📚 مختصری پیرامون کتاب «گذار به دانش اسلامی از علوم اجتماعی»
📝تهیه و تنظیم : اندیشکده برهان
🔻درحالیکه از ابتدای انقلاب اسلامی، موضوع #رابطه_علم_و_دین در ذیل عناوین گوناگونی چون
اسلامیسازی دانشگاهها، اسلامیسازی علوم، #تولید_علم دینی (اسلامی) و در یک دههی اخیر، #جنبش_نرم_افزاری و جنبش تولید علم، از مسائل و دغدغههای اصلی اندیشمندان و نهادهای انقلابی بوده است، در همین راستا اقدامهای متعددی به انجام رسیده است.
🔸ستادها، سازمانها، نهادها، مؤسسهها و شوراهای مختلفی برای همگامسازی و همسوسازی علوم با اسلام و انقلاب اسلامی، تشکیل شده و به فعالیت پرداختهاند.
🔹اما با گذشت بیش از سه دهه از آغاز این فعالیتها، هنوز نتیجهی ملموس و مورد انتظار که برآورندهی حوائج انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و پاسخگوی نیازها و دغدغههای جامعه در راستای حرکت بهسوی آرمانهای اجتماعی و تمدنی شیعی باشد، به ظهور نرسیده است.
☑️ ازاینرو پرداخت جدی به این مقوله، یکی از مهمترین نیازهای بالفعل انقلاب اسلامی است.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/EKfcL
🆔 @dideman
📚 کتاب «آشتی با یار مهربان»
📝 چالشهای کتابخوانی و راهکارهای پیش رو
✍ به همت پژوهشگران اندیشکده برهان
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/KcXjT
🆔 @dideman
📚 کتاب «آشتی با یار مهربان»
📝 چالشهای کتابخوانی و راهکارهای پیش رو
✅ این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در 68 صفحه و در 6 گفتار، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
📂 عناوین گفتارهای 6 گانه این کتاب :
🔹«چرا مقام معظم رهبری خواهان تجدید مطلع در حوزهی کتاب هستند؟»،
🔹«مبانی نظری سنجش سرانهی مطالعه»،
🔹«چرا کتاب تبلیغ نمیشود؟»،
🔹«روشهای ترویج کتابخوانی»،
🔹«سیر مطالعاتی، آنچه که باید باشد»،
🔹«ضرورت ممیزی و نظارت پیش از انتشار بر کتاب»
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب میخوانیم :
🔴 ابراز #نارضایتی_رهبر_انقلاب از وضعیت کتاب در کشور در نخستین دیدار کتابداران و مسئولان نهاد کتابخانههای عمومی کشور در 29 تیرماه سال 1390، هشداری جدی بود که متأسفانه از سوی مسئولان رسمی و متصدیان حوزهی کتاب، موردتوجه قرار نگرفت.
✅ مقام معظم رهبری آن دیدار مهم را، بهانهای برای « #تجدید_مطلع » در حوزهی کتاب خواندند و با بیان برخی آسیبها و تهدیدهای مهم در این حوزه، پیشنهادهایی را نیز ارائه فرمودند.
🔻این پژوهش میکوشد با #آسیب_شناسی حوزهی کتاب در جمهوری اسلامی ایران بر اساس #بیانات رهبر انقلاب و رهنمودهای ایشان، به ارائهی الگویی بومی برای پیشرفت در این حوزه، کمک کند.
🔹🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹🔹
📜در #گفتار_نخست، شاخصهای رسمیِ ملی و جهانی توسعه در حوزهی کتاب، موردبررسی قرارگرفته و با پیشنهاد شاخص جدید «سرانهی تولید کتاب»، گوشهای از دلیل نگرانی مقام معظم رهبری از وضعیت کتاب در کشور، به نمایش درخواهد آمد. سپس، مشکلات کاهش شمارگان کتاب و نیز مشکلات ناشی از افزایش تعداد عناوین کتاب، برشمرده شده و عدم رعایت الزامات این افزایش، موردانتقاد واقع میگردد.
