eitaa logo
در مسیر مهدویت
347 دنبال‌کننده
1هزار عکس
371 ویدیو
3 فایل
اینجا محلی است که قصد داریم با هم چند قدمی در مسیر مهدویت و کسب رضایت امام زمان مهربان‌مان💚 -که خداوند ظهورش را نزدیک گرداند- برداریم.💐 ان شاء الله (کپی مطالب آزاد است) 🔗 @DarMasireMahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ مرا می‌یافتید اگر ... ☑️ یکی از مراجع تقلید و علمای ربّانی می‌فرمود: ▫️ امام عصر (عج) در یکی از تشرّفات به محضرشان فرموده بودند: 🔶 اگر به اندازه‌ای که برای پیدا کردن مرغ گمشده خود جستجو می‌کنید به دنبال من می‌گشتید، مرا می‌یافتید.(۱) ⬅️ میر مهر جلوه‌های محبت امام زمان (علیه السلام)، صفحه: ۵۳ (۱). انتظارات امام زمان (عج)، صفحه ۴۹. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W105
💡 اگر کسی اهلیت داشته باشد، در و دیوار معلّم او خواهند بود... آیت الله بهجت (ره): ❇️ معرفه اللّه، اعظمُ العبادات است (=شناخت خدا، بزرگترین عبادات است)، و همه ی تکالیف مقدّمه ی معرفت خدا هستند، ولی معرفت خدا واجب و مطلوب نَفْسی است (۱). اگر کسی اهلیت داشته باشد، یعنی طالب معرفت باشد و در طلب، جدیت و خلوص داشته باشد، در و دیوار به اذن اللّه معلّمش خواهندبود؛ وگرنه سخن پیغمبر صلّی اللّه علیه وآله وسلّم هم در او اثر نخواهدکرد، چنان که در ابوجهل اثر نکرد! ⬅️ در محضر بهجت، جلد اول، نکته‌ی ۲۲ (۱). واجب نفسی، واجبی است که چون در خودش مصلحت و خیر وجود دارد، واجب شده است؛ نه اینکه چون مقدمه مصلحت دیگری است واجب شده باشد. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W91
❇️ خوشا به‌حال شیعیان ما ✅ امام کاظم (ع): «خوشا به‌حال شیعیان ما، که در دوران غیبت قائم ما به دوستی ما چنگ می‌زنند، و در ولایت ما ثابت و استوار می‌مانند و از دشمنان ما برائت و بیزاری ابراز می‌کنند. آنان از ما هستند و ما نیز از آنها هستیم. آنها ما را به امامت پذیرفته‌اند و ما آنها را به عنوان «شیعه» پسندیده‌ایم. ✨ خوشا به‌حال آنها، خوشا به‌حال آنها. به خدا سوگند که آنها در روز قیامت با ما و در ردیف ما هستند.» (۱) ⬅️ روزگار رهایی، جلد ‌۱، صفحه: ۳۸۹ (۱). بحار الانوار جلد ۵۱ صفحه ۱۵۱، اعلام الوری صفحه ۴۰۷، الزام النّاصب صفحه ۶۸، کشف الغمّه جلد ۳ صفحه ۳۱۴، منتخب الاثر صفحه ۲۱۹ و الامام المهدی صفحه ۹۱ و ۹۵. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S3W111
♨️ نظر قاطع رهبر انقلاب درباره کشف حجاب در ملا عام و حجاب اجباری آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما می‌بینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله‌ی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّه‌ای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ ان‌شاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آن‌همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامه‌نگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه‌ی زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آن‌وقت، ما خبر داریم؛ چطور این‌جور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که به‌وسیله‌ی پهلوی و دنباله‌های پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد. در مقابل همه‌ی منکرات، امام همین‌جور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما در شورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشور