eitaa logo
💫♥️ دریای احادیث اهل بیت
866 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
2 فایل
📜 از بهترین کانال های اعتقادات دین شیعه درایتا《محتوا》 ♥️ برمبنای #ثقلین 💜 با نیت 💛 آمادگی برای ظهور امام زمان عج #کپی با لینک جایز می باشد 💕💕دین را از اهل بیت و قرآن 👈ثقلین بیاموزیم تا منحرف نشویم خادم کانال @mahdi_130
مشاهده در ایتا
دانلود
💟✨خوشا به حال آن ها که مشغول اصلاح خويش اند 🌲☘يَا أَيُّهَا النَّاسُ طُوبى لِمَنْ شَغَلَهُ عَيْبُهُ عَنْ عُيُوبِ النَّاسِ، وَ طُوبى لِمَنْ لَزِمَ بَيْتَهُ، وَ أَکَلَ قُوتَهُ، وَاشْتَغَلَ بِطَاعَةِ رَبِّهِ، وَ بَکَى عَلَى خَطِيئَتِهِ 💛❗️«اى مردم! خوشا به حال آن کس که پرداختن به حال خويش او را از توجّه به عيوب مردم باز داشته و خوشا به حال آن کس که در خانه نشسته، روزى خود را مى خورد و به طاعت پروردگارش مشغول است و بر گناه خويش مى گريد» 📘خطبه 176 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘
⚪️✔️اثبات حقانیت دین شیعه واهل بیت در کلام جماعت سنی 1⃣0⃣0⃣ ⏪اعتراف سمهودی شافعی به نزول آیه‌ی تطهیر و مباهله در شأن اهل کساء علیهم السلام 〽️سمهودی شافعی، از از علمای اهل تسنن اعتراف می‌کند که آیه‌ی تطهیر در شأن اهل کساء نازل شده است و در کتابش پس از آن که این آیه را در باب فضائل اهل کساء می‌آورد، روایات مختلفی را در مورد آیه ذکر می‌کند و در پایان پس از ذکر ادله‌ای نسبتا مفصل آن را مربوط به اهل کساء می‌داند و می‌نویسد: 🔶و هؤلاء هم أهل الکساء فهم المراد من الآیتین. و این‌ها (امیرالمومنین، حضرت زهرا، امام حسن و امام حسین علیهم السلام) اهل کساء هستند که منطور دو آیه (آیه‌ی تطهیر و آیه‌ی مباهله) آن‌ها هستند. 📚جواهر العقدین، تألیف سمهودی شافعی، القسم الثانی من الجزء الاول، صفحه ۲۸ چاپ مطبعة العانی بغداد 📃 اسکن کتاب: 🌐 http://bit.ly/2lIGglP 📃 پوستر: 🌐 http://bit.ly/2lJoZsF 📝نکته‌ی مهم این است که خبر به صورت معرفه آمده است "المراد" و این به نوعی حصر خبر در مبتدا ایجاد می‌کند و این یعنی تنها اهل کساء مراد آیه هستند. ⬅️جایگاه سمهودی نزد مخالفین: علی بن عبد الله بن أحمد الحسنی الشافعیّ، نور الدین أبو الحسن: مؤرخ المدینة المنورة ومفتیها. 📚الاعلام، تألیف زرکلی، ج۴ ص ۳۰۷ چاپ دار العلم للملایین 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘
⚪️✔️اثبات حقانیت دین شیعه واهل بیت در کلام جماعت سنی 1⃣0⃣0⃣ 〽️اعتراف ابن کثیر دمشقی عالم بزرگ اهل سنت به نزول آیه مباهله در شأن خمسه طیبه: 🔶قَالَ جَابِرٌ: {وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ} رسولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَعَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ {وَأَبْنَاءَنَا} الْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ {وَنِسَاءَنَا} فَاطِمَةَ. 🔷جابر میگوید: منظور از " أنفسنا وأنفسكم" پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم و امام علی علیه السلام و مراد از ابناءنا امام حسن و امام حسین علیهم السلام  و مراد از نساءنا حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد. 