Shab18Ramazan1400[02].mp3
9.48M
🔰 #قطعه پیشنهادی
🎙آتیش گناه سرد میشه با اشکای روضهات
(زمزمه مناجات با خدا و نجوا با امام حسین)
🔺با نوای : حاج میثم مطیعی
MeysamMotiee.ir/post/2382
🔸 منبر مکتوب شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و یک رباعی توسل به امیرمؤمنان علی علیه السلام
◼️ شب قدر شب بخشش و مغفرت الهی، شب تفکر و تعقل، شب تصمیمات بزرگ و آشتی با خداست. اما آن چیزی که مختص شب قدر است و در درجه اول مطرح می شود بحث مقدرات است. در شب قدر تقدیر انسان تعیین می شود و به این دلیل است که در این شب ما بیشتر به دعا و مناجات ها رو می آوریم. حتی اگر در این شب ها ما فکر هم می کنیم به یاد نواقص گذشته و یا نیازمندی های خود برای زندگی بهتر می گردیم تا آنها را از خداوند بخواهیم و در تقدیر ما رقم بخورد. اما ملاک بهترین تقدیر چیست؟
◼️ تقدیر و قدر به معنای اندازه گیری است. این اندازه گیری با توجه به ظرفیت افراد و نقش های آنها متفاوت است. پس تقدیر نیکو برای هر موجودی مختص به خود است. به عنوان مثال اگر بینایی یک زنبور عسل یا شنوایی یک آهو را به یک انسان بدهیم؛ وی را قوی تر نکردیم بلکه نقش انسانی وی را هم مختل نموده ایم. پس هر زیاد شدنی به نفع و هر کم شدنی به ضرر نمی باشد. مثلاً باید بگوییم ثروتمندان و حتی عالمان نیز از اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می شوند. چرا که اگر ثروت آنها را به گمراهی بکشاند یا مقدمات گناهان مختلف را برای آنها فراهم آورد و یا علم اگر مورد عمل واقع نشود و یا شخص را به تکبر بکشاند بودن نوع علم و ثروت نه تنها خوب و خیر نیست بلکه شر نیز می باشد. همچنین است مسئولیت های مختلف. اینکه کسی به وزارت می رسد شاید تقدیر خوبی برای او نبوده باشد و فرد به جای خدمت، خیانت به مملکت و مردمی در پرتوی آن پست نماید.
◼️ انسانی که شناخت کامل از جهات دنیوی و اخروی خود دارد تنها می تواند بهترین ها را بیابد و به دنبال آن از خداوند آنها را بخواهد. ولی این شناخت کامل هم ممکن نیست مگر با استفاده از قرآن کریم که در اصل شناخت نامه سعادت دنیوی و اخروی انسان است و توسط خالق انسان تعیین و تبیین گشته است. در شب قدر که قرآن را به سر می گیریم در اصل ما می گوییم بار الها با توجه به وظیفه و ظرفیتی که داریم آنچه با ملاک های قرآنی سعادت ماست را برما مقدر فرما.
◼️ در جملات پایانی قرآن سر گرفتن طبق روایات و تعالیم اهل بیت علیهم السلام، می گوییم: أَنْ تَجْعَلَنِي مِنْ عُتَقَائِكَ مِنَ النَّارِ؛ یعنی خدایا مرا از آتش نجات بده و منظور از آن آتش حرام کردن استعدادهای ذاتی، آتش انجام ندادن مسئولیت ها، آتش کم کاری و آتش کفران نعمت است. گناهان، غفلت ها و حتی عذاب الهی نیز از این سه مورد متولد شده و معنای دعا یک معنای بسیار کاملی است.
قرآن کریم به ما یادآور می سازد که حیثیت انسانی خود را با حیثیت جمادی تعویض نکنید. بله به بیان قرآن کسانی که گوش دل آنها حق پذیر نیست و قلب آنها در برابر حقیقت خاشع نیست مانند سنگ هستند. ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُكُمْ مِنْ بَعْدِ ذَٰلِكَ فَهِيَ كَالْحِجَارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً(بقره/ 74) سپس دل های شما بعد از آن [معجزه شگفت انگیز] سخت شد، مانند سنگ یا سخت تر. در ادامه آیه خداوند می فرماید از دل سنگ آب حداقل سرازیر می شود ولی دل هایی که در برابر حق و حقیقت تسلیم نیست هیچ بهره ای ندارند.
