هدایت شده از بیداری ملت
15.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبیینی جدید و زیبا از اقتصاد اسلامی
شرح دیدگاه #دکتر_درخشان از اقتصاد اسلامی توسط شاگرد ایشان
امروز اقتصاداسلامی همان است که امامین انقلاباسلامی به عنوان جهت اقتصادی طرح میکنند
#ویژه
#ببینید و #ببینانید
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 #جوانان_با_غیرت
🔻 تضعیف غیرت و تعصب با چه هدفی؟
🔹مرحوم دکتر شریعتی در کتاب امت و امامت میگوید غربیها چندین دهه در بین ملتهای مسلمان کار کردند تا مفاهیم #غیرت و #تعصب را از اعتبار بیاندازند و این دو کلیدواژه را منفور کنند تا جاییکه مسلمانان شرم کنند از اینکه بگویند ما غیرت داریم، ما تعصب داریم.
🔸در واقع آن معنای منفی را غالب کردند. امروز بخشی از جامعه و قشر جوان ما تحت تاثیر همین تخریبها و القاها، از این کلیدواژهها فراریاند. گاهی خون امثال #شهید_حمیدرضا_الداغی، مجددً آن فرهنگ را احیا میکند که بدانیم اصل غیرت و مفهوم والای غیرت یعنی همین. یعنی حاضریم جانمان را بدهیم تا دختر دیگری-ولو بدپوشش- اسیر گرگها نشود! غیرت یعنی در برابر ظلم و زورگویی نباید بیتفاوت بود!
🔹حاضریم جانمان را بدهیم تا بیگانگان بر وطن و سرزمین و ناموس ما حاکم نشوند.
شریعتی میگوید اول این مفاهیم را لگدمال و بیاعتبار و منفور کردند، سپس توانستند ممالک اسلامی را استعمار و استثمار کنند. مردمانی که غیرتمند و متعصب نباشند، راحت تنفروشی و وطنفروشی میکنند؛ چوب حراج به ناموس و وطن و ارزشها میزنند.
🔸باید به میلیونها جوان از جنس شهید خلیلیها و #شهید_الداغی ها افتخار کرد؛ جوانان متدین و با غیرت و با شجاعت که بیرون یا بر سر مرزها ایستادهاند، یا در شهرها و یا در مراکز علمی و امنیتی مشغول به جهادند؛ یا در کف روستاها و حاشیهها مشغول محرومیت زدائیاند؛ جوانانی که هر جایی و در هر اداره و مرکزی، ظلم و فساد ببینند سکوت نمیکنند ولو به قیمت ترور معنوی و شخصیتی یا حذف فیزیکیشان باشد. هر جایی نیاز باشد حضور دارند؛ در سیل و زلزله و هر مشکلی، در خط مقدمند؛ جوانانی که هر کجا باشند با غیرت و تعصب کار میکنند.
🔹باید مفاهیم غیرت و تعصب و آن معنای درست و اصیل و عمیقشان را زنده کرد. کسی که تعصب ندارد، یعنی رگ عصب و حیات ندارد! یعنی بیاحساس و بیتفاوت است. نسبت به همه چیز بیتفاوت است! به خانواده، به همسایه، به شهر، به استان، به کشور، به بشریت و مستضعفان عالم!
👤 #مدرسی_یان
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
هر کس که دغدغه معیشت کارگر ایرانی را دارد، نمیتواند در برابر این معادله ناصواب که درآمد کارگر به ریال و مخارجش به دلار است، سکوت اختیار کند. این معادله، محصول غلبه تفکر معیشتسوز و نابرابریساز نئولیبرالیسم است. برای کارگر ایرانی، #نه_به_نئولیبرالیسم...
@syjebraily
هدایت شده از اخبار ویژه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اقدام وقیحانه و سازماندهی شده در رژه موتوری بی حجابان در خیان های پایتخت ام القرای جهان .
وقتی میگیم هر قدمی که عقب نشینی کنید ده قدم جلو میان یعنی این!
تو خیابون های جمهوری اسلامی اینجوری قدرت نمایی میکنن و به ریش بعضی مسئولین بی غیرت میخندن!
چون میدونن اتفاق خاصی براشون نمیفته!
