20130903151003-9854-67.pdf
324.9K
مقاله دکتر درخشان
بومی سازی اقتصادی و اقتصاد اسلامی: ملاحظاتی در رویکردهای تطبیقی و مبنائی
برای درس #کلیات_اقتصاد
FOUNDATIONS OF ECONOMICS.pdf
5.33M
فایل کتاب مبانی علم اقتصاد
#نقد_نظریات_سنتی_اقتصاد
هدایت شده از اندیشکده قصد
رویکرد وارداتی به اقتصاد دانشبنیان ما را وابستهتر میکند
گفتوگوی «فرهیختگان» با علی سعیدی درباره تلقیهای رایج از اقتصاد دانشبنیان
متن کامل:
https://farhikhtegandaily.com/page/228580/
@QasdWay
🚨 فراخوان هدایت و حمایت از پایان نامه ها
🔸کارشناسی ارشد و دکتری
🔹سطح ۳ و ۴ حوزوی
با محوریت موضوع «تعاون و تعاونی ها»
سال ۱۴۰۱
🔰 رشته های اولویت دار:
علوم اجتماعی، اقتصاد، مدیریت، صنایع، حقوق
🔰 موضوعات اولویت دار:
مبانی نظری، فقهی و اسلامی تعاون و تعاونی
تعاون در سنت ایرانی
تعاون و مردمی سازی
آسیب شناسی بخش تعاون
واگذاری بنگاه ها و فعالیت های دولتی به مردم
تعاون و محرومیت زدایی
بیمه تعاونی
بانک تعاونی
اصلاح قوانین حوزه تعاون
تعاونی پلتفرم و نوع جدید
فرهنگ تعاون و تربیت تعاون بنیان
و...
✅ جهت ثبت پروپوزال های مصوب و یا موضوعات پیشنهادی به سایت اندیشکده تعاون به نشانی www.cooptt.ir مراجعه فرمایید.
🚦جهت کسب اطلاعات بیشتر به شناسه @unsom313 در پیام رسان بله و ایتا مراجعه فرمایید.
#اندیشکده_تعاون
#گروه_حکمرانی_مردمی_برهان
6_2449.pdf
583.5K
پاسخ دکتر مقصودی، هیئت علمی دانشگاه قم به بیانیه ۵ اقتصاددان لیبرال:
🔸چرا به محض حضور جریان فکری منتسب به این پنج اقتصاددان مشهور در راس قوه اجرایی کشور، کشور با سقوط در تولید ناخالص داخلی مواجه شد؟ چرا جهشهای ارزی (که درواقع باید آنها را کاستن تعمدی ارزش ریال دانست) در این سالها مکرر رخ داده است؟ و نقش این جهشهای ارزی در ایجاد فشار بر مردم چه بوده است؟
🔸اعتراضات امسال چه زمانی شروع شد؟ زمانیکه دولت پس از یک سال تلاش، تا حد زیادی موفق به مهار تورم شده است؛ شاخصها نشاندهنده طلیعه رشد اقتصادی در کشور هستند؛ صادرات نفتی و غیرنفتی جهش یافته است و پس از 10 سال، صدای چرخهای کارخانهها به گوش میرسد.
🔸اعتراضات زمانی شروع شد که ایران عضو پیمان شانگهای شده، سوت قطارهای ترانزیتی به گوش میرسد، ایران گفتوگوی اقتصادی منطقهای جدی را آغاز کرده است و مردم انقلابی و متدین ایران، در اربعینی باورنکردنی اجتماع مومنانه خود را به رخ جهانیان کشیدهاند.
🔸اعتراضات در زمانهای آغاز شد که اروپا نگران نفت و گاز زمستان خود است. نفت و گازی که برای دستیافتن به آن، هیچ امیدی به جز ایران و روسیه ندارد.
🔸مساله این است که ایران زمانی با این اغتشاشات مواجه شد که در آستانه قرار گرفتن در اوج اقتدار اقتصادی بود...
لینک متن کامل:
https://farhikhtegandaily.com/page/228726/
کانال دکتر مقصودی:
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
@drsaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 کارشناس آلمانی:
همیشه در مورد سلاحهای غربی عبارت گیم چنجر یا تغییر دهنده قواعد بازی را به کار میبردیم اما امروز باید این عبارت را در مورد یک سلاح ایرانی به کار ببریم...
