eitaa logo
«دهکده مقاومت»
506 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
5.4هزار ویدیو
7 فایل
⬅️ ادمین @Mohamadmehdi315
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ علامه حسن زاده آملی(ره) 《مآثر آثار》 🔹 مؤثر شماره ۱۶ (قضاء و قدر و اطلاقات قضاء) 🔹 قضاء امر کلّی است. و این قضاء از اَمر، که علمِ بسیطِ واجبی است مُنبَعِث می‌‌شود. زیرا که هر حُکم از علم مُنبعث است و آن حکمِ کلّی چون به کثرت درآید و در مصادیقِ خود تَعیُّن و تَشخُّص یابد؛ 🔹 هر یک تقدیر، یعنی قَدرِ قضایند. و آن تقدیر مطابق نظامِ اَحسنِ علم ربّانی به نظمِ کیانی به ترتیب سببی و مُسبّبی مترتب است. و آن ترتیبِ مُستند به تقدیر که جزئیات و مصادیقِ قضاء است، 🔹 یعنی همه‌‌ی قَدَر قضاءاند و قضاء مُنبعث از امر، و امر به ذات مبداءالْمبادی و علةالعلل بدون شَوْبِ کثرت، قائم است. 🔹قَدْر به معنیِ مطلق اندازه، و قَدَر به فتحِ دال اندازه‌ی معیّن است و مخلوق بر قَدر به معنی دوم است. "اِنّا کُلّ شَیءِِ خَلَقناهُ بِقَدَر" 🔹 قضاء ، خزائن الهی است و قَدَر تنزیلِ خزائن: "وَ اِن مِن شَیءِِ اِلّا عِندَنا خَزائِنُهُ وَما نُنَزِّلُهُ اِلّا بِقَدَرِِ مَعلومِِ" 🔹و هندسه مُعَرّب اندازه است و چون هر چیزی به قَدَر است و قَدَر مُنبعث از قضاء است و هر حادِث را سبب و علّتی خارج از او می‌‌باید پس آنچه در عالَم کَوْن حاصل می‌‌شود ..... 📗 مآثر آثار، تدوین استاد صمدی آملی، جلد اول، ص ۷۷، ۷۸
💠 حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) 🔹 آن گوهری که هر کس از خود خبر می دهد و به کلمه من و انا و مانند آن بدان اشارت می کند، غیر از بدن او است که بین آن و بدن مباینت و مغایرت است. 📘 دروس معرفت نفس/ص۷۵
بسم الله الرحمن الرحیم ۴.﴿ لم يلد وَلَمْ يُولَدْ ﴾ ▪️ ﴿ لم يلد ﴾؛ نزاد یعنی بیرون نیامد از او چیزی کثیف که آن ولد است و سایر اشیاء کثیفه که از مخلوق بیرون می آید و نه چیزی لطیف چون نفس و منبعث نشد از او عوارض چون سنه و نوم و خطره و غم و حزن و بهجت و ضحک و بکا و خوف و رجاء و رغبت و سامه و جوع و شبع و غیر آن ؛ یعنی متعالی است از آن که متولد شود و بیرون آید از او اشیاء کثیفه و لطيفه ▪️ ﴿ وَلَمْ يُولَدْ ﴾؛ و زاده نشد یعنی بیرون نیامد از او چیزی همچنان که اجزای کثیفه بیرون میآید از عناصر خود یعنی مانند حصول حیوان از حیوان و نبات از ارض و میاه از ینابیع و ثمار از اشجار همچنان که اشیاء لطیفه که از مرکز خود بیرون می آیند چون بصر از عین و سمع از اذن و شم از انف و ذوق از فم و کلام از لسان و معرفت و تمیز از قلب و نار از حجر بلکه او صمدی است که لا من شيء و لا فى الشيء و لا على شيء است، مبدع اشیاء و منشی امور به قدرت و مفنی آن به مشیت و مبقی آن به مصلحت. 🔸 سورة الاخلاص ص ۶۳۴ - تفسیر خلاصه منهج الصادقین / ج ۵
😅پول تو جیبی دهه پنجاهی ها و شصتی‌ها و هفتادی ها
⚫️ و دفتری دیگر بسته شد... ◾️پیکر مرحومه حاج خانم طاهره بازاری(همسر مرحوم حاج عباس زارعی) در آرامگاه ابدیش آرام گرفت. 🗓 دوشنبه 4دی ماه ۱۴۰۲ روحش شاد 🖤🌹 https://eitaa.com/Dehkade_moghavemat22
«دهکده مقاومت»
⚫️ و دفتری دیگر بسته شد... #گزارش_تصویری ◾️پیکر مرحومه حاج خانم طاهره بازاری(همسر مرحوم حاج عباس