📜در #گفتار_دوم، موضوع «مبانی نظری سنجش #سرانه_مطالعه» بررسی شده و با بیان سه مقدمه، چگونگی سنجش سرانهی مطالعه کتاب تبیین میگردد. در این بخش نیز، سنجشهای ملی و جهانی در حوزهی سرانهی مطالعه، موردمطالعهی تطبیقی قرار میگیرد. سپس بر اساس سنجشهای جهانی و داخلی نشان داده میشود که سرانهی مطالعه در کشور ما، در حد متوسط کشورهای توسعهیافته است.
📜در ادامه مسئلهی همهگیری #تبلیغات کتاب و دلایل ضعف در این حوزه بررسی و به برخی از روشهای مهم #ترویج_کتابخوانی اشاره میشود. سپس موضوع سیرهای مطالعاتی بیان میشود. در انتها نیز مسئلهی «بررسی پیش از انتشار کتاب» مورد ارزیابی قرار میگیرد.
🔹🔹🔹🔸🔸🔸🔹🔹🔹
✅ جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/KcXjT
🆔 @dideman
📚 کتاب «دانشجویان و خط امام (ره)»
📜 رسالت جنبش دانشجویی از نگاه مکتب امام خمینی(ره)
✅ این کتاب که از مجموعه کتاب های رویش اندیشه حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است در 60 صفحه و در 4 فصل، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
📂 عناوین گفتارهای 6 گانه این کتاب :
🔹« مکتب امام خمینی(ره) و اصول آن»
🔹«نگاهی به عناصر اصلی گفتمان انقلاب اسلامی»
🔹«تحریف مکتب امام خمینی(ره)»
🔹«جنبش دانشجویی در اندیشه امام خمینی(ره)»
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:
🔻هویت انقلاب اسلامی ایران در درجه نخست و بیش از هر امر دیگری، پیوندیافته با شخصیت و تفکر امام خمینی(ره) است.
🔸امام خمینی در مقام رهبر خیزش انقلابی مردم ایران در دوران قبل از وقوع انقلاب و هم چنین رهبر حکومت دینی برآمده از این انقلاب، تأثیری بس عمیق و انکارناپذیر بر جامعه معاصر ایران و بلکه جامعه جهانی نهاد.
🔹این پیوند و اتصال آن چنان است که چنانچه کسی قصد شناخت ایدئولوژی و ماهیت انقلاب اسلامی را داشته باشد، ناگزیر باید تفکر امام خمینی(ره) را مطالعه کند.
☑️ در این کتاب سعی داریم محورهای اصلی مکتب امام خمینی (ره) را تبیین و تلاش جریان های معارض در راستای زدودن محکمات امام از مجموعه انقلاب را تشریح نماییم.
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/GDuvO
🆔 @dideman
📚 کتاب «سیاق حکمرانی فقیه»
📜 درآمدی بر ربع قرن سیاستگذاری عمومی حضرت آیتالله خامنهای در جمهوری اسلامی
✅ این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در 33 صفحه و در 8 بخش، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
📂 عناوین بخش های 8گانه این کتاب :
🔹«نقش رهبری در قانون اساسی»
🔹«سیاستها در چارچوب امامت-امت و دولت-ملت»
🔹« مؤلفه های سیاست های غیر رسمی »
🔹« درباره سیاستگذاری: تدوین و ارزیابی»
🔹« تعریف خط مشی»
🔹« فرایند خط مشی گذاری»
🔹« تحلیل اقدامات رهبری در تدوین خط مشی»
🔹«جمعبندی»
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب میخوانیم :
🔻پژوهش ذیل تلاش نموده مواردی از راهبردهای کلان رهبریِ حضرت آیت الله خامنهای در شکل دهی زمینه مساعد برای تحقق سیاست های کلی نظام را به مثابه درآمدی بر سیاست گذاری کلان در #جمهوری_اسلامی تجزیه و تحلیل کند.
↙️«اگر ایشان (امام خمینی (ره)) زنده بودند، صدها بار به آقای خامنه ای احسنت می گفت. دلیل این تحسین این است که آقای خامنه ای به خوبی توانسته نظامی که آقای خمینی ایجاد کرد را حفظ کند.»↘️
🔴 هنگامی که در آخرین هفته های سال ۱۳۸۸ خبرنگار «آبزرور» این جملات را از «ابوالحسن بنی صدر» می شنید، شاید تعجب چندانی نکرد. مدیریتِ رهبری در #فتنه_۸۸ آنقدر تحسین برانگیز بود که مخالفان هم نتوانستند از اعتراف به آن سر باز زنند هر چند این مخالف کسی باشد در حد بنی صدر.
