دکتر مقیمی| تدریس عربی📙
لینک وبینار https://adobeline.ir/hamayesh
💥سلام ! همین امروز 👆
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام و ادب
🔺فایل صوتی وبینار امروز با توجه به اینکه فایل ارائه مدرس محترم باز نشد .
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
🍃 سلام شبتون بخیر و نور
این چند روز به دلایلی کمتر تونستم در خدمتتون باشم
اولویت اول یک خانم خانواده است!
🍃🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم وضعیت این روزهای دانش آموزانتون سر کلاس های مجازی👆!!!
#زنگ_تفریح
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
⭕بانک نمونه سوالات
بانک نمونه سوالات تمامی دروس دوره متوسطه اول جهت آمادگی شما عزیزان در امتحانات
پایه هفتم👇
https://www.kanoon.ir/Public/ExamQuestions?group=33
پایه هشتم 👇
https://www.kanoon.ir/Public/ExamQuestions?group=31
پایه نهم👇
https://www.kanoon.ir/Public/ExamQuestions?group=27
سه پایه👇
https://eitaa.com/pishvaarabimaaref/2468
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
دکتر مقیمی| تدریس عربی📙
⭕بانک نمونه سوالات بانک نمونه سوالات تمامی دروس دوره متوسطه اول جهت آمادگی شما عزیزان در امتحانات
با اینکه روال کار کانال ما اصلاً ارسال این دست پیامها نیست ولی اینو برای راحتی همکاران محترم گذاشتم
💢حتما ذخیره کنید! و برای همکارانتون بفرستید
امسال در یکی از هنرستان ها در منطقهای نسبتاً پایین شهر مشغول به کار شدم. اولین روزی که برای معرفی به مدیر مدرسه با آژانس به محل کار میرفتم وقتی راننده ماشین آدرس رو پرسید و فهمید که من معلم مدرسه ای هستم که در این منطقه قرار دارد، با حالتی بسیار ناراحت کننده گفت" واقعا میخواهی به این منطقه بروی؟ اینجا همه دانش آموزانش چاقوکش و معتاد به سیگار هستند. خیلی منطقه خطرناکیست.
من از این گفتگو بسیار ناراحت، متعجب و دل نگران شدم. روزها گذشت. من ۶ کلاس دوازدهمی داشتم، که یکی از این کلاسها تقریباً تمامی معلمین مدرسه شاکی از رفتار دانش آموزانش بودند.
حتی یکی از دانشآموزان کلاس مذکور به هنگام امتحان با معلم درگیری لفظی پیدا کرده بود و با خونسردی کامل برگه امتحانی را پاره کرده و به سطل آشغال انداخته بود و گفته بود من امتحان نمیدهم هر کاری میخواهی بکن .
در چند جلسه اول این دانش آموز و گروهش تقریباً در کلاس درس به حالت دراز کشیده در نیمکت قرار میگرفتند و بسیار پر سر و صدا و توهین آمیز با هم گفتگو میکردند اولین روزی که وارد کلاس شدم جو بسیار سنگین بود و من با نام خداوند شروع کرده، خودم را معرفی نمودم و اسم دانش آموزان را یک به یک با ذکر لفظ خانم خواندم و حضور و غیاب را انجام دادم .
در تمامی ساعتهای تدریس سعی میکردم بسیار الفاظ مؤدبانه و حتی بیشتر از معمول استفاده کنم، مثلاً اگر میخواستم بگویم این نکته را بنویسید، میگفتم" لطفاً این مطلب مهم را یادداشت بفرمایید.
بعد از ماههای متوالی من با صبر و تغافل و احترام حالا با دانش آموزانی روبرو بودم که کوچکترین مشکل تعاملی با آنها نداشتم و همچنین قابل ذکر است که حتی چند جلسه من مجبور شدم کلاس را ۱۰ دقیقه زودتر به دلیل مشکلی جسمی که برای من پیش آمده بود ترک کنم.
من این مسئله را با دانش آموزان مطرح کردم و از آنها خواستم که به من کمک کند، تمرینی را که دادم گروهی حل کنند و آرامش کلاس را هم در نظر داشته باشند.
در حالی که در کلاس را باز میگذاشتم ولی خوشحال میشدم که هیچ جلسهای مدیریت مدرسه با اینکه هم ردیف این کلاس بود از سر و صدا یا شلوغی این دانش آموزان شکایت نکردند.
