اندیشکدۀ قصد با همکاری مؤسسۀ معنا برگزار میکند:
سلسله جلسات «علم اخلاق و تحلیل اقتصادی»
ارائه دکتر علی سعیدی
سهشنبهها ساعت ۱۷
«ویژه خواهران»
هماهنگی حضور در جلسات:
@k_mahdavi78
اولویتهای_پژوهشی_سال_1401-نهایی-2 (1).pdf
349.3K
اولویتهای پژوهشی سازمان امور مالیاتی
بسم الله الرحمن الرحیم
#کتاب_رشد
یادداشتی از دکتر مصباحالهدی باقری کنی
اقتصاد علم نما..؟!
⏪ استاد بزرگوار #دکتر_درخشان بعد از سالها تلاش، کتاب *فریب بزرگ ؛ علم اقتصاد یا اقتصاد علم نما* را تمام کردند.کتابی که از آغاز با این عهد دنبال شد که *تقدیم به حضرت #آیت_الله_باقری_کنی (حفظهالله) شود. ایشان در مقدمه کتاب مینویسند:
*موضوع اين كتاب بررسي نقادانهای از منشأ #علم_اقتصاد_جديد است. در اين بررسی رويكرد تاريخی را اتخاذ كردهايم. اكثريت #اقتصاددانان_معاصر بر اين عقيدهاند كه اقتصادِ جديد ساحتی علمی است بدين دليل كه روش تحليلی بهكار رفته در آن بهواقع رياضی است. از اينرو به منشأ و ماهيت #رويكرد_رياضی به اقتصاد پرداختهايم زيرا كه از اهميت نظری بسيار بالايي برخوردار است. اين رويكرد مبتني بر مفاهيم و روابط اقتصاديی انتزاعی است كه فقط براي بهكارگيری رياضيات مناسباند. ما بر اين عقيدهايم كه رويكرد رياضی موجب شده است كه ظرفيت علم اقتصاد در توضيح و رويارويی با مسائل اقتصادی در دنيای واقعی محدود شود در حالي كه اين مسائل برای #سياستگذاران_اقتصادی از اهميت بسيار زيادی برخوردار است.
نشان دادهايم آنچه از رويكرد رياضی به اقتصاد حاصل شده است چيزی جز « #اقتصادِ_علم_نما » نيست كه امروزه به علم اقتصاد جديد معروف است. اقتصادِ علمنما فريب بزرگی است زيرا كه چهرۀ زشت #سرمايه_داری را در پشت نقاب زيبای «اقتصادِ علمی» كه ادعا میشود مستقل از ارزشهاست پنهان میكند. اقتصاددانان سرمايهداريی معاصر چنين میپندارند كه اقتصاد علم است زيرا كه ماهيتِ رياضی دارد. چنين باوری وجود رابطۀ متقابل بين اقتصاد و #نظام_ارزش_های_اخلاقی را نفی میكند در حالی كه چنين رابطهای در واقعيت وجود دارد.
💠 #اقتصاد_اسلامی بر #ارزش_های_الهی برای فرد و جامعه مبتنی است و لذا اقتصادِ علمنما موانع بزرگی را در مسير كشف اين نظام ايجاد كرده است. در اين كتاب توضيح دادهايم كه علم اقتصاد متعارف موجب شده است كه توانمندی و گسترۀ درك ما از #رويكرد_های_ارزش_بنيان به تحليلهای اقتصادی محدود شود. نخستين گام اساسی در ساختن چارچوبي مستحكم برای فرآيندهای نظريهپردازی و سياستگذاری در اقتصاد اسلامی توجه به همين حقيقت است.