◼️ برخی از شخصیت ها حتی آنقدر از حیثیت انسانی فاصله گرفتند که تبدیل به حیثیت حیوانی و پست تر از آن شده اند. اعمالی که هیچ بویی از خدا، رحم، مروت، جوانمردی، ایثارو انفاق را نبرده و دل هایی که از این صفات خالی است به هیچ عنوان در حد و اندازه های انسانی نیست. و این همان حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است که فرمود: «رُبَّ مرکوب خیر من راکب لأنّه اکثر ذکراً منه »؛ چه بسیار مرکوبی که از سوارکار خود بهتر است چون ذکر او و یاد خدا در او بیشتر است.
◼️ پس این انسان در شب قدر می آید تا اولا خود را اندازه بگیرد و ببیند که در حد و اندازه های انسانی است؛ آیا حیثیت انسانی خود را حفظ کرده است یا اینکه باید بیشتر توجه یه قرآن کند و الگوهایی از انسان های کامل را مد نظر قرار دهد تا به آن حیثیت انسانی برگردد. بنابراین باید بگوییم شب قدر شب شناخت ظرفیت ها و خواستن به اندازه همان ظرفیت هاست. نه بیشتر و نه کمتر. یک انسان متعالی در سه حیطه ایمان و رابطه قلبی و اعتقادی با خداوند، عمل نیک و صالح، دلسوزی و خیرخواهی برای دیگران به تعادل رسیده و در کنار اینها دشمن شناس خوبی نیز است. دشمنانی که حتی در لباس انسانی می خواهند او را از شخصیت و حیثیت انسانی خارج کرده و به مانند خود در حد و اندازه های یک سنگ یا یک حیوان و حتی پست تر از آنها در بیاورند. در شب قدر باید فکر کرد در سال گذشته تا چقدر انسان بودیم و چگونه می توانیم بیشتر انسان باشیم.
◼️◼️ رباعی شهادت حضرتِ علی علیه السلام
یک جور زدند ، از دو زانو افتاد
یا فاطمه گفت و روی پهلو افتاد
از شدت ضربه سر فقط باز نشد
چه فاصله ای بین دو ابرو افتاد
التماس دعا
🔸 منبر مکتوب شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان
◼️امام صادق علیه السلام
«التَّقْدیرُ فی لَیْلَةِ الْقَدْرِ تِسْعَةُ عَشْرٍ، وَالاِْبْرامُ فی لَیْلَةِ اِحْدی وَ عِشْرینَ وَالْاِمْضاءُ فی لَیْلَةِ ثَلاثَ وَ عِشْرینَ تقدیر امور و سرنوشتها در شب قدر، یعنی شب نوزدهم، تحکیم آن در شب بیست و یکم، و امضا آن در شب بیست و سوم صورت میگیرد.»
ما باید تکلیف تقدیر خود را در این شب ها معلوم کنیم. بهترین مقدرات را از خداوند بخواهیم و این کار آسانی نیست. شناخت بهترین و کاملترین هدف و تقدیر خودش سخت ترین کار است که تنها برای افرادی که قدر و منزلت انسان را شناختند ممکن است. آنها با نگاه به انسان کامل یعنی پیامبر و اهل بیت می فهمند که چه استعدادی خداوند به آنها داده و کدام مسیر را باید بروند و چه کمبودها و کاستی های دارند.
◼️ بهترین دعا در شب قدر شناخت انسان کامل است تا با چنین شناخت و وصالی فرد به دنبال انسان شدن باشد، برنامه ریزی برای آدم شدن و آدم ماندن داشته باشد. چرا که همه ما با فطرت انسانی و الهی به دنیا آمدیم و باید تلاش کنیم تا آن را حفظ نماییم. بله فرقی بین فطرت الهی و انسانی نیست. چرا که او خلیفه و جانشین خود ما را معرفی کرده است.
