eitaa logo
دیدبان هنر و رسانه
67 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
195 ویدیو
45 فایل
*دیدبانی هنر و رسانه با بیشتر خواندن و تمرکز بر دانسته‌های مفید* ✅ ارتباط با ما: @Asemoni93 ✅اینستاگرام: https://www.instagram.com/didban_art_media
مشاهده در ایتا
دانلود
2⃣2⃣9⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
📚📖📚📖📚📖📚📖📚 ✨قصه‌ها از کجا می‌آیند✨ 📋 نویسنده: اصغر عبداللهی 🎨 تصویرگر: نازنین عباسی 📚 انتشارات: اطراف 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 🍃 مرحوم «اصغر عبداللهی» کارگردان و فیلم‌نامه نویسی است که کارنامه حرفه‌ای او فیلم‌نامه‌ها و داستان‌های متعددی را شامل می‌شود. 💠 همین سابقه حرفه‌ای سبب شده است که او تجربیاتی را در این حوزه به دست آورد. ✅ ایشان در کتاب «قصه‌ها از کجا می‌آیند» این تجربیات شخصی و مهارت‌های حرفه‌ای را با مخاطبی که دستی به قلم دارد و از چینش کلمات و شکل دادن به قصه‌ها لذت می‌برد، به اشتراک گذاشته است. ❇️کتاب لحنی ساده و روان دارد و در آن خبری از اصطلاحات تخصصی و تعریف مفاهیم و واژه‌ها نیست. 💬 بلکه نویسنده در قالب یک واگویه درونی با خودش تجربیات و رهنمودهای خویش را برای نگارش فیلم‌نامه بیان کرده و برای این که مبحث کاربردی و کارگاهی شود، مطالب هر بخش به یکی از فیلم نامه‌ها و داستان‌های نگاشته شده توسط خود نویسنده اختصاص داده شده است تا به کمک آن، مفهوم و پیام مورد نظر هر بخش به مخاطب منتقل شود. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
📌📌📌📌📌📌 ✂️ تعلیق، ضامن یک متن (داستان، فیلمنامه، نمایشنامه) است؛ گروکشی روایت برای شنیدن و تماشای کل یک اثر. هیچ عنصر دیگری در روایت به اندازۀ تعلیق، ضامن معتبری برای خواندن و شنیدن و تماشای کامل یک اثر نیست. تعلیق -یا همان چه خواهد شد- خاص یک ژانر نیست. فقط داستان پلیسی-معمایی نیست که تعلیق دارد یا می‌خواهد؛ هر نوع روایتی حتی یک اثر کاملاً مفهومی هم باید تعلیق یا شبه‌تعلیقی داشته باشد که مخاطب دلیلی برای شنیدن یا تماشای تمام آن داشته باشد. تعلیق محدود به پلات نیست، در مضمون هم تعلیق هست. این همه «باید» را، دارم برای خودم می‌گذارم که ناگهان قصد کرده‌ام یک داستان پلیسی بنویسم، یک داستان پلیسی-معمایی واقعی. منظورم داستانی است که مطابق با تعریف ژانر فیلم پلیسی-معمایی باشد ... 📕 قصه‌ها از کجا می‌آیند 📖 صفحه ۳۳ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣4⃣0⃣ ✨افول معنویّت✨ دانش و هنر پس از رنسانس به سمت زمینی شدن و قطع ارتباط با آموزه‌های قدسی حرکت کرد. به طور کلی جریان تجدّد غیر از اینکه نتوانسته است رنج‌های کهنه بشری و انسانی را مداوا کند، باعث افول معنویت و توحید نیز شده است؛ مقصود از معنویت، معنویت‌های خود ساخته دنیای مدرن نیست؛ بلکه مقصود، افول و غروب توحید و خداپرستی است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
6⃣1⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🌐 عصر رسانه ها 🌐 📘 درک تئوری رسانه 🖊 (کوین ویلیامز) 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
