eitaa logo
دارُ السَّلام🌴
274 دنبال‌کننده
430 عکس
163 ویدیو
26 فایل
✍️محقق سبک زندگی و نظریات الگوی پیشرفت اسلامی/ مزاج شناسی و حجامت سختی امروز رو تحمل کن تا به دولت برسی/ روز رسیدن به دولت، یاد اون روز باش... که دور بر نداری!! جهت مشاوره، انتقادات و پیشنهادات👇 ۰۹۱۵۶۹۲۰۲۸۷ | @Montazeralmahdi77
مشاهده در ایتا
دانلود
قاضی خداست. اما همه چیز حساب و کتاب دارد❗️ لَعَنَ اَللَّهُ اَلْخَمْرَ وَ غَارِسَهَا وَ عَاصِرَهَا وَ شَارِبَهَا وَ سَاقِيَهَا وَ بَائِعَهَا وَ مُشْتَرِيَهَا وَ آكِلَ ثَمَنِهَا وَ حَامِلَهَا وَ اَلْمَحْمُولَةَ إِلَيْهِ. ترجمه 👈 خداوند خودِ شراب و غَرَس کننده ماده اولیه آن را( یعنی کشاورز و یا کارگری که به انگیزه تهیه شراب مثلا خوشه انگور را می‌چیند) و کسی که آن را به جهت ساخت شراب می فِشارد و نوشنده و نوشاننده و فروشنده و مشتری و کسی که پول آنرا به جیب می‌زند و حمل کنندهٔ شراب و تحویل گیرنده آن را لعنت کرده است! « من لا یحضره الفقیه ج۴ ص۳ » 🔸 نحوه برخورد با شارِب خَمر و مُسکرات در روایات👇 پیامبر فرمودند: شرابخوار اگر سخنی گفت،تصدیق نکنید. و اگر خواستگاری کرد، به او زن ندهید. و اگر بیمار شد، به عیادتش نروید. و اگر مُرد، بر جنازه اش حاضر نشوید. و امانتی را به او نسپارید. اگر به او امانتی سپردید و او آنرا از بین بُرد، پس صاحبِ امانت هیچ حقی ندارد تا از شرابخوار تقاضای جایگزین کند و مستحق دریافت أُجرتی نیست! چرا؟؟؟ چونکه خداوند فرمود: ُ وَ لاٰ تُؤْتُوا اَلسُّفَهٰاءَ أَمْوٰالَكُمُ( اموالتان را به سَفیهان ندهید) و حال آنکه چه کسی سفیه تر از شارب خمر است⁉️🤔 « تفسیر قمی ج۱ ص ۱۳۱ » 🔸مرگ در حال گناه! لاَ تَجْلِسُوا عَلَى مَائِدَةٍ يُشْرَبُ عَلَيْهَا اَلْخَمْرُ فَإِنَّ اَلْعَبْدَ لاَ يَدْرِي مَتَى يُؤْخَذُ. ترجمه: بر سر سفره ای که در آن شراب نوشیده می‌شود، ننشینید. چونکه آدمی نمی‌داند چه وقتی جانش ستانده می‌شود! « الخصال ج۲ ص ۶۱۰ »
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ نشست گفتگو و مناظره با موضوع برنامه فقهی قلب و عروق روز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ در محل کتابخانه امیرکبیر شهر کرمانشاه برگزار می گردد. 🗞دریافت کتاب اول قلب و عروق https://eitaa.com/olgou4/4200تذکر: بر فرآیند برگزاری این گفتگوی علمی، یک هیئت سه نفره قضاوت، نظارت خواهد نمود. https://eitaa.com/olgou4
دارُ السَّلام🌴
#یادداشت_سوم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ علاج های پلاستیکی برای معضل پلاستیک❗ ✍ بعد از ایجاد دانشگاه ها در سراس
پلاستیک کمتر با تولیدِ کمتر نه با مصرف کمتر❗️ ✍ معقولانه تر این است که زمینهٔ آلودگی محیط زیست رو کمرنگ کنیم و از بین ببریم. نه اینکه صرفاً بخواهیم به شاخ و برگ ها و تبعات آن بپردازیم...
