💎 هفت خصلت از انسان ها که آرزوی جبرئیل است
🔻پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله):
یَا عَلِیُّ! تَمَنَّی جَبْرئِیلُ اَنْ یَکُونَ مِنْ بَنِی آدَمَ بِسَبْعِ خِصَالٍ وَ هِیَ الصَّلَوه فِی الْجَمَاعَه وَ مُجَالَسَتُهُ الْعُلَمَاءَ وَالصُّلْحُ بَیْنَ الاِثْنَیْنِ وَ اِکْرَامُ الْیَتِیمِ وَ عِیَادَة الْمَرِیضِ وَ تَشْیِیعُ الْجَنَازه وَ سَْقیُ الْمَاءِ فِی الْحَجِّ فَاحْرُصْ عَلَی ذَلِکَ؛
❇️ ای علی! جبرئیل به سبب هفت خصلت، آرزو داشت که از فرزندان آدم باشد.
آن خصلت ها [عبارت است از]:
🔹#نماز را به جماعت خواندن،
🔹#همنشینی با دانشمندان،
🔸#آشتی دادن بین دو نفر،
✔#احترام نهادن (و خدمت به)#یتیم،
✔#عیادت بیمار،
🔹#تشییع جنازه کردن
🔹و #آب دادن در حج.
پس[علی جان!] بر[حفظ] این خصلت ها حریص باش.
📚 المواعظ العددیه، ص ۱۹۵
#پیامبر_اکرم_صلیاللهعلیهوآله
👈 عیادت تعدادی از اهالی مسجد وهیأت امناء مسجد و حسینیه المهدی علیه السلام کوی شهید کشوری اصفهان از خادم با اخلاص جناب آقای ضیایی عزیز جهت شفای همه ی بیماران امت شیعه بویژه این نمازگزار با اخلاص مسجد حمد شفا ختم بفرمایید
🍃🌷🍃🌷🍃🌷
@almahdik
هدایت شده از سودای شیدای حسین(ع)
#_مولا_جانم♥️
شرمندهایم کاری برایت نمیکنیم
جز وقت احتیاج صدایت نمیکنیم
جا میزنیم وقت عمل تا که میرسد
ترک گناه محض رضایت نمیکنیم
در باتلاقِ نفس گرفتارتر شدیم
تنها برای اینکه دعایـت نمیکنیم
با اینکه دست توست «شفاء لکل داء»
در اوج درد میل شفاءت نمیکنیم
تنگیِ دست ما اثر کاهلی ماست
این دست را دخیل عبایت نمیکنیم
تو روز و شب حمایتِ ما میکنی، ولی
ما از تو اِی غریب حمایت نمیکنیم
بد کردهایم با تو، دلـ💔ـت را شکستهایم
و اعتنا به این گلههایت نمیکنیم.
الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج
هدایت شده از سودای شیدای حسین(ع)
🔆 #امام_کاظم علیه السلام:
💠عِندَ ما شَكى لَهُ بَعضُهُم إبنَالَهُ: لا تَضرِبْهُ، واهْجُرْهُ ولا تُطِلْ؛
❇️ به شخصى كه از فرزندش شكايت داشت فرمود: او را نزن، بلكه براى مدتى كوتاه با او قهر كن.
📚 بحار الأنوار: ج۱۰۴، ص۹۹، ح۷۴
هدایت شده از سودای شیدای حسین(ع)
استاد انصاریان حفظه الله :
خودم میدانم!
خودم بلد هستم!
خودم میفهمم !
این بدترین تاریکی است.
🤲 اعوذ بالله من نفسی
هدایت شده از بسوی گام دوم
زمزمه کلام وحی؛
🌻🌻🌻🌻🌻
لِلَّذِينَ اسْتَجَابُواْ لِرَبِّهِمُ الْحُسْنَي وَالَّذِينَ لَمْ يَسْتَجِيبُواْ لَهُ لَوْ أَنَّ لَهُم مَّا فِي الأَرْضِ جَمِيعاً وَمِثْلَهُ مَعَهُ لاَفْتَدَوْاْ بِهِ أُوْلَـئِكَ لَهُمْ سُوءُ الْحِسَابِ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمِهَادُ (18)
براى كسانى كه پروردگارشان را اجابت كردند نيكوترين (پاداش) است. ولى كسانى كه (دعوت) او را نپذيرفتند، اگر هر آنچه در زمين است و مانند آن را با آن داشته باشند، قطعاً حاضرند آن را (براى رهايى خود از عذاب) فديه بدهند، آنانند كه برايشان حساب سختى است و جايگاهشان دوزخ است و چه بد جايگاهى است.
