❔آیا بهتر نبود که #اسلام نیز مانند #مسیحیت #طلاق گرفتن را ممنوع و حرام اعلام می کرد❗️❗️
💠پاسخ💠
👌در اناجیل کنونی حکم شدیدی درباره طلاق دیده می شود که نه شباهتی به احکام آسمانی و نه به قوانین حساب شده بشری دارد و با هیچ منطقی تطبیق نمی کند و آن حکم ممنوعیت مطلق طلاق است .
🔶در انجیل لوقا می خوانیم:
« هر کس زن خود را طلاق دهد و دیگری را نکاح کند زانی می باشد و هر کس زن مطلقه مردی را به نکاح خویش در آورد زنا کرده است »
📚انجیل لوقا باب 16 جمله 18
👌نظیر همین حکم در انجیل مرقس و انجیل متی نیز آمده است؛
📚انجیل مرقس باب 10 جمله 11
📚انجیل متی باب 5 جمله 33
❗️اما باید توجه کرد:
🔶بی تردید پیمان زنا شویی پیمان مقدسی است و باید کوشید که تا پایان عمر ادامه یابد اما بی شک ضرورت هایی پیش می آید که ادامه این پیمان قابل تحمل نیست و تولید انوع مفاسد یا ناراحتی های طرفین می کند؛
❕ما هرگز نمی توانیم اصرار کنیم که این پیمان در این موارد ادامه یابد هر چند تولید ناراحتی و مفسده کند به عنوان نمونه چند مورد رایاد آور می شویم:
1⃣در موارد ناسازگاری قطعی که روحیه زن و مرد به عللی چنان با هم اختلاف دارند که هیچ گونه امیدی به سازش آنها نیست و اگر علی رغم این عدم توافق آنها را به حکم اجبار وادار به زندگی زناشویی کنیم ممکن است اقدام به خود کشی یا فرار از خانه نمایند یا بیم آن برود که یکدیگر را نابود کنند .
❓آیا در چنین فرضی که وقوع آن هیچ بعید نیست معقول است که آنها را به ادامه زناشویی مجبور کنیم اگر چه منتهی به این امور شود؟
❓آیا صحیح است که حق طلاق را در این موارد مطلقا از مرد سلب نماییم❗️
2⃣در موارد اضطرار مانند اینکه مرد و زن هر دو به علت عدم قدرت بر زندگی در یک محل ( به این ترتیب که مثلا مزاج یکی ایجاب می کند در منطقه گرم و خشک و دیگری در منطقه سرد و مرطوب زندگی کند ) یا شغل مرد به گونه ای است که جز در مناطقی که با وضع زن سازگار نیست نمی تواند بماند آیا در چنین مواردی می توان گفت زن و مرد مجبورند تا پایان عمر بر همان ازدواج سابق بمانند و اگر مرد اقدام به طلاق و ازدواج جدید کند زنا کرده است❗️
3⃣در مواردی که امراض غیر قابل علاج یا دیوانگی و جنون برای یکی از طرفین یا بیماری هایی که مانع هر گونه عمل جنسی است یا مفقود الاثر شدن یکی از زوجین پیش آید آیا می توان طرف دیگر را به حکم اجبار در زندان این ازدواج تا ابد محبوس کرد .ازدواجی که هیچ سودی ندارد و جز ضرر نتیجه ای از آن عاید نمی شود .
❗️اصولا اصرار بر ادامه زوجیت در این گونه موارد اغلب منجر به ارتکاب زنا می شود همان عملی که ترس از آن باعث جعل چنین حکمی شده زیرا بدیهی است کمتر کسی حاضر می شود یک عمر در چنین حالی به سر برد.
❗️امروزه نیز بسیاری از ملل مسیحی به حکم ضرورت زندگی این قانون را شکسته و در کشور خود طلاق را قانونی ساخته اند.