هدایت شده از محمدمهدی قاسمی
🌺 ادب «شاگرد» به «معلم» در اسلام 👌لازم نیست مرید چشم و گوش بسته ی معلم خود باشید و همه ی گفته های او را قبول کنید، اما باید در مقابل کسی که از او دانش آموخته اید اینگونه بود: 🌸متواضع باشید 🌸احترام کنید 🌸سخنانش را خوب گوش کنید 🌸در مقابلش به احترام بایستید 🌸او را دعا کنید 🌸به او با محبت نگاه کنید 🌸به دیدار او بروید 🌸بیشتر با او همنشینی کنید 🌸مجلس او را گرامی بدارید 🌸به دقت به سخنان او گوش کنید 🌸کاملا متوجه او باشید 🌸در برابر او صدایتان را بلند نکنید 🌸اگر کسی از او پرسشی کرد قبل از استاد به او جواب ندهید 🌸در مجلس او با کسی صحبت نکنید 🌸در نزد او از کسی غیبت نکنید 🌸اگر از او بدگویی شد از او دفاع کنید 🌸عیب هایش را بپوشانید 🌸فضیلت هایش را آشکار سازید 🌸با دشمن او همنشین نگردید 🌸با دوست او دشمنی نورزید 🌸حرص شنیدن نزد او بیش از میل به سخن گفتنتان باشد 🌸او را سوال پیچ نکنید 🌸صحبت او را به خاطر کسی قطع نکنید 🌸وقتی به همه جمع حاضر سلام می کنید درود و تحیت مخصوص نثار او کنید 🌸در مقابل او بنشینید 🌸در حضور او با دست و چشم اشاره نکنید 🌸در برابر قول او،قول مخالفی نقل نکنید 🌸امر و نهی(شرعی)او را اطاعت کنید احادیث:👇👇👇 ▪️امام صادق علیه‌السلام: ایّاک ان تّنْصِبَ رَجُلاً دوُنَ الحُجَّهِ فتصدِّقَهُ فی کُلِّ ما قالَ بپرهیز از اینکه بدون دلیل کسی را برای خود برگزینی و بدون چون و چرا تمام گفته‌های او را تصدیق نمائی ▪️امام صادق علیه السلام:تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ در پیشگاه کسى که از او دانش مى آموزید، فروتن باشید. ▪️امام سجّاد علیه السلام:حَقُّ سائِسِکَ بِالعِلمِ ، التَّعظیمُ لَهُ و التَّوقیرُ لِمَجلِسِهِ و حُسنُ الاِستِماعِ إلَیهِ حق استاد تو این است که بزرگش دارى و محضرش را محترم شمارى و با دقّت به سخنانش گوش بسپارى ▪️امام على علیه السلام:قُمْ عَن مَجلِسِکَ ِلأبیکَ و مُعَلِّمِکَ و إن کُنتَ أمیرا به احترام پدر و معلّمت از جاى برخیز ، گرچه فرمان روا باشى ▪️امام کاظم علیه السلام:اَلنَّظَرُ اِلی وَجْهِ الْعالِمِ حُبّاً لَهُ عِبادَة نگاه به صورت عالم از روی محبت، عبادت است ▪️رسول اکرم صلی الله علیه و آله:مَنْ زارَ عالِماً فَکَأنَّما زارَنی، وَ مَنْ صافَحَ عالِماً فَکأنَّما صافَحَنی، وَ مَنْ جالَسَ عالِماً فَکَأنَّما جالَسَنی، وَ مَنْ جالَسَنی فِی الدُّنْیا أجْلَسْتُهُ مَعی یَوْمَ الْقِیامَةِ هر کس به دیدار و زیارت عالم و دانشمندی برود مثل آن است که مرا زیارت کرده،هر که با دانشمندی دست دهد و مصافحه کند مثل آن که با من مصافحه نموده.هر شخصی هم نشین دانشمندی گردد مثل آن است که با من مجالست کرده و هر که در دنیا با من هم نشین شود،در آخرت هم نشین من خواهد گشت ▪️امام علی علیه السّلام:جالِسِ الْعُلَماءَ یَزْدَدْ عِلْمُکَ وَ یَحْسُنْ اَدَبُکَ و تَزکُ نَفسُکَ با علما معاشرت کن تا علمت زیاد،ادبت نیکو و جانت پاک شود ▪️حضرت سجاد علیه السلام : حق کسی که به تو علم می آموزد این است که او را تعظیم کنی و مجلس او را گرامی بداری و به دقت به سخنان او گوش کنی و کاملا متوجه او باشی و در برابر او صدایت را بلند نکنی و اگر کسی از او پرسشی کرد قبل از استاد به او جواب ندهی و در مجلس او با کسی صحبت نکنی و در نزد او از کسی غیبت نکنی و اگر از او بدگویی شد از او دفاع کنی و عیب هایش را بپوشانی و فضیلت هایش را آشکار سازی و با دشمن او همنشین نگردی و با دوست او دشمنی نورزی ▪️حضرت باقر علیه السلام : وقتی به نزد عالمی رفتی حرص تو به شنیدن باید بیش از میلت به سخن گفتن باشد و باید خوب گوش دادن را مانند خوب گفتن فراگیری و صحبت او را به خاطر کسی قطع نکنی، علاوه بر این که به همه جمع حاضر سلام می کنی درود و تحیت مخصوصی نثار او کنی و در مقابل او بنشینی و در حضور او با دست و چشم اشاره نکنی و در برابر قول او قول مخالفی نقل نکنی ▪️پیامبر صلی الله علیه و آله: هر کس به کسی ( یا مسلمانی) مسئله ای بیاموزد مالک و صاحب او او میگردد از حضرت سوال شد:آیا در این صورت میتواند او را بفروشد؟