من در این تجربه مهمترین علت مواجهه مثبت خودم با این جنس دانش آموزان را ادای احترام به آنها و تغافل نسبت به بعضی از کارها و سکنات اشتباه آنها میدانم.
🍃 ارسالی همکار محترم سرکار خانم معصومه سلیمی
#تجربیات_معلمی
https://t.me/pishvaarabimaaref
🍃کانال جدیدمون در تلگرام👆!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫جمعه با یاد او...
برای تعجیل در فرجش صلوات
🌈امروز توسعهای به اهل و عیال بدین!🍰🧁🎁🪴 خصوصا آقایون مسوول خانواده
#جمعة_مبارکة
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─
📝اصول طراحی سئوالات استاندارد
⬅️ داشتن سر برگ مناسب و کامل ( نام آموزشگاه ، سال تحصیلی ، نام درس مورد آزمون ، پایه و رشته ، مدت آزمون ، تاریخ ، نوبت امتحانی ، تعداد صفحات سئوال ، نام طراح ).
⬅️تنظیم پرسشها از ساده به دشوار.
⬅️ رعایت نگارش خوانا ، شیوا و دقیق .
⬅️ کیفیت خوب چاپ .
⬅️ فاصله مناسب بین سئوالات .
⬅️ نگارش بارم سئوالات در سمت چپ برگه و مقابل سئوال مورد نظر .
⬅️ طراحی بیشتر سوالات از فعالیتها و نه متن درس .
⬅️ طراحی بدنه سئوالات با جملات مثبت .
⬅️ عدم استفاده از قید زمان در آغاز سئوالات مانند؛ کجا ، چه وقت و...
⬅️ رعایت نکات دستوری و املایی (نشانه گذاری ، نقطه گذاری و رسم الخط ، ساختار درست فاعل و مفعول و فعل و...).
⬅️ رعایت افعال مناسب مانند ؛ شرح دهید ، نام ببرید و...
⬅️ نگارش شماره صفحه در پایان هر صفحه و نیز نگارش عباراتی مانند ، پایان و پیرروز باشید و... در انتهای برگه سئوال ).
⬅️ طرح سئوالات با جملاتی کوتاه و رسا .
⬅️ نگارش سئوالات هم نوع ، پشت هم و با دستور کار لازمه.
⬅️ رعایت ترتیب سطوح حیطه های شناختی ؛ دانشی – درک وفهم – کاربرد – تجزیه و تحلیل – ترکیب – ارزشیابی.
⬅️ عدم تکرار یک هدف آموزشی در بیش تر از یک سئوال.
⬅️ سنجش اهداف آموزشی مهم تر در سئوالات پایانی.
⬅️ تناسب بارم سئوالات با پاسخ های مورد نظر .
⬅️ اختصاص بارم مهمتر به هدف های آموزشی مهم تر.
⬅️ رعایت بودجه بندی کتاب .
⬅️طرح و نگارش سئوالات ، به ترتیب درس و فصل.
⬅️ متن سئوال ، راهنمای پاسخ همان سئوال یا سئوالات دیگر نباشد.
⬅️ طرح سئوالات ، دور از ابهام باشد.
⬅️ عدم تاکید بر حافظه محوری در سئوالات.
⬅️ در نظر گرفتن دامنه و حدود پاسخ در ورقه سئوالات.
⬅️ تناسب توزیع بارم برای بخش های مختلف پاسخ ( مثلا برای سئوالی که 2مورد پاسخ در نظر گرفته شده نمیتوان ۰/۷۵ در نظر گرفت ) .
⬅️ علمی و درست بودن سئوالات از نظر متخصصان آن علم.
⬅️ در نظر گرفتن توانایی دانش آموزان در همه سطوح دانش آموزی ؛ قوی – متوسط – ضعیف.
⬅️ ارزیابی محتوای اصلی درس. مثلا در آزمون تاریخ ، طرح سئوالاتی که معلومات جغرافیایی دانش آموزان را بیش تر می سنجد ، غیر اصولی است.
⬅️ رعایت زمان بندی آزمون با توجه به سطح آسانی یا دشواری سئوالات ، شرایط محیطی محل آزمون ، سطح معلومات دانش آموزان و زمان لازم برای تفکر و بازنگری پاسخ ها توسط دانش آموزان . حتی لازم است به قدرت نوشتاری و سرعت دانش آموزان هم توجه شود .(۲ برابر زمان پاسخگویی معلم به همان سوال برای دانش آموز ،زمان در نظر گرفته شود.)
⬅️ مردود بودن طرح سئوالات اختیاری از نظر علمی.
⬅️ در نظر گرفتن سقف برای پاسخ ها و ذکر تعداد موارد پاسخگویی در سئوالات نام بردنی مثلا (ذکر 4مورد).
⬅️ ترجیحا تعداد سئوالات کم تر از ۱۲ و بیش تر از ۲۰ سئوال نباشد.
⬅️ بارم در نظر گرفته شده برای هر سئوال حداقل۰/۲۵ و حداکثر ۲نمره . (با توجه به درس)
⬅️ کلید پاسخ درست سئوالات برای تصحیح در دسترس باشد.
⬅️ سئوالات عینی که از نظر نمره هم ارزش هستند همه ۰/۲۵ یا ۰/۵ نمرهای هستند.
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
🍃سلام صبح جمعهتون بخیر و نیکی
💥یه نکته مهم در طرح سوالات خدمتتون عرض کنم:
✏️جدول بارم بندی رو بذارین دم دست و دقیقا طبق همون سوالات رو طرح کنید! یعنی مطابق دستور العمل سوال به سوال جلو برین
اینطوری هم کار بارم بندی دقیق رعایت میشه هم حیطه های آموزشی مختلف ، در نظر گرفته میشه و در نهایت خیلی کارتون آسون میشه🍃🌷🍃
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃
💢فقط یه نکته!
تا حالا شده سوالات رو تایپ کنید و بعد pdf کنید اما هنگام تکثیر pdf به هم ریخته شده باشه؟!
راهکارش رو بلدین؟!
اگر نه ، یه ✏️ بفرستین تا عرض کنم
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃
💥نحوه ذخیره فونت ها در ورد ( و در نتیجه عدم بهم ریختگی هنگام پی دی اف سازی یا استفاده در سیستمهای دیگه)
💥فقط با سه کلیک!
در پنجره فایل:
Options - save- Embed!
و تمام !!!
فیلم آموزشی👇👇👇
آپارات - سرویس اشتراک ویدیو
https://www.aparat.com/v/r55499f
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
🍃سلام وقتتون بخیر این هم👆 برای همکاران محترمی که درخواست کرده بودند
🔺خواستم خودم فیلم بگیرم دیدم آماده در آپارات مختصر و مفید موجوده!
همیشه در انتهای آماده سازی سوالات فونت ها رو ذخیره کنید
همینطور در پاورپوینتهاتون
🌹سلام از برنامه ی «to do»
یک برنامه ی عالی برای برنامه ریزی، یادآوری و ثبت فعالیت های پیش رو
راستی این هفته وبینارهای هوش مصنوعی دبیرخانه ی عربی رو از دست ندهید
این هفته : یکشنبه و سه شنبه
ساعت ۱۸
وبینارها در بستر ذیل برگزار میشود:
https://fanotech.ir/4j5wf
👈دبیرخانه راهبری کشوری درس عربی مستقر در استان فارس
🌿
▪️▪️▪️وفات حضرت ام البنین علیه السلام تسلیت باد
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
🍃سلام و عرض تسلیت وفات حضرت ام البنین▪️
🔺 اعضای جدید کانال خوش اومدین
🍃🌷🍃
💢 این روزها خیلی از کلاسها بخاطر شرایط آب و هوایی مجازی شده
موافقین چند نکته در مورد ارائه بهتر کلاس در تدریس مجازی رو خدمتتون عرض کنم؟!
🍃🌺🍃🌺🍃#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
#بهینهسازی_تدریس_مجازی
💥نکته اول
✏️حتما حتما حتما تصویر داشته باشین تا بتونید بهتر ارتباط بگیرین
💥نکته دوم:
✏️شروع کلاس با یک کلیپ کوتاه دقیقا هم راس ساعت( قرائت قرآن یا انگیزشی یا طبیعت)
نمونه هاشو تو کانال داریم
هشتگ#صبحگاه رو جستجو کنید.
❌انتشار مطالب آموزشی کانال بدون لینک مجاز نیست ❌
🍃🌺🍃
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
#بهینهسازی_تدریس_مجازی
💥 #نکته_سوم و بسیار مهم
#حضورغیاب_مجازی
✏️اگر کلاستون گروه بندی داره که باید داشته باشه حضور غیاب رو به سرگروهها بسپرید! یعنی بچه ها همه اعلام حضور کنند سرگروهها لیستشونو چک کنند و غایبان رو اعلام کنند.این کار به شدت باعث صرفه جویی در وقت میشه
🍂☘🍂
💥 #نکته_چهارم
✏️بعد از حضور غیاب لیست غایبان رو سنجاق کنید که به محض ورود متوجه شوند و اعلام حضور کنند ( در اسکای روم که امکانش هست شاد و ...رو نمیدونم)
❌انتشار مطالب آموزشی کانال بدون لینک مجاز نیست ❌
🍃🌺🍃
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
#بهینهسازی_تدریس_مجازی
💥 #نکته_پنجم
✏️مرتب از بچه ها بازخورد بگیرید
مثلا :
بچه ها هر کی خیلی خوب متوجه شد این علامت رو بفرسته نشد اون علامت رو بفرسته و ...
