💥توجه:
《تبریک اتمام ماه صفر، فاقد سند حدیثی قابل توجه است》
✍توضیح:
تبریک اتمام ماه صفر که در میان مردم مرسوم شده، از تقطیع قسمتی از روایت زیر گرفته شده که طی آن رسول اکرم می خواستند بهشتی بودن ابوذر و باطل بودن تبعید کنندگان وی را به دیگران گوشزد فرمایند.
اما قسمتی از این روایت تقطیع شده و به اشتباه به عنوان یک حکم کلی جا افتاده است که (فَمَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ)
لذا تبریک گفتن اتمام صفر یا شروع ماه ربیع بر اساس روایت ذیل،استحبابی ندارد.
البته این کار به نیت احسان به مومنان کار پسندیده ای است اما آنچنان که برخی می پندارند،مستحب نیست:
- حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ الشَّيْبَانِيُّ وَ أَحْمَدُ بْنُ الْحَسَنِ الْقَطَّانُ وَ الْحُسَيْنُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ هِشَامٍ الْمُؤَدِّبُ وَ عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الوَرَّاقُ وَ عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ الدَّقَّاقُ قَالُوا حَدَّثَنَا أَبُو الْعَبَّاسِ أَحْمَدُ بْنُ يَحْيَى بْنِ زَكَرِيَّا الْقَطَّانُ قَالَ حَدَّثَنَا بَكْرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ حَبِيبٍ قَالَ حَدَّثَنَا تَمِيمُ بْنُ بُهْلُولٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْعَبْدِيِّ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ سَعِيدِ بْنِ جُبَيْرٍ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: كَانَ النَّبِيُّ ص ذَاتَ يَوْمٍ فِي مَسْجِدِ قُبَا وَ عِنْدَهُ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِهِ فَقَالَ أَوَّلُ مَنْ يَدْخُلُ عَلَيْكُمُ السَّاعَةَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلَمَّا سَمِعُوا ذَلِكَ قَامَ نَفَرٌ مِنْهُمْ فَخَرَجُوا وَ كُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ يُحِبُّ أَنْ يَعُودَ لِيَكُونَ أَوَّلَ دَاخِلٍ فَيَسْتَوْجِبَ الْجَنَّةَ فَعَلِمَ النَّبِيُّ ص ذَلِكَ مِنْهُمْ فَقَالَ لِمَنْ بَقِيَ عِنْدَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ إِنَّهُ سَيَدْخُلُ عَلَيْكُمْ جَمَاعَةٌ يَسْتَبِقُونَ فَمَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّةُ فَعَادَ الْقَوْمُ وَ دَخَلُوا وَ مَعَهُمْ أَبُو ذَرٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ فَقَالَ لَهُمْ فِي أَيِّ شَهْرٍ نَحْنُ مِنَ الشُّهُورِ الرُّومِيَّةِ فَقَالَ أَبُو ذَرٍّ قَدْ خَرَجَ آذَارُ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ ص قَدْ عَلِمْتُ ذَلِكَ يَا أَبَا ذَرٍّ وَ لَكِنِّي أَحْبَبْتُ أَنْ يَعْلَمَ قُومِي أَنَّكَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ كَيْفَ لَا يَكُونُ ذَلِكَ وَ أَنْتَ الْمَطْرُودُ عَنْ حَرَمِي بَعْدِي لِمَحَبَّتِكَ لِأَهْلِ بَيْتِي فَتَعِيشُ وَحْدَكَ وَ تَمُوتُ وَحْدَكَ وَ يَسْعَدُ بِكَ قَوْمٌ يَتَوَلَّوْنَ تَجْهِيزَكَ وَ دَفْنَكَ أُولَئِكَ رُفَقَائِي فِي الْجَنَّةِ الْخُلْدِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ. (معاني الأخبار، النص، ص: 205)
علل الشرائع / ترجمه ذهنى تهرانى، ج1، ص: 577
باب صد و چهلم سرّ فرموده رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله: كسى كه مرا به خروج برج آذار بشارت دهد اهل بهشت مىباشد
حديث (1) محمّد بن احمد سنانى و احمد بن حسن قطان و حسين بن ابراهيم بن احمد بن هشام مؤدّب و على بن عبد اللَّه ورّاق و على بن احمد بن محمّد دقّاق رضى اللَّه عنهم جملگى از ابو العبّاس احمد بن يحيى بن زكريّا قطان از بكر بن عبد اللَّه بن حبيب، از تميم بن بهلول، از پدرش، از ابى الحسن عبدى از سليمان بن مهران، از سعيد بن جبير، از ابن عبّاس، وى گفت: روزى نبىّ اكرم صلّى اللَّه عليه و آله در مسجد قبا نشسته بودند و جمعى از صحابه به نزد آن حضرت شرف حضور داشتند حضرت فرمودند: اوّلين كسى كه بر شما وارد شود اهل بهشت است، اصحاب كه اين كلام را شنيدند برخى از آنها از جا برخاسته و بيرون رفتند و هر كدام سعي داشتند زودتر از ديگرى به مسجد برگردد تا اوّلين نفر محسوب شده و بدين ترتيب مستوجب بهشت گردد، پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله از حركت ايشان آگاه گرديد، خطاب به جماعت باقيمانده كرده و فرمودند: به زودى جماعتى بر شما وارد مىشوند كه هر يك بر ديگرى پيشى مىگيرد، آن كه بشارت بمن دهد كه ماه آذار خارج شده اهل بهشت مىباشد، جماعتى كه بيرون رفته بودند بازگشتند و در ميان ايشان ابو ذر رحمة اللَّه عليه بود، رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند:
در چه ماهى از ماههاى رومى هستيم؟
ابو ذر عرض كرد: يا رسول اللَّه ماه آذار خارج شده است.
پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله فرمودند: من خود اين را مىدانستم منتهى خواستم اين جماعت بدانند كه تو مردى از اهل بهشت هستى و چگونه اين طور نباشد و حال آن كه بعد از من تو را به جرم محبّتت به اهل بيت من از حرم من طرد مىكنند و از آن پس تنها زندگى كرده و غريب و تنها خواهى مرد و جماعتى به واسطه تو سعادتمند خواهند شد، آنان كسانى هستند كه در تجهيز و تدفين تو سعى خواهند نمود، ايشان رفقاء من در بهشت جاويد خواهند بود، همان بهشتى كه حقّ تعالى وعدهاش را به متّقين داده است.
@docveis
⛔آسیب شناسی انتخابات استان لرستان(4)⛔
🔴رأی میدهم چون رأی می آورد! 🔴
🅾 تفاوتی میان عدد صفر و بقیه اعداد هست. وآن هم این خصوصیت است که خودش به تنهایی ارزشی ندارد، در سمت چپ اعداد هم قرار بگیرد باز هم ارزشی ندارد مگر اینکه در سمت راست اعداد قرار بگیرد تا با ارزش شود.
⚫️ بعضی در انتخابات بیشتر از نقش صفر برای خودشان قائل نیستند. طرف می ایستد ببیند آرای عمومی به کدام سمت میرود، برای اینکه از نظر توهم و خیال خودش برنده باشد، به کسی رأی می دهد که به زعم خودش رأی می آورد. این رفتار ناشی از ضعف شخصیت است. وقتی فردی میگوید من به فلانی رأی میدهم یعنی من به تنهایی ارزشی ندارم و نمیتوانم کار مستقلی انجام دهم.
⚪️ انسان مؤثر انسانی نیست که خودش را صفر حساب کند. انسان مؤثر کسی است که حق را تشخیص میدهد، پای حق می ایستد و برای به کرسی نشاندن حق تلاش میکند.
💎 خداوند در قرآن کریم میفرمایند:
إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ
به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل میشوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!
آیه ۳۰ سوره فصلت
💡 بیایید حق را تشخیص بدهیم و حق را یاری کنیم و إلا اوضاع هیچ گاه بهتر از این نخواهد شد.
🔍 بخشی از کتاب آسیب شناسی انتخابات دکتر مهرداد ویسکرمی📚
@docveis
📝پیام دکتر #مهرداد_ویسکرمی به مناسبت یوم الله سیزده آبان:
🇮🇷تسخیر لانه جاسوسی سبب خیری شد که کشور موقتا و به طور نسبی از دست لیبرال های عاشق غرب آزاد شود.
البته همه تسخیر کنندگان اکنون در مسیر جریان انقلاب نیستند و برخی لیبرال ها هم رنگ عوض کردند!
اما مهم این است که جریان انقلابی به لطف خدا هنوز ادامه دارد...