ته تهش یه نامه عذرخواهیه!
برای همین چهار تا بچه سوسول اینجوری مسئولین رو تحقیر میکنن و اونی که وسط میدون خون میده جوانان مظلوم ما هستن!
جناب آقای رادان چند هفته از ابلاغ دستور صریحتان گذشته. میبینید که این جماعت سازماندهی شده و وقیحانه قوانین رو مورد تمسخر قرار میدن. چند تا خودرو را توقیف کردید وخروجی دستورتون چی بوده؟؟ برای موتورسواران وقیح که در تمام نقاط شهر جولان بی بندوباری می دهند چه تدبیری اتخاذ کردید؟؟؟برادر ما امیدی به مسئولان بی غیرت نداریم چشم امید مردم انقلابی به سربازان ولایتی چون شماست.
#به_ویژه_ترین کانال خبری در ایتابپیوندید👇.
https://eitaa.com/joinchat/4073259207Cd2916ef4d3
🔴 پاسخ شهید مطهری به سیاه بازی تیم کرباسچی
👤 #محمد_ایمانی
🔹تیتر و عکس روزنامه هم میهن وابسته به تیم کرباسچی را ببینید.
🔸یاد دو بیان روشنگر افتادم. یکی، روشنگری شهید رجایی که دو هفته قبل از ترور (۲۴ مرداد ۱۳۶۰)، نقاب از چهره منافقین برداشت:
✅«سازمان مجاهدین در زندان حرفشان این بود که درست است شعار مبارزه با امپریالیسم و ساواک میدهیم، ولی قبل از هر چیز باید با مسلمانانی که امام را به عنوان رهبر قبول دارند، جنگید و از روی جنازه آنها رد شد.
🔹از زندان که بیرون آمدند، پوستر چاپ کردند که یک طرفش آرمسازمان بود و یک طرفش عکس امام... اینها به فکر بودند هر چه زودتر جنگ را با نیروهای مومن را شروع کنند.
🔸منتها میدانستند هیچ حیثیتی ندارند، میخواستند مرحوم طالقانی را سپر قرار دهند که دیدند مرحوم طالقانی رفت خدمت امام، حرفی زد که اگر بین مجاهدین، مسلمان واقعی وجود داشت و آقای طالقانی را قبول داشت، باید همان جا تغییر موضع بدهد.
✅مرحوم طالقانی خدمت امام دو زانو زد و گفت من هر وقت مایوس میشوم از حرکت این انقلاب به خدمت امام میآیم و دوباره نیرو میگیرم.این کسی بود که شما او را پدر میدانستید... مگر شما گفتید که نه آقای طالقانی ما در تسلیم شدن شما در مقابل رهبر انقلاب سهیم نیستیم وقتی که خواستی با امام بجنگی ما را خبر کن؟!".
🔹و دوم، بیان رسای استاد شهید مطهری (ره) در کتاب "پیرامون انقلاب اسلامی":
🔸"بیائیم حرفهایمان را صریح بزنیم. شما که به آیتالله خمینی اعتقاد ندارید و وقتی که با هم مینشینید، میگوئید ما تا فلان مرحله با این مرد هستیم و بعد این چنین با او مبارزه میکنیم، چرا عکس او را در تظاهرات خودتان بلند میکنید؟ چرا دروغ میگوئید؟
✅او میگوید جمهوری اسلامی و حرفش را صریح میزند. شما هم حرف خودتان را بزنید. آنکه شما به او اعتقاد دارید لنین است. بسیار خوب، پس عکس لنین را هم بیاورید. ولی من میپرسم چرا عکس پیشوای ما را میآورید؟
🔹وقتی عکس امام را میآورید، در واقع میخواهید به مردم بگوئید ما راهی را میرویم که این رهبر میرود. در صورتی که شما می خواهید به راه دیگری بروید. دروغ گفتن برای چه؟ اغفال چرا؟ آزادی فکر را با آزادی اغفال و آزادی منافقگری و آزادی توطئه کردن که نباید اشتباه بکنیم.
