🌟 اجتماع مردمی،دانشجویی در پاسداشت خادمالرضا
شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش
🕠 زمان : عصر دوشنبه 31 اردیبهشت ماه ساعت 17:30
📍مکان : میدان روح الله به سمت حرم حضرت معصومه سلام الله علیه
💢 حرکت از دانشگاه قم: ۱۶:۳۰
▫️برادران جنب مسجد الغدیر
▫️خواهران جنب ساختمان آموزشی امام خامنهای
#شهید_جمهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید آیت الله رئیسی در آسمان، قبل از آسمانیشدن...
🆔 @DrSaeedi
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دکتر حمیدرضا مقصودی (اقتصاددان)
این پرونده باید در داخل کشور باز شود که آیا در دهه نود تحریم بودیم یا دچار خودتحریمی شده بودیم؟
آیا عده ای در داخل برای فشار آوردن به نظام و مردم نفت نمی فروختند یا به علت تحریم ها نمی توانستیم بفروشیم؟
آیا امروز که شاخص های اقتصاد کلان تفاوت های چشم گیری پیدا کرده است تحریمی حذف شده است؟
🆔 @DrSaeedi
🔸سلسله نشستهای ایران آینده🔸
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
🔍 دولت فردا و الگوی سیاستورزی شهید
📍 نشست حضوری
🗓 سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳
⏱ ساعت: ۱۵ الی ۱۹
📍قـــــم ، بلوار نیایش
سالن جلسات پژوهشکده باقرالعلوم (ع)
📌پخش از طریق:
🌐 www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast
#نشستهایایرانآینده
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🆔 @DrSaeedi
در نظام اسلامی، حکمرانی، بَشَری و هدفها الهی است. هدفها، عدالت و کرامت انسان و آبادی زمین و پُربار کردن زمان، و در نهایت، زندگی توحیدی و عروج آدمی به مرتبت قرب خدا است؛ و شیوهها، بهرهگیری از خِرد و تجربهی جمعی، و به کار گرفتن فکرها و زبانها و بازوهای کارآمد و گامهای استوار آحاد مردم است.
معیارها، اسلامی است و گزینش، مردمی؛ این روشنترین نشانه و معرّف جمهوری اسلامی ایران است.
پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱ خرداد ۴۰۳
-------------------------------------------
اقتصاد اسلامی به عنوان لایهای از حکمرانی اسلامی نیز در معیارها و اهداف، اسلامی است و در شیوهها مردمی. جهتگیری #جهش_تولید و شیوه کار #مشارکت_مردمی است.
🆔 @DrSaeedi
📌 پژوهشکده علوم انسانی اسلامی دانشگاه قم با همکاری معاونت پژوهش دانشکده الهیات دانشگاه قم برگزار میکند:
🔸 کرسی علمی ترویجی
عنوان کرسی «صورتبندی اخلاق سیاستگذاری اقتصادی؛ نقدی بر رویکرد فایدهگرایی و معرفی رویکرد مقولهمحور مبتنی بر اندیشه شهید صدر»
ارائه دهنده: دکتر علی سعیدی
ناقد اول: دکتر محمدجواد توکلی
ناقد دوم: حجت الاسلام دکتر حسین بحرینی یزدی
دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر محمد زارعی
♦️ زمان: چهارشنبه 9 خرداد 1403، ساعت 10
♦️ مکان: دانشگاه قم، دانشکده الهیات، سالن شهید مفتح
▫️پخش آنلاین
🆔 https://app.bigbluebutton.me/join/o5wzq07yyt
پژوهشکده علوم انسانی اسلامی | دانشگاه قم
https://eitaa.com/joinchat/2053374542Cb7dd13d8c8
🆔 @DrSaeedi
13.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ مشارکت مردم در اقتصاد
