📚 درباره کتاب «مواجهه دانشگاه با تحول در علوم انسانی»
🔻یکی از دو نهاد عمده علم در ایران دانشگاه است که باید بار #تولید_علم مورد نیاز جامعه را در حوزههای مختلف به دوش بکشد. دانشگاه بهعنوان نهادی مدرن، در نتیجهی تماس و آشنایی ما با #غرب_مدرن در ایران شکل گرفته و توسعه یافته است.
💠 این اندیشنامه به منظور #جریان_شناسی و #آسیب_شناسی دانشگاه در قبال تولید «علومانسانیاسلامی» ، جریانات زیر را بررسی می کند :
اندیشنامه درصددبررسی موارد زیر می باشد :
1⃣جریان اول: جریان غربگرا با رویکرد تعارض دین و مدرنیته
2⃣جریان دوم: گرایش غربگرا با اندیشهی تمایز دین و مدرنیته
3⃣جریان سوم: خوانش دین از منظر مدرنیته برای همسویی با مدرنیته
4⃣جریان چهارم: جریان دینی با اندیشهی مدرنیزاسیون تفکیکی
❓❓❓آیا این نهاد در شکل و ساختار کنونی خود قابلیت تولید علم اجتماعی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را دارد؟ و علل ناکامی دانشگاه در جامهی عمل پوشاندن به این مهم چیست؟
✅ این سوالات و مباحث مختلف دیگر، موضوعاتی اند که کتاب حاضر سعی می کند به بررسی آنها بپردازد.
#باهم_کتاب_بخوانیم
❇ عرضه این کتاب و سایر کتب اندیشکده برهان، با تخفیف ۲۰ درصد در نمایشگاه :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
📚درباره کتاب «خرقه های وارونه»
📝 جریانشناسی و آسیبشناسی تصوف و فرقههای دراویش
#باهم_کتاب_بخوانیم
💠 بحث پیرامون فرقههای صوفیه از دو جهت دارای حساسیت و اهمیت ویژهای است :
1️⃣ نخست آنکه، این فرقهها در جوامع اسلامی بسیار متنوع و تأثیرگذارند و به همین دلیل، داوری یکسانی نیز نمیتوان بر آنها داشت و لازم است با دقت و بدون پیشداوری آنها را گزارش و توصیف کرد و سپس به تجزیه و #تحلیل آنها پرداخت.
2️⃣ جهت دیگر اهمیت و حساسیت فرقههای صوفیه این است که فرقههای صوفیه موجود در جامعهی معاصر ایران، با پارهای از مبانی فکری #جمهوری_اسلامی، از جمله #عقلانیت اسلامی که از اسلام ناب بهدست میآید در تعارض هستند.
✅✅✅ ما افزون بر نقدهایی که بر #متصوفه معاصر داریم، نسبت به صوفیانی همچون «حسن بصری، جنید بغدادی و معروف کرخی» میتوانیم تحلیلهایی ارایه نماییم. حسن بصری، کسی است که امام علی(علیهالسلام) تا امام باقر(علیهالسلام) را درک کرده و نه تنها به آنها ایمان نیاورده بلکه در برابر آنها ایستاده و بر امیرالمؤمنین(علیهالسلام) جهت درگیری با اهل #جمل، طعنه میزند و در نهایت قاضیِ «حجاج بن یوسف ثقفی» میشود.
🔴 پارهای از فرقههای معاصر تا آنجا پیش رفتند که در دوران #دفاع_مقدس و حملهی عراق بر ضد ایران، جوانان را از دفاع و حراست از مرزهای کشور باز میداشتند و در پنهانی با #فراماسونر های جاسوس و خیانت کار غرب گرا، ارتباط برقرار میکردند. نگارنده شاهد #انحراف بسیاری از مردم، جوانان و حتی عدهای از طلبههای بیسواد بودهام که با #وعده های مادی و یا معنوی به چه بدبختی مبتلا شدند و زندگی آنها ویران گشت و به جدایی خانوادگی انجامید.
