دانشجویان درس #اقتصاد_اخلاقی
بهعنوان منبع تکمیلی میتوانید ویدئوهای زیر را که در دورۀ آموزشی مبانی و مدلهای اقتصادی ارائه شده است تماشا کنید.
توصیه میکنم حتما ببینید:
http://courses.qasd.ir/articles/526
http://courses.qasd.ir/articles/528
http://courses.qasd.ir/articles/529
http://courses.qasd.ir/articles/530
http://courses.qasd.ir/articles/536
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاهی به اقتصاد سیاسی ایران- مرکز پژوهشها- با مقدمه دکتر درخشان.pdf
2.32M
دانشجویان درس #اقتصاد_ایران برای مطالعۀ بیشتر دربارۀ مسائل و چالشهای اقتصاد ایران از دیدگاه صاحبنظران مختلف کشور، حتما این کتاب را ببینند.
بهطور خاص، مقدمۀ دکتر درخشان که بهنوعی جمعبندی مباحث کتاب است را حتما مطالعه کنید.
تمرین برای دانشجوان درس #اقتصاد_ایران۱
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گزارشی تحت عنوان «راهنمای ترمیم کسری بودجه با ملاحظه قیود سیاستگذاری» آمده کرده است و در آن به بررسی انواع روشهای جبران کسری بودجه با ملاحظات اقتصادسیاسی پرداخته است.
نقد و بررسی این گزارش در حد دو سه صفحه، «۲ نمره» فعالیت کلاسی محسوب میشود.
لینک دسترسی به گزارش:
https://www.majlis.ir/fa/news/show/1522418
گونه های گوناگون فایده گرایی.pdf
330.6K
انواع مختلف فایدهگرایی
منبع کمکی برای درس #اقتصاد_اخلاقی
دکتر علی سعیدی
تمرین برای دانشجوان درس #اقتصاد_ایران۱ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گزارشی تحت عنوان «راهنمای تر
از این لینک میتوانید به فایل متن این گزارش دسترسی داشته باشید:
https://rc.majlis.ir/fa/report/show/1519912
#اقتصاد_اخلاقی
#تمرین_سوم
یکی از مسائل جدی در شهرسازی مدرن، انبوهسازی و برجسازی است. دلایل موافقان و مخالفان برجسازی و انبوهسازی در شهرهای بزرگ را بنویسید و نظریۀ عدالت هر کدام را (فایدهگرایی، اختیارگرایی و فضیلتگرایی) استخراج کنید.
#اقتصاد_خرد۱
آخرین مهلت تحویل تمرینهای فصل سوم و چهارم: آخر هفتۀ آینده (۹ خرداد ۹۹) میباشد.
۱۱ اقتصاد اخلاقی - کانت (۱).mp3
35.79M
#اقتصاد_اخلاقی | جلسۀ یازدهم | کانت (۱)
۱۲ اقتصاد اخلاقی - کانت (۲).mp3
28.65M
#اقتصاد_اخلاقی | جلسۀ دوازدهم | نظریه عدالت کانت
اقتصاد کلان ۱ | جلسه ۱۴ مجازی (۱۶ تحصیلی) | رشته اقتصاد | گروه خواهران | دکتر علی سعیدی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21128&authkey=AIfVYbxdyiS8cvM
#اقتصاد_کلان۱ | جلسه ۱۵ مجازی (۱۷ تحصیلی)
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21131&authkey=AEXDuJ4NdVVRf-Q
#اقتصاد_ایران۱ | جلسه ۱۳ مجازی (۱۵ تحصیلی)
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21134&authkey=AM8tlVpHOwj2ufs
49.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اقتصاد_خرد۱ | جلسۀ هجدهم | #حل_تمرین فصل سوم
#اقتصاد_اخلاقی #تمرین_چهارم
براساس مبنای کانت و تلقی او از فعل اخلاقی (امر مطلق)، کدامیک از موارد زیر و در چه صورتی اخلاقی است و کدام غیراخلاقی؟ برای پاسخهای خود استدلال بیاورید. ممکن است بیش از یک مورد باشد.
الف. نامزدشدن برای مسئولیتهای سیاسی
ب. داشتن تحصیلات دانشگاهی
ج. حجابداشتن
د. رسیدگی به ظاهر (خوشتیپکردن!)
ه. افزایش قیمتها
برای هر پاسخ درست و کامل دربارۀ هر کدام از این موارد پنجگانه، یک نمره لحاظ خواهد شد (یعنی درمجموع اگر دربارۀ تمامی پنج مورد پاسخ درست بدهید میتوانید ۵ نمره کلاسی بگیرید!)