🌾🌾🌸🌾🌸🌾🌸
@gamedovoom
نکته آیه ی شریفه؛
🌻🍀🌻🍀🌻🍀
از قرآن استفاده مى شود، در قيامت براى مردم چند نوع حساب وجود دارد:
. گروهى حساب آسان دارند. «حساباً يسيرا»(41)
. عده اى سخت ودقيق حسابرسى مى شوند. «حساباً شديداً»(42)، «سوء الحساب» مراد از «سوءالحساب» دقّت در حساب است.
. بعضى بى حساب به دوزخ مى روند و نيازى به محاكمه و ميزان ندارند. «فلانقيم لهم يوم القيامة وزناً»(43)
. گروهى بى حساب به بهشت مى روند. «انما يوفى الصّابرون اجرهم بغير حساب»(44)
طبق آنچه از روايات و احاديث متعدّد به دست مى آيد، كسانى كه با مردم به عفو و رحمت برخورد كنند، حسابشان آسان و كسانى كه با مردم به سختى و دقت شديد عمل نمايند حسابشان سخت خواهد بود. افراد مشرك بى حساب به دوزخ و اهل صبر هم بى حساب به بهشت خواهند رفت.(45)
در قرآن استجابت طرفينى است، يعنى اگر مردم انتظار استجابت از خداوند را دارند بايد دعوت خداوند را اجابت كنند، «استجيبوا للَّه و للرسول اذا دعاكم لما يحييكم»(46) هرگاه خدا و رسول، شما را بسوى مكتب حيات بخش مى خوانند، پاسخ مثبت دهيد تا خدا نيز دعاى شما را اجابت فرمايد. «فاستجبناله»(47)، «فاستجاب لهم ربّهم»(48)
بحثى پيرامون دعوت
مسئله دعوت را مى توان از ابعاد گوناگونى مورد بحث و توجّه قرار داد:
1. دعوت كنندگان: دعوت كنندگان به حق:
الف: انبيا. «ادعو الى اللَّه»(49)، «والرسول يدعوكم»(50)، «داعياً الى اللَّه باذنه»(51)
ب: مؤمنان: «ولتكن منكم أمة يدعون الى الخير»(52)
ج: جنّ: «يا قومنا اجيبوا داعى اللَّه»(53)
امّا دعوت كنندگان به باطل:
الف: پيشوايان كفر: «ائمة يدعون الى النّار»(54)
ب: شيطان: «كان الشّيطان يدعوهم»(55)، «ماكان لى عليكم من سلطان الاّ ان دعوتكم»(56)
ج: مشركان: «اولئك يدعون الى النّار»(57)
2. موضوع دعوت:
الف: حيات. «دعاكم لما يحييكم»(58) ب: راه مستقيم. «لتدعوهم الى صراط مستقيم»(59) ج: مغفرت. «واللَّه يدعو الى الجنة والمغفرة»(60)
د: بهشت. «واللَّه يدعوا الى دارالسلام»(61) ه : نجات. «ادعوكم الى النجاة»(62)
3. برخورد مخالفان:
الف: تهمت: ساحر؛ «ان هذا لساحرٌ عليم»(63) شاعر؛ «بل هو شاعر»(64)
كاهن؛ «فما انت بنعمة ربّك بكاهن»(65) مجنون؛ «و يقولون انه لمجنون»(66)
كاذب؛ «لنظنّك من الكاذبين»(67) سلطه طلب؛ «يريد ان يتفضّل عليكم»(68)
ب: تهديد. «لرجمناك»(69)، «او يقتلوك ...»(70)
ج: تحقير. «أهذا الّذى ...»(71)
د: شك. «أتعلمون ان صالحا مرسل من ربّه»(72)
ه: توطئه وجنگ.«واذ يمكر بك الّذين كفروا ليثبتوك او يقتلوك او يخرجوك»(73)
4. انگيزه ها و عوامل عدم پذيرش:
الف: تقليد. ب: تعصب. ج: تكبر.