🔶 سخن ما در این است که تمامی فرقههای صوفیهای که در جامعهی معاصر ایران وجود دارد، گرفتار مشکلات اعتقادی و یا رفتاری هستند و به همین جهت، عرفان اصیل اسلامی از التقاط و انحراف فرقههای صوفیه به شدت رنج میبرد.
🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸
📚 برای تهیه کتاب «خرقه های وارونه» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
📚درباره کتاب «طوبی»
📝 چالشها و راهکارهای ترویج حجاب و عفاف در جامعه
💠 بخش هایی از مقدمه کتاب :
🔴 همه ساله با فرارسیدن فصل بهار و تغییر نوع پوشش، جامعه دچار نوعی شوک جدید در مواجهه با افزایش میزان کمی و کیفی #بدحجابی می شود. این شوک به دو دلیل است :
1️⃣ اول اینکه روند بد حجابی به نوعی دچار افزایش تدریجی است که با گرم شدن هوا بیشتر به چشم میآید.
2️⃣ ثانياً نوع لباسها هر ساله بر اساس #الگو های مشخصی عوض میشوند که این الگوها متأسفانه چون مطابق با #فرهنگ_ایرانی نیست، دائماً به سمت عریانی بیشتر میرود.
🔻برخی نهادها با استدلال اینکه در این زمینه باید کار فرهنگی انجام داد، به انتشار محصولاتی مثل بنر و پوستر و در بهترین حالت ویژهنامه و بولتن داخلی می پردازند. برخی دیگر از نهادها عملاً وارد عرصه میشوند و به اقداماتی مانند #گشت_ارشاد دست میزنند.
📚📚📚 در تهیه ی این پژوهش سعی شده است از نظر همهی #طیف_های_فکری در زمینهی حجاب استفاده شود و شرط جامعیت، بی طرفی و انصاف تا حد ممکن بر اساس آرمانهای جمهوری اسلامی رعایت گردد. در همین راستا، با بیش از ۵۰ کارشناس، #متخصص و صاحبنظر در زمینههای مختلف مشورت شده و سعی شده است از پیشینه ی فعالیتهای موجود و ادبیات تولیدی در این زمینه حداکثر استفاده به عمل آید.
🔷 شورای فرهنگی اجتماعی زنان، زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه نسبتاً جامع و مطلوبی را در خصوص #ترویج_فرهنگ_عفاف و حجاب در سال ۸۳ تصویب کرده که در سال ۸۴ در نامهای توسط رئیس جمهور به برخی وزارتخانهها ابلاغ شده است.
💢 فارغ از اینکه این قانون چقدر ضمانت اجرایی داشته و به اجرا در آمده و آیا نتیجه بخش بوده است یا خیر، از حیث جامعیت دستورات اجرایی، قانون نسبتاً کاملی است. در این مصوبه برای بیش از ۲۶ دستگاه دولتی وظیفه مشخص شده است که چگونه در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مشارکت کنند.
🔴 بخشی از این قانون که نیروی انتظامی را خطاب قرار داده، در مقام عمل با دگردیسیهای کارکردی همراه شده است. به طوری که موج اعتراضها و سوء استفاده دشمنان از عملکرد این نهاد را به دنبال داشته است...
🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹
📚 برای تهیه کتاب «طوبی» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
#باهم_کتاب_بخوانیم
📚 معرفی کتاب «حوزه و تحول در علوم انسانی»
💠 بخشی از مقدمه کتاب :
🔸پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن #نظام_ولایی جمهوری اسلامی، پیوندی ناگسستنی و عمیق با نظام آموزشهای دینی و حوزه های تعلیم معارف دینی، یعنی حوزه های علمیه دارد.
🔹به دلیل این پیوند و ارتباط، #حوزه_علمیه باید به صورت جدی درصدد تأمین نیازهای تئوریک این نظام نوپا باشد؛ چنانکه اگر از این مهم #غفلت شود و یا اینکه حوزه از عهده این مهم بر نیاید و اهتمام جدی به آن نداشته باشد، نظام جمهوری اسلامی در نظر و عمل با چالشهای عمده مواجه خواهد شد.
