eitaa logo
دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق
358 دنبال‌کننده
158 عکس
93 ویدیو
12 فایل
🔴 #انتقادات و #پیشنهادات خود را در جهت رشد کانال، با ما @Abolhasanain110 در میان بگذارید. 🔺 منتظر کمک های شما، هر چند کم، هستیم🙏 ✍️ برای پرداخت لینک زیر را #لمس کنید: https://idpay.ir/emamat110u
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ◀️ مناظره های داغ شیعه و اهل سنت؛ ابرگروه دانشگاه امامت 👇 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
❁﷽❁ 🔹 فرم گیری هفتگی تبادلات امامت و ولایت ◀️ تاریخ: امروز ۴ اردیبهشت ⏰ ساعت تبادل: 10 شب الی 9 صبح ◀️ تذکرات مهم: 1️⃣ لیست را باید آخرین پست کانال قرار دهید، به هیچ وجه قبل و بعد آن پست تبلیغی یا استیکر نباشه! 2️⃣ فرم های خودتون را تا ساعت 16 در گروه تحویل بدهید. 3️⃣ دقت کنید: لیست باید رأس ساعت 10 شب در کانال قرار داده شود❗️ ⚠️برای هر دقیقه تاخیر، علاوه بر حق الناس، باید 2 برابر جبران مافات کنید‼️ 🔰 لیست نهایی، برای ارسال یه کانال ها و گروه ها، در کانال زیر برار می گیرد: @Tab_listi_emamat ◼️عناوین ارسالی دوستان باید بیانگر ماهیت حقیقی کانال آنها باشد. دروغ و ... باعث حذف خواهد شد. 😊 🔶 رعایت قوانین کشور الزامی است. رعایت اخلاق و قانون عفاف لازم است.😌 ⭕️ کوتاه واخلاقی درشان کانالتون ⭕️ http ⭕️ کانال(لینک کوتاه کانال) ⭕️ اعضای کانال 🔷 فرم نرمال👇👇 نقد هجومی مبانی فکری اهل سنت https://eitaa.com/joinchat/4078960660C5f75d2f1de @Emamat110u 5425 *** ✳️ تبادل لیستی امامت و ولایت https://eitaa.com/joinchat/4278059363C76346f471f
﷽ ✍🏻 فقه ثقلین در اندیشه فقیه وحدت گرا 🔺یکی از مهم ترین ویژگی های مدرسه فقهی محقق بروجردی محوریت فقه تعاملی این فقیه برجسته است. یکی از مهم ترین لوازم این روش اجتهادی، توجه به مسائل تاریخی و روایات اهل سنت در فهم روایات شیعه و کشف قرائن حالیه روایات است. این ویژگی باعث فهم نو در بسیاری از فروع فقهی شده است. 🔻نکته بسیار کلیدی در روش فقه تعاملی محقق بروجردی محوریت «فقه ثقلین» در مقابل «فقه صحابه» و «فقه رای گرا» است. این فقیه ایستاد بر قله در موارد متعددی این تذکر بسیار کلیدی را داده است که اکثریت غالبی صحابه، توجهی به ضبط و فهم احکام شرعی نداشتند و همین امر باعث اختلاف جدی آنها در بدیهی ترین احکام شرعی مثل اذان، نماز، حج و ... شده است. 🔸برای مثال: با وجود این که روزانه پنج بار با صدای بلند در طول چندین سال عصر حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله اذان گفته می شد، مشاهده می کنیم که اذان شهر مکه، مدینه، کوفه و بصره و ... با یکدیگر متفاوت است چرا که هر صحابی یک مدل خاص اذان را گزارش داده است! شبیه این موارد در فروعات فقهی مثل تکتف، وضو و ... هم قابل رهگیری است. تقریر بحث آیة العظمی البروجردي في القبلة، الستر و الساتر، مکان المصلي، ج 2، ص: 28 ✅ مبتنی بر این قرینه بسیار کلیدی تاریخی، فقیه بروجردی بارها تذکر به حکمت، ضرورت و سرّ وجودی نهاد «ثقلین» در ادبیات دینی رسول خدا (ص) نموده و همه فرق و مذاهب اسلامی را _ فارق از هر اعتقادی و به دلیل تواتر ادله حدیث ثقلین _ دعوت به تمسک و أخذ مباحث فقهی از کتاب و عترت علیهم السلام نموده است. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ✍🏻 نقد هجومی شبکه های وهابی_صهیونیستی: 1️⃣ واقعه عظیم غدیر خم چه سود و فایده ای برای شیعه داشته است؟ 2️⃣ فضیلت سنجی آیه غار برای ابوبکر 3️⃣ چرا امیرالمومنین علیه السلام پایتخت را از مدینه به کوفه منتقل کرد؟ 4️⃣ عبدالله بن سبا کاندیدای پوششی برای توجیه انحرافات در مدرسه صحابه و نزد وهابیت 5️⃣گوشه ای از خیانت های معاویه و تحریف در صحیح بخاری ⏪ برای تماشای این برنامه جذاب به لینک زیر مراجعه کنید: 📡 شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام https://www.valiasr-aj.tv/film/7389 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ نماز عجیب و غریب ابوحنیفه https://youtu.be/XlBqUtMeV1M?si=e-DXiK5TNdBOPuPZ
