السلام علیک یا ثارالله
#منبرمکتوب
شب چهارم
▪️از سلمان نقل شده است در آخرین لحظات حیات پیامبر اکرم صلی الله علیه، ناگهان حضرت زهرا علیهاالسلام به بالین پدر آمد و با دیدن حال پدر بسیار ناراحت شدند و شروع به گریستن کردند. ناگهان رسول خدا چشم باز کردند و دخترشان را دلداری دادند و پس از اشاره به امام حسن و امام حسین فرمودند: «ای فاطمه، سوگند به خداوندی که مرا به پیامبری برانگیخت. مهدی این امت از نسل این دو فرزندم است. چون دنیا پر از هرج و مرج شد، فتنه ها همه جا را فرا گرفت، راه ها ناامن گشت، گروهی از مردم بر گروه دیگر برای دنیا شبیخون زدند، بزرگان بر زیردستان ترحّم نکردند و کوچکترها احترام بزرگترها را رعایت نکردند، خداوند کسی را خواهد فرستاد که قلعه های ضلالت را فتح می کند، دین را در آخرالزمان حاکمیت می بخشد و زمین بعد از آن که از ستم پرشده از عدالت پرخواهد ساخت».
این سخن بیان ارتباط خونی بین امام حسین و حضرت مهدی است. البته در حدیث دیگری باز پیامبر فرموده بودند که امامان امت من دوازده نفرند که نُه نفر آنها از نسل حسین است و آخرین امام است که قیام می کند و گوشت او از گوشت من است و خون او از خون من است. ولی علاوه بر پیوند خونی باید توجه داشته باشیم که اهداف هر دو امام نیز یکی است. امام حسین علیه السلام به صراحت بیان کرده بودند که برای اصلاح در امّت جد خویش قیام کرده و می خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند و به همان سیره و شیوه مرسوم جدّ و پدر بزرگوارشان عمل کنند. حتی در نامه به بزرگان بصره مبارزه با بدعت های رواج یافته و اقامه احکام الهی که ترک گردیده بود را از اهداف قیام خویش بر شمردند. این موارد دقیقاً هدف امام زمان عجل الله تعالی فرجه نیز است. مثلا در حدیثی امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: هنگامی که مردم به جای قدم گذاشتن در مسیر هدایت الهی دنبال هوا و هوس افتادند و با امیال نفسانی حتی قرآن را تفسیر کرده و در دین بدعت گذاری کردند مهدی موعود قیام کرده و تعالیم اصیل قرآن و اعتقادات صحیح اسلامی را جانشین خرافات و بدعت ها می نماید.
▪️وجه دیگر قیام حسینی رد حکومت های فاسد و اعلام برائت از نسخه اُموی اسلام بود. در قیام نیز اعلام برائت از دشمنان و رد آنها جایگاه ویژه ای دارد. امام باقر علیهالسلام در این موضوع فرمودند: حضرت مهدی مردم را به سوی کتاب خدا، سنّت پیامبر و ولایت علی بن ابی طالب و بیزاری از دشمنان آنان دعوت خواهد کرد. علاوه بر این دعوت مبارزه با مستکبران و دفاع از مظلومان عالم از اهداف قیام مهدوی است. به این دلیل است که بعد از پر شدن جهان از ظلم و جور حضرت قیام می کند. هرکس که بخواهد در زمره یاران امام زمان باشد باید یار و یاور مظلومان عالم باشد و این را در عصر غیبت تمرین کرده باشد.
بله از آنجا که بزرگترین ظلم ها در کربلا صورت گرفته است امام عصر وظیفه خونخواهی اباعبدالله الحسین علیه السلام را نیر بر عهده دارد.
وارد شده است وقتی امام ظهور می کند مابین رکن و مقام پنج ندا می دهد:
۱- ألا يا أهل العالم أنا الإمام القائم
۲- ألا يا أهل العالم أنا الصمصام المنتقم
۳- ألا يا أهل العالم إن جدّي الحسين قتلوه عطشان
۴- ألا يا أهل العالم إنّ جدّي الحسين طرحوه عريانا
۵- ألا يا أهل العالم إنّ جدّي الحسين سحقوه عدوانا
▪️سوره اسرا آیه۳۳
وَ لاتَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللهُ إِلّا بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطانا
و كسى را كه خداوند خونش را حرام شمرده، جز بهحقّ به قتل نرسانيد و آن كس كه مظلوم كشتهشده، براى وليّش حقّ قصاص قرار داديم.
