eitaa logo
دروس دکتر حمیدرضا مقصودی
271 دنبال‌کننده
135 عکس
68 ویدیو
117 فایل
در این کانال اطلاعات مورد نیاز دانشجویان در دروس مختلفی که توسط دکتر مقصودی تدریس می‌شود ارائه می‌گردد. ادمین: https://eitaa.com/hrmaghsoodi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اقتصاد_اخلاقی جلسۀ اول
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اقتصاد_اخلاقی جلسۀ دوم
منبع اصلی درس اقتصاد اخلاقی: کتاب «عدالت؛ کار درست کدام است» نوشتۀ مایکل سندل. منبع کمکی: مقالۀ «فلسفۀ اخلاق را جدی بگیریم: اقتصاد و فلسفۀ اخلاق معاصر» چاپ شده در فصل دوم کتاب «مجموعه‌مقالات عدالت اقتصادی» انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)
سلام. جلسه چهارم مجازی اقتصاد کلان؛ دانشکده مدیریت و اقتصاد، مدرس: دکتر حمیدرضا مقصودی "https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21113&authkey=AGFD3YNGL7WaYoo"
💎💎 جشنواره تدریس مجازی💎💎 اقتصاد مقاومتی با محوریت جهش تولید در بحران کرونایی ⏱️ زمان ارسال فیلم تدریس: 15 تا 31 فروردین ماه ا1399 📲 فیلم های تدریس (2 تا 5 دقیقه) خـــــــود را از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتساپ،بله و ایتا به آی دی یا شماره زیر ارسال کنید: @modaresanadmin 09300861401 
درس اقتصاد کلان ۱ جلسه پنجم مجازی جلسه هفتم تحصیلی دانشکده اقتصاد و مدیریت گروه آقایان دکتر حمیدرضا مقصودی "https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21114&authkey=AJO3w3jB4YDmGck"
۱ جلسۀ پنجم مجازی جلسه هفتم تحصیلی گروه خانم‌ها دکتر حمیدرضا مقصودی https://onedrive.live.com/embed?cid=425D0DD3F680DAC3&resid=425D0DD3F680DAC3%21769&authkey=AM3BP-VsiU0kCkU
سلام علیکم اقتصاد خرد ۱ جلسۀ ششم مجازی جلسه هشتم تحصیلی رشتۀ اقتصاد، مقطع کارشناسی نام استاد: دکتر حمیدرضا مقصودی گروه خانم ها https://onedrive.live.com/embed?cid=425D0DD3F680DAC3&resid=425D0DD3F680DAC3%21770&authkey=AABYvxNwouK6DIg
۱ جلسۀ هفتم مجازی جلسه نهم تحصیلی ادامه فصل سوم: تعریف تابع مطلوبیت دکتر حمیدرضا مقصودی گروه خانم‌ها https://onedrive.live.com/embed?cid=425D0DD3F680DAC3&resid=425D0DD3F680DAC3%21773&authkey=APWiV2B3Q1fNS5Q
درس اقتصاد کلان ۱ جلسه ششم مجازی جلسه هشتم تحصیلی دانشکده اقتصاد و مدیریت گروه آقایان دکتر حمیدرضا مقصودی https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21115&authkey=AGFailaRYI3CQq4
⭕️ شب گذشته دستمزد کارگران در حالی افزایش یافت که نمایندگان حاضر در جلسه صورتجلسه را امضا نکردند و دولت و کارفرمایان دستمزد کارگران را با افزایش ۲۱ درصدی تعیین کردند.دولت به عنوان کارفرمایای بزرگ طرف کارفرما را گرفت و دستمزد کارگران درحداقلی فقط21درصد و در سایر15درصدوماهی ۹۱هزار 👤 رضا غفاری🇮🇷 💠 به توییتر انقلابی بپیوندید: http://eitaa.com/joinchat/2596339728Ca044fd9eeb
تورم سال گذشته ۳۳ درصد اعلام شد. افزایش ۱۵ و ۲۱ درصدی در دستمزد کارگران، یعنی سفره آن‌ها باز هم کوچک تر می‌شود! در چنین شرایطی، تنها راهی که می‌تواند موضوع را تغییر دهد، جهش تولید است. چرا که کارخانه‌ها به طور متوسط با ۴۰ درصد از ظرفیت خود مشغول کار هستند. اگر تولید جهش پیدا کند، می‌توان امید بیشتری برای احقاق حق کارگران داشت. البته این مشکل همیشگی نظام سرمایه‌داری است. تا وقتی کارگر، کارگر است و کارفرما، کارفرما، این مسئله ادامه دارد. نظام کارگر و کارفرمایی که در سایۀ شیوۀ تولید انباشتی پدید آمده است، همواره در سیکل زوال زندگی مستضعفان حرکت می‌کند. شیوه‌ای که سرمایه‌داری و مارکسیسم بر روی آن اشتراک نظر دارند!