📚مسیحیت در دنیای کنونی ، ایت الله مکارم شیرازی ص51
☪✝ @Debate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
5.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
[ Video ]
⭕️ نگاه آخرالزمانی مسیحیان صهیونیست
🎥 مهدی حسن روزنامه نگار و نویسنده بریتانیایی: مایک پمپئوبه به این اعتقاد دارد که میتوان ترامپ را با ملکه استر در کتاب مقدس مقایسه کرد. استر ملکهای بود که #یهودیان را از شیاطین ایرانی نجات داد.
↩️ #مسیحیان_پروتستان متعصب رخدادهای امروزی را با کتاب مقدس تطبیق می دهند. کشیش معروف تگزاس و طرفدار ترامپ از سال 2005 از حمله علیه ایران حمایت کرده، چرا که معتقد است این کار مسیح را بازمی گرداند.
☪✝ @Debate
اکانتهای عربستانی فیک با اسمهای لبنانی هشتگی علیه حزبالله به راه انداختند و مدّعی شدند شخصی را که کرونا گرفته ناپدید کرده اند و گفتند حزبالله فرزندان ما را به فنا داد.
در مقابل کاربران مختلف هشتگ #حزب_الله_حامي_أعراضنا (حامی ناموس ما است) را ترند کردند، حتّی #مسیحیان، مثل این تصویر
☪✝ @Debate
✍ یکی از مختصات نظام فکری #شهید_مطهری که خیل عظیمی از شبهات با آن حل میشود این است که وقتی میخواهیم جزئی را ببینیم باید " جزء را در کل " ببینیم و بعد آن را ارزیابی کنیم ، نه اینکه جزء را از جایگاه خودش در بیاوریم و بعد با نظام های دیگر بسنجیم.
⚠️منشا بسیاری از شبهات، جزء نگری فرد است آن هم غافل از اینکه آن جزء را در یک نقشه جامع ببیند و ارزیابی کند. مثال میزنم به مسئله جهاد و بردگی در اسلام .
اگر این دو مسئله را با همان تبیین عقلانی که شهید مطهری انجام می دهد در یک نقشه ی جامع ببینیم امتیاز اسلام به سایر مکاتب از جمله #مسیحیت دیده میشود.
همه ی مفاهیم دین در یک نظام یک پارچه باید تحلیل شود.
☪✝ @Debate
یک سوال مهم داشتم، اینکه مگر نه این است که تمام #ادیان از جانب خداوند بوده پس این همه کوبیدن دین یهود یا #مسیحیت از طریق #اسلام و خداوند چیست؟
و اینکه اگر دلیل این کوبیدن و مخالفت تحریف از جانب عالمان آنهاست پس حکم مردم امی و ساده چه میشود کتابشان تحریف شده؟
آیا تحریفات بعد از آمدن ادیان بعدی بوده یا در همان عصر؟
پاسخ:👇
با روشن شدن علّت تعدّد شریعت ها از جانب خداوند پاسخ شما به دست می اید :
"پاسخ این سوال با دقّت در محتواى ادیان الهى روشن مى شود. درست است همه آنهاتوحید را پایه اصلى دین قرار داده اند؛ ولى مسلّماً درک اقوام اولیّه از این مساله با درک کسانى که هزاران سال بعد از آن روى کار آمدند یکسان نبوده و نیست.
یا به تعبیر دیگر ریزه کارى هاى مربوط بهتوحیدذات و افعال، توحیدعبادت، خالقیت، و حاکمیت چیزى نبود که با سطح فکر اقوام نخستین هماهنگ باشد؛ آنها از مساله توحید به مفاهیمى روشن و اجمالى قناعت مى کردند و وارد این جزییات پیچیده هرگز نمى شدند.
در مسایل دیگر مربوط به معاد و مقامات انبیاء و اوصاف آنها،
❗️و همچنین دقایق مربوط به عبادات نیز مساله همین گونه بود؛ هر قدر آگاهى اقوام جهان نسبت به این مسایل بیشتر مى شد، و استعدادها نسلى بعد از نسلى پرورش مى یافت، دقایق تازه اى به آنها تعلیم داده مى شد.
