eitaa logo
دفتر آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی
563 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
249 ویدیو
396 فایل
دفتر مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یدالله دوزدوزانی تبریزی مدظله العالی آدرس سایت : WWW.DUZDUZANI.IR آدرس کانال : @Duzduzani_ir شماره تماس : ۰۲۵-۳۷۱۳۳ جهت ارتباط با ما و ارسال استفتاء لینک زیر کلیک نمایید: @duzduzani
مشاهده در ایتا
دانلود
مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت‌ الله‌ العظمی دوزدوزانی تبریزی ابتدا باید عقیده‌ی خود را منظم کنیم، توحید، نبوت، امامت، عدالت و معاد. باید به همه اینها[ تحقیقا] اعتقاد پیدا کنیم. آدمی اگر اعتقاد به سوال پس از مرگ داشته باشد و بداند که اگر خیر کند به بهشت و اگر شرّ کند به جهنم خواهد رفت، به زرق و برق دنیا فریفته نمی‌شود. رسول خدا صلی الله علیه و آله به گروهی از اهل یمن فرمودند : "اول به خدا ایمان بیاورید" اصل و ریشه سعادت انسان ایمان به خداوند و در ادامه آن رهنمون شدن به عمل است. دومین پایه سعادت انسان مواظبت بر انجام نماز است. طبق حدیثی از رسول خدا هرکس نماز نخواند به حدّ کفر رسیده است و هرگز به سعادت نمی‌رسد. در روایات هست که اگر کسی عمدا یک رکعت نماز نخواند اهل جهنم خواهد بود؛ مبادا در بین شما کسی باشد که کاهل به نماز باشد؛ اینها جبران ناپذیر است . به نماز فرزندان و خانواده خود اهمیت دهید. در جلساتی که هستید درخواست تعلیم نماز کنید. این همان عبادتی است که اگر قبول شود سایر عبادات شما هم قبول می شود. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در یکی از جنگها که فاتح شد، عده‌ای از مسلمانان گفتند: ای رسول خدا نماز را از ما بردار! حضرت در جواب می‌فرمایند: لا خَیرَ فی دینِِ لاصلاةَ فیه دینی که نماز در آن نیست خیری ندارد. | سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1403-02-17.mp3
20.88M
آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی ▫️جلسه 107 - مبحث ▫️ دوشنبه - 1403/02/17 | سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
امام صادق علیه السلام: ترك سه چیز براى هيچ كس جايز نيست: نيكى به پدر و مادر، نیکوکار باشند يا گنهکار. وفاى به عهد با نیکوکار و گنهکار. و اداى امانت به نیکوکار يا گنهکار. ثَلَاثٌ لَمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لِأَحَدٍ مِنَ النَّاسِ فِيهِنَّ رُخْصَةً بِرُّ الْوَالِدَيْنِ بَرَّيْنِ كَانَا أَوْ فَاجِرَيْنِ وَ وَفَاءٌ بِالْعَهْدِ لِلْبَرِّ وَ الْفَاجِرِ وَ أَدَاءُ الْأَمَانَةِ إِلَى الْبَرِّ وَ الْفَاجِر. تحف العقول | سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
وعاظ و سخنرانان در مراسمات سنت مسئله گویی را احیاء کنند. حضرت آیت اللّه العظمی دوزدوزانی تبریزی ضمن اشاره به جایگاه احکام شرعی فرمودند: حدود ۷۰ سال پیش که قم آمدم در مجالس مذهبی رسم بر این بود که وعاظ و سخنرانان، مسئله می‌گفتند. الان سنت مسئله گویی کم رنگ شده است. مردم گرفتارند. بعضا احکام رعایت نمی‌شود. همین بحث طلاق، نتایجی دارد که قابل تصحیح و اصلاح نیست. بعد از ارتکاب اشتباه مراجعه می‌کنند و دنبال راه چاره هستند! قبل از اینکه خودتان را گرفتار کنید، راه چاره را بیندیشید. استفتا می‌کنند که در ایام عده، ازدواج کرده‌ایم!! و دنبال راه چاره هستند. خب عزیزان من، قبل از اینکه خودتان را گرفتار کنید، به دنبال راه چاره باشید. در مجالس سخنرانی، مسئله می‌گفتم. در سابق که توان بیشتری برای سخنرانی داشتم، به مسئله گفتن اهتمام جدی داشتم. خاطرم هست که در مجلس روز عاشورا مسئله گفتم. در پایان ، بعضی از عزیزان تعجب کرده بودند که مگر امروز جای مسئله گفتن بود!!؟ عرض کردم که دیگر این جمعیت را کجا ببینیم تا احکام شرعی را تعلیم دهیم؟ باید حداقل به گوش ایتام آل محمد این مسائل رسیده باشد تا گرفتار نشوند. | سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سؤال: آیا با پخش اذان صبح از رسانه می‌توان نماز را خواند؟ پاسخ: سلام علیکم بنابر احتیاط، ۱۵ دقیقه صبر کند. | سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