📚تفسير القرآن العظيم ج2 ص55 المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ)، المحقق: سامي بن محمد سلامة، الناشر: دار طيبة للنشر والتوزيع، الطبعة: الثانية 1420هـ - 1999 م،عدد الأجزاء:8 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💟✨امام صادق علیه السلام فرمودند: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمَّا خَلَقَ الْعَرْشَ كَتَبَ عَلَيْهِ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِين‏ ...ِ فَإِذَا قَالَ أَحَدُكُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ فَلْيَقُلْ عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ وقتی خدا عرش را آفرید، روی آن نوشت : لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِين... پس هر وقت یکی از شما گفت: لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ باید در پی آن بگوید: عَلِيٌّ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ... . 📖 احتجاج ج۱، ص۱۵۸ 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘
💎✨حواریون اهل بیت 🌺🌿 شیعیان و اهل علیهم السلام در ۱- امام صادق عَلَیهِ السَّلام فرمودند: همانا شیعیان ما چهار چشم دارند دو چشم در سر و دو چشم در قلب و همه ی خلایق نیز چنین هستند بجز اینکه خداوند چشمان شما را گشوده است و چشمان سایرین را کور کرده است. ۲۹- انَّ الشيعَةَ حَوارِيّوا الأئِمَة عَلَیهِ السَّلام و هُم أفضَلَ مِن حَوارِیّی عِیسَی عَلَیهِ السَّلام ۱- عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ حَوَارِیيَّ عِيسَى كَانُوا شِيعَتَهُ وَ إِنَّ شِيعَتَنَا حَوَارِيُّونَا وَ مَا كَانَ حَوَارِيُّو عِيسَى بِأَطْوَعَ لَهُ مِنْ حَوَارِیيِّنَا لَنَا وَ إِنَّمَا قَالَ عِيسَى لِلْحَوَارِيِّينَ: «مَنْ أَنْصارِي إِلَى اَللّهِ [۱] قالَ اَلْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اَللّهِ »فَلاَ وَ اَللَّهِ مَا نَصَرُوهُ مِنَ اَلْيَهُودِ وَ لاَ قَاتَلُوهُمْ دُونَهُ وَ شِيعَتُنَا وَ اَللَّهِ لَمْ يَزَالُوان مُنْذُ قَبَضَ اَللَّهُ عَزَّ ذِكْرُهُ رَسُولَهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ يَنْصُرُونَّا وَ يُقَاتِلُونَ دُونَنَا وَ يُحْرَقُونَ وَ يُعَذَّبُونَ وَ يُشَرَّدُونَ فِي اَلْبُلْدَانِ جَزَاهُمُ اَللَّهُ عَنَّا خَيْراً وَ قَدْ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ اَللَّهِ لَوْ ضَرَبْتُ خَيْشُومَ مُحِبِّينَا بِالسَّيْفِ مَا أَبْغَضُونَا وَ وَ اَللَّهِ لَوْ أَدْنَيْتُ إِلَى مُبْغِضِينَا وَ حَثَوْتُ لَهُمْ مِنَ اَلْمَالِ مَا أَحَبُّونَا. [۲] ۳۰-یَومُ الاَحَدِ للشِّیعَةِ ۱- عَن جَعفَر بِن مُحَمدُ قالَ اَلسَّبْتُ لَنَا وَ اَلْأَحَدُ لِشِيعَتِنَا وَ اَلاِثْنَيْنِ لِبَنِي أُمَيَّةَ وَ اَلثَّلاَثَاءُ لِشِيعَتِهِمْ وَ اَلْأَرْبِعَاءُ لِبَنِي اَلْعَبَّاسِ وَ اَلْخَمِيسُ لِشِيعَتِهِمْ وَ اَلْجُمُعَةُ لِسائِرِ النَّاس جَميعَا وَلَيسَ فِيهِ سَفَر، قَالَ اللهُ «فَإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَاةُ فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ» [۳] يعني: يَومَ السَّبتِ [۴] ۳۱- الشّيعَةُ بِمَنزِلَةِ النَّحل ۱- قالَ أميرِ المؤمِنينَ عَلَیهِ السَّلام: شیعَتُنَا بِمَنزِلَهِ النَّحلِ لَو یَعلَمُ النَّاسَ مَا فِی اَجوَافِهَا لَأَکَلُوهَ [۵] ۳۲- الشيعةُ أحسَنُ النَّاسِ حالًا ۱- قالَ أميرُ المُؤمِنينَ: لا يكوُنُ الناسُ فِي حالِ شدَّةِ اِلأكانَ شِيعَتِي أَحسَنَ الناس حالاَ اَما سَمِعتُم الله يقولُ فِي كتابِهِ المُبِين «اَلْآنَ خَفَّفَ اللَّهُ عَنْكُمْ وَعَلِمَ أَنَّ فِيكُمْ ضَعْفًا» [۶] فَخَفَّفَ عَنهُم ما لا يُخَفِّفَ عنَ غَيرِهِم [۷] همانا حواریون هستند و از حواریون عَلَیهِ السَّلام 🌸🔹 ۱- امام صادق عَلَیهِ السَّلام فرمودند: همانا حواریون عیسی شیعیان او بودند و شیعیان ما حواریون ما هستند و حواریون عیسی مطیع تر از حواریون ما نبودند و همانا عیسی به حواریون گفت: «چه کسانی مرا برای خدا یاری می‌کنند؟ حواریون گفتند: مائیم یاران خدا» پس، به خدا قسم در مقابل یهود یاریش نکردند و در دفاع از او با آنان نجنگیدند در حالیکه شیعیان ما والله از زمانیکه خداوند (عز ذكره) رسولش صَلَی اللهُ وعَلَیه ِوَ آلِه را قبض روح کرده دائما ما را یاری می‌کنند و با دشمنان ما جنگ می‌کنند و سوزانده میشوند و عذاب می‌شوند و از بلاد آواره می‌گردند. خداوند به آنان جزای خیر دهد. امام سپس در ادامه فرمایشاتشان فرمودند: حضرت امیرالمؤمنین عَلَیهِ السَّلام فرمودند: قسم به خداوند اگر بینی دوستانمان را با شمشیر قطع کنم هرگز از ما کینه به دل نمی گیرند و اگر دشمنانمان را به خود نزدیک کنم یا به آنان مال عطا کنم محب ما نمی شوند. ---------- 📚منابع: [۱]: الصف/۱۴ [۲]: البرهان ۷/ ۵۳۱ [۳]: الجمعة /۱۰ [۴]: البرهان ۱۱/۸ [۵]: بحار الانوار۱۷/۶۸ [۶]: الأنفال / ۶۶ [۷]: بحارالانوار ۵۵/۶۸ 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘
💎✨على بن أبى حمزه گويد: شنيدم امام کاظم علیه السلام می‏فرمود: «هر گاه خداوند فرشته‌‏ا‌ى را براى كارى مأمور می‌‏گرداند، آن فرشته از امام شروع می‌‏كند و آن كار را به وى عرضه می‌‏دارد و همانا ملائكه از ناحيه خداوند به سوى صاحب اين امر رفت و آمد می‌‏كند.» 💙❗️عنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلَامُ قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ مَا مِنْ مَلَكٍ يُهْبِطُهُ اللَّهُ فِي أَمْرٍ مَا يُهْبِطُهُ إِلَّا بَدَأَ بِالْإِمَامِ فَعَرَضَ ذَلِكَ عَلَيْهِ وَ إِنَّ مُخْتَلَفَ الْمَلَائِكَةِ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى إِلَى صَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ. 📖الكافي، ج۱، ص۳۹۴، ح۴ 📖بصائر الدرجات، الجزء الثاني‏، باب۱۷، ص۹۵، ح۲۲ 📖جلوه‌‏هاى اعجاز معصومين عليهم السلام، ص۵۷۴ 📖الخرائج و الجرائح، ج‏۲، ص۸۵۰ 📖بحار الأنوار، ج‏۲۶، ص۳۵۷، ح۲۱ 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘
🔲✨عقوبت دنیایی منکرین غدیر طبق کتب اهل سنت ✍ابن اثیر جزری در روایتی از ابن عقده نقل می کند: 🔵أورده ابْنُ عقدة وروى بإسناده عن أَبِی غیلان سعد بن طَالِب، عن أَبِی إِسْحَاق، عن عَمْرو ذی مرّ، ویزید بن یثیع، وسعید بْن وهب، وهانئ بْن هانئ- قال أَبُو إِسْحَاق: وحدَّثنی من لا أحصى: أن علیًا نشد النَّاس فِی الرحبة: من سَمِعَ قول رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: «مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلاهُ، اللَّهمّ وَالِ من والاه وعاد من عاداه». فقام نفر شهدوا أنهم سمعوا ذَلِکَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ، وکتم قوم، فما خرجوا من الدنیا حتَّى عموا، وأصابتهم آفة، منهم: یزید بْن ودیعة، وعبد الرَّحْمَن بْن مدلج. أخرجه أبو موسی. 