eitaa logo
دیباج
92 دنبال‌کننده
345 عکس
50 ویدیو
4 فایل
دیباجِ (حریرِ) سخن از تار و پود واژگان پذیرای نظرات خوانندگان ارجمند هستم. ارتباط با مدیر: @Armaktab 💠
مشاهده در ایتا
دانلود
✅همت بلند چنین که همت ما را بلند ساخته‌اند عجب که مطلب ما در جهان شود پیدا @Deebaj
animation.gif
68.2K
✅از سخن بزرگان 🔶سرو کاشمر (فلسطین) آسمان تیره شد آن سبز چو بر خاک افتاد شیون و همهمه در گنبدِ افلاک افتاد باغ بیمار شد و لاله درآمد به کسوف لرز در ناربُن و تب به تنِ تاک افتاد «مویه‌ی زال» شد آن زمزمه‌ی «سرو سهی» و آتشِ صاعقه در بیشه‌ی ادراک افتاد مطربان، «کین سیاووش» سرودند به کوی کان قد و قامتِ افراخته بر خاک افتاد موبدان، ‌زمزمه‌گر بر دَرِ آتشکده‌ها کاتَشی در جگر خلق شررناک افتاد مادرانْ مویه‌کُنان، موی‌کَنان، جامه‌دران کاین چه شومی است که مان کار به ضحاک افتاد؟ برج و بارویِ نشابور کهن یافت خَلَل زان زلازل که ازین واقعه در خاک افتاد 📌سرو کشمر یا سرو مقدس زرتشت که سرو آزاده نیر گفته می‌شود درختی بوده که به باور زرتشتیان به دستور زرتشت در کشمر (کاشمر امروزی) کاشته شده بود. این درخت بسیار زیبا و بزرگ بود و مورد تقدس مردم، چندان که آوازه‌اش به متوکل خلیفهٔ عباسی رسید و او نیز به گماشته‌اش (ابوالطیب) در نیشابور فرمان داد که درخت بریده شود و برای او فرستاده شود. زرتشتیان آن شهر پیشنهاد کردند که در برابر نبریدنش، ۵۰٬۰۰۰ سکهٔ زر بپردازند. اما این پیشنهاد پذیرفته نشد و سرو کهن‌سال را بریدند و برای خلیفه به بغداد بردند. یک روز پیش از رسیدن درخت به بغداد، متوکل به قتل رسید و این مطابق پیش‌گویی زرتشت بود که گفته بود هر که این درخت را ببرد، کشته خواهد شد. گفته‌اند این سرو در زمان قطع شدن بیش از ۱۴۰۰ سال عمر داشت. 📌سرو مقاوم فلسطین، امروز از پای افتاد. منتظر سقوط رژیم جعلی اسقاطیل باشیم. @Deebaj
✅از سخن معصوم 🔶خطر نفوذ الإمامُ عليٌّ عليه السلام: ألا وإنّي قد دَعَوتُكُم إلى قِتالِ هؤلاءِ القَومِ لَيلاً ونَهارا، وسِرّا وإعْلانا، وقُلتُ لَكُمُ: اغْزوهُم قَبلَ أنْ يَغْزوكُم، فواللّه ِما غُزِيَ قَومٌ قَطُّ في عُقْرِ دارِهِم إلّا ذَلّوا. هان! من شما را شب و روز و در آشكار و نهان به نبرد با اين قوم فرا خواندم و به شما گفتم: پيش از آن‌كه آنان به شما يورش آورند، شما بر آنان بتازيد؛ زيرا به خدا سوگند با هيچ مردمى در دل سرزمين‌شان جنگ نشد مگر آن‌كه به خوارى و شكست افتادند. @Deebaj
دیباج ۱۹۶ 🔶چای قندپهلو دو چیز غمِ سفر ز مرد کُند آزاد علی الصباح نیشابور و خفتنِ بغداد 📌صبح روز پنجشنبه بود. نسیم خنک صبحگاه چون پرنیان، صورت خسته‌ام را نوازش می‌داد. قالیچه‌ای دستباف و رنگ و رو رفته، یادگار قدیمی پدر که عمری بیش از عمر من داشت. و سینی چای قندپهلو که غبار خستگی‌ حاصل از روزمرگی‌ها را می‌شست و بوی خاکی که از هر عطر دل‌انگیز فرنگی، به مشام جان خوش‌تر می‌نشست. و مادر که چلچراغ خانه بود. @Deebaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیباج ۱۹۷ 🔶شـــرح صـــدر 📌برخی بی‌محابا زبان به لعن و تکفیر کسانی می‌گشایند که هماره زبانشان به نغمه توحید مترنم و وجودشان از شاخسار درخت ولایت متنعم است. 