اما در ایران کسی فراموش نمیکند که طرفداران رئیس جمهور فراری و مخلوع به حمایت از او چگونه یاران امام و مردم کوچه و بازار را به خاک و خون کشیدند؛ هر چند، سه دهه از آن زمان می گذرد.
☑️ احتمالاً خود #بنی_صدر هم آن سخنرانی مؤثر آیت الله خامنه ای را فراموش نکرده باشد؛ در جلسه ای که به رأی عدم کفایت سیاسی اش در مجلس منتهی شد. پس با وجود این زمینه ها، «راز» این تحسین و اعتراف چیست؟
یکی از مسائلی که به فهم این راز کمک می کند، تحلیل و موشکافی راهبردهای کلان رهبری در طول مدت ربع قرن اخیر است.
👈 اما مسئله این جاست که آنانی که در درون ساختار #امامت_امت قرار دارند به فهم این راز نیازمندتر هستند تا کسانی همچون بنی صدر که خارج از آنند.
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/3mYmY
🆔 @dideman
📚 کتاب «آزادی در اسلام»
📜 کالبد شکافی مفهوم آزادی در اسلام و اندیشه ی مدرن
✅ این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در 56 صفحه و در 3 بخش، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
📂 عناوین بخش های 3 گانه این کتاب :
🔹« تعریف انسان »
🔹« در ناحیه هدف »
🔹« در ناحیه موانع »
📖 بخش هایی از مقدمه کتاب :
🔻#آزادی یکی از مفاهیمی است که در زندگی #سیاسی و #اجتماعی مردم، بسیار استعمال میشود. هر کس سعی میکند تا با توسل به آزادی آنچه که مورد نظرش است را انجام دهد یا بیان کند، بنویسد، نقاشی کند، فیلم بسازد، غذای خاصی را بخورد، به فکر خاصی تمایل پیدا کند، شهوت خود را ارضا کند و ...
🔴 از سوی دیگر، عدهای نیز به اسم دفاع از آزادی، به افراد یا کشورهای دیگر حمله میکنند، انسانهای بسیار زیادی را به نام آزادی به #قتل میرسانند و ...
چه زحمات و رنجهایی را که انسانهای مصلح و #پیامبران (علیهماالسلام) برای رهایی انسانها از زنجیر انحرافات، خرافات و مفاسد انجام دادهاند و از سوی دیگر، چه مفاسد عظیم و جنایاتی نیز #به_اسم_آزادی در میان بشریت انجام شده است.
☑️ از این رو، ضروری است که معنای آزادی را به درستی بشناسیم و به ویژه به تفاوت اساسی میان #اندیشه_مدرن و #اندیشه_اسلام در تفسیر آزادی توجه نماییم تا مانع هر نوع سوء استفاده از آن گردیم.
🔸به سبب اهمیتی که آزادی برای انسان دارد، سوء استفاده از آزادی نیز ممکن است به صورت وسیع صورت گیرد، بدین جهت، باید در مورد آزادی دقت فراوانی کرد و تا از انواع مغالطاتی که در مورد آزادی صورت میگیرد، در امان بود.
💠 در انتزاع #مفهوم_آزادی سه امر بسیار مهم باید لحاظ گردد :
1⃣موجودی که می خواهد به هدفی برسد.
2⃣هدفی که آن موجود می خواهد به آن برسد.
3⃣موانعی که موجب عدم موفقیت آن موجود برای رسیدن به هدف خودش می شود.
🔹سه امر یاد شده به نوعی دارای ترتب منطقی نسبت به هم هستند. یعنی باید آن موجود دقیقاً شناخته شود تا بتوان هدفی برای آن، در نظر گرفت. یعنی هر هدفی برای هر موجودی نمیتوان فرض کرد. از سوی دیگر، تا هدفی در نظر گرفته نشود، مانع هم قابل فرض نیست.