فرمود:خیر ولی میتواند به او امر و نهی کند ▪️پیامبر صلی الله علیه و آله:هرکس به کسی(یا مسلمانی)مسئله ای بیاموزد مالک و صاحب او او میگردد از حضرت سوال شد:آیا در این صورت میتواند او را بفروشد؟فرمود:خیر ولی میتواند به او امر و نهی کند ▪️امام صادق علیه السلام:از جـمله حـقوق اسـتاد بر تو این است که بسیار از او نپرسی و بـه اصـرار از او نپرسی ▪️پیامبر صلی الله علیه و آله:اللّهُمَّ اغْفِر لِلمُعَلِّمینَ و أطِل أعمارَهُم و بارِک لَهُم فی کَسبِهِم پیامبر صلی الله علیه و آله:خدایا! آموزگاران را بیامرز؛عمرشان را دراز و کسبشان رابا برکت کن 👈معلم،آموزگار علوم معصومین علیهم السلام است و فنون مفید و لازم 💐روز معلم مبارک باد💐 ✍🏻م.م.ق 🌱کانال آثار محمدمهدی قاسمی https://eitaa.com/joinchat/1563558641C16d10abe80
دارُ السَّلام🌴
قاضی خداست. اما همه چیز حساب و کتاب دارد❗️ لَعَنَ اَللَّهُ اَلْخَمْرَ وَ غَارِسَهَا وَ عَاصِرَهَا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراض شدید و تند استاد امیری، به پزشکانِ نجاستخوارِ شرکت کننده، در پارتیِ تعدادی از پزشکان شیراز، ‌که ۲۹ نفر از آنان بر اثر سرو مشروبات الڪلی، مسموم و یک نفر فوت شده است!!! پ ن: انتظار از نظام پزشکی انتظار باطلی هست زیرا کل این سیستم در جهت حاکمیت فرهنگ غربی طراحی شده ✨eitaa.com/tebeslami_ir
سلام و عرض ادب خدمت سروران گرامی. یادداشت بعدی رو إن شاء الله شنبه تقدیمتون میکنم💐
السَّلٰامُ‌عَلیٰ‌جَعفَرِبنِ‌مُحَمَّدٍالصّٰادِقِ(عَلَیهِ‌السَّلٰام) ✅ نام همسران و فرزندان امام صادق علیه‌السلام؛ ۱.فاطمه؛ ایشان از نسل امام حسن مجتبی علیه السلام بودند که برای حضرت صاحب سه فرزند به نام های؛ و شدند. ۲.حمیده خاتون؛ ایشان کنیزی بود که حضرت ابتدا او را خرید و پس از مدتی او را به عنوان همسر دائمی برگزید که برای حضرت صاحب سه فرزند به نام های؛ (علیه السلام) و شد. *حضرت صاحب دیگر بودند که هرکدام از آنها برای حضرت یک فرزند به نام های؛ آوردند. 📚بحارالانوار،جلد۴۷،صفحه۲۴۱
🔸 گلایهٔ امام صادق علیه السلام از اطّباء❗️ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ أَكْثَرَ اَلْأَطِبَّاءِ قَالُوا إِنَّ عِلْمَ اَلطِّبِّ لَمْ تَعْرِفْهُ اَلْأَنْبِيَاءُ فَمَا نَصْنَعُ عَلَى قِيَاسِ قَوْلِهِمْ بِعِلْمٍ زَعَمُوا لَيْسَ تَعْرِفُهُ اَلْأَنْبِيَاءُ اَلَّذِينَ كَانُوا حُجَجَ اَللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ أُمَنَاءَهُ فِي أَرْضِهِ وَ خُزَّانَ عِلْمِهِ وَ وَرَثَةَ حِكْمَتِهِ وَ اَلْأَدِلاَّءَ عَلَيْهِ وَ اَلدُّعَاةَ إِلَى طَاعَتِهِ ثُمَّ إِنِّي وَجَدْتُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَتَنَكَّبُ فِي مَذْهَبِهِ سُبُلَ اَلْأَنْبِيَاءِ وَ يُكَذِّبُ اَلْكُتُبَ اَلْمُنْزَلَةَ عَلَيْهِمْ مِنَ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَهَذَا اَلَّذِي أَزْهَدَنِي فِي طَلَبِهِ وَ حَامِلِيهِ.