🆘 @Roshangari_ir
🆔 Rubika.ir/roshangariir
هم اکنون شبکه افق، سخنان استاد میرباقری درباره رابطه بیحجابی و سرمایهداری
با سلام خدمت دانشجویان محترم
کلاس #اقتصاد_کلان۲ و #مبانی_فلسفی_و_روش_شناسی_اقتصاد فردا برگزار نمیشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان درخور تأمل #دکتر_اباذری درباره غلبه نئولیبرالیسم و پیامدهای آن در جامعه ما
@drsaeedi
مکتب نیاوران - دکتر اباذری.pdf
394.3K
مقاله دکتر اباذری با عنوان «استقرار آموزشی مکتب نیاوران: تاریخچه ایجاد نهادهای دولتی آموزش مدیریت و اقتصاد بازار آزاد»
@drsaeedi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بررسی ماجرای واردات خودرو در ۳ دقیقه!
📺 فیلم/ خودروی ۱۰ هزار دلاری در دنیا نداریم و اگر هم باشد اصطلاحا " آشغال" است
👤 امیرحسین حسینی، تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی»: آقای قالیباف گفتهاند میتوان خودروی ۵ هزار دلاری با کیفیت عالی وارد کرد در حالی که چنین خودرویی حتی به صورت دست دوم هم در دنیا وجود ندارد، به رئیس مجلس در این زمینه اطلاعات غلط دادهاند/ واردات خودرو از دو یا سه کارخانه خاص انحصار را در بازار بیشتر میکند./ وزیر صمت گفته قرار است خودروی خارجی زیر ۱۰ هزار تا دلار وارد کند، آقای وزیر! نام ۵ کارخانه که میخواهید از آن خودرو وارد کنید را نام ببرید؟
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 وقتی صد #خبر کذب بشنویم چه میشود؟
هرکدام یک اثری ندارد؟!
🔸اگر دلمان را راحت در اختیار هر خبری گذاشتیم، منتظر این تاثیرات باشیم..
🔹دوران ظهور حضرت، جنگ #جنگ روایت ها و گفتگوهاست.
چرا؟
🔹چون #اراده ها تابع #روایت ها و #داده هاست...
🔻مراقب #ورودی ها باشیم
🔻داده ها را کنترل کنیم
🔻ریزش در دوران #ظهور بسیار فراوان است
✅ مرکزتنظیمونشرآثار #استاد_عابدینی
🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
انجمن علمی اقتصاد با همکاری دانشکده اقتصاد برگزار میکند :
سلسله نشست هایی با عنوان « تئوری آزادی »
با ارائه ی دکتر سعیدی عضو هیئت علمی اقتصاد دانشگاه قم
🔸زمان : سه شنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۴
🔸مکان : سالن بهشتی
*داشتن کارت دانشجویی برای ورود به سالن الزامی است .
🔹 ویژه خواهران 🔹
@DrSaeedi
🔰 انجمن اقتصاد اسلامی دانشگاه قم با همکاری معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه قم برگزار میکند:
💠 کارگاه آموزشی ریاضیات کاربردی برای اقتصاد
🔻 مناسب برای تمامی دانشجویان کارشناسی رشته اقتصاد
🔴 ویژه خواهران
🔸زمان برگزاری: از دوشنبه ۲۳ آبانماه، ساعت ۱۰:۱۵ تا ۱۲ به مدت ۵ جلسه
🔹 محل برگزاری: ساختمان امام خامنهای
🔻 هزینه شرکت در دوره: ۵۰ هزار تومان
👈جهت ثبت نام، با شناسه @Moavenat_Elmi_BKh در ارتباط باشید.
#بسیجدانشجوییدانشگاهقم
🌐 @QomBasij
حقیقت ندارد که #لسه_فر با روندی طبیعی پدید آمده باشد. بازارهای آزاد هرگز نمیتوانستند با آزادگذاری در طی طریق خودشان به وجود آمده باشند.
درست به همان ترتیب که فرآوردههای نساجی، صنعت پیشرو تجارت آزاد در انگلستان قرن هجدهم، به کمک تعرفههای حمایتی و جوایز صادراتی و #یارانه های غیرمستقیم بر روی دستمزدها پدید آمد، به همان ترتیب نیز خود دولت #لسه_فر را به اجرا گذاشت.
لیبرال فایدهگرا برای نیل به خوشبختی، در ناصیۀ #دولت ، کارگزار بزرگی را میدید… #لیبرالیسم بنتامی در نظر داشت اقدام ارگانهای اجرایی را جایگزین اقدام پارلمانی کند.
ارتجاع در انگستان، بر خلاف فرانسه، تحت کنترل شیوههای اداری قرار نگرفته بود بلکه صرفا از قوانین پارلمانی استفاده کرده بود تا سرکوب سیاسی را اجرا کند… درست است که #آزادی_فردی نابود شد، اما به نام و به مدد قوانین پارلمان نابود شد.
راه #بازار_آزاد را افزایش شدید در مداخلهگرایی مستمری گشود و گشوده نگه داشت که از #مرکز سازماندهی و کنترل میشد.