✳️اين كتاب را در درجۀ اول براي دانشپژوهانی نگاشتهايم كه قصد دارند #پژوهش_در_اقتصاد_اسلامی را ارتقاء بخشند. هدف #رويكرد_اسلامی به #علوم_انسانی اين است كه ابعاد مختلف حيات بشری مشتمل بر امور اقتصادی و سياسی و اجتماعی و فرهنگی را در چارچوب منسجمی كه مبتنی بر نظام ارزشهای اسلامی است يكپارچه كند...*
📢انشاءالله فردا سه شنبه هفتم تیرماه ساعت یازده و نیم قبل از ظهر نسخه اولیه این کتاب *رونمائی* میشود.استاد تمایل قلبیشان بر رونمائی از این اثر در مرکز رشد بوده است.لذا دوستانی که تمایل به حضور در این جلسه دارند، یا به دفتر مرکز رشد (آقا میثم اخلاقی عزیز) اعلام کنند یا به شماره 09333063762 پیامک کنند تا متناسب با تعداد حضار،در خصوص مکان تصمیمگیری و اطلاع رسانی شود.
#امروز_رشد
#مسیر_رشد
#استاد_هادی
#مکتب_رشد
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق علیهالسلام
@syjebraily
خب...
قیمت گندم و روغن به قیمتهای قبل از جنگ روسیه - اکراین برگشت.
ولی اینجا قیمتها همیشه بی بازگشت و در اتوبان یکطرفه جهش قیمتی هستند. https://t.co/qyL6f7ruzN
74.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نقشۀ هوایی علم اقتصاد
طرحی کلی از مقولات، سازوکارها و پیامدهای اقتصادی
این طرح میتواند به دانشجویان اقتصاد برای رسیدن به شناخت کلی و انتخاب حوزۀ مطالعاتی یا موضوع پایاننامه کمک کند.
@DrSaeedi
📢 با سلام خدمت دانشجویان محترم
📝 نمرات تمامی دروس در سامانه گلستان بارگزاری شده است.
👀 برگهها با دقت و با لحاظ فعالیتهای کلاسی و حل تمارین تصحیح شده است. برای اطمینان خاطر، تا حد امکان ارفاق هم شده است🤓.
🤔در صورت اعتراض، فقط از طریق سامانه گلستان درخواست کنید، به درخواستها و داستانها در ایتا پاسخگو نخواهم بود!
موفق باشید.😊
🔰 سلسله نشستهای #اقتصادنا
🔖پرونده ویژه
«تولید در الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت»
💠#اقتصادنا ۴۸
🔍 دوگانهای سیاستی در #اقتصاد_دانشبنیان
🎙دکتر روحالله #ابوجعفری
(عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری)
📝 محورهای بحث:
✅ تحلیل تاریخی سیاست توسعه اقتصاددانشبنیان
✅ از اقتصاد دانشبنیان تا اقتصاد مبتنیبر نوآوری
✅ تعریف دوگانهای سیاستی
✅ جایگاه فعلی و جایگاه بهینه در دوگانهای سیاستی اقتصاد دانشبنیان در ایران
📆 پنجشنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۱۲-۱۰ صبح
📡 شرکت در نشست از طریق👇👇
1️⃣ سامانه آموزش مجازی هیئت اندیشهورز اقتصاد حوزه علمیه خراسان https://eqtesad.lms2.hozehkh.com/ws/olgoo
2️⃣ صفحه اینستاگرام هیئت به نشانی eghtesadhozehkh@
•┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈•
@eghtesadhozehkh
#هیئت_اندیشه_ورز_اقتصاد_و_الگوی_پیشرفت_اسلامی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان
💠 #مرکزرشددانشگاهامامصادق (ع) برگزار میکند:
🔹🔶سلسله جلسات تدریس کتاب فریب بزرگ🔶🔹
👤 مدرس: استاد دکتر مسعود درخشان (نویسنده کتاب)
🕝 شنبهها، ساعت ١۴:٣٠ الی ١۶:٣٠
💳 وجه التزام: ٣٠٠ هزارتومان
🗒 برای ثبتنام لطفا این [فرم](formaloo.com/ecoroshd) را پر نمایید.
✅ توجه: به دلیل محدودیت ظرفیت، ثبت اطلاعات در فرم به منزله پذیرش قطعی نمیباشد.