قَالَ فَكَيْفَ تَزْهَدُ فِي قَوْمٍ وَ أَنْتَ مُؤَدِّبُهُمْ وَ كَبِيرُهُمْ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنِّي رَأَيْتُ اَلرَّجُلَ اَلْمَاهِرَ فِي طِبِّهِ إِذَا سَأَلْتُهُ لَمْ يَقِفْ عَلَى حُدُودِ نَفْسِهِ وَ تَأْلِيفِ بَدَنِهِ وَ تَرْكِيبِ أَعْضَائِهِ وَ مَجْرَى اَلْأَغْذِيَةِ فِي جَوَارِحِهِ وَ مَخْرَجِ نَفَسِهِ وَ حَرَكَةِ لِسَانِهِ وَ مُسْتَقَرِّ كَلاَمِهِ وَ نُورِ بَصَرِهِ وَ اِنْتِشَارِ ذَكَرِهِ وَ اِخْتِلاَفِ شَهَوَاتِهِ وَ اِنْسِكَابِ عَبَرَاتِهِ وَ مَجْمَعِ سَمْعِهِ وَ مَوْضِعِ عَقْلِهِ وَ مَسْكَنِ رُوحِهِ وَ مَخْرَجِ عَطْسَتِهِ وَ هَيْجِ غُمُومِهِ وَ أَسْبَابِ سُرُورِهِ وَ عِلَّةِ مَا حَدَثَ فِيهِ مِنْ بَكَمٍ وَ صَمَمٍ وَ غَيْرِ ذَلِكَ لَمْ يَكُنْ عِنْدَهُمْ فِي ذَلِكَ أَكْثَرُ مِنْ أَقَاوِيلَ اِسْتَحْسَنُوهَا وَ عِلَلٍ فِيمَا بَيْنَهُمْ جَوَّزُوهَا. امام صادق علیه السلام فرمودند: « بيشتر اطبّاء معتقدند انبياء علم طبّ‌ نمى‌دانستند!! ما با اين افراد كه با قياس پنداشته‌اند علمى را انبياء نمى‌دانند چه كنيم؛ انبيايى كه حجّتها و معتمدين خدا بر مردم و در زمين، و خزّان علم و ورثۀ حكمت حضرت حقّ‌ و راهنمايان به سوى او و داعيان به طاعت پروردگارند؟!!. سپس من پى بردم كه مذهب بيشتر ايشان خوددارى از راه انبياء و تكذيب كتابهاى آسمانى است، و همين مرا در بارۀ افراد و علمشان بى‌رغبت و بى‌اعتنا ساخته. پرسيد: چگونه به قومى بى‌اعتنايى نمايى كه خود مربّى و بزرگشان هستى‌؟ فرمود: من وقتى در برخورد با طبيب ماهرى از او پرسشهايى مى‌كنم مى‌بينم هيچ سر رشته‌اى بر حدود نفس و تأليف بدن و تركيب اعضاء و مجارى اغذيه در جوارح و مخرج نفس و حركت زبان و مستقرّ كلام و نور ديده و انتشار ذكر و اختلاف شهوات و ريزش اشك و مجمع شنوايى و مكان عقل، و مسكن روح و مخرج عطسه، و برانگيختن غمها و اسباب شاديها، و از علّت لالى و كرى ندارد، جز همانها همان مطالبى كه مورد پسند خودشان بوده و علّتهايى كه ميان خود تجويز كرده‌اند.»... 📚«ااحتجاج ج۲ ص۳۳۶ »
۱۵ اردیبهشت۱۴۰۳ طرحِ نور آری؛ اما آیا کافی است⁉️ ✍ از حدود دهه ۷۰ تاکنون در کشور اقداماتی جهت مقابله با صورت گرفته از جمله؛ تصویب قانون حجاب و مجازات بی حجابی و راه کارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب. در نهایت به برخورد قضایی با آن و راه اندازی طرح هایی همچون گشت های امنیت اخلاقی و گشت ارشاد و نیز تصویب برخی قوانین در حوزه پوشاک ختم شده است. «اینجا » حدود بیست و أندی اُرگان مربوط به مسائل فرهنگی در کشور وجود دارد که در صورت شدن همه آنها در کنار نیروی انتظامی چه بسا این مسأله آنقدر پیچیده و طولانی نمیشد! طبیعتاً از نیروی انتظامی که ماهیتش برقراری نظم با غلبه و قهر است، نمی‌توان انتظارِ ( که تابع است و در قلب ها جریان می‌یابد ) داشت‌. (وَمَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ ۚ تغابن آیه ۱۱). در مسأله هدایت، دو زیر ساخت وجود دارد که با بی توجهی به هر کدام، هدایت به صورت کامل محقق نخواهد شد. آن دو عبارتند از: «ظرفیت های بیانی و ظرفیت های غیر بیانی». متاسفانه نهاد های فرهنگی توجه خاصی به ساختارهای غیر بیانی در حوزه عفاف و حجاب نکرده اند. رویکرد فعلی آنان در این حوزه، صرفا بکارگیری بخش اندکی از ظرفیت های بیانی بوده و از این جنبه هم جای علل الشرایع و فوائد پنجگانه آن بسیار خالی است. 👌 یکی از ساختارهای هشتگانه غیر بیانیِ تفاهم با مردمِ جامعه درباره عِفاف و حجاب، توجه به باب فِقهی تزکیه و ارتقاء درک و عقل افراد به عنوان مصداقی از این باب فقهی است. * نکته⬅️ در مقابل نیروی عقل، نیروی جهل حضور دارد که هر کدام دارای ۷۵ سرباز تحت فرمان خود هستند. مِن جمله آن ها؛ در جبهه عقل و در جبهه جهل، شهوت و بی حیائی... امام صادق علیه السلام فرمودند: اِعْرِفُوا اَلْعَقْلَ وَ جُنْدَهُ وَ اَلْجَهْلَ وَ جُنْدَهُ تَهْتَدُوا. « کافی ج۱ ص۲۱ ». 