زَلَّةُ الْعَالِمِ تُفْسِدُ عَوَالِمَ... گمراهی عالم، دنیاها را فاسد می کند ... مرجع عالیقدر آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: جاهل در قلمش، در قدمش، در زبانش خطا کند معذور است. اما آیا کسی که عالِم است؛ بدون حساب و کتاب حرف می‌زند؟! برای مردم خواب تعریف می‌کند؟! برای مردم رویا تعریف می‌کند؟! آیا او معذور است؟! خیر، هرگز، با این رفتارش دنیا را خراب می‌کند... عیب نیست که بدون سواد فتوا می‌دهند؟! مراقب باشید! ما معذور نیستیم، که کارهایی کنیم و بعد بگوییم اشتباه شد و عذرخواهی کنیم !! این عذرخواهی ها قبول نیست ... | سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سؤال با سلام؛ اگر اعضای وضو و غسل نجس بوده و فراموش کرده باشد، و با آب کر وضو و غسل بگیرد، چه حکمی دارد؟ پاسخ سلام علیکم؛ طهارت( وضو و غسل) محقق است ان شاءالله. سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
نوشتاری از حضرت آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی سوال: چرا مى گوييم دين اسلام نسبت به ساير اديان كامل است؟ پاسخ: دين پيام الهى به انسان است و همه پيام‌های الهى كامل است؛ آنچه موجب تغيير و تفاوت اين پيام‌ها از نظر كمال می‌شود ظرفيت جوامع انسانى است. هر چه حيات انسانى و تجارب او، و به تبع آن قدرت عقلى انسان‌ها رشد می‌کند، اين ظرفيت و توان را می‌یابد كه پيام‌های كاملترى را دريافت كند. سرّ اين كه اديان الهى هر چه رشد كرده‌اند كاملتر شده‌اند همين است كه مخاطب پيام خدا گيرندگى بيشترى يافته است. بر اين اساس، دين خاتم - يعنى دين اسلام كه آخرين دين الهى است - بايد از اديان قبل از خود كاملتر باشد. شايد بپرسيد كه از كجا می‌دانيد بعد از اسلام دين ديگرى نخواهد آمد؟ عرض می‌شود آخرين دين و پيام وحى الهى به صراحت، پيامبر اكرم صلوات الله عليه وآله را خاتم پيامبران خوانده است. خداوند در آيه ٤٠ سوره احزاب مى فرمايد: "ما كانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِكُمْ وَلكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخاتَمَ النَّبِيِّينَ وَكانَ اللَّهُ بِكُلِّ شَيْ‏ءٍ عَليماً" يعنى محمّد صلوات الله عليه پدر هيچ يك از مردان شما نبوده و نيست، بلكه او رسول خدا و ختم‏كننده پيامبران است؛ و خداوند به همه چيز آگاه است. سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشتاری از حضرت آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی سؤال: چرا مى گوييم در ميان همه مذاهب، مذهب شيعه بر حق است؟ پاسخ: ما معتقديم همه اديان قابل تصديقند و دين خاتم هرگز اديان ديگر را تكذيب نمی‌كند، ولى در مورد مذاهب، چنين اعتقادى، نه صحيح است و نه قابل تصور. نكته اين تفاوت منظر به اديان و مذاهب اين است كه مذاهب قرائتها و برداشتهاى متفاوت از دين و پيام الهى است، و نمى‌تواند جز يك قرائت از دين صحيح باشد!  حالا به سؤال شما می‌پردازیم. طبيعتا نمی‌توان در چنين گفتگوى مختصرى اثبات حقانيت يك مذهب را كرد؛ ولى دو مطلب تأمل برانگيز مطرح می‌كنيم كه تا حدود زيادى دورنماى مسأله را براى ما روشن می‌کند. مطلب اول اين كه مذهب شيعه مذهبى است كه خاندان پيامبر عليهم السلام - از اميرالمؤمنين پسر عموى پيامبر و فاطمه زهرا دختر پيامبر و فرزندان ايشان - كه به همراه پيامبر به خمسه آل عبا معروفند - نماينده آن هستند. اين خاندان به اعتراف دوست و دشمن خاندان علم و تقوا و عفاف و پاكيند. حال از شما سؤال می‌كنيم می‌توان قرائتى از دين را كه توسط اهل بيت پيامبرش عرضه مى شود، بدون تأمل كنار گذاشت!؟ "اهل البيت أدرى بما في البيت". مطلب دوم اين كه لب و اساس تشيع، اعتقاد به ولايت و مرجعيت اهل بيت پيامبر در فهم نظرى دين و شناخت عمل مورد رضاى الهى و تأسى به ايشان در نظر و عمل است. در قرآن بيش از دويست آيه، به انحاء مختلف، به ولايت اميرالمؤمنين و مقامات ايشان و اهل بيت پيامبر صلوات الله عليهم اجمعين پرداخته است. درست است كه ممكن است بعضى از اصحاب مذاهب ديگر، أحيانا دلالت و يا شأن نزول بعضى از اين آيات را انكار كنند، ولى در دلالت و شأن نزول بسيارى از آنها امكان انكار وجود ندارد. اين را اضافه كنيد به روايات قطعى و مورد اتفاق فريقين در مرجعيت اهل بيت پيامبر در شناخت دين، و بلكه ولايت ايشان. از جمله اين روايات حديث ثقلين است كه رسول خدا می‌فرمایند: "إني تارك فيكم الثقلين كتاب الله و عترتي أهل بيتي". شيعه معتقد است اين هم شأن تفسير و هم شأن ولايت را براى اهل بيت نشان می‌دهد، و اهل سنت معتقدند اين روايت شأن تفسيرى ايشان را ثابت می‌كند. در مقام گفتگو و مباحثه، اگر به قدر مشترك اين دو رأى اخذ كنيم، لااقل شأن تفسير قرآن به موجب اين روايت براى اهل بيت ثابت است. حال اگر خود اهل بيت فرمودند كه مثلا آيه ولايت - يعنى إنما وليكم الله ورسوله والذين يؤتون الزكوة وهم راكعون ناظر به ولايت اميرالمومنين است، چه جاى مناقشه می‌ماند!؟ و يا اگر ايشان آيه شريفه أطيعوا الله وأطيعوا الرسول وأولي الأمر منكم ناظر به عصمت و ولايت اهل بيت دانستند، نمی‌توان آن را انكار كرد؛ و همانطور كه عرض شد اين مطلب در مورد حدود دويست آيه در شأن اهل بيت عليهم السلام صادق است.  مثال ديگر روايت غدير است كه رسول خدا صلوات الله عليه فرمودند: من كنت مولاه فهذا علي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه وانصر من نصره واخذل من خذله اين روايت هم از احاديث متواتر به اتفاق همه مذاهب اسلامى است. حداقل چيزى كه از اين روايت متواتر استفاده می‌شود اين است كه اگر اميرالمؤمنين ولى مؤمنين است، نبايد هيچ كارى جز به خواست و رضايت و اذن ايشان عمل شود. آيا مفاد اين روايات، اثبات اساس تشيع نيست!؟ اينها اول كلام در اين باب است، ولى براى شروع تأمل شما همين مقدار كافى است. سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
سؤال: با سلام؛ اگر در قرض الحسنه شرط کنند که در صورت پایین آمدن ارزش پول، جبران خسارت شود، حکمش چیست؟ پاسخ: سلام علیکم؛ این شرط اشکال دارد و جایز نیست. ربا لازم می‌آيد و با ماهیت قرض ناسازگار است. سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرَ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَات سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
