eitaa logo
دادبان
95 دنبال‌کننده
10 عکس
0 ویدیو
5 فایل
لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ دادبان دو هفته نامه دانشجویی اجتماعی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد @smseyyednejad
مشاهده در ایتا
دانلود
|دادبان| |دوهفته‌نامه سیاسی اجتماعی| سال اول| شماره اول| نیمه دوم‌| اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ |صاحب امتیاز و مدير مسئول|: |سیدمرتضی سیدنژاد| 🔹در این شماره می‌خوانیم: 🔺خیزش جهانی و طبقه بی هویت 🔺 چرا دادبان؟ 🔺محکومیت محسن ریسمان سنج معاون مطالبه‌گری ستاد امربه معروف و نهی از منکر به شش ماه حبس 🔺چرا طوفان الاقصی آمریکازدایی است؟ 🔺 مشرق مدیا، یک تجربه نو 👈 ما را در ایتا دنبال کنید @Daad_ban
DaadBan1.4.pdf
حجم: 4.72M
📥 دریافت نسخه الکترونیکی نشریه 👆 🔗دادبان @Daad_ban
|دادبان| |دوهفته‌نامه سیاسی اجتماعی| سال اول| شماره دوم| نیمه دوم‌| خرداد ماه ۱۴۰۳ |صاحب امتیاز و مدير مسئول|: |سیدمرتضی سیدنژاد| هیئت تحریریه: حجت توکلی، سیدمرتضی سیدنژاد، محدثه توسلی 🔹در این شماره می‌خوانیم: 🔺امر سیاسی به مثابهٔ تربیت در سیرهٔ شهید جمهور 🔺الگوی سوم زن در گفتمان انقلاب اسلامی 🔺احیاء نهضت یا دین زدایی از ساحت حکمرانی؟ 👈 ما را در ایتا دنبال کنید @Daad_ban
DaadBanVol2.pdf
حجم: 842.7K
📥 دریافت نسخه الکترونیکی نشریه 👆 🔗دادبان @Daad_ban
|دادبان| |دوهفته‌نامه سیاسی اجتماعی| سال اول| شماره دوم| نیمه دوم‌| آذر ماه ۱۴۰۳ |صاحب امتیاز و مدير مسئول|: |سیدمرتضی سیدنژاد| هیئت تحریریه: حجت توکلی، سیدمرتضی سیدنژاد، محدثه توسلی، مجتبی کمالی‌پور، محمدحسین‌ستاری‌، حانیه تواضع، صفحه آرا: محدثه توسلی 🔹در این شماره می‌خوانیم: 🔺دانشجو و فلسطین؛ همبستگی برای عدالت 🔺تبانی الیگارشی پدرخواندگان سیاسی برای حذف مردم 👈 ما را در تلگرام دنبال کنید @Daad_ban
نشریه.pdf
حجم: 1.25M
📥 دریافت نسخه الکترونیکی نشریه 👆 🔗دادبان @Daad_ban
💠 دوره تشکیلاتی آرمانخواه ▫️یادبود شهیدان یحیی سنوار و سیدحسن نصرالله 📆 تاریخ: دی ماه ۱۴۰۳ 📍مکان: مشهد مقدس ▫️ویژه دانشجویان کارشناسی ورودی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ 📣 اگر جمعی هستید و بنا دارید دفتری از جنبش عدالت‌خواه در دانشگاه داشته باشید می‌توانید ضمن مصاحبه در دوره شرکت کنید. 📝برای ثبت نام از طریق آی دی تلگرام زیر اقدام بفرمایید: @Armankhah_admin 🆔 @edalatkhahi
|دادبان| |دوهفته‌نامه سیاسی اجتماعی| سال اول| شماره چهارم| نیمه اول| دی ماه ۱۴۰۳ |صاحب امتیاز و مدير مسئول|: |سیدمرتضی سیدنژاد| هیئت تحریریه: حجت توکلی، سیدمرتضی سیدنژاد، محدثه توسلی، مجتبی کمالی‌پور، محمدحسین‌ستاری‌، حانیه تواضع صفحه آرا: سید مرتضی سید‌نژاد، محدثه توسلی 🔹در این شماره می‌خوانیم: 🔺سرنوشت کشور در دست مردم؛ به کجا چنین شتابان؟! 🔺پسر خوب آفریقا تا نابودی لیبی 👈 ما را در ایتا دنبال کنید @Daad_ban