👈 وقتی که عقل ها ارتقاء پیدا کرد، افراد مُزیّن به اخلاقِ دهگانهٔ آدمِ عاقل می‌شوند و آنها عبارتند از؛( بردباری، دانش، رُشد، عِفاف، صِیانت، حیاء، رِزانَت، مداومت بر کارهای خیر، کراهت داشتن از کارهای شرّ، اطاعت کردن از خیرخواهان). و از هر کدام از این اخلاق، ۱۰ خصلت زائیده می‌شود. مثلا حیاء که بیاید، نرمی و مهربانی با مخلوقات خدا، بازداشتن نَفْس و اجتناب از محرّمات الهی، خوش خُلق بودن و... را با خود می‌آورد و سطح تنش ها و نزاع ها بین افراد پایین می‌آید.... و این گونه هدایت محقق می‌شود. « علل الشرائع ج۱ ص ۱۱۰ » ✅ امور زیاد کننده و تقویت کننده عقل به «محوریت الگوی تغذیه» در نگاه اهل بیت علیهم السلام.( البته محورهای دیگر هم دارد که در یادداشت های دیگر به آن خواهیم پرداخت)👇👇 🔸خوردن سرکه طبیعی امام صادق علیه السلام فرمودند: سرکه عقل را تقویت می‌کند.« الکافی ج ۶ ص۳۲۹ » 🔸 خوردن سبزی خُرفه امام صادق به نقل از پیامبر: بر شما باد(سبزی) خُرفه، که انسان را سنگین و باوقار (عاقل) می‌کند و اگر چیزی عقل را زیاد کند، آن خرفه است. « المحاسن ج۲ ص۵۱۷ » 🔸خوردن میوه بِه بر شما باد به، آن را بخورید، زیرا عقل و مروه را زیاد می‌کند. « المحاسن ج۲ ص۵۵۰ » 🔸خوردن کدو تنبل امام کاظم علیه السلام فرمودند: كدو، عقل را زياد مى‌كند. « الکافی ج۶ ص۳۷۱ » 🔸خوردن برگ چغندر برگ چغندر عقل را محكم و خون را پاك كند. «المحاسن ج۲ ص۵۱۹ » 🔸 خوردن گوشت(گوشت گوسفند). امام صادق علیه السلام فرمودند: گوشت، گوشت می‌رویاند و عقل را زیاد می‌کند... کسی که چهل روز گوشت نخورد اخلاقش بد می‌شود و عقلش کم می‌شود. « طب الائمه ج۱ ص ۱۳۹ ». 👈 اولین توصیه ما به مسوولین محترم دولتی و روحانیت معزّز جهت تفاهم بهتر با مردم در حوزه عفاف و حجاب ، ترویج آگاهی نسبت به خوراکی های افزایش دهنده عقل در جامعه از طریق آموزش های همگانی در و برگزاری جشنواره های غذای طیِّب و تسهیل در دسترسی عموم به آن است. 👈 برای آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف این مسأله روی« لینک » بزنید. 🍎🍏 https://eitaa.com/Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی روز ۳ خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۷ صبح در شهر تمدن ساز قم آغاز می گردد. (به فضل الهی) 🎙 سخنرانان اجلاسیه دوم: ۱- حجت الاسلام محمد صادق حیدری (پژوهشگر ارشد حسینه اندیشه) با موضوع: نگاهی نو به عوامل تورم و گرانی ۲- حجت الاسلام محمد رضا قدیری (پژوهشگر انجمن پولطلا) با موضوع: میزان طلای مورد نیاز برای تغییر واحد پول در ایران ۳- حجت‌الاسلام اصغر قاسمی (پژوهشگر طب اسلامی) با موضوع: پیشگیری و درمان بیماری های مغز و اعصاب ۴- حجت‌الاسلام امیر نادری (پژوهشگر طب اسلامی) با موضوع: ساختار دواء در طب اسلامی ۵-حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان (مدیر عامل بنیاد هدایت) با موضوع: تعریف جدید محله ۶- حجت‌الاسلام امیر جهانی فر (مدیر مدرسه علمیه) با موضوع: نقش نظریات غربی روانشناسی در گسترش ناامنی ۷- حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زاده (مدیر مکتب اسلامی) با موضوع: شیوه ارزیابی دانش آموز در مدارس آینده 🎞مروری بر اجلاسیه اول: https://eitaa.com/olgou4/6406 https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌ما باید بدون توجه به غرب حیله‌گر و شرق متجاوز و فارغ از در صدد تحقق برآییم و الّا مادامی که فقه در کتاب‌ها و سینه علما مستور بماند، ضرری متوجه نخواهد بود. 📚صحیفه امام خمینی(ره)-ج۲۱-ص۲۹۲ https://eitaa.com/olgou_mashhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدیر یک آزمایشگاه مواد غذایی: روغن‌‌گیری حضوری در مغازه‌ها، نه تنها سالم نیست که خطرناک هم هست @Farsna ✍️ میگه مافیای روغن 👈میگیم؛ خب پس با تبلیغات صدا و سیما در جهت تامین منافع مافیا چه کنیم❓ میگه محصولات کارخانه ای مصرف کنیم که لوگوی استاندارد هم داره 👈 میگیم: لوگوی استاندارد و سیب سلامت، روی نوشابه و سوسیس و کالباس و سس مایونز و چیپس و پفک و.. هم که وجود داره! منظورتون کدوم سیب سلامت