آيه ۶۸ سوره مريم، محشورشدن در قيامت قطعي است:
فَوَرَبِّكَ لَنَحْشُرَنَّهُمْ وَالشَّيَاطِينَ ثُمَّ لَنُحْضِرَنَّهُمْ حَوْلَ جَهَنَّمَ جِثِيًّا ﴿٦٨﴾
پس بهپروردگارتسوگند، آنان را [که بدوندلیل و ازرویجهلونادانی منکر زندهشدن مردگانند] با شیاطین محشور میکنیم، سپس آنان را درحالیکه بهزانودرآمدهاند، گرداگرد دوزخ حاضرخواهیمکرد.
معجزهی پیامبر در ایتا👇
eitaa.com/moejezeyepeyambar
داستانهای قرآنی و مذهبی در ایتا👇
eitaa.com/Dastanqm
آیه ۶۹ و ۷۰ سوره مریم، جداشدن گناهکاران درقیامت:
ثُمَّ لَنَنْزِعَنَّ مِنْ كُلِّ شِيعَةٍ أَيُّهُمْ أَشَدُّ عَلَى الرَّحْمَٰنِ عِتِيًّا ﴿٦٩﴾
آنگاه ازهرگروهی، آنانکه بر خدای رحمان عاصی و سرکشتر بودهاند، بیرون میکشیم.
ثُمَّ لَنَحْنُ أَعْلَمُ بِالَّذِينَ هُمْ أَوْلَىٰ بِهَا صِلِيًّا ﴿٧٠﴾
سپس ما به کسانی که برای سوختن در دوزخ سزاوارترند، داناتریم.
معجزهی پیامبر در ایتا👇
eitaa.com/moejezeyepeyambar
داستانهای قرآنی و مذهبی در ایتا👇
eitaa.com/Dastanqm
داستانهای قرآنی و مذهبی
آیه ۱۹۴ - سوره بقره
الشَّهْرُ الْحَرامُ بِالشَّهْرِ الْحَرامِ وَ الْحُرُماتُ قِصاصٌ فَمَنِ اعْتَدى عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى عَلَيْكُمْ وَ اتَّقُوا أللهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ أللهَ مَعَ الْمُتَّقينَ
ماه حرام، در برابر ماه حرام. [اگر آنها، احترام آن را شكستند، شما نيز مىتوانيد مقابله به مثل كنيد]. و تمام حرمتها [ى شكسته شده، قابل] قصاص است. و [بهطور كلّى] هركس به شما حمله كرد، همانند حملهي وى بر او حمله كنيد و از [مخالفت فرمان] خدا بپرهيزيد [و زيادهروى ننماييد]؛ و بدانيد خدا با پرهيزگاران است.
ماه حرام، در برابر ماه حرام. [اگر آنها، احترام آن را شکستند، شما نیز میتوانید مقابله به مثل کنید]. و تمام حرمتها [ی شکسته شده، قابل] قصاص است.