فایده دارد، ما از این فایده چطور صرف‌نظر کنیم؛ مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، از بیرون شراب بیاورند. امام قرص‌ومحکم ایستاد؛ در مقابل حرام الهی، امام بزرگوار می‌ایستاد و ایستاد؛ این حرام الهی بود. حالا آقا از آن طرف درآمده [میگوید] که «آقا! این گناه که مثلاً از غیبت بزرگ‌تر نیست؛ چرا شما در مقابل غیبت کسی را تعقیب نمیکنید، در مقابل این [کار] که مثلاً روسری را بردارد‌ یا بی‌حجاب باشد، تعقیب میکنید». ببینید چه [خطایی]؟ عدم تشخیص؛ آنچه انسان [از آن] رنج میبرد، این است که تشخیص نیست. ما که نگفتیم اگر کسی در خانه‌ی خودش در مقابل نامحرم روسری‌اش را برداشت، ما او را تعقیب میکنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمیکنیم، در خانه‌ی خودش است، کار شخصی میکند. آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی به‌صورت آشکار در کشور انجام بگیرد. حالا یک نفر یک غلطی برای خودش میکند، [به] کنار، آن بین خودش و خدا است؛ امّا آنچه در مقابل چشم مردم است، در محیط جامعه است، حکومت اسلامی -مثل حکومت امیرالمؤمنین، مثل حکومت پیغمبر- وظیفه دارد در مقابل آن بایستد. این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شراب‌فروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همه‌ی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف ‏ است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد. امروز ما در داخل کشور، مفتخریم به حجاب زنانمان؛ زنان ما با چادر -که یک حجاب ایرانی است؛ چادر، حجاب ایرانی است- و با حجاب اسلامی، به بالاترین رتبه‌های علمی رسیده‌اند، به بالاترین رتبه‌های هنری و فرهنگی رسیده‌اند، جزو برجسته‌ترین‌ها شدند، در مسائل اجتماعی اثرگذاری کردند؛ در‌عین‌حال خانه‌داری‌شان را هم کردند، بچّه‌شان را هم تربیت کردند، شوهرداری هم کردند. این‌که ما بیاییم قوانین را همین‌طور دائم دُور بزنیم برای اینکه یک جوری میل غلط انحرافی فرهنگ غربی را در کشورمان ایجاد کنیم، خطای بزرگی است؛ یک عدّه‌ای این خطا را میکنند. ⬅️ بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷ 🌐 https://khl.ink/f/39136 🏷 ⭕️ 💯
❇️ حضرت حجت (عج) اینجا است ... ☑️ آیت الله اراکی با واسطه نقل ‌می‌کند از علامه سید حسن صدر عاملی اصفهانی: ▫️ در زمانیکه پدرم مرحوم آقا سیدهادی به رحمت ایزدی پیوست امرنمودم کسی برود بالای گلدسته به جهت اعلام به فوت آن مرحوم. حاضرین گفتند: 🔸 تمام مردم با خبرند و دکان و بازارها را بر چیده اند، احتیاج به بالای گلدسته رفتن نیست. ▪️ فرمود: ▫️ من چون در اخبار بر خورده بودم به چیزیکه مضمونش این بود که هرگاه مؤمنی از دنیا برود پس منادی به فوت او اعلام کند، اول کسیکه حاضر درتشییع جنازه آن مؤمن خواهند شد، امام آن عصر است. لهذا دوست داشتم که درجنازه پدرم این سعادت عظمی حاصل گردد، امر نمودم که با وجود اطلاع مردم من میل دارم به این مطلب. بالجمله منادی رفت. همانکه رفت و صدایش بلند شد، من در قلب خود بدون آنکه چیزی به زبان بیاورم متوجه شدم و در خاطرم این معنی گذشت که: 🔹 خدایا این - اذان - داعی (=دعوت کننده) حق است و اولای (=سزاوارترین) مردم به اجابت کردن او حضرت حجت - (عج) - است. من میل دارم که آن حضرت تشریف فرما شود و به تشییع پدرم حاضر گردد. ▫️ تا آنکه جنازه پدرم را بعد از غسل و کفن حمل نمودند تا لب قبریکه