با سلام
کلاس #اقتصاد_خرد۱ انشاالله فردا ساعت ۸:۳۰ به صورت حضوری برگزار میشود.
با سلام
به علت مشکلات اینترنت در خوابگاهها، کلاس امروز #اقتصاد_کلان۱ به صورت آفلاین برگزار میشود.
✴️✴️پاسخ صریح دکتر عبدالمجید شیخی به یادداشت محمد طبیبیان در مورد بانیان وضع موجود:
📌ایشان عملاً دارد یک حقیقت متحَقَق یعنی نفوذ باند اقتصاددانان طرفدار غرب و غرب زده که در دستگاه دولت حسن روحانی مانند نهاوندیان، واعظی، نیلی، همتی و برخی دو تابعیتیها ودیگران را نفی میکند.
📌آقای دکتر طبیبیان همکاران اقتصادخوانده شیفته غرب شما در سازمان برنامه و بودجه فصل رقابت پذیری برنامه چهارم توسعه را کاملاً با کپی کردن این بخش از برنامه کشور سوئیس انتقال داده و نوشتند!!! زهی بی شرمی! .
📌چرا دوستان درس آموخته های غرب زده شما اینجا آمده و نسخه های غربی عمل نشده برای خود غربیها را برای ما می پیچند؟
📌آیا شما سیاستهای دیکته شده صندوق بین المللی پول(IMF ) و بانک جهانی( WB) را مشاهده نکردید؟
📌آیا این القائات شیطانی که سر لوحه عوامل نفوذی در دستگاه مجریه بوده جز توسط اقتصاد دانان نادان غرب زده و شیفته کور اقتصاد سرمایه داری القا و دنبال می شده است؟
📌دانش آموختگانی از خود ما را در دامن مکتب شیکاگو پرورش و به بدنه مدیریت اقتصاد جامعه انتقال و بر تاروپود کشور مسلط می شوند همان بلایی که مثلا سر بوگسلاوی سابق درآوردند و یا بر سر کشورهای دیگر با انقلاب های رنگین و در کشور ما با رنگ سبز و بنفش با کمک نوچه لیبرال های خود درآوردند. آیا در آن فروض ظاهرفریب، خوش نما و زیبنده که در دستخط خودآوردید اینها نیز نوشته شده؟
📌آیا اگر این افکار که در اعماق افکار دوستان شما در دستگاههای بانک مرکزی و اقتصادی نفوذ داشته و به بیسوادهایی مانند رفسنجانی، خاتمی و روحانی و حتی احمدی نژاد القا شده القائات فلسفه سیاسی لیبرالیسم اقتصادی نیست پس القائات کدام مکتب فکری گم شده!! در ذهن شماست؟
📌در این ۴۳ سال و در دولتهای مختلف، تنها چیزی که تغییر نکرده، طیف نفوذی اقتصادی بوده است.
📌اقتصاد سرمایه داری یک مکتب منحرف ضد عدالت است و با مرام و مکتب اقتصاد اسلامی که اجازه رانت، ظلم، بی عدالتی و... را نمی دهد، سازگار نیست. صادق باشید که «إِن ربّک لبِالْمِرْصادِ».
https://www.90eghtesadi.com/Content/Detail/2147737/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%B6%D8%B9-%D9%85%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF
با سلام خدمت دانشجویان #اقتصاد_کلان۱
کلاس امروز به صورت آفلاین برگزار میشود.
با سلام خدمت دانشجویان #اقتصاد_کلان۱
دو جلسه کلاس آفلاین (جلسه یازدهم و دوازدهم) در سامانه درس بارگزاری شد.
با سلام خدمت دانشجویان #اقتصاد_خرد۱
کلاس امروز به صورت حضوری برگزار #نمی_شود.
از اینکه دیر اطلاع دادم عذرخواهم.
هدایت شده از دروس خارج استاد میرباقری
فلسفه اصول 032 27-02-01.mp3
16.63M
🔷فلسفه اصول
📢 صوت جلسه ٠۳۲
سه شنبه 1401/02/27
🔹تبیین تفاوت مقیاس مواجهه با مسائل در فقه سنتی و فقه حکومتی با تطبیق بر نگاه مرحوم آیه الله مؤمن در مسئله «جمعیت»
#صوت_فلسفه_اصول ۰۳۲
@mirbaqeri_dars
هدایت شده از دروس خارج استاد میرباقری
فلسفه اصول 33 28-02-01.mp3
20.47M
🔷فلسفه اصول
📢 صوت جلسه ٠۳۳
چهارشنبه 1401/02/28
🔹تبیین تفاوت مقیاس مواجهه با مسائل در فقه سنتی و فقه حکومتی با تطبیق بر نگاه مرحوم آیه الله مؤمن در مسئله «جمعیت»
#صوت_فلسفه_اصول ۰۳۳
@mirbaqeri_dars
علاقمندان به اقتصاد اسلامی و علوم انسانی اسلامی حتما این صوتها را به دقت و کامل گوش دهند
با سلام خدمت دانشجویان #اقتصاد_کلان۱
کلاس امروز ساعت ۱۴ برگزار میشود.