🔸همانطور که ما صریح و رک و پوست کنده داریم حرف میزنیم و میگوئیم آقا رژیم حکومت ایده آل و نظام اعتقادی و فکری ما، جهانبینی ما، غیر از نظام اعتقادی و فکری و جهان بینی شماست. شما نیز سخن خود را بصراحت بگوئید.
💢 شما هر جور که میخواهید بیندیشید، بیندیشید، هر جور میخواهید عقیده خودتان را ابراز کنید... فقط باید جلو دروغ و حقه بازی را گرفت یعنی دیگر یک مارکسیست نباید تمسک به آیه قرآن بکند و بگوید فلان آیه قرآن اشاره به فلان اصل مارکسیسم است. این خیانت به قرآن است".
#اجتماعی
➖➖➖➖➖➖➖
📲 مهمترین تحلیلهای روز 👇
https://sapp.ir/kh.enghelab
هدایت شده از حمیدرضاابراهیمی|گامینو
🔥برهانیمعاونتدرقتلشهیدالداغی؟
🔻 بنابر ماده۱۲۶قانون مجازات اسلامی؛ اشخاص زیر معاون جرم محسوب میشوند:
🔸هرکس، دیگری را ترغیب، تهدید، تطمیع یا تحریک به ارتکاب جرم کند یا با دسیسه یا فریب یا سوءاستفاده از قدرت،موجب وقوع جرم گردد.
🔸هرکس وسایل ارتکاب جرم را بسازد یا تهیه کند یا طریق ارتکاب جرم را به مرتکب ارائه دهد.
🔸هرکس وقوع جرم را تسهیل کند.
🔻فردی به نام #برهانی، که تلاش می کند عنوانهای ارزشمند حقوقدان و استاد دانشگاه و حوزوی را به انتهای خود وصل کند؛
در جریان مجازات کسانی که با اخافه، قمه و سلاح خیابان را بند آورده و ماموران یا مردم را مورد حمله قرار داده بودند با ادبیات شبه حقوقی و سوء استفاده غیرعلمی و فرصت طلبانه، با کمک باند گردن کلفت رسانه ای غربگرایان از این افراد شرور و محارب حمایت کرد.
🔻وی در در اواخر پاییز توییت کرد «در اعتراضات اخیر کسانی که دست به سلاح بردند هدفشان ترساندن ماموران امنیتی و انتظامی بود و اتفاقاً به دنبال ایجاد قوت قلب و تشییع مردم بودند»!!!
🔻نتیجه #تحریک و #ترغیب امثال برهانی، این می شود که اشرار #تشجیع شوند و آیت الله سلیمانی و شهید علیرضاشهرکی و همسرش را گلوله باران کنند و با چاقو گلوی طلبه مجروح جهانگیری پاره نمایند.
🔻همچنین دشنه اشراری که چشم طمع به دختران میهن داشتند با پشت گرمی امثال برهانی و غربگرایان، جسم #حمیدرضا_الداغی را دریدند و برهانی تلویحا او را #نفله نامید!!
🔻آیا از دیدگاه قوه قضاییه معاونت جرم برای برهانی قابل بررسی نیست؟
🔻آیا دانشگاه تهران، منفعلانه، کرسی حمایت از محاربین را حفظ میکند؟
✍حمیدرضا ابراهیمی
@Gaami_no
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فاطمی امین، ایده #دلارزُدایی را تا کمیسیون ویژه دولت برای درج در لایحه برنامه هفتم نیز برده بود... این راه البته بیش از اینها قربانی میخواهد، ولی به فضلالهی کار متوقف نخواهد شد.
ما لنا الا احدیالحسنیین
@hzamanim
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فولاد مبارکه سودآورترین شرکت فولاد دنیاست!
نسبت سودآوری بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان با تکنولوژی روز به ۳۰درصد هم نمیرسد اما فولاد ما با تکنولوژی به مراتب قدیمیتر و ضعیفتر سه برابر صنعت فولاد در جهان سودآوری داره!
