eitaa logo
مسجدامام حسن(ع).ش.کشوری
134 دنبال‌کننده
909 عکس
473 ویدیو
27 فایل
فصل این کلام هنوز تمام نشده است «مسجد سنگر است» اکنون که دشمن با جنگ شناختی قصد جولان دارد و در توپخانه ی مجازی مدام در حال شلیک است؛ من و شما اهل مسجد باید سنگرها را مستحکم تر کنیم. مسجد امام حسن علیه السلام کوی شهید کشوری خادم شما قاسمی @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بسوی گام دوم
⭕️ ما اگر بخواهیم 3 قوه کاری برای نکنند، باید چه کسی رو ببینیم؟! 👈 باعث خرسندی و‌رضایت کامل مکشفه ها شده است و‌ البته دلسردی و ناامیدیِ چه میشود؟! 👊 به زعم حقیر گاه گاهِ غربال کردن عده ای از مسئولانِ بی غیرت است که دغدغه همه چیز دارند جز دین!!💯 @gamedovoom
هدایت شده از روشنگری‌ آخرالزمان
24.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به نظر میرسه این همایش فقط برای ارائه یک سری رزومه اونهم از کارهای بیشتر انجام نشده... برگزار شده... حضرت آقا درباره سهمگین بودن اتفاق صحبت می‌کنند اما رئیس جمهور محترم حتی به اندازه حضور در این همایش سالانه به این مسئله اهمیت نمی‌دهند. فرمایشات حضرات بیشتر منوط به ابلاغیه هاست اینها که فرمودید یا اجرایی نشده یا کمتر از ده درصد آنهم لابد برای ارائه گزارش انجام شده وزارت بهداشت که بهتر است بگویم وزارت پرتلاش پیری.... تا همین پارسال بجای تشویق ،با تهدید و بسیار نامناسب همه مادران رو از بارداری منع می‌کردند...یادمون نرفته که انواع وسایل جلوگیری نه فقط رایگان بلکه به اجبار به مادران داده می‌شد.... اما امروز که ان شاالله قصد جبران دارید یک ورق قرص مکمل به مادر باردار می‌دهید؟؟؟ از تسهیلات گفتید.... بهتر است آقایان بدانند که به خانواده یازده نفره ما هیچگونه تسهیلاتی تعلق نگرفته... چون فرزند آخرمان قبل از تاریخ مصوب بدنیا آمده.... که البته همان بهتر که نگرفته..... چون ظاهرا بزرگوارانی که قانون را مصوب کردند برای ده بیست سال پیش قانون نوشته اند ...به فرض که دویست ملیون به ما بدهند...این ودیعه خرید کدام مسکن در کدام روستاست؟؟؟ با این مبلغ شما یک منزل شصت متری هم نمی‌توانید رهن کنید چه رسد به خرید.... به خانواده‌ی بزرگ ما بپیوندید☺️👇 http://eitaa.com/bano_sadeghy در روبیکا هم همراهمون باشید💞👇 https://rubika.ir/banosadeghy (حتما مطالب را با ذکر منبع نشر بفرمایید. متشکریم🌹)
هدایت شده از سلوک شیدای حسین(ع)
💢 بهترین شهر برای زندگی 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 ليْسَ بَلَدٌ بِأَحَقَّ بِكَ مِنْ بَلَدٍ، خَيْرُ الْبِلَادِ مَا حَمَلَك. 🔹هيچ شهرى براى تو سزاوارتر از شهر ديگر نيست؛بهترين شهرها شهرى است كه تو را پذيرا شود (و وسيله آرامش و پيشرفت تو را فراهم كند). 📚 حکمت 442 نهج البلاغه