#نکته_ششم
✏️حتما حتما وسط کلاس یه #استراحت کوتاه بدین بچه ها خسته نشن خصوصا بخاطر چشم و وضعیت نشستن
❌انتشار مطالب #آموزش ی کانال بدون لینک مجاز نیست ❌
🍃🌺🍃
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
#بهینهسازی_تدریس_مجازی
#نکته_هفتم #فوق_طلایی!
✏️از قانون #دقیقه_طلایی_کلاس حتما همیشه و خصوصا در کلاسهای مجازی استفاده کنید 👇
در پایان تدریس از دانش آموزان بخواهید «جالبترین» نکته_ای رو که همان روز در کلاس یاد گرفته اند بازگو کنند!( درسی یا حتی غیر درسی)
💫💫💫فوووق العاده است
💢هم مطالب مرور و تثبیت میشه
💢هم معلم برخی اشتباهات در فهم دانش آموز رو متوجه میشه
💢هم خودتون متوجه میشن چه نکاتی از روش بکار گرفته در تدریستون واسه بچه ها جذاب بود
و....
❌انتشار مطالب #آموزش ی کانال بدون لینک مجاز نیست ❌
🍃🌺🍃
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
#بهینهسازی_تدریس_مجازی
💥#نکته_هشتم
چت بچهها رو ذخیره کنید! بهترین روش سنجش میزان مشارکت
بعد با کلید ترکیبی کنترل f اسم هر دانش آموزی رو جستجو کنید به راحتی میزان مشارکتش رو متوجه میشید
❌ انتشار مطالب آموزشی کانال بدون لینک مجاز نیست❌
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
#بهینهسازی_تدریس_مجازی
💥#نکته_نهم
بسیار مهم!
صفحاتی از ترجمه یا تمارین رو که میخواهید کار کنید یه پاورپوینت بسیار ساده( برش صفحات کتاب) آماده کنید و به اشتراک بذارید
تمرکز بچهها بالا میره یه نمونه را الان خدمتتون تقدیم میکنم!!🎁
❌ انتشار مطالب آموزشی کانال بدون لینک مجاز نیست❌
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
#بهینهسازی_تدریس_مجازی
1722031872_1999277742.pdf
1.41M
💥#پاورپوینت_تمارین_درس۴_عربی_دهم_مشترک
❌ انتشار مطالب آموزشی کانال بدون لینک مجاز نیست❌
#آموزش_روش_تدریس_عربی
@Dr_moghimi_R_T_ARABI
─═इई 🍃🌸
#بهینهسازی_تدریس_مجازی
#هدیه_ویژه
✨سلسله وبینارهای «تحولی نوین در آموزش عربی با کاربرد هوش مصنوعی»
✅جلسه سوم ۲۵ ٫ ۹ ساعت ۱۸-۱۹:۳۰
⚡️مدرس:
« دکتر سامان طاهر نژاد »
«دکترای زبان و ادبیات عربی از دانشگاه تهران»
«متخصصکاربردهوشمصنوعیدرآموزش»
⭐️مخاطبان:
✓ کلیه دبیران عربی سراسر کشور
✓ حضور سرگروههای محترم آموزش عربی دوره دوم استانها و منتخبان معرفی شده به دبیرخانه ضروری است..
✨ هوش مصنوعیهایی که در این وبینار معرفی خواهد شد کاربردی و مفید برای تمامی رشتههای تحصیلی است. ✨
مجری: دبیرخانه راهبری کشوری درس عربی مستقر در استان فارس
⚡️لینک شرکت در وبینارها :
https://fanotech.ir/4j5wf
📚 دبیرخانه راهبری کشوری درس عربی مستقر در استان فارس
https://eitaa.com/joinchat/203882722C6c763e3009
‼️از حذف لینک هنگام ارسال مطالب خودداری بفرمایید.‼️‼️‼️
#هوش_مصنوعی