در محل موجود الآن ‌می‌باشد. همینکه خواستند جنازه را وارد قبر نمایند. من خود جلو رفتم که مباشرت این کار نمایم؛ ممانعت کردند که: 🔸 تو حالا، حالت این کار نداری، بگذار به کس دیگر. ▫️ پس آمدم و در کناری خزیدم. و در پهلوی من بود جناب سالک عوالم با طنیه و صاحب مقامات شامخه آخوند حاجی ملا زمان، که از اوتاد زمان بود. که ناگاه دیدم رعشه به اندام جناب آخوند افتاد و بی اختیار خود را به من چسبانید و هی ‌می‌گفت: 🔸 آقا سیدحسن حضرت حجت اینجا است. حضرت حجت اینجا است. ▫️ و به دست خود اشاره به سمت قبر ‌می‌نمود. پس به او گفتم: 🔹 تو از کجا ‌می‌گویی؟ ▫️ در جواب گفت: 🔸 من از بویش ‌می‌شناسم. ⬅️ دانشنامه امام مهدی عجل الله فرجه برپایه قرآن، حدیث و تاریخ، جلد ۵، صفحه ۲۴۷ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W106
⚠️ گویا ما امام زمان (عج) را حاضر و ناظر نمی‌دانیم ☑️ آیت الله بهجت (ره): ▫️ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام بندگانی هستند که علم و صوابشان مُطَّرِد (فراگیر) است، یعنی با داشتن مقام عصمت نه خطا ‌می‌کنند و نه خطیئه. 🕯 و امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف « عَینُ اللّه النّاظِرَهُ وَ اُذُنُهُ السّامِعَه وَ لِسانُهُ النّاطِقُ، وَ یدُهُ الْباسِطَه » (۱) (چشم بینا، گوش شنوا، زبان گویا و دست گشاده خداوند) است و از اقوال، افعال، افکار و نیات ما اطّلاع دارد؛ 🚨 مع ذلک (=با این حال) گویا ما ائمّه علیهم السّلام و به خصوص امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف را حاضر و ناظر نمی‌دانیم، بلکه گویا مانند عامّه اصلاً زنده نمی‌دانیم و به کلّی از آن حضرت غافل هستیم. ⬅️ در محضر بهجت، جلد اول، نکته‌ی ۲۳ (۱). ر.ک: بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۲۴۰؛ ج ۴۰، ص ۹۵؛ توحید صدوق، ص ۱۶۷؛ معانی الاخبار، ص ۱۶ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W106
الا ای چاه یارم را گرفتند گلم، باغم، بهارم را گرفتند میان کوچه ها با ضرب سیلی همه دار و ندارم را گرفتند 🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا(س) - به روایت ۷۵ روز -، بر فرزند و منتقم‌ ایشان، حضرت مهدی(عج) و همه شیعیان آن حضرت تسلیت باد. اللهم عجل لولیک الفرج
1_1358804470.mp3
3.21M
🏴 مولا بیا (مناسب ایام فاطمیه) 🎤 حامد جلیلی 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S9W55
🏴 مولا بیا (مناسب ایام فاطمیه) 🔰 متن شعر: یابن الحسن مولا بیا که دیر میشه طوفان ظلم و غصه دامن گیر میشه آیینه ی اخلاق زهرایی کجایی مرد عبادت‌های تنهایی کجایی ظالم تنش میلرزه تا روز ظهورت تاریخ روشن میشه از تکرار نورت راه عبورت، روضه‌های فاطمیه است اصلا ظهور تو، برای فاطمیه است هر فاطمیه، زخم کهنه، باز میشه مظلومیت، از فاطمه، آغاز میشه از کوچه و از سیلی و دستهای بسته از گریه‌های مادر پهلو شکسته این فتنه‌ها، تا خونه ی وحی دعا رفت از بین اون دیوار و در، تا کربلا رفت تکثیر شد، با تازیانه، زخم و زنجیر تو غربت و تبعید ناحق، زهر و شمشیر تو غصه‌های که علی، با چاه ‌می‌گفت تو گریه طفلی، که واویلا ‌می‌گفت با این همه غم، حالمون بهتر نمیشه تو میرسی، تا روح دنیا، فاتح میشه تو میرسی، تا غربت ما رو بگیری تا انتقام بغض زهرا رو بگیری 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S9W55r1