🔸 مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: 🔺بنا بر امر حضرت أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه: مَنْ نَصَبَ نَفسَهُ لِناسِ إماما فلیبدأدبِتَعلیم نفسِهِ قبلَ تعلیم غیرهِ .... کسی که خود را پیشوای مردم قرار داده، باید پیش از آموزش دیگران، خود را آموزش دهد... 🔺النّاس علی دینِ مُلوُکهم ... مردمان مطابق با دین و رفتار سرپرستان و حاکمانشان رفتار می کنند. 🔺 ادعای پیروی از اهل بیت علیهم السلام را داریم، اما ما کجا و اهل بیت علیهم السلام کجا !؟ سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی دوزدوزانی تبریزی مدظله العالی، در درس خارج خود در مسجد اعظم، با اشاره به روایت حضرت اميرالمؤمنين علی عليه السّلام فرمودند: مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنّاسِ اِماما فَليَبْدَأ بِتَعْليمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْليمِ غَيْرِهِ وَلْيَكُنْ تَاْديبُهُ بِسيرَتِهِ قَبْلَ تَأْديبِهِ بِلِسانِهِ وَ مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مُؤَدِّبُها اَحَقُّ بِالاِْجْلالِ مِنْ مُعَلِّمِ النّاسِ ومُؤَدِّبِهِمْ. كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد و پيش از آن كه ديگران را با زبان، ادب بياموزد، با كردارش ادب آموزد و قطعا آموزش دهنده و ادب آموزِ خود، بيش از آموزگار و ادب آموزِ مردم، شايسته تجليل است. [ غرر الحكم، حدیث ۷۰۱۶ / نهج البلاغه ، کلمات قصار ] امام در اینجا به معنای امام معصوم نیست بلکه به معنای عام آن یعنی سرپرست است. در خانه، پدر امام است. مدرسه سرپرستی دارد که پیشوای آن است. از همین رو می‌گوییم امام جماعت. لذا می‌خواهی تربیت کنی؟ مدیر مدرسه و جامعه شوی؟ اگر خودت تربیت نشده باشی امکان ندارد بتوانی ديگران را تعلیم دهی. از همین جهت ما بیچاره ایم. امامت مسجدی را قبول کردی؛ خوب است؛ اما قبلش باید بلد باشی که رساله چه می‌گوید.  بفهمی اعتقادات چیست؟! امامت چیست؟! معاد چیست؟! وقتی بلد نباشی چطور می‌توانی دیگران را تعلیم دهی؟ در اخلاق و تربیت هم همین است. باید خودمان عامل باشیم تا ديگران را امر و نهی کنیم! معصوم علیه السلام می فرمایند: کُونوُا دعات النّاس بِغَیر السنتکم. مردم را با غیر از زبانتان به دین دعوت کنید، ( با عملتان مردم را به دین دعوت کنید ) وقتی خودمان دروغ می‌گوییم چطور حرفمان بر ديگران اثر بگذارد؟ وقتی پدر، اهل نماز و اعمال عبادی نیست، چطور می‌تواند به فرزندان خود امر به نماز کند؟ حضرت می فرمایند: النّاس عَلیٰ دینِ مُلوُکهم. مردمان مطابق با دین و رفتار سرپرستان و حاکمانشان رفتار می کنند. ملوک در اینجا صرفا پادشاه و حاکم نیست بلکه به معنای سرپرست است. تکلیف سنگین است. فقط بالای منبر برویم و آسمان ریسمان ببافیم و تمام؟! قبلا هم به دوستان گفته‌ام اینکه منبر آماده کنید و بدون مد نظر داشتن شرایط جامعه و محل، منبر بروید با آنچه رسول الله صلی الله علیه و آله انجام می‌داد سازگار نیست. رسول الله صل الله علیه و آله، طَبیب دَوّار بطبه بودند. هر جا می‌دیدند دوایی خوب است مداوا می‌کردند. ما باید مسائل مبتلای جامعه را برای مردم تبیین کنیم. در منابر برای هدایت مردم باید سخن گفت. وقتی به دیگران می‌گویی نماز شب بخوان و خودت نمیخوانی اثر ندارد! حرف زدن که کاری ندارد.  مهم عمل انسان است. حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه در آن خطبه معروف می فرمایند: ألا و إنَّ لِكُلِّ مَأمومٍ إماما يَقتَدي بِهِ و يَستَضيءُ بِنورِ عِلمِهِ ، ألا و إنَّ إمامَكُم قَدِ اكتَفى مِن دُنياهُ بِطِمرَيهِ ، و مِن طُعمِهِ بِقُرصَيهِ ، ألا و إنَّكُم لا تَقدِرونَ عَلى ذلكَ ، و لكِنْ أعِينوني بِوَرَعٍ و اجتِهادٍ ، و عِفَّةٍ و سَدادٍ . هان مردمان! هر پيرویی را پيشوايى است كه به او اقتدا مى كند و از نور دانشش پرتو مى گيرد. بدانيد كه پيشواى شما از دنياى خود به دو جامه كهنه و فرسوده و از خوراكش به دو گرده نان بسنده كرده است. البته شما از عهده چنين كارى بر نمى آييد، اما با پارسايى و سخت كوشى و عفّت و درستكارى مرا يارى رسانيد. اگر ما اینطور عمل کرده بودیم دنیا را گرفته بودیم. ما توان نداریم مانند حضرت باشیم اما در انجام واجبات و ترک محرمات باید تلاش کنیم. حضرت امیر علیه السلام برای خودشان هیچ چیز جمع نکردند. آیا ننگ نیست ما ادعای زهد داشته باشیم و بعد از مرگمان مردم بفهمند که چه مال و املاکی داشته ایم؟ ادعای پیروی از اهل بیت علیهم السلام را داریم، اما ما کجا و اهل بیت علیهم السلام کجا ؟! سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
