دانشجویان درس اقتصاد کلان ۱، اقتصاد خرد ۱، اقتصاد ایران ۱ و اقتصاد اخلاقی لطفا حداکثر تا سه شنبه، پیامی با محتوای زیر را با ایتا به بنده ارسال کنند.
نام و نام خانوادگی
عنوان درس
تعداد جلساتی که درس را مشاهده کرده اند.
◀️ کانال دروس دکتر حمیدرضا مقصودی
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
یکی از دانشجویان من پیام داده است که:
⏪ «استاد، این شیوه که محتوای دروس را ضبط میکنید و ارسال میکنید، برای ما بهرهوری بیشتری دارد نسبت به وضعیتی که در کلاس حضوری شرکت میکنیم. چرا که هر زمانی که لازم باشد فیلم را نگه میداریم و جزوه را تکمیل میکنیم یا دوباره و سه باره فیلم را میبینیم و ...»
⏪ طبعا این سبک نگاه ممکن است ایشان و دیگر دانشجویان را متقاعد کند که دانشگاه مجازی بهتر از دانشگاه حقیقی است. و پیامدهای این نگاه در حکمرانی نیز این میشود که دانشگاه مجازی بهتر از دانشگاه حقیقی است.
⏪ این ناشی از سیطرۀ تفکری است که دانشگاه را نه محلی برای زندگی، نه مهارتآموزی عملیاتی، نه یادگیری تعامل انسانی و اجتماعی و نه تربیت روحی و فکری میداند.
⏪ در این نگاه، دانشگاه، صرفا محل یادگیری مفاهیم انتزاعی است و استاد نیز ضبط صوتی است که این مفاهیم را منتقل میکند. از آنجایی که استاد نسبت به مفاهیم کاملا منفعل است کاش بشود، سخنان او را همانند ضبط صوت به عقب برگرداند تا یک مفهوم را دوباره و سه باره بیان کند. کنترل حضور و غیاب و سکوت کلاس هم عنقریب است که توسط حسگرهای ماشینی بهطور کامل حاصل شود. و این سیکل به سوی زندگی مجازی به سرعت در حال طی شدن است. لذا چیزی نمانده که دولت اعلام کند برای کاهش هزینهها، دانشگاه را تعطیل میکند و به آموزش مجازی بسنده میکند.
⏪کرونا سربازی است که وظیفۀ مجازی سازی زندگی انسانها را در کمترین زمان ممکن و با بیسابقهترین هجمه روانی و رسانهای انجام داده است.
⏪ و این انتقال از محبس دنیا به محبس دنیای مجازی برای انسانی که از ملکوت آمده است ادامه دارد....
🌷 کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
تا امروز تنها تعداد کمی از دانشجویان از روند مشاهده کلاس ها گزارش فرستاده اند. حداکثر تا چهارشنبه لازم است گزارش ارسال شود. موفق باشید.
اقتصاد اخلاقی - جلسه سوم.m4a
44.06M
سلام علیکم
اقتصاد اخلاقی
جلسۀ سوم
رشتۀ اقتصاد، مقطع کارشناسی
نام استاد: حمیدرضا مقصودی
خواهران
ظاهرا دانشجویان ورودی ۱۳۹۸، آدرس این کانال را ندارند. لطفا به هر ترتیبی که می توانید به آن ها اطلاع بدهید که عضو این کانال شوند.
🔵 کدهای مشترک چین هراسی
🔸 رئیس جمهور جدید چین، ایده احیای جاده ابریشم را مطرح و از همه کشورهای جهان، خصوصا کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی برای همکاری در این پروژه دعوت کرده است.
🔸تا کنون ۱۲۶ کشور جهان در این پروژه با چین همکاری نموده اند و نزدیک به ۳ هزار پروژه زیرساختی، صنعتی و تولیدی در این کشورها در قالب جاده ابریشم جدید به تصویب رسیده که برآورد مالی آن ها بیش از هزار میلیارد دلار است.
🔻 حالا نشریه فارن افرز آمریکا در کارزار تبلیغاتی ضدچین مقاله ای با عنوان «ویروس چینی از طریق جاده ابریشم جدید سرایت می کند» به دنبال تخریب چین است. پروژه جاده ابریشم می تواند سیطره اقتصادی آمریکا در دنیا را بهم بریزد.
🔻 هماهنگی این کارزار تبلیغاتی بر علیه چین با برخی اقدامات داخلی برای تخریب چین، عجیب نیست؟
#چین_هراسی
🆔 @mashgh626
اقتصاد کلان ۱
جلسه هفتم مجازی
جلسه نهم تحصیلی
دانشکده مدیریت و اقتصاد
دکتر حمیدرضا مقصودی
گروه آقایان
"https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21116&authkey=AFHPJ3VNAzoY0TY"
تشکر از دانشجویانی که گزارش عملکرد خود را ارسال کردند. این گزارشها در ارزیابی آخر ترم، اثرگذار خواهد بود.
اقتصاد ایران
جلسه چهارم مجازی
دانشکده اقتصاد و مدیریت
گروه آقایان
دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21117&authkey=APDtgUj0fQvk0-k
#اقتصاد_خرد۱: حل تمرین داخل کتاب صفحۀ ۸
برای قیمت و مقدار تعادلی باید دو معادله را مساوی با هم قرار دهید:
24 - Q = 3 + 0.5Q
حلش که بکنید میشه:
24 - 3 = Q + 0.5Q
21 = 1.5Q
Q = 14
بعد این مقدار Q را در یکی از توابع عرضه یا تقاضا (فرقی نمیکنه!) میگذاریم تا قیمت تعادلی به دست بیاد:
p = 3 + 0.5*14 = 10
برای محاسبۀ مازاد رفاه، راحتترین کار، رسم نمودار و محاسبۀ مساحتهای زیر منحنی تقاضا (مازاد مصرفکننده) و زیر منحنی عرضه (مازاد تولیدکننده) است.
مازاد مصرفکننده:
[(24 - 10) * 14] / 2 = 98
مازاد تولیدکننده:
[(10 - 3) * 14] / 2 = 49