🏴 روایت اولین فدایی ولایت از زبان عارف عاشق، شیخ جعفر مجتهدی(ره) آقای ابوالفضل ثقفی می گفتند: ▫️... طبق برنامه ی هر هفته، شب چهارشنبه با دوستان، عازم شهر مقدس قم شدیم. آن شب مصادف بود با شب شهادت حضرت زهرا علیها السلام و در بین راه، حال بسیار خوشی داشتیم. وقتی به منزل آقای مجتهدی رسیدیم، جناب آقای حجة الاسلام شهیدی، دفتردار حضرت آیةالله مرعشی نجفی و آیةالله سید محمد باقر ابطحی و برادرانشان همگی آن جا بودند. آقای مجتهدی فرمودند: 🔸 آقای ثقفی، از آن حالِ خوشی که شما در راه داشتید ما هم سهم داریم، برای ما هم بخوانید؛ امشب شبِ شهادت بی بی حضرت زهرا علیها السلام است. ▫️من هم شروع به خواندن این شعر کردم: من نگویم حال زهرا از دل مضطر بپرسید ... آقا به شدت گریه می کردند و خلاصه آن شب، مجلس، شور و حال عجیبی پیدا کرد. پس از اتمام توسل، آقای مجتهدی به جناب آیةالله سید محمد باقر ابطحی فرمودند: 🔸 شما دعا بفرمایید. ▫️ ایشان هم که حال بسیار خوشی داشتند، قبل از این که دعا کنند در ادامه ی توسل گفتند: 🔹 هنگام شهادت حضرت رسول اکرم، بی بی حضرت فاطمه علیها السلام به قدری ناراحت و غمگین بودند که روح قدسی از جسم مبارکشان در حال مفارقت بود. پیامبر اکرم که حال بی بی را چنین دیدند، ایشان را در آغوش کشیدند و مطلبی آهسته در گوش ایشان فرمودند که با شنیدن آن، بی بی یکمرتبه آرام و خوشحال شدند. آن مطلب این بود که: 🔶 فاطمه جان، اولین کسی که از اهل بیتم به من ملحق می شود شما هستید؛ 🔹 و به همین خاطر بی بی شادمان شدند. ▫️ وقتی کلام آقای ابطحی به اینجا رسید، آقای مجتهدی فرمودند: 🔸 نه جانم، مطلب چیز دیگری است، حضرت رسول به دخترشان فرمودند: 🔶 دخترم، بعد از من، تو باید فداییِ ولایت شوی، تو باید فدای علی شوی و اولین قربانی ولایت تو هستی. ▫️همین که آقا این مطلب را بیان کردند، گویا آتشی در مجلس زده شد و تا پاسی بعد نیمه شب همه گریه می کردند! ⬅️ کتاب لاله ای از ملکوت جلد سوم صفحه ۱۹۸
🏴 امام مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف): 📃 دختر رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله (فاطمه زهرا علیها السّلام) برای من، اسوه و الگویی نیکو است. 📜 و فی إبنة رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله لی أسوة حسنة . ⬅️ الغيبة طوسى، ص 286، ح 245؛ احتجاج، ج 2، ص 279؛ بحار الأنوار، ج 53، ص 180، ح 9. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S3W25
🔘 چه قدر به مرگ نزدیکیم، ولی در فکر آن نیستیم! ☑ آیت الله بهجت (ره): ▫ انسان چه قدر به مرگ نزدیک است و در عین حال چه قدر آن را دور ‌می‌پندارد و از آن غافل است! آقای حایری (۱) ‌می‌فرمود: 🔸 «در خواب دیدم که عزراییل به من فرمود: شما باید استراحت کنید.» ▫ با این که ‌می‌دانیم خواهیم مرد؛ بلکه تنها وقت مرگ معلوم و یا مظنون ما نیست، زیرا هر شب در عوالمی از برزخ ‌می‌رویم که هیچ اختیارش دست ما نیست، چنان که قرآن شریف ‌می‌فرماید: 📜 «قَضَی عَلَیهَا الْمَوْتَ» (۲) 📃 مرگ را به صورت حتمی بر آن نوشته است. ▫ هم چنین ‌می‌فرماید: 📜 «فَیمْسِک الَّتِی قَضَی عَلَیهَا الْمَوْتَ وَ یرْسِلُ الاْءُخْرَیآ» (۳) 📃 آن گاه نَفْسِ کسی را که خداوند مرگ او را حتمی نموده نگاه ‌می‌دارد و دیگری را رها ‌می‌کند. ▫و در سجده ی نخست بعد از بیدار شدن از خواب برای انجام نماز شب مستحبّ وارد شده است که گفته شود: 📜 «أَلْحَمْدُ للّه الَّذی أَحْیانی بَعْدَ ما أَماتَنی.» (۴) 📃 سپاس خدایی را که مرا بعد از مرگ، زنده گردانید. ▫ با این همه، این گونه از مرگ غافل هستیم! بله، اشخاصی بودند که همیشه مهیا و منتظر و به یاد مرگ بودند. ⬅ در محضر بهجت، جلد ۱، نکته ۳۱ (۱). مرحوم حاج شیخ مرتضی حایری، فرزند حاج شیخ عبدالکریم حایری مؤسّس حوزه ی علمیه ی قم. (۲). سوره ی زمر، آیه ی ۴۲ (۳). سوره ی زمر، آیه ی ۴۲ (۴). اصول کافی، ج ۲، ص ۵۳۹؛ من لایحضره الفقیه، ج ۱، ص ۴۸۰ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W92