حكومتِ نامحدود، مخصوص خداوند است. هر فرد و قومى گوشه‌اى از حكومت را آن هم براى چند روزى بدست مى‌گيرد. دشمنان خود را بشناسيد، كه اگر به قدرت برسند، شمارا به كلّى ناديده مى‌گيرند. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز سه شنبه ۱۴۰۲/۳/۲ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۵۳ سوره نساء (خانواده) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ أَمْ لَهُمْ نَصِيبٌ مِنَ الْمُلْكِ فَإِذًا لَا يُؤْتُونَ النَّاسَ نَقِيرًا(۵۳) مگر آنان که از احسان به خلق به هسته خرمایی بخل می‌ورزند بهره‌ای از مُلک خدا خواهند یافت؟(۵۳) معانی کلمات آیه ملك: (بضم- م) حكومت. اداره امور. نقير: خال يا فرو رفتگى كوچكى است در پشت هسته خرما، گويى منقارى به آنجا زده اند (قاموس قرآن)، چيز سبك و حقير را با آن مثل زنند و نيز به معنى تراشه است.[۱] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) أَمْ لَهُمْ نَصِيبٌ مِنَ الْمُلْكِ فَإِذاً لا يُؤْتُونَ النَّاسَ نَقِيراً «53» آيا براى آنان (يهوديان) بهره‌اى از حكومت است؟ كه در آن هنگام ذرّه‌اى به مردم نمى‌دادند. نکته ها «نَقير» يا گودى پشت هسته‌ى خرماست، و يا آن چيزى است كه پرندگان با منقار خود برمى‌دارند و كنايه از امر ناچيز و اندك است. امام باقر عليه السلام درباره‌ى‌ «نَصِيبٌ مِنَ الْمُلْكِ» فرمود: مقصود امامت و خلافت است و مقصود از «الناس» ما اهل‌بيت هستيم. «1» يعنى اگر كسانى به قدرت برسند به اندازه نخ هسته‌ى خرمايى به اهل‌بيت عليهم السلام قدرت نخواهند داد. در تفسير مجمع‌البيان آمده كه يهود به قدرى انحصار طلبند كه اگر قدرتى به دست آورند، به ديگران نمى‌دهند. اين معنى، با روحيّه‌ى بخل و تنگ نظرى يهود، سازگارتر است. «1». كافى، ج 1، ص 205. جلد 2 - صفحه 84 پیام ها 1- از قضاوت‌هاى نابجاى ديگران درباره‌ى دينتان نگران نباشيد. «أَمْ لَهُمْ نَصِيبٌ» 2- حكومتِ نامحدود، مخصوص خداوند است. هر فرد و قومى گوشه‌اى از حكومت را آن هم براى چند روزى بدست مى‌گيرد. «نَصِيبٌ مِنَ الْمُلْكِ» 3- دشمنان خود را بشناسيد، كه اگر به قدرت برسند، شمارا به كلّى ناديده مى‌گيرند. لا يُؤْتُونَ النَّاسَ‌ ... 4- كسى كه حكومت و قدرت را بدست مى‌گيرد بايد به فكر رفاه مردم باشد. نَصِيبٌ مِنَ الْمُلْكِ‌ ... لا يُؤْتُونَ‌ دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
سلام ایام و عاقبتتان بخیر شهید مصطفی چمران: خدایا! راهنمایم باش تا حق کسی را ضایع نکنم، که بی ‏احترامی به یک انسان، همانا کفر خدای بزرگ است. خدایا! مرا از بلای غرور و خودخواهی نجات ده، تا حقایق وجود را ببینم و جمال زیبای تو را مشاهده کنم. خدایا! پستی دنیا و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه‏ گرساز، تا فریب زرق و برق عالم خاکی، مرا از یاد تو دور نکند. 🌷💐🍄🌹🌺🌸🌼🌻🍁🍂🎋
هدایت شده از سلوک شیدای حسین(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ارزش در اسلام وآیات قرآن ♨️ در کلام مرحوم آیت الله مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه @sheidayehosein
هدایت شده از بسوی گام دوم