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/VTnto
🆔 @dideman
انتشارات دیدمان
📚 کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها» ✍ به همت پژوهشگران اندیشکده برهان 🔸جهت تهیه کتاب ر
📚 کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ دلایل، موانع و راهکارها»
💠 این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در ۲۵ صفحه و در ۵ بخش، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
🔹«نکاتی پیرامون بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی»،
🔹«پیششرطها و راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی»،
🔹«سه مشکل بزرگ بر سر اجرای #اقتصاد_مقاومتی در کشور»،
🔹«چرا توصیههای اقتصادی رهبر انقلاب جدی گرفته نمیشود؟»،
🔹«نتیجه گیری»،
عناوین بخشهای ۵ گانه این کتاب هستند.
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب میخوانیم:
📜 «همانند سنت هرساله رهبر انقلاب، ایشان در اولین دقایق تحویل سال ۱۳۹۵ عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ #اقدام_و_عمل» را بعنوان شعار سال برگزیدند. انتخاب شعار از جانب ایشان و اعلام آن در اولین دقایق تحویل سال توسط رسانهها، می تواند مبنایی برای کلیهی جهت گیری های کشور و بعنوان هدفی میان مدت در برنامهریزیهای کلان و بلندمدت کشور مطرح باشد.
🔸در این راستا، رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از سالها نامگذاری با موضوعات اقتصادی، سال ۱۳۹۴ بعلت قرار گرفتن کشور در مقطع #مذاکرات_هسته_ای و نیاز به پشتیبانی مضاعف ملی از نظام جمهوری اسلامی و دولت، عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را انتخاب کردند.
✅ اما با فرارسیدن سال ۱۳۹۵ ، سلسله نام گذاری های با موضوعات اقتصادی از سوی رهبر انقلاب استمرار یافت و ایشان برای اولین بار سیاست راهبردی « #اقتصاد_مقاومتی » را در شعار سال وارد کردند.»
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 http://didemanbook.ir/ln4Bj
🆔 @dideman
📚 کتاب «ستیز با وحی»
📜 نقدی بر ادعاهای سروش در موضوع وحی و قرآن
💠 این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در ۸۲ صفحه و در ۴ فصل از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
🔹«نظریه تجربه دینی و تاریخیت دین»
🔹«دیدگاه های سروش»
🔹«نقد مبانی فکری سروش»
🔹«نقد ادعاهای سروش در باب اسلام»،
عناوین فصول ۴ گانه این کتاب هستند.
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:
🔴 «متأسفانه عده ای در داخل کشور ما تحت عنوان #روشنفکری به مبارزه با دین اسلام برخاسته و از اساس منکر #حقانیت_قرآن کریم، #عصمت پیامبر اسلام و ائمه هدی علیهم السلام، و حتی منکر #ختم_نبوت شده و به صورت صریح مدعی پیامبر بودن و دریافت وحی شده اند. جالب تر اینکه تمام این ادعاها را تحت عنوان « #روشنفکری_دینی » مطرح ساخته اند.
🔶 بررسی ادعاهای ضد دینی روشنفکران به اصطلاح دینی، نیازمند نقل آرای آن ها و سپس نقد ادعاهای باطل آن ها است. از این رو، در این مقام تذکر دو نکته ضروری است :
1⃣ عنایت به اینکه نقل سخنان مخالف قرآن روشنفکران، ممکن است تأثیر منفی در باورهای مؤمنین جامعه دینی ایران داشته باشد، از خوانندگان عزیز عاجزانه درخواست می شود که پس از نقل مجموعه #شبهات، حتما #نقد آن ها را که در پایان نقل سخنان آن ها خواهد آمد، مطالعه نمایند تا بی اساس بودن و غیربرهانی بودن آن شبهات و ادعاها واضح شود.
2⃣ به دلیل اینکه این مقاله گنجایش نقد و بررسی تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی روشنفکران را ندارد، در این نوشتار به بیان آرای دکتر «عبدالکریم #سروش» می پردازیم.
در صورت توفیق در نوشتار دیگر به بیان آرای روشنفکران دیگر و نقد آن ها خواهیم پرداخت.»
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 http://didemanbook.ir/oQ6bE
🆔 @dideman
📚 کتاب «راهبرد کنشگری نسل سوم انقلاب»
📜📜📜 این کتاب که از مجموعه کتابهای اندیشنامه و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در ۷۸ صفحه و در ۳ فصل از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
📖 بخشی از مقدمه کتاب :
🖊 سخن نگارنده در این کتاب، درباره « #نسل_سوم انقلاب اسلامی» است. نسلی که در پی کنشگری فرهنگی یا سیاسی است اما #راهبرد روشن و مدوّن و حکیمانه ای را طی نکرده است.
