کلیات بخش عمومی.pptx
348.9K
پاورپوینت کلیات بخش عمومی
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
دانشجویان #بخش_عمومی و #اقتصاد_ایران تا هفته آینده فرصت دارند پرونده اول پژوهش تیمی خود را ارسال کنند. نماینده هرکدام از کلاسها پرونده ها را جمعآوری کند و برای بنده ارسال کند.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دانشجویان #اقتصاد_ایران حتما ببینند. بعد از مشاهده کلیپ، در مورد قدرت انگارهها کمی بیشتر فکر کنید.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
این یک گزارش از وضعیت رفاه در انگلستان است که شبکه بی بی سی منتشر کرده است. دانشجویان #بخش_عمومی حتما ببینند.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
اقتصاد ایران.pptx
10.74M
اسلایدهای جلسه اول درس #اقتصاد_ایران. با تشکر از آقای دکتر سعیدی که در تولید این اسلایدها زحمت زیادی کشیدند.
ch1.new.pptx
5.29M
فایل پاورپوینت درس #اقتصاد_خرد١ . فصل اول از کتاب بنرجی
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
Ch10.pptx
4.23M
فایل پاورپوینت درس #اقتصاد_خرد٣. فصل دهم از کتاب بنرجی
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
بخش اقتصاد از بیانیه #گام_دوم انقلاب اسلامی.
دانشجویانی که یک تحلیل دقیق و علمی از این قسمت ارائه کنند میتوانند امید داشته باشند که در پایان ترم به نمره آنها تا ٢ نمره کمک شود. این تحلیل را دانشجویان #اقتصاد_ایران یا #بخش_عمومی میتوانند ارائه کنند. تحلیل شامل اسناد و دادههای پشتیبان و نظریاتی است که میتواند این بیانیه را تبیین کند. در این مسیر میتوان از اسناد بالادستی چون قانون اساسی، دادههای معتبر داخلی و خارجی، آیات و روایات و کتب معتبر و مقالات علمی استفاده کرد. این تحلیل در واقع دستنوشتهای ۵ تا ١٠ صفحهای با قلم خود دانشجویان است. هر گونه کپی برداری و تقلید محتوا و سرقت علمی در این زمینه میتواند برعکس، نمره دانشجویان را در پایان ترم کاهش دهد. در صورت اجرای این فراتحلیل آن را از طریق نماینده کلاس به بنده ارسال کنید. تحلیل های جدی و قابل استفاده از طریق رسانههای در دسترس به اسم خود دانشجو منتشر خواهد شد. متن بخش اقتصادی بیانیه به ترتیب زیر است:
«۳) #اقتصاد: اقتصاد یک نقطهی کلیدیِ تعیینکننده است. اقتصاد قوی، نقطهی قوّت و عامل مهمّ سلطهناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطهی ضعف و زمینهساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است. فقر و غنا در مادّیّات و معنویّات بشر، اثر میگذارد. اقتصاد البتّه هدف جامعهی اسلامی نیست، امّا وسیلهای است که بدون آن نمیتوان به هدفها رسید. تأکید بر تقویت اقتصاد مستقلّ کشور که مبتنی بر تولید انبوه و باکیفیّت، و توزیع عدالتمحور، و مصرف بهاندازه و بیاسراف، و مناسبات مدیریّتی خردمندانه است و در سالهای اخیر از سوی اینجانب بارها تکرار و بر آن تأکید شده، بهخاطر همین تأثیر شگرفی است که اقتصاد میتواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.
انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسههای دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کماثر و حتّی بیاثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعفهای مدیریّتی است.
مهمترین عیوب، وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخشهایی از اقتصاد که در حیطهی وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی، استفادهی اندک از ظرفیّت نیروی انسانی کشور، بودجهبندی معیوب و نامتوازن، و سرانجام عدم ثبات سیاستهای اجرائی اقتصاد و عدم رعایت اولویّتها و وجود هزینههای زائد و حتّی مسرفانه در بخشهایی از دستگاههای حکومتی است. نتیجهی اینها مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوانها، فقر درآمدی در طبقهی ضعیف و امثال آن است.
راهحلّ این مشکلات، سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که باید برنامههای اجرائی برای همهی بخشهای آن تهیّه و با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت، در دولتها پیگیری و اقدام شود. درونزایی اقتصاد کشور، مولّد شدن و دانشبنیان شدن آن، مردمی کردن اقتصاد و تصدّیگری نکردن دولت، برونگرایی با استفاده از ظرفیّتهایی که قبلاً به آن اشاره شد، بخشهای مهمّ این راهحلها است. بیگمان یک مجموعهی جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانستههای اقتصادی در درون دولت خواهند توانست به این مقاصد برسند. دوران پیشِرو باید میدان فعّالیّت چنین مجموعهای باشد.
جوانان عزیز در سراسر کشور بدانند که همهی راهحلها در داخل کشور است. اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راهحل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه زدن بر پنجهی گرگ است» خطایی نابخشودنی است. این تحلیل سراپا غلط، هرچند گاه از زبان و قلم برخی غفلتزدگان داخلی صادر میشود، امّا منشأ آن، کانونهای فکر و توطئهی خارجی است که با صد زبان به تصمیمسازان و تصمیمگیران و افکار عمومی داخلی القاء میشود.»