📌واکاوی سیره اهل بیت علیهم السلام به‌خوبی آشکار می‌کند که لعن و تکفیر افراد، جز در مواردی انگشت‌شمار که در آن رفتار افراد با اصل توحید و امنیت جامعه اسلامی در تضاد بوده، دستاویز قرار نگرفته است و آنان نه تنها هیچگاه چماق تکفیر را بر فرق مخالفان عقیدتی و سیاسی خود نکوبیده‌اند؛ بلکه بر اساس سیاست رواداری، البته تا آنجا که به ستون‌های استوار دین آسیب نمی‌رسانده است، با مخالفت دگراندیشان و معارضت بدکیشان، با سینه گشاده برخورد کرده و همیشه پرسش‌های تردیدورزان، با برهان قاطع امامان، پاسخی درخور یافته است. 📌ابزار لعن و تکفیر، دم دست‌ترین حربه در دست کسانی است که از فضیلت حلم و علم بی‌بهره و به رذیلت جهل و عصبیت آلوده‌اند. 📌خاصهٔ انسان اندیشه و خاصهٔ اندیشه تردید است و راه رهایی از گرگ و میش ابهام و تردید و راه‌یافتن به روشنای وضوح و یقین، تحقیق و پژوهش است تا آنکه فرد به پاسخی محکم دست یابد و نسیم دانش غبار تردید را از صفحه دلش بزداید و بر جلای آن بیافزاید. 📌پس هر آنکس که از دو ویژگی حلم و علم بی‌بهره است، بهتر آنکه زبان در کام کشد و تیغ برهنه جهل را بر روح بیمار دودلی فرود نیاورد، بلکه این رسالت خطیر را به اهلش واگذارد تا زخم شک را با مرهم مسیحایی یقین التیام دهند و جان‌های خسته از جهل را با ماء معین علم، حیاتی دوباره بخشند. @Deebaj
دیباج ۱۹۸ 🔶معنای انسانیت صفحۀ قدس نیوز در شبکه اجتماعی ایکس در توئیتی نوشت: این فعال کره‌ای برای صدونودمین روز است که در مقابل سفارت اسرائیل در سئول تظاهراتی انفرادی برگزار کرده و نسل‌کشی جاری اسرائیل را محکوم کرده و خواستار پایان آن شده است. آری، برای درک ستم و همدلی با ستمدیده، مهم نیست پیرو کدام دین و آیین باشی، فقط کافی است رگ انسانیت در وجودت نخشکیده باشد. @Deebaj
دیباج ۱۹۹ 🔶آتــش عشـــق 📌از چهارگوشه صحرای محشر شیون و فریاد بلند است و هراس بلعیده‌شدن توسط شراره‌های آتش دوزخ، برای هیچ‌کس آرام و قرار نگذاشته است. 📌نگاهم را به گوشه‌ای می‌چرخانم. گروهی را می‌بینم که بی هیچ واهمه‌ای، در اطراف کسی حلقه زده‌اند. نوری از میان جمع تا سقف آسمان، همچون عمودی استوار امتداد یافته است. خدایا! اینان کیان‌اند و آن نورِ کیست؟ 📌نیرویی شگفت مرا به سوی آن جمع می‌کشاند. نزدیک‌تر می‌شوم. دست خودم نیست، گویی چون براده آهن جذب آهن‌ربایی می‌شوم که در مرکز آن حلقه است. 📌آنان به‌قدری در حضور غرق‌اند که هرگز مرا نمی‌بینند. در آن واویلای محشر اما آرامشی وصف‌ناشدنی بر آن جمع سایه انداخته است. آتش عشق معشوقی، جان این جمع را سوخته و ایشان دو سرا را به بهای خریدن عشق او فروخته‌اند. هیچ اثری از هراس در چهره‌هایشان نمی‌بینم. ناگاه صدایی در جمع مستان می‌پیچد: «ای گروه! به بهشت درآیید!» 📌آنان از فرط مدهوشی صدا را نمی‌شنوند! شراب عشق در شراشر وجودشان جریان یافته و آنان را سر تا پا غرق معشوق‌ ساخته است. حوریان بهشتی آنان را به خود فرامی‌خوانند و برای دیدارشان بی‌تابی می‌کنند، اما آنان بی‌اعتنا به آن همه تمنای وصال، غرق در دریای وصال معشوق و مست شراب عشق‌اند. همه عمر برندارم سر از این خمار مستی که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی تو نه مثل آفتابی که حضور و غیبت افتد دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی 📚برگرفته از: کامل الزیارات @Deebaj