◼️ فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیهَا؛ طبق این آیه کریمه همه ما با فطرت انسانی و الهی پا به دنیا گذاشته ایم و باید نهایت تلاش و دغدغه خود را به کار بگیریم تا سالم از این دنیا خارج شویم. یعنی با فطرتی پاک و مطهر. این دغدغه دغدغه مهمی است. آنقدر مهم که در دعاها داریم: أَخْرِجْنِي مِنَ اَلدُّنْيَا سَالِماً
◼️نه اینکه خیال کنیم این خواهش و التماس و دعا یک تحفه ای از فلان عالم یا سالک و عارف است نه، ای خواسته و خواهش امام صادق علیه السلام از خداوند است، پس ببینید چقدر این دغدغه سالم و انسان از دنیا رفتن مهم و سخت است. آنقدر سخت که نیاز به کمک و استعانت خدا دارد. از امام ششم اینگونه مناجات در کتاب کافی نقل شده است:
اَللَّهُمَّ أَعِنِّي عَلَى هَوْلِ يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ وَ أَخْرِجْنِي مِنَ اَلدُّنْيَا سَالِماً وَ زَوِّجْنِي مِنَ اَلْحُورِ اَلْعِينِ وَ اِكْفِنِي مَئُونَتِي وَ مَئُونَةَ عِيَالِي وَ مَئُونَةَ اَلنَّاسِ «وَ أَدْخِلْنِي بِرَحْمَتِكَ فِي عِبٰادِكَ اَلصّٰالِحِينَ»
اصلا باید این را در شب قدر از خدا خواست، خدایا در روز ترسناک قیامت به من کمک کن، و من را یاری نما که سالم از دنیا خارج شوم. حورالعین را به ترویج من در بهشت دربیاور و در دنیا کمک کن که خرج خانواده را بتوانم تامین کنم و باز در آخرت خدایا مرا با نیکوکاران با رحمت و مهربانی خودت داخل فرما.
◼️هم دنیا هم آخرت، سعادت هردو در این مناجات دیده شده و البته می بینیم که اهمیت بیشتر به آخرت تخصیص یافته است. یعنی محبوبیت آخرت بیشتر از دنیا دوستی است. در قرآن کریم کسانی که مظاهر دنیوی را بیشتر از آخرت دوست داشته باشند فاسق معرفی شدند:
بگو اگر پدران و پسران و برادران و زنان و خاندان شما و اموالى كه گرد آورده ايد و تجارتى كه از كسادش بيمناكيد و خانه هایی که به آن دلبسته اید
أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّى يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ
◼️الله، چهارده معصوم و جهاد تلاش در راه خدا وظیفه روزانه ما در این دنیا است و تا برنامه ریزی برای این سه هدف نداشته باشیم نمی توانیم بگوییم که می توانیم سالم از دنیا خارج شویم. حتی ممکن است در دنیا هم مضحکه شویم و نام ما و کار ما عبرتی برای آیندگان شود.
◼️ببینید تمام حرف این فایل صوتی منتشر شده این است که بگذارید مردان مذاکره تصمیم گیری برای ملک و مملکت کنند نه مردان مقاومت و جهاد تا دنیا آباد شود. این حرف دو خطای بزرگ و تکراری دارد. انتخاب امیرالمؤمنین علیه السلام برای تصمیمگیری امت، مالک اشتر بود یعنی مرد جهاد و مقاومت، مردم فشار آوردند و جانشین او ابوموسی اشعری را قرار دادند مرد مذاکره. نتیجه چه شد؟ آیا در دنیا موفق شدند؟ آیا سعادت همین دنیا را به دست آوردند تا آخرت را بیاییم بررسی کنیم. قرآن می گوید فسق این است که دنیا را بیش از آخرت دوست داشته باشی و جهاد دوستی یعنی آخرت دوستی.
◼️ماه رمضان است از خدا می خواهیم: أَسْأَلُكَ أَنْ تَقْتُلَ بِي أَعْدَاءَكَ وَ أَعْدَاءَ رَسُولِكَ
چرا مسئولان مقاومت دوستی و جهاد دوستی را ترویج نمی دهند. مگر سیاستی غیر از سیاست قرآنی دارند؟ باز در دعا های ماه رمضان داریم: قَتْلًا فِي سَبِيلِكَ مَعَ وَلِيِّك فَوَفِّقْ لَنَا، چرا در ماه رمضان شهادت طلبی را فرهنگ ایثار و شهادت را آموزش و رواج نمی دهیم؟ چرا سربازی برای امام زمان و شهادت در رکاب او را ترویج نمی دهیم؟
📌 التماس دعا
🔴 توصیه های امام صادق " سلام الله علیه برای شب بیست و سوّم ماه مبارک رمضان
▪️أَنَّ لَیْلَةَ الثَّالِثِ وَ الْعِشْرِینَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ هِیَ لَیْلَةُ الْجُهَنِیِّ فِیهَا یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ (سوره دخان آیه4) وَ فِیهَا تُثَبَّتُ الْبَلَایَا وَ الْمَنَایَا وَ الْآجَالُ وَ الْأَرْزَاقُ وَ الْقَضَایَا وَ جَمِیعُ مَا یُحْدِثُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِیهَا إِلَى مِثْلِهَا مِنَ الْحَوْلِ فَطُوبَى لِعَبْدٍ أَحْیَاهَا رَاکِعاً وَ سَاجِداً وَ مَثَّلَ خَطَایَاهُ بَیْنَ عَیْنَیْهِ وَ یَبْکِی عَلَیْهَا فَإِذَا فَعَلَ ذَلِکَ رَجَوْتُ أَنْ لَا یَخِیبَ إِنْ شَاءَ اللَّه
▪️شب بیست و سوّم رمضان ، همان شب جهنى1 است که در آن ، هر امر محکمى فیصله داده خواهد شد و در آن شب ، هر حادثهاى اعم از بلا ، مرگ ، زندگى و روزى و تمام آنچه از حوادث الهى در این شب و سایر شبها در طول سال واقع خواهد شد ، معیّن مىشود ؛ سپس امام علیه السّلام مىافزایند خوشا به حال آن بندهاى که شب یاد شده را به رکوع و سجود احیا کند و گناهان خود را در مقابل دیدگان مجسّم کند و بر انجام آنها بگرید که اگر چنین کرد ، امیدوارم که به خواست خدا ناامید نشود .
📚(الدعوات (للراوندی) / سلوة الحزین، النص، ص۲۰۷)
۱. جهنی لقب «عبد اللّه بن انیس انصاری» صحابی پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم است . وى به جهت دور بودن منزلش از مدینه از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله و سلّم تقاضا کرد که براى ورود به مدینه شبى را براى او معیّن کند . پیامبر صلّى اللّه علیه و آله و سلّم شب بیست و سوّم ماه رمضان را تعیین کرد ؛ از این رو ، این شب به « لیلة الجُهَنى » نام گرفت .
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
#دستورات مأثور
🔴 اعمال مخصوص شب بیست و سوّم ماه مبارک رمضان
🔻 ۱. غير از غسل اوّل شب ، غسلی نيز در آخر شب روايت شده که امام صادق "سلام الله علیه" در اين شب دو بار غسل نمودند يک بار در اوّل شب و بار ديگر در آخر شب .
🔻۲. نماز مخصوص اين شب :
هر كه شب بيستم و سوّم ماه رمضان هشت ركعت نماز به هر سوره كه ميسّر شود را بخواند ، درهای آسمانهای هفتگانه برای او گشوده شود و دعايش به اجابت رسد .
🔻۳. قرائت سوره قدر هزار مرتبه :
ازحضرت صادق "سلام الله علیه " روايت است که فرمود :
« اگر کسی در شب بيست و سوّم ماه رمضان هزار مرتبه سوره قدر را بخواند قطعاً صبح خواهد کرد در حالی که يقين او در اعتراف به آن چه مخصوص به ماست (ولايت ما) بيشتر می شود و اين نيست جز به خاطر آن چه در خواب ديده است »
🔻۴. خواندن سوره عنكبوت ، روم :
ازحضرت صادق "سلام الله علیه " روايت است که فرمود :
« هرکس دو سوره عنکبوت و روم را در شب بيست و سوم بخواند به خدا سوگند اهل بهشت خواهد بود و من قيدی نمی کنم و بيمی ندارم که خداوند متعال بر اين سوگند ، گناهي بر من بنويسد اين دو سوره جايگاه و يژه ای نزد خداوند متعال دارند »
🔻۵. قرائت سوره حم دخان :
چنانکه در اعمال مشترک برای درک شب قدر روايتش گذشت .
🔻۶. خواندن دعای زير :
دعايی که از پيامبر صلّی الله عليه و آله و سلّم برای اين شب روايت شده است :
سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِكَةِ وَ الرُّوحِ سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الرُّوحِ وَ الْعَرْشِ سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْبِحَارِ وَ الْجِبَالِ سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ يُسَبِّحُ لَهُ الْحِيتَانُ وَ الْهَوَامُّ وَ السِّبَاعُ فِي الْآكَامِ سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ سَبَّحَتْ لَهُ الْمَلَائِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ عَلَا فَقَهَرَ وَ خَلَقَ فَقَدَرَ سُبُّوحٌ سُبُّوحٌ سُبُّوحٌ سُبُّوحٌ سُبُّوحٌ سُبُّوحٌ سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ قُدُّوسٌ قُدُّوسٌ قُدُّوسٌ قُدُّوسٌ قُدُّوسٌ قُدُّوسٌ .