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ بهترین راه رشد کانال های تخصصی شرکت در تبادل لیستی امامت و ولایت https://eitaa.com/joinchat/4278059363C76346f471f
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
bayan amir 1403.1.26.mp3
12.6M
🔊 ✍🏼در این برنامه استاد عشایری به شبهات زیر پاسخ میدهند : 1.بر اساس خطبه 146 نهج البلاغه آیا امیرالمومنین(ع) در حمله به ایران به خلفا کمک کرده است؟ 2.بر اساس خطبه 146 نهج البلاغه آیا امیرالمومنین(ع) همگام و همراه با خلفا بوده است؟ : 1403.01.26 📡مرکز رسانه ای ولایت 📲مدیریت فضای مجازی 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
⏺ شهید مطهری و وهابی مسلک های درون شیعی 🔺شهید مطهری از برجسته ترین اندیشمندان شیعی در زمان ما است. او علاوه بر تسلط به مبانی فقهی و اصولی مکتب شیعه، قدرت فوق العاده ای در مباحث عقلی و نقد اندیشه های التقاطی زمان خود داشت. 🔻شاید بتوان گفت: برجسته ترین ویژگی این معلم شهید، نقد اندیشه های التقاطی درون شیعی است. برخی جریانات بدون آشنایی با مبانی کلامی و اجتهادی شیعه، با تاثر از اندیشه های باطل، دچار انحراف فکری می شوند. یکی از مهم ترین این جریانات «جمع وهابی مسلک در میان شیعه» است. ⛔️ این اندیشه در میان برخی عالم نمایان شیعه موسوم به «قرآنیون» رایج است. سردسته این افراد کسانی مثل: ابوالفضل برقعه ای، شریعت سنگلجی، حیدرعلی قلمداران، اسماعیل آل اسحاق و ... هستند! ⏹ برخی ویژگی های شاخص این جریان: 🔸نفی حداکثری مراجعه به احادیث اهل بیت علیهم السلام در کشف احکام الهی با تاکید بر قرآن بسندگی 🔹کج فهمی در مفهوم شرک و عبادت که باعث شباهت فکری این افراد در موضوعاتی مثل استغاثه، توسل، شفاعت، تبرک و ... به وهابیت شده است. 🔸تلاش برای زدودن مرزهای مذهبی در میان فرق اسلامی با بهانه ایجاد وحدت و امت واحده اسلامی و ... ! 🔹تلاش های بسیار در جهت متحجر نشان دادن فقها و بزرگان و مراجع شیعه ✍🏻 شهید مطهری در کتاب عدل الهی در قسمت مرتبط با بحث شفاعت اولیای الهی می نویسد: «... شفاعت با توحيد در عبادت منافات دارد و اعتقاد به آن نوعى شرك است. اين همان اشكالى است كه وهّابيها مطرح مى‏كنند و جمعى وهّابى‏ مسلك در ميان شيعه نيز فريفته آن شده‏اند ...» 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏1 ؛ ص243 ✅ رصد جریانی ما نشان می دهد که برخی وهّابی مسلک های در میان شیعه، هم اکنون نیز وجود دارند و در پوشش عناوینی مختلفی همانند «اخوت»، «امت واحده» و ... در میان شیعه به شدت فعالیت می کنند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍🏻 حفظ هویت شیعی و ضرورت تفکیک خطوط خودی از غیر خودی در کلام امام رضا علیه السلام 🔺زمانه امام رضا علیه السلام اوج مناقشات فرقه ای جهان اسلام است. مناقشات جهمی های معطله با قشری گری های مجسمه، معتزلی های عقل گرا با اهل حدیث نقل گرا، فقه رأی گرای مبتنی بر استحسان و استصلاح با فقه مبتنی بر تمسک به ظواهر ادله، گوشه ای از تقابلات موجود در آن زمان است. 🔻اما بی شک می توان گفت: کلیدی ترین تقابل در جهان اسلام، مناقشات با محوریت امامت نص گرای مبتنی بر ثقلین با امامت سقیفه گرای مبتنی بر اجماع (البته ادعایی) مدرسه صحابه است. 🔸این کلان تقابل در تمام ابعاد کلامی، اخلاقی و فقهی آن در تراث روایی و تاریخی مسلمین قابل رصد است. صدها روایت و مناظره امام رضا علیه السلام در موضوعات حقیقت توحید و اسماء و صفات، اوصاف و عصمت انبیای الهی، ماهیت امامت و شرایط خلیفه، مباحث چالشی اخلاقی در مفاهیم زهد، عبادت، و باطن احکام دینی گویای این جدال و تقابل همه جانبه است. 🔹نکته بسیار کلیدی تلاش وسیع آن امام برای حفظ و تثبیت هویت حقیقی شیعه در تقابل با دیگر مذاهب است! به قطع می توان گفت این مجاهدت الهی، کلیدی ترین عنصر تمدن ساز در نگاه جریانی و «کلان تاریخی» امام رضا علیه السلام است. ⏪ برای مثال در یک فرع فقهی عبادی، با وجود اینکه اهل سنت بعد از نماز عصر در مسجد الحرام به تأسی از سنت امام حسن و حسین علیهما السلام دو رکعت نماز مستحبی اقامه می کردند و حتی ائمه قبل از امام رضا علیهم السلام نیز حکم به جواز و استحباب اولیه آن داده بودند، امام رضا علیه السلام با یک حکم حکومی سیاسی مقطعی، شیعیان را از آن نماز رایج و به ظاهر وحدت بخش، نهی می کند و در مقام تعلیل می فرماید: 🔸«...