eitaa logo
دارُ السَّلام🌴
255 دنبال‌کننده
488 عکس
173 ویدیو
29 فایل
✍️محقق سبک زندگی و نظریات الگوی پیشرفت اسلامی/ مزاج شناسی و حجامت سختی امروز رو تحمل کن تا به دولت برسی/ روز رسیدن به دولت، یاد اون روز باش... که دور بر نداری!! جهت مشاوره، انتقادات و پیشنهادات👇 ۰۹۱۵۶۹۲۰۲۸۷ | @Montazeralmahdi77
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ افشای واقعیت واکسن‌ روتاویروس (روتاسیل) برای کودکان توسط این آقای دکتر منصف و با وجدان در شبکه اجتماعی ویراستی. 🌐https://virasty.com/doctordorostkar/1734117759202127558 🌐https://virasty.com/doctordorostkar/1733765107457307988 🌐 https://virasty.com/doctordorostkar/1733727745180698911 @Darol_salam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پشت پرده و ماهیت تکنولوژی‌ها و صنایعِ پیشنهادی مدرنیته در سکانسی از سریال ۱۹۲۳ لو رفت... ✍ امام صادق علیه السلام فرمودند: «أُصُولُ اَلْكُفْرِ ثَلاَثَةٌ اَلْحِرْصُ وَ اَلاِسْتِكْبَارُ وَ اَلْحَسَدُ...»/ الکافی ج۲ ص۲۸۹ ! @Darol_salam
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
⚡️تنقیح مفهوم «هدایت نقدینگی» (با تعریف کینز)؛ ✍ کینز بعد از تعریف «پس‌انداز»، صحبت از سرمایه گذاری آن (در بخش تولید) کرده و می‌گوید: «هدایت نقدینگی» به سمت تولید، موجب تقویت و گسترش صنایع شده و از طریق باز توزیع درآمدها در الگوی تولید صنعتی، می‌توان را محقق کرد! مثلا با سرمایه گذاری کردن پس‌انداز در حساب بانکی خود، اتفاق می‌افتد و بانک هم( بر فرض پرهیز از غلط بزرگی به نام بنگاه‌داری!)، با تزریق آن سرمایه به بخش تولید صنعتی، موجب تقویت صنایع می‌شود... 🔺۴ اشکال الگوی تولید صنعتی؛ 1⃣ گسترش بی‌عدالتی؛ به دنبالِ واگذاری سرمایه‌ های تجمیع شده توسط بانک‌ها به سرمایه‌گذاران و در نتیجه در اختیار قرار گرفتن گردش اعتبارات و سود این بنگاه‌های تولید صنعتی به نفع آنها... 2⃣ افزایش آلودگی محیط زیست؛ که موجب گسترش بسته‌بندی‌ های صنعتی( خصوصا در حوزه غذا) و ایجاد فاجعه جزایر پلاستیک در دنیا شده است... 3⃣ گسترش بیماری‌ها؛ که به دلیل از بین رفتن و استفاده از مواد نگه‌دارنده و شیمیایی در تولید صنعتی غذا اتفاق می‌افتد... 4⃣ گسترش اسراف در انرژی؛ مثلا فقط در تولید صنعتی غذا، چه در فرآیند تولید، چه در فرایند نگه‌داری و چه در فرایند توزیع و انتقال آن کلی برق مصرف شده و شما باید دائما از یخچال‌ها استفاده کنید... 👌 با توضیحات بالا، الگوی تولید خانگی و محلی و به اصطلاح حداکثری تولید، راهکار اصلی تحقق عدالت در بخش تولید است. 📖 مرور جلسات گذشته؛ جلسه اول/ جلسه دوم/ جلسه سوم/ جلسه چهارم 🗞جهت مطالعه کتاب؛ «نظریه فقهی انفاق» 📌مشهد مقدس | جمعه انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔆مشارکت در نظرسنجی به اطلاع علاقه‌مندان مباحث الگوی پیشرفت اسلامی می‌رساند، بجهت «رتبه‌بندی مدرسه تمدنی بینات» به لینک زیر مراجعه کرده و مدرسه بینات را در بخش گزینه غرفه محبوب من انتخاب نمایید. ✅امشب آخرین مهلت شرکت در نظرسنجی می‌باشد.👇 https://B2n.ir/m48775
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