و استاندارده❓ خب لامَصبا❗️ اگر تولید بطری های پلاستیکی و آب معدنی اینقدر ضرر داره و به قول خودتون مخصوصا برای مردان(که ممکنه مسائل جنسی و باروری باشه و به اعتراف وزارت بهداشت« سرطان زا »هم هست) برای چی تولیدش رو محدود نمی‌کنیدبرای چی جلو تولیدش رو نمی‌گیریدچرا آب سالم( آب قنات و چشمه) رو در بطری های شیشه ای به مردم عرضه نمی‌کنید❓ اصلا خدایا! تو چرا از اول خلقت همه چیز رو کامل و بدون نیاز به پالایش و ویرایشِ انسان خلق نکردی❓ چرا ناقص خلق کردی و ویرایش نهاییِ خلقتت رو به دست موجود ناقص و محدودی به نام انسان واگذار کردی❓ لابُد خوب بلد نبودی خدایی کنی که انسان در پناه تمدنِ( خانمان‌سوز) مدرنیته اومده و میخواد جای خالی و نقص هاتو پُر کنه و ادعای خدایی بکنه❗️ چطوری به عقل ناقص مخلوقت رسید که یه ملاک ارزیابی مواد غذایی و نیز جدول آشنایی با خواص عناصر(با اینکه خودت خالق همشون هستی) درست کنند اما خودت نتونستی یه ملاک معرفی کنی و ما رو از گمراهی در بیاری⁉️ دیگه رد دادم😬 هر چند تا زمانی که زیر ساخت های فهم و درک مردم( مثل تغذیه و..) رو این افراد مدیریت می‌کنند، حال و روز مردم همینه... 👈 بخونید»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تاکیدات عجیب، فراوان و مکرّر وزیر امور خارجه (امیرعبداللهیان) بر اجرا و تحقق اهداف توسعه پایدار ۲۰۳۰ در دولتهای اسلامی‼️(۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، سازمان همکاری اسلامی): منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت ❌پ.ن: ✍ صحبت از بر مبنای معیارهای اسلامی تأمل بر انگیز است! ❓آیا اجرای کامل این را مدنظر دارند؟!(سندی که مقام معظم رهبری نسبت به مردود بودنش بارها صراحتاً بدون ملاحظه اعلام کردند). «اینجا را بخوانید» ❓یا قصدشان تئوریزه کردن اهداف این سند منحوس با ملاک های اسلامی است؟! 👈 تاکنون هر چه گرفتاری در جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان مشاهده می‌شود، بر اثر همین اسلامیزه کردن هاست. (مقام معظم رهبری نسبت به این مسأله هم فرمودند: اصل کار، غلط است. اگرچنانچه با اصل کار شما نمیتوانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّ‌و‌ربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما میدانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد...) «اینجا را بخوانید» 🔰اینجاست که ضرورت فوق العاده گفتگو در مورد تفاوت "دولت اسلامی" با "دولت مدرن" و برگزاری 👈 اجلاسیه مشترک جریان های تمدنی 👉 تا حدودی درک می‌شود! 🍎🍏 https://eitaa.com/Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نظام سازی نه پایه دارد... 👌نظام سازی با تثبیت نه پایه مفهومی در ذهن مردم و نخبگان و مسئولین تثبیت و آغاز می شود. مدرسه هدایت در نه بابِ فقه الامام، فقه العلم، فقه التزکیه، فقه المکاسب، فقه البیان، فقه الفرقان، فقه النظم، فقه العبرة و فقه نفی سبیل پایه های اصلی نظام سازی را تبیین کرده است! هر باب فقهی دارای سرفصلهای متفاوتی است ولی در هر سرفصل یک نظریه اصلی وجود دارد. (حدود ۱۰۰ نظریه فقهی و ۹ نظریه اصلی) 👌 جامعه سازی امام بر مبنای خود تنظیمی در روابط انسانی؛ مهمترین نظریه فقه الامام است. "روش تحقیق مبتنی بر اشراف" مهمترین نظریه فقه العلم است. بازارهای موقت، مهمترین نظریه فقه المکاسب است. "طبیب مشاور قلب و عروق" مهمترین نظریه فقه التزکیه است. تأسیس یک نوع بیان مبتنی بر تفکر، مهمترین نظریه فقه البیان است. ارزیابی پیشرفت بر اساس دو مفهوم خیر و شر مهمترین نظریه فقه الفرقان است. تبیین زمان های سَعد و نَحس براي فعالیت های مهم زندگی، مهمترین نظریه فقه النظم است. احیای عبرتکده ها و روایت صحیح آنها، مهمترین نظریه فقه العبرة است. تبیین ارتباط اوصاف اصلی قلب (کفر، نفاق و ایمان) با نفی سلطه و سبیل، مهمترین نظریه فقه نفی سبیل است. 