23.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 تاکیدات عجیب، فراوان و مکرّر وزیر امور خارجه (امیرعبداللهیان) بر اجرا و تحقق اهداف توسعه پایدار ۲۰۳۰ در دولتهای اسلامی‼️(۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، سازمان همکاری اسلامی):
منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت
❌پ.ن:
✍ صحبت از #توسعه_پایدار بر مبنای معیارهای اسلامی تأمل بر انگیز است!
❓آیا اجرای کامل این #سندِ_بردگی را مدنظر دارند؟!(سندی که مقام معظم رهبری نسبت به مردود بودنش بارها صراحتاً بدون ملاحظه اعلام کردند). «اینجا را بخوانید»
❓یا قصدشان تئوریزه کردن اهداف این سند منحوس با ملاک های اسلامی است؟!
👈 تاکنون هر چه گرفتاری در جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای مسلمان مشاهده میشود، بر اثر همین اسلامیزه کردن #طرح_های_ذاتاً_مسمومِ_غربی هاست.
(مقام معظم رهبری نسبت به این مسأله هم فرمودند: اصل کار، غلط است. اگرچنانچه با اصل کار شما نمیتوانید مخالفت بکنید، حدّاقلّش این است که بِایستید بگویید جمهوری اسلامی خودش ممشیٰ دارد، خطّوربط دارد، ما سندهای بالادستی داریم، ما میدانیم باید در زمینههای آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چهکار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد...) «اینجا را بخوانید»
🔰اینجاست که ضرورت فوق العاده گفتگو در مورد تفاوت "دولت اسلامی" با "دولت مدرن" و برگزاری 👈 اجلاسیه مشترک جریان های تمدنی 👉 تا حدودی درک میشود!
🍎🍏
https://eitaa.com/Darol_salam
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نظام سازی نه پایه دارد...
👌نظام سازی با تثبیت نه پایه مفهومی در ذهن مردم و نخبگان و مسئولین تثبیت و آغاز می شود. مدرسه هدایت در نه بابِ فقه الامام، فقه العلم، فقه التزکیه، فقه المکاسب، فقه البیان، فقه الفرقان، فقه النظم، فقه العبرة و فقه نفی سبیل پایه های اصلی نظام سازی را تبیین کرده است! هر باب فقهی دارای سرفصلهای متفاوتی است ولی در هر سرفصل یک نظریه اصلی وجود دارد. (حدود ۱۰۰ نظریه فقهی و ۹ نظریه اصلی)
👌 جامعه سازی امام بر مبنای خود تنظیمی در روابط انسانی؛ مهمترین نظریه فقه الامام است. "روش تحقیق مبتنی بر اشراف" مهمترین نظریه فقه العلم است. بازارهای موقت، مهمترین نظریه فقه المکاسب است. "طبیب مشاور قلب و عروق" مهمترین نظریه فقه التزکیه است. تأسیس یک نوع بیان مبتنی بر تفکر، مهمترین نظریه فقه البیان است. ارزیابی پیشرفت بر اساس دو مفهوم خیر و شر مهمترین نظریه فقه الفرقان است. تبیین زمان های سَعد و نَحس براي فعالیت های مهم زندگی، مهمترین نظریه فقه النظم است. احیای عبرتکده ها و روایت صحیح آنها، مهمترین نظریه فقه العبرة است. تبیین ارتباط اوصاف اصلی قلب (کفر، نفاق و ایمان) با نفی سلطه و سبیل، مهمترین نظریه فقه نفی سبیل است.
👌همه نظریات فقهی مطرح در ابواب نه گانه را با نظریات پوزیتویستی و سند توسعه پایدار 2030 مقایسه کرده ایم؛ تا درک روشنتری از برتری نظریات فقهی حاصل شود. با غرض آشنائی با شیوه های اسلامی اداره جامعه، طلبه های عزیز و دانشجویان گرامی را به مطالعه دقیق این محتوای فقهی بسیار تفصیلی دعوت می کنم.
حجتالاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) - تبیین نظریات اصلی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی - سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
#نظام_سازی
#نظریات_فقهی
#نظام_فکری_فقیهانه
https://eitaa.com/olgou4
40M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سند ۲۰۳۰، جزئی از یک سند بالادستیِ سازمان ملل -سند توسعهی پایدار- است که یک بخش آن همین سند ۲۰۳۰ مربوط به آموزشوپرورش است.
در واقع آنچه اینها در این #سند_توسعهی_پایدار که از جمله این سند ۲۰۳۰ [در آن] هست، طرّاحی دارند میکنند و دستاندرکار هستند، این است که یک منظومهی فکری و فرهنگی و عملی برای همهی دنیا دارند جعل میکنند.