در تفسیر آیه از امام باقر نقل شده که منظور از وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً، «او حسینبنعلی است و منظور از فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُورا؛ مقصود امام مهدی است که نامش در آیه منصور میباشد.
نکات خاصی در پیوند امام حسین و قیام مهدوی وجود دارد مثلاً در حدیث روز قیام را روز عاشورا یاد کردند یا شعار حضرت که یالثارات الحُسَین است و حتی آمده که طنین صدای امام زمان طنین صدای امام حسین است. عده ای از اصحاب امام حسین در زمره اصحاب امام زمان هستند و با رجعت به یاری امام زمان می آیند. حتی در حدیث آمده بعد از ظهور و قیام و وفات امام عصر در حدیث آمده که حسین بن علی مسئول نماز و دفن ایشان میشود. اینها همگی بازگو کننده دو نکته می باشد
▪️نکته اول اینکه هرچقدر در معرفی امام حسین به جهانیان تلاش کنیم ظهور جلو می افتد چون وقتی امام خود را منتقم خون حسینی معرفی می کند برای جهانیان آشنا هست و به سادگی به حضرت می پیوندند. دوم اینکه از همین محافل و مجالس حسینی سربازان امام زمان جذب می شوند.
▪️میرزا احمد سیبوبه:
بیشترین گریه های امام زمان برای حضرت زینب است.
ام المصائب زینب ، شریکة الحسین زینب
@EAhkam
شب چهارم محرم.aac
25.78M
▪️▪️▪️منبر شب چهارم محرم 1443
🌷🍀پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی
♻️🔰 لینک #کانال پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
♻️🔰 لینک #گروه پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 http://eitaa.com/joinchat/170328076Cfaddc15100
🏴فرمودامامِصادقِماروضهجنتاست
دنیاجهنماست،بروسمت جنتش
➖امام صادق علیه السلام:
مَنْ أَنْشَدَ فِی الْحُسَیْنِ (ع) شِعْراً فَبَکَی وَ أَبْکَی عَشْراً کُتِبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ وَ مَنْ أَنْشَدَ فِی الْحُسَیْنِ شِعْراً فَبَکَی وَ أَبْکَی خَمْسَةً کُتِبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ وَ مَنْ أَنْشَدَ فِی الْحُسَیْنِ شِعْراً فَبَکَی وَ أَبْکَی وَاحِداً کُتِبَتْ لَهُمَا الْجَنَّةُ وَ مَنْ ذُکِرَ الْحُسَیْنُ (ع) عِنْدَهُ فَخَرَجَ مِنْ عَیْنِهِ [عَیْنَیْهِ] مِنَ الدُّمُوعِ مِقْدَارُ جَنَاحِ ذُبَابٍ کَانَ ثَوَابُهُ عَلَی اللَّهِ وَ لَمْ یَرْضَ لَهُ بِدُونِ الْجَنَّة
➖ کسی که در مرثیه حسین بن علی علیهما السّلام شعری خوانده و خود گریه کرده و ده نفر دیگر را بگریاند بهشت بر ایشان واجب می گردد.
و کسی که در مرثیه حسین علیه السّلام شعری خوانده و خود گریه کرده و یک نفر دیگر را بگریاند، بهشت برای هر دو واجب می شود.
و کسی امام حسین را نزدش یاد کنند و از چشمش به مقدار بال مگس اشک بیاید، ثواب و اجر او بر خداست و خداوند برای وی به کمتر از بهشت اجر و ثواب نمی دهد.