👌همه نظریات فقهی مطرح در ابواب نه گانه را با نظریات پوزیتویستی و سند توسعه پایدار 2030 مقایسه کرده ایم؛ تا درک روشنتری از برتری نظریات فقهی حاصل شود. با غرض آشنائی با شیوه های اسلامی اداره جامعه، طلبه های عزیز و دانشجویان گرامی را به مطالعه دقیق این محتوای فقهی بسیار تفصیلی دعوت می کنم. حجت‌الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین نظریات اصلی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی - سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم https://eitaa.com/olgou4
40M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سند ۲۰۳۰، جزئی از یک سند بالادستیِ سازمان ملل -سند توسعه‌ی پایدار- است که یک بخش آن همین سند ۲۰۳۰ مربوط به آموزش‌‌وپرورش است. در واقع آنچه اینها در این که از جمله این سند ۲۰۳۰ [در آن] هست، طرّاحی دارند میکنند و دست‌اندرکار هستند، این است که یک منظومه‌ی فکری و فرهنگی و عملی برای همه‌ی دنیا دارند جعل میکنند. این را چه کسی میکند❓ دستهایی پشت سازمان ملل وجود دارد؛ یونسکو اینجا یک وسیله است، یک ویترین است؛ دستهایی نشسته‌اند، دارند برای همه‌چیز کشورهای دنیا و همه‌ی ملّتها یک منظومه تولید میکنند؛ منظومه‌ای که شامل است، شامل است، شامل است و این را دارند ارائه میدهند و ملّتها باید همه بر طبق این، عمل کنند. یک بخش آن هم بخش آموزش‌‌وپرورش است که همین سند ۲۰۳۰ است... 👈 «الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت VS الگوی توسعه غربی». 🌐B2n.ir/w35059 ✍ قابل توجه دوستانی که به اشتباه فکر می‌کنند سند ۲۰۳۰ کاملا بی ربط به سند توسعه پایدار و جدای از آن است!! اگر حضرت آقا حفظه الله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ و قبلترش، نسبت به این سندِ مهلک هشدار دادند، هوشیار باشیم که امروز جریاناتی دارند به سمت عملی کردن این سند در ابعاد کلان گام بر می‌دارند. 🍎🍏 https://eitaa.com/Darol_salam
سند توسعه پایدار که (۲۰۳۰) هم بخشی از آن است، دارای ۱۷ بند اصلی و ۱۶۹ بند فرعی است.( که به بخش هایی از آن مثل ذیلِ معاهده اقلیمی پاریس، قبلا در همین کانال اشاره کردیم.) جهت مطالعات تکمیلی:👇 آشنایی فرا متن با سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ 🍎🍏 https://eitaa.com/Darol_salam
دارُ السَّلام🌴
#یادداشت_پنجم ۱۵ اردیبهشت۱۴۰۳ طرحِ نور آری؛ اما آیا کافی است⁉️ ✍ از حدود دهه ۷۰ تاکنون در کشور اقد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تعدادشون یادم نیست❗️ ✍ یکی از دلایل تاکید اسلام بر این است که مورد آزار و قدر نشناسی و حرمت شکنی واقع نشوند و سنّت حسنة ازدواج و حُسنُ التَّبَعُّل و فرزند پروری تحت الشعاع نگیرد.
دیلی‌میل: تنفس در خودرو می‌تواند سرطان‌زا باشد 🔹یک تحقیق جدید نشان داده که تنفس هوای داخل خودروها ممکن است باعث انتقال مواد شیمیاییِ مضر و سرطان‌زا به بدن شود. این مواد معمولاً از منابعی مثل قطره‌های روغن موتور، سوخت، پلاستیک‌های گرم‌شده و برخی مواد استفاده‌شده در خودروها به هوا منتقل می‌شوند. 🔹تحقیقات نشان داده که این آلودگی‌ها می‌تواند به عوارض سلامتی ازجمله اختلالات تنفسی و حتی سرطان منجر شود. @Farsna پ.ن؛ ✍ در خودرو نفس نکشید❗️😳😄 در هوای گرم ابتدا در ماشین را باز بگذارید تا یه تهویه ای صورت بگیرد و گرمای بیش از حد و بوی نامطبوع خارج بشود، سپس سوار شوید. امان از توسعه های پلاستیکی!!!😏 مادامی که نگرش انسان به خواص اشیاءِ عالَم، نگرشی جزئی و عنصر محور و از زاویه دیدِ خود است نه خالق هستی، به این راحتی ها از تهدیدات و آفت های ناشی از علمِ محدود و جهل خود در امان نخواهد بود.