(بقره/ ۱۹۴)
علیبنإبراهیم (رحمة الله علیه)- لَمَّا هَاجَرَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) إِلَی الْمَدِینَهًِْ بَعَثَ السَّرَایَا إِلَی الطُّرُقَاتِ الَّتِی تَدْخُلُ مَکَّهًَْ تَتَعَرَّضُ لِعِیرِ قُرَیْشٍ حَتَّی بَعَثَ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ جَحْشٍ فِی نَفَرٍ مِنْ أَصْحَابِهِ إِلَی نَخْلَهًَْ وَ هِیَ بُسْتَانُ بَنِی عَامِرٍ لِیَأْخُذُوا عِیرَ قُرَیْشٍ أَقْبَلَتْ مِنَ الطَّائِفِ عَلَیْهَا الزَّبِیبُ وَ الْأُدْمُ وَ الطَّعَامُ فَوَافَوْهَا وَ قَدْ نَزَلَتِ الْعِیرُ وَ فِیهِمْ عَمْرُو بْنُ الْحَضْرَمِیِّ وَ کَانَ حَلِیفاً لِعُتْبَهًَْ بْنِ رَبِیعَهًَْ فَلَمَّا نَظَرَ ابْنُ الْحَضْرَمِیِّ إِلَی عَبْدِ اللَّهِ بْنَ جَحْشٍ وَ أَصْحَابِهِ فَزِعُوا وَ تَهَیَّئُوا لِلْحَرْبِ وَ قَالُوا هَؤُلَاءِ أَصْحَابُ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) فَأَمَرَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَحْشٍ أَصْحَابَهُ أَنْ یَنْزِلُوا وَ یَحْلَقُوا رُءُوسَهُمْ فَنَزَلُوا وَ حَلَقُوا رُءُوسَهُمْ فَقَالَ ابْنُ الْحَضْرَمِیِّ هَؤُلَاءِ قَوْمٌ عُمَّارٌ لَیْسَ عَلَیْنَا مِنْهُمْ بَأْسٌ فَاطْمَأَنُّوا وَ وَضَعُوا السِّلَاحَ فَحَمَلَ عَلَیْهِمْ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَحْشٍ فَقُتِلَ ابْنُ الْحَضْرَمِیِّ وَ أَفْلَتَ أَصْحَابُهُ وَ أَخَذُوا الْعِیرَ بِمَا فِیهَا وَ سَاقُوهَا إِلَی الْمَدِینَهًِْ وَ کَانَ ذَلِکَ فِی أَوَّلِ یَوْمٍ مِنْ رَجَبٍ مِنَ الْأَشْهُرِ الْحُرُمِ فَعَزَلُوا الْعِیرَ وَ مَا کَانَ عَلَیْهَا فَلَمْ یَنَالُوا مِنْهَا شَیْئاً فَکَتَبَتْ قُرَیْشٌ إِلَی رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) أَنَّکَ اسْتَحْلَلْتَ الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَ سَفَکْتَ فِیهَا الدَّمَ وَ أَخَذْتَ الْمَالَ وَ کَثُرَ الْقَوْلُ فِی هَذَا وَ جَاءَ أَصْحَابُ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) فَقَالُوا: یَا رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله)! أَ یَحِلُّ الْقَتْلُ فِی الشَّهْرِ الْحَرَامِ فَأَنْزَلَ اللَّهُ یَسْئَلُونَکَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرامِ قِتالٍ فِیهِ قُلْ قِتالٌ فِیهِ کَبِیرٌ وَ صَدٌّ عَنْ سَبِیلِ اللهِ وَ کُفْرٌ بِهِ وَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ إِخْراجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَکْبَرُ عِنْدَ اللهِ وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ قَالَ: الْقِتَالُ فِی الشَّهْرِ الْحَرَامِ عَظِیمٌ وَ لَکِنَّ الَّذِی فَعَلَتْ بِکَ قُرَیْشٌ یَا مُحَمَّدُ (صلی الله علیه و آله) مِنَ الصَّدِّ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَ الْکُفْرِ بِاللَّهِ وَ إِخْرَاجِکَ مِنْهُ هُوَ أَکْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ وَ الْفِتْنَهًُْ یَعْنِی الْکُفْرَ بِاللَّهِ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ ثُمَّ أَنْزَلَ عَلَیْهِ الشَّهْرُ الْحَرامُ بِالشَّهْرِ الْحَرامِ وَ الْحُرُماتُ قِصاصٌ فَمَنِ اعْتَدی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدی عَلَیْکُمْ.