💬 کسب اطلاعات بیشتر:
٠٩٣٨٧٩٧٩٩٩۵
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: این چه نظام بانکداری شرعی، اسلامی و بدون ربایی است که بعضی از مراجع عظام اغلب فرایندهای آن را نامشروع می دانند.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام حسین میرزایی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان بیان کرد: در تفقدی که از حوزه های انتخابیه خود می کنید آیا به قبرستانها هم سری زدهاید و قبرهای قدیمی و جدید را دیدهاید؟ آیا احوال رباخواران ایشان را از صاحبدلان عالم رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) جویا شدهاید؟ آیا شنیدهاید که اینها چگونه وارد صحرای محشر میشوند؟ همانطور که در دنیا اقتصاد فردی، اجتماعی، ملی و جهانی را با جنونشان به آتش رباخواری کشیدند و لقمه های مومنین را به حرام الهی مخلوط کرده اند.
وی با بیان اینکه مرگ نزدیک است، گفت: کسانی که می توانستند جلوی ظلم رباخواری را بگیرند و نگرفتند با رباخواران هم سرنوشتند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه را مورد خطاب قرار داد و عنوان کرد: بشنویم و بفهمیم که این حالیان ما مجلسیان و دولتیان است. اگر شهید رجایی در اثر قصور احتمالی مکانی به شدت عذاب ۳۶ میلیون نفر را برای خود تصور می کرد، ما در اثر تقصیر قطعی مکانی به شدت عذاب بیش از ۸۵ میلیون نفر را برای خود در حساب داریم. ما با سکوت و انفعالمان به مردم و دین خدا ستم می کنیم. ما که نام دولت و مجلس متدین و انقلابی را یدک می کشیم نباید خطای گذشتگان را تکرار کنیم.
میرزایی خاطرنشان کرد: روزها و شب ها می آیند و می روند و ما تماشاگر ارتکاب سیستمی یکی از مهلکترین حرام های الهی یعنی نزولخواری در کشور هستیم. این چه نظام بانکداری شرعی، اسلامی و بدون ربایی است که بعضی از مراجع عظام اغلب فرایندهای آن را نامشروع می دانند؟ این چه نظام بانکداری بدون ربایی است که بسیاری از آثار رباخواری را در جامعه به منصه ظهور رسانده است؟
وی با اشاره به آیات قرآن درباره نزول خواری یادآور شد: این اظهار نظر به دلیل آن است که شیطان بر سر آنها دست کشیده و عقل از سر آنها ربوده است. امروز هم عده ای با انواع حیله های شرعی و قانونی ماجرا را میآرایند اما در ماهیت و حقیقت همان رباخواری را سامان می دهند. آمریکا که هیچ غلطی نمی تواند کند با این حال وقتی می گوید گزینه نظامی روی میز است بعضیها میترسند اما خداوند متعال برای سیستم رباخواری گزینه نظامی را روی میز قرآن کریم قرار داده اما ما باور نداریم. خودم و شما را از مشارکت در جنگ با خدا و رسولش بیم میدهم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر بند ریال را از دلار و سایر ارزهای اعتباری نبریدید و ریال را به طلا میخکوب نکردید، اگر موازنه بازارهای پولی، اعتباری و سرمایه ای یا همان قمارخانهها و رباخواره های مدرن را به نفع کالاها و خدمات و اقتصاد واقعی تغییر ندادید که جامعهای که در آن پول کار میکند و مردمش بیکارند، از فساد خواهد مرد. اگر رباخواری در بانک ها و سایر جاهای کشور را جمع نکردید، اگر جلوی خلق پول بانک ها را نگیرید، اگر بنگاه داری بانک ها و سایر موسسات پولی و اعتباری را نگیرید، اگر شرکت های دولتی را به دستگاه های اجرایی تبدیل نفرمودید، اگر شرکت های خصولتی و خصوصی با مدیریت دولت را صد درصد خصوصی ننمودید و مانند گذشتگان به دور زدن سیاست های کلی اصل ۴۴ اقدام نمودید، سرنوشت شما با روسای جمهور قبلی در حوزه اقتصاد تفاوت نخواهد کرد که بزرگان فرموده اند اول کار را ببین، آخر آن را بخوان.
میرزایی تاکید کرد: اگر این افتخارات را انجام دادید از پرافتخارترین روسای جمهور کشور خواهید شد.