د. هواى نفس. «فان لم يستجيبوا لك فاعلم انما يتبعون اهواءهم»(74)
5. پاداش پذيرش:
الف: اجر. «و يزيدهم من فضله»(75)
ب: حيات. «دعاكم لما يحييكم»(76)
ج: حُسنى. «للذين استجابوا لربّهم الحسنى»(77)
-----
41) انشقاق، 8.
42) طلاق، 8.
43) كهف، 105.
44) زمر، 10.
45) تفصيل انواع حساب در كتاب معاد، اثر مؤلّف آمده است.
46) انفال، 24.
🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺
@gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛
☘🌸☘🌸☘🌸
1⃣- بهترين ها در انتظار مؤمن است. «الحسنى»
2⃣- باز خريد و فديه در روز قيامت وجود ندارد. «لافتدوا به»
3⃣- قبولى دعوت خداوند بايد از روى ميل و رغبت باشد. «استجابوا»
🌷🌱🌷🌱🌷🌱
@gamedovoom
💬 واکنش رسانههای جهان به سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر رئیسی به چین
✍ ما همچنان به دولت مردمی آقای رییسی امیدواریم مشروط به آنکه زالوهای نئولیبرال را از گلوگاههای اقتصادی جامعه جدا سازد انشاءالله
@gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اونایی که دینشون انسانیته و ادعای #حقوق_حیوانات دارن گوش بدن!
👈 البته اگر گوششان لیاقت شنیدن سخن حق اسلام را دارد
@gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
زمزمه کلام وحی؛
🌼🌼🌼🌼🌼
أَفَمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَي إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ (19)
پس آيا كسى كه مى داند آنچه از جانب پروردگارت بسوى تو نازل شده حق است، مانند كسى است كه نابيناست؟ همانا تنها صاحبان خرد پند مى گيرند.
🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿
@gamedovoom
هدایت شده از بسوی گام دوم
نکته آیه ی شریفه؛
🍀🍀🍀🍀🍀
در آيه قبل به كسانى كه دعوت حيات بخش انبياعليهم السلام را اجابت مى كنند اشاره شد، اين آيه وآيات بعد، آثار استجابت آن دعوت را بيان مى فرمايد.
هر كدام از فطرت، عقل و علم در انسان، مغز و لبّى دارند كه گاه بواسطه عادات، رسوم، خرافات، غرائز، روى آنها پوشيده مى شود، لذا انسان بايد دائماً متوجّه آن هسته ى مركزى و مغز آنها باشد.(78)
سيماى خردمندان در قرآن
واژه «اولوا الالباب» مرتبه در قرآن آمده و هر مرتبه همراه با يك كمال و وصفى بيان شده است. از جمله:
. راز احكام را مى فهمند. «و لكم فى القصاص حياة يا اولى الالباب»(79)
. آينده نگر هستند. «تزودّوا فانّ خير الزّاد التقوى واتقون يا اولى الالباب»(80)
. دنيا را محل عبور و گذر مى دانند نه توقف گاه و مقصد. «لاولى الالباب الّذين... يتفكّرون فى خلق السّموات والارض ربّنا ما خلقت هذا باطلا»(81)
. از تاريخ، درس عبرت مى گيرند. «لقد كان فى قصصهم عبرة لاولى الالباب»(82)
. بهترين و برترين منطق را مى پذيرند. «الّذين يستمعون القول فيتبعون احسنه ... و اولئك هم اولوا الالباب»(83)
. اهل تهجّد وعبادت مى باشند. «امّن هو قانت آناء الّيل... انما يتذكّر اولوا الالباب»(84)
-----
78) تفسير فرقان.
79) بقره، 179.
80) بقره، 197.
81) آل عمران، 191.
82) يوسف، 111.
83) زمر، 18.
84) زمر، 9.
🌺☘🌺☘🌺☘🌺
@gamedovoom