▪️🔹 ▪️امشب شب اول قبر مرحومه حاج خانم طاهره بازاری است. در صورت امکان دو رکعت نماز برای شادی رو‌حش هدیه بفرمائید. 🖤 🔹در رکعت اول : بعد از حمد ، آیت الکرسی 🔹در رکعت دوم : بعد از حمد ، 10 بار انا انزلناه فی لیله القدر تا آخر .... قرائت شود . ▫️ با پایان نماز این ذکر قرائت می شود : اللهم صل علی محمد و آل محمد 🔹سپس این نماز را به روح میت اهدا نمائید . https://eitaa.com/Dehkade_moghavemat22
ولاتحسبن الذین قُتلوا فی سبیل الله امواتـــا بل احیاء عند ربهم یرزقون" (وکسانی که در راه خدا شهید شده اند را مرده نپندارید بلکه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده خواهند شد.)آل عمران169 خوشحالم از بودنت در کنارمان.نمی گویم سالروز شهادتت تسلیت...شهید همیشه زنده است...شهید همیشه شاهد است!!!  پس سالروز آسمانی شدنت مبارک شهید عبدالحمید زارعی عزیز.🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 کسی که بی هیچ ادعایی در سنگردفاع از وطنش می جنگید، کسی که رفت تا ما بمانیم.تو.من.ما.همه ولی خودش هیچ ...مهم تو ومن بودیم تو .منی که شرمندهایم..... جهت شادی روح شهدا صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم محله مهدوی روستای کیاپی#
🌘🌿 شبها دستمان به خدا نزدیکتر می شود پس بیا دعا کنیم پروردگارا امروزمان را باز هم به کرمت ببخش و یاری کن درپیشگاهت روسفید باشیم الهی آمین 🌘🌿شبتون آروم و در پناه خدا ═ೋ❅❅ೋ═ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‎‎➖🔸🌘🔹➖
بسم الله الرحمن الرحیم ۵.﴿ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ ﴾ ▪️﴿ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ ﴾؛ و نیست و نبوده مر او را ▪️﴿ كُفُواً ﴾ ؛ همتا و مماثل ▪️﴿ أَحَدٌ ﴾ ؛ هیچ کس را یعنی او را مثلی و نظیری و شبیهی در ذات و صفات نیست بعد از آن فرمود که صمد این کس است که منعوت شد.( نعت و وصف کرده شده ) ▪بدان که « لم یلد» رد جماعتی است که گفتند عُزَیر و مسیح ، پسران خدایند و « لم یولد » رد نصاری است که گفتند مسیح خداست و « لم يكن له كفوا » رد مجوسی و مشرکان که میگفتند او را شریک و انباز هست. ▪️ و گویند « کفو » به معنای صاحبه است یعنی او را زنی نیست که از او ولدی بیاورد چه ولد بدون زوجه نمی باشد و تسمیه کفو به جهت آن است که او کفو زوج است. ▪️ و گفته اند که نزد مُعطلّه آن است که عالَم را صانعی نیست و فلاسفه برآنند که آن را صانعی هست اما نام و صفت نیست و مذهب ثَنَویان آن است که شریک دارد و معتقد مشبهه آن است که مانند به خلق است. ▪️ و یهود و ترسا گویند : او را زن و فرزند است و اعتقاد مُغان چنان است که کفو دارد . ▪️و چون بنده مؤمن گفت: «هو» از تعطیل بیزار شد و چون گفت :« الله » از گفتار ِفلاسفه مبرا گشت و چون گفت : «اَحَد » از روش ثنویه برائت نمود. و چون بر زبان راند «الله الصّمد» از مذهب مشبهه دور شد. و چون «لم یلد و لم یولد» قرائت نمود از یهود و ترسا بیزاری کرد. و چون« و لم یکن له کفوا احد» گفت، از معتقد مغان مبرا شد. و باقی اسرار و نکات و سخنان اهل تحقیق در این سوره حواله به منهج الصادقین است. 🔸 سورة الاخلاص ص ۶۳۵ - تفسیر خلاصه منهج الصادقین / ج ۵