إِذَا رَأَيْتَ‏ النَّاسَ‏ يُقْبِلُونَ‏ عَلَى‏ شَيْ‏ءٍ فَاجْتَنِبْهُ...» 🔹هر گاه دیدی که مردم (اهلسنت و مخالفین اهل بیت علیهم السلام) بر یک امری روی خوش نشان می دهند و از آن استقبال می کنند، تو از آن دوری کن! ✍🏻 امام رضا علیه السلام در تثیبت این سیاست تاکید می کند که: 🔸«...لَسْتُمْ مِثْلَهُمْ.» 🔹شما شیعیان همانند و مثل آنها نیستید! 📚 رک: تهذيب الأحكام؛ ج‏5 ؛ ص142 و الحج في الشریعة الإسلامیة الغراء، ج۴، ص: ۲۰۵ ✅ نتیجه: حفظ هویت تشیع از امواج گمراهی ها و ضرورت ترسیم خطوط دقیق مذهبی میان شیعه و سایر فرق اسلامی، یکی از مهم ترین سیاست گذاری های جریانی و تمدنی اهل بیت علیهم السلام خصوصا امام رضا علیه السلام است. هر گونه تلاش در جهت کم رنگ کردن خطوط مذهبی با بهانه های وحدت و رسیدن به امت ابراهیم و ... ، خلاف ضرورت فقهی، نگاه تمدنی اهل بیت علیهم السلام و نقشه ای شیطانی برای التقاط و حل نمودن شیعه در دامن دیگر مذاهب انحرافی است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍🏻 نقدی بر برداشت سطحی و ژورنالیستی کانال «مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و -حوزه- مذاهب اسلامی (مفتاح)» از اندیشه مهدویت شیعی 🔺مباحث مرتبط با مهدویت و فقه الحدیث آن، از دقیق ترین و تخصصی ترین مباحث حوزوی است که هر گونه نگاه سطحی و شتابزده بدان، صدمات جدی و جبران ناپذیر در کف جامعه خواهد داشت. 🔻دشمنان شیعه در طول تاریخ همواره از عقیده مهدویت برای ضربه زدن به کیان تشیع استفاده کرده اند. فرقه های گمراهی مثل بابیت، بهائیت، احمد الحسن و ... از مهم ترین این موارد هستند. 🔹یکی از مهم ترین موضوعات مهدوی، تشخیص صحیح علائم، شرایط و زمینه های ظهور امام زمان علیه السلام است. علائم قطعی و غیر قطعی در روایات معتبر شیعه با دقت تمام وارد شده است. تفاوت علائم و شرایط در این است که شرایط مطرح شده در روایات برای تحقق ظهور، هیچ ملازمه ای با وقوع ظهور از حیث اثبات و نفی ندارد. 🔸آیا اتفاقات رخ داده بعد از عملیات حماسی «طوفان الاقصی» می تواند از علائم ظهور امام زمان علیه السلام باشد؟ پاسخ منفی است. این اتفاقات و حتی اتفاقات بزرگ تر همانند تشکیل حکومت شیعی در ایران، هیچ کدام از علائم قطعی و حتی غیر قطعی معتبر در ظهور تلقی نمی شود. بلکه در خوش بینانه ترین حالت، از شرایط و زمینه های دور تحقق آرمان مهدوی است. 🔺یکی از مهم ترین آسیب های پیش رو در سال های اخیر خصوصا این ایام، دمیدن بر اندیشه نزدیکی و تسریع در ظهور به بهانه های متفاوت است. متاسفانه مشاهده می کنیم حتی کانال های مرتبط با حوزه و دفتر تبلیغات مثل «مفتاح»، متاثر از جوّ غیر علمی و هیجانی شده و افکار غلط به جامعه ترزیق می کنند! 🔻در توضیح می گوییم: اینکه برخی دانشجویان غربی به خاطر حس عدالتخواهی، آزادی و حمایت از مردم مظلوم غزه، اعتراض می کنند، یا جمعیت چند هزار نفری علیه رئیس جمهور آمریکا به خیابان می آیند یا تصاویر رهبری و پرچم ایران در برخی از شهرهای غربی دیده می شود و ...، هیچ ارتباطی با اصل ظهور و علائم آن نداشته و در خوش بینانه ترین حالت، از زمینه های دور ظهور خواهد بود. بر این اساس تحریک جامعه و افکاری عمومی و القای نزدیکی ظهور با عبارت «آیا ظهور نزدیک است؟!»؛ کاملا غلط و ژورنالیستی است و آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت. 🔸به مسئولین این کانال همانند آقای کوثری و دیگران ... توصیه می کنیم به جای تحریک احساسات بدون پشتوانه منطقی و القای اندیشه بسیار سطحی از معارف دینی، بر مطالعات خود و تعمیق علوم دینی خود همت گمارند تا جامعه را به سمت گمراهی و هیجان های رسانه ای کاذب نبرند. ✅با صرف نظر کردن از صدها پست فیک و تکراری، نقد دیگر ما به مدیریت و مهندسی غلط محتوای کانال مفتاح است. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کانال مفتاح شیعیان هستند، مشاهده می کنیم کلمات و هشتک های زیر بیشترین کاربرد را دارد: عالم اهل سنت: 248، مولوی: 136 و آخوند: 156 ! چرا باید یک نهاد حوزوی بلندگوی تبلیغاتی علمای اهل سنت شود؟ آیا ما محتوای کافی در تراث شیعی برای مخاطب شیعه نداریم؟ البته این نقد برای کانال با اکثریت اهل سنت، وارد نیست. توجه: مستندات تصویری در انتهای کانال قرار داده می شود! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ◀️ مناظره های داغ شیعه و اهل سنت؛ کنفرانس های علمی متعدد در ابرگروه دانشگاه امامت 👇 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
﷽ ✍🏻 بررسی کلان انحراف «کاربست بی ضابطه حکم عقل» در مجموعه های وحدت نامنضبط 🔻یکی از مهم ترین محورهای فقه جواهری کاربست صحیح «عقل» در کشف حکم شرعی است. در مبانی اصولی فقه جواهری، حدود و ثغور حجیت حکم عقل، نوع و چگونگی ارتباط آن با حکم شرع، الزامی و ترخیصی بودن حکم عقل و اقتضائات هر کدام، تعلیقی یا تنجیزی بودن حکم عقل، مستقل و غیر مستقل بودن آن، قاعده ملازمه حکم عقل و حکم شرع و وجود الزام شرعی بر تبعیت از حکم عقل و ده ها مسئله اصولی دیگر تبیین و تدقیق می‌شود. 🔺رصد جریانی ما از مجموعه های وحدت نامنضبط و کانال های اقماری آنها مثل اخوت و شعوبا و ... نشان می دهد هیچ کاربست صحیحی برای حکم عقل در نظر نگرفته اند. برای مثال مشاهده می کنیم که یکی از نویسندگان، در کانال اخوت، مدعی شده است: «وحدت بین شیعیان و اهلسنت نیازی به دستوری از جانب شرع ندارد بلکه کاملا مسئله ای عقلی است» 📚 به تصویر ملحق شده به متن مراجعه کنید! ✍🏻 در این باره گفتنی است: 1️⃣ استناد به حکم عقل اگر مبتنی بر صرف «حسن زندگی مسالمت آمیز حول یک ایدئولوژی واحد» و بدون در نظر گرفتن خطا بودن یا نبودن آن عقیده و تاثیر عقیده باطل بر سبک زندگی افراد و متعاقب آن مضرات متعدد دنیوی و اخروی و ... باشد، هیچ وجه صحیح عقلی نداشته و بلکه بداهت عقل، حکم به بطلان آن می کند. کدام عقلی می‌پذیرد همگان حول یک عقیده باطل _ اعم از بت پرستی یا اسلام انحرافی با تفاسیر غلط و بدون در نظر گرفتن تأثیر و تأثرات اجتماعی _، زندگی کنند؟ صد ها حکم شرعی و عقلی قطعی مبنی بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر، جهاد، ارشاد جاهل، حسم و از بین بردن ماده نزاع و ضلال و ... _ هر چند سطحی از درگیری و تنش را در پی داشته باشد_ بر غلط بودن این انگاره عقلی است. 2️⃣ باید دانست که عقل در کشف ملاکات تفصیلی شیوه تعامل با مخالفین، _ اعم از اهلسنت یا کفار _ قدرتی ندارد. به همین دلیل صدها روایت در ابواب نماز، روزه،حج، تقیه و ... به تبیین وظایف مکلفین پرداخته است. مدعیان کشف ملاک، ناخواسته در ملاکات ظنی و تمسک به ظنون غیر معتبر گرفتار می‌شوند و سر از اجتهاد بی ضابطه جریان رأی گرایی ابوحنیفه درمی‌آورند. بعلاوه پذیرش مبنای عقل بسنده گی در محل بحث ما، ملازمه با لغویت صدها حدیث در ابواب متعدد فقهی که احکام مرتبط با تعامل با مخالفین را مطرح کرده اند دارد که هیچ فقیهی زیر بار آن نمی‌رود. 3️⃣ در صورت پذیرش وجود حکم برای عقل _ نه صرف درّاک بودن حکم عقل _ به دلیل ابهامات متعدد در تصور موضوع حکم، هیچ انطباق قهری در کار نخواهد بود؛ زیرا لزوم تعایش بدون تنش با مخالفین، با قیودی مثل ضرری بودن، منشأ ضلال بودن و ... محل شک جدی است. بر فرض پذیرش چنین حکمی و اغماض از اشکالات قبلی، واضح است که حکم عقل در مانحن فیه تنجیزی نیست بلکه تعلیقی است؛ یعنی منوط به نبود تنبیه و حکم مخالف آن از سوی شارع است. با در نظر گرفتن این نکته، برای فهم احکام و جزئیات شیوه تعامل با مخالفین ناگزیر به مراجعه شرع هستیم. 4️⃣ هیچ اختلافی در کبرای قبیح بودن اختلال در نظام معیشت بشری نیست بلکه اختلاف در سایر ساحت های آن، مثل اختلال نظام فرهنگی، اختلال نظام مذهبی و بسیاری از صغریات و حدود و ثغور آن است. برای مثال یک شیعه یا اهل سنت برای دوری از اختلال مذهبی و فرهنگی، تا چه حدی باید از عقاید و مقتضیات مذهب خود کوتاه بیاید تا باعث اختلال نظام عبادی و مذهبی او نشود؟ مثلا یک شیعه زیارت نرود؟ در اذان شهادت ثالثه را ترک کند؟ اختلافات در وضو و نماز و ..‌. را تا چه حد بروز دهد؟ مباحث مرتبط با برائت از دشمنان دین و مذهب را چه کند؟ و صدها نمونه دیگر! 5️⃣ با در نظر گرفتن نکات فوق به نظر می رسد مجموعه های وحدت نامنضبط مثل اخوت، به دلیل عدم رویکرد با روش فقه جواهری به مقوله وحدت، گرفتار نوعی سطحی نگری هستند. صد البته این سطحی نگری ریشه اصلی التقاط و افتاد در دام مکاتب بشری و سکولاریزم است. بسیاری از جریان های التقاطی مثل سازمان مجاهدین، گروهک های انحرافی مثل فرقان و انجمن حجتیه و ... مبتلا به این معضل بوده اند. ✅ باید گفت: صرف عقلی دانستن وحدت و نقی ضابطه های شرعی مطرح شده در روایات، ریشه در کلان انحراف «کم کردن و از بین بردن مرزهای مذهبی برای رسیدن به وحدت و امت ابراهیم» از سوی مجموعه های وحدت نامنضبط دارد. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ◀️ گوشه ای از خدمات فقیه وحدت گرا «امام موسی صدر» 🔺یکی از ویژگی های برجسته امام موسی صدر، نگاه بلند مدت و شیوه تعامل صحیح او با پیروان دیگر ادیان و فرق اسلامی است. این عالم برجسته در آخرین سفر خود به کشورهای آفریقایی، خدمات برجسته ای به اسلام و مذهب شیعه نمود. 🔻 حجت الاسلام والمسلمین استاد جزائری به ماموریت «شیخ عبدالمنعم الزین» از سوی امام موسی صدر اشاره می کند. شیخ عبدالمنعم از سوی امام موسی صدر مامور به تبلیغ در یکی از شهرهای کشور سنگال می شود. او با تلاش شبانه روزی و سختی های بسیار و تحمل مشقت های فراوان، به توفیق الهی و عنایت اهل بیت علیهم السلام توانست حدود یک ملیون نفر را با مکتب اهل بیت علیهم السلام آشنا کند. ✅ این امر نشان می دهد که با درک صحیح از گفتمان وحدت اسلامی می توان بزرگ ترین خدمات را نسبت به مذهب اهل بیت علیهم السلام داشت. در مقابل با تندروی، لعن علنی و روش تشیع انگلیسی، چیزی جز خسارت، عقب افتادگی و درگیری به دست نیاورد. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
✍ عمق دشمنی علمای ناصبی با امیرالمومنین علیه‌السلام در منابع اهل سنت https://youtube.com/shorts/HrGDjsGSrfk?si=07LCEGAcRPbNvcZd
﷽ ✍🏻 «نگاه بخشی و تک جزیره ای» کلان انحراف جریان های وحدت نامنضبط، در تفسیر و فهم اصل کلیدی وحدت ⏺ یکی از مهم ترین خطاهای جریان های وحدت نامنضبط، نگاه تک جزیره ای و بخشی به مقوله وحدت است. در این باره می گوییم: 1️⃣ بسیار واضح است که وحدت میان فرق و مذاهب اسلامیt یکی از مهم ترین اصول و استراتژی های شیعه و جمهوری اسلامی است. با وحدت می توانیم تعاملی صحیح با مخالفین داشته باشیم به گونه ای که بیشترین مصلحت و منفعت ممکن را به دست آورده و کم ترین زیان و مفسده ممکن را تحمل کنیم. 2️⃣ در نظام فکری جمهوری اسلامی و بالاتر فقه جواهری، علاوه بر وحدت، اصول بسیار کلیدی و مهم دیگری نیز وجود دارد که می توان به: حفظ هویت شیعه و کیان مذهب و حفظ مرزها و شعائر آن، حفظ عزت مومن آبروی او، تبیین حقایق مرتبط با مکتب اهل بیت علیهم السلام و معرفی آن به تمام مستضعفان جهان، پاسخ به امواج شبهات و مقابله با بدعت هایی که اساس اسلام و کیان شیعه را به خطر می اندازد، تقویت غیرت دینی جوانان با تبیین حقایق مرتبط با مظلومیت های اهل بیت علیهم السلام و ... اشاره کرد. 3️⃣ نگاه فنی و دقیق به وحدت حاکی از آن است که در حوزه نظری و سیاستگذاری کلان اجرایی، در بسیاری از موارد، میان ملاک اصل وحدت با سایر اصول مطرح شده، تعارض و تزاحم صورت می گیرد که ممکن است برون رفت از آن، با کنار زدن برخی از سطوح وحدت باشد. البته باید تاکید کنیم که فهم تعارضات و تزاحمات و قواعد برون رفت از آن تنها توسط فقیه مدیر و آشنا با مصالح و مفاسد حقیقی صورت می گیرد و امری بسیار دقیق و شناور است. 4️⃣ برای مثال در قالب نظریه پردازی می توان گفت: از دیدگاه یک فقیه و حاکم جامعه، رعایت، حفظ و تاکید بر هویت شیعه و مرزهای اعتقادی آن در بسیاری از فروض بر حفظ وحدت با دیگر فرق اسلامی، دارای ملاک اقوی است. در مقابل رعایت اصل و اساس اسلام در برخی فروض دیگر، بر حفظ نظام حکومتی اسلام ترجیح دارد. ایثار و گذشت ائمه از حق حکومت ظاهری خود بر مردم و صلح امام حسن علیه السلام در این مقوله تفسیر می گردد. 5️⃣ با در نظر گرفتن مقدمات فوق می گوییم: جریان های وحدت نامنضبط نگاه بخشی و تک جزیره ای به وحدت دارند! تصور صحیحی از تزاحمات و تعارضات مطرح شده ندارند و در برخی موارد بدون هیچ پشتوانه علمی دقیق، وحدت را بر اصول کلیدی دیگر ترجیح می دهند. ✅ در یک تحلیل می توان گفت تشکیک برخی کنشگران وحدت در اصل پاسخ به شبهات بلکه بالاتر تبلیغ تهاجمی علیه امواج گمراهی، تردید در دعوت دیگران به تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام همانند روش علامه مجلسی و حلی و دیگر فقها، سعی و تلاش در کم کردن مرزهای مذهبی میان شیعه و مخالفین با تشکیک در برخی شعائر خاص شیعه و موارد بسیار دیگر، ریشه در همین نگاه غلط به مقوله وحدت دارد. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍🏻 کلان انحراف جریان های وحدت نامنضبط: محوریت قرآن و فهم انحصاری دین از قرآن منهای امر دیگر 🔺یکی از مهم ترین کلان انحراف های جریان های وحدت نامنضبط کنار زدن حدیث در فهم دینی و شناخت از مفاهیم بنیادی اسلام همانند توحید، امامت، امت ابراهیم و ... است. 🔻برخی کنشگران وحدت همانند حجت الاسلام تقی زاده (تصویر فوق) در برنامه چاووش _ 9 مهر 1402 شبکه چهار برنامه ای با موضوع وحدت اسلام برگزار شد _ سخن از محوریت قرآنی، نگاه قرآنی، فهم عمیق از قرآن، میدان داری فضای قرآنی نمود و بیان داشت منهای قرآن امر دیگری در فهم نباید[معیار] قرار بگیرد! 🔹این در حالی است که از دیدگاه امام خامنه ای یکی از مهم ترین ویژگی های جریان های التقاطی کنار زدن حدیث و ادعای فهم انحصاری دین از قرآن است. ایشان در تاریخ 19 فروردین سال 1364 در پنجمین کنگره بین المللی نهج البلاغه بیان می کنند: «... در گذشته خود ما شاهد بوديم كه مؤوّله، يا به تعبير ديگر التقاطيون، به روايات و احاديث هيچ كارى نداشتند. تا ما مي گفتيم حديث، مي گفتند: مگر شما قرآن را قبول نداريد، مثل اين كه بين اعتقاد به قرآن و استناد به حديث تعارضى وجود دارد. اوايل ما تعجب مي كرديم و خيلى حساس نبوديم، بعد كه ديديم اينها با قرآن چگونه معامله مي كنند و چگونه حديث صحيح صريح را رد مي كنند، آن وقت فهميديم كه علت مخالفتشان با حديث چه بوده است. در آنجا هم اميرالمؤمنين علیه السلام به ابن عباس مي فرمايد: كه با خوارج به سنّت احتجاج كن، زيرا كه قابل تأويل نيست، روشن است...» «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
✍🏻 تبیین سیره مناظراتی ائمه علیهم السلام با اهل سنت در کلام استاد شهید مطهری 🔻در زمان مأمون خليفه، يك نهضت علمى پيدا شد. مأمون مجلس مباحثه و مناظره‏، زياد برقرار مى ‏كرد و خيلى لذت مى ‏برد، چون خودش اهل مطالعه و دانشمند بود و به تمام اديان و مذاهب آزادى مى ‏داد. مباحثات امام رضا عليه السلام با اصحاب ملل و نحل در همين مجالس مأمون صورت گرفته است. 🔸 مجالس زيادى مخصوصاً راجع به اهل تسنن و تشيع تشكيل مى ‏داد. در آن كتاب كه آن شخصيت ترك به نام قاضى بهلول بهجت افندى به نام «تشريح و محاكمه» نوشت- كه به فارسى ترجمه شده و بسيار كتاب خوب و نفيسى است- مباحثه بين مأمون و علماى اهل تسنن راجع به خلافت نقل شده است. اينها مجالس مناظره ميان ائمه و ديگران فراهم مى‏ كردند. گاهى هشام بن الحكم در مجالس اينها شركت مى ‏كرد. 🔹از جمله يك مباحثه شيعى و سنى ميان حضرت جواد علیه السلام كه هنوز طفل بودند و علماى اهل تسنن برقرار شد. در آنجا آن عالم اهل تسنن در حرف هايش احاديثى در فضيلت ابو بكر و عمر روايت كرد. به حضرت عرض كرد: شما درباره شيخين چه مى ‏گوييد و حال اينكه ما حديث معتبرى از پيغمبر داريم كه فرمود: «ابو بَكْرٍ وَ عُمَرُ سَيِّدا كُهولِ اهْلِ الْجَنَّةِ» يعنى ابو بكر و عمر دو آقاى پيرمردان اهل بهشتند. همچنين حديث ديگرى نقل كرد كه روزى جبرئيل به پيغمبر نازل شد، از جانب خدا عرض كرد: من از ابو بكر راضى هستم، از ابو بكر بپرس آيا او از من راضى هست يا نه؟ حضرت جواد فرمود: ما منكر فضيلت ابو بكر نيستيم ولى يك مطلب هست و آن اين است كه همه قبول دارند كه پيغمبر در حجة الوداع فرمود: «كَثُرَتْ عَلَىَّ الْكِذابَةُ» دروغگويان بر من زياد شده ‏اند، و معيارى در اختيار قرار داد كه هر حديث را كه از من روايت كردند اول بر قرآن عرضه بداريد، اگر موافق قرآن بود قبول كرده و الّا رد كنيد. قرآن مى ‏گويد تمام اهل بهشت، جوان هستند. و اما حديث ديگرى كه گفتيد، خدا در قرآن مى‏ فرمايد:« وَ لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسانَ وَ نَعْلَمُ ما تُوَسْوِسُ بِهِ نَفْسُهُ وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» (ق/ 16) ما انسان را آفريده‏ ايم و از تمام خطوره اى قلبى او آگاه هستيم. پس چطور مى ‏شود خدايى كه قرآن او را اين ‏طور معرفى مى ‏كند، از پيغمبر بپرسد كه من از فلان بنده راضى هستم، تو از او بپرس كه از من راضى است يا نه؟! 📚 مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏21 ؛ ص98 «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از دانشگاه امامت
﷽ ✍🏻 نقد هجومی شبکه های وهابی_صهیونیستی: 1️⃣ پاسخ به شبهه مرتبط با علم رجال شیعه 2⃣ نقد هجومی مبانی رجالی اهلسنت 3⃣ پاسخ به شبهه مرتبط بنای بر قبور ⏪ برای تماشای این برنامه جذاب به لینک زیر مراجعه کنید: 📡 شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام https://www.valiasr-aj.tv/film/7446 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
﷽ ✍🏻 تبیین کلان انحراف جریان های وحدت نامنضبط همانند اخوت در مخالف آنها با دعوت به مکتب اهل بیت (ع) 🔺بی شک یکی از واضح ترین واجبات عقلی، قرآنی و روایی دعوت دیگران به حق و خداوند تبارک و تعالی است. این امر هدف ارسال رسل، حکمت امامت و غایت تمام تلاش های مصلحان دینی بوده است. آنچه روشن است در زمان ما مصداق انحصاری این امر دعوت به مکتب اهل بیت (ع) است. زیرا تنها این مکتب تمام مبانی خود را مبتنی بر «ثقلین» تنظیم نموده است و « اين حديث شريف حجت قاطع است بر جميع بشر بويژه مسلمانان مذاهب مختلف؛ و بايد همه مسلمانان كه حجت بر آنان تمام است جوابگوى آن باشند؛ و اگر عذرى براى جاهلان بي خبر باشد براى علماى مذاهب نيست.» 🔻باید دانست که تمام تارپود نظام امامت سیاسی در مکتب شیعه، دعوت به حق است. نظام ولایت فقیه در زمان ما، پرچمدار دعوت به حق و مبارزه با طاغوت است. در اندیشه سیاسی امامین انقلاب، هدف نهایی انقلاب امام خمینی، رسیدن به حکومت حق جهانی حضرت مهدی (ع) است. تمام استراتژی ها برای رسیدن به آن شکل می گیرد و هر امری که مباینت با آن داشته باشد اگر شیطانی نباشد، بی شک خطا است. 🔸دعوت به حق و آشنا نمودن مستضعفان جهان با ثقلین و ولایت اهل بیت (ع) در جای جای کلمات رهبری موج می زند! برای مثال رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت علمی پنجمین کنگره‌ی جهانی حضرت رضا(ع) بیان فرمود: « ماها در زمینه‌ی معرفت ائمّه نقایص زیادی داریم. ما به عنوان مجموعه‌ اهل تشیع، یکی از وظایف بزرگمان این است که ائمّه‌ خودمان را به دنیا معرفی کنیم. حالا بعضی از ائمه(ع) مثل امام حسین (ع) و امیرالمؤمنین (ع)، به دلایلی معرفی‌شده هستند لکن اکثر ائمه(ع) ناشناخته‌اند درباره ابعادی از زندگی ائمه(ع) که راجع به آنها باید کار بشود؛ بعد معنوی و الهی یعنی جنبه‌ قداست ائمّه (ع)؛ درباره‌ این باید متقن صحبت بشود باید جنبه‌ ملکوتی، معنوی و عرشی ائمّه(ع) را بیان کنیم این جزو چیزهایی نیست که ما درباره‌اش بخواهیم تقیّه کنیم یا مثلاً مخفی کنیم. مسئله‌ معصومیّتشان، ارتباطات آنها با خدای متعال، ارتباطات آنها با فرشته‌ها، ولایت آنها به آن معنای معنوی‌اش، اینها را باید بگوییم. از این جنبه باید یک کار عالمانه‌ی قوی خوبی انجام بگیرد کلمات و درسهای ائمه(ع) در زمینه‌های مختلف؛ مسائل زندگی، مسائل گوناگونِ مورد نیاز انسان: اخلاقیات، معاشرت، دین، احکام ائمّه‌ی ما حرف دارند، مکتب دارند که باید بیان بشود.» 