این را چه کسی میکند❓
دستهایی پشت سازمان ملل وجود دارد؛ یونسکو اینجا یک وسیله است، یک ویترین است؛ دستهایی نشستهاند، دارند برای همهچیز کشورهای دنیا و همهی ملّتها یک منظومه تولید میکنند؛ منظومهای که شامل #فکر است، شامل #فرهنگ است، شامل #عمل است و این را دارند ارائه میدهند و ملّتها باید همه بر طبق این، عمل کنند. یک بخش آن هم بخش آموزشوپرورش است که همین سند ۲۰۳۰ است...
👈 «الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت VS الگوی توسعه غربی».
🌐B2n.ir/w35059
✍ قابل توجه دوستانی که به اشتباه فکر میکنند سند ۲۰۳۰ کاملا بی ربط به سند توسعه پایدار و جدای از آن است!!
اگر حضرت آقا حفظه الله در تاریخ ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ و قبلترش، نسبت به این سندِ مهلک هشدار دادند، هوشیار باشیم که امروز جریاناتی دارند به سمت عملی کردن این سند در ابعاد کلان گام بر میدارند.
🍎🍏
https://eitaa.com/Darol_salam
✍ سند توسعه پایدار که (۲۰۳۰) هم بخشی از آن است، دارای ۱۷ بند اصلی و ۱۶۹ بند فرعی است.( که به بخش هایی از آن مثل #تغییرات_اقلیمیِ_مصنوعی ذیلِ معاهده اقلیمی پاریس، قبلا در همین کانال اشاره کردیم.)
جهت مطالعات تکمیلی:👇
آشنایی فرا متن با سند توسعه پایدار ۲۰۳۰
🍎🍏
https://eitaa.com/Darol_salam
دارُ السَّلام🌴
#یادداشت_پنجم ۱۵ اردیبهشت۱۴۰۳ طرحِ نور آری؛ اما آیا کافی است⁉️ ✍ از حدود دهه ۷۰ تاکنون در کشور اقد
8.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تعدادشون یادم نیست❗️
✍ یکی از دلایل تاکید اسلام بر #حیاء_و_عفت_بانوان این است که مورد آزار و قدر نشناسی و حرمت شکنی واقع نشوند و سنّت حسنة ازدواج و حُسنُ التَّبَعُّل و فرزند پروری تحت الشعاع نگیرد.
دیلیمیل: تنفس در خودرو میتواند سرطانزا باشد
🔹یک تحقیق جدید نشان داده که تنفس هوای داخل خودروها ممکن است باعث انتقال مواد شیمیاییِ مضر و سرطانزا به بدن شود. این مواد معمولاً از منابعی مثل قطرههای روغن موتور، سوخت، پلاستیکهای گرمشده و برخی مواد استفادهشده در خودروها به هوا منتقل میشوند.
🔹تحقیقات نشان داده که این آلودگیها میتواند به عوارض سلامتی ازجمله اختلالات تنفسی و حتی سرطان منجر شود.
@Farsna
پ.ن؛
✍ در خودرو نفس نکشید❗️😳😄
در هوای گرم ابتدا در ماشین را باز بگذارید تا یه تهویه ای صورت بگیرد و گرمای بیش از حد و بوی نامطبوع خارج بشود، سپس سوار شوید.
امان از توسعه های پلاستیکی!!!😏
مادامی که نگرش انسان به خواص اشیاءِ عالَم، نگرشی جزئی و عنصر محور و از زاویه دیدِ خود است نه خالق هستی، به این راحتی ها از تهدیدات و آفت های ناشی از علمِ محدود و جهل خود در امان نخواهد بود.
#دنبال_شناخت_خواصِ_اشیاء_باش
#نه_عناصر_اشیاء
هدایت شده از بسلام آمنين
#یادداشت_۱۶۲
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ سال چهارم
پیشنهاد ویژه تالیف دویست جلد کتاب کودک و نوجوان به ناشران انقلاب!!
یکی از ناشران موفق جبهه انقلاب، مجموعه ای پانزده جلدی تحت عنوان #خداشناسی_برای_کودکان چاپ کرده. همانطور که از نام این مجموعه پیداست، ناشر دغدغه مند در پی آشنایی کودکان با خالق هستی بوده و اتفاقا راهبرد صحیحی انتخاب کرده که می فرماید:«وَ عَجِبْتُ لِمَنْ شَكَّ فِي اللَّهِ وَ هُوَ يَرَى خَلْقَ اللَّهِ»(حکمت۱۲۶ نهج البلاغه). در کلام الله زندگی هم بیش از ۲۶۰ بار از خلق و مخلوق سخن به میان آمده و از آیات و آینه هایی که #او را در این خلقت نشان می دهند(۵۳ فصلت).
اما ملاحظه مهم اینکه در بسیاری از مجلدات این مجموعه، با تعاریف و توصیفات عرفی و ذوقی از «خلق الله» مواجهیم که تحقق هدف مقدس مذکور را بعید می نماید.
