eitaa logo
دکتر علی سعیدی
1.9هزار دنبال‌کننده
480 عکس
251 ویدیو
122 فایل
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی قم | استادیار گروه اقتصاد اسلامی https://qom.ac.ir/saeedi ارتباط: @a_saeedi
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید سید محمدباقر صدر 🔻 در بیان دیگران به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد شهادت شهیدصدر پدر اقتصاد اسلامی 🆔 @shahidsadr 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت نظام سرمایه‌داری با در تعارض است. چه، ابتنای این نظام بر تداول ثروت در دست گروه‌های خاص است. اقتصاد مردمی یعنی قرار گرفتن وسائل کار در اختیار همه کسانی که قادر به کارند ولی وسائل کار ندارند. تنها در این حالت است که آزادگی انسان حفظ و فقر و محرومیت رفع می‌شود. @syjebraily
وَفِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَمَا تُوعَدُونَ ﴿٢٢﴾ فَوَرَبِّ السَّمَاءِ وَالأرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ ﴿٢٣﴾ و روزی شما و آنچه وعده‌داده شده‌اید در آسمان است! سوگند به پروردگار آسمان و زمین که این مطلب حقّ است همانگونه که سخن می‌گویید! سورۀ ذاریات، آیات ۲۲ و ۲۳ ا***ا برای فهم اجتماعی این آیه به گزیده‌ای از مقدمۀ چاپ دوم کتاب ارزشمند اقتصادنا اثر شهید صدر رضوان الله علیه توجه کنید: انسان اروپایی همواره به زمین می‌نگرد نه به آسمان؛ حتی مسیحیت نتوانسته است بر گرایش زمینی انسان اروپایی چیره شود بلکه او توانسته است خدای مسیحیت را از آسمان به زمین بیاورد و در موجودی زمینی به آن تجسم بخشد. این نگاه به‌سوی زمین انسان اروپایی را قادر ساخت که برای ماده، ثروت و مالکیت، ارزشهایی پدید آورد که با آن نگرش هماهنگ باشد. این ارزشها توانسته‌اند خود را در مکتبهای و به نمایش بگذارند و بر تفکر فلسفی اخلاقی در اروپا سایه افکنند. از سوی دیگر، انقطاع ارتباط حقیقی انسان اروپایی با خداوند متعال و نگاه او به‌سوی زمین به‌جای آسمان، باعث شد هرگونه اندیشۀ حقیقی دربارۀ سرپرستی والا از جانب بالا یا هر نوع محدودیت واجب‌شده بر او خارج از چارچوب ذاتش، از ذهن او زدوده شود. این امر او را از نظر روحی و فکری آماده کرد تا به حق خود نسبت به ایمان بیاورد و مالامال از احساس استقلال و شود. بدین ترتیب، آزادی نقش اصلی در اقتصاد اروپایی پیدا کرد و فرایند توسعه توانست از احساس راسخ انسان اروپایی نسبت به آزادی، استقلال و فردگرایی برای موفقیت اقتصاد آزاد به‌عنوان وسیله‌ای هماهنگ با تمایلات رسوخ‌کرده در روح و اندیشۀ ملت‌های اروپایی بهره ببرد. نفس آزادی کلیدی بود که مفهوم را برای انسان اروپایی باز کرد. آزادی برای هر انسان این حق را قائل شد که بدون هیچ محدودیتی حرکت کند مگر آنکه شخص دیگری در طرف مقابل باشد که او را محدود کند. بدین ترتیب، اندیشۀ نزاع در ذهن انسان اروپایی پدیدار شد و مانند سایر اندیشه‌های اساسی که ماهیت تمدن مدرن غربی را شکل داده، خود را در عرصۀ فلسفه نشان داد. این نزاع اثر بزرگی در جهت‌دهی اقتصاد مدرن اروپایی و فرایند توسعۀ همراه آن داشت چه آنجا که اقتصاد شکل فردی می‌گرفت و خود را در رقابت داغ و نامحدود بین بنگاهها و