بله گرانفروشی، با هزینه ریالی فروشدلاری و صادرات به داخل سودآوری هم دارد
نقدینگی و تحریم آدرسهای غلطی است که لیبرالها برای #مهار_تورم میدهند، چند شرکت بزرگ مواداولیه در کشور محصولات خود را که پایه تولید هزاران کالاست گرانفروشی میکنند. همین! راهکار #مهار_تورم ساده است مهار همین انحصارگران
مطالبه #دلارزُدایی را رها نکنیم ✋
@hzamanim
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻استاد مطهری و بازسازی ساختارهای ذهنی و عینی-۱
🖊 مهدی جمشیدی
۱. فهم استاد مطهری از مسألههای فکری و فرهنگی، در چهارچوب یک بافت کلّی و تاریخی قرار دارد؛ چنانکه به صراحت مینویسد اندکی توجّه و تعمّق در عمق جریانها و افکاری که در مغزها و نیّتها، در دلها و صفات، در نفوس و اعمال و حرکات و اصولی که جامعه را میچرخانند و اداره میکنند و آن چیزی که خطّمشی افراد را معیّن میکند و آن جهتی که جامعه به سوی آن جهت حرکت میکند و آنچه بهتدریج از بواطن به ظواهر میآید و چون بهتدریج ظاهر میشود، چندان نمایان نیست؛ نشان میدهد که خطر بزرگی، مسلمانی را تهدید میکند(مرتضی مطهری، نامهها و ناگفتهها، ص۱۴۲). مسأله، روندها و جریانهایی است که «وضع ساختاری» یافتهاند و در متن جامعه، غالب شدهاند؛ بهطوریکه نمیتوان واقعیّتها را فردی و اتّفاقی دانست و دربارۀ فرایندها، حملبرصحت کرد. چرخ جامعه بر این «مدار» میگردد و تدبیرها و تجویزها از این «چهارچوبها» تبعیّت میکنند. افراد نیز در این بسترهای ساختاری، غوطهور هستند و حالشان به گونهای است که در محاصرۀ این «شرایط» قرار گرفتهاند. پس انتخابها و جهتگیریهای فردی، از منطقی پیروی میکنند که قاعدۀ رایج و حاکم شده است. در عین حال، چون واقعیّتها و نتایج، بهتدریج آشکار میشوند و جامعه را در خود غرق میکنند، سیر انحطاطی و افولی، احساس نمیشود. این سیر، در تضاد با دینداری قرار گرفته و هرچه بیشتر آن را دچار انقباض و انفعال میکند؛ در حدی که باید آن را یک «خطر بزرگ» انگاشت.
۲. مطهری مینویسد بیماریهایی که ما تشخیص میدهیم عبارت است از: تبلیغات قولی و کتبی و بصری و عملی زیاد در عصر ما که منشأ شبههها و عقدهها و شکها شده است؛ افکار ضدّ دینی چه به نام دینِ دیگر یا مسلک اجتماعی یا افکار ناسیونالیستی و نژادی؛ شیوع فحشا و فساد اخلاق که مردم را در جهتی خلاف جهت دین حرکت میدهد؛ اعمال احمقانۀ مدعیان طرفدار دین و عادات سوئی که به نام دین در میان مردم رایج شده است؛ عدم آشنایی مردم با حقایق اسلام و تقلیدی و کورکورانه بودن عقاید و اخلاق و اعمالشان و ... . نتیجۀ همۀ اینها این است که محیط آرام و آرامشدهندۀ سابق را برهم زده است(همان، ص۱۴۴). در این رویکرد آسیبشناختی، یک تحلیل چندلایه از واقعیّت اجتماعی ارائه شده است که در آن هم به لغزشهای درون نظام اجتماعی اشاره شده است و هم به حملههای بیرون از نظام اجتماعی. تهاجم فکری که حالت تبلیغی یافته است، باورها را دچار تزلزل کرده است و جامعه را در گرداب تردید و شک و بیثباتی افکنده است. امّا مسأله به ساحت فکر و نظر محدود نیست، بلکه در ساحت عمل نیز فسادهای اخلاقی، دینداری را دشوار کردهاند. پس هم فلسفۀ زندگی در حال تخریبشدن است و هم سبک زندگی. از اینها گذشته، دینداری تودۀ مردم نیز نه با دیندانی پیوند خورده است و نه در آنجایی که اندک ارتباطی دارد، محقّقانه و معرفتی است. ترکیب از نقایص سبب شده است که وضع بیتلاطم و آرامی که در گذشته بر جامعۀ ایران حاکم بوده است، به وضع تنشآلود کنونی تبدیل شود و دینداری در معرض دشواریها و تنگناهای مهم قرار بگیرد.