🔴 قرون ابتدایی #غیبت_کبری عصر عسرت و مهجوریت شیعه است که با حاکمیت سلاطین جور و عمدتاً ضد شیعه همراه است. این دوره در حقیقت دورهی #مهجوریت_شیعه میباشد که طی آن با محدودیتهای متعددی مواجه میگردد و به عنوان یک اقلیت در حال مبارزه درگیر معارضهای فرهنگی و سیاسی است. در این دوران که با #حاکمیت_سیاسی_مخالفان شیعه همراه است، کمتر مماشاتی با شیعه صورت میگیرد و علمای شیعه نظیر « #شیخ _مفید »، « #شیخ_طوسی» و ... در عین دفاع از هجمههای همهجانبهای که از طرف فرهنگ یونان و از راه حاکمیت سیاسی مخالف شیعه در دل دنیای اسلام متوجه شیعه میگردد، وظیفه داشتند جامعهی شیعه را در یک فضای طبیعی حفظ کنند.
💠 اندیشنامه حاضر درصدد است تا با شناخت مهمترین #جریانات_فکری در حوزه های علمیهی بعد از انقلاب اسلامی، موانع ساختاری و اندیشهای حوزه را مورد تأمل و بررسی قرار دهد.
🔻در این راستا ابتدا به بررسی و معرفی جریان های عمده فکری حوزه های علمیه میپردازیم و در پی آن موانع #تولید_علوم_اجتماعی_اسلامی در حوزه را تحلیل خواهیم نمود.
🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹
✅ برای تهیه این کتاب و دیگر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
🆔 @Dideman
#باهم_کتاب_بخوانیم
📚 معرفی کتاب «ستیز با وحی»
💠 بخشی از مقدمه کتاب :
🔸متأسفانه عده ای در داخل کشور ما تحت عنوان « #روشنفکری » به مبارزه با دین اسلام برخاسته و از اساس منکر #حقانیت_قرآن کریم، #عصمت پیامبر اسلام و ائمه هدی علیهم السلام، و حتی منکر ختم نبوت شده و به صورت صریح مدعی پیامبر بودن و دریافت وحی شده اند.
🔴 جالب تر اینکه تمام این ادعاها را تحت عنوان #روشنفکری_دینی مطرح ساخته اند.
✅ بررسی ادعاهای ضد دینی روشنفکران به اصطلاح دینی، نیازمند نقل آرای آن ها و سپس نقد ادعاهای باطل آن ها است. از این رو، در این مقام تذکر دو نکته ضروری است :
1⃣ با عنایت به اینکه نقل سخنان مخالف قرآن روشنفکران، ممکن است تأثیرمنفی در باورهای مؤمنین #جامعه_دینی ایران داشته باشد، از خوانندگان عزیز عاجزانه درخواست می شود که پس از نقل مجموعه #شبهات، به طور حتم #نقد آن ها را که در پایان نقل سخنان آن ها خواهد آمد، مطالعه نمایند تا بی اساس بودن و غیربرهانی بودن آن شبهات و ادعاها واضح شود.
2⃣ به دلیل اینکه این مقاله گنجایش نقد و بررسی تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی روشنفکران را ندارد، در این نوشتار به بیان آرای دکتر «عبدالکریم #سروش» می پردازیم.
☑️ در صورت توفیق در نوشتار دیگر به بیان آرای روشنفکران دیگر و نقد آن ها خواهیم پرداخت.
🔹🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹🔹
📚 برای تهیه کتاب «ستیز با وحی» و سایر محصولات #اندیشکده_برهان با ۲۰ درصد #تخفیف ، از غرفه انتشارات #دیدمان در ۳۱مین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بازدید فرمائید :
👈 مصلی امام خمینی(ره)، بخش ناشران عمومی(شبستان اصلی)، راهرو ۱۵، غرفه ۵
#فقط_۲روز_فرصت_دارید
🆔 @Dideman
📚 مختصری پیرامون کتاب «گذار به دانش اسلامی از علوم اجتماعی»
📝تهیه و تنظیم : اندیشکده برهان
🔻درحالیکه از ابتدای انقلاب اسلامی، موضوع #رابطه_علم_و_دین در ذیل عناوین گوناگونی چون
اسلامیسازی دانشگاهها، اسلامیسازی علوم، #تولید_علم دینی (اسلامی) و در یک دههی اخیر، #جنبش_نرم_افزاری و جنبش تولید علم، از مسائل و دغدغههای اصلی اندیشمندان و نهادهای انقلابی بوده است، در همین راستا اقدامهای متعددی به انجام رسیده است.