صلی الله علیک یا ابا عبدالله و رحمة الله و برکاته سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«و عَلاماتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُون‏» (سوره مبارکه نحل آیه۱۶) در قرآن، «نجم» (ستاره) یکی از نشانه‌های هدایت معرفی شده؛ نشانه‌ای که در معنا، به آل محمد علیهم السلام دلالت دارد (۱)؛ در این‌ میان، حضرت اخت الرضا، فاطمه معصومه سلام الله علیها نه تنها هادی خلق به سوی حضرت سلطان علی بن‌ موسي الرضا علیه السلام بوده‌اند، بلکه سرچشمه‌ی تکثّر علوم آل محمد علیهم السلام می‌باشند؛ تا آنجا که مضجع شریف و آستان مقدسشان، حرم جمیع آل الله علیهم السلام به شمار می رود (۲) و پناهگاه برای شیعیان در آخرالزمان و مأوای فاطمیان قرار داده شده است (۳). ۱. «إن النجوم‌ هم آل محمّد لأن الاهتداء لا یحصل إلا بهم» تفسیر کنز الدقائق ج۴ص۴۰۲. ۲. «إنّ لَنا حَرَماً و هُو بَلدةُ قُم» بحار الأنوار ج‏۵۷ ص ۲۱۷. ۳. «إذا أصَابَتكُم بَليّةٌ و عَناء فَعَليكُم‌ بِقُمّ فإنّه مَأوَى الفَاطِميّين» بحار الأنوار ج‏۵۷ ص۲۱۵. سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
پیامبر خدا صلی الله علیه وآله: هرکس دختری داشته باشد و او را تباه نکند و به او توهین نکند و پسرانش را بر او ترجیح ندهد... خداوند او را وارد بهشت خواهد کرد! مَنْ كَانَ لَهُ أُنْثَى فَلَمْ يُبْدِهَا وَ لَمْ يُهِنْهَا وَ لَمْ يُؤْثِرْ وُلْدَهُ عَلَيْهَا أَدْخَلَهُ اللَّهُ الْجَنَّةَ. جامع احادیث الشیعه، ج۲۶، ص۶۵۲. سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت‌ الله‌ دوزدوزانی تبریزی پیرامون فضائل حضرت معصومه سلام الله علیها فرمودند: " اگر بخواهیم فضائل و مناقب و کمالات ایشان را درک کنیم، بایست در تقوای ایشان جست و جو نمائیم" اگر بخواهیم از ایشان الگو بگیریم، بایست در عبادت و اطاعات از امام زمان مان از ایشان الگو بگیریم " سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir
نماز اول ماه فراموش نشود. در رکعت اول پس از خواندن حمد سی مرتبه توحید و در رکعت دوم سی مرتبه قدر و بعد از نماز دعای خاص بخواند و صدقه دهد. در بعضی روایات آمده است که بعد از نماز بخواند: بسمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحیم و ما مِنْ دابَّة فی الاْرْضِ إلاَّ عَلَی اللّهِ رِزْقُها و یعْلَمُ مُستَقَرَّها و مُستَودَعَها کُلٌّ فی کِتاب مُبین بسمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ و اِنْ یمْسَسْکَ اللّهُ بِضُرٍّ فَلا کاشِفَ لَهُ إلاّ هُو و اِنْ یرِدْکَ بِخَیر فَلا رادَّ لِفَضْلِهِ یُصیبُ بهِ مَنْ یشاءُ مِن عِبادِهِ و هُوَ الْغَفُورُ الرَّحیمُ بسمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحیم سَیجْعَلُ اللّهُ بَعْدَ عُسْر یسْراً ما شآءَ اللّهُ لا قُوَّةَ إلاَّ بِاللّهِ حَسْبُنَا اللّهُ و نِعْمَ الْوَکیلُ و اُفَوِّضُ اَمْری إِلَی اللّه إِنَّ اللّهَ بَصیرٌ بِالْعِباد لا اِلهَ إلاَّ اَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظّالِمین رَبِّ إِنّی لِما اَنْزَلْتَ اِلَیَّ مِن خَیر فَقیرٌ رَبِّ لا تَذَرنی فَرْداً و اَنْتَ خَیرُ الْوارثینَ. بحار الأنوار ج ۹۴ ص ۱۳۳. سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir