eitaa logo
دیدبان هنر و رسانه
67 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
195 ویدیو
45 فایل
*دیدبانی هنر و رسانه با بیشتر خواندن و تمرکز بر دانسته‌های مفید* ✅ ارتباط با ما: @Asemoni93 ✅اینستاگرام: https://www.instagram.com/didban_art_media
مشاهده در ایتا
دانلود
2⃣5⃣3⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
📚📖📚📖📚📖📚📖📚 ✨شرق‌شناسی هالیوود✨ 📋 نویسنده: مجید سلیمانی ساسانی 📚انتشارات:سوره مهر 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 💠 شرق‌شناسی اصطلاحی در علوم انسانی است که به شناخت شرق از دید یک انسان غربی اشاره دارد و روشن است که در این تعریف لزوماً شرق و غرب جغرافیایی مد نظر نیست بلکه در آن گستره فکری و فرهنگی و یا پارادایمی مطرح است که دو حوزه شرق و غرب را از یکدیگر تفکیک می‌کند. ⬅️ در زمان حاضر سینما محملی است که می‌توان ما حصل این نگاه شرق شناسانه را در آن جست و جو نمود. 📔 کتاب «شرق‌شناسی هالیوود» در همین رابطه نگاشته شده است. 💬 نویسنده در یک پژوهش علمی و با استفاده از ساختار «تحلیل روایت» پس از ذکر کلیاتی پیرامون الزامات مطالعات پسا استعماری و نقد گفتمان شرق‌شناسی در یک مبحث کاربردی سه فیلم «ملکه صحرا»، «سرزمین خون و عسل» و «غیر قابل درک» را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده است، تا از طریق آنها به نحوه بازنمایی مسائلی چون جنسیّت و زنان مسلمان، ملیت و قومیت، قدرت و اسلام سیاسی و غیره در هالیوود بپردازد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
📌📌📌📌📌📌 ✂️ اساساً می‌توان گفت فیلم‌هایی که روایت آنها مبتنی بر کلیشه‌های معمول شرق‌شناسانه است، به روابط متقابل دوتایی معنادار که یک سوی آن حامل معنایی از دنیای غرب و سوی دیگر، حامل معنایی از شرق باشد اهمیت زیادی می‌دهند. از این جهت، روایت «ملکه صحرا»، که خود داستان فعالیت‌های یک شرق‌شناس معروف و تأثیر گذار در کشورهای اسلامی است، حامل روابط دوتایی متعددی است که عمدتاً معانی شرقی و غربی را جلوه می‌دهند. مهم‌ترین روابط متقابل دوتایی در روایت فیلم ملکه صحرا را می‌توان این گونه دانست: - طبیعت سرسبز غرب (بریتانیا)/ طبیعت بیابانی و خشک صحرا در شرق (غرب آسیا) -هوشمندی و زیرکی سفیر بریتانیا (ریچارد داوتی)/ سادگی و بی اطلاعی حاکم عثمانی - نظام سیاسی مستقر و سیستماتیک غربی (بریتانیا)/ نظام سیاسی قبیله‌ای بدوی اعراب - زن عالم و با فرهنگ غربی (گرترودبل)/ زنان کم سواد شرقی و مسلمان - ... 📕شرق‌شناسی هالیوود 📖 صفحه 72 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣6⃣8⃣ ✨سینمای ماورا✨ وقتی گرایش معنویت و معنویت‌گرایی که می‌تواند یک چالش بزرگ در مقابل تمدن غرب باشد در جهان پدید می‌آید، هنر دنیای غرب این گرایش معنوی را در عالم خیال اجتماعی سامان می‌دهد و در مقابل آن سینمای ماورا ایجاد می‌کند. هدف سینمای ماورا تبدیل چالش عظیم تمدّنی غرب به یک فرصت است. غرب می‌خواهد موج معنویت‌خواهی جهان را که در حال ظهور است و در نهایت به جریان‌های معنویت‌گرایی منتهی می‌شود، به دنیاگرایی تبدیل کند. یعنی نهایت افق سینمای ماورا به ماده و عالم ماده است. عرفان‌های نو ظهور نیز مانند سینمای ماورا همین کارکرد را دارند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
6⃣7⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