دیباج ٢٠٠ 🔶دستبند صورتی 📌نه تصویر کردن دین با چهره‌ای تاریک و خشمناک مطلوب است و نه به دینداری، رنگ و لعاب صورتی زدن؛ چرا که ‏حقیقت دین اگر با غبار غلیظ کفر و الحاد پوشیده نشود، سراسر نور است و نه تاریکی، چنانکه دینداری نیز رنگ و صبغه ‏الهی زدن به زندگی است و نه رنگ و وارنگ شدن زندگی در پرتو رنگین‌کمان فریبای رواداری بی‌قاعده.‏ 📌دین راستین، راه را از کژراهه جدا و از افتادن انسان در گرداب هولناک تیره‌بختی مانع می‌شود و «صبغة الله» در پرتو ‏نوری که از حقیقت دین جلوه می‌کند، زندگی انسان را معنا و روشنی می‌بخشد.‏ هرچند دین، با همان حقیقت ملکوتی‌اش و با حکمتی که در آموزه‌هایش نهفته و یا آشکار است، گاه به ظاهر چهره‌ای ‏خشن به خود می‌گیرد، اما اگر گوهر تابناک آن از پس ابرهای تردید آشکار شود و پرتو آن بر زمین عقل بتابد، بذرهای ‏اندیشه را در آن بارور خواهد ساخت و میوه‌های زندگی را رنگ الهی خواهد بخشید.‏ 📌‏«حجاب» و «پوشش» هرچند مقوله‌ای مشترک میان زن و مرد است و هر کدام از این دو جنس- بر اساس آموزه‌‏های دینی- باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند، اما ویژگی‌های به ودیعت نهاده شده در «جنس زن»، او را به پایبندی ‏بیشتر به این مقوله می‌خواند تا او را از آسیب‌های بی‌شماری که جسم و جانش را تهدید می‌کند، در امان نگاه دارد.‏👇
📌معضلاتی که در اثر عدم رعایت پوشش مناسب، دامن‌گیر بانوان می‌شود، دغدغه‌مندان را واداشته است که هر ‏کدام، بر اساس نوع نگاه خود به دین و دینداری، به ارائه راهکارهایی برای گشودن این گره اقدام کنند. مع الوصف، به ‏نظر می‌رسد هیچکدام از این ایده‌ها تاکنون راه برون‌رفت از این مشکل دیرپا را با خود به همراه نداشته است. برخی بر طبل اجرای مُرّ احکام شرعی- با صرف نظر از شرایط زمان و مکان و نیز فارغ از ضرورت‌های مخاطب‌شناسی- در ‏مواجهه با بی‌حجابی می‌کوبند و گروهی نیز با تمسک غیر قاعده‌مند به آموزه‌های رحمانی دین و برجسته‌کردن بُعد ‏رواداری دین، خود را از معرکه نزاع میان دینداران سنتی و افراد غیر پایبند به دین و آموزه‌های دینی، به دور نگاه ‏می‌دارند. اما آیا واقعا بین این دو، راه سومی وجود ندارد که گام‌نهادن در آن هم به پاس داشتن آموزه‌های دینی و ‏چیدن میوه‌های روح‌افزای آن بینجامد و هم متدینان را از ننگِ رنگ رواداری بی‌قاعده به دور دارد؟ 📌نگارنده از عنوان «دستبند صورتی» برای اشاره به راهکاری که جامع بین دو نگاه پیش گفته باشد، بهره می‌برد؛ ‏صلابت در عین عطوفت!‏ 📌اگر حکمت فرامین دینی با زبان روز و در قالب مناسب به پردازشگر خِرد آدمیان عرضه گردد، جز انسان‌هایی که عقل ‏و کرامت خویش را پاس نمی‌دارند، به مخالفت با آن نمی‌پردازند. نه تنها ادیان الهی که حتی مذاهب بشری نیز برای ‏سامان‌بخشیدن به زندگی اجتماعی افراد، ناگزیر از وضع برخی قوانین هستند که علی‌رغم ظاهر خشنشان، در دل ‏خویش مهری نهفته دارند که اگر آشکار شده و یا در آن اندیشه شود، همه افراد رنجِ ظاهری کاربستِ آن قوانین را بر ‏خود هموار خواهند ساخت.‏👇
📌تعبیر «دستبند صورتی» کنایه از چنین نگاهی است. نگارنده به موضوع برخورد قهرآمیز با ناهنجاری‌های اجتماعی؛ که به ‏کلیت امنیت و سلامت اجتماع و نیز خود فرد آسیب می‌رساند، بر اساس آن می‌نگرد؛ چرا که بر این باور است هرگاه عضوی از بدن ‏دچار آسیب شود، از سر مهربانی به آن عضو و نیز دیگر اعضا، بهره‌بردن از قهر و صلابت امری ناگزیر است؛ اما ‏قهر و صلابتی که با عطوفت و عشق‌ورزیدن به اصل وجود و اساس کرامت انسان همراه است و نه با توهین و ‏خوارداشت او. ‏ 📌مهر و رحمت در ادیان الهی جایگاهی ویژه دارد. بارزترین صفات آفریدگار جهان در قرآن کریم، مهر و رحمت است. ‏آنکه شناختی عمیق نسبت به آن ذات یگانه داشته باشد، هم سپاسگزار الطاف اوست و هم داغ قهر او را برای ‏درمان زخم‌هایی که خنجر گناه بر جانش نشانده، بر خود هموار می‌کند: ‏ عاشقم بر لطف و بر قهرش به جد بوالعجب، من عاشق این هر دو ضد ✳️از طریق آی دی زیر، پذیرای نقد شما عزیزان هستم.❤️ @Armaktab @Deebaj
✅از سخن بزرگان 🔶نامدگان و رفتگان 🔹به مناسبت ۱۹ مرداد، سالروز درگذشت هوشنگ ابتهاج (سایه) نامدگان و رفتگان از دو كرانه زمان    سوي تو مي‌دوند هان! اي تو هميشه در ميان   در چمن تو مي‌چرد آهوي دشت آسمان گرد سر تو مي‌پرد باز سپيد كهكشان  هر چه به گرد خويشتن مي‌نگرم در اين چمن آينه ضمير من جز تو نمي‌دهد نشان  اي گل بوستان سرا از پس پرده‌ها درآ بوي تو مي‌كشد مرا وقت سحر به بوستان اي كه نهان نشسته‌اي باغ درون هسته‌اي هسته فرو شكسته‌اي كاين همه باغ شد روان آه كه مي‌زند برون از سر و سينه موج خون من چه كنم كه از درون دست تو مي‌كشد كمان پيش وجودت از عدم، زنده و مرده را چه غم؟  كز نفس تو دم به دم مي‌شنويم بوي جان    پيش تو جامه در برم نعره زند كه بر دَرم! آمدمت كه بنگرم، گريه نمي‌دهد امان... @Deebaj
دیباج ۲۰۱ 🔶راز وجود دختر (به مناسبت پنجم صفر) 📌نمی‌دانم چه رازی در وجود «دختر» نهفته است که بی حضورش، زندگی رنگ و بوی چندانی ندارد. این‌را از خیلی افراد شنیده و خود نیز چشیده‌ام. 📌نه تنها شادیها با حضور دختر رنگارنگ و جذاب می‌شوند که حضورش، غم‌ها و رنج‌ها را نیز معنایی دیگر می‌بخشد و قابل تحمل می‌کند. 📌وقتی به زندگی شعیب می‌نگرم، می‌بینم که در پیری، حضور دختران چگونه زندگی را بر او گوارا ساخته و غبار غم از چهره خسته او زدوده است. 📌زکریای سالخورده را که از نظر می‌گذرانم، می‌بینم زندگی‌اش را دختری یتیم به نام مریم زینت بخشیده و غم‌های او و همسر پیرش را تسلا می‌بخشد. 📌بار اندوه از دست‌ دادن پسران پیامبر را هم حضور فاطمه است که از دوش محمد برمی‌دارد. زینب؛ دختر علی و فاطمه هم میوه شیرین زندگی آن دو می‌شود. 📌حسین نیز دخترانی دارد که همه مایه آرامش و زیبایی زندگانی اویند و در این میان، دختر سه ساله او که رقیه نام دارد، همین نقش را در زندگانی پدر ایفا می‌کند. فرقی که رقیه با دیگر دختران حسین داشت این بود که دوری پدر را تاب نیاورد و به یکباره جام زهر اندوه از دست دادن او را سرکشید و فاصله میان خود و او را یک شبه درنوردید و چون او برای همیشه، تسلابخش اندوه غمزدگان شد. 🔶همچنین این یادداشت و این یکی را هم بخوانید. 🔶شنیدن این پادپخش هم خالی از لطف نیست. @Deebaj
