هدایت شده از اخبار ویژه
🎥اردوگاه جنین در وضعیت جنگی قرار دارد/ گروههای مقاومت فلسطین از جمله قسام، گروهانهای قدس و گردانهای شهدای الاقصی وارد درگیری مسلحانه شدیدی با صهیونیستهای اشغالگر شدند. صهیونیستها حتی باشگاه ورزشی اردوگاه جنین را هم تخریب کردند!
#به_ویژه_ترین کانال خبری در ایتابپیوندید👇.
https://eitaa.com/joinchat/4073259207Cd2916ef4d3
هدایت شده از اخبار ویژه
🔷این تصویر دردناک یک جوان بیگناه فلسطینی است که امروز اینگونه توسط جنایتکاران وحشی صهیونیستی مظلومانه به خاک و خون کشیده شد.
راحت بخواب .
قرار نیست هشتگی برای شهادت مظلومانه ات ترند شود.
قرار نیست مجامع حقوق بشری دنیا برایت عزا بگیرند و پیام تسلیت بدهند.
قرار نیست سلبریتی ها برایت استوری بزارند و توییت بزنند.
قرار نیست سران کشورهای اسلامی بیانیه بدهند و موضع گیری کنند .
هیچ روزنامه داخل کشور ایران هم برایت تیتر نمیزند.چون چشم آبی و مو بور و اروپایی و اوکراینی نیستی.
چون تو #مهسا_امینی نیستی که برایشان نان و آب داشته باشی.
چون نمی توانند از جنازه تو بهره برداری کنند و البته ارباباشون چنین اجازه ای نمی دهند.
پس راحت بخواب برادر عزیز شهیدم. /سربازوطن
#به_ویژه_ترین کانال خبری در ایتابپیوندید👇.
https://eitaa.com/joinchat/4073259207Cd2916ef4d3
صفریطبار_ قوه قضاییه:
https://eitaa.com/joinchat/2584739876C128c22f59e
لیلة الرغائب به چه معناست؟
آیت الله جوادی آملی:
ليلةالرغائب به معناي شب آرزوها نيست، بلکه شب رغبتها و گرايشها و مجذوبشدنهاست .
خدای سبحان جنّاتی دارد كه ما را به آنها ترغيب كرده و برای روح ما هم بهشتی دارد كه ما را به آن هم ترغيب كرده است.
مؤمنان متوسط, رغبتشان در ليلةالرغائب به (جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ) است و مؤمنان مقرب گذشته از اينكه ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ﴾ را طالب هستند ﴿فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ را هم مورد رغبت و گرايش خود قرار ميدهند.
آنگاه درباره چنين گروهي گفته ميشود: ﴿وَلِمَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ جَنَّتَانِ﴾ هم جنّت بدن است هم جنّت جان است؛ هم لذّت روح است هم لذّت تن است؛ كه انشاءالله در ليلةالرغائب به اين رغبتها بار بيابيم.
فرمایش علامه جوادی آملی حفظه الله مستند به کلام دانشمندان لغت عرب است.
اهل لغت در باره معنای «رغائب» چنین می گویند: چيزي که مورد ميل و رغبت انسان است.
صلاة الرغائب یعنی نمازی که به سبب ثواب بسیار آن مورد میل بندگان است.» هيچ يک از اين دو معنا، ارتباطی با "آرزو کردن" ندارد و موضوع اين معانی مربوط به فلسفه و هدف خلقت جن و انس و "عبادت خدا" است.
⚠️ لیلة الرغائب
صدا و سیمای ایران که فراوان احکام ضروری و معارف متواتر کتاب و سنت را مخفی داشته است و نشر دهنده غنا ترانه خوانی زن (در برنامه های کودک) و برخی منکرات دیگر است، در نشر مطالب بی سند و عامه پسند به نام دین ید طولایی دارد؛ مانند لیلة الرغائب یا به قول خودشان شب آرزوهاست که ترجمه رغائب به آرزوها هم از اشتباهات صدا و سیماست.
هیچ اسم و اثر و نام و نشانی از لیله الرغائب جز یک روایت عامی در احادیث ما نیست. با سندی به غایت ضعیف به روایت متهمی صوفی از 8 طبقه مجهول از شخصی عامی از انس بن مالک که خود انس در روایات امامی از کذابین شمرده شده است!
