۷-اقدام شایسته هدف گذاری و گفتمانی ایشان در رابطه با اسناد بالا دستی قابل تقدیر است ولی شرط اش این است،این هدفگذاریها همه جانبه ،وسیع، فراگیر، کمی وعددی، عدالت مدار، آمایشی سرزمینی، درتعامل با قواوسایر ارکان، منطبق با سیاستهای ابلاغی رهبری، دارای پیوستهای فرهنگی، معین کننده سطح رفاه ومعیشت مردم، مانع قطبهای ظالمانه و ناعادلانه ثروت، مسدودکننده منافذ رانت وفساد، اقتدار بخش به مولفه های اقتداری نظام، کوچک سازی اقتصاددولتی،مردمی سازی اقتصاد،ضدتورم، توزیع گر منافع عادلانه،برای عامه مردم،ودهها مولفه دیگر باشند.بنظر میرسد؛
الف-باهمین ویژگیهاوالبته با پردازش اتاقهای فکر،دستورالعمل پایه کاری دولت محترم قرارگیرند.
ب-باسازوکاری هدایت شده،همه مدیران در همه سطوح باهمه ملاحظات جانبی وحفظ وظایف قانونی وانعطافهای ضروری، تعهد نامه کاری را امضا نمایند،همه اینها در سامانه های هر دستگاه(همه دستگاهها)منعکس وگزارش عملکرد هرسه ماه یکبار منتشر شود البته سقف تعهدات هر دستگاه حتی تا سطوح دهستان پیشاپیش مشخص شود.
ج-اگر چنین رویکردی عملیاتی شود،امید می رود قدم بزرگی برای تحقق گفتمان دکتر پزشکیان برداشته میشودوهمگان مکلف به حمایت از ایشان خواهند بود.
۸-اقای رئیس جمهور اگربتواندبراساس قانون، دخل وخرح جامعه ویادرامد وهزینه کشور را در بستر خزانه یک کاسه نماید،اقدام بزرگی را انجام میدهد،بدلایل سلیقه یارانت یانفوذ یادورزدن قانون وقانون گریزی یاتوجیهات ناموجه ،یا گریز از چالشهای قدرت ،کیسه خزانه سوراخهای زیادی دارد،یکی از آنها فرارهای وحشتناک مالیاتی وهزاران حساب بانکی بی حساب به ظاهر قانونی میباشد که شهید رئیسی چشمه بسیاری از آنها را خشکاند وهنوز هم کم نیستند.این مصیبت عظما در بسیاری از دستگاهها ساری و جاری است.
۹-رئیس جمهور محترم بداند که میداند،شرکتهای دولتی وخصولتی غیر ضروروبی خاصیت وزیان ده وبدون بازده وناکارامد وناراضی تراش ورانت ساز وپستوی امن هزاران مدیر وهیئت مدیره ومشاور وبانکهای تبعیض ساز، مولد فساد ورانت وبی عدالتی وفقر وتبعیض بوده اند،اژدها هایی هستندکه حتی قانون برنامه و بودجه را باهمه محتواهایش می بلعند.ومتاسفانه شورای محترم نگهبان بدلایل زیاد ،ازجمله تظاهر قانونی،وچرخه معیوب اطلاعاتی ،هم ،ناگزیر به تصویب میشوند.دیگر اهرمهای نظارتی نظیر دیوان محاسبات،بدلایلی که شخص ایشان واقف وآگاه هستند،خاصیت نظارتی را از خود سلب می نماید. و با وجود خیز برداری همان مدیران نا کارآمد ویا مسبب اینهمه مشکلات، وی مرثیه بی عدالتی وبی عملی وترک فعل وعدم اجرای چشم انداز و برنامه هارا میخوانند.حال این گوی واین میدان، مبادا با اینهمه حمایت رهبری و اعتماد ملت وزمینه های فراهم شده ،فردا هم مثل خاتمی واحمدی نژاد وروحانی گفته شود نمی گذارندکارکنیم.!!!وباعذر فراوان به پیشگاه ملتی که به عهد خود وفا کردند و میکنند وفردا مأیوسانه چنین موضعی را از زبان برخی بشنوند.البته ما به صداقت و دلسوزی واراده آقای پزشکیان انشاالله امیدواریم،ولی نگران حاشیه ها وخیز نا اهلان برای غصب مناصب خدمت موفقیت دکتر پزشکیان هستیم.