هدایت شده از بسلام آمنين
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سال چهارم پیشنهاد ویژه تالیف دویست جلد کتاب کودک و نوجوان به ناشران انقلاب!! یکی از ناشران موفق جبهه انقلاب، مجموعه ای پانزده جلدی تحت عنوان چاپ کرده. همانطور که از نام این مجموعه پیداست، ناشر دغدغه مند در پی آشنایی کودکان با خالق هستی بوده و اتفاقا راهبرد صحیحی انتخاب کرده‌ که می فرماید:«وَ عَجِبْتُ لِمَنْ شَكَّ فِي اللَّهِ وَ هُوَ يَرَى خَلْقَ اللَّهِ»(حکمت۱‌۲۶ نهج البلاغه). در کلام الله زندگی هم بیش از ۲۶۰ بار از خلق و مخلوق سخن به میان آمده و از آیات و آینه هایی که را در این خلقت‌ نشان می دهند(۵۳ فصلت). اما ملاحظه مهم اینکه در بسیاری از مجلدات این مجموعه، با تعاریف و توصیفات عرفی و ذوقی از «خلق الله» مواجهیم که تحقق هدف مقدس مذکور را بعید می نماید. حال پرسش این است: آیا بهتر نیست برای ، روی همان ویژگی هایی دست بگذاریم که خداوند متعال بیان کرده و در روایات اهل بیت علیهم السلام آمده؟ چه اینکه مدل روایت عالم خلقت، یکی از اصلی ترین تفاوت های یا انسان است و مورد حساسیت فراوان خداوند متعال. مثلا قرآن کریم در آیات بسیار راهبردی سوره نجم می فرماید: کسانیکه به آخرت ایمان ندارند، توصیف نادرستی از ملائکه خدا می دهند(۲۷تا۳۱ نجم). در همین راستا، عنوان مجموعه ای بسیار گرانقدر است که اشیای عالم را در نوزده دسته و جمعا دویست شیء طبقه بندی کرده. علاوه بر این، هر شیء را آنگونه که در قرآن و روایات آمده ارائه داده است. این جدول می تواند مجموعه ای بسیار ذی قیمت برای نویسندگان جبهه انقلاب اسلامی باشد و منبع نگارش صدها جلد کتاب داستان برای کودکان و نوجوانان. اهمیت جدول فقهی تسخیر در این است که ، تنها و تنها از معبر قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام می گذرد(۱۵۹و۱۶۰ صافات). دلیل واضح این مدعا نیز، احاطه و اشراف انحصاری قرآن و روایات بر عالم است(۳۹یونس/۲۷تا۳۰نجم/۵۹ انعام/۴۲فصلت/۸۲ نساء). نکته بسیار مهم اینکه اساس روایت جدول فقهی تسخیر از عالم، است و اینکه: إِنْ مِنْ شَيْ‏ءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ (۴۴إسراء). و این همان گزاره ی بنیادینی است که بویژه ، فرسنگها با آن فاصله دارند. أیضا دلیل مهمی است بر بطلان این نگاه مشهور که علوم تجربی، اسلامی و غیر اسلامی ندارد!!! قرآن کریم توصیف نادرست از عالم را می خواند و به کفارش منتسب می کند‌(۲۷صاد). سوگمندانه این روایت ناصحیح و باطل، مبنای توصیفاتی است که در آموزش و پرورش دوازده ساله ما، دوازده هزار ساعت از عمر فرزندان ما را هزینه خویش می کند. الغرض انتظار نابجایی است که مانند کفار کور و نابینا عالم را بفهمیم و در پی تمدن اسلامی و سبک زندگی انسانی باشیم. با توضیحات مذکور می توان گفت: یکی از دهها فایده توجه به این است که با ابزار قصه و داستان، مدخلی برای نگارش کتب جدید آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود. همچنین بهترین وسیله برای قرار دادن کودکان و نوجوانان در افق توصیفات قرآن و روایات از عالم، به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان . دریافت جدول فقهی تسخیر @besalamen_amenin
دیروز در دولت روحانی، امروز در دولت رئیسی خرابکاری می‌کنند و گردن نمی‌گیرند، با یک جمله "تصمیم نظام بود" همه را هم دعوت به سکوت می‌کنند. ✍زهرا سرکارراه 🔶🔹 پی‌نوشت هر چه بیشتر بگذرد، بیشتر برای عموم جامعه مشخص می‌شود چرا روی بعضی افراد، تمرکز ویژه داریم ... ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508