6⃣7⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🦋🕯🦋🕯🦋🕯🦋🕯 ✨مهدی سهیلی✨ 🔸(م 1366 ه.ش) پرده یکسو بزن و باز کن این پنجره‌ها را تا ببینم ز پس پردۀ شب، منظره‌ها را اختران را شب مهتاب به صد چشم ببینم به شعاع نگهی، دور زنم دایره‌ها را روح پروازگرم سیر کند در همه عالم بیند از روزن دل، جلگه و کوه و دره‌ها را در سحر همچو نسیمی گذرم از دل صحرا تا به شادی شنوم بع بع آهو بره‌ها را هیچگه بی مدد عشق به خلوت ننشینم روز تنهایی خود یاد کنم خاطره‌ها را با سیه دل سخن از مهر خدا سود نبخشد نور خورشید نشاطی ندهد شب پره‌ها را دست تدبیر خود و پنجۀ تقدیر یکی کن تا گشایی به سرانگشت عنایت گره‌ها را روح معشوق ز هر غرفۀ عالم به درآمد کوردل! از چه مداوا نکنی باصره‌ها را؟ همه جا پرتو یارست و تو در خانۀ غفلت بسته‌ای، بر گهر فطرت خود پنجره‌ها را 💐💫💐💫💐💫💐💫💐 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣6⃣9⃣ هنر دینی به ‌هیچ ‌وجه به معنای قشری‌گری و تظاهر ریاکارانه دینی نیست و این هنر لزوماً با واژگان دینی به وجود نمی‌آید. ای بسا هنری صد در صد دینی باشد، اما در آن از واژگان عرفی و غیردینی استفاده شده باشد. نباید تصوّر کرد که هنر دینی آن است که حتماً یک داستان دینی را به تصویر بکشد یا از یک مقوله دینی -مثلاً روحانیت و غیره- صحبت کند. هنر دینی آن است که بتواند معارفی را که همه ادیان -و بیش از همه، دین مبین اسلام- به نشر آن در بین انسان‌ها همّت گماشته‌اند و جان‌های پاکی در راه نشر این حقایق نثار شده است، نشر دهد، جاودانه کند و در ذهن‌ها ماندگار سازد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣7⃣7⃣ ✨هنرمند خیال زده✨ هنرمند اگر بخواهد از خیال زدگی نجات پیدا کند و عاقل باشد،از این راه امکان پذیر است که خودش عالم باشد یا پیش عالمی برود و معارف توحید، وحی، نبوت، اخلاق و نظم و تفاوت های آنها را بیاموزد. زمانی که هنرمندان تفاوت بین اخلاق و نظم را نمی دانند، به کشورهای غربی که می روند می گویند چه اخلاق خوبی دارند در حالی که نظم است که دیده اند نه اخلاق. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣3⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹 🔺طلای گداخته شده🔺 🍃امام علی علیه‌السلام🍃 ⚠️ ومؤمن به واسطه بلا امتحان می‌شود، 💫چنانكه (طلا و نقره) در بوته گداخته و خالص مي شوند. 📙غرر الحکم و درر الکلم صفحه ۸۱۰ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣7⃣1⃣ ✨سینمای التقاطی✨ دلیل غیبت پهلوان یا قهرمان شرقی در سینمای ایران، تعریف سیاه، شکست‌خورده و قرن نوزدهمی سینماگران ایران از واقعیت است. با این تعریفِ فرانسوی از واقعیت، سینمای ایران نمی‌تواند قهرمانی با تعریف شرقی معرفی کند چراکه به پهلوانان اعتقادی ندارد. با این طرز تفکر، سینما تنها یأس‌ها، تأسف‌ها و نسبیت‌گرایی‌های خود را با نگاه پست‌مدرن و التقاطی به تصویر می‌کشد. فیلمساز، معجونِ ساخته و پرداختۀ خود را اثری هنری جلوه می‌دهد و تمام یأس‌های فلسفی خود را به جان مخاطب می‌ریزد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
6⃣8⃣ 🔰بخش شصت و هشتم🔰
2⃣5⃣4⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
👀 🔮 👀 🔮 👀 🔮 👀 ✨بل ✨Belle 🗓 کارگردان: مامورو هوسودا 🖊 نویسنده: مامورو هوسودا 🔸 محصول: ژاپن- 1400 ♻️ شرکت تولید کننده: Chizu 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻🔻 🎞 انیمیشن «بل» به موضوع «زندگی دوم» (Secend Life) می‌پردازد. ⬅️ سازندگان انیمیشن تلاش دارند تا با مقایسه زندگی واقعی با زندگی دومی که در فضای سایبر شکل می‌گیرد، زوایای آن را مورد بررسی قرار دهند و با طرح یک داستان ساده از شخصیت‌هایی سخن می‌گویند که از وضعیت موجود خود در دنیای واقعی راضی نیستند و از این رو به ساخت آواتاری پناه می‌برند که آنها را به وضعیت مطلوبشان نزدیک می‌کند. 💬 خط تعلیق انیمیشن از کشاکشی که در انتخاب میان دو نوع زندگی وجود دارد، به وجود می‌آید و داستان را به پیش می‌برد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media