بیماری‌های قلب( اختلالات درونی قلب)؛ 3⃣ نکته: * اشاره به برخی از اصطلاحات بیماری‌های رائج قلب در پزشکی مدرن. * تنقیح بیانی برخی از این اصطلاحات. * اشاره به برخی از اصطلاحات بیماری‌های رائج در طب اسلامی. ✍ برخی از اصطلاحات بیماری‌های قلب در طب مدرن عبارتند از: ۱. کاردیومیوپاتی قلب؛ یعنی بیماری‌‌های ماهیچه قلب که گاهی پاره یا سوراخ میشود و یا رگ آئورت دچار انسداد شده و موجب اختلال در خون‌رسانی می‌شود.. ۲. گرفتگی عروق کرونر؛ سه نوع رگ مهم در قلب وجود دارد و عروق کرونر، رگ‌هایی‌ هستند که خود ماهیچه قلب را خون‌رسانی می‌کنند.. ۳. بزرگی قلب.. ۴. فشارخون؛ حدود ده نوع فشار خون داریم که طب مدرن این ده نوع و ده منشأ را بررسی نمی‌کند! مثلا فشارخون ناشی از غلظت خون، یا فشار ناشی از گرفتگی عروق، یا فشار ناشی از افزایش بلغم خون و.. ۵. نارسایی‌های کلیوی که غیر مستقیم بر قلب تاثیر می‌گذارد.. ✍ تنقیح بیانی اصطلاح «کاردیومیوپاتی»؛ کاردیومیوپاتی ناشی از استرس، یکی از شایع‌ترین کاردیومیوپاتی هاست که در صورت تداوم، منجر به ضعف ماهیچه های قلب و فرسودگی آن می‌شود. از آن به هم تعبیر می‌کنند که ناشی از است. لذا با توسعه معنایی بالا، لفظ ✅ را جایگزین «کاردیومیوپاتی ناشی از استرس» میکنیم؛👈 هم به لحاظ گستردگی و شمولیت این لفظ/ هم به لحاظ سطح تفاهم بالای آن/ و هم به لحاظ اینکه اصطلاحات اهل‌بیت علیهم السلام از بیماری‌ها، با لحاظ منشأ و عوامل ایجاد بیماری‌هاست نه به لحاظ نتیجه آن! 🗞 جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
برخی از اصطلاحات بیماری‌های رائج قلب در طب اسلامی؛ 1⃣ همّ و غمّ؛ یکی از بیماری‌های قلب در اصطلاح امام علیه السلام، است. پیامبر خدا همیشه به همسران خود سفارش می‌کردند که هر زمانی که کدو پخت کردند و یا غذایی درست کردند، مقدار را در غذا بیشتر کنند؛ چون فَإنَّهُ یَسُرُّ قَلبَ الحَزینِ./عیون أخبارالرضا علیه السلام ج۲ ص ۳۶. 2⃣ سُدَد(گرفتگی‌ها)؛ تحلیل اهل بیت علیهم السلام از گرفتگی‌ها مشترک است و مانند طب پوزیتویستی، سدّه‌های مختلف بدن را( سده در مغز،در قلب، در پا و..) به صورت مجزا بحث نمی‌کنند. در روایات داریم که یَفتَحُ السُّدَدَ.(خوردن کرفس، همه گرفتگی‌های بدن را باز می‌کند)/مکارم الاخلاق ج۱ ص۳۹۰. 3⃣ ضعف قلب؛ یکی دیگر از اصطلاحات امام علیه السلام در بیماری‌های قلب، است؛..إِنّما تَكونُ اَلشّهَوات مِن ضَعفِ القَلبِ../ ، يُزَكِّي القَلبَ الضّعِيفَ.../نزهة الناظر ج۱ ص۱۳۵ | دعائم الاسلام ج۲ ص۱۴۸. 4⃣ سیاهی قلب؛ تاریکی و سیاهی قلب هم از نظر امام علیه السلام یک بیماری است! در روایات، قلب به وصف سیاهی و همچنین به وصف نورانیت متصف شده:..يَا صَاحبَ الشّعْرِ الأَبيَضِ و القَلبِ الأَسوَدِ - أَمَامَكَ النّارُ../و نورانی شدن قلب با کثرت ، خوردن و و../مشکاة‌الانوار ج۱ ص۱۶۹ | غررالحکم و.. 5⃣ و 6⃣ قساوت و إماتۀ قلب... ✔️ نکته مهم: کثرت استفاده از اصطلاحاتِ دستگاه دانشی غیر معصومین علیهم السلام (که ناقص و قلیل است)، هژمونی و سلطه آن دستگاه را بدنبال خواهد داشت! 🗞جهت مطالعه کتاب؛«قلب و عروق» https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست تخصصی: طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری روز شنبه اول دی ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح در شهر اصفهان برگزار می گردد. (به فضل الهی) ❓محتوای این نشست در مقایسه با اصول طب داخلی هاریسون - بیماری های کلیوی و مجاری ادراری تبیین می شود. 🗞پیشخوان نشست: https://eitaa.com/olgou4/6033 https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از سعید قربانی