🔘 شیعیان ما به اندازه آب خوردنی، ما را نمی‌خواهند ... ☑️ مرحوم حاج محمد علی فشندی نقل ‌می‌کند: 🕌 در مسجد جمکران قم اعمال را بجا آورده و با همسرم می‌آمدم. دیدم آقایی نورانی داخل صحن شده و قصد دارند طرف مسجد بروند. گفتم: 🔹 «این سید در این هوای گرم تابستان از راه رسیده تشنه است.» ▫️ ظرف آبی به دست او دادم تا بنوشد؛ پس از آنکه ظرف آب را پس داد گفتم: 🔹 «آقا شما دعا کنید و فرج امام زمان را از خدا بخواهید تا امر فرجش نزدیک گردد.» ▫️ فرمود: 🔸 «شیعیان ما به اندازه آب خوردنی، ما را نمی‌خواهند، اگر بخواهند دعا می‌کنند و فرج ما می‌رسد.» ▫️ این را فرمود و تا نگاه کردم آقا را ندیدم. 💡 فهمیدم وجود اقدس امام زمان علیه السّلام را زیارت کردم و حضرتش امر به دعا نموده است. (۱) ⬅️ گوهرهای منثور (درهای پراکنده)، جلد ۱، صفحه ۴۶۴ (۱). بحار انوار، جلد ۵۲، صفحه ۱۳۲ و شیفتگان حضرت مهدی (عج)، ج ۱، ص ۱۵۵. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W105
📖 نام کتاب: کیمیای محبت 🔖 قسمت اول 🗂 موضوع: یادنامه ی مرحوم شیخ رجبعلی خیاط (نکوگویان) 🖊 نویسنده: محمد محمدی ری شهری 🎤 راوی: احسان شیرخوار 🏷  💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W35
1.mp3
23M
📖 نام کتاب: کیمیای محبت 🔖 قسمت اول 🗂 موضوع: یادنامه ی مرحوم شیخ رجبعلی خیاط (نکوگویان) 🖊 نویسنده: محمد محمدی ری شهری 🎤 راوی: احسان شیرخوار 🏷  💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W35
🔶 تهذیب نفس و عشق 🌸 مسیر بندگی و تهذیب نفس همیشه مشکلاتی دارد که حلال مشکلات عشق است، عشق به خدا، عشق به اولیای خدا و دوستان خدا 🌸 بهجت عارفان: عشق به هر کدام از این ذوات مقدسه ایجاد شد کار تمام است. 🌸 عارف عاشق خبیر بصیر شیخ جعفر آقای مجتهدی: با امام زمان باشید (عشق امام)، امام زمان (عج) شمارا به آسمانها می برد . 🌸 محال است کسی جز از مسیر محبت به جایی برسد. 🌸 هر چه همت انسان، چه در امور دنیا و چه در امور آخرت از پراکندگی در آید و به وحدت میل پیدا کند، موفقیتش بیش تر است. 🌸 حتی در امور معنوی هم نباید انسان پراکندگی داشته باشد مثلا پراکندگی در مطالعه که امروز یک کتاب و فردا کتابی دیگر را مطالعه کند، شخص را گرفتار می کند. 👈 و علاج این پراکندگی عشق است.❤️ 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W0
⛔️ خواطر (=افکاری که ناخواسته و به سرعت از ذهن عبور می‌کنند)، مانعی بزرگ در راه رسیدن به عشق محبوب هستند ‼️ هر خطوری که از ذهن انسان بگذرد، مانعی بر سیر الی الله ایجاد می‌کند که تلاش انسان در این راه را بی فایده می‌کند. علت ایجاد خطورات ذهن، ناخالصی ارواح و دور بودن از طیبات و طهارت روح است. ✅ بنابراین می‌بایست برای رفع و نفی (=دور کردن) آن‌ها همت کرد. وگرنه تلاش در جهت رسیدن به حب و عشق الهی بیهوده و گذر از حب نفس و غرق شدن در سعادت ابدی - که در گرو قرب به خدای متعال است -، امری دشوار خواهد بود. 