خود عامه هم راوی حدیث را متهم به جعل همین حدیث می دانند. (الجرح و التعديل ،ج3 ، ص 219 و ر.ک الموضوعات ابن الجوزی) حتی برخی از سنی ها هم نماز لیله الرغائب را که از میان خود آنان برخاسته بدعت می دانند. (ابن جوزی، الموضوعات، ج2، ص129؛ ابن تیمیه، الفتاوی الکبری، ج2، ص262 و ج5، ص344 و عجلونی، کشف الخفاء، ج2، ص410؛ لخمی شاطبی غرناطی(م790)، الاعتصام، ج1، ص122؛ فتنی، تذکرة الموضوعات، ص44؛ شربینی، الاقناع، ج1، ص108 و ملییاری هندی(م987)، فتح المعین، ج1، ص312؛ نووی، شرح صحیح مسلم، ج۸، ص۲۰.)
عالمانی مانند آقایان امینی و تستری و سبحانی و میلانی هریک به نوعی عامی بودن حتی ساختگی بودن آن را پذیرفته اند. (امینی، الغدیر، ج5، ص245؛ همو، الوضاعون و احادیثهم، ص228؛ تستری، النجعة فی شرح اللمعه، ج3، ص103؛ سبحانی، موسوعة طبقات الفقهاء، ج7، ص116 و میلانی، سید علی، شرح منهاج الکرامة فی معرفة الامامه، ج3، ص303.)
علامه مجلسی نیز آن را غیر معتمد می داند و به عمل به آن اشکال می کند. (زادالمعاد ص42)
این خبر در منابع شیعه در إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج2، ص: 632 بدون ذکر سند و در بحار الانوار، ج 95، ص 395 به نقل از اجازات علامه با همان سند عجیب عامی آمده است. مرحوم سید در اقبال از این گونه مسامحات فراوان دارند، چنانکه خود ایشان اشاره فرموده اند آن را با نام احتیاط آورده اند! بعضی از باب ادله تسامح به آن اخذ کرده اند؛ اما برخی فقهای قدیم و بسیاری از محققان معاصر در دلالت این ادله نسبت به این گونه اخبار اشکالات فراوانی بیان کرده اند.
(مثلا می توانید بحث شیخ یوسف بحرانی را در الحدائق الناضرة في أحكام العترة الطاهرة؛ ج4، ص: 197 نسبت به این ادله ببینید یا تحقیق مفصل شیخ محمد جواد فاضل در باره موافقان و مخالفان قاعده تسامح در ادله سنن: yon.ir/bAZwI نیز کتبی همچون «اخلاق اسلامي و كاربست قاعده تسامح در ادله سنن» نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و...)
شاید بدعت بودن و سنت بودن این نامگذاری، هیچ یک دلیل روشنی نداشته باشد؛ اما احتیاط در اجتناب از اعتقاد به خصوصیت شرعی این شب است.
https://eitaa.com/joinchat/2584739876C128c22f59e
هدایت شده از کانال جامع ایثارگران
💠حسین قدیانی: افسوس میخوردم که نکند کاوه، افسانهای باشد فقط در خواب و خیال فردوسی؟! تا اینکه کاوه ایران را دیدم
افسوس میخورد که چرا جز ابیات حکیم نامآور طوس، هیچجا خبری از کاوه نیست؟!
نکند کاوه، افسانهای باشد فقط در خواب و خیال فردوسی؟!
نکند کاوه، نه رنگی از حقیقت داشته باشد، نه بروزی در واقعیت؟!
دلم کاوه میخواست اما نه محدود در دفتر و کتاب!
کاوه حقیقی را! کاوه واقعی را! کاوه انقلاب اسلامی را!
صفحه چندم و خط چندم را رها کنید!
سخن بر سر کاوهای است که نفس میکشید!
زندگی میکرد!
حالا «سرباز درون گهواره خمینی» شده بود «شاگرد کوچک سیدی معمم به نام خامنهای» که از بس خطیب بود، دل کاوه را با هر سخنرانی، بیشتر میربود!
ما حزباللهیها هم گاهی دور از محمود کاوه هستیم!