شما صدای امامین انقلاب را میشنوید
📌کاری از واحد رسانه انجمن علمی اقتصاد دانشگاه قم
#اقتصاد_مسئله_اصلی_کشور_است
@tesaq_eitaa
🆔 @DrSaeedi
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارش متفاوت شبکه المیادین از زندگی رییس جمهور شهید ایران، سید ابراهیم رئیسی
🔰 شهید رئیسی، قاعده مستثنای رئیسجمهوران جهان
#رئیسی
#شهید_جمهور
#خادم_الرضا
#رئیسی_عزیز
🆔 @DrSaeedi
نحوه بکارگیری انفال ریشه تمام بیعدالتیها و کلید حل معضلات
✍ دکتر حسین کچوییان
مکرراً شنیده ایم که نظام اقتصادی اسلامی، نظامی است که نه همچون نظام سرمایه داری و نه همچون نظام سوسیالیستی است. گفته شده است که نظام اسلامی نظیر نظام سرمایه داری نیست که افراد می توانند بدون هیچ محدودیتی، ثروت اندوزی کرده و از طریق کار بدون قید و بند در قلمروی اقتصاد تولید ثروت نموده و آنرا تملک کنند که تنها وظیفه آنان پرداخت مالیات مقرر تعیین شده توسط دولت باشد که آنهم قابل قیاس با ثروت تحصیل شده و دارایی موجود شخص از طریق فعالیتهای اقتصادی فرد سرمایه دار نیست! از آنطرف نیز نظام اسلامی چون نظام سوسیالیستی نیست که مالکیت خصوصی در آن به رسمیت شناخته نشده و افراد مالک محصولات تولیده شده توسط خودشان نباشند و نتوانند مالک خانه و زمین یا کارخانه و شرکت خود باشند! نظامی که در آن دولت، مالک بزرگی است که بر تمامی منابع ثروت و تولیدات افراد جامعه سلطه ملکی و مالی دارد، قطعا نظام اقتصادی اسلامی نیست کما اینکه نظامی که در آن حدی بر ثروت اندوزی و کار افراد وجود نداشته و هر آنچه می خواهند بدون قید و حدی تولید و تملک می کنند، نظام اقتصادی اسلام نیست!
اما سوال مهمتر این است که نظام اقتصادی اسلام و آنچه آنرا از این دو نظام متمایز می کند، در کجاست؟ در این خصوص نظریاتی مطرح بوده که بدون مخالف نبوده است مثل آن نظریاتی که قائل به گذاشتن حد بر ثروت و دارایی هستند. اما به نظر می رسد مهمترین وجه تمایز ساختاری اقتصاد اسلامی که موجب تمایز آن با دو نظام دیگر می شود در مساله انفال قرار دارد. انفال، مطابق نظر فقهی حضرت امام (ره) تمام اموالی است که فاقد رب یا مالک است که شامل زمین های موات اعم از شهری و غیر شهری، معادن از جمله نفت، دریاها، رودخانه ها و... بغیر از اموال منقول در آنها مثل پرندگان و حیوانات دیگر است. انفال به یک معنا سرچشمه کلیه ثروتهاست. در سرمایه داری با انفال، مثل مال خصوصی و در سوسیالیسم با اموال خصوصی نظیر انفال یا مال حکومتی عمل می گردد. در اسلام تفکیک دقیقی بین مال حکومت یا امام و مال خصوصی وجود دارد. بررسی مجملی در نظامات اقتصادی نشان می دهد هم ویژگی و هم سرچشمه بدبختیها و خیرات نظامات مختلف به نوع تعامل آنها با انفال برمی گردد. در نظام اسلامی بعد از انقلاب اسلامی نیز نحوه تعامل با انفال سرچشمه کلیه فسادها، نابرابریها، تبعیضات طبقاتی و مشکلاتی است که اکنون کشور با آن مواجه است. نوع توزیع انفال یا به تعبیری منابع عمومی مثل زمینها، منابع و سایر اموال دولتی از اساس مبتنی بر روابط ناسالم و غیرعادلانه بوده است. آنچه در مورد امضاهای طلایی گفته می شود نیز بخش مهم و