علیبنابراهیم (رحمة الله علیه):
زمانی که رسولخدا (صلی الله علیه و آله) به مدینه مهاجرت کردند، تعدادی لشکر به راههای ورودی مکّه فرستاد تا جلوی قافلهی قریش را گرفته و متعرّض آنان شوند. تا آنکه پیامبر (صلی الله علیه و آله) عبداللهبنجیش را همراه چند نفر از یارانش برای مقابله با قافلهی قریش که از طائف میآمدند و با خود کشمش، نانخورش و غذا داشتند، بهسوی [سرزمین] «نخله» که باغ سرسبز بنیعامر بود، فرستاد. عبدالله و یارانش آنها را غافلگیر کردند و کاروان درحالیکه عمروبنحضرمی که همپیمان عتبهبنربیعه در آن بود، فرود آمد. زمانی که چشم ابنحضرمی به عبدالله و یارانش افتاد [او و کاروان همراهش] به شدّت ترسیدند و درحالیکه میگفتند: «اینها یاران محمّد (صلی الله علیه و آله) هستند»، آمادهی نبرد شدند. پس عبداللهبنجحش به یارانش فرمان داد، پایین بیایند و سرهایشان را بتراشند. پس اصحاب، پایین آمده و سرهایشان را تراشیدند.
داستانهای قرآنی و مذهبی
ابنحضرمی گفت: «اینان قوم جنها و پریان ساکن در این خانهها هستند که ما از ایشان ترس و ناراحتی نداریم (یعنی اینها ساکن این خانهها هستند نه راهزن) پس مطمئن شده و سلاحهایشان را کنار گذاشتند». عبداللهبنحجش بر ایشان حمله کرد. ابنخضرمی کشته شد و یارانش گریختند. آنها بار (مسلمانان) کاروان را برداشته و قافله را بهسوی مدینه فرستادند. این ماجرا در روز اوّل رجب، یکی از ماههای حرام اتّفاق افتاد پس قافله را درحالیکه باری نداشت دور کردند و چیزی از آن برجای نگذاشتند. قریش به رسولخدا (صلی الله علیه و آله) نامه نوشتند که «تو ماه حرام را حلال دانستی و در این ماه خون ریخته و اموال را غارت نمودی». و در این مورد، حرفهای بسیار [دیگری] گفتند. اصحاب نزد رسولخدا (صلی الله علیه و آله) آمده و گفتند: «ای رسولخدا (صلی الله علیه و آله) آیا قتل در ماههای حرام جایز است»؟ خداوند این آیه را نازل نمود: از تو، دربارهی جنگکردن در ماه حرام، سؤال میکنند بگو: «جنگ در آن، [گناهی] بزرگ است ولی جلوگیری از راه خدا [و گرایش مردم به آیین حق] و کفرورزیدن نسبت به او و هتک احترام مسجدالحرام، و اخراج ساکنان آن، نزد خداوند مهمتر از آن است و ایجاد فتنه، [و محیط نامساعد، که مردم را به کفر، تشویق و از ایمان بازمیدارد] حتّی از قتل بالاتر است. (بقره/۲۱۷) معنای این کلام خدا این است که: «جنگ در ماه حرام، گناه بزرگی است، امّا ای محمّد (صلی الله علیه و آله)! کارهایی که قریش در حقّ تو انجام داد» و کفرشان به خدا و بازداشتن مردم از مسجدالحرام و آوارهکردن تو از آن، نزد خداوند بزرگتر است. و فتنه یعنی کفرورزیدن به خداوند از قتل بزرگتر است». سپس این آیه نازل شد: الشَّهْرُ الْحَرامُ بِالشَّهْرِ الْحَرامِ وَ الْحُرُماتُ قِصاصٌ فَمَنِ اعْتَدی عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدی عَلَیْکُم.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۲
بحارالأنوار، ج۱۹، ص۱۹۱/ القمی، ج۱، ص۷۰
#وعده_صادق
11.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ ماجرای شفا یافتن مریضی در آلمان با یک «یا علی» گفتن شیخ جعفر مجتهدی(ره) (یکی از یاران امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)).
🎤 حجت الاسلام عالی
✅ شیخ جعفر یکی از ۳۰ نفری بود که در هر عصر از خادمین امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) هستند.
مقام معظم رهبری فرمودند من خودم از شیخ جعفر کرامت دیده ام.
🏷 #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه) #شیخ_جعفر_مجتهدی
حجت الاسلام#عالی