📚اقبال الاعمال ج۱ ص۲۰۷_۲۱۱ .
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
🔶 اعمال مشترکه شبهای قدر
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
✅ اعمال شب بیست و سوّم ماه مبارک رمضان
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شبهه عدم امکان از بین رفتن اسرائیل
🔸 ما در تاریخ معاصر خودمان کشورهایی را دیدیم که پنجاه یا شصت سال در اختیار دولتهایی برآمده ی از غیر ملتهایشان بودند، بعد اوضاع دنیا عوض شد و مردمانی که غاصب بودند، کنار رفتند. با تجزیه شوروی ،شما دیدید چقدر از کشورها به صاحبان و به ملتهای خودشان برگشتند. این چیزها در دنیا ممکن است و بیسابقه نیست؛ در زمان خود ما هم او در جلو چشم ما اتفاق افتادهاست ؛ این چیزی عملی و باید پیش بیاید و دیر یا زود پیش خواهد آمد.
📌بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مدظله در دیدار کارگزاران نظام جمهوری اسلامی بهمناسبت عید سعید فطر 1384/08/13
#القدس_أقرب
#FreePalestine
🌿 دعاهاى شبهاى دهۀ آخر ماه رمضان
🔅 ۱- دعایی كه شيخ كلينى در كتاب كافى از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه در دهۀ آخر ماه رمضان در هر شب بخوان:
▪️أعُوذُ بِجَلالِ وَجْهِكَ الْكَرِيمِ أَنْ يَنْقَضِیَ عَنِّی شَهْرُ رَمَضَانَ أَوْ يَطْلُعَ الْفَجْرُ مِنْ لَيْلَتِی هَذِهِ وَ لَكَ قِبَلِی ذَنْبٌ أَوْ تَبِعَةٌ تُعَذِّبُنِی عَلَيْهِ.
▫️پناه میبرم به عظمت ذات كريمت، از اينكه ماه رمضان از من سپرى شود، يا سپيدۀ اين شب طلوع كند، و از سوى من نزد تو گناهى يا نتيجۀ كارى مانده باشد، كه مرا بر آن عذاب نمايى.
🔅 ۲- كفعمى در حاشيه «بلدالامين» نقل كرده كه امام صادق عليه السّلام در هر شب از دهۀ آخر اين ماه پس از نمازهاى واجب و مستحب میخواندند:
▪️اللَّهُمَّ أَدِّ عَنَّا حَقَّ مَا مَضَى مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ اغْفِرْ لَنَا تَقْصِيرَنَا فِيهِ وَ تَسَلَّمْهُ مِنَّا مَقْبُولا وَ لا تُؤَاخِذْنَا بِإِسْرَافِنَا عَلَى أَنْفُسِنَا وَ اجْعَلْنَا مِنَ الْمَرْحُومِينَ وَ لا تَجْعَلْنَا مِنَ الْمَحْرُومِينَ
▫️خدايا از ما حقّ آنچه را كه از ماه رمضان گذشته ادا فرما و كوتاهى ما را از عبادت در اين ماه بيامرز و ماه رمضان را از ما پذيرفته تحويل گير، و ما را از زيادهرویهاى بر عليه خويشتن مؤاخذه مكن، و از رحمت شدگان قرار ده نه از محرومان.
و فرموده: هر كه اين دعا را بخواند، خدا تقصيرى كه در گذشته از ماه رمضان از او سر زده بيامرزد، و او را در باقیمانده ماه از گناهان بازدارد.