🔸ستادها، سازمانها، نهادها، مؤسسهها و شوراهای مختلفی برای همگامسازی و همسوسازی علوم با اسلام و انقلاب اسلامی، تشکیل شده و به فعالیت پرداختهاند.
🔹اما با گذشت بیش از سه دهه از آغاز این فعالیتها، هنوز نتیجهی ملموس و مورد انتظار که برآورندهی حوائج انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و پاسخگوی نیازها و دغدغههای جامعه در راستای حرکت بهسوی آرمانهای اجتماعی و تمدنی شیعی باشد، به ظهور نرسیده است.
☑️ ازاینرو پرداخت جدی به این مقوله، یکی از مهمترین نیازهای بالفعل انقلاب اسلامی است.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/EKfcL
🆔 @dideman
📚 کتاب «آشتی با یار مهربان»
📝 چالشهای کتابخوانی و راهکارهای پیش رو
✍ به همت پژوهشگران اندیشکده برهان
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/KcXjT
🆔 @dideman
📚 کتاب «آشتی با یار مهربان»
📝 چالشهای کتابخوانی و راهکارهای پیش رو
✅ این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در 68 صفحه و در 6 گفتار، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
📂 عناوین گفتارهای 6 گانه این کتاب :
🔹«چرا مقام معظم رهبری خواهان تجدید مطلع در حوزهی کتاب هستند؟»،
🔹«مبانی نظری سنجش سرانهی مطالعه»،
🔹«چرا کتاب تبلیغ نمیشود؟»،
🔹«روشهای ترویج کتابخوانی»،
🔹«سیر مطالعاتی، آنچه که باید باشد»،
🔹«ضرورت ممیزی و نظارت پیش از انتشار بر کتاب»
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب میخوانیم :
🔴 ابراز #نارضایتی_رهبر_انقلاب از وضعیت کتاب در کشور در نخستین دیدار کتابداران و مسئولان نهاد کتابخانههای عمومی کشور در 29 تیرماه سال 1390، هشداری جدی بود که متأسفانه از سوی مسئولان رسمی و متصدیان حوزهی کتاب، موردتوجه قرار نگرفت.
✅ مقام معظم رهبری آن دیدار مهم را، بهانهای برای « #تجدید_مطلع » در حوزهی کتاب خواندند و با بیان برخی آسیبها و تهدیدهای مهم در این حوزه، پیشنهادهایی را نیز ارائه فرمودند.
🔻این پژوهش میکوشد با #آسیب_شناسی حوزهی کتاب در جمهوری اسلامی ایران بر اساس #بیانات رهبر انقلاب و رهنمودهای ایشان، به ارائهی الگویی بومی برای پیشرفت در این حوزه، کمک کند.
🔹🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹🔹
📜در #گفتار_نخست، شاخصهای رسمیِ ملی و جهانی توسعه در حوزهی کتاب، موردبررسی قرارگرفته و با پیشنهاد شاخص جدید «سرانهی تولید کتاب»، گوشهای از دلیل نگرانی مقام معظم رهبری از وضعیت کتاب در کشور، به نمایش درخواهد آمد. سپس، مشکلات کاهش شمارگان کتاب و نیز مشکلات ناشی از افزایش تعداد عناوین کتاب، برشمرده شده و عدم رعایت الزامات این افزایش، موردانتقاد واقع میگردد.
📜در #گفتار_دوم، موضوع «مبانی نظری سنجش #سرانه_مطالعه» بررسی شده و با بیان سه مقدمه، چگونگی سنجش سرانهی مطالعه کتاب تبیین میگردد. در این بخش نیز، سنجشهای ملی و جهانی در حوزهی سرانهی مطالعه، موردمطالعهی تطبیقی قرار میگیرد. سپس بر اساس سنجشهای جهانی و داخلی نشان داده میشود که سرانهی مطالعه در کشور ما، در حد متوسط کشورهای توسعهیافته است.