☑️ راهبرد -که عبارت است از یک برنامه کلان و بلندمدت که غایات و چگونگی کنشگری ما را معیّن می سازد- نقطه ای است که نسل سوم تا حدّ زیادی از پرداختن دقیق و موشکافانه به آن #غفلت ورزیده و به همین سبب، با کاستی ها و ضعف هایی دست به گریبان شده است.
🔻در بخش اول این مقاله، الگوی راهبردی #کنشگری_معرفتی (تئوریک) نسل سوم انقلاب بیان شده که تجویز می کند نسل سوم انقلاب باید به صورت جدّی و عمیق، به عرصه نظر و نظریه پردازی پا نهاده و بنیان های فکری و اعتقادی خود را کاماً مستحکم و مستدل سازند.
🔻در بخش دو نیز، از الگوی راهبردی #کنشگری_اجتماعی (پراتیک) نسل سوم انقلاب سخن به میان آمده و گفته شده که نسل سوم باید به عرصه عمومی وارد شود و بر اساس تئوریهای ساخته و پرداخته شده، کنشگری نماید.
✅✅✅ پیش از ورود به بحث اصلی، بیان چند نکته بنیادی، ضروری به نظر می رسد:
1⃣ آیا می توان کاری کرد؟
نگارنده از فرضیه امکان کنشگری تأثیرگذار دفاع میکند و بر صحّت و اعتبار آن پا می فشارد؛ چراکه معتقد است تجربه های تاریخی پیشین، از قبیل وقوع #انقلاب_اسلامی و کامیابی در #دفاع_مقدس، به خوبی نشان داد که یک #اقلیت مؤمن و فداکار و انگیزه مند می توانند جهت حرکت کلّی یک جامعه را دستخوش چرخش های بنیادی کنند و #تقدیر_تاریخی را رقم بزنند.
2⃣ آیا باید کاری کرد؟ (ضرورت کنشگری)
💠 در اینجا، بحث بر سر بایستگی کنشگری است و نه معناداری آن. ما بر مبنای #ایدئولوژی_اسلامی بر این باوریم که هر فرد مسلمان در #جامعه_اسلامی، مکلّف و موظّف به #اقامه فریضه امر_به_معروف و نهی_از_منکر است؛ فریضه ای که در قرآن کریم و در آیات متعدّدی بدان اشاره شده است.
3⃣ چه کاری باید کرد؟ (چگونگی کنشگری)
این پرسش، #پرسش_اصلی کتاب حاضر است...
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/nwK8P
🆔 @dideman
📚 کتاب «در کمین انقلاب»
📜 جریان انحرافی در بوته نقد و تحلیل
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/h6w4P
🆔 @dideman
📚 کتاب «در کمین انقلاب»
📜📜📜 این کتاب که از مجموعه کتاب های جریان نگاشت حاصل تلاش جمعی از پزوهشگران اندیشکده برهان است در 196 صفحه و در 10 فصل، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
📖 بخشی از مقدمه کتاب :
🔻انقلاب الهی پیامبر اعظم (صلی الله علیه واله)، هم در زمان حضور و حیات ظاهری ایشان و هم در زمان پس از رحلت آن حضرت، همواره با خطرها و تهدیدهای گوناگونی روبه رو بوده است.
🔴 در زمان پیامبر (صلی الله علیه واله)، نبرد و ستیز بر سر اصل «اسلام» و «دیانت» بود، ولی در دوره ی پس از ایشان، درگیری ها و کشمکش ها ماهیتی دیگر یافت و #جبهه_بندی، درونی شد. این بار، «مذهب» در برابر «مذهب» و «مسلمان» در برابر «مسلمان» ایستاد و دو گونه اسلام، در مقابل یکدیگر، صف آرایی کردند؛ #اسلام_راستین و مبتنی بر «سنت وحیانی نبوی» از یک سو و اسلام #نفاق، بدعت و #اشرافیت از سوی دیگر.
🔴 مطالعه ی خصوصیات دو #فتنه سال 78 و سال 88 نشانگر این واقعیت است که صف آرایی ها و جبهه بندی ها به «درون» نیروهای انقلابی راه یافته است.