۱۰-رئیس جمهور محترم عنایت نمایند بعنوان تجربه وبا یک جستجوی ساده،اقای حسن روحانی تا روز اخر،صدها وبلکه چندهزار،اصطلاح « باید»را بکار می بردند ای کاش تحقیقی از ناحیه دولت محترم برای اجرای آن همه باید انجام بگیرد،ولی دریغ از درصدی از وفای به عهدبه آن بایدها، به دین و قرآن ونظام ورهبری وملت.
حال پیشنهاد میشود با محاسبه ودرایت ومشورت و پیوستهای عملیاتی و امکان تحقق وپیش بینی موانع عمده و معمول،گزارش عملکرد قابل بیان ،اجراشده و یادردست اجرا با حفظ سطوح مراتبی واثارملموس آن درجامعه، جایگزین اصطلاح« بایدهای تبلیغاتی»بشود.این رویه هرچند کم باشد، مردم را قدردان وسپاسگزار وامیدوار می سازد.حداقل مردم می فهمند،خادم شان برای عزت وحرمت وشخصیت شان ،هوشیار میباشد واحترام قلبی قائل است.
🔸🔸 جشنواره فرهنگی هنری فردخت در قم برگزار میشود
🔻 سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم گفت: اولین جشنواره فرهنگی هنری و دانشبنیان فردخت با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم و با هدف ترویج هنر و خلاقیت در رشتههای طراحی دوخت برگزار میشود.
🔻 این جشنواره فرصتی منحصر به فرد برای اساتید، دانشجویان، دانشآموزان و فعالان حوزه طراحی دوخت و پژوهش فراهم میآورد تا توانمندیهای خود را در یک فضای رقابتی به نمایش بگذارند.
🔻 سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم افزود: همچنین، آثار برتر به جشنواره ملی فردخت معرفی خواهند شد و جوایز نفیسی تا سقف یک میلیارد ریال به برندگان اهدا خواهد شد که علاقهمندان برای شرکت در این جشنواره میتوانند تا ۲۰ شهریورماه نسبت به ثبتنام اقدام کنند و مهلت تحویل آثار نیز تا ۳۰ مهرماه خواهد بود.
4.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔸 توجه به هوش مصنوعی در برنامه وزیر آموزش و پرورش وجود دارد
🔻 کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری اذعان داشت: تفاهم نامهای را با مشارکت وزارت ارتباطات با عنوان ایران دیجیتال منعقد کردیم.
🔻 اولا۵۰۰۰ هزار معلم دوره اول متوسطه که در درس کار و فناوری بودند، آموزش اینترنت اشیا را دیدند.
🔻 در همین راستا ۱۵ هزار معلم آموزش ساخت بازیهای دیجیتال را دیدند.
🔻 در سال تحصیلی که در پایانش هستیم ۱۰۰۰ دبیرستان دوره اول متوسطه کارگاه رایانهشان تجهیز شد.
🔻 ما اگر بخواهیم که تولیدکننده باشیم باید از سنین پایین و در طراحی این کار را انجام دهیم.
🔻 این در برنامه ارائه شده وزیر آموزش و پرورش به مجلس هم وجود داشت.
🔸🔸 علی ضیاء در مسیر عادیسازی ابتذال؟
🔻 علی ضیاء مجری سابق تلویزیون، پس از ورود به فضای مجازی با رفتارهای نامتعارف و حاشیهساز به دنبال جلب توجه بیشتر است.
🔻 این تغییر مسیر او، برخی را نگران کرده که آیا او در حال عادیسازی ابتذال و دور شدن از اصول حرفهای است یا خیر.
🔻 او در تلویزیون هم مجری بیسر و صدایی نبود که به اعتقاد بسیاری، ریشه در «دیده شدن» به هر قیمتی دارد...
🔗|مطالعه متن کامل|
🔸🔸 پوشش؛ تعادل و نشاط جنسی
🔻 یک سوال ساده: حقیقتا اگر آزادی روابط و پوشش در کشورهای غربی باعث کمرنگ شدن جلب توجههای جنسی میشود، پس چرا هنوز محور اصلی تبلیغات تجاری و خیلی از فیلمهای سینمایی، استفاده از جذابیتهای جنسی است؟ مگر اصلیترین هدف در «تبلیغات»، جلب توجه نیست؟
🔻 یک مراجعه ساده به آمار بسیار بالای انواع تجاوزهای جنسی [آن هم در کشورهایی که تجاوز را به معنای رابطهای میدانند که یک طرف رضایت ندارد! نه هر رابطه نامشروعی] به سادگی نشان میدهد که هرگز اینطور نیست که آزادی در پوشش باعث کمرنگ شدن نگاههای جنسی و کشش غریزی شود، البته ممکن است شکلی از برهنگی، عادی بشود، اما غریزه خاموش نمیشود، بلکه شکلهای جدید و متنوعی را طلب میکند، مثل رابطه با محارم، همجنسگرایی و حتی ازدواج با حیوانات یا حتی اشیاء! اگر این امور نشاندهنده خروج جامعه از تعادل جنسی نیست، پس نشانه چیست؟!
