اين كتاب توسط انتشارات پژوهشگاه المصطفي قم در سال 1400 به چاپ رسيد
داراي دو بخش است در بخش ا ول به ظرفيتهاي تمدني انقلاب اسلامي پرداخته و در بخش دوم چالشهاي تمدني انقلاب اسلامي تشريح شده است
در بخش اول فصل دوم به شرح نظريه هاي امام خميني ره ، حضرت ايت ا لله خامنه اي ، شهيد مطهري، ميشل فوكو و گراهام فولر اختصاص دارد
در فصل سوم ظرفيتهاي تمدني انقلاب اسلامي اختصاص دارد
ظرفيتهايي مثل : آرمان خواهي مبتني بر واقعيت گرايي، عقلانيت محوري، تعالي گرايي، علم دوستي ، عدالت خواهي، معنويت گرايي،
در فصل چهارم به چالشهاي تمدني انقلاب اسلامي اشاره شده ا ست
چالشهايي مثل: سستي در مقابل دشمن، رفاه طلبي همراه با فساد اخلاقي، خشك مغزي ، غربگرايي، قدرت طلبي، رياكاري، عدم اهتمام به ساير مسلمين، ربا ، عدم اهتمام به اقتصاد اسلامي، تجزيه طلبي، بي توجهي به ارمانهاي انقلاب و. . .
@DrRamazan
اين كتاب در سال 1400 توسط انتشارات پژوهشگاه المصطفي در قم چاپ شد
اين كتاب درسي است و در 14 درس تنظيم شده به شرح زير
درس اول : معنا شناسي تمدن
درس دوم : معنا شناسي تمدن اسلامي
درس سوم: ادوار تمدن اسلامي (قسمت اول)
درس چهارم: ادوار تمدن اسلامي(قسمت دوم)
درس پنجم : مظاهر تمدن اسلامي(قسمت اول)
درس ششم: مظاهر تمدن اسلامي (قسمت دوم)
درس هفتم: عوامل و زمينه هاي شكوفايي تمدن اسلامي
درس هشتم: تاثير پذيري تمدن اسلامي از تمدنهاي قبل از خود
درس نهم: تاثير گذاري تمدن اسلامي بر تمدن كنوني غرب.
درس دهم: عوامل دروني انحطاط تمدن اسلامي(قسمت اول)
درس يازدهم: عوامل دروني انحطاط تمدن اسلامي(قسمت دوم)
درس دوازدهم: عوامل بيروني انحطاط تمدن اسلامي
درس سيزدهم: احياي تمدن اسلامي در دوران معاصر
درس چهاردهم: نقش انقلاب اسلامي در احياي تمدن اسلامي
@DrRamazan
May 11
هدایت شده از رضا رمضان نرگسی
#مقاله
#دکتر_رضا_رمضان_نرگسی
🔰 شهيد صدر چگونه حقانيت حکومت و مقبوليت مردمي را جمع کرد؟
إن شاء الله بخشهایی از این مقاله رو برای استفاده عزیزان در کانال می گذاریم.
@DrRamazan
🎤 #گفت_و_گو |نگاهی تاریخی به جایگاه و نقش روحانیت در مجلس از عصر مشروطـه تا پهلوی
🔻گفتوگو با حجتالاسلام والمسلمین رضا رمضان نرگسی بخش دوم و پایانی
🔹 آیتالله مدرس(ره) در عین اینکه مقام علمی و اجتماعی بسیار بالایی داشت، بسیار نیز مردمی بود و حتی گاهی به یک نفر بقّال، مسائل مجلس را توضیح میداد و در پاسخ به اعتراضاتی که به ایشان میشد، میگفت: اینها ولی نعمت ما هستند و اینها به ما رأی دادهاند تا به مجلس برویم. ایشان زمانی که متوجه شد، حریف رضاخان نمیشود، حتی تلاش کرد تا رضاخان را جذب کند. آقای منذر از قول سیدحسین لنکرانی برای ما نقل میکرد که زن مستوفیالممالک نقل کرد که یک شب سیدحسن مدرس(ره) و رضاخان و شوهر من در منزل ما جلسه داشتند. ایشان متوجه شد که طی آن جلسه، مدرس بسیار تلاش کرد تا بلکه رضاخان را جذب کنند.
👈مشروح گفت و گو
📢کانال رسمی هفتهنامه افق حوزه
🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah
🌐 ofoghhawzah.ir
3.36M
#پرسش_و_پاسخ
⁉️ در شرایطی که جامعه هنوز به رشد کافی نرسیدند، چرا باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم؟
مگر نه اینکه مشارکت حداکثری در چنین شرایطی، باعث تکرار امثال دولت روحانی میشه؟
🎙 #دکتر_رضا_رمضان_نرگسی
@DrRamazan
رضا رمضان نرگسی
#پرسش_و_پاسخ ⁉️ در شرایطی که جامعه هنوز به رشد کافی نرسیدند، چرا باید تلاش کنیم تا مشارکت حداکثری د
🎙 خلاصه #گفتار
🔹 اساس جامعه اسلامی بر تربیت آحاد مردم است نه لزوماً دستیابی به اهداف سیاسی - اجتماعی
🔸 حضور اکثریت مردم، جایگزین عصمت امام در عصر غیبت است
🔹 حضور اکثریت مردم، فارغ از گرایشهای مختلف، موجب قوام و ایمنی نظام از کید دشمنان است.
رضا رمضان نرگسی
#پرسش_و_پاسخ ♨️ پاسخ؛ 🔻بخش اول 🔸 این مسئله، یک چیز تازهای نیست. از صدر مشروطه تا به امروز این سؤا
🔴 جهت مطالعهٔ بیشتر درمورد تأمین عصمت امام در عصر غیبت
🔸دیدگاه مرحوم آیت الله #نائینی در باب «#مشارکت_مردم در امور سیاسی»
🔹ورود علماء و روحانیون به عرصهٔ سیاست
🔸تفاوت #مردم_سالاری_دینی و #دموکراسی غربی
🔹نظریهٔ #شهید_صدر برای جایگزینی عصمت امام معصوم در زمان غیبت
🔸آیا مشارکت در امور سیاسی و #انتخابات، حق مردم است یا تکلیف آنان؟
🔹راه حل برای جلوگیری از وقوع فساد در سیستم چیست؟
@DrRamazan