💢 در یک سو، آن دسته از نیروهای انقلابی قرار دارند که همچنان بر عهد دیرین خود پایبند و پایدار هستند و اجازه نداده اند بدعتهای فکری و متامع دنیوی و اغراض قدرت طلبانه، آنها را در خود فرو ببرد؛ و در سوی دیگر، گروه دیگری از نیروهای انقلابی قرار دارند که دچار #استحاله شده اند و احوال انفسی آنها سخت «تغییر» کرده است.
🔴 گروهی که اکنون در ادبیات رسانه ای، #جریان_انحرافی نام گرفته، مقاصد شوم و ناگواری را در سر می پروراند که شواهد و شنیده ها و گفته های موثق و معتبر، صحت آنها را کاملا تأیید می کند. این بار، غایت چیزی نیست مگر دست اندازی به جوهر و گوهر #نظام_اسلامی که #ولایت_فقیه است! در سایه ی تلقی و برداشتی کاملا مخدوش، «ولایت فقیه»، موضوعیت و اعتبار خود را از دست خواهد داد و ...
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/h6w4P
🆔 @dideman
📚 کتاب «منشور اخلاق رسانهای»
💠 این کتاب که از مجموعه کتاب های اندیشنامه و حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است، در ۳۰ صفحه و در ۴ فصل، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم:
«هشدارها و تذکرات مقام معظم رهبری در هر حوزه ای چراغ راه مسئولان و ملت شریف ایران است. ایشان در خصوص گسترش فضای تهمت و تخریب در فضای مطبوعات و رسانه ها، به کرات نصایح و نقطه نظرات خود را در دیدار با مسئولان، کارگزاران نظام، دانشجویان و... اعلام داشته اند؛ مقوله ای که گاهی مورد غفلت قرار می گیرد.»
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
🔻جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/rOExj
🆔 @dideman
📚 کتاب «او یک ملت بود»
💠 به مناسبت سالگرد آیت الله #شهید_بهشتی
🔸این کتاب که از مجموعه کتابهای #تاریخ_نگاشت و حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در ۴۶ صفحه و در ۵ بخش، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
📂 عناوین بخش ها :
🔹« شهید بهشتی به مفهوم #آزادی چگونه می نگریست؟»
🔹« آیا دین شهید بهشتی #مدرن بود؟»
🔹« دیدگاه شهید بهشتی نسبت به #قانون_اساسی کنونی »
🔹« ولایت فقیه از دیدگاه شهید بهشتی»
🔹«ارتباط #بنی_صدر با ماجرای ترور شهید بهشتی»
📖 در بخشی از مقدمه این کتاب میخوانیم:
✅ شهید سید محمد حسینی بهشتی متفکر و سیاستمداری است که نام او همیشه در #تاریخ باقی خواهد ماند. این مسئله بیش از هر چیز ناشی از ویژگی های منحصربه فردی است که این شهید والامقام دارا بود و او را در قیاس با دیگر مبارزین و انقلابیون، برجسته و متمایز می نمود.
🔶 مبارزات او در جهت پیروزی #انقلاب_اسلامی، شناخت او نسبت به غرب به واسطه ی زندگی در آلمان، شاگردی این شهید در محضر امام خمینی (ره)، نقش وی در تأسیس #حزب_جمهوری_اسلامی، اقدامات او در شورای انقلاب، تلاش های وی برای گنجاندن نظریه ی #ولایت_فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی و حضور او در رأس قوه ی قضائیه، دلایل این برجستگی و تمایز است.
🔵 بررسی #اندیشه_سیاسی و #عمل سیاسی شهید بهشتی از آن رو دارای اهمیت است که با واکاوی آن، می توان چرایی و چگونگی تأسیس نظام جمهوری اسلامی را درک نمود، زیرا از یک طرف او خود از تأثیرگذارترین افراد در پایه گذاری این نظام جدید سیاسی بود و از طرفی دیگر، در میان مبارزان اسلامی جایگاهی والا داشت. از این جهت، شهادت وی خسرانی بزرگ برای نظام اسلامی تازه تأسیس بود.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
🔻جهت تهیه کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید 👇
🌐 didemanbook.ir/a9cpa
🆔 @dideman
📚 کتاب «اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟»
📜 تبیین نسبت میان جهانبینی اسلامی و جهانبینی مدرن
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/KEeHx
🆔 @dideman
📚 کتاب «اسلام و مدرنیته؛ تعارض یا تلازم؟»
💠 این اندیشنامه که حاصل تلاش پژوهشگران اندیشکده برهان است، در 40 صفحه از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
🔻یکی از اندیشه های پرطرفدار، که سابقه ای طولانی در طول تاریخ بشر نیز دارد و به مخالفت جدی با اندیشه دینی -به ویژه مکتب حیات بخش اسلام- برخاسته، #اندیشه_مدرن است.