🔻 اما این همه ماجرا نیست؛ رهایی در پوشش و روابط علاوه بر این که جامعه را از حالت تعادل به سمت این قبیل افراطها سوق میدهد باعث نوعی تفریط یا سردی جنسی هم میشود که به نظر میرسد از اولی مخربتر است: اولا وقتی دسترسی جنسی افراد جامعه به یکدیگر به وفور و با کمترین هزینه و مسئولیت ممکن باشد مفاهیمی مثل جنسیت، زنانگی و رابطه جنسی ارزش و عمق خودش از دست میدهد و رابطه جنسی دیگر نماد و ثمره یک پیوند روحی، عاشقانه و هویتبخش نخواهد بود و به یک رابطه صرفا جسمی، سطحی، ابزاری و خالی از روح و معنا تبدیل میشود؛ یعنی لذت جنسی و معنای آن تا حد لذت خوردن یک ساندویچ پایین میآید که از سر هر کوچه ای میشود تهیهاش کرد! به عبارت دیگر کارکرد رابطه جنسی دیگر قوامبخشی به «انس و الفت» حقیقی نیست، بلکه صرفا کسب لذت و اطفای نیاز جسم است.
🔻 ثانیا آزادی در امر جنسی و به تعبیر بهتر رهایی جنسی باعث میشود قوای روحی و تمایلات سالم جنسی انسان به جای این که مثل آب پشت یک سد در کانال مشخصی هدایت و متمرکز شود و باعث تحرک و نشاط انسانها گردد از چندین راه مختلف هرز برود یا مانند سیل، ایجاد آسیب و تخریب کند.
🔻 ثمره این دو اتفاق یعنی افراط جنسی و سردی جنسی، چیزی جز پژمردگی، بیتفاوتی و خلأ معنا در امور جنسی نیست.
🔻 کاری که حجاب، کنترل نگاه و محدودیت روابط میکند این است که به طور توأمان جلوی این افراط و تفریط را میگیرد یعنی از یک طرف با جلوگیری از تحریک جنسی جامعه مانع از جنسی شدن همه چیز و گسترش انواع انحرافات جنسی میشود و از طرف دیگر انگیزهها و قوای جنسی انسان را در کانال خانواده و در خدمت ایجاد «انس و مهر» قرار داده و متمرکز میکند و این یعنی: هویتبخشی به مفاهیمی چون حرمت زن، خانواده، رابطه جنسی و نیز محافظت از نشاط جنسی./یه حبه قند
🔸🔸الگوی سوم و سهم مردان/ پدیده ابرزن محصول کدام الگوی خانواده است؟
✍ دکتر ابوالفضل اقبالی، مدیر اندیشکده زوج
🔻 انقلاب اسلامی طرحی را برای بازسازی نسبت زن و جامعه ارائه کرد که ما امروزه تحت عنوان «الگوی سوم» میشناسیم. این الگو اگرچه برای حیات فردی و خانوادگی زن هم سخن تازهای دارد، اما وجه تمایز اصلی آن با الگوهای دیگر، عنصر «رسالت اجتماعی» زن است. طرح اجتماعی کلان انقلاب اسلامی زوجیتپایه بوده و مرد و زن را برای دخالت در مقدّرات اساسی کشور و اهتمام به امور مسلمین «مکلّف» میداند. به این جملات مقام معظم رهبری(مدظله) دقت کنید:
🔻«اینکه میفرماید من اصبح ولایهتمّ بامور المسلمین فلیس بمسلم. مخصوص مردان نیست؛ زنان هم باید به امور مسلمانان و جامعه اسلامی و امور جهان اسلام و همه مسائلی که در دنیا میگذرد، احساس مسئولیت کنند و اهتمام نمایند؛ چون وظیفه اسلامی است.» (30/7/1376).
🔻 این سخن دلالت بر اصل تکلیف اجتماعی زن و مرد به نحوی مشترک دارد. یعنی اگر برای جامعه اسلامی کاری از آنها بربیاید و امکان و ظرفیتی دارند نباید دریغ کنند وگرنه باید در محضر خداوند پاسخگو باشند.