۳. برایناساس، ایشان دربارۀ غایت برپایی حسینیۀ ارشاد مینویسد: انگیزۀ ما گذشته از اینکه دلسوزی به حال مردم و شرکت در آدمسازی است، «احساس خطر»ی است که برای دیانت مقدس اسلام میشود. این خطر ناشی از این است که «تجهیزات رهبری» با قوای مخرّب و تشکیککُن مساوی نیست؛ چون اگر منکر زیاد شد باید بر نیروی مبارزه با منکرات نیز افزوده شود و اگر موجبات حیرت و ضلال زیاد شد باید بر وسایل هدایت افزوده شود(همان، ص۱۳۹). این در حالی است که ما برای چنین وضعی، اندیشه نکردهایم و در موقعیّت برابر قرار نداریم. جبهۀ فکری و فرهنگیِ دشمن، با تمام توان به میدان مبارزه آمده است و به کمتر از زوال دینداری حقیقی در جامعۀ ایران راضی نیست، ولی ما همچنان در غفلت تاریخی به سر میبریم و نمیکوشیم از همۀ ظرفیّتهای خویش در راستای این مواجهۀ سرنوشتساز استفاده کنیم. این عدمتوازن، دین اسلام را در معرض چالش قرار داده است و لازم بود متتناسب با این تهدید، یک جبهۀ وسیع از نیروهای خودی شکل بگیرد، ولی در ما نسبت به این شبیخون، هوشیاری چندانی به چشم نمیخورد.
🖇 متن کامل در:
https://www.ibna.ir/vdccpeq142bq1x8.ala2.html
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻استاد مطهری و بازسازی ساختارهای ذهنی و عینی-۲
🖊 مهدی جمشیدی
۴. در نسبت با دینفهمیِ جامعه که مطهری دربارهاش نقد داشت و آن را سطحی و غیرمعرفتی شمرده بود، مینویسد در قسمت هدفهای علمی، ما میخواهیم مؤسسهای برای «تحقیقات علمیِ دقیقِ اسلامی» به وجود بیاوریم و اسلام و علوم اسلامی را «آن طور که هست» به جامعه معرفی کنیم؛ چون احساس میکنیم که در زمان حاضر، نهتنها اسلام به مردمِ دیگر خوب معرفی نشده، بلکه به مردم خودمان نیز خوب معرفی نشده است. ازاینرو، کوشش میشود که تعلیمات اسلام، آنطور که هست به همۀ طبقات به زبان ساده و عمومی تفهیم شود(همان، ص۱۴۱). در واقع، اوّل باید ملّت مسلمان نسبت به اسلام و اصول و اهداف اسلام آشنا باشند و سپس وارد «عمل» شوند(همان، ص۱۴۲). مسألۀ آغازین و بنیادی، «معرفت دینیِ جامعه» است که گرفتار آسیبهای مختلفی شده است. «شناخت»، نقطۀ شروع تحوّل فرهنگی است و اگر شناخت، اصلاح و ترمیم شود، «عمل» نیز در تناسب با آن دگرگون خواهد شد. دشمن فکری و فرهنگی ما نیز از طریق همین ضعف و نقص شناختی توانسته است که در عمق جامعۀ ما نفوذ کند و ارزشهای تجدّدی را در آن رواج دهد. مسألۀ مهم و مغفول این است که درک ما از اسلام، مخدوش یا ناقص است و اینچنین درکی، موجب امراض فردی و اجتماعی شده است. میان ذهنیّت اجتماعی و حقایق اسلامی، فاصله و زاویه افتاده است و جامعه با وجود اینکه ادّعای مسلمانی دارد، فهم اسلامی ندارد و با معارف راستین اسلام، بیگانه است. ازاینرو، باید به سراغ ذهنیّتها رفت و آنها را بازسازی کرد. چنانچه فهمها و درکها اصلاح شوند میتوان از جامعه، انتظار عمل مؤمنانه داشت.