حال پرسش این است: آیا بهتر نیست برای #توصیف_آفریده_های_الهی، روی همان ویژگی هایی دست بگذاریم که خداوند متعال بیان کرده و در روایات اهل بیت علیهم السلام آمده؟
چه اینکه مدل روایت عالم خلقت، یکی از اصلی ترین تفاوت های #هدایت یا #ضلالت انسان است و مورد حساسیت فراوان خداوند متعال. مثلا قرآن کریم در آیات بسیار راهبردی سوره نجم می فرماید: کسانیکه به آخرت ایمان ندارند، توصیف نادرستی از ملائکه خدا می دهند(۲۷تا۳۱ نجم).
#جدول_فقهی_تسخیر در همین راستا، عنوان مجموعه ای بسیار گرانقدر است که اشیای عالم را در نوزده دسته و جمعا دویست شیء طبقه بندی کرده. علاوه بر این، #خاصیت هر شیء را آنگونه که در قرآن و روایات آمده ارائه داده است. این جدول می تواند مجموعه ای بسیار ذی قیمت برای نویسندگان جبهه انقلاب اسلامی باشد و منبع نگارش صدها جلد کتاب داستان برای کودکان و نوجوانان.
اهمیت جدول فقهی تسخیر در این است که #روایت_صحیح_عالم_خلقت، تنها و تنها از معبر قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام می گذرد(۱۵۹و۱۶۰ صافات). دلیل واضح این مدعا نیز، احاطه و اشراف انحصاری قرآن و روایات بر عالم است(۳۹یونس/۲۷تا۳۰نجم/۵۹ انعام/۴۲فصلت/۸۲ نساء).
نکته بسیار مهم اینکه اساس روایت جدول فقهی تسخیر از عالم، #اَبَر_گزاره_تسبیح است و اینکه: إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ (۴۴إسراء). و این همان گزاره ی بنیادینی است که #شبه_علمهای_مدرن بویژه #زیست_شناسی، فرسنگها با آن فاصله دارند. أیضا دلیل مهمی است بر بطلان این نگاه مشهور که علوم تجربی، اسلامی و غیر اسلامی ندارد!!!
قرآن کریم توصیف نادرست از عالم را #باطل می خواند و به کفارش منتسب می کند(۲۷صاد). سوگمندانه این روایت ناصحیح و باطل، مبنای توصیفاتی است که در آموزش و پرورش دوازده ساله ما، دوازده هزار ساعت از عمر فرزندان ما را هزینه خویش می کند.
الغرض انتظار نابجایی است که مانند کفار کور و نابینا عالم را بفهمیم و در پی تمدن اسلامی و سبک زندگی انسانی باشیم.
با توضیحات مذکور می توان گفت: یکی از دهها فایده توجه به #جدول_فقهی_تسخیر این است که با ابزار قصه و داستان، مدخلی برای نگارش کتب جدید آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود. همچنین بهترین وسیله برای قرار دادن کودکان و نوجوانان در افق توصیفات قرآن و روایات از عالم، به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان #تربیت_اسلامی.
دریافت جدول فقهی تسخیر
@besalamen_amenin
هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
دیروز در دولت روحانی، امروز در دولت رئیسی خرابکاری میکنند و گردن نمیگیرند، با یک جمله "تصمیم نظام بود" همه را هم دعوت به سکوت میکنند.
✍زهرا سرکارراه
🔶🔹 پینوشت
هر چه بیشتر بگذرد، بیشتر برای عموم جامعه مشخص میشود چرا روی بعضی افراد، تمرکز ویژه داریم ...
#گراف
✍️ تمدننگار | شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
دارُ السَّلام🌴
آیت الله علم الهدی: ما معتقد هستیم اسلام می تواند همه مسایل ما را حل کند و در این مساله نیز می تواند مرجع نظر باشد. مساله حضور بانوان در ورزشگاهها، مساله بدون راه حلی نیست. موضوع اصلی درباره لحظاتی است که هیجانات ورزشی بر ورزشگاه غالب شود و اینجاست که می گوییم مبادا اتفاقی بیفتد که کرامت زن و جایگاه مقدس او را دچار خدشه کند
👉 http://B2n.ir/j61464 👈
👉 B2n.ir/w46274 👈
✍در فقه در باب عبادات و مقدمات آن مثل وضو و... چیزی داریم به نام #مقدمه_علمی جهت حصول یقین به انجام شدن تکلیف!
آیا توجه به این نکته در مسأله حجاب کمتر از وضو بود؟!
آقایون علماء نظری ندارند؟!
البته گفته میشه که فقط تصمیم نظام بود (و کسی هم حق اعتراض به تصمیم نظام رو نداره!!!)😏
مَن تَرََک الشُّبَهات نَجٰا مِن المَحَرَّمات...
#جامعیت_اسلام
#تغییر_مدل_فقاهت