نشریه .pdf
حجم: 529K
📥 دریافت نسخه الکترونیکی نشریه 👆 🔗دادبان @Daad_ban
|دادبان| |دوهفته‌نامه سیاسی اجتماعی| سال اول| شماره پنجم| نیمه دوم| اسفند ماه ۱۴۰۳ |صاحب امتیاز و مدير مسئول|: |سیدمرتضی سیدنژاد| هیئت تحریریه: حجت توکلی، سیدمرتضی سیدنژاد، محدثه توسلی، امیر‌حسین صانعی، محمدحسین‌ستاری‌، حانیه تواضع صفحه آرا: محدثه توسلی 🔹در این شماره می‌خوانیم: 🔺نفع اقتصادی یا محرومیت زدایی؟ 🔺معیشت مردم گروگان تبانی سیاست و ارز 🔺اقتصاد مقاومتی: راهکاری برای پایداری و استقلال اقتصادی 🔺آموزشیار: یار یا بار آموزش؟ 👈 ما را در ایتا دنبال کنید @Daad_ban
نشریه .pdf
حجم: 463.1K
📥 دریافت نسخه الکترونیکی نشریه 👆 🔗دادبان @Daad_ban
🔺کم‌فروشی نیروهای اجتماعی با خیریه‌گرایی بسیاری از نیروهای مستعدِ اجتماعی و سیاسی، که برخی از آنها سابقهٔ مبارزه و جهاد هم دارند، رفته‌اند دنبال خیریه‌سازی و خیریه‌گردانی! آنها از کارشان لذت می‌برند و باورشان این است که کار دیگری جز کمک به نیازمندان از دستشان برنمی‌آید. کار خیر و دستگیری از نیازمندان - به هر طریق و به هر میزان - نباید به هیچ بهانه‌ای تعطیل شود. اما آیا کوچِ عمومیِ نیروهای اجتماعی و سیاسی به ساحت خیریه‌ها، در نهایت به رفع فقر و کاهش نابرابری می‌انجامد؟ بررسی چند دهه فعالیت پرحجم و پردامنهٔ خیریه‌ها، نشان می‌دهد که خیریه‌گرایی، تاثیر چندانی - اگر نگوییم هیچ تاثیری- در کاهش فقر و نابرابری نداشته است. چرا؟ به این دلیل که ترویج و تسهیل خیریه‌گرایی، رویکردی از سوی دولت‌ها برای پنهان‌سازیِ عقب‌نشینی دولت‌ها از حمایت‌های اجتماعی و تکالیف ساختاری در مبارزه با فقر و نابرابری بوده است. فقر، مسئله‌ای نیست که بتوان با اعانه و کمک‌های موردی به جنگ با آن رفت. خیریه‌ها، می‌توانند درد فقر را برای مدتی کوتاه تسکین دهند، اما نمی‌توانند آن را ریشه‌کن کنند. مسئلهٔ مهم‌تر اما این است که خیریه‌گرایی نه تنها موجب ریشه‌کنی فقر نمی‌شود بلکه در وضعیتی که تمام سیاست‌ اجتماعی دولت‌ها برای مواجهه با فقر، در عملکرد خیریه‌ها خلاصه می‌شود، عملاً به تعمیق و تشدید فقر می‌انجامد. خیریه‌گرایی نیروهایی که ظرفیت کار اجتماعی و بنیادین دارند و می‌توانند در تغییر سیاست‌های اساسی موثر باشند، نوعی کم‌فروشی اجتماعی و نهایتاً وسیله‌ای برای آسودگی وجدان است. آیا این، کافی‌ست؟! کار خیریه‌ای را خیلی‌ها می‌توانند دنبال کنند، اقدام برای تغییر سیاست‌های فقرزا و تبعیض‌آمیز را اما همه نمی‌توانند. و امروز بیش از هر زمان دیگری، به تغییر سریع در سیاست‌های نابرابری‌ساز نیاز داریم. خیریه‌گرایی این تغییر را به تاخیر می‌اندازد؛ بلکه بی‌معنا می‌کند. ✒️روح الله رشیدی ▫️@ebteda_ir 🔰@daad_ban