۵. از سوی دیگر، روحانیّت باید همواره مراقب «مسائل جدید و تحقیقنشده» - که در زمینههای مختلف، پیوسته پیش میآید – باشد؛ چراکه اینگونه مسائل، بهخصوص در عصر حاضر، مشکل بزرگی برای مسلمانان و طبقۀ جوان به شمار میرود(همان، ص۱۶۶). جامعۀ کنونی بیش از هر زمان دیگر، دستخوش ارتباطها و تعاملهایی با جهانهای فرهنگیِ بیگانه شده است؛ بهطوریکه همواره حجم انبوهی از نظریات و گفتهها و برداشتها در حال ورد به جامعۀ ما و دستبهدستشدن در درون جامعۀ ما هستند. جامعۀ گشوده و بیمرز کنونی، بسیار با جامعههای گذشته متفاوت شده است و دیگر نمیتوان همچون گذشته، با شتاب کم حرکت کرد. تحوّلات، آنچنان پرسرعت شدهاند که اگر دیر بجنبیم، سالها عقب خواهیم افتاد. نه میتوانیم میان خود و دیگریهای فرهنگی و فکری، دیوارهای بلند آهنین بکشیم، و نه میتوانیم جامعه را در برابر حملهها و هجمههایی که جهانیشدن و گسترش ارتباطات خوانده میشوند، رها کرد. باید با خطر روبرو شد و از مواجهه نهراسید، امّا لازمۀ این تقابل تاریخی، پاسخگویی به مسألههای جدید و عقبنماندن از شتاب تولّد مسألهها است.
۶. مسألۀ مهم دیگری که مطهری به آن اشاره میکند این است که علّت عدم کامیابی احزاب و دستهجات اسلامی این است که به اسلام به نحو همهجانبه توجّه نکردهاند؛ گاهی تنها به جنبۀ عبادیّات و گاهی به جنبۀ خاص دیگر توجّه کردهاند(همان، ص۱۴۴-۱۴۵). این سخن به آن معنی است که دینفهمیِ نیروهای اجتماعی که نسبت به جامعه و توده، نقش پیشبرنده داشتهاند، موردی و گزینشی بوده است و هر یک بر اساس ذائقه و سلیقۀ خویش، پارهای از دین را برگرفتهاند و بخش دیگر را وانهادهاند؛ حالآنکه اسلام، همۀ اسلام است. نتیجۀ این دیندانی و دینخوانیهای تکبُعدی و یکسویه آن است که جامعه در وضع نامتقارن و نامتناسب قرار گرفته است و به این واسطه، اسلام نیز از لحاظ منطقیبودن و کارآمدی، در معرض اتهام قرار گرفته است.
۷. البتّه برخلاف تصوّری که گاهی مطرح شده است، مطهری در عالم نظرورزی و حل اشکالهای فکری متوقف نمانده است، بلکه دغدغۀ جامعهپردازی عینی و نظامسازی واقعی نیز داشته است. از جمله در همین نوشتههای خویش از «پرداختن به جنبههای عملی و اجتماعی» (همان، ص۱۳۹) و «تحکیم و تبیین اصول اجتماعی اسلام» (همان، ص۱۴۶) نیز سخن میگوید و بر آن اصرار میورزد. اسلامِ مطهری، در انتزاعیّات و فهم معارف بنیادی متوقف نمیماند و در متن یک حرکت تدریجی، به سوی واقعیّت اجتماعی حرکت میکند. وی میکوشید فهم و درک را به زندگی عینی پیوند بدهد و واقعیّتهای عاملیّتی و ساختاریِ جامعه را در چهارچوب همان معارف بنیادین، دگرگون سازد. او معرفتبسنده و ذهنزده نیست و نگاه مَدرسی به اسلام ندارد.
🖇 منتشرشده در:
https://www.ibna.ir/vdccpeq142bq1x8.ala2.html
هدایت شده از نشریه عبرتهای عاشورا
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 گستاخی رضا کیانیان در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی
♦️ ما نباید صحنه را خالی کنیم. حق شهروندی شماست که روسری نداشته باشید.
🇮🇷کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا🇮🇷
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 splus.ir/ebratha.org سروش