دیباج ۲۰۲ 🔶صبحگاه شوم! 📌صبح مظهر خلوت، آرامش، امنیت و آسایش است. صبح نمادی از آغاز، تازگی و امید است. صبح رمزی برای خوش‌بینی ‏است. صبح، بازگشت به زندگی و شروع حرکتی سازنده پس از سکون را نوید می‌دهد. صبح طعم آغازها را با خود دارد. صبح ‏زیباترین زمان روز است؛ زیرا آغاز زیبای آن بر حال و هوای خوب انسان در تمام روز تأثیر می‌گذارد. صبح همیشه با ‏آرزوهای ارزشمند و زیبا آغاز می‌شود و به قول جبران خلیل: «عندما يأتي الصباح تفتح الزهرة شفتيها لاقتبال قبلة الشمس...؛ ‏صبح که می‌شود، گل لب‌هایش را باز می‌کند تا از خورشید بوسه بگیرد.» و صبح داستانی فوق‌العاده زیباست که جهان را ‏به آرامش می‌خواند و مهرورزی‌ها را نوید می‌دهد.‏ 📌اما با همه این زیبایی‌هایی که در صبح نهفته است، خفاشانی که از روشنایی صبح‌گاه وحشت دارند و چشم دیدن آن را ندارند، ‏بر چهره زیبای صبح پنجه می‌افکنند.‏ 📌رژیم کودک‌کش اسرائیل، خفاش خون‌خواری است که تاب تحمل نشستن حتی یک لبخند صبح‌گاهی را بر چهره زنان و کودکان غزه ‏ندارد و با پنجه‌های کثیف و خون‌ریز خود، لبخند صبح را برای آنان به اندوهی بزرگ بدل می‌سازد. زنان و کودکان در ‏پناهگاهی چون مدرسه، آن هم به هنگام نماز و عبادت، نیز از حملات وحشیانه این خفاشان سفاک در امان نیستند. ‏ 📌چه صبح شومی بود صبح شنبه این هفته برای زنان و کودکان غزه و برای تمام کسانی که درد و رنج ساکنان غزه را درد و ‏رنج خود می‌دانند و از هیچ‌گونه تلاشی برای کمک به آنان و التیام‌بخشیدن به زخم‌های عمیقشان فروگذار نمی‌کنند.‏ @Deebaj
✅از سخن بزرگان 🔶فریاد @Deebaj
✅سخن بزرگان 🔶هر کسی بر طینت خود می‌تند هر حيوان كه از دور ديدی و ندانستی سگ و گرگ است يا آهو، ببين رو به سمت مرغزار و سبزينه است يا لاشه و استخوان؛ آدمی را نيز چون نشناسی، ببين به كدام سوی می‌رود... @Deebaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیباج ٢٠٣ 🔶غذای اندیشه واقعا گاهی برای من هیچ چیز از خواندن کتاب، شیرین‌تر نیست. کتاب روح و اندیشه انسان را تغدیه می‌کند. افق دید او را گسترده‌تر می‌کند. به اندیشه او نظم و انسجام می‌بخشد. حتی اگر نوجوان باشد، خِرد او را چون بزرگسالان پخته می‌کند. بیایید روح و مغز فرزندانمان را از کودکی با طعام‌های گوارایی که در سینی صفحات کتاب‌ها به آنها پیشکش می‌کنیم، پرورش دهیم تا در آینده، ایرانی آبادتر داشته باشیم. @Deebaj
✅از کلام معصوم 🔶پوزش‌پذیری امام حسن مجتبی عليه السلام: «لاتُعاجِلِ الذَّنبَ بِالعُقُوبَةِ واجْعَلْ بَينَهُما لِلاِعتِذارِ طَريقاً؛ در مجازات خطا كار شتاب مكن و ميان خطا و مجازات، راهى براى عذرخواهى قرار ده.» بحار الأنوار، جلد ۷۸، صفحه‌ی ۱۱۳ @Deebaj
✅از سخن دیگران 🔶صدای جیب این مردم ظاهربین به سرِ آستین آدم نگاه می‌کنند. سرِ آستین آدم اگر کهنه باشد هر کلامش اگر دُر و گوهر هم باشد آن را ور نمی‌چینند... ✍️ @Deebaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیباج ٢٠٤ 🔶آموختن از مرگ! من بارها و بارها این تکه از فیلم «چند می‌گیری گریه کنی؟» را دیده‌ام و هر بار، آرامشی عجیب همراه با دلشوره‌ای کشنده را با آن تجربه کرده‌ام. پس از آن همه دویدن‌ها و دریدن‌ها، سرانجام به این‌جا می‌رسیم و بی‌حرکت، دریده می‌شویم. ؟ @Deebaj