📜در ادامه مسئلهی همهگیری #تبلیغات کتاب و دلایل ضعف در این حوزه بررسی و به برخی از روشهای مهم #ترویج_کتابخوانی اشاره میشود. سپس موضوع سیرهای مطالعاتی بیان میشود. در انتها نیز مسئلهی «بررسی پیش از انتشار کتاب» مورد ارزیابی قرار میگیرد.
🔹🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹🔹
✅ جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/KcXjT
🆔 @dideman
📚 کتاب «دانشجویان و خط امام (ره)»
📜 رسالت جنبش دانشجویی از نگاه مکتب امام خمینی(ره)
✅ این کتاب که از مجموعه کتاب های رویش اندیشه حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است در 60 صفحه و در 4 فصل، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
📂 عناوین گفتارهای 6 گانه این کتاب :
🔹« مکتب امام خمینی(ره) و اصول آن»
🔹«نگاهی به عناصر اصلی گفتمان انقلاب اسلامی»
🔹«تحریف مکتب امام خمینی(ره)»
🔹«جنبش دانشجویی در اندیشه امام خمینی(ره)»
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:
🔻هویت انقلاب اسلامی ایران در درجه نخست و بیش از هر امر دیگری، پیوندیافته با شخصیت و تفکر امام خمینی(ره) است.
🔸امام خمینی در مقام رهبر خیزش انقلابی مردم ایران در دوران قبل از وقوع انقلاب و هم چنین رهبر حکومت دینی برآمده از این انقلاب، تأثیری بس عمیق و انکارناپذیر بر جامعه معاصر ایران و بلکه جامعه جهانی نهاد.
🔹این پیوند و اتصال آن چنان است که چنانچه کسی قصد شناخت ایدئولوژی و ماهیت انقلاب اسلامی را داشته باشد، ناگزیر باید تفکر امام خمینی(ره) را مطالعه کند.
☑️ در این کتاب سعی داریم محورهای اصلی مکتب امام خمینی (ره) را تبیین و تلاش جریان های معارض در راستای زدودن محکمات امام از مجموعه انقلاب را تشریح نماییم.
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/GDuvO
🆔 @dideman
📚 کتاب «سیاق حکمرانی فقیه»
📜 درآمدی بر ربع قرن سیاستگذاری عمومی حضرت آیتالله خامنهای در جمهوری اسلامی
✅ این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در 33 صفحه و در 8 بخش، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
📂 عناوین بخش های 8گانه این کتاب :
🔹«نقش رهبری در قانون اساسی»
🔹«سیاستها در چارچوب امامت-امت و دولت-ملت»
🔹« مؤلفه های سیاست های غیر رسمی »
🔹« درباره سیاستگذاری: تدوین و ارزیابی»
🔹« تعریف خط مشی»
🔹« فرایند خط مشی گذاری»
🔹« تحلیل اقدامات رهبری در تدوین خط مشی»
🔹«جمعبندی»
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب میخوانیم :
🔻پژوهش ذیل تلاش نموده مواردی از راهبردهای کلان رهبریِ حضرت آیت الله خامنهای در شکل دهی زمینه مساعد برای تحقق سیاست های کلی نظام را به مثابه درآمدی بر سیاست گذاری کلان در #جمهوری_اسلامی تجزیه و تحلیل کند.
↙️«اگر ایشان (امام خمینی (ره)) زنده بودند، صدها بار به آقای خامنه ای احسنت می گفت. دلیل این تحسین این است که آقای خامنه ای به خوبی توانسته نظامی که آقای خمینی ایجاد کرد را حفظ کند.»↘️
🔴 هنگامی که در آخرین هفته های سال ۱۳۸۸ خبرنگار «آبزرور» این جملات را از «ابوالحسن بنی صدر» می شنید، شاید تعجب چندانی نکرد. مدیریتِ رهبری در #فتنه_۸۸ آنقدر تحسین برانگیز بود که مخالفان هم نتوانستند از اعتراف به آن سر باز زنند هر چند این مخالف کسی باشد در حد بنی صدر.