🔴 این اندیشه که مخالفت خود را با ادیان الهی در عرصه های مختلف #معرفت_شناختی، #جهان_شناختی، #اقتصادی، #اخلاقی و #سیاسی گسترانیده است، با ابداع #تکنولوژی و صنایع جدید برای تسلط بر عالم طبیعت و بهرهوری هر چه بیشتر از آن، تمام کشورهای دنیا را تحت هجوم وسیع و همه جانبه ی خویش قرار داده است و هر چه که مخالف #اندیشه_مدرن باشد را مورد حمله قرار داده و سعی در نابودی آن دارد.
💢 از این رو، فهم درست اندیشه مدرن برای مؤمنین به مکتب نورانی اسلام از چند جهت ضروری است :
1⃣تحول سریع و فراگیر #فرهنگ_غرب، دنیای مدرن را از سده های پیشین تمدن مغرب زمین، به صورت چشمگیری ممتاز ساخته است. این تحول فراگیر که به دنبال خویش، #تکنولوژی و صنایع مختلفی را پدید آورده، سبب شده که #بهره_وری انسان دنیای مغرب زمین از جهان مادی بسیار راحت تر و گسترده تر شود.
2⃣از سویی دیگر، دنیای نوین غربی با روحیه #تکبر و قدرت مدارانه خود، #فرهنگ و #تمدن خود را از جهات مختلف بر فرهنگ و تمدن کشورهای دیگر تحمیل کرده است. به اعتقاد آن ها هیچ فرهنگی ارزش بقا ندارد و از این جهت، با توسل به شعارها و ابزارهای مختلف سعی کردند تا با رخنه در فرهنگ دیگران و #استحاله آنها، تمام دنیا را تابع فرهنگ خویش سازند و در این مسیر از روش ها و اهرم های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بهره می برند.
3⃣آنچه که بر #ضرورت_شناخت جهان مدرن و اندیشه های بنیادین آن می افزاید، شرایط و وضعیت حاضر فرهنگ جهان اسلام به ویژه #وضعیت_فرهنگی_ایران اسلامی است. حضور غیرمشروع #جهان_بینی_مدرن با لوازم گوناگون آن در عرصه های مختلف فرهنگ اسلامی ایران و نیز رشد فزاینده گرایش به آن جهان بینی، پژوهش دقیق و همه جانبه در شناخت اندیشه های مدرن و بنیادهای معرفت شناختی، انسان شناختی، هستی شناختی و اخلاقی آن را بیش از هر زمان دیگر لازم می سازد.
🔴 آنچه که بر حساسیت و اهمیت بیش از پیش آن می افزاید، ویژگی اسلامی و #هویت_دینی فرهنگ ما است.
❓از این رو، باید بررسی کرد که آیا جهان بینی مدرن، با #جهان_بینی_اسلامی سازگار است و یا اینکه در تعارض است؟
❓آیا می توان از اسلام قرائت و تفسیر جدیدی ارایه کرد که با اندیشه مدرن در زیر یک سقف اعتقادی به حیات خویش ادامه دهند و براساس آن، قرائت ها را از دین اسلام به #قرائت_سنتی و #قرائت_مدرن تقسیم کرد؟
✅✅✅ پاسخ دقیق به پرسش های یاد شده و تبیین نسبت میان جهان بینی اسلامی و جهان بینی مدرن از مباحث بسیار اساسی است که برای اندیشمندان اسلامی و حقیقتجویان نیز حیاتی میباشد.
🔸🔸🔸🔹🔹🔹🔸🔸🔸
🔸جهت تهیه کتاب روی لینک زیر کلیک کنید👇
🌐 didemanbook.ir/KEeHx
🆔 @dideman