کاوه شلوغ نبود!
دروغ نبود!
اهل هیجان نبود!
مطالبه اگر داشت، مطالعه هم قطعا داشت! با سطحینگری و مبارزههای نمایشی و خوانشهای اینستایی و بعضا به دور از اخلاق، راه کاوه پیموده نمیشود!
🆔 @Isaar_Mag
هدایت شده از حمیدرضاابراهیمی|گامینو
🔥خداحافظ آهوهای زیبای «دشت ناامید»❗️
🔻ششم بهمن یادآور خیانت وحشتناکی است ...
🔻#دشت_ناامید که میزبان آهوهای زیبا در برخی فصول سال بود، با مساحتی در حدود سه هزار کیلومتر مربع معادل چهار برابر سنگاپور، از ایران جدا شد!!
🔻بعد از اینکه در سال ۱۲۲۵ با کارگردانی انگلیس، افغانستان و هرات از ایران جدا شد، برخی از خطوط مرزی نامشخص ماند و زمینه اختلاف و مناقشه بر سر آب شد.
🔻از سال ۱۳۱۰ به بعد انگلیس به عنوان آخرین قدم قبل از جنگ جهانی دوم و با هدف ایجاد خط کمربندی دفاعی در برابر شوروی، معاهده سعدآباد برای پیوند سیاسی میان ایران، ترکیه، افغانستان و عراق را در تیرماه ۱۳۱۶شکل داد و با بی کفایتی #رضاشاه_پهلوی همه هزینه های این معاهده انگلیسی بر عهده ملت ایران قرار گرفت و بخشهای زیادی از ایران برای جلب رضایت کشورهای همسایه خیرات شد!!
🔻بزرگترین رودی که به دریاچه هامون می ریخت، هیرمند بود و پس از جدایی افغانستان همواره مورد مناقشه بود.
رضاخان که پیشتر در مهر ۱۳۱۴ آتاتورک پادشاه ترکیه را به عنوان حَکم برای موضوع آب هیرمند تعیین کرده بود، با وجود خسارتبار بودن برای ایران رای حکمیت را پذیرفت. سرانجام در ۶ بهمن ۱۳۱۷ بدون هیچگونه مقاومت، قرارداد تقسیم آب هیرمند بین تهران و کابل منعقد شد که طبق آن «دشت ناامید» به مساحت ۳ هزار کیلومتر و برخی مناطق دیگر از ایران بدون هیچ جنگ و درگیری جدا شد تا افغانستان سهم 50 درصدی ایران از هیرمند را بپذیرد.
🔻اما دولت افغانستان به همین وعده نسیه هم عمل نکرد و نهرهای انحرافی و سدها بهقدری حجم آب را کاهش داد که موجب تلف شدن دامها و کوچ گسترده مردم و اعتراض پی در پی آنها شد.
🔻پس از سالها اعتراض، این بار با وساطت آمریکا، #محمدرضا_پهلوی طی قراردادی در سال ۱۳۵۱ دوباره راه وطن فروشی پدر را ادامه داد و سهم ۵۰ درصدی از آب هیرمند را به ۱۵ درصد کاهش داد!! تا جایی که اسدالله علم در کتابش لفظ خیانت را برای این قرارداد استفاده کرد.
🔻هم دشت ناامید رفت و هم هامون خشکید ... چون برخی سردمداران حکومت شاهنشاهی اعتقاد داشتند که سرزمین سیستان فقط چهل میلیون عایدی دارد پس ارزش اقتصادی ندارد!!
🔸پ.ن: آن وقت پسر جناب #عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی، اخیرا در قالب کمپین احمقانه ««وکالت_میدهم» با #رضا_پهلوی بیعت می کند!!! حق نداریم شک کنیم دست وکیل و موکل توسط انگلیس به هم گره خورده؟
✍حمیدرضا ابراهیمی
✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇
https://eitaa.com/joinchat/917307426Ceae7e94949
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نقدینگی عامل تورم؟
🔹سید یاسر جبرائیلی این ادعا را دروغی بزرگ خواند.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از آنتی سکولار
🔻سطحی نگری و بازی در زمین دشمن!