14.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این چقدر عالی خانم‌هایی که کشف حجاب کرده‌اند را امر به معروف و نهی از منکر می‌کند 👌 💐درود خدا بر حاج آقا عزیز 🌹 پ.ن: دیدید وقتی یک امام جمعه یک حرف اشتباهی زد، رسانه چقدر بهش ضریب داد و همه‌جا پخش شد ..‌. حالا آیا ما قدرتش رو داریم این سخنان زیبا رو به گوش همه برسونیم؟ (ای کاش قدرتش رو داشتیم) ┈┅━🕊━✥🕋✥━🕊━┅┈
سلام ایام و عاقبتتان بخیر آیت الله حائری شیرازی: این مطلب ظریفی است؛ بعضی‌ها هستند که بر کار و شغلشان سوارند و بعضی‌ها هستند که کار و شغلشان بر آنها سوار است. حتی بعضی از بچه‌ها از کلاس اول که به مدرسه می‌روند، درس بر آنها سوار است، برنامه بر آنها سوار است؛ یعنی زیر بار درسشان هستند؛ اما بعضی‌ها بر درسشان سوارند. وقتی انسان برنامه‌اش بر او مستولی شد، نورش کم می‌شود؛ اما وقتی انسان بر برنامۀ خودش مستولی شد، نورش زیاد می‌شود. گاهی انسان به اندازه‌ای کار می‌پذیرد که تسلطش بر کار و برنامه‌ریزی و بینایی‌اش از دستش می‌رود؛ این خطر است. 💐🍄🌹🌺🌸🌼🌻🍁🥀🎋🍀
آيه‌ى قبل اشاره به بخل يهود بود و در اين آيه به حسادتشان اشاره شده است و حسد از بخل بدتر است. چون در بخل مال خود را نمى‌بخشد، ولى در حسد از بخششِ ديگرى هم ناراحت است. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۳/۳ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۵۴ سوره نساء (خانواده) ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَىٰ مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ ۖ فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا(۵۴) بلکه حسد می‌ورزند با مردم (یعنی پیامبر و مسلمین) چون آنها را خدا به فضل خود برخوردار نمود. که البته ما به آل ابراهیم کتاب و حکمت دادیم و به آنها ملک و سلطنتی بزرگ عطا کردیم.(۵۴) معانی کلمات آیه «النَّاس»: توده مردم. در اینجا مراد پیغمبر، یا او و مؤمنان، و یا ملّت عرب است. «الْحِکْمَة»: شناخت اسرار شریعت و رموز اشیاء. فهم اسرار موجود در کتاب آسمانی. نبوّت. «مُلْکاً عَظِیماً»: مراد حکومت بر دلها یا سلطنت بر ممالک از سوی برخی از پیغمبران ابراهیمی است. نزول محل نزول: این آیه همچون دیگر آیات سوره نساء در مدینه بر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله نازل گردیده است. [۱] شأن نزول: از طريق عوفى از ابن عباس نقل شده كه اهل كتاب مى گفتند: محمد پنداشته آنچه كه براى ما آمده از كتاب آسمانى براى او هم آمده است. در صورتى كه كوشش او جز ازدواج و نكاح چيز ديگرى نيست زيرا داراى 9 زن مى باشد و مى گفتند كدام پادشاه است كه به اين كيفيت باشد و نيز مى گفتند اگر محمد پيامبر مى بود به زنان رغبت نمى نمود سپس اين آية نازل گرديد و فرمود كه محمد از آل ابراهيم است در صورتى كه خودتان مى گوئيد كه از آل ابراهيم پيامبرانى مانند داود و سليمان بودند كه داراى زنان بسيارى بوده اند.[۲] و نيز ابن شهر آشوب بعد از چند واسطه از كلبى، او از ابوصالح و او از ابن عباس نقل كند كه درباره رسول خداصلى الله عليه و آله و على مرتضى عليه‌السلام نازل شده است.