ۱۴۰۱) کمتر از ۱۰ درصد بوده اما از اسفند ۱۴۰۱ رشد در میزان استفاده از آنها دیده شده است. در حال حاضر این سه پلتفرم بیشترین میزان استفاده را در سالهایی که از فعالیتشان میگذرد، دارند.
📲 نرمافزار، ترفند و آموزش تکنولوژی؛
🌐 @DIGI_TECHNO
#خبر |📱 مایکروسافت به زودی نسخه بهروز شده Copilot را با طراحی کاملا جدید و سرعت بیشتر در دسترس کاربران قرار خواهد داد.
📲 نرمافزار، ترفند و آموزش تکنولوژی؛
🌐 @DIGI_TECHNO
#خبر | 🗳️ مدیرعامل دیجیکالا: رشد صنعت لجستیک نیازمند تحول جدی و هوشمندسازی است
🔴 سعید محمدی، مدیرعامل دیجیکالا و رئیس هیات مدیره دیجیاکسپرس در رویداد «گزارش هزار مقصد دیجیاکسپرس» گفت:
🔴 توسعه دیجیکالا از ۱۲ سال پیش تاکنون، ما را با طراحی جدید لجستیکی روبهرو کرد و لجستیک را از عملیاتی ساده به موضوعی پیچیده تبدیل کرد که حل آن نیازمند نگاهی جدید بود.
🔴 هر چه جلوتر آمدیم تجارت الکترونیک الزامات جدیدتری را میطلبید و هر روز زمان تحویل سفارش کوتاهتر شد.
🔴 به دلیل افزایش رقابت، کاهش قدرت خرید و فشارهای دیگر به ایدههایی فکر کردیم که بها را کاهش دهیم و عملاً غیر از کاهش هزینه عملیاتی شانسی نمیدیدیم.
🔴 این موارد باعث شد به دیجیاکسپرس بهعنوان کسبوکاری استراتژیک نگاه کنیم.
🔴 او چالشهای پیش روی این حوزه را این موارد نام برد:
🔴 ناترازی انرژی، اصلاح قیمت حاملهای انرژی، کمبود نیرو، ناوگان فرسوده، حاشیه سود پایین این صنعت.
🔴 محمدی تأکید کرد:
🔴 برای چالشهای این حوزه راه حلی نیست جز اینکه تحولی اساسی در این حوزه شاهد باشیم و بهرهوری را در سطح دیگری تجربه کنیم.
🔴 در این راستا باید به ایدههایی فکر کنیم که شامل هوشمندسازی، استفاده حداکثری از فناوری در این صنعت،اتوماسیون و مکانیزه کردن و ادغام و همکاری شرکتهای لجستیکی، تنوعبخشی به سرویسها و
اصلاح قیمت سرویسها است.
📲 نرمافزار، ترفند و آموزش تکنولوژی؛
🌐 @DIGI_TECHNO