وی در پایان گفت: ملت شریف ایران به یاری خداوند در ۴۳ سال پیش فرعون زمان را به زیر کشیدند، وقت آن رسیده است که قارون و هامان زمان را نیز به زیر بکشیم و انقلاب خود را تکمیل کنیم
مسئله #قیمت_گذاری_دستوری یا غیردستوری نیست، دعوا بر سر این است که #دست_نامرئی دست چه کسی است؟ سرمایهداران و تجار و بانکداران یا دولتمردان و بروکراتها یا مردم یا...؟!
#نئولیبرالیسم
هدایت شده از جبهه تمدّن ساز انقلاب اسلامی
📌صندوق بین المللی پول(IMF) و سکوت جریان انقلابی
✍🏻سید محمد کریمی
〽️در اوایل کرونا، دولت روحانی و رئیس وقت بانک مرکزی، همتی، درخواست وام از صندوق بین المللی پول را کرده بودند که imf نپذیرفت.
⚠️رهبری در سال 97 در سخنرانی عمومی حرم مطهر رضوی فرمودند: «در طول سالهای گذشته، در دولتهای مختلف، چندبار میخواستند از بانک جهانی یا صندوق بینالمللی پول، وام بگیرند، بنده نگذاشتم؛ جلویش را گرفتم؛ مقدّمات را فراهم کرده بودند که این کار را انجام بدهند. اینکه ما از بیگانه طلب بکنیم و متعهّدِ در مقابل بیگانه بشویم، این خطای بزرگی است؛ باید اقتصاد درونزا باشد».
‼️متاسفانه رئیس فعلی بانک مرکزی، آقای صالح آبادی، در تاریخ 22 مهر 1400 طی جلسه مجازی با مدیر منطقه ای خاورمیانه imf خواستار تسریع در پرداخت وام شده است و در این جلسه ارسال هر چه سریعتر پرونده ایران به هیئت مدیره صندوق برای تصویب پرداخت وام را از مدیر خاورمیانه صندوق بین المللی پول خواستار شد.
⚜️در ادامه مطالبی برای شما عرض می کنم تا اهمیت این موضوع و اهمیت سخنان رهبری را درک کنید و مطالبه گری صورت بگیرد.
⛔️جفری ساکس اقتصاددان و استاد دانشگاه کلمبیا آمریکا درباره صندوق بین المللی پول گفته است: «صندوق بینالمللی پول ابزاری است که با آن وزارت خزانهداری ایالات متحده آمریکا در کشورهای در حال توسعه دخالت میکند»!
📌در مذاکراتی که بین کشورها و نمایندگان صندوق بینالمللی پول جهت دریافت وام صورت میگیرد همواره شروطی از سوی این صندوق مطرح میگردد که اغلب با نظام اقتصادی کشورها سازگار نبوده و ضربه به استقلال اقتصادی و عامل فشار اقتصادی بر مردم کشورها محسوب میشود. آزادسازی تجارت، خامفروشی برای جبران خروج ارز، اعمال محدودیت در اجرای سیاستهای پولی و بانکی، محدودیت عرضه پول، افزایش نرخ سود بانکی، افزایش قیمت حاملهای انرژی و آزادسازی نرخ ارز از جمله سیاستهای این صندوق در کشورهای مختلف است. (به مجموعه این سیاست ها، سیاست تعدیل ساختاری گفته می شود که رهبری در سال 97 در حرم مطهر رضوی فرمودند که یکی از موانع پیشرفت کشور، عمل کردن به سیاست تعدیل می باشد) به عنوان مثال کشور مصر که برای توسعه انرژی، تولید بنزین با کیفیت بالا و تولید برق از انرژی خورشیدی درخواست وام ۱۲ میلیارد دلاری داشت، از سوی این صندوق ملزم شد تا قیمت حامل انرژی را تا حدود ۹۵ درصد قیمت جهانی آن افزایش دهد.