طرحهای شخصی سرمایه‌داری در پرتو اقتصاد آزاد نشان می‌داد و رشد می‌کرد و ثروت کلی را ازطریق درگیری و رقابت برای بقا افزایش می‌داد و چه آنجا که اقتصاد شکل طبقاتی می‌گرفت و خود را در تجمعات انقلابی نمایان می‌ساخت که زمام تولید را در کشور به دست می‌گرفت و تمامی نیروها را به نفع توسعۀ اقتصادی به حرکت درمی‌آورد. این اخلاقیات اقتصاد اروپایی متفاوت است با اخلاقیاتی که امت در درون جهان اسلام درنتیجۀ تاریخ دینی خود دارد. انسان شرقی که رسالت‌های آسمانی او را پرورش داده و مدتی طولانی تحت تربیت اسلام قرار گرفته است، بالطبع پیش از نگریستن به زمین به آسمان می‌نگرد و پیش از آنکه از جهان مادی و عالم محسوس تأثیر بپذیرد، تحت تأثیر عالم غیب است. شیفتگی عمیق انسان شرقی نسبت به عالم غیب پیش از جهان محسوس، خود را در سطح فکری مسلمانان د‌ر قالب رویکرد اندیشه‌ای جهان اسلام به‌سوی افقهای عقلی معرفت بشری و دوری از زمینه‌های مرتبط با واقعیت‌های محسوس نمایان ساخت. این در طبع انسان مسلمان باعث محدودشدن نیروی فریبندگی ماده و قابلیت انگیزش آن نسبت به انسان مسلمان شده است. این غیب‌گرایی، انسان جهان اسلام را از احساس آزادی شخصی و آزادی اخلاقی به سبک انسان اروپایی دور می‌سازد. احساس انسان مسلمان به محدودیت درونی بر مبنایی اخلاقی به نفع جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، باعث می‌شود به‌جای اندیشۀ نزاع که بر فکر اروپایی‌های مدرن حاکم است، انسجام و ارتباطی عمیق با جامعۀ خود پیدا کند. اگر این اخلاقیات انسان جهان اسلام را به‌عنوان حقیقتی تجسم‌یافته در وجود امت لحاظ کنیم، می‌توان از آن در الگوی اقتصاد در جهان اسلام استفاده کرد و آن را در چارچوبی قرار داد که با آن اخلاقیات هماهنگ باشد و به نیروی محرک و انگیزاننده تبدیل شود. اگر زمین در چارچوب آسمان قرار گیرد و کار با طبیعت، صفت واجب و مفهوم عبادت بگیرد، آنگاه همان نگاه غیب‌گرا در انسان مسلمان به نیرویی محرک و قدرتی برانگیزاننده به‌سوی در ارتقای سطح اقتصادی تبدیل می‌شود. در اینجا اهمیت به‌عنوان الگوی اقتصادی روشن می‌شود که قادر است از اخلاقیات انسان جهان اسلام استفاده کند و آن را به نیروی بزرگ محرک و سازنده در فرایند توسعه و عامل موفقیت برنامه‌ریزی سالم برای حیات اقتصادی تبدیل کند. اگر را بپذیریم می‌توانیم از این اخلاقیات استفاده کنیم و آن را در مبارزه با عقب‌ماندگی به کار بگیریم، برعکس زمانی که الگوهای اقتصادی دیگری را انتخاب می‌کنیم که از نظر روحی و تاریخی با زمینۀ اخلاقی دیگری مرتبط است. 🆔 @DrSaeedi
احزاب سیاسی و کالاسازی قدرت ✍ استاد میرباقری در نظام سرمایه‌داری اقتصاد اصل و محور است و فرهنگ و سیاست تابع هستند و حتی قدرت سیاسی را هم از طریق احزاب دقیقاً مثل قدرت اقتصادی خصوصی‌سازی می‌کنند. در واقع تشکیل احزاب در غرب خصوصی‌سازی قدرت است یعنی همانطور که به وسیله شرکت‌های بزرگ ثروت را خصوصی‌سازی کرده و آن را در دست صاحبان ثروت متمرکز کرده‌اند قدرت را هم تابع آن ثروت خصوصی‌سازی کرده‌اند. منبع: ، ص ۹۰ 🆔 @DrSaeedi