2.41M
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
سوال یکی از مخاطبین محترم؛ ❓در بعضی از روایات آمده که برای همه بیماری‌ها درمان وجود داره. اما در بعضی روایات دیگه میبینیم که درباره بیماری‌های لا علاج و دردهای بدون دواء صحبت کردن! خب اینجا که یه حالت تناقض پیش آمد‼️ بالاخره کدوم درسته؟!🤔 👇👇👇
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
سلام و احترام خدمت شما بزرگوار 👌به نکته بسیار خوبی اشاره کردید در ابتدا دو نکته رو خدمت شما عرض کنم که؛ 1⃣ بهتر است تک تک این روایاتی که اشاره به درد های بدون دوا دارن رو تفصیلا بررسی کنیم تا بهتر بتونیم نتیجه گیری کنیم. 2⃣ در روایات داریم که هیچ مومنی نیست مگر اینکه به یک دردی در بدنش گرفتار هست و تا زمان مرگش باهاش همراه بوده و موجب کفاره برای گناهانش است... و لذا مومنین که معصوم نیستند و چه بسا گناهانی ازشون سر بزنه و لازم باشه که برای پاکسازی آثار اون گناه از وجودشون، به یک دردهایی دچار بشن... و چه بسا اون درد تا آخر عمرشون باهاشون همراهی کنه تا لااقل از عقوبت و سختی‌های موقع مرگ و بعد از مرگ راحت بشن... ✅ اما بحث اصلی؛ 🔸یک قاعده کلی در رابطه با بیماری‌ها داریم که حضرت می‌فرمایند: لِکلِّ داءٍ دَواءٌ...(برای هر دردی، درمان وجود دارد). اما باز از طرفی می‌بینیم که در حدود ۵،۶ دسته روایات آمده که اگر مثلا انسان از اون کار پرهیز نکنه و یا اون کاری رو که باید انجام بده ولی نده، گرفتار دردی میشه که لا دَواءَ لَهُ..!! ❗️خب اینجا ظاهراً در نگاه اول یک تعارضی بین این دو دسته روایات به وجود میاد( که یکی اطلاق داره و دیگری هم خاص هست).ضمن اینکه در ادامۀ بعضی از روایات دسته دوم( که میگن بعضی دردها بدون دواست)، اشاره شده به اینکه اون درد دوائی نداره مگر اینکه خدا بخواد... إلّا أن یُعافِی الله) 👈 اما چند احتمال اینجا خدمت شما عرض میکنم: ۱_ منظور از «داء لا دواء له»، سختی علاج و درمان و طولانی شدن مرض و بیماری هست. نه اینکه واقعا هیچ درمانی نداشته باشد! ۲_ احتمال داره که دوای اون بیماری در زمانی که حضرت اون روایت رو فرمودند، در دسترس نبوده باشه. ۳_ بر فرض عدم وجود دواء و دارو برای آن بیماری و درد، دعا که وجود دارد! یعنی در روایات علاوه بر اینکه آمده: لِکُلِّ داءٍ دواءٌ... این هم آمده که: لِکُلِّ داءٍ دُعاءٌ... یعنی برای هر دردی علاوه بر دوا و درمان، دعا هم وجود داره! لذا حتی اگر واقعا برای اون درد، درمان و دوائی وجود نداشته باشه، که هست! حتی درباره دعا در روایات داریم که دعا در قضا و قدر انسان هم موثره.( چه برسه به بیماری انسان...) ✍ نتیجه گیری: دو احتمال اولی که خدمت شما عرض کردم، مؤیّدات روایی هم داره اما خب بازم خِلاف ظاهر اون روایاتی هست که میگن «داءٌ لا دَواءَ لَهُ». لذا ممکنه دردهایی باشه که دواء نداشته باشه، اما به هر حال دعا براش وجود داره و با دعا ( اگر که خدا بخواد) می‌تونه اون درد و بیماری رو درمان کنه. ✔️ نکته آخر: قدر متیقّن از گرفتار شدن به درد بدون دواء، انجام اون عمل به صورت مکرر و زیاد است و طوری است که به انجامش عادت دارد! یعنی با صرفاً یک مرتبه انجام دادن اون کار، چه بسا فردی مبتلا به اون نوع درد نشه.