امروز دانش آموزان ميگفتن خانم نميشه بيشتر با شما كلاس عربى داشته باشيم😍
بعد كلى ابراز علاقه ميكردن كه عربى ميخوان ياد بگيرن تا با عرب زبان ها صحبت بكنن و خلاصه كلى ذوق يادگيرى در اونها ديده مى شد😍🥰❤️
ممنون از زحمات شما و همه همكاران كه باعث شديد به عربى كه زبان قرآن هست نوع نگاه مثبتى داشته باشن
به اميد تحول عالى تر☺️💐
#علاقهمندی_دانشآموزان
حالا مدام تو گروههای همکار بحث کنیم که جواب بچه ها رو چی بدیم که چرا عربی میخونن؟
🔺مهمترین دلیل سوالشون: دوستش ندارن
✳️یکی از راه حلها👆
دکتر مقیمی| تدریس عربی📙
امروز دانش آموزان ميگفتن خانم نميشه بيشتر با شما كلاس عربى داشته باشيم😍 بعد كلى ابراز علاقه ميكردن ك
🔺🔺🔺#رموز_موفقیت_همکار گرامیمان در علاقمند کردن بچه ها به درس عربی در پاسخ به #سوال_همکار
#علاقهمندی_دانشآموزان
سلام عليكم همكار ارجمند🌷
💠سعى كردم ابتدا اون حس خوب رو براشون در فضاى كلاس ايجاد كنم از همون روز اول كه فكر نكنن عربى يك غول هست
🌻براى جلسه اول كه وارد كلاس شدم بعد از سلام و احوال پرسى خود به عربى بهشون گفتم حالا شما خودتون رو به عربى معرفى كنيد
مثلا اسمى زهرا و لقبى كشاورز
بعد اين باعث شد كه حتى در برگه هاى امتحان بعضى ها نام و نام خانوادگى شون رو همينطورى هم بنويسن
🦋بعد اون جملات انگيزشى رو شكلات پيچ كردم و بهشون دادم كه ممنون از خانم اسفنديارى عزيز بابت دادن اين ايده و بقيه همكاران كه اين جملات رو نوشته بودن البته من يكسرى تغييراتى در اونها هم ايجاد كردم
☘️بعدش گفتم كه پشت كتاب عربيتون نوشته سخنى با دانش آموزان (به شوخى گفتم ميدونم شما مى خونيد ولى بياييد باهم بخونيم😉)
در اين حين به هر نكته مى رسيدم يكى از شگفتى هاى زبان عربى رو هم ميگفتم
مثلا شتر در عربى چندين واژه داره مثل ناقة، جمل، ابل يا شمشير كه هم سيف ميگن هم حسام و...
يا عين كه معانى مختلفى ميده از جمله: معناى چشم و يكى چشمه و...(اينو يكى از دانش آموزان در حين مثال زدنم گفت😊)
🌺بعد درباره حروف عربى و اشتراك آن با زبان فارسى صحبت كردم و از خودشون هم كمك مى گرفتم مثل گچ پژ كه در عربى عاميانه هست اما در فصيح نيست و اين براشون جالب بود
🌾بعد اونجا كه نوشته عربى زبان قرآن بهشون گفتم به نظرتون چرا قرآن معجزه محسوب ميشه؟
خلاصه جلسه اول اينطورى سپرى شد
🌿براى تدريس هم از روش هايى كه خانم مقيمى گفته بودن براى تدريس #اسم_اشاره استفاده كردم و روش هاى ساير همكاران
⭐️گاهى اوقات از مسابقه مذكر و مونث و مثنى و جمع و مفرد استفاده ميكنم كه خيلى لذت ميبرن
🌼يا مسابقه تخته
مثلا براى بحث مثنى چند واژه مفرد نوشتم بعد گفتم بياييد به صورت دو نفره مسابقه بديد و اونهارو به مثنى تبديل كنيد
يا دادن طرح ماندالا در كلاس و گردونه شانس و....
📌نميخواهم تبليغ بكنم ولى براى تحول بايد هم هزينه كرد و هم اينكه وقت گذاشت هزينه براى دوره هاى روش تدريس، روش مديريت كلاس و...
📌و چيزى كه خيلى خيلى مهمه اون ارتباط گيرى با دانش آموزان هست
يعنى در كلاس احساس راحتى بكنن و انقدر معلم باهاشون خوب باشه و در عين حال اقتدار رو حفظ كنه كه از پرسش و... نترسن و واقعا از كلاس لذت ببرن
📌اينكه گفته ميشه معلم بايد اخمو باشه تا حساب ببرن و... به نظرم درست نيست بلكه حد اعتدال رو رعايت كنه و ابتدا در قلب دانش آموزان نفوذ كنه تا بتونه اهداف تربيتى و آموزشى اش رو بهشون منتقل كنه
🌷 اميدوارم براتون مفيد باشه
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_الطائرالطنّان : مرغ مگس
#کلیپ👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_سمكة_السهم: ماهی تیرانداز
درس دوم #عربی_دوازدهم مشترک