‼️مسیح مهاجری، از مدیرانی که چندین دهه است، که مسئولیت روزنامه جمهوری را بر عهده دارد؛ با انتقاد از قرار گرفتن نام حوزه علمیه در بودجه 1402 ، اظهار نگرانی کرده است!
‼️او می گوید مردم فکر میکنند پول به جیب طلاب میرود، حال آن که این پول به بودجۀ دستگاهها و کارمندان میرود!
‼️ این عنصر رسانه ای مرحوم هاشمی رفسنجانی برای این ادعایِ سخیف چنین استدلال میآورد که: دلیل بیخاصیت بودن این دستگاهها این ست که حوزههای علمیه قبل از به وجود آمدن این دستگاهها هم اداره میشدند...
♨️چند نکته به ایشان:
1️⃣ این ادبیات بی منطق و سخیف شما را که دیدم خدا را بارها شکر کردم که مدیریت یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی جهان اسلام یعنی حوزه بر عهدۀ شما گذاشته نشده است!
2️⃣ مگر میشود مجموعهای در جهان اسلام به ارائۀ خدماتی چون: آموزش، تعلیم و تربیت، فرهنگ سازی، سفر تبلیغی، حمایت و ساخت مدارس، آموزشگاهها و حمایت از اساتید و غیره بپردازد و افراد جویای علم دین را در سراسر جهان پشتیبانی کند ولی از بودجۀ دولت اسلامی محروم شود؟
3️⃣ آیا شما که به نقد کارمندان حوزوی پرداختید نمی دانید که آنها هم برای مخارج زندگی نیاز به حقوق دارد؟
4️⃣ این سبک حرف زدن در روزنامهای که خودش بودجه میگیرد و در حمایت از انقلاب قدمی برنمیدارد عجیب نیست؟
♨️ حضرت امام(ره) چقدر نسبت به این نوع تفکر هشدار دادند که مراقب جدا کردن حوزه از انقلاب باشید!
✍🏻میثم میرطاهری
🌐آنتی سکولار را دنبال کنید👇🏻
ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از اساتید انقلابی و نخبگان علمی
9.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آثار عجیب اذان گفتن در خانه 🏠
حضرت آیت الله ناصری (ره)
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🌺صلوات بر محمد و آل محمد🌺
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی
@asatid_enghelabi ایتا و سروش
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 هجمه سنگین مذهبی های صورتی به رائفی پور
برخی ها، چرا در مقابل هتاکی ها و بی حرمتی ها به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و آتش زدن قرآن و حسینیه ها و جسارت به رهبر انقلاب در اغتشاشات ساکت بودند و الان برای زدن بچه های انقلابی زبان باز کرده اند؟!
🔹هنوز مخالفت شدید این افراد با طرح صیانت از فضای مجازی و همصدا شدن آنها با دشمنان را فراموش نکرده ایم ....
بارها تاکید کردیم خطر جریان مذهبی های صورتی بیشتر از معاندین و ضدانقلاب است.
🔹 اینکه یک عمامه به سر آنقدر از سطح تحلیل پایین برخوردار باشد که برای توجیه مقابله با طرح صیانت که طرحی جامع برای مقابله با ولنگاری فضای مجازی است را به مشکلات اقتصادی ربط بدهد و با صغری و کبری چیدن های مضحک بدنبال توجیه حرفهای خود باشد جای تاسف و تامل دارد!
🔹 بر فرض سخن رائفی پور توهین بود و اعلام برائت کردید ولی چرا از هتاکان و جسارت کنندگان به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام که در اغتشاشات انجام شد، اعلام برائت نکردید و یک کلمه از ظلمی که به نظام و انقلاب شد حرفی نزدین و از نظام دفاع نکردین؟!
🔹 یکی از اثرات فتنه اخیر، رو شدن چهره واقعی خیلی ها بود که عده ای میخواستند این اشخاص را به عنوان جایگزین اساتید اخلاق مثل حاجآقا مجتبی تهرانی، آیتالله خوشوقت، آیتالله حقشناس و آیتالله مجتهدی تهرانی معرفی کنند.
برخی خبرگزاری ها و رسانه های با تابلوی اصولگرایی بصورت سازمان یافته با انتشار یک فایل تقطیع شده هجمه سنگینی را علیه استاد رائفی پور به راه انداختند.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat