🔰یه خبر خوب
کانال دکتر رفیعی در پیام رسان روبیکا افتتاح شد.
🌐در ضمن اینترنت روبیکا رایگانه
دکتر رفیعی(آبشارمعرفت)
https://rubika.ir/ostadrafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🔸مجموعه کلیپ به وقت کرونا
3⃣قسمت سوم :
📚۷۷۹مرتبه درقرآن
🔸حجت الاسلام دکتر #رفیعی
▫️علم در مقابل دین!
کرونا سیستم ایمنی اعتقاداتمون رو ضعیف نکنه...
#دین
#شبهات
#عقاید
#علم
#پزشکان_متخصص
#به_وقت_کرونا
به لطف خدا #کرونا_را_شکست_میدهیم
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
فرهنگ انتظار و ابتذال.mp3
10.99M
📝موضوع : فرهنگ انتظار و ابتذال
📆۳ اردیبهشت 98
#استاد_رفیعی
#منبر_کامل
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
✨﷽✨
حق الناس
🔰حق النفس يعني چه؟
💬همانطور كه اشاره شد رساله ے حقوقے امام سجاد (ع) يك نگاه جامع به حق خدا، حق الناس و حق النفس و حتے حق عبادات مثل حق نمازو روزه دارد. امام در واقع يك نگاه جامع به آنها كرده اند، اينكه ما نسبت به خالق يك مسئوليتے داريم و نسبت به مردم يك مسئوليتے ، همچنين نسبت به خود و مسائل شرعے مانند نماز نيز مسئوليت داريم. بعضے ها حق نماز و روزه را ضايع مے كنند. حق النفس به معناے حق خودمان است، چون نفس به معناے ذات و به معناے حقيقت انسان است. همانطور كه مے دانيد ما مكرراً در آيات قرآن ميخوانيم كه مواظب نفس خود باشيد. قو انفسكم و اهليكم ناراً وقوده الناس والحجارة يا در قرآن مے خوانيم: اگر نيكے كنيد به خود مے كنيد و اگر بدے كنيد به خود مے كنيد، ليس الانسان الا ما سعے. مجموعه ے اين آيات میرساند كه معناے حق نفس يعنے حقوق و وظايفي كه يك انسان نسبت به خود دارد. حالا اين حقوق دو بخش است، يك بخش
حقوق مادے است و حفظ بدن از آفات و آسيبها است. بدن ما امانت است و ما نمے توانيم نسبت به بدن و حقوقے كه اعضاء دارند بے تفاوت باشيم. يك كسے بگويد اين چشم متعلق به خودم است و مے خواهم آن را در بياورم، اين دست مال خودم است مے خواهم خال كوبے كنم، اين انگشت متعلق به خودم است ميخواهم آن را بكنم، اسلام اجازه ے اين كارها را به انسان نمے دهد. به همين دليل اگر بعضے افراد حقوق مادے و معنوے خود را چه در جنبه ے افراط و چه در جنبه ے تفريط ناديده بگيرند اشتباه است. در زمان پيامبر افرادي غرق در عبادت و نماز بودند با مردم ارتباط نداشتند، غذا نمے خوردند، ازدواج نمے كردند، در اين باره پيامبر ص فرمودند: اين سنت من نيست، من كه پيامبر شما هستم ازدواج مے كنم، فرزند مے آورم، غذاے خوب مے خورم يا كسانے را داشتيم كه اهل رهبانيت يا همان گوشه گيرے بودند، از خود كم مے گذاشتند در اين باره حضرت فرمودند: رهبانيت امت من جهاد است، اگر مے خواهيد به خود فشار بياوريد با دشمن مبارزه كنيد. در اينجا مثالي عرض كنم: فرض كنيد كسي بگويد من اختيار خود را دارم ميخواهم معتاد شوم، خوب ببنيد اين ريه كه در اختيار انسان است، اين اعضایے كه خدا برا تنفس به انسان داده است، براي اين است كه هواے پاك استفاده كند.