[۳] شيخ بزرگوار ما اشاره مختصرى به اين موضوع نموده ولى به عنوان شأن و نزول نياورده است.[۴] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلى‌ ما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنا آلَ إِبْراهِيمَ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ آتَيْناهُمْ مُلْكاً عَظِيماً «54» يا اينكه (يهوديان) نسبت به مردم (مسلمان) به خاطر آنچه كه خداوند از فضل خويش به آنان داده است، حسد مى‌ورزند. همانا ما قبلًا به آل‌ابراهيم (كه شما از نسل او هستيد نيز) كتاب آسمانى و حكمت و سلطنت بزرگى داديم. (چرا اكنون به آل‌محمّد عليهم السلام ندهيم؟) نکته ها آيه‌ى قبل اشاره به بخل يهود بود و در اين آيه به حسادتشان اشاره شده است و حسد از بخل بدتر است. چون در بخل مال خود را نمى‌بخشد، ولى در حسد از بخششِ ديگرى هم ناراحت است. يهود كه پيشتر مورد لطف و نعمت خدا قرار گرفته‌اند، چرا از اينكه ديگران به نعمت و قدرتى برسند، از روى حسد، ناراحت مى‌شوند؟ چرا آل‌ابراهيم برخوردار باشند و آل‌محمّد و بنى‌هاشم، محروم؟ جلد 2 - صفحه 85 در روايات، اهل‌بيت فرموده‌اند: آنان كه مورد حسادت قرار گرفته‌اند، ماييم. «1» در حديث از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم كه فرمود: مراد از «كتاب»، نبوّت و مراد از «حكمت»، فهم و قضاوت و مراد از «ملك عظيم»، اطاعت مردم است. «2» امام باقر عليه السلام در تفسير «ملك عظيم» فرمود: مراد آن است كه خداوند در ميان آنان امامان بر حقّ قرار داد. «3» در حديث ديگر از حضرت على عليه السلام مى‌خوانيم كه فرمود: مراد از آل‌ابراهيم ما اهل‌بيت پيامبر هستيم. «4» پیام ها 1- حسود، در مقابل اراده‌ى خدا قد علم مى‌كند. «يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلى‌ ما آتاهُمُ اللَّهُ» 2- منشأ همه‌ى نعمت‌ها و بهره‌گيرى‌ها فضل خداست. «مِنْ فَضْلِهِ» به جاى آرزوى زوال نعمت ديگران، از خداوند آرزوى فضل او را داشته باشيد. 3- همسويى اهل كتاب با مشركان و قضاوت بر اينكه شرك شما بهتر از توحيد مسلمانان است، به خاطر حسادت است. در آيات قبل خوانديم كه يهوديان به مشركان گفتند: هؤُلاءِ أَهْدى‌ ... در اين آيه مى‌خوانيم: «أَمْ يَحْسُدُونَ» 4- همه‌ى الطاف از اوست. (سه بار كلمه‌ «آتَيْنا» تكرار شده است) 5- حكومت الهى بايد بدست كسانى باشد كه قبل از حكومت، داراى مقام معنوى و علمى و بينش بالايى باشند. نام كتاب و حكمت قبل از ملك عظيم آمده است. (آرى نعمت‌هاى معنوى بر مادّى مقدّم است.) آتَيْنا ... الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ آتَيْناهُمْ مُلْكاً عَظِيماً «1». كافى، ج 1، ص 186. «2». كافى، ج 1، ص 306. «3». كافى، ج 1، ص 306. «4». بحار، ج 28، ص 275. تفسير نور(10جلدى)، ج‌2، ص: 86 دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
هدایت شده از بسوی گام دوم
زمزمه کلام وحی؛ 💐💐💐💐💐 وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَـذَا الْبَلَدَ آمِناً وَاجْنُبْنِي وَبَنِيَّ أَن نَّعْبُدَ الأَصْنَامَ (35) و (به ياد آور) زمانى را كه ابراهيم گفت: پروردگارا! اين شهر (مكه) را امن قرار ده و من و فرزندانم را از اينكه بت ها را بپرستيم دور بدار. ☘☘☘☘ @gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
نکته آیه ی شریفه؛ 🌺🌿🌺🌿🌺🌿 در اين آيه و آيات بعد، سيمايى از دعاهاى حضرت ابراهيم كه نشان دهنده ى سوز و روح بزرگ اوست مطرح است و شايد به دليل همين دعاها، اين سوره، «ابراهيم» ناميده شد. ابراهيم عليه السلام در دو زمان براى مكه دعا كرد: بار اوّل زمانى بود كه اسماعيل و هاجر را در آن جا اسكان داد و گفت: «ربّ اجعل هذا بلداً آمناً»(62) پروردگارا! اين مكان را شهر امن قرار ده. بار دوم زمانى بود كه جمعيّتى به مكه آمد و در اين شهر مقيم شد، در اين جا هم ابراهيم دعا كرد و گفت: «ربّ اجعل هذا البلد آمنا» سؤال: آيا تمام افراد نسل ابراهيم به خاطر اين دعا موحّد شدند؟ پاسخ: دعا يك عامل است و اراده ى فرزندان عامل ديگر مى باشد. قصّه ى پسر نوح را فراموش نكنيم. سؤال: چگونه ابراهيم عليه السلام از «مكه» به عنوان شهر ياد كرد با اين كه در آيات بعد مى گويد: «اين جا سرزمينى غير قابل كشت است»؟ پاسخ: شهر بودن مكه يا بعد از ورود قبايل به اين منطقه بوده كه اين دعا هم مربوط به آن وقت است و يا اينكه بگوييم: ميان شهر بودنِ يك منطقه و غيرقابل كشت بودن آن منافاتى وجود ندارد. الآن هم مكه شهرى غير قابل كشت است. سؤال: با اين كه حضرت ابراهيم عليه السلام قهرمان توحيد بود، پس چرا دعا كرد كه خدايا! مرا از شرك دور كن؟ پاسخ: پيامبر اسلام نيز همواره در صراط مستقيم گام برمى داشت، با اين حال در هر نماز مى گفت: «اهدنا الصّراط المستقيم» يعنى اگر كسى يقين هم دارد در راه راست قدم برمى دارد، باز بايد از خطر انحراف بترسد و از خداوند استمداد كند. مراد از «جعل امنيّت»، قانونى است كه امنيّت مكه را تضمين كند، نه آنكه مكه در طول تاريخ امن بوده است، زيرا كعبه بارها مورد هجوم دشمنان قرار گرفت و در مكه خون ها ريخته شد و خود پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله و يارانش شكنجه شدند و امام حسين عليه السلام به دليل ناامنى مكه، حج را رها كرد، ولى قانون الهى آن جا را منطقه ى امن قرار داده است. ----- 62) بقره، 126. 🌻🌻🌻🌻🌻 @gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
پیام آیه ی شریفه؛ 🌼🌼🌼🌼🌼 1⃣- دعا براى حفظ فكر و عقيده ى صحيح، از بهترين دعاهاست. «واجنبنى و بنى ان نعبد الاصنام» 2⃣- مراكز عبادت بايد امنيّت داشته باشد. «هذا البلد آمنا» 3⃣- امنيّت، شرط لازم براى زندگى است. «البلد آمنا» 4⃣- رهبران جامعه بايد به فكر امنيّت مردم باشند. «ربّ اجعل... آمنا» 5⃣- امنيّت، براى آزادى گناه و عياشى نيست، بلكه امنيّت بايد مقدّمه ى عبادت باشد. «امناً» «اَمناً يعبدوننى»(63) 6⃣- احتمال خطر شرك، از هيچ مقامى حتّى قهرمان توحيد و ابراهيم دور نيست. «و اجنبنى و بنّى...» 7⃣- در دعاها، ديگران به خصوص فرزندان خود را نيز ياد كنيم. «واجنبنى و بنّى» ----- 63) نور، 55. 🌸🌸🍀🍀🌸🌸🍀🍀 @gamedovoom