امروز دو جلسه کلاس داریم
مایکل بوراوی (Burawoy, 2013b)، با الهام از پولانی (Polanyi, 1944)، در شرح روزگار امروز مینویسد: با غلبهی نولیبرالیسم و بنیاد گرایی بازار در کشورهای صنعتی از اواخر دههی ۱۹۷۰ میلادی، روند کالاییشدن نیروی کار و پول شتاب تازهای گرفت. نیروی کار مزدبگیران بار دیگر در معرض دادوستد بدون کنترل قرار گرفت و به این ترتیب زندگی بسیاری از مزدبگیران، پرمشکل و مخاطرهآمیز شد. پول از وسیلهی مبادلهی کالا، به یک کالا تبدیل شد که میتوانست در معرض دادوستد بیبندوبار در بازارهای بورس و ارز قرار گیرد. امری که به بیثباتی ارزش پول و مخاطرهی کسبوکارها انجامید و هیولای سرمایهی مالی جهانی را آفرید. پس از آن که طبیعت هم به کالا تبدیل شد، هوایی که تنفس میکنیم، آبی که مینوشیم، زمینی که در آن غذا میکاریم، بدنهایی که در آن زندگی میکنیم، تهدیدهای جدی را شاهد شد.
هدایت شده از دانشکده علوم اقتصادی و اداری
با سلام و احترام خدمت اساتید محترم. برنامه گرنت فناوری، با هدف ارتقاء فعالیتهای توسعه و تجاریسازی فناوری در دانشگاهها و حرکت به سوی شکلگیری دانشگاههای نسل سوم، پاسخگو، کارآفرین، جامعهمحور، مولد، ثروتساز و ارزشآفرین برنامهریزی شده است. اجرای این برنامه به منظور تحقق هدف فوق، با راهبری و هدایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف به عنوان نهاد مجری ملی و با پشتیبانی نهادهای ملی حامی، مانند سازمان برنامه و بودجه، معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و دیگر حامیان ملی، برنامهریزی شده است. در این برنامه پارکهای علم و فناوری علاوه بر مسئولیت اجرای برنامه در سطح محلی، مسئولیت تأمین بخشی از منابع مالی-حمایتی برنامه را بعهده دارند.
این برنامه در سه بخش حمایت از پایاننامهها و رسالههای فناورانه و نوآورانه، حمایت از تحقیقات فناورانه و نوآورانه آزمایشگاههای تحقیقاتی اعضای هیات علمی و محققین در دانشگاهها و موسسات پژوهشی و حمایت از شرکتیهای نوپا فناور و نوآور زایشی این موسسات، و از طریق فراخوان سراسری انجام میگیرد. در حال حاضر فراخوان حمایت از پایاننامهها و رسالههای فناورانه و نوآورانه(گرنت جوانه) از اول خرداد تا پانزدهم تیر ماه ۱۴۰۱ فعال می باشد. در زیر فراخوان طرح و آیین نامه گرنت فناوری تقدیم می گردد.
هدایت شده از دانشکده علوم اقتصادی و اداری
با توجه به تفاهم نامه دانشگاه قم با پارک علم و فناوری استان قم، در طرح دستیار فناوری، دانشجویان دانشگاه قم فقط می توانند در شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان قم مشغول فعالیت شوند.
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
با سلام
کلاسهای این هفته به صورت حضوری برگزار #نمی_شود.
با سلام
حل تمارین فصول اول تا چهارم #اقتصاد_خرد۱ در سامانه بارگزاری شد.
موفق باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انصاف
توجه کنید که چند تا از دستاوردهای مهمی که در این گزارش ذکر میشود، محصول تلاشهای شبانهروزی #دکتر_عبدالملکی و همکارانشان بوده است. به ایشان خداقوت میگویم و به مافیای حذف ایشان هم میگویم که زیاد خوشحال نباشید، امثال دکتر عبدالملکی زیادند که ریشه شما را بخشکانند.
هدایت شده از اندیشکده قصد
با همت پژوهشکده امور اقتصادی؛
اولین مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصادی برگزار می شود.
برای این مدرسه، یک دوره کارورزی تعیین شده است و در ۹ محور تقسیم میشوند و دانشپژوهان در وزارتخانه به صورت عملی با بخشهایی مانند بانک، بورس، بیمه و … آشنا میشوند. یک دوره تکمیلی بهعنوان دوره تداوم داریم و نخبگانی که صلاحیتشان احراز میشود، درگیر پروپزال و تهیه طرحنامه خواهند شد.