@docveis
⛔آسیب شناسی انتخابات استان لرستان(5)
🔹فرمول غلط نتیجه غلط می دهد
👈 حکایتی از مثنوی مولوی:
روزی شیر، گرگ و روباه با هم به شکار رفتند. پس از شکار شیر به گرگ گفت تقسیم کن. گرگ گفت: گوسفند برای شما که بزرگتری، خرگوش برای من که متوسطم و سنجاب برای روباه. شیر بی درنگ گرگ را کشت. سپس به روباه گفت تقسیم کن. روباه گفت: همه شکار مال شماست من برای تفریح با شما آمدم. شیر متوجه زیرکی روباه شد به او گفت چگونه فهمیدی باید این طور تقسیم کنی؟ روباه گفت: از مرگ گرگ.
🔻چرا با وجود اینکه بعضی افراد در دوره های قبل با روش های غلط رأی آورده و هیچ خدمتی به استان و مملکت نکرده اند؛ باز هم ما این روش های غلط را باید انجام دهیم؟
عده ای میگویند برای رأی آوردن باید شام بدهیم، شارژ بدهیم و رأی بخریم!!!!
⁉️ صحبت این است که آیا نمی بینند فرمول غلط نتیجه غلط می دهد؟
آیا نمیدانند دروغ را فقط یک بار میتوان گفت؟
✅ راست و دروغش به زودی معلوم میشود. و ما شرمنده این مردم میشویم که با امید و آرزو پای صندوق آمده و ما را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده اند؟
اگر در این راه مرگ ما فرا برسد در پیشگاه خدا با حق الناس چه میکنیم؟؟؟
✨ پناه می بریم به خدا از شهرت طلبی، شهوت طلبی، جاه طلبی ان شاء الله
🔍 بخشی از کتاب آسیب شناسی دکتر مهرداد ویسکرمی📚
@docveis
📸تصویر 2 مدرک دکترای #دکتر_مهرداد_ویسکرمی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه معارف اسلامی
#دکتر+دکتر
@docveis
💠قسمتی از نامه ی امیر المؤمنین به مالک اشتر در مورد رضایت مردم:
🔹ای مالک! بايد بهترين كارها در نزد تو اعتدال در راه #حق، و همگانى بودن در #عدل و داد و آن عملى كه بيشتر باعث خوشنودى #توده_مردم مىگردد، باشد.
زيرا خشم توده مردم، خوشنودى خواص را از بين مىبرد، و خشم خواص در برابر خوشنودى عموم مردم، قابل چشمپوشى است.
🔹هيچ كسى از رعيّت براى فرمانروا در موقع رفاه، سنگين تر و پرخرج تر، و در وقت گرفتارى كم فايده تر، و در وقت انصاف و عدالت ناراضىتر، و به هنگام درخواست مصرّتر، و وقت بخشش كم سپاستر، و در وقت ندادن چيزى، عذر ناپذيرتر، و در شدايد روزگار كم صبرتر، از خواصّ نيست در صورتى كه ستون دين و اجتماع مسلمانان، و نيروى در برابر دشمن، همين توده مردم جامعه هستند. بنا بر اين بايد با آنها همراه و ميل قلبىات به آنها باشد.
🔻(نهج البلاغه، نامه 53)
👈🏻کانال رسمی دکتر مهرداد ویس کرمی:
@docveis
از مکافات عمل غافل مشو!
🔹آیا وقتی ما از یک مسئول، از یک نماینده مجلس و... انتظار داریم به ما یا اطرافیان ما به ناحق امتیازی بدهد، ناخودآگاه به این حکم نکرده ایم که اگر دیگری هم موقعیتی پیدا کند، حق ما را ضایع کند؟!
🔹تلاش برای احقاق حق تک تک مردم حوزه انتخابیه از وظایف نماینده است و این امر نقطه مقابل ویژه خواری و در خدمت افراد خاص بودن است.
👈🏻کانال رسمی دکتر مهرداد ویسکرمی:
🔻 @docveis
علت اطلاع نداشتن جناب رئیس جمهور از گران شدن بنزین از منظر علی علیه السلام:
🔹«[ای مالک]... مبادا بيش از اندازه خود را از نظر مردم دور نگهدارى. زيرا دورى #فرمانروايان از انظار #مردم، بخشى از تنگ نظرى و كم آگاهى به كارهاست، و همين، رو نشان ندادن است كه حكمرانان را از كارهاى پوشيده مردم بيگانه مىسازد و در نتيجه كارهاى بزرگ مردم را كوچك و كارهاى كوچك را بزرگ، و كارهاى خوب را بد، و كارهاى زشت را زيبا جلوه مىدهد و حق و باطل را به هم آميخته مىكند...»
👈🏻کانال رسمی دکتر مهرداد ویسکرمی:
🔻 @docveis