🔻چرا باشگاه‌های فوتبال اروپایی، عید فطر را تبریک می‌گویند و جشن‌ ادیان دیگر را نه؟ از دین‌آنلاین ✔️امسال برای چندمین سال متوالی، شاهد تبریک باشگاه‌های اروپایی به مناسبت عید فطر بودیم: از رئال و بارسا تا چلسی و آث‌میلان و پاریسن‌ژرمن. به عنوان مثال صفحات رسمی منچستر‌سیتی پوستری را منتشر کرده‌اند که در آن بازیکنان این تیم مثل هالند، در حال آماده کردن خانه‌ای برای جشن عید فطر هستند. این فارغ از توجهات در طول ماه رمضان نظیر برگزاری افطار عمومی در ورزشگاه چلسی و چند باشگاه دیگر بوده‌است. به نظر می‌رسد جذب مارکت مسلمانان، واگذاری بیشتر بلیت‌ها در میان آن‌ها و فروش محصولات جانبی یک دلیل محکم برای چنین کنش‌هایی باشد‌. امّا چرا چنین توجهی مثلاً نسبت به آئین یهودیان(هانوکا) و یا هندوها(دیوالی) انجام نمی‌شود؟ احتمالاً باید دلیل این امر را در نظریاتی جست که رفتار اقتصادی مسلمانان را بیشتر متاثر از مذهب‌شان می‌داند تا سایر ادیان. در حقیقت مسلمانان کشورهای غربی، با احتمال بیشتری به برندی که به عقاید مسلمانان احترام می‌گذارد علاقمند می‌شوند تا مثلاً مسیحیان. هرچه هست این توجهات، خواسته یا ناخواسته هم در برندینگ آئین‌های اسلامی مهم بوده‌است هم در ایجاد جریانی غیرمستقیم علیه اسلام‌هراسی برخی رسانه‌های بزرگ. 🆔 @DrSaeedi
به‌ عنوان مثالی از رابطه عمیق با ، می‌توان مایکروسافت را یاد کرد. در سال ۲۰۱۹م مایکروسافت قراردادی ۱۰ میلیارد دلاری با وزارت دفاع آمریکا امضا می‌کند تا تمامی داده‌های موجود در این وزارتخانه را به فضای ابری منتقل کند. به متن بیانیه‌ای که در امضای این قرارداد توسط تونی ‌تاونز وایتلی مدیر بخش صنعت مایکروسافت در ایالات متحده قرائت شد توجه کنید: «برای بیش از 40 سال، مایکروسافت فناوری‌های نوآورانه، اثبات‌شده و ایمن را به وزارت دفاع ایالات متحده (وزارت دفاع) تحویل داده است. ما تمام تلاش خود را به روند ارزیابی دقیق JEDI آوردیم و از اینکه وزارت دفاع مایکروسافت انتخاب را کرده است قدردانی می‌کنیم. ما افتخار می‌کنیم که یک شریک جدایی‌ناپذیر در کل استراتژی ابرمأموریت‌های وزارت دفاع هستیم. همان‌طور که در مورد تهیه JEDI بیان شد، وزارت دفاع به منظور دستیابی به نیازهای فوری و مهم جنگجویان امروزی، یک هدف واحد دارد: اینکه ابتکاری‌ترین و ایمن‌ترین فناوری تجاری در دسترس را به کار گیرد. ما مشتاقانه منتظر هستیم مشارکت دیرینه خود را با وزارت دفاع توسعه دهیم و از مردان و زنان خود در کشور یا خارج از کشور به‌ صورت متحدالشکل و در حاشیه تاکتیکی با آخرین قابلیت‌های منحصربه‌فرد و متفاوت ابر لاجوردی پشتیبانی کنیم (پایگاه اطلاع‌رسانی گیک وایر).» منبع:‌ کتاب تولید جهش پیشرفت، ص ۲۷ 🆔 @DrSaeedi
Article.pdf
196.4K
بررسی عوامل موثر بر تورم با تاکید بر اندازه دولت چکیده: در انجام این تحقیق به این نکته بسیار مهم دست یـافتیم کـه افـزایش انـدازه دولت در اقتصاد ایران منجر به کاهش تورم شده است. با توجه به نتایج حاصل از بررسی‌های این مقاله یافتن رابطه‌ای منفی بین تورم و انـدازه دولت در اقتصاد ایران، با توجه به بزرگ‌بودن اندازه دولت در کشـورهای توسـعه‌یافتـه در مقابل کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که به تازگی توسعه یافته‌اند و از آنجاییکه همواره افزایش اندازه دولت به معنی افزایش تصدی‌گری‌های دولت نمی‌باشد و با توجه بـه این که به دلیل نبود مکانیزم اطلاعاتی قوی امکان وجـود دارد، لـزوم دخالـت دولت بیشتر احساس می‌شود. بنابراین انتظار بر آن است که دولت از طریق افزایش پشتیبانی و حمایت سخاوتمندانه از نظام بهداشت عمومی، تأمین خدمات و تسـهیلات در زمینـه آموزشی و ارائه آموزش رایگان در مقاطع متوسطه و دانشگاهی که خود از ملاكهای توسعه‌یافتگی کشورها محسوب می‌شوند و افزایش وظایف نظارتی خود در جهت افزایش بـه‌جـا، مناسب و مؤثر اندازه دولت و به تبع آن کاهش تورم اقدام نمایند. 🆔 @DrSaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیدن این فیلم به انقلابی‌ها برای تمرین بصیرت اقتصادی توصیه جدی میشود! میخواهید تبلور نگاه لیبرال‌ها به مردم را بدانید؟! این بخشی از گفتگوی اقتصادی هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری اوست. لاریجانی میگوید: من از طرفداران سرسخت سیاست تعدیل اقتصادی در برنامه توسعه هستم! و یارانه و خدمات بهداشتی و.. به مردم در جهت عدالت اجتماعی باعث کندشدن حرکت اقتصادی شده و مثل بستن وزنه به هواپیمای در حال صعود است!!! هاشمی پاسخ میدهد که بالاخره باید حدی از عدالت اجتماعی را داشت و مثل اضافه بار مسافران این هواپیماست!! فیلم را ببینید و بدانید فارغ از جناح‌های سیاسی، انقلابی و غربگرا، در اقتصاد این نگاه غالب سیاسیون و برنامه‌های توسعه و سیاست‌های اقتصادی است و ریشه نارضایتی‌های اقتصادی در دولت‌های مختلف از اینجا نشات میگیرد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
{ وَقَضَیۡنَاۤ إِلَىٰ بَنِیۤ إِسۡرَ ٰ⁠ۤءِیلَ فِی ٱلۡكِتَـٰبِ لَتُفۡسِدُنَّ فِی ٱلۡأَرۡضِ مَرَّتَیۡنِ وَلَتَعۡلُنَّ عُلُوࣰّا كَبِیرࣰا (۴) فَإِذَا جَاۤءَ وَعۡدُ أُولَىٰهُمَا بَعَثۡنَا عَلَیۡكُمۡ عِبَادࣰا لَّنَاۤ أُو۟لِی بَأۡسࣲ شَدِیدࣲ فَجَاسُوا۟ خِلَـٰلَ ٱلدِّیَارِۚ وَكَانَ وَعۡدࣰا مَّفۡعُولࣰا (۵) } [سوره اﻹسراء: ۴-۵] 🆔 @DrSaeedi
وَلَقَدۡ زَیَّنَّا ٱلسَّمَاۤءَ ٱلدُّنۡیَا بِمَصَـٰبِیحَ وَجَعَلۡنَـٰهَا رُجُومࣰا لِّلشَّیَـٰطِینِۖ وَأَعۡتَدۡنَا لَهُمۡ عَذَابَ ٱلسَّعِیرِ [سوره الملك: ۵] امشب آرام‌ترین شب برای کودکان فلسطین بود. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨این دو کتاب را جمع خوانی کنید بسیاری از جوانان انقلابی سوال می‌کنند که برای آشنایی با سیاست‌های نئولیبرال و سابقه اجرای آنها در ایران، چه منابعی وجود دارد؟ اولا این حقیر معتقدم در این عصر جنگ اقتصادی، آشنایی با این سیاست‌های تجویز شده از سوی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، برای جریان انقلابی از نان شب هم واجب‌تر است. ثانیا منابع فراوانی در این زمینه وجود دارد. اما برای شروع، توصیه می‌کنم دو کتاب زیر را جمع‌خوانی کنید. در جمع‌های دانشجویی، هیئت‌ها، مساجد و... گروه‌های مطالعاتی تشکیل دهید (چه حضوری و چه مجازی). این کتاب‌ها چون جنبه تاریخی دارند و به نوعی روایت تاریخ هستند، در هر رشته‌ای که تحصیل کرده باشید، به راحتی مطالب آنها را درک خواهید کرد. در این جنگ تمام عیار اقتصادی، سلاحی که باید دست بگیرید و به میدان بیائید، سلاح آگاهی است. اگر در جنگ نظامی، پیر و جوان، دانشجو و بنّا، همه رفتند آموزش نظامی دیدند و به میدان رفتند و پیروز شدیم، امروز همه باید آموزش اقتصادی ببینند. یک روز هم فرصت را از دست ندهید. ۱- دکترین شوک؛ نائومی کلاین ۲- اقتصاد سیاسی جمهوری اسلامی؛ بهمن احمدی امویی با کلیک روی عنوان کتاب‌ها می‌توانید آنلاین خریداری‌شان کنید. ⚠️در این جنگ، تماشاگر نباشید... @syjebraily