🔅 ۳- سيّد ابن طاووس در كتاب «اقبال» از ابن ابى عمير از مرازم نقل كرده که امام صادق عليه السّلام در هر شب از دهۀ آخر اين ماه مىخواندند:
▪️اللَّهُمَّ إِنَّكَ قُلْتَ فِي كِتَابِكَ الْمُنْزَلِ شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْءَانُ هُدًى لِلنَّاسِ وَ بَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى وَ الْفُرْقَانِ فَعَظَّمْتَ حُرْمَةَ شَهْرِ رَمَضَانَ بِمَا أَنْزَلْتَ فِيهِ مِنَ الْقُرْآنِ وَ خَصَصْتَهُ بِلَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ جَعَلْتَهَا خَيْراً مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ اللَّهُمَّ وَ هَذِهِ أَيَّامُ شَهْرِ رَمَضَانَ قَدِ انْقَضَتْ وَ لَيَالِيهِ قَدْ تَصَرَّمَتْ وَ قَدْ صِرْتُ يَا إِلَهِي مِنْهُ إِلَى مَا أَنْتَ أَعْلَمُ بِهِ مِنِّي وَ أَحْصَى لِعَدَدِهِ مِنَ الْخَلْقِ أَجْمَعِينَ فَأَسْأَلُكَ بِمَا سَأَلَكَ بِهِ مَلائِكَتُكَ الْمُقَرَّبُونَ وَ أَنْبِيَاؤُكَ الْمُرْسَلُونَ وَ عِبَادُكَ الصَّالِحُونَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَفُكَّ رَقَبَتِي مِنَ النَّارِ وَ تُدْخِلَنِي الْجَنَّةَ بِرَحْمَتِكَ وَ أَنْ تَتَفَضَّلَ عَلَيَّ بِعَفْوِكَ وَ كَرَمِكَ وَ تَتَقَبَّلَ تَقَرُّبِي وَ تَسْتَجِيبَ دُعَائِي وَ تَمُنَّ عَلَيَّ [إِلَيَ ] بِالْأَمْنِ يَوْمَ الْخَوْفِ مِنْ كُلِّ هَوْلٍ أَعْدَدْتَهُ لِيَوْمِ الْقِيَامَةِ إِلَهِي وَ أَعُوذُ بِوَجْهِكَ الْكَرِيمِ وَ بِجَلالِكَ الْعَظِيمِ أَنْ يَنْقَضِيَ أَيَّامُ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ لَيَالِيهِ وَ لَكَ قِبَلِي تَبِعَةٌ أَوْ ذَنْبٌ تُؤَاخِذُنِي بِهِ أَوْ خَطِيئَةٌ تُرِيدُ أَنْ تَقْتَصَّهَا مِنِّي لَمْ تَغْفِرْهَا لِي سَيِّدِي سَيِّدِي سَيِّدِي أَسْأَلُكَ يَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ إِذْ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ، إِنْ كُنْتَ رَضِيتَ عَنِّي فِي هَذَا الشَّهْرِ فَازْدَدْ عَنِّي رِضًا وَ إِنْ لَمْ تَكُنْ رَضِيتَ عَنِّي فَمِنَ الْآنَ فَارْضَ عَنِّي يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ يَا اللَّهُ يَا أَحَدُ يَا صَمَدُ يَا مَنْ لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوا أَحَدٌ
و بسيار بگو
▪️يا مُلَيِّنَ الْحَدِيدِ لِدَاوُدَ عَلَيْهِ السَّلامُ يَا كَاشِفَ الضُّرِّ وَ الْكُرَبِ الْعِظَامِ عَنْ أَيُّوبَ عَلَيْهِ السَّلامُ أَيْ مُفَرِّجَ هَمِّ يَعْقُوبَ عَلَيْهِ السَّلامُ أَيْ مُنَفِّسَ غَمِّ يُوسُفَ عَلَيْهِ السَّلامُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا أَنْتَ أَهْلُهُ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ وَ افْعَلْ بِی مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ لا تَفْعَلْ بِی مَا أَنَا أَهْلُهُ
▫️اى نرم كنندۀ آهن براى داود علیه السّلام، ای بردارندۀ بدحالى و بلاهاى بزرگ از ايّوب علیه السّلام، اى از بين برندۀ اندوه شديد يعقوب علیه السّلام، اى زايل كنندۀ غم يوسف علیه السّلام، درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد، چنان كه تو سزاوارى كه درود فرستى بر جمله آنان، و با من چنان كن كه تو شايستۀ آنى نه چنان كه من سزاوار آنم.
#مراقبات_ماه_رمضان
♻️🔰 لینک #کانال پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 https://eitaa.com/joinchat/4094099509C103c3133fe
♻️🔰 لینک #گروه پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی :
🌍 http://eitaa.com/joinchat/170328076Cfaddc15100