👈 و اما علاج خواطر ✳️ نفی خواطر، مانند تخلیه است؛ برای رسیدن به طهارت کامل، باید روح و نفس از کثافات، تخلیه شود‌ و با زدودن و شستشوی ناپاکی‌ها، طهارت و پاکی جای آنها را بگیرد تا جایی که به طهارت کامل ختم شود. 1⃣ بدانیم که نفی خواطر در ابتدا باید با توکل و توسل شروع شود چراکه اساس کار ما توسل است. 2⃣ گام دوم اینست که بدانیم نفی خواطر در گرو نفی ظواهر (محبت ظواهر) است. یعنی نفی محبت‌هایی مانند حب به دنیا، حب به ماشین ،حب به خانه و و و (ان شاء الله به قید حیات، این موضوع در مجالی دیگر توضیح داده خواهد شد.) بنابراین هر چه از محبت به دنیا و غیر محبوب کم کردی، از خواطرت هم کم خواهد شد. 3⃣ و اما گام سوم ذکر خدای متعال است که منظور ذکر قلبی است، ذکری که از قلب خطور کند؛ چرا که هرچه ذکر قلبی در ضمیر انسان فقیر الی الله مستحکم تر و مسجل تر شود، بیشتر خواطر را می‌زداید ان شاء الله 4⃣ و گام آخر خواندن قرآن است بصورت روزانه. اللهم عجل لولیک الفرج❤️ 🏷
✨ من نیز همراه شما از منتظرانم‌ ✅ امام رضا (ع) می‌فرماید: 🔸 «وه چه نیکوست صبر و انتظار فرج، مگر نشنیده‌اید گفتار خدا را که فرموده است: 📜 [وَ ارْتَقِبُوا إِنِّي مَعَكُمْ رَقِيبٌ، فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ‏] (۱) 📃 [منتظر باشید که من نیز همراه شما از منتظرانم‌] پس صبر و شکیبائی را پیشه خود سازید که فرج بعد از یأس و نومیدی خواهد آمد. اقوامی که پیش از شما بودند از شما شکیباتر بودند». (۲) ⬅ روزگار رهایی، جلد ‌۱، صفحه: ۳۸۹ (۱). هود: ۹۳ و یونس: ۲۰ و ۱۰۲. (۲). بحار الانوار جلد ۵۲ صفحه ۱۲۹، منتخب الاثر صفحه ۴۹۶ و غیبت نعمانی صفحه ۱۸۰. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S3W112
🕯 بر این امر (غیبت کبری) صبر می‌کنم ولی ... ☑️ یکی از فقهاء آل محمد صلّی اللّه علیه و اله و مراجع بزرگوار در سال ۱۴۱۵ هجری قمری چنین نقل می‌فرمود: ▫️ یکی از اشخاص مورد اعتماد، اخیرا امام زمان (عج) را در عالم رؤیا دیده بود که تابلویی روی سینه مبارکشان آویخته بودند و در آن جملاتی به این صورت به چشم می‌خورده است: 📜 أنا صابر علی هذا الأمر ولکن أندبونی، أندبونی، أندبونی. 📃 بر این امر (غیبت کبری) صبر می‌کنم، ولکن با سوز و ناله، بلند بر من گریه کنید، گریه کنید، گریه کنید! (۱) ⬅️ میر مهر جلوه‌های محبت امام زمان (علیه السلام)، صفحه: ۵۱ (۱). انتظارات امام زمان (عج)، ص ۵۰؛ راهی به سوی نور، ص ۱۸۰. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W106
✨ طواف عاشقانه بر گرد قرآن و اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ ☑️ حضرت آیت الله بهجت قدس سره: خدا کند در ما عشقی پیدا شود به مجموع قرآن و عترت، تا اولاً، بتوانیم یگانگی قرآن و عترت و معجون مرکب از آن دو را بیابیم و ثانیاً، در مقام پیروی و عمل، با توجه به آن دو و بر محور آن دو طواف عاشقانه بنماییم و بدانیم که آنها از هر معشوقی بیشتر شایسته‌ی عشق‌ورزی هستند.❤️ ⬅️ در محضر بهجت، جلد ۱، صفحه ۳۳ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W93
📌 با سلام و عرض احترام خدمت همراهان محترم کانال، 🎧 با توجه به اینکه فایل قسمت دوم کتاب صوتی کیمیای محبت از شدت صوت کافی برخوردار نبود، با نسخه اصلاح شده جایگزین می‌شود. ✳️ همچنین فصل انتظار فرج به صورت جداگانه (با حجم کمتر و مدت زمان کوتاه‌تر) در کانال قرار داده می‌شود.