🔻 مصادیق اهتمام به امور مسلمین فی زماننا هذا به عدد ریگهای بیابان است. فقط مسائل اجتماعی جامعه خودمان ضرورت مشارکت فعال بانوان را بلاتردید مینماید. اگرچه نقطه عزیمت حل مسائل اجتماعی خانواده است و بانوان در این عرصه نقش محوری دارند، اما سطحِ مشارکت برای حل مسائل اجتماعی کشور به هیچ عنوان قابل تقلیل به خانواده نیست و حضور در ساحتِ جامعه و کنشگری فعال در میدان در بسیاری از امور ناگزیر است. میدانِ سیاست، فرهنگ، سلامت و... به مشارکتِ مستقیم بانوان نیاز مبرم دارند.
🔻 درباره اهمیت و محوریت نقش بانوان در خانواده نیز که بحثی وجود ندارد و تاکیدات فراوانی در ادبیات دینی و طرح انقلاب اسلامی برای زن در این زمینه به چشم میخورد. حال باید پرسید مشارکت فعال در عرصات مختلف جامعه در کنار نقشهای محوری بانوان در خانواده چگونه امکانپذیر است؟ تجربه تاریخی ما الگوی «ابرزن» را برای پاسخ به این مسئله معرفی میکند. یعنی اگر قرار به حذف یکی به نفع دیگری نباشد، تنها گزینه جمعِ جبری خانه و جامعه با پذیرش فشارهای نقشیِ مضاعف برای زن است.
🔻 باید پرسید چرا ما در پاسخ به فراخوان انقلاب اسلامی برای اهتمام به امور جامعه تنها به این دو گزینه اکتفا کردیم؟ یعنی یا به تحریف ایده الگوی سوم به نفع منویات سنت پرداختیم و به بانوان گفتیم رسالت اجتماعی شما همان ایفای مطلوب نقشهای خانوادگی یا در نهایت امتداد همان نقشها در موقعیتهای اجتماعی خاص مانند معلمی و پرستاری و... است یا به زنان گفتیم فرداً وحیدا به جمع این دو عرصه مبادرت ورزند. نتیجه این شد که یا عطای مشارکت اجتماعی را به لقایش بخشیدند یا مانند یک سوپرمن هر دو عرصه را نگهداشتند.
🔻 اما آیا گزینه دیگری برای برخورداری از ظرفیت بانوان در جامعه در عین تعهد به خانواده وجود ندارد؟ حتما وجود دارد. گزینه جایگزین، ارتقاء مسئولیتپذیری مردان در قبال خانواده است. واقعیت این است که سازمانِ خانواده در موقعیت اکنون ما تنها یک مسئول دارد و آن هم زن است. مخاطبِ نظم هنجارین خانواده در این فضا صرفاً بانوان هستند و آقایان فقط در ساحت تامین و حمایت، خود را به خانواده متعهد و مسئول میدانند. غیبت مردان در خانه واقعیتِ انکارناپذیرِ الگوی خانواده معاصر ماست.
🔻 در حالی که خانواده نیاز به دو متصدّی به نحو توامان و همافزا دارد. رسیدگی به امور خانه، تمشیّت و تربیت فرزندان، تدبیر اقتصاد و مصرف خانوار، مدیریت عواطف اعضاء و... همگی نیازمند مشارکت مسئولانه و همافزایی زن و مرد بوده و غیبت مردان و جبران افراطیِ زنان، هم کارکردهای خانواده را مختل کرده و هم زمینه محرومیت جامعه از ظرفیت بانوان را فراهم میسازد. اساسا در این حالت، خانه تبدیل به «وبال» زن میگردد و هیچ فردی در قبال وبال احساس تعهد و علاقه نخواهد داشت.
🔻 ارتقاء مسئولیتپذیری مردان نسبت به امور خانه به هیچ عنوان اقتضاء اختلاط نقشها و برهم خوردن ساختار خانواده به نفع رویکردهای فمینیستی ندارد. بلکه منجر به بازنگری در کلیشههای پوسیده و مفروضات ناکارآمد درباره جایگاه مرد در خانه و در نهایت بازسازیِ موقعیت «اقتدار» میگردد. کنشگری ضامن اقتدار و حاشیهنشینی زمینهساز انفعال مرد در مناسبات خانواده است. پدیده ابرزن تنها در غیاب مردانِ مقتدرِ موثر در خانه شکل میگیرد.