اما در ایران کسی فراموش نمیکند که طرفداران رئیس جمهور فراری و مخلوع به حمایت از او چگونه یاران امام و مردم کوچه و بازار را به خاک و خون کشیدند؛ هر چند، سه دهه از آن زمان می گذرد.
☑️ احتمالاً خود #بنی_صدر هم آن سخنرانی مؤثر آیت الله خامنه ای را فراموش نکرده باشد؛ در جلسه ای که به رأی عدم کفایت سیاسی اش در مجلس منتهی شد. پس با وجود این زمینه ها، «راز» این تحسین و اعتراف چیست؟
یکی از مسائلی که به فهم این راز کمک می کند، تحلیل و موشکافی راهبردهای کلان رهبری در طول مدت ربع قرن اخیر است.
👈 اما مسئله این جاست که آنانی که در درون ساختار #امامت_امت قرار دارند به فهم این راز نیازمندتر هستند تا کسانی همچون بنی صدر که خارج از آنند.
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/3mYmY
🆔 @dideman
📚 کتاب «آزادی در اسلام»
📜 کالبد شکافی مفهوم آزادی در اسلام و اندیشه ی مدرن
✅ این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در 56 صفحه و در 3 بخش، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
📂 عناوین بخش های 3 گانه این کتاب :
🔹« تعریف انسان »
🔹« در ناحیه هدف »
🔹« در ناحیه موانع »
📖 بخش هایی از مقدمه کتاب :
🔻#آزادی یکی از مفاهیمی است که در زندگی #سیاسی و #اجتماعی مردم، بسیار استعمال میشود. هر کس سعی میکند تا با توسل به آزادی آنچه که مورد نظرش است را انجام دهد یا بیان کند، بنویسد، نقاشی کند، فیلم بسازد، غذای خاصی را بخورد، به فکر خاصی تمایل پیدا کند، شهوت خود را ارضا کند و ...
🔴 از سوی دیگر، عدهای نیز به اسم دفاع از آزادی، به افراد یا کشورهای دیگر حمله میکنند، انسانهای بسیار زیادی را به نام آزادی به #قتل میرسانند و ...
چه زحمات و رنجهایی را که انسانهای مصلح و #پیامبران (علیهماالسلام) برای رهایی انسانها از زنجیر انحرافات، خرافات و مفاسد انجام دادهاند و از سوی دیگر، چه مفاسد عظیم و جنایاتی نیز #به_اسم_آزادی در میان بشریت انجام شده است.
☑️ از این رو، ضروری است که معنای آزادی را به درستی بشناسیم و به ویژه به تفاوت اساسی میان #اندیشه_مدرن و #اندیشه_اسلام در تفسیر آزادی توجه نماییم تا مانع هر نوع سوء استفاده از آن گردیم.
🔸به سبب اهمیتی که آزادی برای انسان دارد، سوء استفاده از آزادی نیز ممکن است به صورت وسیع صورت گیرد، بدین جهت، باید در مورد آزادی دقت فراوانی کرد و تا از انواع مغالطاتی که در مورد آزادی صورت میگیرد، در امان بود.
💠 در انتزاع #مفهوم_آزادی سه امر بسیار مهم باید لحاظ گردد :
1⃣موجودی که می خواهد به هدفی برسد.
2⃣هدفی که آن موجود می خواهد به آن برسد.
3⃣موانعی که موجب عدم موفقیت آن موجود برای رسیدن به هدف خودش می شود.
🔹سه امر یاد شده به نوعی دارای ترتب منطقی نسبت به هم هستند. یعنی باید آن موجود دقیقاً شناخته شود تا بتوان هدفی برای آن، در نظر گرفت. یعنی هر هدفی برای هر موجودی نمیتوان فرض کرد. از سوی دیگر، تا هدفی در نظر گرفته نشود، مانع هم قابل فرض نیست.