✔ڪانال استاد رفیعے
☑ @ostadrafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ : عنایت امام حسین علیه السلام به شیخ جعفر شوشتری رضوان الله علیه
🎙توسل دکتر رفیعی به حبیب بن مظاهر ع
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
صحیفه سجادیه .mp3
1.08M
🎙 با خدات چجوری حرف میزنی؟؟؟
#آیت_الله_مرعشی_نجفی
#مناجات_هانری_کوربن_با_صحیفه_سجادیه
☑ @ostadrafiei
✨﷽✨
🔰اسماعيل بن ابى زياد از امام صادق (ع) و او از پدرانش نقل مى كند كه پيامبر خدا (ص) فرمود: هر كس چيزى را آرزو كند كه خوشنودى خدا در آن است، از دنيا بيرون نمى رود مگر اينكه خدا آن را به او عطا مى كند.
📚الخصال / ترجمه جعفرى، ج ۱، ص: ۱۳
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ : راههای تقویت عزم
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند که خداوند فرمود: ای فرزند آدم!...
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
✨﷽✨
🔰بحث حق الناس را توضيح دهيد.
بعد از مباحثي كه در باب عبادت، بندگي، آداب عبادت، اهميت آن و دعا داشتيم، سير طبيعي به اين بحث خواهد رسيد. حقوق مردم بر ما چيست؟ مسئله حق به سه دسته تقسيم ميشود: حق الله، حق النفس و حق الناس، حقوقي كه خدا بر ما دارد، حقوقي كه مردم بر ما دارند و حقوقي كه با وجود مختار بودن نفس نمي تواند
به انجام بعضي امور بپردازد. مسئله مهمي كه در اينجا مطرح ميشود اين است كه هيچ يك از اين حقوق بر ديگري ارجحيت ندارد. به طور مثال گروهي ميگويند حق مردم را پايمال نكن، با خدا ميتوان كنار آمد. اولا در مورد پايمال كردن حق كسي يا به تعبيري حق مردم را خوردن خداوند متعال فرموده است: منشاء مشروعيت حق الناس، حق خداوند است. لا تاكلوا اموالكم بينكم بالباطل: اموال يكديگر را به باطل نخوريد و بر حقوق مردم سفارش فراواني شده است. ثانيا اگر قرار است در بخشي سرمايه گذاري شود به اين معني نيست كه بخش ديگر را رها سازيم. آباد كردند يك منطقه به معناي نابودي مناطق ديگر نيست. ممكن است از نظر درجه اهميت تفاوت داشته باشند ولي هر يك در جاي خود مورد توجه است. از حقوقي كه وظيفه بنده است كه مستقيما نسبت به خدا انجام دهد، حق الله نام دارد. مثل نماز خواندن، حج رفتن، روزه گرفتن. در حق الله اينكه انساني آمرزيده ميشود يا خير به خداوند تبارك و تعالي مربوط است. علت اينكه گاهي بيان ميشود به حق الناس اهميت دهيد و به حق الله كاري نداشته باشيد شايد اين است كه خداوند متعال خود واقف است كه با بنده چگونه رفتار كند، ممكن است تخفيف دهد يا شفاعت شامل حال وي گردد. در احاديث متفاوتي آمده كه خداوند از حق خود خواهد گذشت ولي از حق مردم نمي گذرد و ممكن است آن بنده را تا آخرت رها نكند. داريم: هيچ عبادتي بالاتر از ادا حقوق مومن
ذكر شده كه نبايد آنها را فراموش كرد از جمله حق الله، حق همسر، حق اولاد، حتي كوه و دشت و معاد. ميفرمايد: آنهايي كه معاد را فراموش ميكنند ما هم آنها را در روز قيامت فراموش خواهيم كرد. در سوره قصص ذكر شده دنيا را فراموش نكنيد لاتنس نصيبك من الدنيا: سهمت را از دنيا فراموش نكن. ولي چون مصاديق حق الناس بيشتر است بايد توجه به آن هم بيشتر شود.
برنامه سمت خدا
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ده توصیه امام رضا علیه السلام به اباصلت برای آخر ماه شعبان
🎙حجت الاسلام و المسلمین رفیعی
1397/2/22🕰
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
✨﷽✨
💬از آثار و بركات توسل به ائمه بگوييد.