🔶ابن عقده با سند خودش از ابواسحاق نقل کرده که وی گفت افرادی که تعداد آن ها به شماره نمی آید برایم نقل کردند که علی بن ابی طالب(ع) مردم را در رحبه فراخواند و گفت: چه کسی این سخن رسول خدا (ص) را که فرمود «من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه» شنیده است؟ تعدادی بلند شدند و شهادت دادند که این سخن را از پیامبر(ص) شنیدند و گروهی این را کتمان کردند و از دنیا نرفتند مگر این که نابینا شدند و مبتلا به بیماری شدند. از جمله ی آن ها: یزید بن ودیعه و عبدالرحمن بن مدلج می باشند. این روایت را ابوموسی نقل کرده است. 📚ابن أثیر الجزری، عز الدین بن الأثیر أبی الحسن علی بن محمد (المتوفی 630هـ)، أسد الغابة فی معرفة الصحابة، ج3، ص487 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲✨توضیحات عالم اهل‌سنت طارق جمیل رهبر تبلیغ اسلامی پاکستان در مورد حدیث غدیر و اشاره به معنای مولا عبارت مهم و قابل تامل او: من زین پس نمی‌گویم حضرت علی بلکه مانند شیعیان می‌گویم: مولا علی چرا که این عبارت حق ایشان است. 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅✨برگی از تاریخ سرخ شیعه ⭐️🍂🍂قدرتمند ترین و جوانمردترین فرمانده طول تاریخ آفرینش امام حسن مجتبی شرکت در جنگ صفین : پيش از آنكه سپاه كوفه به صحراى صفّين برسد، سربازان معاويه رودخانه فرات را در اختيار گرفتند، امام على (ع) «صعصعه» را به سوى معاويه فرستاد كه چرا شريعه فرات را بستند؟ معاويه با ياران خود مشورت كرد. «وليد بن عقبه» و «عبد اللّه بن سعيد» گفتند آب را همچنان بسته نگهداريد تا سپاه كوفه از تشنگى بميرند، ولى «عمرو عاص» گفت: 💕💕"على مردى نيست كه تشنه بماند، او همان مردى است كه مى گفت اگر چهل نفر ياور داشتم حق خود را از سقيفه مى گرفتم، اكنون كه بزرگان عراق و حجاز همراه او مى باشند!!". معاويه دستور داد كه آب را بسته نگه دارند به فرمان امام خط شكنان سپاه به فرماندهى امام حسن (ع) حمله كردند، سپاه امام حسن (ع) آب را در اختيار گرفته، سپاه معاويه را كنار زدند. امام على (ع) دستور داد كه آب براى هر دو لشكر آزاد باشد، اين عمل جوانمردانه امام، باعث بيدارى بسيارى از شاميان شد كه برخى از آنان به سپاه امام پيوستند. 📜نهج البلاغة/ ترجمه دشتى، ص 103 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘
💕💕 [الخرائج و الجرائح] رُوِیَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام أَنَّ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ علیهما السلام قَالَ: کُنَّا قُعُوداً ذَاتَ یَوْمٍ عِنْدَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام وَ هُنَاکَ شَجَرَةُ رُمَّانٍ یَابِسَةٌ إِذْ دَخَلَ عَلَیْهِ نَفَرٌ مِنْ مُبْغِضِیهِ وَ عِنْدَهُ قَوْمٌ مِنْ مُحِبِّیهِ فَسَلَّمُوا فَأَمَرَهُمْ بِالْجُلُوسِ فَقَالَ عَلِیٌّ علیه السلام إِنِّی أُرِیکُمُ الْیَوْمَ آیَةً تَکُونُ فِیکُمْ کَمِثْلِ الْمَائِدَةِ فِی بَنِی إِسْرَائِیلَ إِذْ یَقُولُ اللَّهُ إِنِّی مُنَزِّلُها عَلَیْکُمْ فَمَنْ یَکْفُرْ بَعْدُ مِنْکُمْ فَإِنِّی أُعَذِّبُهُ عَذاباً لا أُعَذِّبُهُ أَحَداً مِنَ الْعالَمِینَ [۱] ثُمَّ قَالَ انْظُرُوا إِلَی الشَّجَرَةِ وَ کَانَتْ یَابِسَةً فَإِذَا هِیَ قَدْ جَرَی الْمَاءُ فِی عُودِهَا ثُمَّ اخْضَرَّتْ وَ أَوْرَقَتْ وَ عَقَدَتْ وَ تَدَلَّی حَمْلُهَا عَلَی رُءُوسِنَا ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَیْنَا فَقَالَ لِلَّذِینَ هُمْ مُحِبُّوهُ مُدُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ تَنَاوَلُوا وَ کُلُوا فَقُلْنَا بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ وَ تَنَاوَلْنَا وَ أَکَلْنَا رُمَّاناً لَمْ نَأْکُلْ قَطُّ شَیْئاً أَعْذَبَ مِنْهُ وَ أَطْیَبَ ثُمَّ قَالَ لِلنَّفَرِ الَّذِینَ هُمْ یُبْغِضُوهُ مُدُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ تَنَاوَلُوا فَمَدُّوا أَیْدِیَهُمْ فَارْتَفَعَتْ فَکُلَّمَا مَدَّ رَجُلٌ مِنْهُمْ یَدَهُ إِلَی رُمَّانَةٍ ارْتَفَعَتْ فَلَمْ یَتَنَاوَلُوا شَیْئاً فَقَالُوا یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ مَا بَالُ إِخْوَانِنَا مَدُّوا أَیْدِیَهُمْ وَ تَنَاوَلُوا وَ أَکَلُوا وَ مَدَدْنَا أَیْدِیَنَا فَلَمْ نَنَلْ فَقَالَ علیه السلام وَ کَذَلِکَ الْجَنَّةُ لَا یَنَالُهَا إِلَّا أَوْلِیَاؤُنَا وَ مُحِبُّونَا وَ لَا یُبَعَّدُ مِنْهَا إِلَّا أَعْدَاؤُنَا وَ مُبْغِضُونَا فَلَمَّا خَرَجُوا قَالُوا هَذَا مِنْ سِحْرِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ قَالَ سَلْمَانُ مَا ذَا تَقُولُونَ أَ فَسِحْرٌ هذا أَمْ أَنْتُمْ لا تُبْصِرُونَ. [۲] 💝❣از امام باقر از پدرانش علیهم السلام روایت شده که حسین بن علی علیه السلام گفت: روزی کنار امیرالمؤمنین علیه السلام نشسته بودیم و در آنجا درخت انار خشکیده ای بود، در این هنگام تعدادی از دشمنانش بر او وارد شدند و کنار او گروهی از دوستدارانش بودند، سلام کردند، امر کرد بنشینند. علی علیه السلام فرمود: من امروز به شما نشانه ای می‌نمایانم که مانند سفره در بنی اسرائیل باشد، آنجا که خدا می‌فرماید: « إِنِّی مُنَزِّلُها عَلَیْکُمْ فَمَنْ یَکْفُرْ بَعْدُ مِنْکُمْ فَإِنِّی أُعَذِّبُهُ عَذاباً لا أُعَذِّبُهُ أَحَداً مِنَ الْعالَمِینَ » {خدا فرمود من آن را بر شما فرو خواهم فرستاد و[لی] هر کس از شما پس از آن انکار ورزد وی را [چنان] عذابی کنم که هیچ یک از جهانیان را [آن چنان] عذاب نکرده باشم}. سپس فرمود: به درخت نگاه کنید، در حالی که خشکیده بود، ناگهان آب در چوب آن به جریان افتاد، سپس سبز و پر شاخ و برگ شد و میوه هایش بالای سرمان آویزان شد، آنگاه رو کرد به ما و به کسانی که دوستدارش بودند گفت: دستانتان را دراز کنید و برکنید و بخورید، گفتیم: بسم الله الرحمن الرحیم، کندیم و اناری خوردیم که هرگز چیزی بهتر و شیرین تر از آن نخورده بودیم. سپس به کسانی که دشمنش بودند گفت: دستانتان را دراز کنید و برکنید، دستانشان را دراز کردند، بالا رفت، هر چقدر که مردی از آنها دستش را به سوی انار دراز می‌کرد بالا می‌رفت، و چیزی نچیدند. گفتند: ای امیرالمؤمنین حال برادرانمان چگونه است دستانشان را دراز کردند، چیدند و خوردند، و ما دستانمان را دراز کردیم و نرسیدیم؟ علی علیه السلام فرمود: بهشت نیز این چنین است دست کسی جز دوستداران و یاران ما به آن نمی رسد و از آن دور نمی شود مگر دشمنان و کینه توزان ما، وقتی رفتند گفتند: این از سحر علی بن ابی طالب است، سلمان گفت: چه می‌گویید « أَ فَسِحْرٌ هذا أَمْ أَنْتُمْ لا تُبْصِرُونَ » {آیا این سحر است یا اینکه شما نمی بینید؟ } 📖[۱]سورة المائدة،آیه ۱۱۵ 📖[۲]بحارالانوار، ج۴۱،ص۲۴۹،ح۴ 💞🤲اللهم عجل لولیک الفرج ▂▃▅▇█▓▒░    💫♥️کانال شیعـہ اهل بیت @DinAssLamm 〽️☘