🔻 ما ناگزیر از گفتگوی با مردان درباره خانواده و زنان هستیم.../جنسیت و عدالت
3.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸🔸 کارگردان یهودی آمریکایی نسلکشی در غزه را محکوم کرد
🔻 ایشون خانم "سارا فریدلند" کارگردان یهودی آمریکایی هستند که پس از دریافت جایزه در جشنواره فیلم ونیز، از مبارزه مردم فلسطین حمایت و نسلکشی اسرائیل در غزه را محکوم کرد./نگارخانه زن و خانواده
🔸🔸 در آغوش مادرانه
🔻فیلم سینمایی "آغوش درخت"، فیلمی از بابک لطفی خواجه پاشا در ژانری خانوادگی و درام است. این فیلم روایتگر داستان مادری است که مبتلا به فوبیای فاصله است. او باید پیش از طلاق، فرزندانش را به دور بودن از یکدیگر عادت بدهد.
🔻 اما ترس بزرگتری مانند ترس از مرگ فرزندانش باعث میشود بر فوبیای خود غلبه کرده و خانواده را حفظ کند.
🔻 خانواده، محور اصلی فیلم در آغوش درخت است. فضای دراماتیک و تعلیقهای نگران کننده در این فیلم و همچنین اشاره جدی به مسئله طلاق، برای کودکان و نوجوانان غمانگیز و برای ذهن و روحیه آنها به شدت آزاردهنده است، اما این فیلم برای والدینی که در شرایط مشابه هستند به شدت توصیه میشود.
🔻 حفظ احترام طرفین و خانواده و تربیت کودکان و همچنین نحوهٔ مواجه کردن کودکان با مسئله طلاق به شدت آموزنده است./ستاد راهبری زن و خانواده حوزه علمیه
🔸🔸 استفاده از زنان برای توجیه حضور استعماری در الجزایر!
🔻 اوج پروژه حجاب در فرانسه مربوط به روزهای ۱۷ و ۱۸ می سال ۱۹۵۸ است که رویدادهای جداگانهای برای کشف حجاب گسترده در سراسر الجزایر برگزار شد و تعدادی از زنان حجابهای خود را برداشتند و سوزاندند. دفتر پنجم، در مدتی کوتاه توانست یک صحنه متهورانه از حجابسوزی را ترتیب بدهد.
🔻 قبل از برگزاری مراسم، پوسترهای تبلیغاتی زیادی برای پیوستن به این تظاهرات توسط ارتش فرانسه مانند پوستر با عنوان «آیا زیبا نیستی… خودت را آشکار کن!» یا «خودت را آشکار کن! مثل بقیه زن باش» پخش شد که این پوسترها دیوارهای الجزیره را پوشاند و زنان را به برداشتن حجاب تشویق میکرد.
🔻 در جریان تظاهرات زنان مسلمان الجزایری شعار «کف کیف لا فرانسه» (مانند یک زن فرانسوی) سر میدادند و دست در دست فرانسویها سرود ملی فرانسه و آواز نظامی آفریقاییها را میخواندند و به این ترتیب ادعا میکردند که با فرهنگ فرانسه همسان شدهاند. با فرارسیدن شب گروهی از ۱۲ زن جوان الجزایری برقعهای خود را سوزاندند و عکاس ارتش فرانسه از آنان عکس گرفت./گنجینه راه
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران: مراسم ازدواج فرزندان رهبر فقط با شیرینی و چای برگزار شد
🔹مرندی: وقتی بچههای رهبر انقلاب ازدواجکردند من در مراسمشان بودم؛ آنها هیچکدامشان خانه، زندگی و پول و ماشین نداشتند و باتوجهبه این شرایط، مراسم خیلی سادهای برگزار شد. تا آنجا که یادم هست فقط شیرینی و چای بود. بالاخره اینها فرزندان شخص اول کشور هستند.
🔹یادم هست زمانی که وزیر بهداشت بودم فرزندانم همینطور ازدواج کردند؛ با اینکه بالاخره بنده وضع اقتصادی خیلی بدی نداشتم اما ازدواج دختر بزرگم در خانۀ خودمان که کوچک هم بود انجام شد. همسایههایمان هم نفهمیدند که اینجا مراسم نامزدی و عقد و عروسی در یک روز انجام شد؛ بهطوری که حتی شام ندادیم، بلکه فقط میوه و شیرینی و چای بود و سروصدایی نیز نداشت.
🔹مسئولان نظام اگر فرزندانشان ازدواج میکنند باید الگوی ازدواج آسان را پیش گیرند. اگر مردم بفهمند مسئولان کشور خودشان چنین کاری انجام میدهند خیلی اثرگذار است.
9.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید برای ایران چه خوابی دیدهاند!