عمده آن نیز به اموال دولتی برمی گردد. چه بسیار زمینها، اموال و منابعی که به افراد مختلف داده شد، به بهانه تاسیس مدرسه، بیمارستان یا سایر خدمات خیر و عمومی اما عملاً بدل به ملک خصوصی گردید و صاحب آنرا صاحب ثروتهای افسانه ای و بادآورده کرد. آنچه که اخیراً در جریان دادگاه های مختلف افشا شده است، بخوبی نشان می دهد که آغاز و منشای اصلی فساد از مدیرانی است که بر انفال یا اموال دولتی سلطه و اقتدار یا مدیریت داشته اند. به جرات می توان گفت که در کشور شاید نتوان باندازه انگشتان دست، افراد در هیچ قشری از تاجر و کارخانه دار تا پزشکان و دارندگان مجموعه های فرهنگی سرمایه دار و ثروتمندی را پیدا کرد که ثروت وی ناشی از بهره تبعیض آمیز از اموال عمومی یا دولتی نباشد. به همین دلیل در کشور ما دعوای بر سر مالکیت دولتی و خصوصی دعوایی مسخره و تصنعی است. در کشور ما دعوای احاله اقتصاد به مردم در واقع دعوای بهره برداری طالمانه و تبعیض آمیز از اموال مردم است. بخش خصوصی مشکلش صرفا این است که چرا بهره بیشتر و بی حساب و ناعادلانه از این اموال بدست نمی آورد یا به وی داده نمی شود! به هیچ وجه مساله این بخش، این نیست که در فعالیت های اقتصادی آزاد گذاشته شود، بلکه دعوای آن این است که چرا این یا آن سرمایه دار از این منابع بیشتر بهره می برد و به آن دیگری کمتر داده می شود. به همین دلیل در این کشور هیچ کاری که در آن منابع دولتی به میزان زیاد و مسرفانه به کارگرفته نشود، به هیچ وجه مورد اقبال بخش خصوصی نخواهد بود. البته این به معنای متهم سازی بخش خصوصی نیست، بلکه بخش دولتی نیز بیش از بخش خصوصی مسئول است و در واقع با بیان درست، «خصوصی» و «دولتی» نقش هایی است که با هدف واحدی بین افراد دست به دست می شود! از اینرو می توان گفت که تمام نزاعی که در کشور میان گروههای سیاسی در جریان است نیز در اصل نزاع بر سر همین اموال است؛ یک دلیل قاطع و مشخص آن نیز وضع شرکتهای دولتی است که با مصرف نزدیک به ۷۰ درصد بودجه، مالیاتهایی زیر ده درصد پرداخت می کنند و اکثراً زیان ده هستند.
https://ble.ir/tammolat https://instagram.com/dr.kachooyan
🆔 @DrSaeedi
8- سعیدی.mp3
8.13M
🔸نشستهای ایران آینده🔸
دولت فردا و الگوی سیاست ورزی شهید
🎙علی سعیدی
📍مردمی سازی به مثابه شیوه حکمرانی؛ دلالتهایی از سیره عملی شهید رییسی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
#ایران_آینده
#دولت_مقاومت_ملت_توقف_ناپذیر
#آیت_الله_شهید_رئیسی
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🆔 @DrSaeedi
🔰قابل توجه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته
🔵دانشگاه تهران - دانشکده الهیات دانشکدگان فارابی - گروه شیعه شناسی ( واقع در شهر مقدس قم) برای نیمسال اول تحصیلی 1404-1403 از طریق آزمون سراسری در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.
✅کدرشته ی شیعه شناسی گرایش کلام:
۱۲۴۲۲
✅کدرشته ی شیعه شناسی گرایش جامعه شناسی
۱۲۴۵۰
🎙سایت دانشکدگان فارابی_دانشکده الهیات
https://farabi.ut.ac.ir/
📩جهت اطلاع بیشتر از سرفصل دروس به آیدی زیر مراجعه فرمائید
@Asaadizade