2.mp3
13.89M
📖 نام کتاب: کیمیای محبت 🔖 قسمت دوم 🗂 موضوع: یادنامه ی مرحوم شیخ رجبعلی خیاط (نکوگویان) 🖊 نویسنده: محمد محمدی ری شهری 🎤 راوی: احسان شیرخوار 🏷  💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W36
انتظار فرج.mp3
2.41M
📖 نام کتاب: کیمیای محبت 🔖 انتظار فرج 🗂 موضوع: یادنامه ی مرحوم شیخ رجبعلی خیاط (نکوگویان) 🖊 نویسنده: محمد محمدی ری شهری 🎤 راوی: احسان شیرخوار 🏷  💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W36r1
❇️ دیگر نیازمند نشدم! ☑️ آیت الله بهجت (ره): ▪️ شخصی از اهل علم می‌گفت: ▫️ 《در کربلا یا نجف که بودیم، گاهی در مضیقه قرار می‌گرفتیم به حدّی که آب و نان نداشتیم، خانواده می‌گفت: 🔹 فلان آقا مرجع است، برو از او بخواه؛ ▫️ و من می‌گفتم: 🔸 این کار را نمی‌کنم، و اگر اصرار بکنید می‌گذارم و از خانه بیرون می‌روم.》 ▪️این جاست که انسان‌های موجّه موظّفند که به مستحقّین و افراد باحیا و عزّت نَفْس که نه تنها اظهار فقر و احتیاج نمی‌کنند، بلکه چه بسا اظهار غنا و دارایی می نمایند: «ینْفِقُ نَفَقَةَ الْفُقَرآءِ وَ یتَظاهَرُ کالاْءَغْنیاءِ.»؛ (مانند افراد نیازمند خرج می کند، و مانند اغنیا تظاهر به دارایی می کند.) کمک کنند و افرادی را جهت فحص و تجسّس از حال آن ها قرار دهند. در هر حال، آن شخص می‌گفت: ▫️ 《شب خواب دیدم کسی در می‌زند، امام زمان ـ عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف ـ بود، دستش را بوسیدم، وارد خانه شدند و مقداری نشستند، و هنگام تشریف بردن دیدم چیزی زیر تشک گذاشتند، بعد از تشریف بردنشان در عالم خواب نگاه کردم ببینم چه گذاشته‌اند، دیدم یک فلس عراقی را گذاشته‌اند، که کوچکترین واحد پول عراق و « أَقَلُّ ما یباعُ وَ یشْتَری بِهِ »؛ (کمترین مبلغی که می توان با آن چیزی را خرید و یا فروخت.) است که شاید فقرا هم آن را قبول نکنند؛ از خواب بیدار شدم و بعد از آن خواب دیگر به فقر گرفتار نشدم. از اصفهان حواله ی صد یا هشتاد تومان رسید و وضع ما رو به بهبودی رفت.》 ▪️ ما که چنین ملاذ (=جای امن و مناسب پناه گرفتن) و ملجأی تکیه گاه و پناهگاهی داریم، چه احتیاجی به دیگران داریم؟! 💡 محال است کسی راه قناعت را پیشه نکند و به آن چه دارد راضی گردد برعکس، اگر کسی قناعت کند، مایحتاجش به او می‌رسد، هر چند زیاد باشد، از سخنان امام صادق ـ علیه السّلام ـ است که فرمود: 📜 «ضَمِنْتُ لِمَنِ اقْتَصَدَ أَنْ لا یفْتَقِرَ.» (۱) (📃 من برای کسی که میانه روی پیشه کند، ضمانت می کنم که نیازمند دیگران نگردد.) ⬅️ در محضر بهجت، جلد اول، نکته ۴۷ (۱). کافی، ج 4، ص 53؛ من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 64؛ ج 3، ص 167. 🏷 بزرگان 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W107