🔹 ثواب الاعمال، صفحه ۱۷۸
♻️🔰 #کانال پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
♻️🔰 #گروه پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 http://eitaa.com/joinchat/170328076Cfaddc15100
السلام علی الوتر الموتور
#منبرمکتوب
شب پنجم
▪️در عاشورا می بینیم از بین مسلمانان تنها عده محدود و معدودی به یاری امام خویش آمدند و به دست او به سعادت نائل شدند. درحالی که امام حسین از آغاز حرکت و قیام آغوش خویش را باز کرده و از افراد مختلف حتی با عقائد گوناگون دعوت می کند تا به او بپیوندند. نامه به اهل بصره، دعوت از عبیدالله بن حر، دعوت از زهیر بن قین و وهب نصرانی یا عمرو بن قیس و غیره از این دست است. البته از بین این دعوت ها، تنها وهب و زهیر به یاری امام آمدند.
حتی امام در خود روز عاشورا نیز دست از دعوت بر نداشت و از آغاز جنگ تا لحظاتی قبل از شهادت دعوت خویش را تکرار کرد. امام در آغاز نبرد اینگونه ندا داد: أَمَا مِنْ مُغِیثٍ یُغِیثُنَا لِوَجْهِ اللهِ؟ أَمَا مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله
و در آخرین لحظات عمر خویش، در گودال قتلگاه آخرین رمق ها و توان خویش را صرف این جملات کرد:
هَلْ مِنْ ذَابٍّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله؟ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ یَخافُ اللهَ فِینا هَلْ مِنْ مُغِیثٍ یَرْجو اللهَ بِإِغاثَتِنا هَلْ مِنْ مُعِینٍ یَرْجو مَا عِنْدَ اللهِ فِی إِعانَتِنا
▪️حال ما باید بفهمیم که چه مانع هایی باعث عدم اجابت ولی خدا شد تا ما خود را از آنها حفظ کنیم که مبادا ما هم به امام زمان خویش پاسخ منفی دهیم. یک عامل ریشه ای که در شب های قبل گفتیم عدم وجود ایمان حقیقی و کامل است. ایمان از روی حرف و لقلقه زبان. ایمان همراه دنیاپرستی و مادی گرایی ها. دلیل دیگر اهل ایثار و فداکاری نبودن است. کسی که روحیه ایثارگری ندارد جایی در سپاه حضرت مهدی نخواهد داشت. چون عدم ایثارگری نشانه ترک ایمان یا ایمان حداقلی است پس چنین شخصی افتخار سربازی امام عصر را نخواهد داشت. امام علی علیه السلام ایثار را اینگونه معرفی میکند
الإِيثارُ أحسَنُ الإِحسانِ و أعلى مَراتِبِ الإِيمانِ
چه ایثار و فداکاری ای بالاتر از شهادت، یعنی ایثار جان. از این رو است که از شهدا برای یاری امام زمان دعوت می شود تا بیایند و حضرت را یاری کنند
امام صادق علیه السلام فرمودند سعادتمندی فرد ایثارگر حتمی است
فازوا وَ اللّه و أفلَحوا
پس باید به کلاس فداکاری و ایثار بیشترین اهمیت را بدهیم همانطور که امام حسین در مکه از اهل ایثار دعوت کرد
مَنْ کَانَ فِینَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَی لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا
پس کسی که دست از جان شسته نیست و اهل ایثار و فداکاری نمی باشد نمی تواند به فیض همراهی امام مهدی علیه السلام نائل شود.
▪️دیگر عامل عدم همراهی با امام زمان، بیماری دل و سخت شدن آن است. اینکه حرف حق در فرد اثر نمی گذارد. حق را از باطل تشخیص نمی دهد. اگر هم تشخیص دهد این بیماری پای او را از حرکت انداخته و نمی تواند در مسیر هدایت قدمی بردارد. قلب که بیمار شد از سخن و نفس امام هم کاری بر نمی آید. مثلا می بینیم که امام حسین شخصاً و حضوری عبیدالله ابن حر را دعوت کرد حتی به او سخن پیامبر را یادآور شد که حضرت فرمودند: مَنْ سَمِعَ داعِیَةَ أَهْلِ بَیْتی وَ لَمْ یَنْصُرْهُمْ عَلى حَقِّهِمْ إِلاَّ أَکَبَّهُ اللهُ عَلى وَجْهِهِ فِى النّارِ؛ هر کس فریاد استغاثه اهل بیت مرا بشنود و به یاریشان نشتابد خداوند وى را به رو در آتش دوزخ اندازد. ولی با این حال باز ابن حر در زمره یاران امام قرار نگرفت.