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
مدرس حل التمرین #اقتصاد_خرد١ آقای بذرافکن دانشجوی ٩۶ اقتصاد هستند. لطفا نماینده کلاس به ایشان مراجعه کند و برای آغاز جلسات حل التمرین از هفته آینده با ایشان هماهنگی های لازم را انجام دهد. ۴ نمره از نمره پایانی در درس اقتصاد خرد، حل التمرین است که با توجه به میزان حضور در کلاس های حل التمرین، مشارکت در کلاس و حل تمارینی که به عنوان تکلیف بر عهده دانشجویان قرار میگیرد توسط آقای بذرافکن تنظیم می شود.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
اسلایدهای درس اقتصاد ایران را از لینک زیر دانلود کنید.
http://www.qasdway.ir/fa/news/view/121/25
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
درس #اقتصاد_خرد۳ پیش از ظهر برگزار نمیشود. آغاز کلاس از ۱۳:۳۰
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
کتاب «پیش رفته ایم» منتشر شد.
نوشته حمیدرضا مقصودی و علی سعیدی
لینک دانلود رایگان
http://qasdway.ir/fa/news/view/122/3
این کتاب میتواند منبعی قابل استفاده برای درس اقتصاد ایران باشد.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
2 dr maghsoodi- sarmaye dari dar iran.mp3
15.52M
دکتر حمیدرضا مقصودی
ورود سرمایه داری به ایران
جلسه دوم
در این دو جلسه دکتر مقصودی از نسبت امنیت و اقتصاد و نقش دعوای درون دینی شیعه و سنی (از زمان صفویه و عثمانی) در تغییر مسیر تجارت جهانی از جاده ابریشم به مسیر دریایی که به نفع اروپائیان رقم خورده است و سلطه اروپائیان بر اقتصاد دنیا را نتیجه داده است پرده بر می دارد.
وی معقتد است که امروز دوباره برای تغییر موازنه تجاری جهان فرصت مناسبی به وجود آمده است که باید این فرصت را جدی گرفت
@teghtesadi
1 dr maghsoodi- sarmaye dari dar iran.mp3
13.15M
دکتر حمیدرضا مقصودی
ورود سرمایه داری به ایران
جلسه اول
در این دو جلسه دکتر مقصودی از نسبت امنیت و اقتصاد و نقش دعوای درون دینی شیعه و سنی (از زمان صفویه و عثمانی) در تغییر مسیر تجارت جهانی از جاده ابریشم به مسیر دریایی که به نفع اروپائیان رقم خورده است و سلطه اروپائیان بر اقتصاد دنیا را نتیجه داده است پرده بر می دارد.
وی معقتد است که امروز دوباره برای تغییر موازنه تجاری جهان فرصت مناسبی به وجود آمده است که باید این فرصت را جدی گرفت
@teghtesadi
دو سخنرانی فوق در فروردین ماه ١٣٩٧ یعنی یک سال پیش در جمع دانشجویان دکترای دانشگاه شیراز ارائه شده است.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
درس اقتصاد خرد ۳ از فردا تا انتهای سال تحصیلی به جای ۱۰:۴۵ از ۱۱:۴۵ آغاز میشود و تا ۱۲:۳۵ ادامه دارد.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
قابل توجه دانشجویان اقتصاد خرد ٣: آقای رفیعی به بنده اطلاع داده اند که گویا به خاطر عدم پیگیری دانشجویان جلسات حل التمرین برگزار نمیشود.
یادآوری میشود، مسئولیت تبعات عدم تشکیل کلاسهای حل التمرین شامل ۴ نمره از نمره پایانی و همچنین عدم قدرت پاسخگویی به برخی از سوالات امتحان که نیازمند برگزاری این کلاسها است برعهده دانشجویان است.
لذا هر چه سریعتر جهت برگزاری این کلاسها پیگیری فرمایید.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
ch1.new.pptx
5.29M
اسلایدهای درس اقتصاد خرد ١:
فصل اول کتاب اقتصاد خرد بنرجی.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
ch2.new.pptx
4.21M
اسلایدهای درس اقتصاد خرد ١:
فصل دوم کتاب اقتصاد خرد بنرجی.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
ch3 new.pptx
2.42M
اسلایدهای درس اقتصاد خرد ١:
فصل سوم کتاب اقتصاد خرد بنرجی.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
Ch10.pptx
4.23M
اسلایدهای درس اقتصاد خرد ٣:
فصل دهم کتاب اقتصاد خرد بنرجی.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
Ch11.pptx
3.4M
اسلایدهای درس اقتصاد خرد ٣:
فصل یازدهم کتاب اقتصاد خرد بنرجی.
https://eitaa.com/Drmaghsoodi
بخش اول کلیات و قانون اساسی.pptx
494.3K
اسلایدهای درس اقتصاد بخش عمومی
بخش اول: کلیات و قانون اساسی
https://eitaa.com/Drmaghsoodi