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/VTnto
🆔 @dideman
انتشارات دیدمان
📚 کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها» ✍ به همت پژوهشگران اندیشکده برهان 🔸جهت تهیه کتاب ر
📚 کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها»
💠 این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در ۲۵ صفحه و در ۵ بخش، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
🔹«نکاتی پیرامون بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی»،
🔹«پیششرطها و راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی»،
🔹«سه مشکل بزرگ بر سر اجرای #اقتصاد_مقاومتی در کشور»،
🔹«چرا توصیههای اقتصادی رهبر انقلاب جدی گرفته نمیشود؟»،
🔹«نتیجه گیری»،
عناوین بخشهای ۵ گانه این کتاب هستند.
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب میخوانیم:
📜 «همانند سنت هرساله رهبر انقلاب، ایشان در اولین دقایق تحویل سال ۱۳۹۵ عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ #اقدام_و_عمل» را بعنوان شعار سال برگزیدند. انتخاب شعار از جانب ایشان و اعلام آن در اولین دقایق تحویل سال توسط رسانهها، می تواند مبنایی برای کلیهی جهت گیری های کشور و بعنوان هدفی میان مدت در برنامهریزیهای کلان و بلندمدت کشور مطرح باشد.
🔸در این راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از سالها نامگذاری با موضوعات اقتصادی، سال ۱۳۹۴ بعلت قرار گرفتن کشور در مقطع #مذاکرات_هسته_ای و نیاز به پشتیبانی مضاعف ملی از نظام جمهوری اسلامی و دولت، عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را انتخاب کردند.
✅ اما با فرارسیدن سال ۱۳۹۵ ، سلسله نام گذاری های با موضوعات اقتصادی از سوی رهبر انقلاب استمرار یافت و ایشان برای اولین بار سیاست راهبردی « #اقتصاد_مقاومتی » را در شعار سال وارد کردند.»
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 http://didemanbook.ir/ln4Bj
🆔 @dideman
📚 کتاب «ستیز با وحی»
📜 نقدی بر ادعاهای سروش در موضوع وحی و قرآن
💠 این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در ۸۲ صفحه و در ۴ فصل از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
🔹«نظریه تجربه دینی و تاریخیت دین»
🔹«دیدگاه های سروش»
🔹«نقد مبانی فکری سروش»
🔹«نقد ادعاهای سروش در باب اسلام»،
عناوین فصول ۴ گانه این کتاب هستند.
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:
🔴 «متأسفانه عده ای در داخل کشور ما تحت عنوان #روشنفکری به مبارزه با دین اسلام برخاسته و از اساس منکر #حقانیت_قرآن کریم، #عصمت پیامبر اسلام و ائمه هدی علیهم السلام، و حتی منکر #ختم_نبوت شده و به صورت صریح مدعی پیامبر بودن و دریافت وحی شده اند. جالب تر اینکه تمام این ادعاها را تحت عنوان « #روشنفکری_دینی » مطرح ساخته اند.
🔶 بررسی ادعاهای ضد دینی روشنفکران به اصطلاح دینی، نیازمند نقل آرای آن ها و سپس نقد ادعاهای باطل آن ها است. از این رو، در این مقام تذکر دو نکته ضروری است :
1⃣ عنایت به اینکه نقل سخنان مخالف قرآن روشنفکران، ممکن است تأثیر منفی در باورهای مؤمنین جامعه دینی ایران داشته باشد، از خوانندگان عزیز عاجزانه درخواست می شود که پس از نقل مجموعه #شبهات، حتما #نقد آن ها را که در پایان نقل سخنان آن ها خواهد آمد، مطالعه نمایند تا بی اساس بودن و غیربرهانی بودن آن شبهات و ادعاها واضح شود.
2⃣ به دلیل اینکه این مقاله گنجایش نقد و بررسی تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی روشنفکران را ندارد، در این نوشتار به بیان آرای دکتر «عبدالکریم #سروش» می پردازیم.
در صورت توفیق در نوشتار دیگر به بیان آرای روشنفکران دیگر و نقد آن ها خواهیم پرداخت.»
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 http://didemanbook.ir/oQ6bE
🆔 @dideman