بله برای همراهی با امام زمان باید خطر گناهان کوچک را جدی بگیریم. گناه را ذنب می گویند چون دنباله دار است و پی در پی می آید. از روز اول فرد قاتل امام زمان نیست کم کم به این روز افتاده است
▪️سوره توبه آیه ۱۲۴ و ۱۲۵
وَإِذَا مَا أُنْزِلَتْ سُورَةٌ فَمِنْهُمْ مَنْ يَقُولُ أَيُّكُمْ زَادَتْهُ هَذِهِ إِيمَانًا فَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا فَزَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَهُمْ يَسْتَبْشِرُون
وَأَمَّا الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزَادَتْهُمْ رِجْسًا إِلَى رِجْسِهِمْ وَمَاتُوا وَهُمْ كَافِرُون
سوره ای نازل میشود عده ای ایمان می آورند ولی افرادی که قلب مریضی دارند به کفر آنها اضافه میشود و در کفر خودشان می میرند.
امام باقر علیه السلام در حدیثی می فرمایند: مَا مِنْ شَیءٍ أَفْسَدَ لِلْقَلْبِ مِنْ خَطِیئَةٍ إِنَّ الْقَلْبَ لَیوَاقِعُ الْخَطِیئَةَ فَمَا تَزَالُ بِهِ حَتَّى تَغْلِبَ عَلَیهِ فَیصَیرَ أَعْلَاهُ أَسْفَلَهُ
هیچ چیز مانند گناه، تباه کننده دل نیست. دل سراغ گناه میرود و دچار معصیت میشود؛ همواره دست به گریبان با آن است، تا آنکه گناه بر او چیره شود و دل را زیر و رو میسازد
فرد عالی است ولی گناه او را تا اسفل السافلین پایین می کشاند بدون آنکه به او ذره ای رحم کند. در این صورت نه تنها سخن و نفس امام اثرگذار نخواهد بود بلکه آیات قرآن که باید سبب هدایت باشد سبب گمراهی و ضلالت میشود
▪️یک بیت روضه
بگذاريد ببيند كه خودش يك حسن است
حبس در خيمه شدن بر ضرر مردان است
@EAhkam
شب پنجم محرم.aac
25.2M
▪️▪️▪️منبر شب پنجم محرم 1443
🌷🍀پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی
♻️🔰 لینک #کانال پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
♻️🔰 لینک #گروه پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 http://eitaa.com/joinchat/170328076Cfaddc15100
🏴جانداشتبهخیمهاوحملهورشدند فابکعلیالحسینشکستندحرمتش
➖قَالَ الرِّضَا علیه السلام:
إِنَّ يَوْمَ الْحُسَيْنِ أَقْرَحَ جُفُونَنَا ، وَ أَسْبَلَ دُمُوعَنَا ، وَ أَذَلَّ عَزِيزَنَا بِأَرْضِ كَرْبٍ وَ بَلَاءٍ ، أَوْرَثَتْنَا الْكَرْبَ وَ الْبَلَاءَ إِلَى يَوْمِ الِانْقِضَاءِ .
فَعَلَى مِثْلِ الْحُسَيْنِ فَلْيَبْكِ الْبَاكُونَ ، فَإِنَّ الْبُكَاءَ عَلَيْهِ يَحُطُّ الذُّنُوبَ الْعِظَامَ "
➖روز شهادت حسین(ع) چشم ما را ریش کرد و اشک ما را روان ساخت و عزیز ما را در زمین کربلا خوار کرد و ما را تا قیامت به گرفتارى و بلا دچار ساخت.
اگر کسی خواست گریه کند، بر مانند حسین باید گریه کند. این گریه، گناهان بزرگ را بریزد.
🔹امالی صدوق، ص۱۲۸
♻️🔰 #کانال پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
♻️🔰 #گروه پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 http://eitaa.com/joinchat/170328076Cfaddc15100
📚 تغییر و تبدیل در انجام دادن نذر
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
💢 حکم روزه گرفتن در دهه اوّل محرّم
💠 سؤال :
حکم روزه گرفتن در ماه محرم چیست؟
✍🏻 پاسخ :
❇️ طبق نظر مشهور روزه گرفتن در اوّل ، سوّم و هفتم محرّم مستحبّ است .
🔸روزه گرفتن در روز عاشورا مکروه است .
🔹آیت الله وحید : روزه گرفتن روز عاشورا بنابر احتیاط واجب ، جایز نیست .
🔸آیت الله فاضل : روزه گرفتن در روز عاشورا مکروه است ؛ ولی مستحبّ است بدون نیّت روزه ، تا عصر از خوردن و آشامیدن خودداری کند .
💢 العروه الوثقی (المحشی) ، ج 3 ، ص 659 ، اقسام الصوم اربعه.- توضیح المسائل مسأله 1747 .
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
26.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴احکام عزاداری
🔹حجّة الاسلام والمسلمین وحیدپور
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
السلام علی الشهید الشهداء
#منبرمکتوب
شب ششم
▪️قرآن سوره حج آیه ۴۶ می فرماید:
فَإِنَّها لاتَعْمَى الاْ َبْصارُ وَ لکِنْ تَعْمَى الْقُلُوبُ الَّتِی فِی الصُّدُور
چشم هاى ظاهر نابینا نمى شود، بلکه دل هائى که در سینه ها جاى دارد نابینا مى گردد
آرى، بدترین اثر گناه و ادامه آن، تاریک ساختن قلب و از میان بردن نور علم و حس تشخیص است، گناهان از اعضاء و جوارح سرازیر قلب مى شوند و قلب را به یک باتلاق متعفن و گندیده مبدل مى سازند، اینجاست که انسان راه و چاه را تشخیص نمى دهد و مرتکب اشتباهات عجیبى مى شود که همه را حیران مى کند.
با دست خود، تیشه به ریشه سعادت خویش مى زند و سرمایه خوشبختى خویش را به باد فنا مى دهد.
در حدیثى از پیغمبر اکرم صلى الله علیه وآله مى خوانیم: «کَثْرَةُ الذُّنُوبِ مَفْسَدَةٌ لِلْقَلْبِ»
اینکه می بینیم حرف و سخن و نفس امام اثرگذار نیست به این دلیل است که در اثر گناه کور دل شدند. هر کس که کور دل باشد در سپاه مهدی فاطمه نیز جایی نخواهد داشت. همچنانکه کوردلان از کاروان حسینی جا ماندند و حتی برخی از آنها با سپاه عمر سعد و یزید همراه شدند.
▪️آقا امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند:
إِنَّ لِلَّهِ عُقُوبَاتٍ فِی الْقُلُوبِ وَ الْأَبْدَانِ ضَنْک فِی الْمَعِیشَةِ وَ وَهْنٌ فِی الْعِبَادَةِ وَ مَا ضُرِبَ عَبْدٌ بِعُقُوبَةٍ أَعْظَمَ مِنْ قَسْوَةِ الْقَلْبِ
همانا، خدا عِقاب هایی در قلب و بدن دارد؛ [مانند] تنگی معیشت و سستی در عبادت. و هیچ بنده ای به عقوبتی بزرگ تر از قساوت قلب، مجازات نشده است.
چرا سخت ترین عقوبت سخت دلی است؟ چون تیر آخر است و فرد دیگر بعد از آن امیدی به سعادت و هدایت ندارد.
گناهان سبب آن میشود که انسان قدم به قدم از رنگ و بوی امام خود فاصله بگیرد تا جایی که با امام خود غریبه میشود. انقدر غریبه که دیگر حرف امام در او تأثیری نمی گذارد. به علاوه اینکه چنین شخصی مایه آبروریزی برای امام خود و مکتب امامت نیز بوده است. امام صادق علیه السلام شیعیان را سه گروه معرفی کردند:
الشِّيعَةُ ثلاثٌ:
مُحِبٌّ وادٌّ فهُو مِنّا
و مُتَزَيِّنٌ بنا و نحنُ زَينٌ لِمَن تَزَيَّنَ بنا
و مُستَأكِلٌ بِنَا الناسَ و مَنِ استَأكَلَ بِنَا افتَقَر
شيعه سه نوع است:
دوستدارِ مهر ورز [ نسبت به ما] . چنين شيعه اى از ماست
و شيعه اى كه خود را به ما مى آرايد و ما مايه آراستگى چنین كسى هستيم
و شيعه اى كه ما را وسيله ارتزاق خود قرار مى دهد و كسى كه به وسيله ما ارتزاق كند فقير مى شود.
طبق این حدیث کسی که اهل محبت به ائمه باشد و کسی که آبروداری کند و به خاطر آنها ترک گناه نماید از شیعیان بهشتی و خوش عاقبت شمرده می شود.
▪️در حدیث دیگری امام صادق می فرمایند
مَنْ تَوَلَّی آلَ مُحَمَّد وَ قَدَّمَهُمْ عَلَی جَمِیعِ النَّاسِ بِمَا قَدَّمَهُمْ مِنْ قَرَابَهًِْ رَسُولِ اللَّهِ فَهُوَ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ لِمَنْزِلَتِهِ عِنْدَ آلِ مُحَمَّد لَا أَنَّهُ مِنَ الْقَوْمِ بِأَعْیَانِهِمْ وَ إِنَّمَا هُوَ مِنْهُمْ بِتَوَلِّیهِ إِلَیْهِمْ وَ اتِّبَاعِهِ إِیَّاهُمْ وَ کَذَلِکَ حُکْمُ اللَّهِ فِی کِتَابِهِ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ وَ قَوْلُ إِبْرَاهِیمَ فَمَنْ تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی وَ مَنْ عَصانِی فَإِنَّکَ غَفُورٌ رَحِیمٌ
کسی که اهل ولایت باشد و به اهل بیت پیامبر بیشتر از دیگران اهمیت دهد در فرمانبرداری در تبعیت و پیروی، از آل و خاندان محمد شمرده میشود. همچنانکه حضرت ابراهیم فرمود هرکس از من تبعیت کند از من است.
امام حسین علیه السلام نیز در حدیثی نکته مهم در همراهی شیعیان با خویش را تبعیت بر شمرده و تا اینکه فرد در اعمال و رفتار خویش تابع آنها نباشد شیعه و حتی دوست ایشان هم شمرده نمی شود. حضرت فرمودند: شِیعَتُنَا وَ هُمْ مَوَالِینَا وَ هُمْ مِنَّا وَ لِذَلِکَ قَالَ إِبْرَاهِیمُ فَمَنْ تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی.
شیعیان ما که دوستان ما هستند از ما شمرده میشوند همچنانکه حضرت ابراهیم بیان کرده که هرکس از من تبعیت کند از من است.
در اهمیت زندگی در سایه تقوا همین بس که پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله فرمودند: کُلُّ تَقِیٍّ وَ نَقِیٍّ آلی؛ یعنی هر فرد متقی و پرهیزگار از آل و خاندان من است. بنابراین زندگی همراه با تقوا سبب همراهی با امام زمان است و ترک آن خطر دشمنی با ایشان را دارد.
حال سؤال اینجاست اهل گناه باشیم که سبب
دوری ما از اهل بیت
سنگ دلی
بیاثر شدن سخن و نفس امام در فرد
خروج گناهکار از زمره شیعیان
کم شدن رزق انسان
گرفتن لذت عبادت و اشک از انسان
میشود یا اهل ترک گناه و زندگی همراه با تقوا باشیم که ما را نه تنها از شیعیان و محبان بلکه ما را در زمره خاندان پیامبر وارد میسازد؟
▪️نادى يَا عمّاه
با اسب به روی بدنش افتادند
با کینه ی بابا حسنش افتادند
آنقدر عسل گفت که در آخر کار
با نیزه به جان دهنش افتادند
@EAhkam
شب ششم محرم.aac
27.78M
▪️▪️▪️منبر شب ششم محرم 1443
🌷🍀پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی
♻️🔰 لینک #کانال پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
♻️🔰 لینک #گروه پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 http://eitaa.com/joinchat/170328076Cfaddc15100