صفات منافقین | خطبه ۱۹۴ نهج البلاغه قَد أَعَدّوا لِكُلّ حَقّ بَاطِلًا وَ لِكُلّ قَائِمٍ مَائِلًا وَ لِكُلّ حيَ ّ قَاتِلًا وَ لِكُلّ بَابٍ مِفتَاحاً وَ لِكُلّ لَيلٍ مِصبَاحاً يَتَوَصّلُونَ إِلَي الطّمَعِ بِاليَأسِ لِيُقِيمُوا بِهِ أَسوَاقَهُم وَ يُنفِقُوا بِهِ أَعلَاقَهُم يَقُولُونَ فَيُشَبّهُونَ وَ يَصِفُونَ فَيُمَوّهُونَ قَد هَوّنُوا الطّرِيقَ وَ أَضلَعُوا المَضِيقَ فَهُم لُمَةُ الشّيطَانِ وَ حُمَةُ النّيرَانِأُولئِكَ حِزبُ الشّيطانِ أَلا إِنّ حِزبَ الشّيطانِ هُمُ الخاسِرُونَ برابر هر حقّی باطلی و برای هر راستی انحرافی و برای هر زنده‌ای قاتلی و برای هر دری کلیدی و برای هر شبی چراغی آماده کرده‌اند. با اظهار بی‌رغبتی زمینه‌ساز طمع خود هستند تا بازارشان را به پا دارند و متاع‌های فاسد به ظاهر نفیس خود را رواج دهند. باطل می‌گویند ولی حق جلوه می‌دهند، و بد وصف می‌کنند و زیبا می‌نمایانند. راه سخت و تنگ باطل را آسان جلوه می‌دهند و از راه حق بر این پایه که راهی سخت و تنگ است می‌ترسانند. اینان یاران شیطان، و زبانه‌های آتشند «آنان حزب شیطانند و بدانید حزب شیطان زیانکارانند». ا***ا نگران اظهارنظرهای منافقین برای تلخ‌کردن کام مومنان و انکار یا تخفیف پیروزی تاریخی‌تمدنی دیشب نباشید. امروز فرصتی پیش آمده که از پشت نقابهایشان بیرون بیایند و خود را به ما بشناسانند. آنها را خوب بشناسید و به خاطر بسپارید تا زمانی که حق آشکار شد و باطل نابود شد خود را قاطی مومنان نکنند به طمع غنیمت و منافع پیروزی. 🆔 @DrSaeedi
📣 انجمن علمی اقتصاد دانشگاه قم برگزار می کند : 🔰سلسله نشست های چالش محور اقتصادی 📌 دولت و اندازه آن در اقتصاد ایران 🎙با حضور : دکتر علی سعیدی عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه قم 📆زمان: دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ 🕓 ساعت ۱۶:۰۰ 📍مکان : خانه فرهنگ ، سالن جلسات معاونت فرهنگی 🔶ویژه خواهران ♦️انجمن علمی اقتصاد دانشگاه قم @tesa_qom
اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی 🔹 آستان قدس رضوی از بین فارغ‌التحصیلان ممتاز دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های محدود به شرط داشتن شرایط لازم برای گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه (دوره اعزام ۱۴۰۳/۰۶/۰۱) سرباز امریه می‌گیرد. 🔹 متقاضیان واجد شرایط که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد و دکتری هستند، می‌توانند نسبت به ارائه مدارک و تکمیل فرایند نام‌نویسی اقدام نمایند؛ علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از شرایط به وبگاه khedmat.razavi.ir مراجعه نمایند. 👇 متن کامل خبر: https://astan.ir/rN69xa @aqr_ir
همایش ملی 🔸اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران با تأکید بر مهار تورم و رشد تولید اعضای هیات رئیسه پنل اول و دوم دکتر سید رضا حسینی، دکتر محمد رضا یوسفی، دکتر فراهانی فرد، دکتر حسن سبحانی و دکتر محمدجواد توکلی 🗓 29 فروردین 1403، دانشگاه قم، از 10 تا 12 🌏ثبت نام برای شرکت کنندگان https://rihu.ac.ir/fa/form/39 🌐لینک مجازی http://ve.qom.ac.ir/ncie پژوهشگاه حوزه و دانشگاه|عضوشوید👇 @rihu_ac_ir
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارایه در همایش اقتصاد اسلامی و چالش‌های اقتصاد ایران 🆔 @DrSaeedi
جهاد کبیر و تبعیت‌کردن از کفار فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ جٰهِدهُم بِه‌ جِهادًا کَبیرًا در تفاسیر گفته‌اند مراد از این ضمیر «بِه‌» قرآن است با اینکه حالا کلمه قرآن در عبارت نیامده است که ضمیر به آن برگردد لکن هم مرحوم طبرسی در مجمع‌البیان هم مرحوم علاّمه طباطبائی میگویند سیاق کلام نشان می‌دهد که مراد از «بِه‌» یعنی «بالقرآن». اما یک وجه اوضحی در اینجا وجود دارد که فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ جٰهِدهُم بِه‌ یعنی بعدم الاطاعة عدم‌الاطاعة یعنی آن مصدری که فعل از آن انشقاق پیدا میکند و مستتر در آن فعل است. فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ جٰهِدهُم بِه‌، یعنی به این عدم‌الاطاعة، جِهادًا کَبیرًا. پس عدم‌الاطاعة شد جهاد کبیر، این معنا اقرب به ذهن است. جهاد کبیر یعنی این، جهاد برای عدم تبعیّت، برای عدم دنباله‌روی از دشمن. پس مسیر و جهت‌گیری این مجلس این است؛ مسیر انقلابی، مسیر انقلابیگری، تعقیب راه انقلاب، تحکیم اسلام، تحکیم دین خدا (بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۳۹۵/۰۳/۰۶). جهاد کبیر یعنی چه؟ یعنی اطاعت نکردن از دشمن، از کافر؛ از خصمی که در میدان مبارزه‌ی با تو قرار گرفته اطاعت نکن. اطاعت یعنی چه؟ یعنی تبعیّت؛ تبعیّت نکن. تبعیت‌نکردن در کجا؟ در میدانهای مختلف؛ تبعیّت در میدان سیاست، در میدان اقتصاد، در میدان فرهنگ، در میدان هنر. در میدانهای مختلف از دشمن تبعیّت نکن؛ این شد «جهاد کبیر» (بیانات در دانشگاه افسرى و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام ۱۳۹۵/۰۳/۰۳). 🆔 @DrSaeedi
انا لله و انا الیه راجعون متاسفانه امروز با خبر شدیم که دکتر پرویز داودی پس از تحمل یک دوره بیماری، جان به جانان آفرین تسلیم کردند. درگذشت این استاد برجسته اقتصاد اسلامی را تسلیت عرض می کنیم و برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه الهی درخواست می‌کنیم. 🆔 @DrSaeedi
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
نظر شهید بهشتی درباره کنترل بی حجابی به وسیله قانون ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
✨یکـــشنبـــــه‌هـــای انـــدیــــــشــــــه‌ورزی قـــصــــد✨ 🔸موضوع: ارائه مقاله امکان‌سنجی جهش تولید و کانال‌های اثرگذاری آن بر مهار تورم در اقتصاد ایران دکتر علی سعیدی 🔹گفت‌وگو و بررسی مسائل روز اقتصادی 📆 یکشنبه ٢ اردیبهشت ١۴٠٣ - ساعت ۱۷:٣٠ تا ١٩ 📍اندیشکده قصد 🆔 @DrSaeedi
به نظر دورۀ کاربردی و خوبی باشد برای علاقمندان به یادگیری مهارت‌های مقاله‌نویسی. 🆔 @DrSaeedi