از سخن دیگران 🔶ردّپای دیجیتال! ست گادین (Seth Godin) در یکی از مصاحبه‌های اخیرش گفت: مهم‌ترین تغییری که در آینده نزدیک در «جذب منابع انسانی» مشاهده می‌کنم، کاهش ارزش رزومه‌ها و افزایش اهمیت «ردپای دیجیتال» یا «Digital Footprint» است. مجموعه نوشته‌های یک نفر در وبلاگ خود، در شبکه‌های_اجتماعی، عکس هایی که در اینستاگرام به نمایش می‌گذارد، نوشته‌هایی که توییت می‌کند، عکس پروفایل او در نرم‌افزارهایی مثل وایبر و واتزاپ و فیس بوک و کاوری که برای صفحه خود انتخاب می‌کند و مطالبی که لایک می‌کند یا به اشتراک می‌گذارد، چنان پروفایل دقیقی از دانش و نگرش شخص در اختیار قرار می‌دهد که چند برگ رزومه که با هزار دقت و وسواس پس از مشاهده آگهی استخدام تنظیم می‌شود، هرگز آن کارایی و دقت را ندارد. 📌منبع: کانال تلگرامی: مدیریت رفتار سازمانی 🖌خواندن «همه آنچه باید درباره ردّپای دیجیتال بدانید» از این آدرس، توصیه می‌شود. 👌ترجمه مقاله در پست بعدی تقدیم می‌گردد.👇 @Deebaj
ترجمه مقاله: ردّپای دیجیتال 📌عصر دیجیتال، ثروتی از اطلاعات را به همراه آورده و ارتباطات را بهبود بخشیده است. با یک کلیک یا کشیدن انگشت روی صفحه، کاربران به هر اطلاعاتی که نیاز داشته باشند، دسترسی دارند. علاوه بر این، آنها قادرند اطلاعاتی درباره زندگی خود را به اشتراک بگذارند. اکثر مردم درباره آنچه جستجو می‌کنند یا پست می‌گذارند، زیاد فکر نمی‌کنند. با این حال، این موضوع بیش از آنچه فکر می‌کنند اهمیت دارد. هر کاری که یک فرد در اینترنت انجام می‌دهد، یک ردپای دیجیتال ایجاد می‌کند. مانند دنباله‌ای از خرده‌نان‌ها، ردپای دیجیتال انواع اطلاعات درباره یک شخص، دوستان و خانواده‌اش، و عادت‌هایش را به انواع افراد از کارفرمایان گرفته تا بازاریابان و مجریان قانون می‌دهد. درباره حضور آنلاین خود فکر کنید و ببینید چه چیزهایی درباره ردپاهای دیجیتال و نحوه استفاده از آنها باید بدانید. 📌ردپای دیجیتال چیست؟ ردپای دیجیتال مجموعه‌ای از تمام کارهایی است که یک فرد در اینترنت انجام می‌دهد. این یک سابقه از همه چیزهایی است که آنها هنگام بازدید از یک وب‌سایت پشت سر می‌گذارند. از خریدهای آنلاین گرفته تا نظرات گذاشته شده در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و کوکی‌های وب‌سایت، همه آثار حضور آنلاین بخشی از ردپای دیجیتال هستند. 📌ردپای دیجیتال چگونه استفاده می‌شود؟ ردپاهای دیجیتال می‌توانند به روش‌های مختلفی استفاده شوند. آنها می‌توانند در بازاریابی و تبلیغات برای ردیابی علایق یک فرد استفاده شوند. مجریان قانون می‌توانند از آنها برای ردیابی رفتارهای مشکوک استفاده کنند. آژانس‌های بیمه می‌توانند از آنها برای جمع‌آوری اطلاعات درباره ریسک‌های یک فرد استفاده کنند. ردپای دیجیتال اطلاعات ارزشمندی درباره یک فرد و عادت‌هایش ارائه می‌دهد که می‌تواند توسط بسیاری از سازمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. @Deebaj
✅اسماعیل در آتش ♦️بدون شرح @Deebaj