دانشجویان و طلاب تحصیلات تکمیلی اقتصاد فرصت دارند تا حداکثر سوم تیر در دوره ثبت نام کنند.
http://www.earc.ac.ir/fa/news/424
🆔 @QasdWay
اندیشکدۀ قصد با همکاری مؤسسۀ معنا برگزار میکند:
سلسله جلسات «علم اخلاق و تحلیل اقتصادی»
ارائه دکتر علی سعیدی
سهشنبهها ساعت ۱۷
«ویژه خواهران»
هماهنگی حضور در جلسات:
@k_mahdavi78
اولویتهای_پژوهشی_سال_1401-نهایی-2 (1).pdf
349.3K
اولویتهای پژوهشی سازمان امور مالیاتی
بسم الله الرحمن الرحیم
#کتاب_رشد
یادداشتی از دکتر مصباحالهدی باقری کنی
اقتصاد علم نما..؟!
⏪ استاد بزرگوار #دکتر_درخشان بعد از سالها تلاش، کتاب *فریب بزرگ ؛ علم اقتصاد یا اقتصاد علم نما* را تمام کردند.کتابی که از آغاز با این عهد دنبال شد که *تقدیم به حضرت #آیت_الله_باقری_کنی (حفظهالله) شود. ایشان در مقدمه کتاب مینویسند:
*موضوع اين كتاب بررسي نقادانهای از منشأ #علم_اقتصاد_جديد است. در اين بررسی رويكرد تاريخی را اتخاذ كردهايم. اكثريت #اقتصاددانان_معاصر بر اين عقيدهاند كه اقتصادِ جديد ساحتی علمی است بدين دليل كه روش تحليلی بهكار رفته در آن بهواقع رياضی است. از اينرو به منشأ و ماهيت #رويكرد_رياضی به اقتصاد پرداختهايم زيرا كه از اهميت نظری بسيار بالايي برخوردار است. اين رويكرد مبتني بر مفاهيم و روابط اقتصاديی انتزاعی است كه فقط براي بهكارگيری رياضيات مناسباند. ما بر اين عقيدهايم كه رويكرد رياضی موجب شده است كه ظرفيت علم اقتصاد در توضيح و رويارويی با مسائل اقتصادی در دنيای واقعی محدود شود در حالي كه اين مسائل برای #سياستگذاران_اقتصادی از اهميت بسيار زيادی برخوردار است.
نشان دادهايم آنچه از رويكرد رياضی به اقتصاد حاصل شده است چيزی جز « #اقتصادِ_علم_نما » نيست كه امروزه به علم اقتصاد جديد معروف است. اقتصادِ علمنما فريب بزرگی است زيرا كه چهرۀ زشت #سرمايه_داری را در پشت نقاب زيبای «اقتصادِ علمی» كه ادعا میشود مستقل از ارزشهاست پنهان میكند. اقتصاددانان سرمايهداريی معاصر چنين میپندارند كه اقتصاد علم است زيرا كه ماهيتِ رياضی دارد. چنين باوری وجود رابطۀ متقابل بين اقتصاد و #نظام_ارزش_های_اخلاقی را نفی میكند در حالی كه چنين رابطهای در واقعيت وجود دارد.
💠 #اقتصاد_اسلامی بر #ارزش_های_الهی برای فرد و جامعه مبتنی است و لذا اقتصادِ علمنما موانع بزرگی را در مسير كشف اين نظام ايجاد كرده است. در اين كتاب توضيح دادهايم كه علم اقتصاد متعارف موجب شده است كه توانمندی و گسترۀ درك ما از #رويكرد_های_ارزش_بنيان به تحليلهای اقتصادی محدود شود. نخستين گام اساسی در ساختن چارچوبي مستحكم برای فرآيندهای نظريهپردازی و سياستگذاری در اقتصاد اسلامی توجه به همين حقيقت است.
✳️اين كتاب را در درجۀ اول براي دانشپژوهانی نگاشتهايم كه قصد دارند #پژوهش_در_اقتصاد_اسلامی را ارتقاء بخشند. هدف #رويكرد_اسلامی به #علوم_انسانی اين است كه ابعاد مختلف حيات بشری مشتمل بر امور اقتصادی و سياسی و اجتماعی و فرهنگی را در چارچوب منسجمی كه مبتنی بر نظام ارزشهای اسلامی است يكپارچه كند...*
📢انشاءالله فردا سه شنبه هفتم تیرماه ساعت یازده و نیم قبل از ظهر نسخه اولیه این کتاب *رونمائی* میشود.استاد تمایل قلبیشان بر رونمائی از این اثر در مرکز رشد بوده است.لذا دوستانی که تمایل به حضور در این جلسه دارند، یا به دفتر مرکز رشد (آقا میثم اخلاقی عزیز) اعلام کنند یا به شماره 09333063762 پیامک کنند تا متناسب با تعداد حضار،در خصوص مکان تصمیمگیری و اطلاع رسانی شود.
#امروز_رشد
#مسیر_رشد
#استاد_هادی
#مکتب_رشد
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق علیهالسلام
@syjebraily