🔰وقتي انسان با توسل به آنها وصل شد، احساس ميكند پشتوانه اي دارد. وقتي حرفهايش را در زيارت امام رضا (ع) به امام ميگويد، سبك ميش ود. بعد هم از آقا ميخواهد كه شما واسطه بشويد مثل انساني كه اطمينان دارد كه
كلاه سرش نمي رود. يكي از اثرات توسل، وصل است. به هرحال الان خدايا من لايق نيستم ولي خدايا پيامبر را وسط آوردم. حضرت زهرا (س) را اوردم، امام رضا (ع) را آوردم. بچه در مدرسه خطايي ميكند، پدر و مادرش را ميآورد اين يك نوع وجاهت كسب كرد نه اعتبار كسب كرد. خدايا اگر من قابل نيستم اينها قابل هستند. اثر بعدي اين است كه آرامش ميآورد. وقتي شما درد دلت را به يك مشاور ميگويي برايت معجزه نميكند ولي احساس سبكي ميكنيد حالا كه امام رضا (ع) را واسطه ميكني و حرفهايت را به امام ميگويي و در واقع ميگويي كه من در كارم، شما ر ا شريك ميكنم. در واقع يك احساس آرامش به انسان دست ميدهد. نكته ي بعدي اينكه مثلا شما ميخواهيد از بانك وام بگيريد. يك انسان معتبر را واسطه ميكنيد و به شما وام ميدهند. وقتي از بانك بيرون ميآييد ضامن به شما ميگويد كه اعتبار من را خراب نكن. نكند قسط هايت عقب بيفتد. من وقتي ميگويم: يا امام رضا (ع) شما واسطه بشو و من سعي ميكنم اعتبار شما را خراب نكنم. ميگويم: آقا حالا كه شما واسطه شدي من سعي ميكنم خودم را با آن شخصيتي كه مورد توسل است منطبق كنم. بعبارت ديگر اثر ديگر آن تطابق است كه من سعي ميكنم خودم را وفق بدهم.
📺برنامه سمت خدا
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
✨﷽✨
🔰خانمی سی و چند ساله هستم كه موقعيت ازدواج برايم پيش نيامده است. هميشه نمازم را به موقع ميخوانم و واجباتم را انجام ميدهم و دعا ميكنم اما فكر ميكنم كه خدا من را فراموش كرده است. لطفا من را راهنمايي بفرماييد.
💬ما نبايد آستانه ي توقعمان را در دعا بالا ببريم. به هر حال نبايد غافل از موانع اجتمايی و موانعی كه درجامعه وجود دارد بشويم. نيز نبايد غافل از وظيفه ی خود بشويم. فرض كنيد مواردی پيش ميآيد كه تعداد دخترها بيشتر از پسرها است يا پسرهايي كه دنبال ازدواج هستند كم ميباشند يا در جامعه اي به دليل جنگ يا حادثه هايي، تعداد خانمهايي كه همسرانشان از دنيا ميروند زياد ميشود يعني تعادل ازدواج به هم ميخورد. در جامعه ي ما سن ازدواج بالا است. گاهي تماس ميگيرند كه آقا دعا كنيد يا چه دعايي بخوانيم؟ كسي كه شرايط ازدواج برايش پيش نيامده اين را نبايد به پاي فراموشي خدا و عدم استجابت دعا بگذارد. بعد نماز نميخوانيم تا ازدواج كنيم. نماز، روزه و حج يك وظيفه است و بايد انجام داد. دعا هم ميكنيد. در اين جامعه ازدواج بايد از حالت سنتي و زرنگي مادر خارج شود، يك ريش سفيد در فاميل و مراكزي در جامعه عهده دار اين امر شوند. خلاصه بايد يك نهضتي به راه بيفتد. مثلا در دانشگاه بگويند: كسي كه متاهل باشد سطح واحدهايش را افزايش ميدهيم. اساتيد معارف و اخلاق بگويند كه