ادارهکنندگان باید هر لحظه مراقب میبودند تا عملکرد آزادانۀ #نظام_بازار تضمین شود.
این تناقض در ذیل تناقضی دیگر جای میگرفت. اگرچه اقتصاد #لسه_فر محصول اقدام عامدانۀ دولت بود، محدودیتهایی که بعداً تحت عنوان #برنامه_ریزی دولتی برای لسهفر وضع شد، بهشیوهای #خودجوش آغاز شد!
کارل پولانی، دگرگونی بزرگ
@DrSaeedi
هدایت شده از تمدننگار | شکوهیانراد
اخیراً دیده شده افرادی که برخی از آنها مقداری هم چهره هستند، پیامرسانهای داخلی را با القابی نظیر دیکتاتور، کمصبر، کمظرفیت و ... خطاب کرده و بیان کردهاند:
🔴 چرا پیامرسانهای داخلی به صورت سلیقهای، کانالها را مسدود میکنند؟
❇️ اینکه منظورشان از سلیقهای چیست؟ به کنار؛
❇️ اینکه مصداق مسدودی را معرفی کنند تا مشخص شود اگر موردی بوده، علت آن را بیان کنند هم به کنار؛
❇️ اینکه خودشان توسط همین فضاهای داخلی دیده میشوند، به کنار؛
از بین دهها سؤالی که این دوستان باید پاسخگو باشند، صرفاً یک مورد را میپرسم:
💢 چرا در کل مطالب شما، حتی یک نقد اینچنینی به پیامرسانهای کاملا جهتدار و سلیقهمحور خارجی نظیر اینستاگرام وجود ندارد؟!
⬅️ اینکه شما در نوشتن اعتقاداتتان به حدی از تحقیر رسیده بودید که:
1⃣ نام سردار دلها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را با حروف مقطعه بنویسید و میان حروف نیز انواع علائم @¢√π÷® را قرار دهید؛
2⃣ عکس سردار عزیزمان را از پشت سر بگذارید؛
3⃣ نام دستاوردهای ایران نظیر قدرت موشکی را ذکر نکنید؛
4⃣ نام متحدان ایران مانند حزبالله لبنان را سانسور کنید؛
5⃣ کوچکترین نقدی به لکهی ننگی مانند رژیم صهیونیستی نکنید؛
6⃣ کوچکترین دفاعی از حق مظلومان فلسطینی، سوری، لبنانی، یمنی و ... نکنید؛
و اگر موارد فوق را رعایت نمیکردید، بلافاصله آن پیامرسان انگ رفتار ناهنجار به شما میزد و حسابتان را مسدود میکرد؛
آیا از نظر شما خودکامگی، سلیقهای عمل کردن و سایر القابی که این روزها به پیامرسانهای داخلی نسبت میدهید، نبود؟؟
⬅️ آیا شما نبودید که پس از حذف حساب توییتری، اینستا و ... بهدلایل فوق، با افتخار و با عجله!! حساب بعدی را باز میکردید و در بیو می نوشتید «حساب قبلی شهید شد»؟
✴️ در این فرصت نمیخواهم بپرسم از آثار اجتماعی سالها فعالیت در پیامرسانهای خارجی چه خبر؟
⬅️ برای مثال سالها کار شما چقدر فتنهی امروز را جمع کرد؟
هر چند پاسخ این سوالات مهم است، اما فعلا بماند.
🔶🔹 صرفاً تکلیفتان را با تصریح امام جامعه بر عبارت «فضای مجازی ول» و تأکیدشان بر «ضرورت کنترل محتوا به نفع ارزشها» مشخص بفرمایید.
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
🔰 انجمن علمی اقتصاد با همکاری دانشکده اقتصاد برگزار میکند :
💠 سلسله نشست هایی با عنوان « تئوری آزادی »
🔸زمان : یکشنبه ۲۲ آبان ساعت ۱۴
🔸مکان : سالن یاس
🔴 ویژه خواهران 🔴
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
💰انجمن علمی اقتصاد دانشگاه قم
🆔@tesa_qom
🔰 معاونت علمی بسیج دانشجویی دانشگاه قم با همکاری انجمن اقتصاد اسلامی دانشگاه قم برگزار میکند:
💠️ نشست تخصصی رشته اقتصاد و فرصتهای آن
🔻 ویژه برادران
🔸 سخنران: دکتر سهیل رودری
⏰ زمان: سهشنبه ۱ آذر ماه، از ساعت ۱۳:۱۵ تا ۱۵
📍 مکان: دانشکده اقتصاد، سالن شهید صدر
#بسیجدانشجوییدانشگاهقم
🌐 @QomBasij