دانشجویان درس اقتصاد کلان ۱، اقتصاد خرد ۱، اقتصاد ایران ۱ و اقتصاد اخلاقی لطفا حداکثر تا سه شنبه، پیامی با محتوای زیر را با ایتا به بنده ارسال کنند. نام و نام خانوادگی عنوان درس تعداد جلساتی که درس را مشاهده کرده اند. ◀️ کانال دروس دکتر حمیدرضا مقصودی https://eitaa.com/Drmaghsoodi
یکی از دانشجویان من پیام داده است که: ⏪ «استاد، این‌ شیوه که محتوای دروس را ضبط می‌کنید و ارسال می‌کنید، برای ما بهره‌وری بیشتری دارد نسبت به وضعیتی که در کلاس حضوری شرکت می‌کنیم. چرا که هر زمانی که لازم باشد فیلم را نگه می‌داریم و جزوه را تکمیل می‌کنیم یا دوباره و سه باره فیلم را می‌بینیم و ...» ⏪ طبعا این سبک نگاه ممکن است ایشان و دیگر دانشجویان را متقاعد کند که دانشگاه مجازی بهتر از دانشگاه حقیقی است. و پیامدهای این نگاه در حکمرانی نیز این می‌شود که دانشگاه مجازی بهتر از دانشگاه حقیقی است. ⏪ این ناشی از سیطرۀ تفکری است که دانشگاه را نه محلی برای زندگی، نه مهارت‌آموزی عملیاتی، نه یادگیری تعامل انسانی و اجتماعی و نه تربیت روحی و فکری می‌داند. ⏪ در این نگاه، دانشگاه، صرفا محل یادگیری مفاهیم انتزاعی است و استاد نیز ضبط صوتی است که این مفاهیم را منتقل می‌کند. از آن‌جایی که استاد نسبت به مفاهیم کاملا منفعل است کاش بشود، سخنان او را همانند ضبط صوت به عقب برگرداند تا یک مفهوم را دوباره و سه باره بیان کند. کنترل حضور و غیاب و سکوت کلاس هم عنقریب است که توسط حس‌گرهای ماشینی به‌طور کامل حاصل شود. و این سیکل به سوی زندگی مجازی به سرعت در حال طی شدن است. لذا چیزی نمانده که دولت اعلام کند برای کاهش هزینه‌ها، دانشگاه را تعطیل می‌کند و به آموزش مجازی بسنده می‌کند. ⏪کرونا سربازی است که وظیفۀ مجازی سازی زندگی انسان‌ها را در کمترین زمان ممکن و با بی‌سابقه‌ترین هجمه روانی و رسانه‌ای انجام داده است. ⏪ و این انتقال از محبس دنیا به محبس دنیای مجازی برای انسانی که از ملکوت آمده است ادامه دارد.... 🌷 کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
تا امروز تنها تعداد کمی از دانشجویان از روند مشاهده کلاس ها گزارش فرستاده اند. حداکثر تا چهارشنبه لازم است گزارش ارسال شود. موفق باشید.
اقتصاد اخلاقی - جلسه سوم.m4a
44.06M
سلام علیکم اقتصاد اخلاقی جلسۀ سوم رشتۀ اقتصاد، مقطع کارشناسی نام استاد: حمیدرضا مقصودی خواهران
ظاهرا دانشجویان ورودی ۱۳۹۸، آدرس این کانال را ندارند. لطفا به هر ترتیبی که می توانید به آن ها اطلاع بدهید که عضو این کانال شوند.
🔵 کدهای مشترک چین هراسی 🔸 رئیس جمهور جدید چین، ایده احیای جاده ابریشم را مطرح و از همه کشورهای جهان، خصوصا کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی برای همکاری در این پروژه دعوت کرده است. 🔸تا کنون ۱۲۶ کشور جهان در این پروژه با چین همکاری نموده اند و نزدیک به ۳ هزار پروژه زیرساختی، صنعتی و تولیدی در این کشورها در قالب جاده ابریشم جدید به تصویب رسیده که برآورد مالی آن ها بیش از هزار میلیارد دلار است. 🔻 حالا نشریه فارن افرز آمریکا در کارزار تبلیغاتی ضدچین مقاله ای با عنوان «ویروس چینی از طریق جاده ابریشم جدید سرایت می کند» به دنبال تخریب چین است. پروژه جاده ابریشم می تواند سیطره اقتصادی آمریکا در دنیا را بهم بریزد. 🔻 هماهنگی این کارزار تبلیغاتی بر علیه چین با برخی اقدامات داخلی برای تخریب چین، عجیب نیست؟ #چین_هراسی 🆔 @mashgh626
اقتصاد کلان ۱ جلسه هفتم مجازی جلسه نهم تحصیلی دانشکده مدیریت و اقتصاد دکتر حمیدرضا مقصودی گروه آقایان "https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21116&authkey=AFHPJ3VNAzoY0TY"
تشکر از دانشجویانی که گزارش عملکرد خود را ارسال کردند. این گزارش‌ها در ارزیابی آخر ترم، اثرگذار خواهد بود.
اقتصاد ایران جلسه چهارم مجازی دانشکده اقتصاد و مدیریت گروه آقایان دکتر حمیدرضا مقصودی https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21117&authkey=APDtgUj0fQvk0-k
۱: حل تمرین داخل کتاب صفحۀ ۸ برای قیمت و مقدار تعادلی باید دو معادله را مساوی با هم قرار دهید: 24 - Q = 3 + 0.5Q حلش که بکنید میشه: 24 - 3 = Q + 0.5Q 21 = 1.5Q Q = 14 بعد این مقدار Q را در یکی از توابع عرضه یا تقاضا (فرقی نمی‌کنه!) می‌گذاریم تا قیمت تعادلی به دست بیاد: p = 3 + 0.5*14 = 10 برای محاسبۀ مازاد رفاه، راحت‌ترین کار، رسم نمودار و محاسبۀ مساحت‌های زیر منحنی تقاضا (مازاد مصرف‌کننده) و زیر منحنی عرضه (مازاد تولیدکننده) است. مازاد مصرف‌کننده: [(24 - 10) * 14] / 2 = 98 مازاد تولیدکننده: [(10 - 3) * 14] / 2 = 49
دانشجویانی که گزارش خود را ارائه کردند انشاالله در آزمون پایانی، ۲ نمره دریافت می‌کنند. طبعا سایر دانشجویان از این دو نمره محروم خواهند شد.