هر كس ازدواج كند سه نمره به او ميدهم. هدف از ازدواج دينداري، جلوگيري از فساد و حفظ دين است. اساتيد دانشگاه ميتوانند افراد مجرد را تشويق به ازدواج كنند. دانشگاه بگويد: اگر كسي ازدواج كرد اين مقدار وام ميدهيم، خوابگاه و امكانات به او داده ميشود. اصلا جامعه بايد به سمتي برود كه به متاهلين بيشتر اهميت داده شود. راهكاره ديگر اين است كه در خانواده يك كميته ايجاد شود و دخترها و پسرها را شناسايي كنند و آنها را به هم برسانند و موجبات ازدواج را فراهم كنند لذا دختري با اين سن ميگويد من بختم باز نميشود اين تعبير درستي نميتواند باشد. اصلا بخت يعني چه، ازدواج يك زمينه اي ميخواهد يك شرايطي دارد اولا دختر خانمها نبايد سنشان به ۳۴ برسد سن ازدواج از۱۶ و۱۷ تا ۲۲و۲۳ است بيشتر نبايد شود اگر هم شد آقا پسرهاي سي و چند ساله هستند كه مناسب اين افرادند. البته اين اشخاص را بايد شناسايي كرد، شايد تعبير درستي نباشد ولي اگر شما خانه يا ماشين بخواهيد ميدانيد به كجا مراجعه كنيد ولي اگر يك جواني هرچه قدر هم خانواده اش زرنگ باشند نمي داند براي ازدواج چه كار كند؟ وبه كجا مراجعه كند اين كه نمي شود مثل خانه و ماشين برايش بنگاه تشكيل داد من اسمش را ميگذارم كانون، كانونهاي مودت و مهرباني و بايد كانونهاي پيوند تشكيل داد و اين معضل را حل كرد ولي در خصوص اين سوال به خواهر گرامي عرض ميكنم اين دليل برآن نمي شود كه مثلا اگر نماز نخوانيد
ايشان خطبه عقد را جاري كرد. ما خودمان كار را سخت كرده ايم، گاهي جوانان پيش من ميآيند آنها يك غولي از ازدواج ساخته اند و جالب است كه بدانيد دختردار از پسردار ميترسد، پسردار از دختردار. خانواده دختر ميگويد با جهيزيه چه كنيم؟ دومي ميگويد: با خانه چه كنيم؟ خوب هر دو ميتوانند كوتاه بيايند.
💬برنامه سمت خدا
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
بدترین امت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله....
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🔸مجموعه کلیپ به وقت کرونا
4⃣قسمت چهارم :
📱دید و بازدید مجازی
🔸حجت الاسلام دکتر #رفیعی
▫️اگر ضرری پیش بیاد میتونه جولو هر امری رو بگیره
حتی واجب !
#صله_ارحام
#دین
#شبهات
#به_وقت_کرونا
به لطف خدا #کرونا_را_شکست_میدهیم
#ایران_قوی
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
98-11-30 rafiee.mp3
9.35M
🎵 #منبر_حرم
💠 حجت الاسلام و المسلمین #رفیعی
▫️ موضوع: تفسیر آیه 174 سوره بقره
🔸30 بهمن 98
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ: توصیه آیت الله مکارم شیرازی در مورد شیوع بیماری
#کرونا
✔کانال استاد رفیعی
☑ @ostadrafiei
✨﷽✨
🔰قال الامام العسڪرے (علےه السلام) فے تفسیره:
فاذا رفع راءسه من الرڪوع قال الله - تبارک و تعالے - لملائڪته: اما ترون یا ملائڪتے ڪیف یقول: ارتفع عن اعدائک لما اتواضع لاولیائک و انتصب لخدمتک اشهدڪم یا ملائڪتے! لاجعلن، جمیل العاقبة له و لاصبرنه الے جنانے ؛
💬پس هنگامے ڪه (نمازگزار) سرش را از رڪوع بلند ڪرد، خداوند خطاب به ملائڪه خود میڪندو میگوید: آیا نمے بینید اے ملائڪه من! چگونه این بندهام میگوید (خدایا) سرم را در مقابل دشمنان تو بلند ڪردم، همچنان ڪه در مقابل دوستان تو تواضع نمودم و خود را براے خدمت تو آماده ساختم؟ شما را گواه میگیرم اے ملائڪه من! هرآینه عاقبت زیبا و خویب براے او قرار خواهم داد و بهشت را براے او قرار خواهم داد.
📗(بحارالانوار، ج ۸۲، ص ۲۲۱).
✔ڪانال استاد رفیعے
☑ @ostadrafiei