❗️به علاوه پیشرفت تمدّن، روز به روز زندگى انسان ها را پیچیده تر مى ساخت، و این پیچیدگى قوانین تازه اى را براى حل مشکلات ناشى از آن طلب مى کرد؛ لذا انبیاء یکى پس از دیگرى براى نجات انسان ها و حل مشکلات پا به میدان مى گذاردند.
❗️این مساله را با یک مثال مى توان روشن تر ساخت: شما مقاطع تحصیلى کودکان و نوجوانان و جوانان را در نظر بگیرید؛ از دوران ابتدایى و راهنمایى گرفته تا دوران دانشگاهى و تخصصى، علوم مختلفى که در این دوران ها تدریس مى شود تقریباً ثابت است؛ ولى در سطوح بسیار مختلف. به کودکان مدارس ابتدایى درس ریاضى مى دهند؛ در دبیرستان ها نیز دروس ریاضى است و در دوران دکتراى ریاضیات نیز دروس ریاضى خوانده مى شود؛ ولى سطوح آن مسلّماً بسیار متفاوت است؛ هر قدر کودک و نوجوان آماده تر مى شود سطح دروس بالاتر مى رود؛ و از این جا مقاطع پنج گانه تحصیلى به وجود مى آید (ابتدایى، راهنمایى، دبیرستان، دوره دانشگاهى و دکترا).
❗️ادیان پنج گانه اى که خداوند براى جهان بشریّت فرستاده نیز بى شباهت به این مقاطع نیست؛ نوح(علیه السلام) مسیول تعلیم و تربیت انسان ها در نخستین مقطع بود؛ ابراهیم(علیه السلام) در مقطع دیگر و همچنین موسى و عیسى(علیهما السلام) هر کدام معلم و استاد یکى از این مقاطع بودند؛ تا نوبت به آخرین مقطع رسید و خاتم انبیاء محمد(صلى اللهعلیه وآله) مامور تعلیم این مقطع شد."
📚 پیام قران ایت الله مکارم ج7 ص355
❗️ روی این جهت وظیفه همگان در زمان کنونی پیروی از ایین اسلام می باشد
❗️خداوند می فرماید:
"هرکس جز اسلام آیینی برای خود انتخاب کند از او پذیرفته نخواهد شد واو در آخرت از زیانکاران است"( ال عمران 85)
❗️ومی فرماید:
"دین در نزد خدا اسلام است"( ال عمران 19)
❗️امیر مومنان فرمود:
"کسی که جز اسلام آیینی را برگزیند شقاوت و بدبختی دامن اورا خواهد گرفت، دستگیره ایمانش از هم گسسته، سقوط او شدید وسر انجام اندوهی طولانی وعذابی مهلک خواهد داشت"
📚نهج البلاغه،خطبه 161
❗️پیامبر گرامی فرمود:
"روز قیامت اعمال را یک به یک می آورند،هرکدام خودرا معرفی می کنند یکی میگوید من نمازم،دیگری میگوید من روزه ام و...
سپس اسلام را می آورند ومی گوید پروردگارا تو سلامی ومن اسلام.
خداوند می فرماید:امروز به واسطه مخالفت با تو مواخذه میکنم وبه تو پاداش میدهم"
📚در المنثور،ج2 ص48
❗️تکلیف عوام یهود و نصاری تحقیق و بررسی از حقانیت اسلام و گرویدن به ان می باشد
❗️عموما مساله تحریف در ادیان پس از از دنیا رفتن پیامبرشان و توسط علمایشان صورت می گرفته است.
☪✝ @Debate
16.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ روایتی شنیدنی از دلیل تغییر دین خانم ایزابل پرل، از فعالان مدنی بلژیک
❓آیا دین ریشه تبعیض جنسیتی در اجتماع است؟
#رهیافتگان
#مسیحیت
📽 تهیه و تدوین: انجمن بین المللی ترنم صلح
💠@ThrillofPeace
☪✝ @Debate