🔹نمونه دیگر تجلیل فوق العاده ایشان از شیخ زکزاکی و خانواده او است. امام خامنه ای خطاب به او می فرماید: «... شما مصداق مجاهد حقیقی فی سبیل‌الله هستید و امیدواریم که بتوانید مجاهدت خود را ادامه دهید.» بسیار واضح است که مجاهدت شیخ زکزاکی آشنا نمودن ملیون ها نفر از مستضعفان جهان در نیجریه و دیگر کشورها با مکتب اهل بیت(ع) بوده است. ✍🏻 در دیدگاه امام خامنه ای، دعوت به مکتب اهل بیت (ع) باید عاقلانه، هوشیارانه، با کمال زیرکی، و البته با چالاکی و تردستی است به شکلی که بهانه به دست انسان های فاسد و مزدوران دشمن برای فتنه انگیزی نمی‌دهد! ایشان می فرماید: 🔹«... هیچ اصرار نداشته باشید که مردم را به آنچه شما حق می دانید، دعوت کنید؛ بگذارید در آن‌جا همان مسأله‌ی اسلامی اصل باشد و احساسات جریحه‌دار نشود. از توطئه‌ها علیه خودتان واقعاً بیمناک و برحذر باشید؛ چون اندک چیزی که پیش بیاید، شما را متهم میکنند که آمده‌اند سنّی های ما را شیعه کنند! اگر از این حرفها بزنند، آن‌وقت شما دیگر نمی توانید در آن‌جا کار کنید. نگذارید چنین بهانه‌هایی به دست افراد بیفتد...» ⏺ مبتنی بر مقدمات فوق می گوییم: انتساب مخالفت رهبری با اصل دعوت دیگران به مکتب اهل بیت (رک: تصویر ملصق به متن) اگر دروغ نباشد، قطعا خطا و سوء برداشت است. ادعای تنافی اصل دعوت به مکتب اهل بیت (ع) با عقلانیت اسلامی یا صدور انقلاب اسلامی امری گزاف و باطل است. ✅ فقها و علمای برجسته شیعه همانند: شیخ مفید، شیخ طوسی، خواجه نصیر، علامه حلی، علامه مجلسی، قاضی نور الله شوشتری، محقق بروجردی، امام خمینی و ... در سخت ترین شرایط حمله مغول ها، حمله وهابیت تکفیری به عتبات مقدسه، جنایات ساواک در زمان پهلوی ملعون و ... به بهترین شکل وظیفه معرفی مکتب اهل بیت (ع) را عهده دار شدند. چه عاملی باعث شده است که در اوج قدرت حکومت شیعی در جهان، آن هم با ولی فقیه جامع الشرایط مدیر مدبر _ همانند امام خامنه ای _، هر نوع دعوت به حق و مکتب اهل بیت (ع) امری منفور و خلاف وحدت تلقی شود و در بسیاری موارد، مدافعان و مبلغان معارف اهل بیت (ع) توسط برخی گروه های وحدت نامنضبط، انگ انجمن حجتیه، متحجر، در تاریخ مانده و ... زده شود؟! آیا پروژه نفوذ و التقاط را احتمال نمی دهید؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب در دیدار جمعی از خانواده‌های سپاهیان پاسدار که به مناسبت شب میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، با ابراز تاثر از حادثه نگران کننده عصر امروز برای رئیس جمهور محترم و همراهان ایشان گفتند: امیدواریم خداوند متعال رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان ایشان را به آغوش ملت برگرداند. همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند. ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️⬛️ ﷽ «انا لله و انا الیه راجعون» ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
دیدم این مشهد چرا هی‌ بی‌قراری می‌کند جای باران، سیل در این شهر جاری می‌کند ‌دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش عزم خود را جزم دارد گریه زاری می‌کند ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭😭😭 یا اباعبدالله تنها راه نجات... ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» ✍️ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم انا لله و انا الیه راجعون ▪️با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم. ▪️این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد. ▪️رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد. ▪️در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. ▪️اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود. ▪️در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴۰۳/۲/۳۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ تبیین و اثبات تواتر روایات در شأن نزول آیه ابلاغ برای امیرالمومنین علیه‌السلام ✧❁دانشگاه امامت 🆔 @Emamat110u