⛔️کشور سودان نیز نمونه بارز دیگری از کشورهای آسیبدیده از اجرای سیاستهای IMF است. این کشور که حدود ۱.۴ میلیارد دلار بدهی به صندوق بینالمللی پول دارد؛ همواره به این بهانه آماج تحمیل سیاستهای این صندوق بر نظام اقتصادی خود بوده است. اعمال این سیاستها روز به روز بر فشار وارده بر معیشت مردم میافزود و حکومت تضعیف شده و متکی به خامفروشی نفت عمرالبشیر را آسیبپذیرتر میکرد. در نتیجه تداوم اجرای سیاستهای IMF اوضاع سودان از نظر میزان بدهیهای خارجی تا جایی پیش رفت که بدهی یک میلیارد و چهارصد میلیون دلاری این کشور به صندوق بینالمللی پول به بدهی خارجی بیش از ۵۰ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۸ بدل شد. در این بین آزادسازی نرخ ارز تحت فشار این صندوق آخرین تیری بود که بر پیکره حکومت در سودان وارد آمد و اعتراضات گسترده مردمی را تشدید کرده و به حکومت سی ساله عمرالبشیر را پایان داد.
⚠️سخن پایانی با جریان انقلابی:
برادران انقلابی عزیز، مواجهه جریان انقلابی نسبت به دولت انقلابی، تبدیل به یک رویکرد غالبا منفعلانه شده است و این نادرست است. بلکه باید با رصد اتفاقات مهم در جامعه، به دولت کمک کنیم تا نیروهای لیبرال که تمام وجودشان پرشده از تفکرات اقتصادی و سیاسی غرب، نتوانند در کشور، در قالب دولت انقلابی، به خواسته های خود برسند. رهبری در سال 85 فرمودند: «ماهاتیر محمد به من گفت: من فقط همین قدر به شما بگویم که ما یک شبه گدا شدیم! البته وقتی کشوری وابستگی اقتصادی پیدا کرد و خواست نسخه های اقتصادی بانک جهانی و صندوق بینالمللی پول را عمل بکند، همین طور هم خواهد شد». فرد انقلابی باید در جوانب مهم جامعه، بصیرت داشته باشد و با توجه به جنگ اقتصادی جامعه که به استناد سخنان رهبری، یکی از مهم ترین بلکه مهم ترین مشکل کشور می باشد، باید در حوزه سیاست های اقتصادی غرب، بصیرت داشته باشد و این بصیرت حاصل نمی شود مگر با مطالعه تفکرات اقتصادی لیبرالیسم و بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و با توجیه کردن مسائل، کاری از پیش نمی رود و غربگراها به سادگی با چهار تا گزاره به ظاهر علمی(!)، سرمان کلاه میگذارند و ما هم در خوشحالی خود، به سر می بریم!
#نئولیبرالیسم
#بانک_جهانی
#صندوق_بین_المللی_پول
#سیاست_تعدیل_ساختاری
@jebhetse
#فلسفه_پول
کتابی خواندنی از گئورگ زیمل
نویسنده در این کتاب، با عبور از لایههای تکنیکال و سطحی اقتصادی، پول را در بافت اجتماعی و فرهنگی جامعۀ مدرن بررسی و ارزیابی میکند.
مضامین اصلی کتاب شامل پول به مثابۀ استعارهای ساختاری برای وجود انسان، ماهیت دوگانه واژۀ «ارزش» در معنای اخلاقی و در معنای پولی، فیزیکالسازی، جهانشمولسازی و کالاسازی ارزش ازطریق پول و اثرات ارزشگذاری و قیاسپذیری بر روابط انسانی است.
@a_saeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ملکه کودتاها
🔹روایتی از نقش ملکه انگلیس در کودتای ۲۸ مرداد
@a_saeedi
*استقلال بانک مرکزی نسخه معیوب مکتب شیکاگو برای اقتصاد ایران!*
🔅دكتر عبدالمجيد شيخي، استاد اقتصاد دانشگاه در یادداشتی برای «نود اقتصادی» نوشت: روزنامه طرفدار اقتصاد سرمایهداری یعنی «دنیای اقتصاد»، در شماره ۵۵۴۴ خود در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در سرمقالهای با عنوان "خطای اقتصادی در حال وقوع" با قلم آقای دکتر سید علی مدنیزاده، مجدداً مجلس ترحیمی مشترکاً بر یک نمونه جنازه گندیده الگوی اقتصاد نئولیبرالیستی مکتب شیکاگو یعنی "مقوله منسوخ شده علمی و عملی استقلال بانک مرکزی" برگزار کرده است. در این زمینه چند نکته قابل تامل وجود دارد:
🔅نکته اول: اقتصاد سرمایه داری با بیش ۲۴۰ بحران و بخصوص بحران سال ۲۰۰۸ نشان داد که به بن بست رسیده و جای تعجب است که تعلیم دیدگان مکتب اقتصاد سرمایهداری همچنان با قالبهای منجمد آموزشی ارث رسیده از شیکاگو هنوز کاسه داغتر از آش هستند.
🔅نکته دوم: نویسنده در پاراگراف فوقالذکر ایراد مظروف را به ظرف و ایراد آمر و فاعل (دولتها) را به مامور و فعل و مفعول نسبت میدهد. اگر دولتها کار اشتباه میکنند چه ربطی به استقلال و عدم استقلال بانک مرکزی دارد؟! چه تضميني دارند كه بانك مركزي خصوصي بعداً اين كارهاي غلط را انحام ندهد؟ اگر افعالي مثل خط اعتباری یا اضافهبرداشت در اختیار بانکها یا خريدن به اجبار اوراق دولتی در نرخهای پایین افعالي قبيحند، چرا در طرح ناقص و منحرف بانكداري اينان اين ها ممنوع نشده است؟ یا مگر قرار است بانک مرکزی تافته جدا بافته باشد که در اینصورت به دلایل ذیل پیشنهاد نویسنده نه باعقل، نه با علم،نه با حقوق و نه با عرف مقبول جور در نمی آید!!
🔅نکته سوم: دنیای علم متعارف دارد داد هماهنگی سیاستهای مالی و پولی می زند، اگر بانک مرکزی مستقل از دولت باشد پس وزارت اقتصاد هم باید مستقل شود در اینصورت دولت چه کاره اقتصاد خواهد بود؟ از نظر علم حقوق مجوز تاسیس بانک یک حق عمومی است. خصوصی کردن بانک ها، خصوصی کردن حقوق عمومی است که بر خلاف علم حقوق و قوانین مدنی است. در اقتصاد اسلامی پول هویتی ندارد. پول سایه سار پیکر، یعنی تولید حقیقی است. استقلال بازار پولی و بالتبع بانک مرکزی ضد اقتصاد اسلامی و غیر عقلانی است.
🖇 ادامه یادداشت را در سایت « نود اقتصادی» بخوانید 👇👇
🖇 https://b2n.ir/g52611
با سلام خدمت دانشجویان #اقتصاد_کلان۲
جلسه اول چهارشنبه صبح ساعت ۸:۳۰ برگزار میشود.
قابل توجه دانشجویان #اقتصاد_کلان۲
فردا کلاس اول ساعت ۸:۳۰ و کلاس دوم ساعت ۱۰ برگزار میشود.
هدایت شده از پرفسور مسعود درخشان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیچه یکی از بزرگترین فیلسوفان غرب است و تاثیر او بر فلاسفه و اندیشمندان غربی غیرقابل انکار است. نیچهای که میگوید: خدا مرده است و مرده خواهد ماند و ما او را کشتهایم...
God is dead God remains dead. And we have killed him. How shall we comfort ourselves, the murderers of all murderers? What was holiest and mightiest of all that the world has yet owned has bled to death under our knives: who will wipe this blood off us? What water is there for us to clean ourselves? What festivals of atonement, what sacred games shall we have to invent? Is not the greatness of this deed too great for us? Must we ourselves not become gods simply to appear worthy of it?
نترسید از اینکه به این تفکرات «نه» بگوئید.
💠 @profderakhshan
20130903151003-9854-67.pdf
324.9K
مقاله دکتر درخشان
بومی سازی اقتصادی و اقتصاد اسلامی: ملاحظاتی در رویکردهای تطبیقی و مبنائی
برای درس #کلیات_اقتصاد