6⃣1⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🦋🕯🦋🕯🦋🕯🦋🕯 ✨محمود حبیبی کسبی✨ انسان، امیر کشور تنهایی خود است خلوت‌نشین معبد یکتایی خود است پیداست مثل روز که گم گشته آدمی گمگشته ‌است و در پی پیدایی خود است هر کس که حسن داشت شهید جمال شد قالی به ‌دار رفته‌ی زیبایی خود است ای صاحب جمال به آیینه دل مبند آیینه محو نقش تماشایی خود است عزت به حسن نیست، به مستوری است و ناز یوسف، عزیز ناز زلیخایی خود است روز از غروب، خواهش سرخاب می‌کند شب شانه‌خواه گیسوی یلدایی خود است مقصود رفتن است بیابان بهانه‌ای‌ست مجنون غبار محمل لیلایی خود است از کوه و دشت می‌گذرد رود بی‌قرار او سرسپرده‌ی دل دریایی خود است 💐💫💐💫💐💫💐💫💐 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣2⃣7⃣ از جمله کارهایی که مسؤولان فرهنگی دولت خیلی باید به آن بپردازند و واقعاً یک دقیقه را در آن فروگذار نکنند، این است که به فرهنگ عمومی جامعه و ابزارها و وسائل فرهنگی، جهت ارزشی بدهند. چون تلاش زیادی شده تا جریان‌های فرهنگی و عامل‌های فرهنگی - هنر و ادبیات و شعر و سینما و بقیه - در جهت غیر ارزشی حرکت کنند و راه بیفتند. شما باید کمک کنید و همه تلاشتان را بکنید که به تحرّکات فرهنگی کشور در جهت ارزشی جهت بدهید. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣2⃣8⃣ ✨غزل عقلانی✨ گاهی مناجات، یک جوان را اداره می‌کند و زمانی نیز یک غزل یا قصیده، کمبودهای درونی او را ترمیم می‌کند؛ امّا لذت غزل عقلانی، هرگز در ترانه حسّی یافت نمی‌شود . ترانه حسّی ، لذتی کاذب ایجاد می‌کند؛ اما غزل معقول ، شهدی است که لذت صادق را به همراه دارد و تا پایان عمر با انسان همراه است . غالب غزل های حافظ و سعدی چنین است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
3⃣7⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹 🔺ظرف علم🔺 🍃امام علی علیه‌السلام🍃 🥣 هر ظرفى به آنچه در آن مى ‏ريزند تنگ مى ‏شود، ❇️ غير ظرف علم كه به علم وسعت گيرد. 📙 نهج البلاغه 📜حکمت ۲۰۵ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣2⃣9⃣ ✨فرهنگ ایرانی✨ سینمای ضدجنگ مفاهیمی همچون رزمندۀ مردّد، پشیمان، خسته و با انواع نسبیت‌گرایی‌های ارزشی و اخلاقی را شامل می‌شود. در این فیلم‌ها تمام انسان‌ها خاکستری هستند. دشمن می‌تواند خوب باشد و مرز مشخصی بین خوبی و بدی وجود ندارد. این همان رئالیسم تاریک فرانسوی است. واقعیت در فرهنگ سرخوردۀ فرانسوی تفاوت زیادی با واقعیت در فرهنگ ایرانی دارد؛ فرهنگی که انقلاب آن جهان را به لرزه درآورده است. واقعیت در فرهنگ ایرانی یعنی حقیقت. رئالیسم اجتماعی ایرانی، فرهنگ حماسی پهلوانان ایرانی است؛ نه رئالیسم قرن نوزدهم فرانسه. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
6⃣2⃣ 🔰بخش شصت و دو🔰
🔸سواد خبری🔸 ⬅️ هر آنچه که سبب بالا رفتن سواد و آگاهی ما در برخورد با اخبار، روش های تولید خبر، شگردهای رسانه ای و غیره شود در حوزه سواد خبری جای می گیرد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣3⃣0⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
👀 🔮 👀 🔮 👀 🔮 👀 ✨تنبل ✨Sloth 🗓کارگردان: جولیا اوکر ♻ شرکت تولید کننده: Film Bilder 🔸 محصول: آمریکا- 1395 🕛 مدت زمان: 3 دقیقه 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣3⃣0⃣ ✨عروج انسان✨ هنرمندان با رها شدن از تعلق به حق، آن عهد تازه را یا باید با جامعه استوار دارند و یا با خود، که طریق نخستین به «هنر برای مردم»می‌رسد و طریق اُخری به «هنر برای هنر»و در هر دو صورت هنر خواهد مُرد. هنر باید محملی برای عروج حیات انسان به کمال وجود باشد نه وسیله‌ای برای تفنّن و تزیین و یا انتقال تأثرات. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media